iPod Nano jumittui, APUA!

noname

Eli päätin tässä juuri alkaa kuuntelemaan viikko pari sitten Gigantista tilattua iPod Nanoa joka tähän asti on toiminut. Minun piti resertoida se saadakseni sen päälle ja painoin kai Play/Pause nappia liian kauan aikaa pohjaan ja näyttö meni oudoksi: taustavalo sammui ja se muuttui "vanhojen" iPodien taustan näköiseksi ja näyttöön tuli testi: OK to disconnect

Kytkin iPodini koneeseen UPS kautta ja avasin iTunesin. Yritin päivittää iPodia ja tietokoneen näyttöön tuli ilmoitus, joka meni jotenkin suurinpiirtein näin: "iPod ei tunnista itseään oletussoittimena".

Nyt siis tarvitsisin apua, sillä en saa iPodia toimimaan, se ei reagoi mitenkään. Enkä viitsisi tuhlata 47,19€ soittamalla Applen Tukipalveluun.

APUA!

27

16994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apple19562

      laita hold-nappi päälle anna sen olla siinä pari sekuntia ja paina nappi pois holdilta.sitte pidä keski- ja menu nappia pohjassa jonkin aikaa kunnes näyttö sammuu. jos mitään ei tapahdu tai se ei auta kannatan laitteen korjaajalle viemistä tai sen palauttamista..

      • noname

        Testasin jo eikä auttanu. Ei reagoi mitenkään. Tai mihinkään. Vain kun liittää koneeseen tulee ne varotusmerkit


      • mm-arria

        Todellaki autto. olin nii pulassa. mut sit ku kokeilin tota. ni se AUTTO !! kiitos kiitos : ))


      • jee

        Näppärää! Tämä auttoi ainakin minua, iso kiitos!


      • snn

        Kiitti oikeesti!!! toi sun konsti tehos !! kaikki on tallella ja sitä rataa :D Taas toimii :P:P


      • jee
        jee kirjoitti:

        Näppärää! Tämä auttoi ainakin minua, iso kiitos!

        oi toi toimii olin ihan paniikissa ku ipod vaan jummas yhtäkkii ja aloin ettii netistä että miten saisin sen pois siitä tilasta kiiti! :)


      • narkkarisaatana

        kiitos ihan älyttömästi


      • eielektroniikanlapsi

        Tiedän et tää on vanha viesti mut KIITOS! siis oikeest KIITTI!!!! :DDD olin iha varma et mulla ei auta mikää mut sit aatteli no kokeillaa nyt ku ei muukaa auta ja TADAA TOIMI!


      • Sonjasl

        Apua kiitti!! En ollu pitkää aikaa käyttäny mun ipodia ja se jumittu ku yritin soittaa musaa, mut toi autto!


    • Macmää

      http://www.apple.com/support/ipod/

      Tuo puhelintuki ei tietääkseni maksa mitään ennenkuin olet keskustellut puhelimessa ja on todettu että tarvitset tukea. En ole tästä kuitenkaan varam kun en ole koskaan Applen tukea tarvinnut.

      • pekka Peura

        tapahtuu painamalla menu ja keskimmäistä pohjassa, eikä play näppäintä.


    • pekka Peura

      Jos olisit lukenut käyttöohjeet etkä alkanut säätämään olisi kaikki ehkä paremmin. Käyttöohjeissa kun lukee että pitää asentaa se cd:llä oleva softa ENNEN ipodin koneeseen kytkemistä!
      Kun niin olet tehnyt voit kytkeä ipodin koneeseen USB portin kautta, ja alkaa säätämään biisejä. Pitäisi toimia hyvin.

      "stupid user error"

      • perusblondi

        Pekka P...a!

        Typerää tuo sinun näsäviisautesi kun toinen kysyy neuvoa. Ei osoita kuin omaa typeryyttäsi!
        Satun tietämään, että IPod nanoa ostettaessa ei ainakaan aina tule cd:tä oston mukana.
        Opettele "mies" käyttäytymään.


      • InoueAyumi
        perusblondi kirjoitti:

        Pekka P...a!

        Typerää tuo sinun näsäviisautesi kun toinen kysyy neuvoa. Ei osoita kuin omaa typeryyttäsi!
        Satun tietämään, että IPod nanoa ostettaessa ei ainakaan aina tule cd:tä oston mukana.
        Opettele "mies" käyttäytymään.

        ...mulla ei ainakaan tullut cd:tä Ipodin mukana.


      • jay2
        perusblondi kirjoitti:

        Pekka P...a!

        Typerää tuo sinun näsäviisautesi kun toinen kysyy neuvoa. Ei osoita kuin omaa typeryyttäsi!
        Satun tietämään, että IPod nanoa ostettaessa ei ainakaan aina tule cd:tä oston mukana.
        Opettele "mies" käyttäytymään.

        ei minullakaan mitään ihmeen CD:tä tullut. raivosin tuolle iPod nanolle koska en lukenut ohjeita, ja sitten kun (tylsää oli) luin ne, tajusin että pitää asentaa iTunes. helppoa *hymy*

        muista lukea ohjekirjat (paitsi jos niitä ei ole. sitten raivoat telkkarille/laitteelle/lelulle jne. jne. *pirullinen virnistys*


      • iSTUPID

        Noin dorka käytös käytös vahvistaa usein myös tyhmyyden. Jaksoit käyttää aivokapasiteettisi ylimielisen kommenttisi kirjoitukseen, jonka joudun korjaamaan, ettei kaikkien tarvitse kärsiä "stupid user error:ista". On myös muita (ja kätevämpiäkin) ohjelmia iPodin hallintaan, kuin iTunes. Eli iTunes ei ole pakollinen softa iPod:in käyttöön. "Normaaleita" MP3:sia käyttäneet voi pitää enemmän esim. PoddoX:ista, mikä ainakin nopeampi käyttää ja keveytensä ansiosta kulkee iPod:iin tallennettuna mukana koneelta toiselle, eli voit vaihtaa musat ja muut "liikenteessäkin". Ei ole siis soitin, vaan musiikin yms. siirtoon/hallintaan iPod:ista iPod:iin, tai PC:lle(ja tietenkin PC:ltä iPod:iin). iTunes EI OLE SIIS PAKOLLINEN! On siis muitakin ohjelmia iPod:in hallintaan.


    • ei hätää

      Mulla on käyny sama homma mutta kun sen aikansa piti ettei koskenu niin se meni taas normaaliksi

    • peeetsku

      Moi,

      Itsellä jumittu ihan samalla tavalla: "OK to disconnect".
      Perus resetoinnilla lähti itsellä taas rullaamaan. Eli:

      Näppäinlukko päälle -> näppäinlukko pois -> Valintanappi ja Menu-nappi yhtäaikaa pohjaan.

      Sitten noita kahta pitää pitää niin pitkään pohjassa, että soitin sammuu ja käynnistyy Applen logon myötä taas suomenkieliseksi. (tai minkä kielen oletkaan valinnut)

      Toivottavasti autto! :)

      • karisatu

        Kiitokset ohjeista!

        Sain jumittuneen Nanoni toimimaan resetointiohjeilla.

        Mukavaa kun netistä löytyy apua lähes kaikkiin pikkupulmiin :-)

        Hyvää kevään jatkoa kaikille kirjoittajille!


      • iPodin iloinen omistaja

        Mullakin kävi ihan samalla tavalla että iPod PYSÄHTYI!

        Nää ohjeet nyt auttoi ja toimii taas!

        TUHANNET KIITOKSET! Plekäsin jo pahinta... >.<

        ;D


      • somebodyingermany

        hei toi autto! olin iha epätoivonen mut sit mä kokeilen, ja se toimi!!!!! iha mahtavaa!!


      • ellu.
        somebodyingermany kirjoitti:

        hei toi autto! olin iha epätoivonen mut sit mä kokeilen, ja se toimi!!!!! iha mahtavaa!!

        !apple19562 5.4.2006 klo 18.29

        laita hold-nappi päälle anna sen olla siinä pari sekuntia ja paina nappi pois holdilta.sitte pidä keski- ja menu nappia pohjassa jonkin aikaa kunnes näyttö sammuu. jos mitään ei tapahdu tai se ei auta kannatan laitteen korjaajalle viemistä tai sen palauttamista.. "

        Ipodini oli ihan jumissa, ei reagoinut laturiin, koneeseen liittämiseen. Ei reagoinut mihinkään yli 30min. Sitten tein ton että painoin menu ja keskinappia pohjassa ja tadaa näyttö sammui!:) (sitä ennen oli päällä koko sen 30min) Ja sitten vain käynnistin ipodin uudelleen ja vehje toimi kuin uusi vain. Tuhannet kiitokset!!!:)


      • kims

        oon just etelä-amerikassa ja mistään ei voi kysyä selvää apua kun ipodi tilttas mut täältä löyty heti!!!!!!kiitti!!!


      • Helpp
        kims kirjoitti:

        oon just etelä-amerikassa ja mistään ei voi kysyä selvää apua kun ipodi tilttas mut täältä löyty heti!!!!!!kiitti!!!

        Hei mullakin on ongelma.... Kun mä laitan ipodin kiinni tietokoneeseen ,tietokone sekoilee ja sammutaa itse itsensä...apua...? Mä oon jo ladannu kaikki mahdolliset itunes ohjelmat ja silleee....HELP!


      • podaaja
        Helpp kirjoitti:

        Hei mullakin on ongelma.... Kun mä laitan ipodin kiinni tietokoneeseen ,tietokone sekoilee ja sammutaa itse itsensä...apua...? Mä oon jo ladannu kaikki mahdolliset itunes ohjelmat ja silleee....HELP!

        Kiitos ohjeista luulin jo, että jo nytkö vehje hajosi.


    • joupadi

      Kiitos tämä auttoi kyllä minuakin:)

    • tuhannestikiitos

      kiitos kiitos toi autto muakin. vaikka pahoin pelkäsin että mun melkei seittemä vuotta vanhaa ipodia ei mikään tehoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe