Olen minäkin kokeillut jos mitä,saadakseni "outokummun" katoamaan.
Mutta,vasta yritettyäni jättää sokerit pois alkoi paino pudota!
Ei enää suklaata palkinnoksi rankasta työpäivästä,ei kokista/limua janoon,kahviin sokerin sijasta makeutusainetta...
Totta se on, sokeri huonot hiilihygraatit varastoituvat elimistöön rasvana ja LÄSKI NÄKYY.
Kromi-lisä auttaa makean himoon ja viikossa voi lähteä(lähtöpainosta riippuen ) jopa 2 kg!
Siis sokeri ja valkeista jauhoista tehdyt "ruuat" pois,mutta proteiinia ja vähän rasvaa lisää ruokalistalle.
Rasva sinänsä ei lihota,se pääsääntöisesti kulkeutuu imeytymättä elimistön läpi,mutta liika rasva aiheuttaa kohonnutta kolesterolia ja verenpainetta.
Varokaa piilo sokereita!
SOKERIT POIS!!!
65
52509
Vastaukset
- raato2
ja olo on paljon pirteämpi.
nykyään herkuttelen esim.grillatulla broilerilla.
Paino on pudonnut 10kg kuukaudessa että kyllä toimii.- OLLA TOTTA
siis ihan oikeesti, 10kg kuukaudessa eli kaksi kiloa viikkoa kohti. miten onnistuit ja mitä vähensit/lisäsit ennen dieettiä??
- raato2
OLLA TOTTA kirjoitti:
siis ihan oikeesti, 10kg kuukaudessa eli kaksi kiloa viikkoa kohti. miten onnistuit ja mitä vähensit/lisäsit ennen dieettiä??
alussa laihduin sen mutta en enää, itseasiassa painoa on tullut vähän takaisin.
niinhän sitä sanotaan että ensimmäiset kilot on helpommat mutta sitten se laihtuminen tyssää ja on jatkossa paljon vaikemampi laihtua .
Valkoinen sokeri ja vehnäjauho on ne pahimmat lihottajat.
Rasvana käytän vain kylmäpuristettuja oljyjä ja leipänä ainoastaa ruisleipää,ruis pitää pitkään kylläisenä ja siinä oleva kuitu estää rasvan imeytymisen.
Syön joka päivä ruisleivän päällä avokadoa,tomaattia ja ripaus ruususuolaa ja on ihan syötävää ja terveellistä .
Kuntoilen myös enemmän kun ennen,en juokse vaan nostan puntteja että lihaksen kasvaa,isot lihaksen polttaa rasvaa tehokkaasti. - ehkä niin?
raato2 kirjoitti:
alussa laihduin sen mutta en enää, itseasiassa painoa on tullut vähän takaisin.
niinhän sitä sanotaan että ensimmäiset kilot on helpommat mutta sitten se laihtuminen tyssää ja on jatkossa paljon vaikemampi laihtua .
Valkoinen sokeri ja vehnäjauho on ne pahimmat lihottajat.
Rasvana käytän vain kylmäpuristettuja oljyjä ja leipänä ainoastaa ruisleipää,ruis pitää pitkään kylläisenä ja siinä oleva kuitu estää rasvan imeytymisen.
Syön joka päivä ruisleivän päällä avokadoa,tomaattia ja ripaus ruususuolaa ja on ihan syötävää ja terveellistä .
Kuntoilen myös enemmän kun ennen,en juokse vaan nostan puntteja että lihaksen kasvaa,isot lihaksen polttaa rasvaa tehokkaasti.Mutta mitenkäs paljon oli ylimääräisiä kiloja ennen kuin aloitit tämän ruokavalion?
- raato2
ehkä niin? kirjoitti:
Mutta mitenkäs paljon oli ylimääräisiä kiloja ennen kuin aloitit tämän ruokavalion?
130kg eli aika lihava se putos 120kg:aan mutta nyt on tullut kaksi kiloa takas .
se laihtuminen on kuulemma aika yksilöllistä,toiset ei laihdu millään. - raato2
raato2 kirjoitti:
130kg eli aika lihava se putos 120kg:aan mutta nyt on tullut kaksi kiloa takas .
se laihtuminen on kuulemma aika yksilöllistä,toiset ei laihdu millään.Vihreä tee myös polttaa rasvaa,ainakin netissä luki,sitä juon kaksi mukia päivässä.
- koiraspuolinen
raato2 kirjoitti:
se laihtuminen on kuulemma aika yksilöllistä,toiset ei laihdu millään.Sellaista yksilöä ei ole vielä syntynytkään joka ei laihtuisi. Mutta jos niin haluat uskoa,niin ei voi mitään--Onhan myös kyllä yksilöitä,jotka luulee ettei saa painoa lisää(mielestään liian laihoja) Kummassakin tapauksessa saa tuloksia aikaan-Painon pudotus kylläkin vaatii enemmän ITSEKURIA. Tiedät kyllä jos ajattelet tarkemmin.
Kaikkea hyvää kuitenkin jatkossa. - Anonyymi
Jos yhtään millään dieetillä, johon kuuluu grilliruokia, voi tiputtaa 10 kg kuukaudessa eli yli 2kg viikossa, niin ruokavalio on ollut aivan kamala ja ylipaino useita kymmeniä kiloja.
- Autto!
Sokeri se mikä lihottaa..
- ei auta
en juo limsaa,mehua, kahvissa pelkkä maito, suklaata ehkä kerran kk, irtokarkkia ei koskaan. leivonnaisia vain harvoin. ruisleipää syön, vaaleaa vain silloin jos itse teen. mutta paino ei putoa. urheilen vähintään 2 kertaa viikossa. missä vika?
- tanjata
Vaikea sanoa, kun ei tiedä lähtötilanetta, mutta annoskoko on yleensä aika ratkaiseva tekijä! Samoin ne herkut joita menee huomaamatta (esim, keksit ja pasteijat)
- melinda
Olen seurannut kaloreita ja jättänyt kahvileivät, makeiset, suklaat, roskaruoat ym. kaloripommit syömättä jo 1,5kk:n ajan, mutta painoni ei ole silti tippunut ainakaan vaakani mukaan yhtään,joten minäkin ihmettelen että missä vika?? tekis mieli kohta luovuttaa kun ei paino laske..
- koiraspuolinen
Jos et syö paljon mitään-kuten kirjoitat ja kuitenkin urheilet 2 kertaa/viikko,urheilet varmaan jotain ihan vika lajia mikä ei kuluta?Ei kai vaan penkkiurheilu? Kulutus on määräävä tekijä.Jos kulutat enemmän kuin syöt,niin varmasti paino putoaa! En kyllä osaa kohdallasi sanoa,josko oletkin poikkeus säännöstä,mutta "tosi harvinainen" Koitappas olla rehellinen itsellesi syönnin ja kulutuksen suhteen. Parempaa jatkoa.
- Mofu83
Minä aikoinaan laihdutin kevyesti yli 30kg. silloin en liikkunut juuri yhtään mutta katsoin tarkkaan syömistä.
Nyt kun yritin samoilla keinoin tiputtaa painoa, kuvittelin myös ensin etten syö "juuri mitään" mutta kas kummaa kun rupesin kirjaamaan syömisiä ylös, huomasin että herranjestas mitenkä paljon sitä syökään kaikkea "pientä" yleensä vielä aika kaloririkasta mutusteltavaa.
Ajattelin että jos aloitan liikkumaan enemmän, painoa lähtee hivenen nopeammin laskuun. noh nyt olen käynyt jo useamman kuukauden salilla, ensin pyöräilin n.3x30-45-60 minuuttia kerrallaan ja pikkuhiljaa aloitin treenaamaan enemmän jalkoja ja käsiä. Paino ei ole laskenut kuin 2kg lähtöpainosta mutta vaatteet mahtuu paremmin päälle. Täytän itseni perunalla ja/tai ruisleivällä ja välipaloina syön banaania/jogurttia/raejuustoa/omenaa yms muita hedelmiä.rasvaa en käytä juuri ollenkaan ja roskaruokaa harvemmin kuin kerran kuussa.
Mutta parhaiten onnistuu kun jaksaa yrittää ja apuna voi olla vaikkapa Painonvartijat, joiden ohjeet ainakin minua aikoinaan auttoi ja paino myös pysyi kauan paikallaan. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat pudottaa painoa terveellisesti ja nälkää näkemättä :D - mölli
koiraspuolinen kirjoitti:
Jos et syö paljon mitään-kuten kirjoitat ja kuitenkin urheilet 2 kertaa/viikko,urheilet varmaan jotain ihan vika lajia mikä ei kuluta?Ei kai vaan penkkiurheilu? Kulutus on määräävä tekijä.Jos kulutat enemmän kuin syöt,niin varmasti paino putoaa! En kyllä osaa kohdallasi sanoa,josko oletkin poikkeus säännöstä,mutta "tosi harvinainen" Koitappas olla rehellinen itsellesi syönnin ja kulutuksen suhteen. Parempaa jatkoa.
lähtee ensin sitten vasta rasva!!!
- löytyy:
Syötkö pastaa, perunaa tai riisiä? Ne ovat täynnä hiilihydraattia, ts. aivan yhtä "pahoja" kuin leipäkin.
- Eki
että laihdut jos kulutat enemmän kuin syöt. Ehkäpä syöt liian harvoin ja liikaa kerralla. Kokeile syödä parin tunnin välein jotain. Hedelmiä, sokerittomia mehukeittoja tai vastaavia. Näin nälkä pysyy loitolla ja verensokeri balanssissa, eikä lämmintä ruokaa tule ladottua lautaselle ylisuuria määriä.
Sit toinen asia on, että liikut aivan liian vähän. Koska tunnin ulkoilu kuluttaa n. 300 kaloria niin n. tunti liikuntaa olisi paikallaan 3-4 kertaa viikkoon jokaiselle. - rauhanen
Kilpirauhasen toiminnan vajavuus?
Käväise lääkärissä.
Kyllä sokerin poisjättäminen laihduttaa.
Jos on totta, mitä kerrot ja ruoan määrä kohtuullinen ja todella olet tarkistanut rasvan määrän ruoassa, täytyy lihavuutesi syy olla sairaus. - koiraspuolinen
melinda kirjoitti:
Olen seurannut kaloreita ja jättänyt kahvileivät, makeiset, suklaat, roskaruoat ym. kaloripommit syömättä jo 1,5kk:n ajan, mutta painoni ei ole silti tippunut ainakaan vaakani mukaan yhtään,joten minäkin ihmettelen että missä vika?? tekis mieli kohta luovuttaa kun ei paino laske..
Jaa että 1,5 kk ilman makeita ja kuitenkaan paino ei ole laskenut? Sinä oot kuule unohtanut "rakkaan" liikunnan ja varmasti muunkin kuntoilun? Ei ne läskit putoa pelkällä ajatuksella-Teeppäs muuten samaa rataa-eli älä syö niitä kaloripommeja-ja otat ohjelmaasi kuntoilun(raskastako?) kovat säännöt kuin myös muun liikuntapuolen. Kuntoliikunnassakin pitää tulla rasitusta(hiki)Mutta ei sen jälkeen heti jääkaapille,eikä namipussille. Kokemusta on-en muuten sanoisi. Hyvää treeni-innostusta Sinulle
Kyllä se siitä lähtee kunhan pääset alkuun. - .......
Mofu83 kirjoitti:
Minä aikoinaan laihdutin kevyesti yli 30kg. silloin en liikkunut juuri yhtään mutta katsoin tarkkaan syömistä.
Nyt kun yritin samoilla keinoin tiputtaa painoa, kuvittelin myös ensin etten syö "juuri mitään" mutta kas kummaa kun rupesin kirjaamaan syömisiä ylös, huomasin että herranjestas mitenkä paljon sitä syökään kaikkea "pientä" yleensä vielä aika kaloririkasta mutusteltavaa.
Ajattelin että jos aloitan liikkumaan enemmän, painoa lähtee hivenen nopeammin laskuun. noh nyt olen käynyt jo useamman kuukauden salilla, ensin pyöräilin n.3x30-45-60 minuuttia kerrallaan ja pikkuhiljaa aloitin treenaamaan enemmän jalkoja ja käsiä. Paino ei ole laskenut kuin 2kg lähtöpainosta mutta vaatteet mahtuu paremmin päälle. Täytän itseni perunalla ja/tai ruisleivällä ja välipaloina syön banaania/jogurttia/raejuustoa/omenaa yms muita hedelmiä.rasvaa en käytä juuri ollenkaan ja roskaruokaa harvemmin kuin kerran kuussa.
Mutta parhaiten onnistuu kun jaksaa yrittää ja apuna voi olla vaikkapa Painonvartijat, joiden ohjeet ainakin minua aikoinaan auttoi ja paino myös pysyi kauan paikallaan. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka haluavat pudottaa painoa terveellisesti ja nälkää näkemättä :DLihakset painaa 3x enemmän kuin läski. Se voi selitää miksi vaatekoko pienenee ja näyttää hoikemmalta, mutta paino ei putoa.
- takas kouluun
....... kirjoitti:
Lihakset painaa 3x enemmän kuin läski. Se voi selitää miksi vaatekoko pienenee ja näyttää hoikemmalta, mutta paino ei putoa.
1 kilo lihast painaa muuten tasan saman verran kuin 1 kg läskii =D
- Uskomatont kuraa
rauhanen kirjoitti:
Kilpirauhasen toiminnan vajavuus?
Käväise lääkärissä.
Kyllä sokerin poisjättäminen laihduttaa.
Jos on totta, mitä kerrot ja ruoan määrä kohtuullinen ja todella olet tarkistanut rasvan määrän ruoassa, täytyy lihavuutesi syy olla sairaus.Kilpirauhas-sairaus ei ole vastaus kaikkeen.
Itse sain diagnoosin ja lääkkeet ja silti Bmi on 35,1
Uskokaa nyt saatana:"Keskitysleirillä ei ollut ylipainoisia".
Turvotus lähti mutta viel täytyy tollanen 30 kg ylimääräst
Kun ei ole enää kipuja niin voin juosta..Mut älä nyt luule,
että tää tyroksiini on joku ihmmenappi joka rekee susta laihan.
7000 kcal vaje ja oli kilpparia tai ei niin aina laihdut.
Jotenkin näyttäs siltä, et pitäis laihtuu ilman työtä se on ihan yhtä
mahdollista kuin rikastuminen ilman työtä..Mitä enempi työtä sen enempi tulosta. - Kokemuspuhuu
melinda kirjoitti:
Sinuna en vielä luovuttaisi. Se että tuloksia ei näy vielä 1,5kk jälkeen, on ihan normaalia. Jos olet kaiken tuon jättänyt kerrasta pois niin se voi myös kieliä siitä että kroppa ei ole tajunnut muutosta tai kroppa on laittanut "hälyytystilan" päälle. Muutokset kannattaa tehdä pikkuhiljaa jotta kehosi kerkeää "tajuamaan" tilanteen ja alkaa muokkaamaan kehon molekyylejä. Asiat tapahtuu pikkuhiljaa koska keho on valtava koneisto joka tarvitsee paljon toistoja ja säännöllisyyttä ja ennen kaikkea armollisuutta. Tsemppiä yritykseen. Toivotaan että kaikki sujuu. :)
- laihdutan
Sokerin välttely on se juttu. Mullakin paino junnasi kauan aikaa paikoillaan, nyt viikon sisällä lähtenyt tuntuvasti. Limua, karkkeja ynnä muita sallin itselleni, mutta tosi vähän. Ei siis enää koko karkkipussia yhdellä kertaa. Harvemmin sitä edes tulee ostettua nykyään. Vielä on matkaa ihannepainoon, mutta onneksi motivaatiokin nousi kun paino lähti laskuun. Kevättä ja juoksulenkkejä odotellessa...
- lisäksi
harrastatko liikuntaa vai laihdutatko pelkän ruokavalion avulla?
- laihduttaja
lisäksi kirjoitti:
harrastatko liikuntaa vai laihdutatko pelkän ruokavalion avulla?
Tiedoksi vaan liikunta ei laihduta tai saat ravata satoja kilometrejä tuoden tulosta....että kattele vaan mitä sinne massuun sisään menee!!
- tipunen87
Isäni lopetti tässä pari vuotta sitten kokonaan sokerin käytön ja laihtui yli 10 kiloa. Ei ole kilot tulleet takaisin. Pitäisi koittaa itsekin tuollaista sokerilakkoa, vaikka ei olekaan tarve laihtua, mutta kolesteroliarvojen takia olisi hyvä itse kullekin :)
- koiraspuolinen
Kolesteroliarvoihin ei muuten vaikuta pelkkä sokeri-Sokeri vaikuttaa(kaikki makea)veren sokeriarvoihin. Itse en ylipainosta kärsi-vaan totean vain omalta osaltani,että kun kolest.oli aikoinaan 9.2 -nyt 5.0-Syön paljon sokeria-olen aina syönyt.Siis en tiet.pelkältään,vaan esim:aamupuuroon-kahviin-pannariin-ym. Isääsi älä yllytä moiseen.(olen myös isä)Nämä on aika yksilöllisiä nämä tehoamismenetelmät itse kullakin. Ei minulla Kol.lääk.ole. Minulle tehos kuntoilu ja yleensä aika kova-sanoisinpa "rääkki"
"Tipuselle" kaikkea hyvää.
- -b-
Miten sitä saa? Jotain tabletteja?
- Leijona
Apteekista tai kaupasta ,ainakin Ladyvita on hyvä,myösTri Tolosen tuotteet.
- ---
Leijona kirjoitti:
Apteekista tai kaupasta ,ainakin Ladyvita on hyvä,myösTri Tolosen tuotteet.
Laihduin kahdessa kuukaudessa 26 kiloa, jätin sokerit vain pois.
- pullukka
--- kirjoitti:
Laihduin kahdessa kuukaudessa 26 kiloa, jätin sokerit vain pois.
Kyllä sun on tarvinnu vetää sitä sokeria ihan hirveesti jos pelkkä sokerin pois jättö laihduttaa noin paljon!! Ite en sokeria käytä juuri laisinkaan joten sen pois jättö ei kyllä laihduttaisi.
- 10 kiloa vuodessa
Ateriat pienemmiksi, aamulla ekana vettä ja vitamiinia. eli aamiainen on vitamiinia A, E ja B sitten magnesium, kalkki ja kromi pilleri
Leipää ilman voita ja kahvia
Päivällä kahvia paljon, jos vatsa kestää. Lisäksi normaalia ruokaa, MUTTA pieniä annoksia. Sitten jos voi, niin tietokoneelle, kun on nälkä. Täällä se unohtuu. Sitten kun ahteria pakottaa - sauva kävelylle. Seiso tai kävel aina kun voit - ei turhaa istumista - paitsi tietokoneella. Tällai lähti reilu 20 kg, mutta aikaa pitää antaa - läskit ei tule takaisin, kun otetaan ne hitaasti pois. Pitää olla itselleen kiltti, lenkilläkään ei tarvitse rääkätä itseään - nauttii olostaan - ei ole nälkä lenkiltä tultuakaan. Kyllä se tästä. - Aina vaan pullukka
pullukka kirjoitti:
Kyllä sun on tarvinnu vetää sitä sokeria ihan hirveesti jos pelkkä sokerin pois jättö laihduttaa noin paljon!! Ite en sokeria käytä juuri laisinkaan joten sen pois jättö ei kyllä laihduttaisi.
En ole koskaan laittanut teehen tai kahviin sokeria, muutenkin käytän sokeria aina vähemmän kuin ohjeissa määrättään. Makeisista vain suklaata, sitäkin todella harvoin. Enkä laita edes rasvaa leivälle, vain siivu keveää juustoa ja vihanneksia. Minä vain syön liikaa ruokaa ja käytän kaiken tehokkaasti hyväksi. Sekin on myönnettävä ja hyväksyttävä tosiasia ja ero meidän ihmisten välillä. Viisi kilometriä kävelyä pitäisi lisätä kymmeneen, sen olen huomannut vähän auttavan, jospa jaksaisi lisätä kahteenkymmeneen kilometriin päivässä, olisin varmasti solakka minäkin.......Laihtuminenkin on tekoja.............
- vanni
ajattelin kans laihduttaa.raskaudesta jäi 10 kg.mut kun olen koko ajan koton ja mieli tekee syödä jotain mitä kaapista löytyy jatkuvasti.
- kaalinpurija
Minä aloitin "laihtumisen" neljä kuukautta sitten. Sitä ennen olin jatkuvasti kotona mussuttamassa milloin mitäkin. Vaihdoin leivät, karkit yms. kaaliin ja porkkanaan. Luomuporkkana on todella maukasta ja kaali on sekä terveellistä, että hyvää. Kun lihottavan leivän jättää pois, ja puremisentuskaan puree kaalia muutaman päivän, niin siihen tottuu. Minä en ole syönyt leipää neljään kuukauteen. Leivän sijaan otan muutaman siivun kalkkunaleikettä esim. aamulla kahvin kanssa.
Kannattaa kokeilla, sillä minä olen laihtunut 24 kg neljässä kuukaudessa ja olen syönyt ihan kunnolla, olen vain valinnut ruoka-aineet huolella. En syö lainkaan sokeria, rasvaa enkä vilja-tuotteita, en perunaa, ei makaronia yms. Rasvaista lihaa en myöskään välitä syödä, mutta broileria ja kalaa eri muodoissa syön. Jos joku haluaa syödä lihaa, se on sallittua, ilman rasvassa paistamista tai kastiketta. Peruna lihottaa, ja sen voi korvata pakastekasviksilla tai kuoria itse porkkanaa, lanttua, selleriä, palsternakkaa jne. ja keittää ne makoisaksi muhennokseksi tai kasvissosekeitoksi. Maustaa voi monella tavalla, välillä tulisella chilitomattimurskalla, tai valkosipulilla, yrteillä tai fondilla. Minä katson tarkkaan tuoteselosteet, että tuotteeseen ei ole ympätty jauhoja tai sokeria.
Olen usein ajatellut, että me ihmiset syömme kuin syöttöporsaat, eli valkoista leipää, pullaa, perunaa ja rasvaa. Eikös siten lihoteta sikojakin, jauhoilla ja perunoilla. Huomasin tämän vasta kun itse jätin nuo lihottavat aineet pois. Olo on kevyt, ei ole nälkäkään ja paino tippuu koko ajan. Syön 4-5 ateriaa päivässä. Käytän apuna joskus ateriakorvikkeita, jopa suklaapatukoita. Joskus kun on kiire työpäivä, ehdin hörpätä vain ns. ateriakorvikejuoman, suklaan- tai mansikanmakuisen. On hyvää ja nälkä pysyy poissa. Kantsii kokeilla.
Mutta todellakin tuohon alkuvaiheen puremisentarpeeseen auttoi kaalin ja porkkanan pureminen, niin että leukaperät oli kipeinä.
Minulla kokeilu on tuottanut tulosta. Vaatekoko on pienentynyt XXL:stä pelkkään L:ään ja olo on todella hyvä ja energinen.
Nykyisin mussuttelen vielä kasviksia, kurkkua, tomaattia, kalkkunaleikettä tai näitä sulkaapatukoita (Naturdiet) välipalana, jos nälkä meinaa yllättää ja hyvin menee. 24 kg on hävinnyt ja ainakin kympin aijon vielä tiputtaa. Niín, ja pitää myös poissa. Peruna, sokeri, rasva ja viljatuotteet ovat vihollisiani. - ravitsemusterapeutti.
kaalinpurija kirjoitti:
Minä aloitin "laihtumisen" neljä kuukautta sitten. Sitä ennen olin jatkuvasti kotona mussuttamassa milloin mitäkin. Vaihdoin leivät, karkit yms. kaaliin ja porkkanaan. Luomuporkkana on todella maukasta ja kaali on sekä terveellistä, että hyvää. Kun lihottavan leivän jättää pois, ja puremisentuskaan puree kaalia muutaman päivän, niin siihen tottuu. Minä en ole syönyt leipää neljään kuukauteen. Leivän sijaan otan muutaman siivun kalkkunaleikettä esim. aamulla kahvin kanssa.
Kannattaa kokeilla, sillä minä olen laihtunut 24 kg neljässä kuukaudessa ja olen syönyt ihan kunnolla, olen vain valinnut ruoka-aineet huolella. En syö lainkaan sokeria, rasvaa enkä vilja-tuotteita, en perunaa, ei makaronia yms. Rasvaista lihaa en myöskään välitä syödä, mutta broileria ja kalaa eri muodoissa syön. Jos joku haluaa syödä lihaa, se on sallittua, ilman rasvassa paistamista tai kastiketta. Peruna lihottaa, ja sen voi korvata pakastekasviksilla tai kuoria itse porkkanaa, lanttua, selleriä, palsternakkaa jne. ja keittää ne makoisaksi muhennokseksi tai kasvissosekeitoksi. Maustaa voi monella tavalla, välillä tulisella chilitomattimurskalla, tai valkosipulilla, yrteillä tai fondilla. Minä katson tarkkaan tuoteselosteet, että tuotteeseen ei ole ympätty jauhoja tai sokeria.
Olen usein ajatellut, että me ihmiset syömme kuin syöttöporsaat, eli valkoista leipää, pullaa, perunaa ja rasvaa. Eikös siten lihoteta sikojakin, jauhoilla ja perunoilla. Huomasin tämän vasta kun itse jätin nuo lihottavat aineet pois. Olo on kevyt, ei ole nälkäkään ja paino tippuu koko ajan. Syön 4-5 ateriaa päivässä. Käytän apuna joskus ateriakorvikkeita, jopa suklaapatukoita. Joskus kun on kiire työpäivä, ehdin hörpätä vain ns. ateriakorvikejuoman, suklaan- tai mansikanmakuisen. On hyvää ja nälkä pysyy poissa. Kantsii kokeilla.
Mutta todellakin tuohon alkuvaiheen puremisentarpeeseen auttoi kaalin ja porkkanan pureminen, niin että leukaperät oli kipeinä.
Minulla kokeilu on tuottanut tulosta. Vaatekoko on pienentynyt XXL:stä pelkkään L:ään ja olo on todella hyvä ja energinen.
Nykyisin mussuttelen vielä kasviksia, kurkkua, tomaattia, kalkkunaleikettä tai näitä sulkaapatukoita (Naturdiet) välipalana, jos nälkä meinaa yllättää ja hyvin menee. 24 kg on hävinnyt ja ainakin kympin aijon vielä tiputtaa. Niín, ja pitää myös poissa. Peruna, sokeri, rasva ja viljatuotteet ovat vihollisiani.Hienoa, että olet laihtunut. Tekstistäsi jäi epäselväksi sinun lähtötilanteesi paino, ikä jne....Kokonaan viljatuotteiden poisjättäminen saattaa kuitenkin pidemmän päälle kostautua. Eli ellei sinulla ole esim. vilja-allergiaa niin sinuna miettisin tarkkaan kuitenkin jonkinlaista viljankäyttöä. Ruisleivissäkin on valittavana monta eri vaihtoehtoa ja tunnetusti ruis pitää pitkään kylläisenä, estää rasvan imeytymymistä ja sisältää sydämelle ja verisuonille terveellisiä aineita. Joten neuvoksi teille ihmiset, jotka laihdutatte; muistakaa, että kohtuudella kaikkia voi syödä kun muistaa määrän ja laadun. Ja pelkällä ruokavaliolla juttu ei kauaa toimi...on muistettava liikkuminen ja vaihdettava ruokavalioajattelu elämäntapojen ajatteluksi. Liika panttaaminen saattaa jonkin ajan kuluttua kostautua.
Oikein iloisia keväisiä laihdutushetkiä kaikille. - kaalinpurija
ravitsemusterapeutti. kirjoitti:
Hienoa, että olet laihtunut. Tekstistäsi jäi epäselväksi sinun lähtötilanteesi paino, ikä jne....Kokonaan viljatuotteiden poisjättäminen saattaa kuitenkin pidemmän päälle kostautua. Eli ellei sinulla ole esim. vilja-allergiaa niin sinuna miettisin tarkkaan kuitenkin jonkinlaista viljankäyttöä. Ruisleivissäkin on valittavana monta eri vaihtoehtoa ja tunnetusti ruis pitää pitkään kylläisenä, estää rasvan imeytymymistä ja sisältää sydämelle ja verisuonille terveellisiä aineita. Joten neuvoksi teille ihmiset, jotka laihdutatte; muistakaa, että kohtuudella kaikkia voi syödä kun muistaa määrän ja laadun. Ja pelkällä ruokavaliolla juttu ei kauaa toimi...on muistettava liikkuminen ja vaihdettava ruokavalioajattelu elämäntapojen ajatteluksi. Liika panttaaminen saattaa jonkin ajan kuluttua kostautua.
Oikein iloisia keväisiä laihdutushetkiä kaikille.....minulla on vilja-allergia! Kysyit alkupainoa ja ikää. Ikä 48 v. ja alkupaino 110 kg. Että silleen.....
- kokenut
Juuh..Itse laihduin 8kg sillä, kun join veteen laitettuna sitruunaviipaleita kahden viikon ajan. Niin ei tule niin suuri nälkä ja sitten myös paino alkaa pudota. Koemusta on ja myös silti on hvä liikkua tai sitten treenata vähän vaikka kerrallaan:) Mukavaa päivää kaikille..:)
- hiilarit myrkkyä
Lukekaa Jyrki Sukulan keittokirja Hyvä fiilis tai muita vähähiilihydraattisen ruokavalion teoksia, niissä on asiaa...
- dilledolly
Älä syö kello 18.00 jälkeen ! Kilot karisevat aivan varmasti ;- ) !! *tiätää*
- veikkaus
Joka päivä on rankka päivä. Eli mättöön niin paljon sulkaata töiden jälkeen et outokumpu ei ehdi sulattaa sitä ennen seuraavan päivän annosta. "No sipsithän on tunnetusti terveellisempiä." "Jano? siis mähän juon vettä vähän väliä. Herran jestas jos jousin aina limua sen sijaa. Maksakirroossi. Ei pysty viedä pidemmälle." Tupla sokeri kahvii plus mölö mahdollisesti kermaa". "Mikä ihmeen makeutus aine?? sanoppa toi sana jollekin terveysintoilialle.. varmaan innnoissa ku saa kertoa millasia kaikkia se E-jotain sitten sisältää loppu peleissä." Makuki on karsea mut kyll tätä ennemminkuin outokumpu.
Ja tietenki pidit juuri samat elämän tavat. Ainahan me juostaan rappuset ennemminkuin hissillä. Lenkillähän mie oon ennenkin käynyt sen ekstra mässyn toivossa jota jotku (nykyään minä) kutsuu iltapalaksi. Leffankin oon ennenki *käsiraamatulla* dippaillut porkkanoilla ja retiiseillä. Pitsa??? onks se jotain syötävää?? ai on.. pois se minusta.. ei joka perjantai lauantai ja jos otan niin ilman rasvasempaa juustoa (tai juhlapäivinä ilman juustoa kokonaan) Paprikalla sipulilla of course pitäähän siinä olla rohkeuttakin oliiveja.. kato ne on auttaa sydäntäni.
Uh uh en voi kuvitellakkaan miten pystyin pistää joskus naamani kokonaisen fazerin sinisen paketin 10min. Säälin kyllä kohtalon tovereita.
Niin joo piilosokeri. AAAK. . . Sana piilosokeri voi kun oisin tiennyt et vaalee leipä muuttuu elimistössäni sokeriksi. Onneksi neiti mä en oo enään PAKSU kertoi sen minulle 5h keskustelupalsta laavauksen aikana. (en pistänyt mitään silloin suuhuni \o/)
Henkilökohtaisesti Sokeri roxx...! Pistäkää mielummin parempia tavaroita kauppalistalle. Ja kokeilkaa pakon tulle koiranne (naapurin koiran) kuonokoppaa jos pakkaa kaikki joulukonventit menee yhellä suun avauksella lättyyn. Vaikeempi saada ne yhtäaikaa ritilän läpi.
Liikunta se on pahasta. Kaikki mikä tapahtuu kätesi ulottumattomissa on liikuntaa. So so. nyt soittaa kiltisti kiinteistönvälittäjälle et tohon sohvan viereen jääkaappi vessa ja sun muut hilut ja vehkeet mitä voin tarvita kokopäiväni aikana. Selänraapimisvälineen teline. Robotti imuri MITÄ EI KUULUVUOKRAAN?? Eikä passaa unohtaa langallista näppistä soitta kilauttaa nethalliin et voisko sen tuu joka tän langattoman tilalle ku piru vie tästä loppuu patterit niin nopee ja kukaan ei käy kaupassa sunnuntaisin (sitä mahdollisuutta emme tee että lainaisimme pattereita tv:n kaukosäätimestä. ei).
Pakko muuten lisää oma henkilökohtainen huomioni noista ravintola kahvittelioista jotka eivät juo kahvia vaan sen isoimman kaakaon jossa isoi kerma vaahto.. Ai noi sokerit oli piilossa?? Niiden koristesokeri könttien alla? Et huomannut sen sateenvarion takaa kattoa oisko sokeripaloja? Ai sä sokastuit siittä ilotulitteesta. Skool o/ Se annos varmaan sisältää mun kokonaisen päivän sokerit mitä käytän ainostaan kahveissa. Dood..
Pakko purkaa... sori.. toivottovasti auttoi jotain jatkamaa omaa Big Fat Loser haastettaan.. - murusi
Haluaisin lisätä tähän vielä voin ja kerman. Illallakin voi syödä, mutta proteiinia ja kasviksia. Kirjoittaja oikeassa, huonot hiilarit pois. Auttoi muuten, 25 k pois ja pysynut 7 vuotta.
- syödä
mitä ruokaa voi syödä?jos normaalisti syö perunaa ja kastiketta tai makaroonii niin mitä syödä?minkälaisia aterioita syödä?siis mitä lautaselle tulee?ja onko melkein joka päivä samat ruuat?
- Pirtsakkapimuli
kaikkea kohtuudella on hyvä motto! Itse jätin perunan,vaaleat jauhotuotteet jopa makaroonin sekä vaalean riisin pois.Myös punainen liha jäi niine hyvineen tosin sulamis ongelmien vuoksi.Kaikkea muuta sitten olen tässä natustellut ja hieman myös noita hiilihydraatteja opetellut.Kerran viikossa vierailen mäkkärissä ja nautin herkusta milloin mistäkin.Työmatkat taaperran kävellen.Hyötyliikunnan lisäksi shoppailu on ainoa urheilu lajini.Reilu vuosi on tällä menty,olo on energinen.37 kiloa pienempänä on pirtsakampi olo,suosittelen kaikille se ei edes sattunut. :)
- lukisit vaikka
....sellaisen hyvän kirjan, kun "hyvän olon keittokirja" jossa antti heikkilä neuvoo, mitä saa syödä ja kertoo muutenkin laihduttamisesta hyvin perusteellisesti ja hauskasti.
- Mutta mutta..
joo..pudotin yksi kesä 10kg viikossa..olin aineenvaihduntadieetillä..ja siinä oli sellaisia ruokia joita en voinut sietää..joten enpä syönyt juuri ollenkaan ja kesän kuumimpaan aikaan laitoin painot jalkoihinja suunnistin pururadalle.
..Eli oli aivan hullua touhua..mutta piti saada painoa pois...jonkin aikaa se pysyi poissa mutta pikku hiljaa tuli takaisin.
Nyt olen viisaampi ja osaan pudottaa painoa terveellisesti :)- sun muut hässäkät
Jos aiot pelkällä ruokavaliolla laihduttaa, täytyy sinun jättää viikottaisesta energiansaannista yli puolet pois, jotta voit laihtua. Tarkoittaa siis sitä että joka ateria puolet pienemmäksi... Mutta jos kuluttaa energiaa tavallista enemmän eli hikoilee välillä, siinä sekä kiinteydyt että saat syödä enemmän eikä näin tule heikkoa oloa.
- leipäläskit ry.
leipä ja muut kuiva-aineet ovat pahasta.
- kuivamuona
jee.
- Jotain vois varmaan tehdä
Olen 183-senttinen mies ja painan 82 kg. Ulkomuodoltani olin jopa hintelä. Ainoa ongelma on jonkina steinen vyötärölihavuus. Onko mitään tehokasta keinoa tuohon?
- krapulainen
olut varmaan syynä useille miehille pallomahaan, lisäks pitäis syödä usein ja pieniä annoksia! lenkkipolulle, mars mars... vatsalihastreeniä!
- 165cm54kg
Itse pysyn hoikkana, koska en syö makeaa, eli karkkia,limua jne. En myöskään pullaa ym. Mitään hiilihydraatitonta dieettiä en kuitenkaan noudata, vaan syön ruisleipää, perunaa, ruispastaa jne.
- sode
ja etenkin juusto ks :
http://www.milksucks.co.uk/fat.html- koiraspuolinen
Voi hyvät hyssykät-Ei maitoa saa jättää pois-(tosin eihan sitä pakko ole juoda)
Maidossa on niin tärkeitä aineosia,ettei missään nimessä-paitsi jos on allerkia. Mitäs "promilleja" esim.kevytmaidossa on?Itse juon "punaista"vähintäin 1litra/vrk. Voe mahoton teidän kans.
Mulle on kertynyt kokemusta jonkinverran näistä asioista 10 v.aikana.Ihminen saa syödä niin paljon kuin huvittaa-melkeinpä mitä vaan-kunhan MUISTAA,että sen myös KULUTTAA. Eihän se vaikuta asiaan,että onko nainen vai mies-sama rakenne periaatteessa on ruuansulatuskanavissa,sekä muussakin rakenteessa.
Kuntoilua ja liikuntaa tosissaan-ja niin,että myös tulee hiki-(raskastako?)eikä sen jälkeen mitään kaloripommeja. Kiva jos joku keksii itselleen sopivia muotoja -kunnon nousuun ja painon laskuun.
Ihan sama mitä mallia-mieluimmin sellaisia mitkä eivät ole väkinäisiä. Vaatiihan se itsekuria,mutta kannattaa "aina" jos katsoo eteenpäin elämäänsä."Painonvartijat" ryhmä on rahankeruuta kovemmasta päästä-samoin luontaistuotekaupat. "BISNESTÄ KUMMATKIN"
Kaikkea parasta toivon joka tapauksessa.
- jen
siis nyt on täynnä just 4kk vähähiilarista elämäntapa muutosta ja täytyy sanoa että olen ylpeä kun sain itseni alkamaan tälle "dietille". Ensikertaa aloitin kunnolla ruoka rempan. aiemmin olen kokeillut ostaa lightiä ja vähärasvasta ja 0% tuotteita yms...mutta nyt ihan oikeasti ryhdistäydyin.ajattelin vaan että onko tuosta haittaa vaikka kokeilisinkin 2 viikkoa...kiloja alkoi putoamaan ihan ensi viikosta alkaen.2kg/vk aluksi 6 kiloon saakka.sitten hieman hitaammin mutta 0,6kiloakin viikossa oli kiva tahti! lähtöpaino oli 79kiloa. Kaikki raskaudesta kertyneet ja muut läskit alkoi palaa ja vauhdilla. nyt paino on 67kiloa ja muutaman ajattelin vielä pudottaa. Kaikki tämä siis vain syömällä:) liikuntaa harrastan sen verran että laitan ipanan rattaisiin ja kävelen tunnin rauhallisen vaunulenkin, ellen joka päivä niin ainakin 3 kertaa viikossa. Ihmiset hyvät. lopettakaa se ranskanleivän mussutus ja kiloista puhuminen. sokerit pois ja vihanneksia ja pekonia tilalle. Kaikkein parasta tässä on se ollut että omia herkkujani, kuten salami, pekoni, juustot kuuluvat tähän diettiin. ja iltanaposteltavaksikin olen aina heittänyt pistaasipähkinöitä kuppiin ja light colaa lasiin...joskus jopa hieman jäätelöäkin(mutta kohtuudella)...ja paino vaan putoaa..suklaasta sen verran että olen ainakin minä syönyt 70%caacaoa sisältävää tummaasuklaata ainakin 2 palaa/vrk...että silleen...laihtuminen ei edellytä pois jättämistä kokonaan..radikaalia vähentämistä vaan.ei perunaa, ei riisiä eikä vaaleita jauhoja, siitä se alkaa!!! ja juokaa vettä!!!
suosittelen!!!
kohta olenkin jo bikinikunnossa ;)
jen- kysynpä vaa
miksi laitoit viestisi lopussa että ei perunaa?Tahtoisin tietää,itse olen raskaan ja aika rankka dieetti päällä,silti perunaa pitää syödä,edes pari päivässä.Vastaa,kiitos!
- Onneli80
kysynpä vaa kirjoitti:
miksi laitoit viestisi lopussa että ei perunaa?Tahtoisin tietää,itse olen raskaan ja aika rankka dieetti päällä,silti perunaa pitää syödä,edes pari päivässä.Vastaa,kiitos!
Et sen kummemmin kertonut rankan diettisi syitä mutta vhh diettiä (vähähiilarinen) ei mun tietääkseni suositella raskaana oleville.siksi varmaan sulla onkin perunaa sun ruokavaliossa kun sitä pitää saada odotusaikana erilailla kuin muutoin..imettäville kylläkin tämä sopii. Siis perustuu hiilihydraattien vähentämiseen ja peruna sisältää aika reippaasti hiilaria. tilalla syön siis esim juureskuutioita tai punajuuria tai kaalia tai lanttua...esim. ;) onnellista odotusta.
Multa on taas tippunut kilo lisää...että näillä eväillä mennään kesää kohden...
Suosittelen kiinnostuneille antti heikkilän hyvän olon keittokirjoja.
- olen aika kaunis
"Karkkilakko" puhuu täyttä asiaa! Pisteet hänelle!
Kenenkään on turha pulputtaa vastaan.
Itselläni on ikää päälle 50, eli olen mummo, mutta yleensä minua luullaan huomattavasti nuoremmaksi.
Läskit ystäväni tykkäävät, että olen saanut hyvän kunnon ja hoikkuuden geeneissäni. Kun sanon, että kuntoilen, enkä syö makeaa, niin ottavat nokkiinsa: kunhan puhuu ja nostaa profiiliaan.
Annan heidän pitää verenpaineensa.
Syön joka päivä porkkanaraastetta ja saan sillä terveen, rusehtavan värin kasvoilleni.
Oikeesti se häivyttää juonteet.
Olen huomannut porkkanan myös toimivan lievänä diureettina eli nesteenpoistajana.
Samoin mustaviinimarjamehu poistaa ylimääräistä nestettä yhtä hyvin kuin ananaskin.
Kaali on oiva laihduttaja, polttaa rasvaa.
Syön tosi useasti, napostelen.
Se on ratkaiseva pointti, että mitä napostelee!
Hedelmiä, marjoja, siemeniä.
Koskaan, ei koskaan, ei ikinä pidä päästää itseään nälkäiseksi, sillä SE lihottaa.
Se saa ryntäämään kaapille ja syömään ensiksi käsiin sattuvan.
Liikunta EI laihduta yksin, mutta oikeat ruoat laihduttavat!
Uskokaa lihavat tämä!
Pidä aina mukanasi naposteltavaa. Lihottamatonta "namia". Ihmisen luontainen tarve on SYÖDÄ. Ja se on kivaa!
Kun syö kaunistavia, terveellisiä ruokia ja nukkuu riittävästi, alkaa ympäristö tehdä huomautuksia pirteästä ulkonäöstä. Ulkonäkö kertoo, mitä olet. Lihavat, älkää puolustelko. Reipas ihminen on miellyttävä katsella. Reippaus on kaikkien ulottuvilla, jopa sellaisenkin jolla on jokin vamma tai pysyvä sairaus. Mutta ei lihavuus.
Suunnittele, suunnittele, harrasta ruokaa mielin määrin.
Muista, että liiallinen hiilihydraatti ja rasva on myrkky.
Vitamiineista sanoisin, että yli 50-vuotiaalle naiselle vehnänalkioöljy on kauneusvitamiini sekin. - Pepsi Maxia
se kun ei pidä sisällään paljoa sokeria.
- ei limsoille
en ole mukulanakaan niin välittänyt limsasta,nyt kun on pieniä lapsia,en osta sitä juuri lainkaan,miksi pitäisi?vaikka olisi miten vähäsokerista,niin epäterveellisiä ne ovat!Aivan varmasti!Mehuista löytyy valinnan varaa!
- puuma6
hyi hyi sinä joka et syö vilja-tuotteita, ruis on oikein hyvää! se on terveellistä et saa jättää pois ruista, vehnän voit,mutta ruista et ikinä saa jättää. vehnän voit, mutta älä missään nimessä jätä ruista! HYI HYI! sille joka jättää!!!
- Anonyymi
Just näin
- Anonyymi
nro1 on sokeri joka tappaa tekee sairaaksi.
paino lähtee kun karsii moottoriöljyt eli rypsi tapsi ja kaikki ristikukkaset litkut.
valkoinen vehnäjauho prosessoitu mössö. - Anonyymi
Tuskin kenellekkään painonpudotuksesta edes unelmoivalle on uutinen, että sokeri pitää ensimmäisenä jättää pois. Sokeri on tyhjiä kaloreita joita kukaan ei tarvitse.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293597- 851855
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541362Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1141203VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681079
- 65964
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28962Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k98942