kaipaan kotiin

mikä biisi

En tiedä yhtään, kuka sen esittää, mutta joku suomalainen mies tyyliin kari tapio, jamppa tuominen...

tosi murheellinen laulu. kertosäe päättyy sanaan "kotiin", voisko olla jotain, että kaipaan kotíin, palaan kotiin... tms...

Osaisko joku näin pienillä vihjeillä hoksata mistä biisistä on kyse, tyypillinen karaokevuodatus. Olisin tosi kiitollinen!

11

3480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimby2

Tv-sarjan tunnarin "I Wanna Go" suomennos. Tunnetuin suomalainen esittäjä lienee Matti Esko (v. 1976). Moni muukin versioinut.

• outolintu

"Lumikenttien kutsu" se on, en muista ketkä sitä on suomeksi laulaneet (Matti Esko kai ainakin), mutta se oli Jack Londonin kirjaan perustuneen tv-sarjan tunnari (jossa kappaleessa ei kai alunperin ollut sanoja, millään kielellä, tosin en oo varma).

• outolintu

Jos tykkäät tuommosista haikeista kappaleista, niin saisko ehdottaa myös näitä (siis jos et jo oo kuullut): Pasi Kaunisto: "Lakeuden kutsu", Jukka Raitanen: "Vangin toive", Kari Rydman: "Niin kaunis on maa"

• So long...

Wau, joku muukin haikailee saman biisin perään!
      Ok, se on siis Lumikenttien kutsu, mutta kuka esittää alkuperäisen (englanninkielisen) version ja mikä on kappaleen nimi englanniksi? Muistan kipaleen lapsuudesta kun se soi kasetilla vanhempien autossa...

• vanha vetäjä

Englanniksi on "I wanna go".
        Mutta kun ei sitten tule esittäjä väsyneenä mieleen, olen pahoillani. (raksuttaa raksuttaa..........)
        Yksi vaihtoehto on vanha filmitähti Lee Marvin, joka kyllä muutaman kappaleen levytti aikoinaan, joten en pitäisi ihmeenä vaikka hän olisi myös version tästä vääntänyt.

• Nimby2

Lauloi alkuperäisen "I Wanna Go" biisin, josta Pertsa Reponen suomensi "Lumikenttien kutsun".

• J.London
    • eukkopaha

Upea kappale ja upea ääni. Tosin aika kultaa muistot - minusta se silloin aikoinaan on kuulostanut paljon paremmalta. Suomeksikin se on laulanut moni, mutta aivankuin jokin vanhempi radiossa soinut versio olisi ollut se ainoa oikea. Vai tuleeko sitä ikääntyessä vain turhan krantuksi.

• Näin_se_on

Jukka Raitasen versio on mielestäni paras.

• eukkopaha

Taitaa olla. On tuo Marko Putkosenkin hyvä, mutta tallennus/miksaus ei ole tainnut mennä ihan nappiin ja enkelikuoro on aika kamala.

• Anonyymi

Orso Maria Guerrini- I wanna go

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      224
      4312
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      70
      2777
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1657
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1340
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1206
    Aihe