Special Mobile

romppaanen

Onko kellään kokemuksia tästä Turun alueella vaikuttavasta Special Mobilesta?

Tuli juuri heidän mainosläpyskä postista (tämän "lehden" voi myös tilata!). Siinä oli artikkelim myös tuontiautoista. Rivien välistä oli luettavissa, että mieltävät muut firmat jobbareiksi, mutta ovat itse "autoliike". Toin ilman huoltotoimintaa.

Tekstissä oli myös tammisaarelaisen katsastusmiehen haastattelua. Kuulemma tuontiautoissa on yleisesti aina vikaa. Oli itsekin tuonut auton, ja rikki oli mennyt heti. Ja sukulainen oli myös tuonut, oli ohjaus hävinnyt kesken ajon. En sitten tiedä kertooko tämä enemmän Tammisaaren ruotsalaisten katsastusmiesten tietotaidosta vai tuontiautoista.

Mutta onneksi toivo ei ole menetetty. Vaikka muut tuovat paskaa niin ko. firma itse perehtyy autoihin aina huolella ja tuo pelkkää priimaa.

Miksi minua ottaa pannuun? Minulla on tuontiauto. Ostin sen toisesta firmasta tilaustyönä. Kavereillani on myös tuontiautoja, osa liikkeestä ostettuja, osa itse tuotuja. Kaikilla autot toimii ok. Sitten tulee tämmöinen firma joka syöttää paskaa kansalle. Tarkoituksena selvästi alentaa tuontiautojen hintoja Suomessa. No eivät ole yksin liikenteessä. Moni muukin autolafka kylmästi valehtelee julkisuudessa. Kuulemma tuontiautojen elektroniikka ei toimi, tausoissa hämärää, mittareita ruuvataan, penkitkin on suomalaisille liian suorat.

Harva firma edes ottaa vastaan tuontiautoa, tiedän tämän kun suoritin koe-kierroksen. Lapsellisesti uhotaan että hyvitetään vain puolet arvosta. Yksi älypää sanoi ettei merkkiliikkeen tehtävä ole tuottaa voittoa auton tuojille. Siksi maksavat 40% vähemmän mitä "suomiautosta". No voi vittu. Ei minunkaan tehtävä ole tuottaa voittoa autoliikkeille, vaadin 40% alennuksen heidän autoistaan siis. Autoista ei siis hyvitetäkään niiden arvon mukaan, vaan autoliikkeet päättävät mitä asiakas on oikeutettu ansaitsemaan.

Nyt risoo kun joka kotiin jaellaan tätä samaa propagandaa. Hävytöntä toimintaa sanoisin. Ehkä joku toinen jobbari voisi tehdä samanlaisen läpyskän. Kyseenalaistaisi esim. suomenruotsalaisten myymät autot. Keksitään vielä pari "faktaa" ja haastatellaan Perämetsän katsastusharjoittelijaa, joka kerran osti naapurin svenssonilta auton missä tankki oli tyhjä.

Varmaan tuolla Special Mobilellakin on hyviä autoja myynnissä, ja itsekin olin kiinnostunut tekemään kauppoja siellä. Mutta miksi pitää tämmöiselle linjalle lähteä? Vai olenko yksin asiani kanssa....

7

1556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romppaanen

      Pajoittelen kirjoitusvirheitä. Näppis pitää vaihtaa, se tuntuu jättävän merkin sieltä toisen täältä lähettämättä. Vika siis ei ole kirjoittajassa ;)

      • uudesta!

        Autosta kuin 60% pyynnistä ettei uuden auton monopolien haltijoitten,muutaman ökysuvun taskuun kerry liiikaa ylimääräistä fyrkkaa.


      • päässi olet !!!
        uudesta! kirjoitti:

        Autosta kuin 60% pyynnistä ettei uuden auton monopolien haltijoitten,muutaman ökysuvun taskuun kerry liiikaa ylimääräistä fyrkkaa.

        Oletpas harvinaisen tyhmä.


    • ihmeissään minäkin

      tarjosin taannoin omaa "tuonti"autoani liikkeeseen vaihdossa ja yllätyksekseni liikkeen pitäjä sanoi olevansa kiinnostunut mielummin tuontiautosta kuin suomessa uutena ostetusta, perusteli asiaa sillä että yleensä paremmassa kunnossa koriltaan ja paremmin varusteltuja kuin suomessa alunperin myydyt!!! eiköhän se ole ostajan vika jos ostaa paskan "tuonti"auton ,sillä saahan sitä yhtälailla ostettua paskan "suomi"autonkin??? painotetaan tarkkuutta niihin kauppoihin, eikä osteta autoa kivan värin perusteella!!!

      • romppaanen

        Joo se on ihme homma että jokut maksavat ihan normaalisti käyvän arvon autosta, eli onko se sitten esim. -10% siitä hinnasta millä itse myyvät auton eteenpäin. Mutta toiset eivät joko ota vastaan tai tarjoavat ihan vain vittuilusumman vaihdossa. Yksi myyjä sanoi minulle, että jos he haluaisivat itse olla "siinä touhussa" mukana niin hakisivat itse autot Saksasta. Missä ihmeen "touhussa"? Autobisneksessäkö? Mutta suomalainen kateus, viha ja katkeruus on niin syvää että vaikka halvemmalla saisi ruosteettomampaa, paremmin varusteltua ja vähemmän ajettua autoa niin ei prkl osteta eikä välitetä. Itse pintaisesti vaan hakataan päätä harmaaseen kiveen ja silmät ummessa uskotaan että pahat tuontiautot katoaa ja taas oman suomiautot menee kaupaksi. Tällaiset firmat tulevat parin vuoden sisällä katoamaan alalta. Eihän nykyään ole enää hevoskauppojakaan jotka asiakkaita pelottelivat automobiileilla. Ajat muuttuu.

        Telkkarissahan oli joku aika sitten dokumenttiä, oliskos ollut kuningaskuluttaja. Kysyivät että miksi tuontiautosta maksetaan vähemmän. Kuulemma ei makseta. Ja kun salainen agentti meni tarjoamaan samaan liikkeeseen tuontiautoa vaihdossa niin ei kelvannut. Kysyivät sitten telkkarissa että onko tehty joku yhteinen sopimus ettei vaihtoautoja oteta vastaan. Ei kuulemma ole tehty. Ja silti löytyi joku joka sanoi pääkonttorin ilmoittaneen ettei yhtäkään tuontiautoa saa ottaa vaihdossa. Aika erikoista.

        Totta kai yritys saa päättää miten kauppaa tekee. Mutta jos pari pääkonttoria ilmoittaa sadoille jälleenmyyjille ettei tuontiautojen kanssa tehdä kauppaa, menee homma IMHO laittomaksi. Isot ketjut voivat lamaannuttaa terveet markkinat. Kun jollain yrityksellä on näin paljon voimaa ja valtaa, niin silloin pitää olla vastuutakin. Ja siihen vastuuseen kuuluu ettei viljellä perättömiä väittämiä ja tehdä salaisia määräyssopimuksia siitä kenen kanssa kauppaa saa tehdä ja kenen ei. Yksityisten pikkuliikkeiden kun on käytännössä kuitenkin aina pakko seurata sitä mitä isot tekevät. Määräykset päätyvät heillekin pakon sanelemina.

        Kuten sanottu, toiset tekevät rehtiä bisnestä tuontiautojen kanssa. He ottavat ison riskin, mutta ansaitsevat samalla kunnioitukseni. Silloin kauppaa tehdään autoista eikä periaatteista.


      • isommat liikkeet
        romppaanen kirjoitti:

        Joo se on ihme homma että jokut maksavat ihan normaalisti käyvän arvon autosta, eli onko se sitten esim. -10% siitä hinnasta millä itse myyvät auton eteenpäin. Mutta toiset eivät joko ota vastaan tai tarjoavat ihan vain vittuilusumman vaihdossa. Yksi myyjä sanoi minulle, että jos he haluaisivat itse olla "siinä touhussa" mukana niin hakisivat itse autot Saksasta. Missä ihmeen "touhussa"? Autobisneksessäkö? Mutta suomalainen kateus, viha ja katkeruus on niin syvää että vaikka halvemmalla saisi ruosteettomampaa, paremmin varusteltua ja vähemmän ajettua autoa niin ei prkl osteta eikä välitetä. Itse pintaisesti vaan hakataan päätä harmaaseen kiveen ja silmät ummessa uskotaan että pahat tuontiautot katoaa ja taas oman suomiautot menee kaupaksi. Tällaiset firmat tulevat parin vuoden sisällä katoamaan alalta. Eihän nykyään ole enää hevoskauppojakaan jotka asiakkaita pelottelivat automobiileilla. Ajat muuttuu.

        Telkkarissahan oli joku aika sitten dokumenttiä, oliskos ollut kuningaskuluttaja. Kysyivät että miksi tuontiautosta maksetaan vähemmän. Kuulemma ei makseta. Ja kun salainen agentti meni tarjoamaan samaan liikkeeseen tuontiautoa vaihdossa niin ei kelvannut. Kysyivät sitten telkkarissa että onko tehty joku yhteinen sopimus ettei vaihtoautoja oteta vastaan. Ei kuulemma ole tehty. Ja silti löytyi joku joka sanoi pääkonttorin ilmoittaneen ettei yhtäkään tuontiautoa saa ottaa vaihdossa. Aika erikoista.

        Totta kai yritys saa päättää miten kauppaa tekee. Mutta jos pari pääkonttoria ilmoittaa sadoille jälleenmyyjille ettei tuontiautojen kanssa tehdä kauppaa, menee homma IMHO laittomaksi. Isot ketjut voivat lamaannuttaa terveet markkinat. Kun jollain yrityksellä on näin paljon voimaa ja valtaa, niin silloin pitää olla vastuutakin. Ja siihen vastuuseen kuuluu ettei viljellä perättömiä väittämiä ja tehdä salaisia määräyssopimuksia siitä kenen kanssa kauppaa saa tehdä ja kenen ei. Yksityisten pikkuliikkeiden kun on käytännössä kuitenkin aina pakko seurata sitä mitä isot tekevät. Määräykset päätyvät heillekin pakon sanelemina.

        Kuten sanottu, toiset tekevät rehtiä bisnestä tuontiautojen kanssa. He ottavat ison riskin, mutta ansaitsevat samalla kunnioitukseni. Silloin kauppaa tehdään autoista eikä periaatteista.

        Kuin esim: Rintajouppi saksasta autoja urakalla ja myyntihinnat ovat korkeat ja kauppa käy.
        Ei ne tappiolla niitä tänne raahaa.
        Tää tuontiautojen violla liioittelu perustuu kateuteen sekä siihen etä Suomalainen uskoo siihen mitä lehres ja muussa mediassa uskotellaan.
        Tiedän erään auton tuojan jolla on hyvät suhteet Saksaan Toi maahan viime vuonna n 40 autoa ilman että yhdestäkän tuli valituksia. jos ei auto vastaa odotuksia ottaa sen takaisin jos asiakas ei oo tyytyväinen.
        Tietenkin löytyy myös niitä jotka ei piittaa jälkimarkkinoinnista pätkääkään.


    • Joloppi

      kyseinen firma jos sitä voi siksi nimittää ei kannata kenenkään ostaa autoa Suomessa riittää liikkeitä unohtakaa koko lafka kaikki perustuu kierouteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe