Pakettiauto Saksasta

Pakettiauto

Onko Kokemuksia pakettiauton tuonnista Saksasta, ei siis kuorma-auton. Haeskelen Sprinteriä vm. 2002 ja nuorempi, ajettu alle 50tkm. Hintaluokka alle 20teuroa. Onko kannattavaa hakea? Onko Berliinin lähistöllä ko. autokauppoja? Kauanko menee auton saamiseksi ajokuntoon/luovutuskuntoon? Onko Berliinin lähistöllä suomalaista välittäjää joka hoitaisi asiaa?

5

10282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en ostaisi saksasta

      pakua. kävimme sieltä hakemassa viime kesänä muutamia henkilöautoja mutta pakua en sieltä tuo koskaan. vetävät niillä pedaali konehuoneessa autobaanoja....ja käsittelevät niitä kyllä muutenkin "työkaluina". olivat ainakin ne joita katselin todella raiskatun näköisiä vaikka kohtuu uusia olivatkin, kolhua siellä täällä jne.
      kehotan ostamaan suomesta....tietysti oma mielipiteeni, mutta ostin kyllä pakun suomesta tosin uuden.

      • Suomessakin

        Jos tutustut suomalaisiin käytettyihin pakuihin, niin huomaat yksilöiden välisten erojen olevan liioittelematta kymmenkertaiset henkilöautoihin verrattuna.

        Toiset pakut ovat olleet todella huolettomassa ajossa ja toisia pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Eikä jotain turbotonta T4 Transporteria Saksassakaan voi sen kovempaa rääkätä kuin Suomessa. Kaasupoljin oikeastaan on/off -tyyppinen.

        Saksassa on todella siistejä pakuja, mutta sellaisen etsiminen kannattaa varata aikaa.

        Tuonti kyllä kannattaa. Itse myin edellisen ´00 180 tkm ajetun pikku-Sprinterin ja toin Ruotsista vastaavan ´01 95 tkm ajetun. Hinta oli sama! :)


    • Pakupatu

      että siellä Berliinissä ja ympäristössä on asukkaita ainakin saman verran kuin koko suomessa. Joten onhan siellä myös niitä autoja ja kaiken kuntoisia, aivan kuten täälläkin.
      Eiköhän ole parasta mennä vain mobilen:n sivuille ja pistää sopivat hakukriteerit päälle. Siitä se tilanne parhaiten selviää. Jos haet autoa, niin hae autoa - ei autoliikettä. Muuten tarvitset moninkertaisesti aikaa etsimiseesi, tai sitten sattuu hyvä tuuri.

      • olen

        Hakenut kaksi autoa, 2000 Mercedes-Benz Atego 815:n ja 2002 VW LT 35:n.

        Autoja on tosiaan kunnoltaan ja kilsoiltaan joka lähtöön.

        Jos päätät lähteä hakemaan autoasi itse (suosittelen jos saksan kieli taipuu tai tulkki löytyy) muutama vinkki:

        1. Se auto jonka olet löytänyt netistä, on jo mennyt.
        Esim. Mobile.de:ssä on yli miljoona ajoneuvoa myynnissä ja lukua en muista, mutta veikkaisin n. 1 000 000 kävijää viikossa. Eli kun löydät sen euroopan halvimman helmen, joku muu on jo sen ostanut.

        2. Jos auto jonka löysit netistä on vielä liikkeessä, siinä yleensä löytyy jokin kiva yllätys.

        Itse olin katsonut mersun oman liikkeen kuvista 5 ehdokasta, 3 jotka olivat "helmiä" oli jo myyty ja 2 muussa oli kaappi rikki kyljestä (netissä tietenkin kuvat vain 3 sivulta!)

        3. Jos etsit pakua, niin perehdy myös kauppiaisiin jotka myyvät vain pakuja, esim ACR, jolla varastossa kokoajan yli 200 pakua.

        Tämä meni taas vähän sekavaksi, toivottavasti edes jotain apua..


      • ei kannata
        olen kirjoitti:

        Hakenut kaksi autoa, 2000 Mercedes-Benz Atego 815:n ja 2002 VW LT 35:n.

        Autoja on tosiaan kunnoltaan ja kilsoiltaan joka lähtöön.

        Jos päätät lähteä hakemaan autoasi itse (suosittelen jos saksan kieli taipuu tai tulkki löytyy) muutama vinkki:

        1. Se auto jonka olet löytänyt netistä, on jo mennyt.
        Esim. Mobile.de:ssä on yli miljoona ajoneuvoa myynnissä ja lukua en muista, mutta veikkaisin n. 1 000 000 kävijää viikossa. Eli kun löydät sen euroopan halvimman helmen, joku muu on jo sen ostanut.

        2. Jos auto jonka löysit netistä on vielä liikkeessä, siinä yleensä löytyy jokin kiva yllätys.

        Itse olin katsonut mersun oman liikkeen kuvista 5 ehdokasta, 3 jotka olivat "helmiä" oli jo myyty ja 2 muussa oli kaappi rikki kyljestä (netissä tietenkin kuvat vain 3 sivulta!)

        3. Jos etsit pakua, niin perehdy myös kauppiaisiin jotka myyvät vain pakuja, esim ACR, jolla varastossa kokoajan yli 200 pakua.

        Tämä meni taas vähän sekavaksi, toivottavasti edes jotain apua..

        olen sitä mieltä että jos on ostamassa jotain niin viimeinen paikka kysellä neuvoa on täältä näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7754
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4596
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3251
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1476
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1189
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe