niska kyhmy...

suru tyttö

onko kellää tällästä ongelmaa ku sellanen niska kyhmy? eli niskan kohdalla on sellanen kyhmy. oon periny sen isältä, suututtaa tosi paljon ku se ei oo kivan näkönen eikä sitä vissii saa mitenkää pois ku eikös se luuta oo se kyhmy. miks minulle tuli kaikki huonot puolet...

12

20399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva kameli :)

Mulla on kans sellanen pieni kyhmyn alku niskassa.Tällä hetkellä se ei juuri haittaa,mutta jos lihon niin se tulee selkeemmin näkyviin...Eli sit se on haitaksi (kait sinnekkin sit kertyy läskiä,jos paino nousee).
      Aika ikävää kun se saa vaan ryhdin näyttään niin huonolta ja tietääkseni se just johtuu huonosta ryhdistä ja edes auttaa niskavaivojen tulemista.Näin on ainakin äidilläni jolla on kunnon kyhmy niskassaan.

• susannaH

juuh, minulla on myös kyhmy niskassa. On aina ollut, mummolla oli samanlainen, joten häneltä olen sen varmaan perinyt. Fysioterapeutti sanoi, että niskaranka (tai joku) on liian suora ja niska liittyy selkään vähän väärässä kulmassa. Joskus se kyhmy haittasi minua, en oikein tahtonut pitää toppia tai muuta avonaista paitaa. Enää en asiasta niin välitä, olen varmaan kavereilta ja poikaystävältä kysynyt tuhat kertaa, että näkyykö se kyhmy ja aina ne sanoo, että ei näy, joten eipä sitä varmaan muut sitten huomaa.

• tanjata

Äidillä oli sellainen tosi iso, ja se leikattiinkin, mutta kaikkea ei saatu pois:/ Suosittelen, että käyt lääkärissä näyttään hyvissä ajoin.

• Quasimodo 2

Samanlainen taitaa olla mullakin. Pidän tukkaa sen verran pitkänä että sitä ei huomaa. Tuskin siihen muutenkaan muut huomiota kiinnittäisi, mutta itse kun tietää niin häiritsee pahasti. Ei tosiaan tainnut laihempana pahemmin näkyä...

• joo

Mulla on ihan samanlainen... ei voi mitään ):

• Juvena

Se on se emännän niskakyttyrä. Johtuu suurelta osin väärästä pään asennosta. Ja se on useimmiten rasvaa eikä sitä leikata, ellei todella ole jostain kasvaimesta kyse, mikä on kyllä harvinaista.

On siihen tehokas jumppaliikekin:

Käy selälleen lattialle, jalat koukussa, jalkapohjat lattiaan. Nosta lantio ylös, jolloin olet sen kyhmyn päällä. Nyt sitten nostat ja lasket käsiäsi suorina vartalon vierestä pään yläpuolelle.

20 kertaa päivässä riittää. Alkuun tulee kyllä kipeä kohta nistkaan, mutta pikkuhiljaa pattikin häviää, kun siinä verenkierto paranee.

• läskiniska

Onpa hyvinkin. Lihoessa se korostuu kun sen päällekkin kerääntyy rasvaa. Laihduttamalla ja korjaamalla ryhtiä se paranee. Helpommin sanottu kuin tehty.

• ja....

Siihen saattaa kertyä myös kuona-aineita,jos se kyhmy on tuossa alimman niskanikaman kohdalla.Tietyilla "jumppaliikkeillä" voi saada ne nesteet liikkeelle.Onko sulla tutkittu tuota rankaa muuten,ettei ole nikamissa mitään vikaa? En tiedä ymmärsinkö oikein asian,mutta jos "kyhmy" on tavallaan rangassa kiinni (ei pysty ottaa esim.sormilla kiinni,niinkuin rasvapatista) niin kannattaa käydä näyttämässä sitä fysioterapeutilla,naprapaatilla tms

• lovedevil

kyhmy niska lisää... Onko kenelläkään ollut se kyhmy tai sen alue kipieänä? Itelläni on myös tämä kyhmy ja sen myötä mahdottomat niska jumitukset. Onko joku saanut sen kyhmyn tosissaan pois. Sillä se on ihan oikeasti todella pelottava ja inhottava. Itelläni niska kaularanka lääkärin mukaan liian suora. Tahtoisin monien lailla jotain kokemuksia kyhmyn haitallisuudesta ja miten se siis on käytännössä lähteny?

• ryhti kuntoon...

Itsellänikin on siinä niskassa se ikävä kyhmy, joka näkyy varsinkin jos kumartaa. Olo on kuin notre damen kellonsoittajalla. Kävin lääkärillä siitä kysymässä ja hän sanoi että se on ihan normaalia, ei siitä eroon pääse ja se johtuu huonosta ryhdistä., eli jos on hartia/niskvaivoja, huono ryhti niin se heikentää sitä lihaksistoa ja saa aikaan vielä huonomman ryhdin maustettuna sillä kyttyrällä... Ei muuta kun salille ja selkä suoraan!!

• Hoo 2 oo
        ryhti kuntoon... kirjoitti:

Itsellänikin on siinä niskassa se ikävä kyhmy, joka näkyy varsinkin jos kumartaa. Olo on kuin notre damen kellonsoittajalla. Kävin lääkärillä siitä kysymässä ja hän sanoi että se on ihan normaalia, ei siitä eroon pääse ja se johtuu huonosta ryhdistä., eli jos on hartia/niskvaivoja, huono ryhti niin se heikentää sitä lihaksistoa ja saa aikaan vielä huonomman ryhdin maustettuna sillä kyttyrällä... Ei muuta kun salille ja selkä suoraan!!

Juu, ei kait siihe muu auta kuin salilla käynti ja siinä ohella vaikka muutama hieronta ja osteopaatti.
        Kunnon kunto-ohjelma suunnitelma ja hops. Itelläkin painon noustessa ja huonon ryhdin tullessa kun liikunta jäi, tuli ihan kaaaamee yläselän ryhti, ja toi niskapatti esille. Mulla ollut kauan myös tension neck.. Jatkuvia päänsärkyjä. Puren hammasta ja vieläpä silmässä taitto vikaa, joten ihana soppa valmiina.. Ma meen salille hakemaan jumppaohjelman.

Myös tätä kehuttu; tasapainopiste.fi jossa voi nettiteitse ottaa ohjausta, lähettää valokuvia jne.

• 13..13

iso kyhmy huolestuttaa ..

(pään niskakivut )-

-pyöräilystä tullut hartiat jumissa ym.. leikataanko helposti pois ??????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe