Kovasti valittavat, että nuoriso on laiskoja saamattomia nahjuksia, jotka eivät viitsi edes yrittää töitä tehdä.
Kovasti valittavat, että tarpeeksi pätevää osaaja ei löydy.
En haluaisi kuulostaa itserakkaalta tai pätevältä, mutta olen kyllä urheilullinen tyyppi. Juoksen coopperin 3000 tuhanteen metriin. Harrastan vähintään 4 kertaa viikossa lajiani.
En haluaisi kuulostaa itserakkaalta tai pätevältä, mutta kyllä minä saan korkeita lukemia palikkatesteistä.
Olen hakenut kymmeniin paikkoihin, enkä ole vielä päässyt edes työhaastatteluun saakka. En vaikka olen hakenut aivan yksinkertaisiin varastohommiin yms. Palkka on kesätyöstäni minulle aivan yks ja sama, kunhan toimeen tulen ja vuokrani pystyn maksamaan.
Olen IT-alan opiskelija. Keskittymisalueeni on softapuoli, alue josta työelämä kovasti valittaa, että alan ammattilaisista on huutava pula.
Ei minulla itseasiassa mitään valitettavaa ole. Minua vain ihmetyttää se yrityselämän ja muiden valittaminen laiskuudesta ja osaamisesta yms.. Kyllä Minä tekisin kesäisin töitä mielelläni, JOS KESÄTYÖPAIKAN JOSTAIN SAISIN.
Miksi en saa kesätöitä?
9
4241
Vastaukset
- ei sen kummempaa
Ei sillä kesätöitä hakiessa ole monestikaan merkitystä oletko miten pätevä. On tietenkin paikkoja ja työtehtäviä, joissa tarvitaan ihan lyhyessä kesätyössäkin alan ammattilaista mutta kuitenkin niin suuri osa on sellaisia että vähemmälläkin pärjää, ettei ole mitään huimia vaatimuksia. Toisinsanoen hakijoita on niin runsaasti aina, että "hukut massaan" ja tuuri käytännössä ratkaisee eikä se miten huippu olet. Plus tietenkin ensin vedetään päältä vielä pois suhteilla...
Toisekseen atk-alaa sivuavasti tai suoraan opiskelevia on varmaan opiskelijoista kokonaisuutena katsoen suurin osa, eli hakemuksia on TODELLA paljon ja paikkoja suhteellisen vähän kuitenkin. Jos siis puhutaan aivan puhtaista atk-alan paikoista eikä pelkästään sellaista joissa kone on yksi työvälinen tai jokin osa työtä.
Kesätyöpaikkojen haku muutenkin on sellaista, että yhteen paikkaan on monta sataa hakemusta ja valittavat otetaan suunnilleen ensimmäisistä soveliaista useimmiten jos vielä mahdollinen haastattelukin vakuuttaa asiasta.
Lehdessähän oli, että jokainen opiskelija joka ns. tosimielellä hakee kesätöitä ja asiallisilla hakemuksilla (eikä ihan ruutupaperisutuilla ja lyhyillä sähköpostihakemuksilla), kirjoittaa keskimäärin n. 70-80 kesätyöhakemusta. Tämä siis keskiarvona, sitä en tiedä miten tuo laskenta oli tehty. Jos tuosta siis lasket millaisessa hakemusmäärässä omatkin hakemuksesi seisovat, niin eipä se nyt ihme ole jos ei tärppää...- niinpä niin
Itse totesin tänä vuonna että itseä pitää osata myydä työhakemuksessa. Eli ei mitään leuhkailua mutta rehellisesti sanot että olisin oikea tyyppi tähän hommaan siksi ja siksi. Tärkeää on myös osata korostaa aina niitä parhaita puolia ja miettiä mitä kannattaa korostaa juuri tähän työhön hakiessa. Eli vaikka ei esim myyntikokemusta olisi, pitää kertoa mitä muuta sellaista on tottunut tekemään joka auttaa kyseisessä työssä. Hakemukseen pitää panostaa sikana ja sitä pitää kirjottaa puol tuntia tai enemmän, koska monissa paikoissa ne kuitenkin lukee kaikki hakemukset (koskee suurempia paikkoja). Itsestä pitää antaa innostunut kuva ja kertoa että on motivoitunut ja todella haluaa kyseisen työn. Mikään loppukaneetti "olen ahkera ja oma-aloitteinen" ei pelkästään riitä, näinhän kirjoittaa kaikki.
Ja kaikista tärkein: SOITA hakemusten perään ja kysele valintojen aikataulua, se helpottaa itseäsikin ja ja sillä voi jopa irrota paikka. Kyllähän se työnantajaakin helpottaa, jos joku osoittaa innostuneisuuttaan näin, tälläisen sitten palkaa helpommin kuin että seuloo vielä 100 hakemusta.
Ps. mikään urheiluharrastus ei tee sinustä niin ylivoimaista hakijaa ettei parempia olisi.
- Uustyötön
koko oman ihmissuhdeverkostosi?
Urheiluharrastuksesi parissa saattaisi olla henkilöitä, jotka voisit antaa suosituksen tai kertoa mahdollisuuksista, joita ei koskaan ilmoitellakaan.
Mieti, mitä muita verkostoja sinulla voisi olla. Voisitko yrittää mennä käymään jossain tai ainakin soittaa henkilökohtaisesti joillekin, joilla ehkä saattaisi olla paikka sinulle.
Hyvällä onnella oma aktiivisuus saattaa yhtäkkiä tuottaa odottamattomia tuloksia.
Onnea työnhakuun.- ap...
suhteilla se työpaikat saadaan. Minä kun haluaisin saada paikan koska haluan olla PARAS!
- Uustyötön
ap... kirjoitti:
suhteilla se työpaikat saadaan. Minä kun haluaisin saada paikan koska haluan olla PARAS!
jossa pääset kilpailemaan julkisesti ja todistamaan paremmuutesi.
Kyllä sinun varmaan pitää olla melkein se paras tai ainakin sopivin, vaikka saisit tiedon työpaikasta, joka ei julkiseen hakuun koskaan tulekaan. Niitä on uskomattoman paljon. Monet eivät halua käyttää aikaa satojen hakemusten käsittelyyn ja kymmenien tai satojen puhelujen vastaamiseen. Se vaatii paljon resursseja. Jos oikea ihminen sattuu oikealla hetkellä oikeaan paikkaan, moni palkkaa sellaisen mielellään. Jokainen vaatii kuitenkin sen oman perehtymis- ja perehdyttämisaikansa. Siitä parhaasta ei kukaan voi olla varma ennen kuin saa pitemmältä ajalta näyttöä.
Mistä tiedät, että olisit paras? Usein valitaan sitä paitsi se sopivin parhaan sijasta.
Onnea sinulle joka tapauksessa. - ap..
Uustyötön kirjoitti:
jossa pääset kilpailemaan julkisesti ja todistamaan paremmuutesi.
Kyllä sinun varmaan pitää olla melkein se paras tai ainakin sopivin, vaikka saisit tiedon työpaikasta, joka ei julkiseen hakuun koskaan tulekaan. Niitä on uskomattoman paljon. Monet eivät halua käyttää aikaa satojen hakemusten käsittelyyn ja kymmenien tai satojen puhelujen vastaamiseen. Se vaatii paljon resursseja. Jos oikea ihminen sattuu oikealla hetkellä oikeaan paikkaan, moni palkkaa sellaisen mielellään. Jokainen vaatii kuitenkin sen oman perehtymis- ja perehdyttämisaikansa. Siitä parhaasta ei kukaan voi olla varma ennen kuin saa pitemmältä ajalta näyttöä.
Mistä tiedät, että olisit paras? Usein valitaan sitä paitsi se sopivin parhaan sijasta.
Onnea sinulle joka tapauksessa.sanotaan nyt niin, että olen aika kilpailuhenkinen...no kesätöitähän tässä vaan haetaan.
- Viisas-Mies
Koska opiskelet maailman suurinta kuplaa eli IT-alaa. En voi olla nauramatta niille jotka makaronia syöden ja opintotuella kärvistellen valmistuvat työttömyyskortistoon 4-vuoden hikisen puurtamisen jälkeen. Tai toinen vaihtoehto on tietenkin lähteä alansa töihin Kiinaan tai Intiaan mutta siellä ei juuri tulot nouse työttömyyskorvausta kummemmaksi! IT-ala ei ole tulevaisuuden ala! Se on mennyt kupla ja buumi joka oli ja meni jo!
- olet
Jos hait kesätöitä opiskelemaltasi alalta niin en yhtään ihmettele ettet saanut hommia. IT-alalle otetaan kesätyön tekijöitä ehkä prosentin verran alan työvoimasta.
Jos sinulle taas kelpaisi mikä homma tahansa ja tyytyisit 1500 euron kuussa niin mahdollisuudet paranisivat. Vaikka tältä vuodelta ne leinevät jo menneet. Kokeile vielä siivousfirmoista, voit ehkä päästä mutta niistä et saa edes tuota 1500.- ap...
hakenut alan kesätöitä...kyllähän minä työllisyystilanteen tiedän. Olen hakenut varastohommia, siivousta, toimistohommia... jne. jne.. palkkaa en 1000 euroa enempää pyytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835