Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä. Sitten ruudulla näkyy ne rivit (kerneli), mutta kone reboottaa. Prossa on AMD K6 ja näytönohjain GeForce 2. CD-asema tavallinen ide-väyläinen, samoin kaksi kiintolevyä. Ubuntu 5.10, Kubuntu 5.10 ja Mandrake 10.1 ovat asentuneet täydellisesti ilman ongelmia. Mandraken graafinen asennusohjelmakin toimi. Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa. Osaisiko joku vastata?
FC5 asennusongelma
10
831
Vastaukset
- syitä
1) cd-levyvika. CD:n kirjoitus ei onnistunut täysin, ehkä liian nopea vauhti?
2) kokeile kernel-optioita, erityisesti:
acpi=off
3) joku muu- fc5
Olen polttanut levyt 8 kertaisella nopeudella. Onko se liian suuri?
- fc5!
Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?
fc5! kirjoitti:
jättää lataamatta käyttiksen tasolla virransäästö ominaisuudet... Saman voi tehdä BIOS:sta asettamalla ne pois päältä!
- Fedora-käyttäjä
fc5! kirjoitti:
acpi=off karsii käytöstä virransäästöominaisuuksia. Asennuksen jälkeen voit mahdollisesti sallia nuo virransäästöominaisuudet uudelleen. Esim. acpi=ht kernel-parametri /boot/grub/menu.lst tiedostossa toimii minulla erinomaisesti (FC5). Mutta tämä lienee pitkälti emolevykohtaista.
Googlella asia olisi selvinnyt.
http://en.wikipedia.org/wiki/ACPI - fc5?
Ei voi olla totta! Tänään "acpi=off" toimi aamulla, mutta nyt ei! Miten tämä voi olla mahdollista? Ainut lisäämäni asia on verkko. Voisiko se olla ongelma?
- Fedora-käyttäjä
"Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä."
Ohoh... Olen asentanut ja päivittänyt FC5:n useaan koneeseen ilman vähäisimpiäkään ongelmia.
"Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa."
Olethan tarkistanut SHA1-summan?- fc5
Olen tarkistanut kaikkien levyjen sha1-summat.
- fc5!
Kiitos kaikille vastanneille!
- fc5
Miten voi olla? Myt "acpi=off" ei toimikaan. Aamulla se vielä toimi! Miten se voi nyt olla toimimatta? Eli nyt en taas pääse jostakin syystä asennukseen, edes tekstitilaan. Kokeilun myös bios-asetuksista ACPI:n ottamista pois päältä. Ei mitään vaikutusta. Miten FC5:n saa asennettua? Tämä on todella ihmeellistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 954760
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1664145Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854119Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372638- 442187
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881739
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737