Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä. Sitten ruudulla näkyy ne rivit (kerneli), mutta kone reboottaa. Prossa on AMD K6 ja näytönohjain GeForce 2. CD-asema tavallinen ide-väyläinen, samoin kaksi kiintolevyä. Ubuntu 5.10, Kubuntu 5.10 ja Mandrake 10.1 ovat asentuneet täydellisesti ilman ongelmia. Mandraken graafinen asennusohjelmakin toimi. Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa. Osaisiko joku vastata?
FC5 asennusongelma
10
861
Vastaukset
- syitä
1) cd-levyvika. CD:n kirjoitus ei onnistunut täysin, ehkä liian nopea vauhti?
2) kokeile kernel-optioita, erityisesti:
acpi=off
3) joku muu- fc5
Olen polttanut levyt 8 kertaisella nopeudella. Onko se liian suuri?
- fc5!
Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?
fc5! kirjoitti:
Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?
jättää lataamatta käyttiksen tasolla virransäästö ominaisuudet... Saman voi tehdä BIOS:sta asettamalla ne pois päältä!
- Fedora-käyttäjä
fc5! kirjoitti:
Optio acpi=off toimi. Mitä se muuten tekee?
acpi=off karsii käytöstä virransäästöominaisuuksia. Asennuksen jälkeen voit mahdollisesti sallia nuo virransäästöominaisuudet uudelleen. Esim. acpi=ht kernel-parametri /boot/grub/menu.lst tiedostossa toimii minulla erinomaisesti (FC5). Mutta tämä lienee pitkälti emolevykohtaista.
Googlella asia olisi selvinnyt.
http://en.wikipedia.org/wiki/ACPI - fc5?
Ei voi olla totta! Tänään "acpi=off" toimi aamulla, mutta nyt ei! Miten tämä voi olla mahdollista? Ainut lisäämäni asia on verkko. Voisiko se olla ongelma?
- Fedora-käyttäjä
"Fedora Core 5:n asennus keskeytyy heti alkuvaiheeseen kun painaa enteriä."
Ohoh... Olen asentanut ja päivittänyt FC5:n useaan koneeseen ilman vähäisimpiäkään ongelmia.
"Mutta FC töppää alkuunsa ja reboottaa."
Olethan tarkistanut SHA1-summan?- fc5
Olen tarkistanut kaikkien levyjen sha1-summat.
- fc5!
Kiitos kaikille vastanneille!
- fc5
Miten voi olla? Myt "acpi=off" ei toimikaan. Aamulla se vielä toimi! Miten se voi nyt olla toimimatta? Eli nyt en taas pääse jostakin syystä asennukseen, edes tekstitilaan. Kokeilun myös bios-asetuksista ACPI:n ottamista pois päältä. Ei mitään vaikutusta. Miten FC5:n saa asennettua? Tämä on todella ihmeellistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602