Panaman konsuli 3 säk.
Minä olin fregatinkapteeni Jetson pienessä viskissä.
vaikk oli työni Madilta Metson ruokalan tiskissä.
Koppelo luukusta kotkotti, putsaripojalle motkotti.
Heitin mä housut ja solmion, näin vain Bermudan kolmion.
Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus.
Se siivet selkään saa.
Tämä on parasta Junnua!
21
1186
Vastaukset
varmaan jokaiselle jotain.
Uskomatonta, miten hän on osannut ainutlaatuisella tavalla yhdistää huumorin ja herkkyyden. Pilke silmäkulmassa kerrottuja elämänmakuisia, miehekkäitä ja samalla herkkiä, eletyn makuisia tarinoita.
Pitää varmaan lähteä levykauppaan.- sympatiaa
tunnen Junnun tuotantoa kohtaan,
ja katsoinkin tämän TV;stä tulleen haastattelun.
Junnun poika oli Pyykön haastateltavana.
ja muut joita kohtaan tunnen sympatiaa ovat köyhät,
yksinhuoltajat ja orjat
niissä olosuhteissa on aina paineen alaisena syntynyt monenlaista luovuutta
ja tietenkin paineen lisäksi on kärsitty monenlaisesta puutteesta joka on aiheuttanut sen, että ihminen kehittää virikkeitä selviytyäkseen niukoissa oloissa
jostain syystä tällaiset laulut "sympatiseeraavat"
moniakin ihmisiä sympatiaa kirjoitti:
tunnen Junnun tuotantoa kohtaan,
ja katsoinkin tämän TV;stä tulleen haastattelun.
Junnun poika oli Pyykön haastateltavana.
ja muut joita kohtaan tunnen sympatiaa ovat köyhät,
yksinhuoltajat ja orjat
niissä olosuhteissa on aina paineen alaisena syntynyt monenlaista luovuutta
ja tietenkin paineen lisäksi on kärsitty monenlaisesta puutteesta joka on aiheuttanut sen, että ihminen kehittää virikkeitä selviytyäkseen niukoissa oloissa
jostain syystä tällaiset laulut "sympatiseeraavat"
moniakin ihmisiäkeskeneräiseksi jääneen laulun, joka Kari Tapio levytti? Kuulin sen nimen haastattelussa, mutta onneton unohdin samantien. Sen haluaisin myös omaan hyllyyni.
Kertoisitko, jos jäi mieleesi? Kiitos etukäteen.- muista
optimisti-orvokki kirjoitti:
keskeneräiseksi jääneen laulun, joka Kari Tapio levytti? Kuulin sen nimen haastattelussa, mutta onneton unohdin samantien. Sen haluaisin myös omaan hyllyyni.
Kertoisitko, jos jäi mieleesi? Kiitos etukäteen.laitoin kyllä nauhalle haastattelun,
mutta nyt en muista sitäkään mille nauhalle laitoin
Wainion laulut ovat "elämän täyteisiä"
Varmaan löytyy nimet ym. hakukoneiden tms avulla...
Minulla ei ole mitään "kokoelmia",
kuuntelen aina mitä sattuu tulemaan radiosta
pysyvät ( mielestäni) ikäänkuin "tuoreempina
eikä kyllästy muista kirjoitti:
laitoin kyllä nauhalle haastattelun,
mutta nyt en muista sitäkään mille nauhalle laitoin
Wainion laulut ovat "elämän täyteisiä"
Varmaan löytyy nimet ym. hakukoneiden tms avulla...
Minulla ei ole mitään "kokoelmia",
kuuntelen aina mitä sattuu tulemaan radiosta
pysyvät ( mielestäni) ikäänkuin "tuoreempina
eikä kyllästytäytynee lähteä metsästämään, jollei joku muu sattuisi kertomaan, mitä etsin.
- kirjastoissa
optimisti-orvokki kirjoitti:
keskeneräiseksi jääneen laulun, joka Kari Tapio levytti? Kuulin sen nimen haastattelussa, mutta onneton unohdin samantien. Sen haluaisin myös omaan hyllyyni.
Kertoisitko, jos jäi mieleesi? Kiitos etukäteen.Sekä lainattavia sanoituksia, että levyjäkin. On parhaillaan lainassa Junnun parhaita sanoituksia sisältävä kirja.
kirjastoissa kirjoitti:
Sekä lainattavia sanoituksia, että levyjäkin. On parhaillaan lainassa Junnun parhaita sanoituksia sisältävä kirja.
harmittaa vaan, etten saa yhtään kiinni siitä laulusta, jota etsin. Muistan sen joskus kuulleeni ja se on ollut pitkään unohduksissa. Ei näköjään tallentunut vieläkään pitkäaikaisempaan muistilokeroon.
Taidan tarvita jonkun asiantuntijan apua, jos haluan tosissani kaivaa laulun esille. Ehkä laiskuus estää ryhtymästä puuhaan. Luultavasti tyydyn Junnun omiin esityksiin.
- Loistava.polku
...olen ollut lapsesta asti ja Panaman konsuli on Numero Uno lempparibiisi.
Piti ehdottomasti saada se levy ja muutama vuosi sitten työllistin tuntikausiksi Musa-Fasun yhden poitsun sitä jäljittämään. Löytyi.- fani myös
mun lemppari on se jossa sanotaan "On elämä laulu, niin ihana laulu. Voi miksei kauemmin sen sävel elää voi..”
Ja toisena Soi maininki hiljainen, upeat sanat. - jopa
fani myös kirjoitti:
mun lemppari on se jossa sanotaan "On elämä laulu, niin ihana laulu. Voi miksei kauemmin sen sävel elää voi..”
Ja toisena Soi maininki hiljainen, upeat sanat.maksetaan
jotkut ovat valmiita matkustamaan pitkiäkin matkoja ja uhraamaan rahaakin päästäkseen kuuntelemaan hiljaisuutta
kaikille ei ole mahdollista tehdä valintoja
ollakko hiljaisuuden vai melun äärellä
ja vaikka.
olenpa huomannut, että A.Ylpön sanat pitävät tuossakin asiassa hyvin paikkansa:
"kohtuus kaikessa"
"melu" ja hiljaisuus sopivina annoksina puolustavat kumpikin paikkansa
ja toistensa kontrastista syntyy etsitty ELÄMYS !
- koskettaa
kappale Kulkija kuustoista vuotias..Mikä särki sun sydämesi? Kerran pettyy myös nelikymppinen, Olin silloin 40v. ja tyttäreni 16v. monen monet itkut itkettiin sylikkäin kun elämä "kolhi" kuustoista kesäistäni. Oi aikoja.
myös siksi "Matkalla pohjoiseen" on hyvin sattuvaksi sanoitettu...:)
Tykkään Juisen ja Vainion - kahden sanataiturin lauluista ja sanoituksista, niissä on elämän makua, eikä ainoastaan saman fraasin ruikuttamista kymmeneen kertaan...- Junnun ja Juicen fani
Veikkaampa vaan, että Junnun korkealentoisuus kestää vähemmän aikaa kuin Juicen puhuttelevuus.
Mestarismiehiä kyllä molemmat.
- anniina
Mitä pidit siitä
Junnun viimeisimmästä...
Syys surumielinen?
Syys miksi saapuu ennen aikojaan,
kun vielä hehkui toukokuu...
Mä kanssas leijaa lennätin jne.
Minusta hieno biisi ainakin,vaikka surullinen
ja niinhän se enteili Junnunkin lähtöä sinä syksynä.- anniina
Pirrejuupas kirjoitti:
kaunis..
Lähti niin aikaisin vaan pois,niinkuin kaikki mukavat yleensä.
Katoitko punaista lankaa lauantaina...Ilkka Vainio siinä isästään kertoili.
Laulu kertoo näin mitä on yksinkun jää...
hyvin hylje sen ymmärtää...
Vanhoja poikia viiksekkäitä,mies sekä norppa..
kumpikin on:)
Hyvää yötä! - Mirjan ohjelma
anniina kirjoitti:
Lähti niin aikaisin vaan pois,niinkuin kaikki mukavat yleensä.
Katoitko punaista lankaa lauantaina...Ilkka Vainio siinä isästään kertoili.
Laulu kertoo näin mitä on yksinkun jää...
hyvin hylje sen ymmärtää...
Vanhoja poikia viiksekkäitä,mies sekä norppa..
kumpikin on:)
Hyvää yötä!Juonto kertoi että J. Vainio oli ollut kansakoulun openakin Myllykosken kunnassa.
Siirtyi sitten mainiona tekstinikkarina tekeen lauluja, Mirjan ohjelma kirjoitti:
Juonto kertoi että J. Vainio oli ollut kansakoulun openakin Myllykosken kunnassa.
Siirtyi sitten mainiona tekstinikkarina tekeen lauluja,laulunikkarit ja muusikot ovat entisiä opeja...luovia ihmisiä.
- Metusalem
Mirjan ohjelma kirjoitti:
Juonto kertoi että J. Vainio oli ollut kansakoulun openakin Myllykosken kunnassa.
Siirtyi sitten mainiona tekstinikkarina tekeen lauluja,ohjelmassa olisi saanu olla. Itse jutussa ei mitään vikaa.
- Metusalem
ulosanti sillä Junnun pojalla kun tv:ssä esiintyi. Empä saanut juuri mitään selvää.
- näin usein käy
Virran Olan Pauli poika esim. Tai Tauno Palon pojat eivät yllä isänsä tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141602Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641579- 1321206
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83787
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406615- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525