Laitoin avioeron vireille n. viisi kuukautta sitten, palasin takaisin mieheni luo! Nyt mieheni haluaisi että perun koko jutun!
Kertokaa voiko sen perua esim. kirjallisesti tai muuten...
Mielestäni pitää vain ajan kulua eikä tehdä mitään, niin se raukeaa!
Olen luvannut etten ota eroa, mutta hän ajattelee että odotan vielä vuoden ja sitten repäisen ja otan lopullisen eron.
Voiko perua...
8
5258
Vastaukset
- eronnut
Ei sitä voi perua muuten kuin olemalla tekemättä mitään, jolloin hakemus raukeaa (1 V)
- sen voi kyllä
perua. Avioeroasiahan on nyt vireillä käräjäoikeudessa ja vireillä olon voi keskeyttää. Kysy asiaa siitä käräjäoikeudesta, jonne olet hakemuksen jättänyt. Ymmärrän, että miehellesi on tärkeää, että teet jotain konkreettista osoittaaksesi sen, että eroa ei tule. Peruuta siis hakemus.
- perunut
mene käräjäoikeuteen ja sano että haluatte perua vireillä olevan avio-eron, siellä teimme a4 lapulle oman selvityksen:Me ......ja ..... perumme vireillä olevan avio-ero hakemuksen tänä ja tänä päivänä ja molempien allekirjoiutkset ja nimenselvennökset päivämäärineen. Se siitä. Niinku Nykäset....
- Missi
Soitin käräjäoikeuteen, ei ole lomaketta perumiseen! a4-lomake on itse avioeron-hakulomake.
Neuvoivat että perumisen voi laatia vapaamuotoisesti itse. Ei ollut virkailija varma maksaako peruminen n. 45 euroa. Ilmaiseksi pääsee kun odottelen että asia raukeaa itsestään, siis kun puolen vuoden harkinta-aika on ohi siihen vielä vuosi, niin raukeaa. (Jos en sitten sinä aikana kyllästy miehen kiukutteluun uudelleen). - ei ollutkaan
Missi kirjoitti:
Soitin käräjäoikeuteen, ei ole lomaketta perumiseen! a4-lomake on itse avioeron-hakulomake.
Neuvoivat että perumisen voi laatia vapaamuotoisesti itse. Ei ollut virkailija varma maksaako peruminen n. 45 euroa. Ilmaiseksi pääsee kun odottelen että asia raukeaa itsestään, siis kun puolen vuoden harkinta-aika on ohi siihen vielä vuosi, niin raukeaa. (Jos en sitten sinä aikana kyllästy miehen kiukutteluun uudelleen).vapaa muotoisesti se kirjoitettiinkin ihan itse, eikä kyllä meillä maksanut yhtään mitään.
- lue uud.
Missi kirjoitti:
Neuvoivat että perumisen voi laatia vapaamuotoisesti itse. Ei ollut virkailija varma maksaako peruminen n. 45 euroa. Ilmaiseksi pääsee kun odottelen että asia raukeaa itsestään, siis kun puolen vuoden harkinta-aika on ohi siihen vielä vuosi, niin raukeaa. (Jos en sitten sinä aikana kyllästy miehen kiukutteluun uudelleen).Lue uudelleen tuo ed. viesti ja totea ettei siinä puhuta mistään lomakkeesta vaaan a4 lapusta. Se taasen tarkoitaa tyhjää valkoista A4 kokoista paperia, jolle asianomaiset kirjoittivat vapaamuotoisen perumis pyyntönsä. ((8
- on yksi vuosi
Missi kirjoitti:
Neuvoivat että perumisen voi laatia vapaamuotoisesti itse. Ei ollut virkailija varma maksaako peruminen n. 45 euroa. Ilmaiseksi pääsee kun odottelen että asia raukeaa itsestään, siis kun puolen vuoden harkinta-aika on ohi siihen vielä vuosi, niin raukeaa. (Jos en sitten sinä aikana kyllästy miehen kiukutteluun uudelleen).Eli avioerohakemus on voimassa sen 1. vaiheen päätöksen jälkeen yhden vuoden kokonaisuudessaan. Jos ei tänä aikana tee toisen vaiheen hakemusta, niin eroanomus raukeaa. Eli ei ole ensi puoli vuotta ja sitten vuosi.
on yksi vuosi kirjoitti:
Eli avioerohakemus on voimassa sen 1. vaiheen päätöksen jälkeen yhden vuoden kokonaisuudessaan. Jos ei tänä aikana tee toisen vaiheen hakemusta, niin eroanomus raukeaa. Eli ei ole ensi puoli vuotta ja sitten vuosi.
... ellei 6kk aikana harkinta-ajan päättymisestä (noin 1 vuosi 1. vaiheen käsittelemisestä) mitään kumpikaan tee, niin prosessi raukeaa.
Mutta, voi avioeroprosessin "katkaistakin" hakemuksella tai ilmoituksella, kuten neuvottu on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252970Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351154- 701088
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3521034Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a21965Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808