Pienille naisille ja tytöille!

lilja

Tässä vähän galluppia pikku naisille ja tytöille.

1.ikä
2.pituus
3.koko

4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?

5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?

6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?

7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?

kaunis kiitos vastauksista!(: kevät-lilja.

96

10215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katri 21v

      hei,elikkä tälläinen olen...
      1. 21v
      2. 158cm
      3. 32/34 tai 34

      4.lahkeet aina liian pitkät...
      5.Kyllä on huomautettu paljonkin...siskot luulee mua joskus anorektikoksi, vaikken yritä laihduttaa, eikä ole sellaisia ajatuksiakaan kuin anorektikoilla..pidän itsestäni sellaisena kuin olen
      Pienuudesta olen saanut kuulla aina koulussa...
      5. en kiinnitä hirveästi huomiota pituuteeni...olen hyväksynyt itseni,lapsena se oli kova pala, koska muut olivat aina paljon pitempiä kuin minä. Kaupan pukukopeista en pidä...siellä mielestäni näytän todella lyhyeltä...vika taitaa kuitenkin olla omissa silmissäni :)
      7.Kyllä hyväksyn kroppani melko hyvin...ainahan sitä pieniä virheitä itsessään huomaa, mutta ne eivät enää häiritse minua...olenhan ainutlaatuinen

      • lyhyt>:(((((((((((

        Jaa? Itse olisin onnellinen jos olisin 158.


      • Nuorekas57v-10.v

        olen 57.v 155 pitkä ja painan 51-52kg.Olen aina ollut laiha,iho ei oo löysä.mistä ei roiku mitään,pukeudun aina tyylillä ja edullisest.Olen erittäin tyytyväinen kroppani ja aina voi käyttää korkoja.Nauti siitä että oot pieni.


    • nessa

      1. 17
      2. 150 cm
      3. XS, 32 tai 34
      4. kyllä, lahkeet aina lyhennettävä.
      5. on koko tähänastisen ikäni ajan, useimmin tyyliin "miten voit olla noin pieni". Muutenkin siihen viittaillaan välillä, tosin ei törkeään/typerään sävyyn vaikka sellaistakin on joskus tapahtunut.
      6. huomaan pienuuteni etenkin jos se korostuu pitkän ihmisen ollessa vierellä, mutta en muuten mieti sitä jatkuvasti. Olen kuitenkin todennut, että tuntuisi oudolta olla yhtäkkiä pidempi, kun on aina ollut pieni (tähän on jo niin tottunut). Huolta minulle aiheuttaakin jalkani pienuus, koska siihen on hankala löytää kauniita kenkiä.
      7. Yleensä pidän itsestäni tämän kokoisena, mutta joskus haluaisin olla pidempi. Tykkäänkin käyttää korkeita korkoja ja usein. Mutta koska en tästä kuitenkaan todennäköisesti kasva kuin korkeintaan pari senttiä enää, niin olisi varmaan aika alkaa hyväksymään itseni tällaisena - tätä kroppaahan minä mukanani kannan:)

    • pikku myy

      1. 22v

      2. 156cm
      3. XS,S, 34 tai 36
      4. On. Lahkeet pitää aina lyhentää.
      5. Joo, mutta tosi harvoin.
      6. En enää. Joskus varhaisteininä sitä tuli murehdittua. Nykyään ei lainkaan.

      7. Kyllä. Kiva olla pieni kaikista kohdista, ja sirorakenteinen.:D Luoja miut loi ainutlaatuiseksi.

    • Ansa

      1. 35

      2. 157 cm

      3. 36, s, joskus xs

      4. Yleensä ei ole isompia ongelmia housujen suhteen, joskus harvoin joudun lyhentämään housuja. Vaikeuksia on pikemminkin paitojen ja takkien istuvuuden suhteen. Minulla on tosi lyhyt selkä ja paidat ja takit ovat helposti pussilla ja hihoja joutuu käärimään:/.

      5. On huomauteltu joskus, mutta en ole antanut sen haitata.

      6. Pieni koko vaivasi joskus nuorena tyttönä, kun havahduin siihen tosiasiaan, että jään koko (!) sukuni lyhyimmäksi naiseksi. Siis jopa nyt jo edesmenneet mummoni olivat minua pidempiä.

      7. Todellakin hyväksyn. Viihdyn lyhyessä ja pienessä, mutta muodokkaassa varressani.

      Kiva kysely, kiitos siitä lilja.

      Ansa

    • olen tällainen

      1. 25 vuotta
      2. 155 cm
      3. 34/S

      4. Housunlahkeet aina liian pitkät.
      5. Aina uusiin ihmisiin tutustuessani huomautellaan koosta ("--, kun sinä olet niin pieni!) ja välillä tietysti äijät rinnoista
      6. Kiinnitän, jos seison pitkän ihmisen vieressä. Mutta silloin tunne on yleensä niin päin, että ompas pitkä tyyppi. Ei siis suinkaan, että olempas minä lyhyt. Paitsi Karita Tuomolan vieressä hississä.. :)
      7. Ajoittain. En vielä ole täysin sinut itseni kanssa.

      • pikku myy

        Ollaan me ladyt ylpeitä pienuudestamme! Oon melkein samanpituinen kuin sä, mutta kukaan ei ole yli viiteen vuoteen sanonut mitään pituudestani, heti sen jälkeen huomauttelu loppui kun hyväksyin itseni. Olisko sillä jotain tekemistä sen kanssa et jos kiinnittää huomiota kokoonsa, on sitte paljon herkempi kiinnittää huomiota myös muiden sanomisiin? Nykyään jos joku sanoo et "ootpa sä pieni(sieltä ja sieltä)", ei siihen noteeraa lainkaan. Sanoo vaan "niin oonkin, entäs sitten".=)


    • tämäkin tyttö

      Moi =)

      1. ikä 24vee
      2. pituus 150cm
      3. XS tai 32
      4. No 32-koon farkut on muutoin sopivia, mutta lahkeita pitää lyhentää aina. :/

      5. Onhan siitä huomauteltu vaikka kuinka...Teininä yläasteella kun pituuttani tutkittiin ja terkkari tuli hakemaan tunnilta, niin pojat kovaan ääneen irvailivat, että menettekö taas mittaamaan millinmitalla ootko kasvanut. Tulihan sitä itkeskeltyäkin, mutta nyt yritän jo hyväksyä kokoni pikkuhiljaa...Helppoa se ei ole ollut, monet suomalaiset on ihmeen suvaitsemattomia.

      6. Kiinnitän huomiota pitkien ihmisten seurassa, esimerkiksi jonottaessa johonkin, kun molemmilla puolilla on joku tosi pitkä nainen. Sitä aina ajattelee näyttävänsä siinä välissä tosi humoristiselta :D

      7.Pakko kai se on hyväksyä ja keskittyä korostamaan niitä omia hyviä puolia, esim. hoikkaa vyötäröä ja siroa olemusta. Jospa joku mies jossain semmoisestakin tykkäisi :)

      Mukavaa kevättä ja kiva että on muitakin "pikkuisia" :)

      • on tosiaan

        Suvussani on monia tuon kaliiperin naisia. Siksi kai en ole koskaan osannut kiinittää erityistä huomiota (no jaa, enhän ole itsekään varsinaista korstoainesta, 168 näes alkaa suhteessa jo olla melkein sama kuin naisella tuo 150). Teininä nyt väki on mitä on, vaikken millään usko että noissa kommenteissa aina ja kaikkien kohdalla oli mitään todellista ilkeyttä/mielipidettä. Aikuisena asiat ovat vähän monimutkaisempia. Henkilökohtaisesti voin todeta mitä innokkaimmin toivoneeni tapaavani juurikin jotakin kaltaistasi, mutta eihän se elämässä niin vain käy. Mutta kuten totesin, näin tukevasti aikuisena asiat laajenevat, enpä pitäisi mahdottomana vaikka nainen olisi itseä pitempikin - mutta korostan, että viehättävyyden tai "naisellisuuden" kanssa sillä ei ole mitään suoraa tekemistä. Olen miettinyt asiaa paljonkin, myönnän auliisti, että itselleni henkisesti helpointa olisi jos nainen olisi kohtalaisesti lyhyempi tai ainakin sirorakenteisempi; tämän syitä on kiinnostavaa yrittää selvittää itselleen - ja toisaalta kiinostaa naisten kokemukset (ja ruumiinkieli), miksi moni pitkä nainen seisoo kumarassa itseään lyhyemmän miehen seurassa?

        Asiaan

        Koetko sitten että miehet eivät ota sinua "tosissaan" tai katso kuten muita naisia?


      • tyttö 150cm
        on tosiaan kirjoitti:

        Suvussani on monia tuon kaliiperin naisia. Siksi kai en ole koskaan osannut kiinittää erityistä huomiota (no jaa, enhän ole itsekään varsinaista korstoainesta, 168 näes alkaa suhteessa jo olla melkein sama kuin naisella tuo 150). Teininä nyt väki on mitä on, vaikken millään usko että noissa kommenteissa aina ja kaikkien kohdalla oli mitään todellista ilkeyttä/mielipidettä. Aikuisena asiat ovat vähän monimutkaisempia. Henkilökohtaisesti voin todeta mitä innokkaimmin toivoneeni tapaavani juurikin jotakin kaltaistasi, mutta eihän se elämässä niin vain käy. Mutta kuten totesin, näin tukevasti aikuisena asiat laajenevat, enpä pitäisi mahdottomana vaikka nainen olisi itseä pitempikin - mutta korostan, että viehättävyyden tai "naisellisuuden" kanssa sillä ei ole mitään suoraa tekemistä. Olen miettinyt asiaa paljonkin, myönnän auliisti, että itselleni henkisesti helpointa olisi jos nainen olisi kohtalaisesti lyhyempi tai ainakin sirorakenteisempi; tämän syitä on kiinnostavaa yrittää selvittää itselleen - ja toisaalta kiinostaa naisten kokemukset (ja ruumiinkieli), miksi moni pitkä nainen seisoo kumarassa itseään lyhyemmän miehen seurassa?

        Asiaan

        Koetko sitten että miehet eivät ota sinua "tosissaan" tai katso kuten muita naisia?

        En tiedä oliko kysymyksesi minulle osoitettu, joka tuossa viestisi yläpuolella kirjoitin oman vastaukseni, mutta vastaan nyt kuitenkin. =)

        Eli kyllä koen, että ainakin jotkut miehet eivät ota tosissaan ja pidä niin naisellisena kuin jotain pitempää naista. Ehkä se on vain huonohko itsetuntoni sitten, mutta tuntuu usein, että minua pidetään lapsena eikä naisena. Olen kyllä nuoren näköinen muutenkin ja eiväthän tuntemattomat voi ikääni tietää...

        Kyllähän tässä toivoisi omalle kohdalle vielä osuvan jonkun max. 175cm pitkän miehen. Sitä pitemmän miehen rinnalle olo kun tuntuu tosi pieneltä :/


      • sinulta kysyin
        tyttö 150cm kirjoitti:

        En tiedä oliko kysymyksesi minulle osoitettu, joka tuossa viestisi yläpuolella kirjoitin oman vastaukseni, mutta vastaan nyt kuitenkin. =)

        Eli kyllä koen, että ainakin jotkut miehet eivät ota tosissaan ja pidä niin naisellisena kuin jotain pitempää naista. Ehkä se on vain huonohko itsetuntoni sitten, mutta tuntuu usein, että minua pidetään lapsena eikä naisena. Olen kyllä nuoren näköinen muutenkin ja eiväthän tuntemattomat voi ikääni tietää...

        Kyllähän tässä toivoisi omalle kohdalle vielä osuvan jonkun max. 175cm pitkän miehen. Sitä pitemmän miehen rinnalle olo kun tuntuu tosi pieneltä :/

        ja lisään hajanaisia mietteitä...

        Luin taannoin muutama vuosi sitten tehtyä tutkimusta, josta kävi ilmi että itse asiassa varsin merkittävä osa kansalaisista kohtaa säännöllisesti vaikeuksia vaatehankinnoissaan (en nyt tähän hätään löydä dokumenttia koneeltani).
        Mainitsemieni sukulaisten seikkailut lastenosastoilla ovat tulleet tutuiksi ja olen kyllä sitä kautta miettinyt moisen vaikutuksia naisen (no kai nyt kuitenkin paljon yleisempää naisilla) omakuvaan tai itsekunnioitukseen tai "naiseuden" kokemiseen. Tuo tietysti riippuu ihmisestä, jotkut repivät siitä aitoa huumoria,
        toiset jopa sanovat saavansa vaatteita halvemmalla - jos aikuisen kroppaan/makuun sopivia malleja löytyy. Mutta mahdollisestihan tuo voi olla
        henkisesti varsin raskasta.

        (Itse en ole törmännyt vaateongelmiin, paitsi toisinaan kenkäostoksilla, kun numero 39-40 ei sitten enää olekaan mitenkään normaali koipi - pyh).

        >Ehkä se on vain huonohko itsetuntoni sitten,

        Taikasana! Tosi, vaikka onhan toki niinkin, että itsetuntoa muodostuu hyväksymisestä. Nämä ovat vaikeita jäljitettäviä. Usein jossakin vaiheessa liika ajattelu ja "epäterveellisen laajamittainen" itseanalyysi (ja varsinkin vertailu muihin) tulee tavallaan kulutetuksi loppuun ja siitä seuraa enimmäkseen pelkkää hyvää.

        >mutta tuntuu usein, että minua pidetään lapsena >eikä naisena. Olen kyllä nuoren näköinen >muutenkin ja eiväthän tuntemattomat voi ikääni >tietää...

        Tämä juuri on mietityttänyt, varsinkin nuorempana noiden sukulaisnaisten puheista joskus kuulsi läpi jotakin tuollaista. Se tuntui ikävältä, koska
        kokemukselle ei ollut perusteita, he olivat lyhyitä, siroja ja viehättäviä naisia. Em. määreet eivät mitenkään tehneet heistä lapsimaisia.

        Olet muuten reaalisestikin vielä nuorenpuoleinen, ja pitää muistaa sekin että suuri osa ihmisistä ei todellakaan ole kovin välkkyä :-) Ja vaikka näyttääkin nuorelta ikä on kuitenkin fakta, jonka tärkeät ihmiset tulevat piankin tietämään. Sen jälkeen tolkullinen ihminen lopettaa ihmettelyt.

        Hupaisana kuriositeettina voin mainita, että joskus noiden serkkujen jne. onnittelu yms. haluksissa olen huomannut suureksi ironiseksi "riemukseni" kokevani, että jopa minä olin tilanteissa tavallaan hiukan ylimittainen.

        >Kyllähän tässä toivoisi omalle kohdalle vielä >osuvan jonkun max. 175cm pitkän miehen. Sitä >pitemmän miehen rinnalle olo kun tuntuu tosi >pieneltä >:/

        Tuokin edelleen kiinnostaa, mitä se pienuuskokemus todella pitää sisällään, miksi sinun pitäisi olla jotenkin toisenlainen (tiedän, en minäkään osaa
        vastata, miksi olisin pitkän naisen rinnalla kovin mieluusti pitempi; tai miksi sirous viehättää).

        Toisaalta huomenna voit (kyllä vain) törmätä parimetriseen, jonka kanssa ulkopuoli muuttuu silmänräpäyksessä toissijaiseksi. Käyköön niin, tai -solidaarisuussyistä - vaikka tuosta 30cm pois.


    • PikkuNainen

      1.27 vuotta
      2.Pituuteni 152
      3.Koko 32, XXS (34), kengän nro 35-36

      4. Kyllä, housut on just pahimpia. Hyvät, istuvat farkut löytyy ehkä kerran vuodessa. Lahkeita pitää lyhentää aina.

      5. Aina mun pienikokoisuutta jaksetaan ihmetellä. Töissä, baarissa, vapaalla - kaikkialla. Kommentit on kyllä yleensä positiivisia - etenkin miehiltä kuulee kaikenlaista kaunista :)

      6.-7. En enää niin paljon kiinnitä huomiota pienuuteeni - ainakaan negatiivisessa mielessä. Nuorempana olin siitä kovastikin huolestunut. Tykkään olla juuri tämän kokoinen kun olen - enkä todellakaan haluis olla pitkä, saati nykyisten kauneusihanteiden mukainen. Tunnen itseni kauniiksi :) Vaatteitakin on oppinut löytämään vuosien myötä - tosin pienille naisille olisi kiva olla enemmän naisellisia, istuvia vaatteita.

    • tiitu

      1. 22
      2. 153cm
      3. xs tai 32

      4.On,varsinkin farkkuja.
      Tuntuu että pieninkin koko on liian suuri.
      Lahkeet aina pitkät...yleensä ei onneksi tarvitse lyhentää kun on korkeakorkoiset kengät.Kuluvat kylläkin vähän lahkeista.

      5.Ainahan siitä tulle jotain kommentia.
      "Pieni ja pippurinen!"
      Olen kuulemma liian laiha,"syö jotakin!"
      Minähän syön kun hevonen...

      6.Ei enää.Lapena olin aina luokkani pienin.
      Teininä se oli kriisin paikka.
      Nyt olen tyytyväinen taskukokoisena :)

      7.Ehdottamasti kyllä!

    • Taskuraketti

      1. 24
      2. 155
      3. xxs-s, 32-36, riippuu todella paljon valmistajasta
      4. On vaikeaa. Lahkeet ovat aina liian pitkiä, käytänkin usein hameita tai 3/4-housuja, jotka muuten näyttävät saappaiden kanssa todella hyvältä! ;)
      5. Useinkin, mutta huumorilla. Lähinnä osastoa "pieni mutta pippurinen", "Pikku Myy", "taskuraketti"
      6. En ole IKINÄ kokenut, että pieni koko olisi jonkinlainen haitta. Työskentelen hyvin miesvaltaisella alalla ja olen suorittanut asepalveluksen johtajakoulutuksineen. Pieni koko ei ole ongelma, ellei siitä itse sitä tee. Joskus ehkä joillekin täysin vieraille ihmisille tuntuu ammattini olevan ongelma. Ei kuulemma sovi näin pienille naisille... No, niistä saa aina päivän naurut itsellensä. Tosin tuo on ehkä johtanut siihen, että en yleensä viitsi heti kättelyssä kertoa, millaisessa ympäristössä työskentelen, niin välttyy turhilta ihmettelyiltä.
      7. Kauneuskäsitys? Eivätkös Kylie Minogue ja Nicole Richie ole niitä kauneusihanteita? Pieniä naisia hekin. Ja listaa voisi jatkaa pidemmällekin.

      • ne eivät

        kestä sitä ajatusta, että pieni nainen pärjää paremmin kuin he (fyysisesti isommat) jollain miesvaltaisella alalla.!! Ihmisillä on tarve tehdä normeista poikkeavista uhkia.


    • minä

      1.16
      2.165
      3.xs-s 34/36
      4.On todellakin vaikea löytää,yleensä peffasta liian löysät tai lantiolta liian kireät,seuraava koko taas aivan liian suuri.
      5.en muista mitään erityistä, paitsi "laiha".
      6.Kiinnitän, joka päivä.Haittaa kokoajan.
      7.Pakko se kai on hyväksyä mutta en pidä' siitä ja joskus itkettää/masentaa oma peilikuva.

    • miun

      1. 18 v.
      2. 155 cm
      3. 25
      4. On aika hankalaa, tosin kaupungin nuorisoliikkeisiin on nyt tullut kokoisilleni tarkoitettuja vaatteita. Yleensä joudun lyhentämään lahkeita.
      5. Olen saanut kuulla seuraavaa: Voi ku sie oot laiha! Tuollane rimppakinttu ruikku, söisit enemmän.
      6. En kovin usein, välillä fantasioin olevani 170 cm pitkä mutta kun muistelen mm. Eva Longoriaa ja sitä että ollaan samanpituisia niin sitä alkaa olla taas sinut itsensä kanssa.
      7. Kyllä hyväksyn, mulla kun on ihan omat standardit ;)

    • taskari

      1.ikä : 33
      2.pituus: 156
      3.koko: XXS-XS, 30-32

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      - Aina. Lahkeet ovat liian pitkät. Lisäksi aikuisten koossa koko 32 on myös liian iso kaikin puolin. Kaikkein eniten hankaluutta tuottaa hoikka vyötärö: missään housuissa en ole KOSKAAN löytänyt mitoilleni sopivia: vyötärö 60 ja lantio 88 senttiä näin lyhyelle tarkoitettuna. Toivottavasti lantiofarkkuja saa jatkossakin, muutoin loppuu oma farkkukauteni lyhyeen.


      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?

      On, mutta lähinnä positiivisessa mielessä. Joskus teininä saattoi joku sanoa jotain negatiivista. sittemmin on tullut vain kohteliaisuuksia. Usein. Taskuvenuksena on hyvä olla. Huonompi puoli on, että päällikköpolulla lyhyydestä on haittaa.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?

      Vaivaa silloin,kun pitäisi saada hyllyltä jotain ja taas puuttuu se viisi senttiä. Edelleenin uran kannalta olisi hyvä, jos olisin edes viisi senttiä pidempi. Korkkareilla voisi ottaa loput.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?

      Eh... lyhyydestäni huolimatta vartaloni on todella kaunis: kurvikas, mutta sutjakka. Ei tässä kropassa muuta "vikaa" ole kuin lyhyys.

      Mihin ihmeeseen tarvitset näitä vastauksia?

    • miekin

      1. 20v, kohta 21.
      2. n. 152 cm
      3. Vaihtelee.. Riippuu vaatteesta, mutta sieltä pienimmästä päästä kuiteskin.
      4. On. Lahkeet ovat aina liian pitkät, varsinkin farkuissa. Ja niiden kun pitäisi näyttää hyviltä päällä. Jos lahkeet ovat sopivan pituiset niin sitten kiristää vyötäröltä..
      5.Onhan sitä. Yleensä se on "positiivista" huomauttelua, mutta kyllä se välillä ärsyttää kun jotkut hokee sitä jatkuvasti. Ihan kuin en itse tietäisi että olen pieni..
      6. En oikeastaan ole koskaan kiinnittänyt siihen huomiota. Olen sinut itseni kanssa. Minusta on oikeastaan kiva näyttää nuoremmalta kuin oikeasti olen. Ja jos jota kuta kokoni häiritsee niin se on sen päänsärky, eikä minun.
      7. Kyllä oikeastaan hyväksyn. En halua olla mikään kukkakeppi mutta kyllä minussa on joitain pikku kohtia joita voisi muuttaa. Muuten kyllä olen suhteellisen tyytyväinen itseeni.

    • vastaa myös

      1.42
      2.155 (voi olla että olen jo kutistumaan päin)
      3.36, xs-s

      4. Lahkeet ovat aina liian pitkät. Joskus 15 v sitten sai dallas-farkkuja sopivilla lahkeenpituuksilla, mutta nykyään en tiedä, kun ko. liike on lopettanut täältä ajat sitten

      5. joskus sanottu että oletpa pieni. Joskus nuorena kuulin, miesvaltaisella alalla kun opiskelin, että toi on nätti mutta liian pätkä, ei ollut kuultavakseni tarkoitettu, kai. Ei tuntunut hyvältä tytöstä, joka silloin etsi "sitä oikeaa".

      6. Pitkien ihmisten seurassa vaivaa kieltämättä.

      7. Pakkohan se on

    • Kääpänä

      1. 20
      2. 151
      3. 32, 34 tai 36, xs.

      4. Todellakin! Ollakseni muuten suhteellisen pienikokoinen on pakarani varsin isot. Takamuksesta sopivat ovatkin usein sitten kaikkialta muualta väljät. Lahkeet aina liian pitkät, joskus harvoin lastenosastolta olen tehnyt löytöjä.

      5. Huomauttelua tuli koko peruskoulun ajan, lisäksi jotkut olettavat että kommenttit tyyliin "tuuleeko siellä alhaalla" muka oikeasti olisisvat hauskoja. Ei naurata enää kun viidennenkymmenennen kerran kuulee. Yritän suhtautua moisiin huumorilla. Raivostuttavaa vaan, että lyhyttä ja laihaa saa parjata, mutta jos vaikka olisin lihava, ei kukaan kehtaisi mitään kommentoida. Uskottavuusongelma todellakin on, koska näytän muutenkin itseäni nuoremmalle, en esim meikkaa läheskään päivittäin.

      Positiivista kommenttia on tullut todella paljon siroudesta ja "söpöydestä". Tuntuu huvittavalle, kun jotkut 190 cm pitkät miehet tulevat baarissa pokaamaan. Kaveripojat myös kanniskelevat mielellään (?!?).

      6. Vaatteita ostaessa vaivaa, ei muuten.

      7. Hyväksyn. Vaan eipä ollut helppoa silloin joskus yläasteikäisenä.

    • näitä:

      1.25v
      2.158cm
      3.xs, s, 34, 36, riippuu valmistajasta
      4.kyllä, aina pitää lyhentää lahkeita
      5.kyllähän sitä joskus on saanut kuulla, mutta suhtaudun huumorilla
      6.en, joskus kun pitää kaupassa ottaa jotain ylimmältä hyllyltä tms. silloin vaivaa
      7.tietenki se oli teininä kova paikka ku rinnat ei ollu yhtä isot ku muilla, mut nykyään pidän vartalostani aika lailla.

      Eräs asia ottaa kyllä hermoon. Kun tämän kokoisille ei meinaa löytyä sopivia kenkiä!

    • tikru25

      1.25
      2.152cm
      3.32-34, xxs-xs
      4.Housujen ostaminen on kaikista tuskallisinta!lahkeet on aina liian pitkä, mutta ne saa lyhennettyä.Eniten harmittaa, kun housut ovat joka puolelta liian isot, vaikka olisivatkin pienintä kokoa.

      5.Kyllähän siitä huomautellaan.Ihmetellään yleensä, että "ootkos sinä oikeasti noin pieni".Jopa tuntemattomat ihmiset huomauttelee.Luullaan pituuden ja nuorennäköisen naaman takia alle kakskymppiseksi.Ihmiset hämmästyy, jos juttelun yhteydessä ilmenee ikäni.Ihanaa on ollut se, että monet miehet kehuvat kokoani.Oma mieheni (183cm) on sanonut, että olen juuri sopivan kokoinen nainen.Mieheni rinnalla en tunne ikinä olevani erityisen lyhyt, koska se ei ole meille kummallekaan ollut ongelma.Entinen poikaystäväni huomautteli minulle aina ikävään sävyyn pienuudestani ja se heijastui siihen, etten tuntenut oloani luontevaksi hänen rinnallaan. Koko ajan ajattelin, että voi kun olen näin kääpiö. Ehkä tuohon vaikutti myös ikämme.

      7.Hyväksyn pienuuteni,Kuinkas muutenkaan : )Tunnen olevani ihan kaunis näinkin.

      6.Välillä, mutta se ei vaivaa.Olen hyväksynyt itseni.

    • Milli

      1. 24
      2. 156cm
      3. 34-36
      4. On niitä vaikeeta löytää. Housuja saa aina lyhentää eikä ne sittenkään istu
      5.Ei muistaakseni ole
      6.Kyllä se vaivaa aina välillä
      7.Pakkohan se on hyävksyä

    • ninuski72

      1. olen 33
      2. 162 cm
      3. koko 36 / S

      4. Harmittaa se, kun farkuissa on aina liian pitkät lahkeet. Ostan joskus myös kokoa 34, ja niissäkin lahkeet ovat todella pitkät. Plussaa sellaisille liikkeille, jotka antavat farkkujen lyhennyksen kaupan päälle! Tosin en itse tiedä kuin yhden sellaisen liikkeen.. ;(

      5. Yleensä huomautellaan positiivisessa mielessä. "Pieni ja siro"-tyyliin..

      6. Kyllä varsinkin nuorempana kärsin lyhkäisyydestäni. Kaikkihan haluavat nuorina tyttöinä olla kuin mallit, ja mallin eräs ominaisuus on PITUUS! Nyt en enää hermoile asian vuoksi, jolle en mitään voi.

      7. Hyväksyn itseni. Minulla on kokoisekseni aika pitkät raajat ja näytän sopusuhtaiselta. Eivät kaikki voi olla 180 cm hongankolistajia, kaipa meitä pieniäkin täällä johonkin tarvitaan. :)

    • _Nainen

      1) 28 v.
      2) 159 cm, hoikka.
      3) 32 - 36, xs - s vaatteesta riippuen. Hankalinta on sopivien paitojen ostaminen.

      4) Housut täytyy aina lyhentää. Joudun ostamaan kokoja 34 - 36, sillä lantioni on leveä kokooni nähden. Muuten housut ovatkin sitten löysät...

      5) Kyllä on huomauteltu, mutta hyvässä hengessä.

      6) Kiinnitän huomiota asiaan kun ostan vaatteita tai kenkiä ja kun yritän vaihtaa kattolamppua tai kurottaa jotain kaupassa ylähyllyltä.

      7) Kyllä! Suvun naiset ovat pienikokoisia. Minusta olen hyvä näin!

    • Koikkeliini

      1.28
      2.160cm
      3.34-36

      4. Yleensä housut on yllättäin liian pitkiä. Lyhyemmät farkut (32"?) on ihan sopivat. Yläosat on vaikeampia.

      5. Nyt aikuisena ei enää. Sukulaiset on olleet pahimpia, muut ei niinkään, mitä nyt jotain ylästemenoa. Nauramalla vaan kommentteihin aihe lakkaa nopeasti kiinnostamasta.

      6. No juu :) mies on melkein 30 cm pidempi. Ei se vaivaa, mutta joutuu välillä kurkottelemaan.

      7. Joo pääasiassa, vaikka joskus tulee mietittyä, että olis ne jalat voineet kasvaa vähän pidemmiksi ja rinnat jäädä pienemmiksi.

    • ...

      1.ikä

      15
      2.pituus

      158cm
      3.koko

      yläkroppa 32/34
      alakroppa 34/36 :D

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?

      Onhan se aika vaikeaa. Yleensä on liian pienet lantiolta mutta muuten sopivat.Jos taas ovat sopivat lantiolta niin ovat liian isot muuten. Sopivan pituisia housuja en ole vielä koskaan löytänyt, kaikki liian pitkiä.Yleensä housuohon jää taakse alaselän kohtaan semmoinen pussi(oudon selän takia :D)

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)

      Pituudesta on härnätty, mutta ei ilkeästi.
      Rintojen koosta saanut kulla aika paljon.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?

      Välillä esimerkiksi vaatteita ostettaessa alkaa ärsyttää kun ei löydy sopivia housuja yms.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?

      Pakkohan se on :)
      Ainahan jotain haluaisi muuttaa, mutta ei voi mitään.
      Ihan ilonen olen tässä kropassa ja joka toista väittää on väärässä!

    • MiimuXi

      1. 27v
      2. 160cm
      3. 34-36

      4. On vaikeuksia. Farkkuja kyllä löytyy ja tuumamitoitus on loistava keksintö. 27/31 on sopiva koko. Mutta muita housuja, esim. mustia suoria housuja ei löydy, 36 olisi hyvä koko ylhäältä mutta lahkeet liian pitkät. Lahkeista täytyisi aina lyhentää, vaan kun en ole käsityöihmisiä niin voi hitto...

      5. Eipä juuri, käytän korkoja usein enkä kuitenkaan ole (tämän palstan) lyhyimmästä päästä, mutta olen aika hentoinen joten siitä joskus kuulee esimerkiksi kaupassa myyjiltä. Baarissa tai muuten julkisilla paikoilla en ole kuullut kommentointia, paitsi hyvässä hengessä. No joskus on joku sanonut että kun olet niin surkean lyhyt, mutta silloin ne sanojatkaan eivät minun mielestäni ole olleet itse mitenkään kovin pitkiä ;)

      6. Ei vaivaa, paitsi silloin kun pitää ylettyä jonnekin korkealle enkä yllä. Samoin töissä on vaikea löytää sopivaa korkeutta tuolista ja pöydistä, kun pienimmilleenkin säädettynä käsinojat ovat liian leveällä. Jalkatukea tarvitsen myös pöydän alla jotta jalat eivät heilu ilmassa niinkuin pikkulapsilla. muuten kyllä tykkään olla pieni, se on jotenkin niin kätevää ;)

      7. Hyväksyn kyllä, olen kuitenkin hoikka ja koroilla saa tehtyä helposti sen vaaditun 7 senttiä jotta ylittää suomalaisten naisten keskipituuden...

    • Lillestorsyster

      1.ikä 25
      2.pituus 153
      3.koko ~34

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?

      On. lahkeet on aina pitkät ja jos pylly hyvin niin reidet ei hyvät, ja toisinpäin..

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?

      Koska olen ammatiltani mm. rekankuljettaja yms. muita miesten ammatteja, olen todellakin saanut kuulla fyysisestä rajoittuneisuudestani (tai niin ihmiset kuvittelevat!). Kaikille, ihan kaikille ihmisille olen pieni ja tyttömäinen ja minkäs teen kun olen.. se on usein ensimmäinen asia josta minua muistutetaan esim. uusien ihmisien toimesta.. ihan kuin se pitäisi minulle kertoa??

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?

      Ei vaivaa, kylläpä sen tiedostaa että on pieni..kun siitä muistutetaan niin usein.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?

      Totta helkkarissa hyväksyn, olen jopa ylpeä siitä etten ole samasta muotista kaikkien kanssa. Sekin nykykauneusstandardi on katsojan silmässä, sitäpaitsi, ehkä minä olen se standardi ja muut liian isoja. Ennemmin liian pieni kun liian iso?!

      ole hyvä vastauksista, mihin teet tutkimusta kun tällaisen gallupin laitoit pystyyn?

      iloista kevvään jatkoa ;)

    • Hupsan

      Pikkunaisten eli alle 160 senttisten kokoontumisajot? Eli jonkunlainen porukkakohtaaminen vaikka esim. vaateasioiden merkeissä?

      • :)))

        Oon monesti miettinyt samaa :) Kiva olis tavata samanmittaisia ja jutskailla vaate- ym. asioista.


      • Jooooo
        :))) kirjoitti:

        Oon monesti miettinyt samaa :) Kiva olis tavata samanmittaisia ja jutskailla vaate- ym. asioista.

        Jakamaan vinkkejä ja neuvoja ja kaikkea toisilleen.. olemme ainutlaatuisia mutta niin erilaisia, vaikka pieniä kaikki. olkoonkin että toiset pyöreämpiä, toiset siroja ja kapeita kuin nuket..

        ..silti niin vähemmistönä pitkäsääristen tai edes lähemmäs standardimittaisten rinnalla..

        yhteiseen "muuttumisleikkiin", jokaiselle jotain uusia ideoita tai muuten vain yhteisiä keskusteluja muiden pikkuisten kanssa :D


      • Jooooo
        Jooooo kirjoitti:

        Jakamaan vinkkejä ja neuvoja ja kaikkea toisilleen.. olemme ainutlaatuisia mutta niin erilaisia, vaikka pieniä kaikki. olkoonkin että toiset pyöreämpiä, toiset siroja ja kapeita kuin nuket..

        ..silti niin vähemmistönä pitkäsääristen tai edes lähemmäs standardimittaisten rinnalla..

        yhteiseen "muuttumisleikkiin", jokaiselle jotain uusia ideoita tai muuten vain yhteisiä keskusteluja muiden pikkuisten kanssa :D

        kaiken ikäiset ja virkanaiset ja pimatsut.. jotka ei enää kasva pituutta oikeasti. jotka on "tuomittu" tähän pieneen kauneuteen..

        luulisin että puheenaiheita riittäisi, onhan meillä paljon yhteistä :) lyhyet jalat mm. ja muiden ihmisten armoton huomio..


    • lilja

      Mukava huomata miten paljon tänne on tullut vastauksia, kiitoksia teille kaikille!(:

      Olen siis itse myös pienikokoinen nainen 153/45.
      Monella on sama ongelma housujen kanssa, lahkeet ovat liian pitkät. Eikö teidänkin mielestä olisi hyvä jos liike voisi pientä maksua vastaan lyhentää housut sopivan mittaisiksi? Ymmärrän kyllä miksi lahkeet ovat pitkät, sillä housut suunnitellaan standardi mittaisille naisille eli jotain 168 cm pituisille. Erikseen ovat pienille naisille tarkoitetut vaateliikkeet, joissa myydään alle 160 cm pituisille sopivan kokoisia vaatteita sekä HOUSUJA.

      Tulin iloiseksi huomatessani miten useat meistä ovat hyväksyneet pienuutensa, joku taisi mainita olevansa ylpeä koostaan ja itsestään, mikä oli todella kiva kuulla.:) Toki huomautteluja tulee välillä niin kuin muistakin seikoista, niihin pitää vain suhtautua kevyesti. Useimmat huomauttelijat ovat olleet niitä, jotka tuntevat sympatiaa pieniä naisia kohtaan.:)

      Vaikka fyysisyydessä menettää jotakin sen voi korvata henkisellä puolella. Vinkkinä kaikille, että olen "kasvanut" monta senttiä luonteeni ja rohkeuteni ansiosta. Kannattaa kokeilla. "Maasta se pienikin ponnistaa!!" Sentti sinne tai tänne, pienuudessa on hyvätkin puolensa.:)

      • Pieni vai iso?

        Entäpä tällaiset tapaukset kuin meikä?
        Pituutta on 170 cm,ja olen aina ollut hoikka,kokoa 34-36,A70.

        Mietin aina välillä,mihinkä joukkoon kuulun,sillä en ole lyhyt,mutta kapea olen.

        Valmisvaatteet eivät istu minullekaan kivuttomasti,koko 34 voi olla ihan sopiva muuten,mutta housuissa lahkeet lyhyet...38:t taas tippuu päältä.
        Ongelmia on monenlaisia...


      • lilja
        Pieni vai iso? kirjoitti:

        Entäpä tällaiset tapaukset kuin meikä?
        Pituutta on 170 cm,ja olen aina ollut hoikka,kokoa 34-36,A70.

        Mietin aina välillä,mihinkä joukkoon kuulun,sillä en ole lyhyt,mutta kapea olen.

        Valmisvaatteet eivät istu minullekaan kivuttomasti,koko 34 voi olla ihan sopiva muuten,mutta housuissa lahkeet lyhyet...38:t taas tippuu päältä.
        Ongelmia on monenlaisia...

        Hei vaan!

        Kyllä sinä minusta olet tavallaan pienikokoinen, koska kokosi on 34-36. Pituutesi puolesta et, mutta kyllä muuten. Sama juttu minullakin, hoikka olen ja todella siro kropaltani, kuppien koko mukavat A70 tai AA70, riippuen liivimallista. Silti ihan tyytyväinen olen itseeni ja siihen minkälaiseksi olen kehittynyt.:)

        Entä jos käyttäisit vyötä noissa 38:n koon housuissa? Pitäisi varmaan olla meille tosi hoikille ihan oma liike, jossa myydään sopivan kokoisia housuja.:) Mahdotonta se olisi tehdä just sellaisia housuja, jotka sopisi kaikille. Siksi on nuo standardi(keskiarvo)mitat.


    • -----Varis--

      ...että esim. upea Shakira on jotain alle 160 cm, samoin monet muut superjulkkisnaiset on pieniä ;)

    • Daniela

      1. 15
      2. 160
      3. XS, S, 32.

      4. No yleensä kaikki housut mitä kokeilen on liian pitkiä tai reisistä lösöjä.

      5. No yksi jätkä haukkunut kapeaperseisiksi anorektikoksi. Ei mun kuulleen, sain sit myöhemmin tietää. Tekisi mieli vetää sitä turpaan. Mut pituudesta ei oo huomauteltu, et meidän koulus monet ysitki on mun pituisia.

      6. Farkkuja ei millään tahdo löytää. Myyjä pitää aina pyytää apuun. Muuten ei vaivaa.

      7. No en voi sanoa, että olisin. Mulla on tosi epämukava olo kulkea koulussa t-paidoissa tai näin, ku tuntuu että kaikki tuijottaa miten laiha mä oon. Mua kuvottaa...

      Ole hyvä.

    • murmur

      1. 21 v.
      2. 159 cm
      3. yleensä 34, joskus 32, kirjaimissa xs (riippuu tietysti vähän valmistajasta)

      4. Harvoinpa löytyy kaupasta sopivankokoiset housut. Lahkeet aina liian pitkät ja ristiselän kohdalle jää löysää - pyöreähkö peppu ja kapea vyötärö eivät liene paras mahdollinen yhdistelmä.:P Onneksi ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä, niin että ostohousujen fiksailu onnistuu kuten myös alusta asti ompelu.:)

      5. Kai niitä kommentteja joskus tulee, mutta aika harvoin ja suurimman osan otan positiivisina. Pituudesta kuittailee lähinnä kihlattuni (183cm) leikillään, kun tietää että tykkään olla pieni ja itekin tykkää pienikokoisista naisista. Hassua vain, että en ole koskaan osannut ajatella häntä paljon itseäni pidemmäksi, vaikka eroa on pään verran ja halatessakin joutuu kurkottamaan..:)

      6. En haluaisi olla senttiäkään pidempi!:) Vaikka kyllä lyhyyden huomaa joka päivä. Keittiön kaappien ylähyllyiltä on hankala ottaa astioita, ja naulakon päältä on hanskat ja lakit keploteltava useimmiten pois alakautta (onneksi hylly on ritilämäinen ja sen raot tarpeeksi suuret:D). Yleensä otan nämäkin "ongelmat" kuitenkin huumorilla ja hätätapauksessa huudan kihlattuni apuun. Kiireessä saattaa kyllä ärräpäitä kieltämättä lentää..

      7. Pääosin hyväksyn. Pienet rinnat ovat edelleen aika arka juttu, mutta yritän oppia hyväksymään ne kun mieskin kuulemma tykkää. Muuten en kyllä tunne itseäni mitenkään väärän kokoiseksi. Vaatteitakin on helpompi pienentää kuin isontaa.:)

      • Mun__

        ukko 185 ja mä 153.. siihen haliin ei kurkotuskaan riitä, mut syli on iso ja avoin :D


    • hukkapätkä ;)

      1.ikä 44
      2.pituus 155 (jos ei oo jo kutistunu tosta?!)
      3.koko 32, 34, xxs, xs, s (riippu vähä tekijästä) farkkujen tuumakoko 26, 27 (joskus 25)

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?

      Lahkeet melkein poikkeuksetta liiat pitkät. Lisäksi vyötäröltä ei istu, jos muuten olisivatkin sopivat.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?

      Joskus nuorena nakkikioskilla olivat sitä mieltä, et eiks ton kokosen pitäs olla jo kotona nukkumassa (en lämmennyt kyseisen pojan iskuyrityksille).

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?

      Nykyään kaupoissa jotkin tavarat ovat korkealla hyllyissä ja ei mitään pallia lähimainkaan. Ei yllä varpaillaan kurkottamalla eikä mitenkään, silloin ottaa pattiin todella kovaa. Muutenkin nykyiset standardit keittiössä ja kylppärissä ei suosi tän mittasta ihmistä. Jatkuvasti saa olla emännänjatkoa etsimässä, kun jotain tarvitsee. Eipä muuten tää pituus vaivaa, ei oo koskaan vaivannutkaan ja mahtuupahan monesta sellaisesta välistä, missä isompi immeinen jää ihmettelemään.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?

      Oon hyväksyny oikeestaan aina, yläosattomissakin joskus tullu otettua aurinkoa vaikka nää rusinat (siis rinnat) on ihan eriparia.

    • neilikka

      1. 16,30 ;)
      2. 157,5
      3. 32/34

      4.Yleensä housut ovat lahkeista liian pitkät tai sitten taakse jää semmoset rumat pussit :/

      5.On huomatettu ja monesti.. "oletpas sinä pieni"

      6.Ei se minua juurikaan enää vaivaa, tietenki ärsyttävää, kun lähes kaikki ovat pidempiä :/

      7.Hyväksyn, vaikka kipeää väliin tahtoo tehdä.

    • Viola M

      Lilja kysyy ikää: se on 51, kokoa: se on 36-38, pituutta: se on 159. Ja huomauteltu on lyhyydestä ja jalkojen lyhyydestä, ei juuri muusta, koska olen normaalipainoinen. Olen näistä puutteista tietoinen täysin. Mutta miten vaateteollisuus vastaa tähän? Esim. Pola valmistaa vaatteet 164-senttiselle ja siitä ylöspäin, eivätkä esim. jotkut-vaateliikkeet ota myyntiin farkkuja kokoa 29/29, koska "kysyntääon vähän".

      Mistä löytyisi istuvia vaatteita lyhyelle?

    • Nimetön

      Hei!
      Olen:
      25-vuotias
      138 cm
      134/140
      Juu, on
      Vaikka mitä!!
      Vaivaa!
      En hyväksy!
      Niin, en hyväksy kun oon niin pieni. Kun on isokokosen miehen kanssa, niin on niin vaikee harrastaa seksiä!! =)

    • Dhai

      1.21v.
      2.163/47kg
      3.32, 34, xs, s, 27/32

      4.Hyvällä tuurilla löytää sopivia housuja, joita ei tarvitse fiksailla, mutta yleensä vyötärö on liian iso tai housut eivät mene päälle lantiolta. Pituus ei onneksi kauhea ongelma tuo 32 koko menee.

      5.Sanoohan aina kaikki, että kun olen tällainen hippiäinen. Miehet joskus tykkää nostella.

      6.Vaateostoksilla. Ei sitä yleensä itse tajua. Viimeksi hätkähdin kun puhuin nuoren serkkutytön kanssa ja ihmettelin, kun se on niin kamalan hoikan näköinen. Oli noloa kun kävi ilmi, että olen sitä pidempi ja kevyempi, mulla kuitenkin muotoja.

      7.Olen aina ollut sitä mieltä, että olen mukavan näköinen. Koko on vaan vähän pienempi kun standardi, mutta luonnetta löytyy sitäkin enemmän.

    • Peppi80

      1.26 vuotta
      2.158 cm
      3.38-40,joskus myös pienemmät riippuu mallista

      4.Lahkeet joskus liian pitkät ja ottaa myös kiinni takapuolesta/lantiosta.Jotkut farkut liian "pillimallia"

      5.On joskus huomauteltu,painosta jonkin kerran kun hieman ylipainoa on.Mutta en ole kummemmin jaksnut välittää näin vanhemmlla iällä:)

      6.Harvoin kiinnitän huomiota,tosin avomieheni on 188cm pitkä,joten hänen rinnalla pienuuden huomaa.

      7.Hyväksyn ja tällä hetkellä yritän laihduttaa.Ei minulla ole syytä hävetä,vaikka ylipainoa onkin.Olenhan minäkin silti ihminen

    • Minäkinnn

      1.ikä
      21
      2.pituus
      156
      3.koko
      34/36

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      Housut on yleensi liian pitkiä tai reisistä löysiä, harvoin löydän sopivia

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      Lyhyydestä kyllä...vanhemmat täti-ihmiset hoikkuudesta

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      Ei se nyt tuskastumiseen asti haittaa...paitsi konserteissa ja leffassa kun aina ihanihan aina mun eteen tulee istumaan/seisomaan joku keleen pitkä ihminen. Ja joskus tosiaan vaatteista ei löydy kokoja..

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      Suurimman osan ajasta ainakin ja muutenkin jos jokin ulkonäössä häiritsee niin harvemmin se liittyy tai oikeestaan ei koskaan pituuteen

    • 1. 13
      2. 160 ->
      3. 32-34 housuissa paidat xxs tai xs
      4. Hakalaa kun JÄRKYTTÄVÄN pitkät jalat jakun löydän sopivan pituiset niin löysät. Kapeampia housuja. Pitkäjalkaiset huomioon!
      5.Oleb kuulemma anorektikko, tikku, luiheliini.. Muodoton :D
      6.Joo sillon kun pitää etsiä vaatteita. Ja vaivaa, sillä olen mielestäni "isohko"..
      7.Joo muuten mutta muotoa sais olla...

      • Lippendahl

        1 Ikää on kertynyt 46v
        2 pituus 153 cm
        3 yläkroppa (hartiat) vaativat 32-34 ja peppu nykyään jo 36 koon vaatteet (nuorena 32-34), eli housuja lyhennetään noin puoli metriä;)
        4 ostan paremmat housut hyvästä kaupasta myyjän avulla ja muut kirpparilta, ei haittaa jos lyhentäminen menisi vähän poskelleen
        5 Usein huomauteltu mutta yleensä positiivisesti. Jotkut pitkät ihmiset katsovat ylenkatseellisesti.
        6 Pieni koko vaivaa kun yritän kurkottaa hattuhyllyltä jotain. Ja silloin kun istun kauan kokouksissa, saan selän kipeäksi kun jalat eivät yllä maahan. Miestäni vastapäätä en halua istua ravintolassa jotta en saa niskojani kipeäksi. Uskon että pienuus on vaikuttanut urakehitykseeni hidastavasti.
        7 Olen hyvin tyytyväinen itseeni. Mies on 190 cm eikä mitään ongelmaa:D sen suhteen ollut 15 vuoteen...nyt taistelen kengistä poikani kanssa (9v, jalka 34 kuten itselläni) ja tyttöni 7v on luokkansa pienin söpöläinen.


    • Piskuinen N

      1. 27v
      2. 147 cm
      3. Pienet koot, XS-S ok myös
      4. Täysi mahdottomuus, varsinkin suoria housuja. Lahkeet aina liian pitkät, tulee housuille hintaa kun joutuu ompelijalla korjailemaan. Pienille aikuisille ei tahdo löytyä kuin lapsellisia vaatteita. Löytöjä toki joskus tulee vastaan.
      5. Koko ikä, siihen on jo niin tottunut ja turtunut, ettei jaksa kommentoida ja huomioida asiaa. Jokainen meistä on erilainen ja hywä niin.
      6. Ei enää. Harmittaa kun niin kauan menetin aikaa murehtimiseen pienuudestani ja hoikkuudestani. Sitten tajusin, että se on osittain kateellisten panettelua ja kateellisuutta. Moni on nykysin sanonut, että pieni on kaunista. :)
      7. Täysin hyväksyn. Olen hyvä just näin.

    • n20v.

      1. Huhtikuussa täytän 21
      2. 157cm
      3. XS/34

      4. Farkkujen kanssa on ongelma, että ne eivät meinaa aina istua takapuolen kohdalta. Farkkuihin itseasiassa saattaisin tarvita koon 32, mut sitä harvemmin löytyy, joten yleensä aina päädyn 34:ään.

      5. Välillä mainitaan pituudesta, mut se nyt on lähinnä vaan pientä kiusoittelua, jota ei pidä ottaa vakavasti. :)

      6. Olen hoikka ja se ei todellakaan vaivaa mua. :) Joskus toivoin, että pituutta olisi ainakin 5cm lisää, mutta eipä tuokaan enää häiritse. En koe olevani liian lyhyt.

      7. Hyväksyn muuten, mutta rintojen pienuus häiritsee.

    • pirpana_

      1.ikä
      *23

      2.pituus
      *158cm

      3.koko
      * 40-42

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      *Vaikeeta on kyllä löytää sopivia farkkuja, kun jos ovat muuten sopivat niin lahkeet on sikapitkät, mutta silloin tällöin olen tehnyt hyviä löytöjä esim kirppiksiltä :)

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      *Joskus koululaisena on huomautettu lyhyydestäni, ja nykyään minua sanotaan pikkupirpanaksi, mistä olen otettu:)

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      *En kiinnitä sen kummemmin huomiota, eikä se mitenkään muuten vaivaa, paitsi hieman silloin jos ei löydy sopivan pituisia housuja. Mutta viihdyn kyllä lyhyenä mainiosti :)

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      *Hyväksyn täysin, on mukava olla pieni, ja hieman pyöreähkökin, mielestäni laihuus ei ole kaunista ja on söpöä sekä naisellistä olla lyhyt.

    • ygjhgghjhgjhkg

      En tiiä, kuuluuko tää nyt ihan tänne, kun pieni on vissiin vastausten perusteella keskipituuteen nähden lyhyt, mutta raportoinpa nyt kuitenkin.
      1. 19
      2. 177
      3. 34/36 tai s

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      On, kaikki on liian lyhyitä, ja sitähän ei millään korjata, paitsi joillain ihan hölmönnäköisillä hapsuilla/jatkopaloilla. Nyt löytyy vähän toivoa, koska pillit ovat olleet muodissa. Pillit näyttää fiksummalta hieman liian lyhyinä. Nyt puhutaan siis muutamasta sentistä, joka näkyy jo leveämmissä laheissä sellaisena "lepatuksena"

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      Hui ku oot pitkä, hyi ku oot laiha, oisinpa mäkin noin pitkä jne.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      Ei vaivaa, mutta joudun ostamaan lähes kaiken pitkähihaisen miestenosastolta. Takkia on ihan turha edes metsästää, jotkut paidat vielä menee, mutta ovat silti 3/4 hihan pituisia, ja jättävät ns "pelastusrenkaan näkyviin. Eihän mulla sellasta ole, mutta ko. alueen. Ei näytä kivalle, ja tosi usein huomautellaan, että nosta housuja tai laske persettä.
      Tämän kun käsitin, niin shoppailu (jota kammoan edelleen...) helpottui kummasti. Ei kannata etsiä sellaisia juttuja mitä ei vain yksinkertaisesti löydy. Metsästin esimerkiksi toissatalvena koko kaupungin kenkäkaupat ja tavaratalot läpi etsien kokoa 41 olevia pitkävartisia saappaita, johon ei olisi mennyt jalan lisäksi kättä. Turhaan. Koko 37 olisi ollut sopiva pohkeesta, mutta eihän semmoinen mahdu tämmöiseen superhessujalkaan.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      No nimenomaan vastaa tiukkaa tissitöntä mallivartaloa. Hyväksyn, mutta olisin mieluusti jotain 165, kehtaisi käyttää korkkareitakin ilman jäätävää tuijotusta. Lisää painoa olisi myös kiva juttu.

    • Vieras55

      Olen 35v ja 150cm eikä enää pituuteni minua haittaa vaikka töissä miespuoliset työkaverit vitsailevat pituudellani. Oma mies on 180cm ja ollaan koomisen näköisiä julkisesti, katseita saadaan aikaan...
      Raskausaikana useimmat ihmettelivät miten minä voin olla raskaana ja mihin se vauva mahtuu? Ihan kuin ei pienet naiset voisi olla raskaana...

    • veeeeeera

      1. 24
      2. 158cm
      3. 32, 34, xs, s

      4. Kyllä. Muodokkaana, mutta sirona on hyvin vaikeaa löytää lanteilta istuvia housuja. Jos housut on vyötäröltä sopivat, reisissä on pussit tai jos housut istuu reisistä niin nappi ei mene kiinni. Olen ehkä laiska, en nimittäin koskaan lyhennä lahkeita, käännän ne vaan housun sisään. :) Näin ollen korkkareittenkaan kanssa ei lahkeet jää liian lyhyeiksi.

      5. Lapsena oli tosi laiha ja jouduin siksi käymään paljon terveydenhoitajalla painon tarkkailussa. Muuten ei hirveämmin. Olen kuitenkin hyvin sopusuhtainen ja naisellinen, joten se voi hillitä näitä "voi, kun olet laiha ja pieni" kommentteja.. Minua kyllä luullaan usein 16-17 vuotiaaksi eli noin 8 vuotta nuoremmaksi kuin olen, se huvittaa. :)

      6. Minulla ongelma on lähinnä se, että minä kuvani on vääristynyt ja luulen itseäni paljon isommaksi. Mutta enhän minä iso voi olla, koot puhuu puolestaan.

      7.Välillä hyväksyn ja välillä en...

    • mege

      Tässä vähän galluppia pikku naisille ja tytöille.

      1. 19
      2. 154
      3. XS, S, 32 ym.

      4. Lahkeet liian pitkät melkeinpä aina, myös usein lantiosta/takapuolesta jää liian isoksi.

      5. On huomautettu ja huomautetaan silloin tällöin. Pienuuttani ihaillaan usein, mutta "Ootsä 14v" -kommenttejakin kuulee. Usein ei myöskään ymmärretä, että jotkut pienet ihmiset haluaisivat olla isompia!

      6. Vaivaa, haluaisin olla kaikin puolin pari numeroa isompi. Lantio, rinnat, jalat ym.

      7. Mielummin olen pieni kuin todella iso, joten pakkohan se on hyväksyä! Olisi vaan kiva löytää enemmän kivoja ja hyvin istuvia vaatteita, ja 34-35 kengänkokoja...............

    • ..

      1.18 v
      2.172 cm
      3.32 tai xs

      4. Housut aina liian lyhyet jos pysyvät päällä ja takeissa lyhyet hihat.

      5. Jatkuvaa huomauttelua painosta. Kun olen sanonut suoraa, että huomauttelu on ärsyttävää useimmat ovat lopettaneet, mutta sisko jaksaa ärsyttää.

      6. Vaatteita etsiessä lähinnä. Ei vaivaa

      7. Joo oon ihan tyytyväinen

    • janniiiiii

      1. 14v
      2. 155cm
      3. 32,34 tai xs
      4. housut yleensä liian löysiä, paidoissa sama ongelma ja varsinkin ginatrikon vaatteet liian pitkiä
      5. monet sanovat anorektikoksi ja harvat laudaksi
      6. kyllä, kaverini ovat aika pitkiä, joten tuntuu kuin olisin jonkun pikkusisko tai jotain
      7. oikeastaan kyllä, mahaa ja reisiä voisi tiukentaa

    • 1.20
      2.166cm
      3.xs,s,34 tai 36

      4.Housuissa on se ongelma että lahkeet yleensä liian pitkii, paidoissa taas hihojen pituus tai muuten vaan liian pitkii. Ja jos pienemmän koon ottaa niin silloin paita jo liian kiree,ei kaikki mutta ainakin joidenkin liikkeiden paidat

      5. Huomautteluu tulee kuultuu, mutta luojan kiitos ei enää niin paljon kun ennen. Mutta siltikin tulee edelleen, perus kommenteja on "voikun sä oot laiha" "sun pitää syödä enemmän niin saat massaa" ym.. ja kun kaikki ei tajuu että pieni kokoiset haluis olla isompii (melki kaikki mutta ei välttis jokainen) ja joillakin taas se ongelma että painoo ei tuu vaikka söisit ym kuinka ja paljon.. huoh. Onneks en oo yksin tän asiani kanssa :)

      6. Joskus juu, ja varsinkin silloin kuin liikun pikkusiskoni kanssa ja on itsenä paljon pidempi ja hän on minua 3 vuotta nuorempi..usein moni luuleekin minua pikkusiskoksi..

      7. Oikeestaan aika lailla hyväksyn.. ainut mitä en vieläkään kunnolla niin on tissit jotka ovat pienet painoni takia -.-

    • 4V4

      1.20
      2.156
      3.xs-m, 32-36

      4.jos housut on sopivat lantiolta niin reisistä aivan liian löysät. lahkeita en lyhennä, koska tykkään että housut jää nilkkaan "rypyille".

      5.Eniten huomautettu suurista rinnoistani, ei kuulemma ole sopusuhtaset muun kroppani kanssa.

      6.en pidä itseäni pienenä vaikka hoikka ja lyhyt olenkin. ja en haluaisi edes olla yli 160cm :D

      7.joskus sen tajusi etten ikinä tule näyttämään miltään mallilta, ja nyt kun miettii en todellakaan haluaisi näyttää sellaiselta

    • lautaliisa

      Tässä vähän galluppia pikku naisille ja tytöille.

      1.21
      2.165 cm
      3.xs, 32

      4. Kyllä on. Lahkeet ovat yleensä liian löysät. Jos taas löytää tarpeeksi tiukat housut ovat ne liian lyhyet.

      5.Kyllä painosta huomautellaan ja kysellään aina. Laudaksi on haukuttu

      6.No vaatteita ostaessa se haittaa, koska sopivia ei vain löydy.

      7.Itse pidän kropastani. Sirous ja hoikkuus on kaunista. Joskus vaivaa ajatus siitä, että rintani ovat niin pienet eivätkä tule kasvamaan ellen liho.

    • moiiii15v

      1. 15
      2.n.166 cm
      3. 32 tai 34

      4.on. lahkeet on liian lyhyet ja seuraavassa koossa itse housut liian leveät.

      5. Mummi aina valittaa, että olen kauhean laiha.

      6. En juurikaan, mutta rintojen pieneen kokoon kylläkin

      7.kyllä, mutta pienet rinnat häiritsevät.

    • Ei niin lyhyt

      1. 48 v
      2. Mielestäni 165 cm nainen ei ole lyhyt, itse olen sen mittainen enkä tunne itseäni lyheksi, korkojen kanssa olen yli 170 cm, mielestäni ihan ok pituus, toki ottaisin mielellään 2-3 cm lisää jos saisin, koska housut ovat usein 1 -2 cm liian pitkät, ärsyttää kun on niin vähästä kiinni, mutta silti joutuu lyhentämään
      3. Housut 36, yläosa 34 tai XS
      4. Pulttujen pituus, joskus vyötärö on liian leveä, vyötärö on 65 cm ja lantio 92 cm
      5. On toki sanottu siroksi, ja kysytty kuinka pysyn niin hoikkana, syönkö mitään
      6. Ei vaivaa
      7. Hyväksyn, muotoja löytyy vaikka olenkin hoikka, mutta täytyy myöntää että nuorempana en pitänyt lantio-vyötärömittasuhteesta.

    • heyiydda

      1.ikä 15
      2.pituus 168
      3.koko 32-34

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?

      joko vyötärö on levee tai sitte lahkeet liian lyhyet D:

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?

      oon kuulemma lauta ja luuranko..

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      Lyhyt en oo, mutta liian hoikka (painoo 42kg)

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      En, koska rintoja ei oo ollenkaan, muutenki oon liian laiha mut kuitenki pömppis löytyy...

    • satsusatsu

      1. 21
      2. 159
      3. 34/36

      4.Pitää ostaa nuorten puolelta seppälässä esim. tai ulkomaalaiset merkit lahkeista 32/34 jos vaikka vyötärö on 26/27

      5. Ei oikeastaan, eipä noita hujoppeja kovin paljoo oo meillä päin.

      6. Ei.

      7. Eikös laihuuden ihannointi ole nykystandardi..? Olen täysin sinut kroppani kanssa, olen saanut tuntea itseni halutuksi ja ihailluksi kokoni kanssa. On mielestäni kätevää olla "taskukokoinen" :)

    • piQnen

      1. 25-vuotias

      2. 158 cm

      3. XS, 32, farkut 24-25

      4. Hyvänkokoisia housuja/sortseja erittäin vaikea löytää. Olen yrittänyt etsiä "täydellisiä" sortseja n. 2 vuotta. Australiassa asuessani eräästä kaupasta sai XXXS kokoisia vaatteita, sortseja hamstrasin parit. Nyt harmittaa, etten ostanut enempää. Myös muualta ulkomailta löytyy joskus hyvänkokoisia housuja/sortseja, esim. Bershka, Top shop.
      Suomessa erittäin harvoin enää vaateliikkeissä saa kokoa 32. Tietääkö kukaan mistä? Esim. Gina tricot lopetti kyseisen koon... Ja muissa liikkeissä tuntuu, että 34 koko on vain suurentunut (lähes poikkeuksetta iso minulle).
      Farkuista 24 tai 25 on hyvä. 24 kokoa löytää erittäin harvoin, joistain pienistä malleista 25 on hyvä, mutta saattaa löystyä ei-istuvaksi. Lahkeet aina liian pitkiä, mutta käytän lähes aina pillimallisia, joten liika pituus ei haittaa niin paljoa.

      5. Kuulen erittäin usein pienuudestani. Kaiken lisäksi että olen lyhyt, olen myös hyvin pienikokoinen. Useimmiten olen kääpiö, mini, kirppu tms. En kyllä loukkaannu näistä kommenteista, olen jo tottunut ja osaan nauraa asialle.
      Vaikka olen normaalipainoinen (painoindeksi), niin ihmiset huomauttelevat joskus "laihuudestani". Yleensä saan vaan kuulla pienuudesta. Miehet tosin tykkäävät, pari saattanut olla kauhuissaan.
      Onneksi että olen kohtuu muodokas, vaikka pienikokoinen olenkin.

      6. Olen muuten erittäin tyytyväinen kokooni, paitsi vaatteita etsiessä. Jos löydän ihanan vaatteen, katson aina ensimmäiseksi mikä on pienin mahdollinen koko (ja onko saatavilla..), ennen kuin innostun kyseisestä tuotteesta. Tämä on turhauttavaa, koska kesäisin etenkin kun haluaisi käyttää sortseja niin kaikki on ihme löröjä. Tietyn malliset vaatteet saavat näyttämään "pikku tytöltä".
      Joskus ihmiset pitävät nuorempana koostani johtuen. Myös uskottavuutta vaikeahko saada, mutta onneksi omaan voimakkaan temperamentin joten kompensoin kokoani sillä. :D

      7. Hyväksyn. Hyväksyisin vielä paremmin, jos olisi paremmin vaatteita saatavilla meidän kokosille. Pieni epävarmuus saattaa koputella takaraivossa jos on joku pitkä, hoikka ja kaunis nainen, mutta epävarmuus lähtee yhtä nopeasti kun on tullutkin.
      Eipähän ole ongelmia, että mies olisi lyhyempi, hehe.

      Vinkkejä pieniä vaatteita myyvistä kaupoista otetaan vastaan! :)

    • Sinde vm-82

      Koulutusvirhe: Pituus voi vaivata vähän päivästä riippuen. Kuulin juuri, että äidinkielen opettajat ovat usein frustraation takia lyhyitä. Oletko joskus pakotettu kasvattamaan kehollasi jotakin. Mähän en enää edes lapsia saa.

      Oletko kulttuurikeskustelija? Kirjoitan tästä varmaan hieman lisää pian, kokemuksesi muodista ja kauneudesta on ihan absurdi. Onko tämä pakkohoito palstasi tai prostituutioon pyrkivä elämäntapasi prostituoidun oppilaana. Mun mielessä tämä yhdistyy heti sosiaalialan ammattilaiseen tai -opiskelijaan. Voi että, kun heitä on niin vaikea auttaa! Tämänkin asian tiimoilta, koska heidän elämänsä on nytkin nähneet väkivaltaa liian paljon mm. Lähi-Idän kriisin tiimoilta. Sosiaaliala tai sen opiskelukulttuuri ovat osa yhteiskuntaamme, mutta kulttuuria sen ei tulisi edustaa.

    • Iipazzuu

      15v
      152 cm
      xxs/32

      4. Housuja on hankala löytää. Se mikä on leveydeltä sopiva on pituudeltaan liian pitkä.

      5. Aina on. Äiti, koulukaverit ja tuntemattomat. Yläasteelle siirryttäessä kaikki katsoivat seiskalla pitkään ja kuulin aina kuinka useat supattelivat selkäni takana. Nyt ysillä monet seiskalla olevat pojat ovat tulleet kysymään, että millä luokalla olen, mutta se on pelkästään ollut positiivista "oikeesti?" meininkiä. Koulukavereille olen kainalokeppi: kaikki nojailevat aina minuun, vaikka aina väistän ja sanon, etten ole mikään tukipilari.Parhaille kavereille hyväksyn tämän, koska heitämme muuteskin semmoista läppää, ettäettä :) Pahinta kuitenkin on kun 158 senttinen äitini höslää aina, ettei minusta tule suurta kun en muka syö. Syön enemmän kuin minua 15 senttiä pidemmät kaverini, mutta geenini ovat semmoiset sekä isän, että äidin puolelta, ettei minusta tule yli 160cm. Nuorempana äitini kommentoi myös mm. että takapuoleni on iso, jonka takia en mahdu sukkahousujen kanssa talvella johkin farkkuhin.

      6. Eniten pituuteen kiinnittää huomiota kun joutuu kurkottamaan jotain vaikkapa ylähyllyltä. Hankalinta on ostaa kenkiä. Jalan koko on 35/36 ja olen monet kerrat tuskaillut, että mistä löydän vaikkapa kivat korkokengän kevätjuhliin. Kasvan vielä jonkin verran ja jos en pituutta niin leveyttä sitten. ;) En voi pituudelleni mitään vaikka olen terve kuin pukki (ei sydämmen vajaatoimintaa yms. kasvuun vaikuttavaa) ja syön kuin pieni sika. Välillä sitä haukailee, että olisimpa edes viitisen senttiä pidempi. Mikä parasta, monet heppakavereistani ovat jääneet ilman ponivuosia, mutta minulla ne jatkuvat vielä nykyään :)

      7. Välillä olen epävarma varsinkin tutustuessani uusiin ihmisiin. Olen kuitenkin kääntänyt pituuteni edukseni kun olen huomannut, etten voi sille mitään. Toimin 6-10 vuotiaiden lasten kerhonohjaajana ja koen, että minun on helppo puhua heidän kanssaan kasvotusten, kuulen mitä he sanovat kun puhuvat korvieni tasolla ja muutenkin kommunikointi on helpompaa kun ei tarvitse tuijotella korkeuksiin. :) Olen oppinut kulkemaan ahtaissa tiloissa pientä kokoani hyödyntäen, eikä minun tarvitse siten läheskään aina tuuppia ihmisiä. Minkäs minä pituudelleni teen. Se mikä pituudesta puuttuu, niin se luonteesta kyllä löytyy. ;)

    • pullavainen

      1. 17v
      2. 152,5 cm
      3. 34, joissain kaupoissa myös 36

      4.On paljon vaikeuksia löytää sopivia housuja. Yleensä niissä on lahkeet liian pitkät ja ne ovat polvista liian isot.

      5. Moni ihminen ei tunnu huomaavan, että minussa olisi jotain muuta kuin pituus. Yksi tämmöisistä minun mielestä ahdistavista tapauksista oli se, kun yksi opettaja sanoi minulle täyden luokan edessä että: "Voi kun sinä olet pieni, ihan minun taskuun mahtuisit". Vaikkei hän sitä varmastikkaan pahalla tarkoittanut, mutta kun en muutenkaan tykkää kuunnella kommentteja pituudestani, tuo särähti jotenkin korvaan.

      6. Kiinnitän huomiota vain silloin kun joku muu ensin mainitsee siitä jotain. usein sitä itse aina unohtaa minkä pitunen on muiden seurassa, mutta sen sitten taas muistaa nopeasti kun joku sanoo jotain sellaista kuin: "Mä en osaa olla kun sä olet noin lyhyt".

      7. Pakko kai se on hyväksyä, kun ei oikein muutakaan voi tehdä. :) onhan se myös mukava jos on jokin oma "tavaramerkki" mistä tunnistaa. Ja pitäähän siitä olla iloinen kun on tälläinen, jos ei muuta syytä keksi niin vaikka se, ettei ole samanmittainen ja painoinen kaikkien muiden kanssa. :)

    • Supermodell

      1.ikä
      -aikuinen
      2.pituus
      -168cm
      3.koko
      -XS, 32

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      -ei oikeastaan, löytyy mm. Gina Trikoosta. En fiksaile, mutta usien farkuissa on liian leveät reidet ja jos reidet on sopivat vyötärö löysä!

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      -arvaa vaan! On huudeltu perään, naurettu päin naamaa; olen "zombie" on huudettu "ala syödä, luuranko" ym ym ym.....

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      -ei vaivaa jos saan olla rauhassa! Olen ylpeä hoikasta kropastani!!! Minulla on tosi pitkät sääret joista olen ylpeä!

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      -hyväksyn!!!

    • Hengetön

      1. Karvan auki 29
      2. 153,5
      3. xs,32,25/kengät menee 35 :)

      4. Toisinaan joutuu lahkeita lyhentämään,muuten ei juurikaan ongelmia kun tietää mitä ja mistä etsii.

      5. Veikkaappa ;) Kommenttejahan löytyy laidasta laitaan tyyliin; "voi kun sinä olet pieni", "pelottaa että menet rikki" jne. Sukulaisten kesken minulla on sellaisia lempinimiä kuin rimppakinttu,rimpula,pimpula ja äiti sanoo nykyään hengettömäksi kun olen kaikessa suhteessa niiiiiiiin pieni. Mutta vaikka en ole koolla pilattu,minusta löytyy pippuria ja luonnetta sen verran että kokoni kompensoituu sillä. Paljon ollaan huumoria,hyvän maun rajoissa,saatu suuruudestani irti ;)

      6. En enää tänä päivänä muutoin kuin huvittavissa ja hassuissa tilanteissa.

      7. Olen aina ollut erittäin tyytyväinen omaan ulkomuotooni,olenhan jalat maassa-tyyppi :)

    • pieni ja sievä

      1.ikä
      -40
      2.pituus
      -160
      3.koko
      -xs/32

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      - lahkeet usein liian pitkiä
      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      - on, hentoinen kun olen niin siitä saa kuulla, joskus

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      - ei vaivaa, olen just sopiva.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      - Hyväksyn, vaikka meneillään tuntuu olevan joku läskivallankumous.

    • 1. 18
      2. n. 157 cm
      3. koko xs, 32/34 (paidat), farkut 24/25.
      4. On vaikea löytää varsinkin farkkuja, jotka istuisi hyvin. Yleensä farkut on jaloista aivan liian löysiä, ja sitten taas litistävät pyllyn/eivät mahdu lanteille ollenkaan!
      Ginassa on aivan loistavia pillifarkkuja, jotka istuu tosi hyvin, muotoilee hyvin pepun ja on silti tiukkoja. Myös cubuksesta oon löytänyt hyvin istuvia farkkuja.
      Eli kyllä niitäkin löytää, mutta vaan tietyistä kaupoista. Sitten taas esim. vero modan ja onlyn farkut on yleensä liian isoja.

      5. Ei jatkuvasti, mutta pituudesta saa välillä kuulla juttua, kun oon niin lyhyt. Ei kuitenkaan usein, eikä vitsillä heitetyt läpät paljon hetkauta.

      6. Asia ei häiritse yleensä, mutta välillä haluaisin olla pidempi, ihan sen takia, etten näyttäisi niin "pikkutytöltä". Joku 160-165 olis ihanne. Mutta tähän on tyydyttävä, en enää kasva.

      7. Mallia musta ei pituuden puolesta koskaan saisi, mutta pituus ei yleensä häiritse. Ja onhan siinä hyviäkin puolia, saa käyttää huoletta vaikka kuinka korkeita korkkareita eikä oo vaikeuksia löytää pidempää miestä ;) ennemmin olen näin lyhyt kun esim. 180 cm pitkä.

      Hyvä me lyhyet!

    • Itseajatteleva

      1.ikä 21
      2.pituus 157
      3.koko häh?

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      Liian pitkät lahkeet, ja usein ovat liian leveät kuin norsulle tehdyt.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      Joskus kohdellaan kuin pikkutyttöä, yleensä tälleen kohtelevat ovat ei-niin-siroja rouvashenkilöitä.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      Ei vaivaa.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      Hyväksyn, koska ei voisi vähempää kiinnostaa joidenkin bisnesmiesten luomat mielikuvat "täydellisestä ihmisestä".

    • 1. Olen 15
      2. ...161
      3. 36 - 44 väliltä, yleisimmin 38/40

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      - Joo. Takapuoleni on ollut _aina_ isonkokoinen ja joudun käyttää sieltä löysiä housuja.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      - Porukat sanovat mua sohvaperunaks.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      - Kiinnitän joo. Olen luokkani lyhyin oppilas.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      - Hyväksyn ! en hyväksy nykykauneusstandardeja ja valtavirtaa.

    • Lttl

      1.ikä
      -23
      2.pituus
      155
      3.koko
      XS, housut 36/S

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      -Housut kaipaavat lahkeiden lyhennyksen.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      -On, lähinnä leikkimielistä, flirttailevaa kiusaa miehiltä. Ihastelua pienuudesta.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      -Olen ylpeä ja iloinen pienikokoisuudestani.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      -Hyväksyn. Omaan paremman, timmimmän ja muodoltaan täydellisemmän kropan kuin monella hongankolistajalla, tai "normaalipituisella". (Erittäin kapea vyötärö, pyöreä, erottuva, mutta silti sopivan pieni lantio ja peppu, sirot käsivarret, solakat reidet jne.)

    • särkynyt

      1. 27 v.
      2. 152cm
      3. xs-s, housut 34-36
      4.-housut vaativat lyhennystä
      5.-On huomauteltu yläasteelta asti. Huomauttelu ei ole ollut ihastelevaa, vaan aidosti ihmettelelevää tai huvittunutta/ilkeää.
      6. Monesti unohdan kokoni, kunnes joku huomauttaa siitä. Asiasta huomauttaminen saa minut aina vaivautumaan.
      7. Pituuden puolesta en kai täysin hyväksy kroppaani, sillä olen saanut siitä niin paljon kommentointia. On vaikea olla tyytyväinen pituuteensa kun ulkopuolelta on niin pitkään tullut muuta viestiä. Kun lääkäri kertoi, ettei minussa ole mitään vikaa, mutta en vain enää kasva, äiti purskahti itkuun. Perheeni ja sukuni on lyhyttä, mutta kuitenkin lyhyimmätkin kuten äitini 160 cm, joten olen lyhin ja saanut kuvan että se on vajavaisuutta. Äiti tarkoittaa hyvää, mutta hänestä ja hänen hyvää tarkoittavista kommenteistaan on paistanut läpi, ettei hän pidä pituuttani normaalina. Varmaankin siinä suurin syy miksi on vaikea olla itseensä tyytyväinen, kun on kasvanut ympäristössä, jossa pituuteni on koettu epänormaaliksi

    • DenLilla

      1.ikä: 27
      2.pituus: 152,5
      3.koko: XS/S, 34

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      ***On, lahkeista lähtee aina pituutta, monesti puristavat perseestä

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      ***Ei enää vuosiin, joskus yläasteella varmaan viimeksi: "Miten sä voit olla noin lyhyt?" -No, vtustakos minä sen tiedän.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      ***Enpä juuri. Oikeastaan vaan tosi pitkien, yli 190cm ihmisten seurassa tuntuu kiusalliselle kun pituusero on niin huikea.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      ***Mitkähän noi sun nykykauneusstandardit ovat? :D Väitän vastaavani niitä yleisiä standardeja, joilla suurin osa ihmisistä pitää naista kauniina. Pituus ei ole se standardi, jos muuten on sopusuhtainen, siro, kauniit kasvot, hyvässä kunnossa. Pelkästään pituus ei tee kenestäkään kaunista.

    • sdföougbahödofg

      1.14

      2.155cm

      3.en oikein tiedä koska joudun aina ostamaan vaatteeni lastenosastolta

      4.on ne ovat aina löysät ja joskus liian pitkät , mutta ehkä kerran vuodessa löydän housut. oon muuten vyötäröltä 58 cm ja lantiolta 71 cm. mikä minun koko olisi??siis naisten vaatteissa

      5. joo esim: "oot niin pieni" , "vittu oot lauta", "näytät 8-vuotiaalta" (hyvät kaverinikin sanovat näin ,mutta eivät tarkoita pahaa), "näytät anorektikolta" , minua myös luullaan aina kavereideni seurassa heidän pikkusiskoksi , rintojani haukutaan koska ne eivät ole vielä kasvaneet ollenkaan. kuulen näistä asioista varmaan pai kertaa päivässä .

      6.juu kyllä se vaivaa

      7. no muuten hyväksyn ,mutta haluaisin edes pienet rinnat niin että voisin ostaa hienoja paitoja ja voisin käyttää rintsikoita jottei paidoista näy läpi.
      PS. ikävä kyllä se on hieman vähentänyt itsetuntoani

    • Lucy

      www.millybride.co.uk offer 2012 Wedding Dresses, Bridesmaid Dresses, Evening Dresses ,2012 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses.
      www.millybride.co.uk

    • laihuliini

      1. 13
      2. 147 cm
      3. lastenosastolta ostan kaikki vaatteeni, senttikoolla siis...

      4. yleensä liian löysät, en ole löytänyt vielä täysin sopivia farkkuja.

      5. todellakin on huomauteltu pituudestani, laihuudestani, enkä ole tyytyväinen rintoihini, jotka eivät vielä edes näy.

      6. vaivaa, yläasteella ei oo helppoo olla lyhyt.

      7. en. en vaan pysty.

    • Paksukainen pätykkä

      En tiedä kuulunko pieniin vai isoihin mutta,

      1. 41v.

      2. 157 cm

      3. 42-46 riippuen valmistajasta

      4. ON! Lahkeet liian pitkät, reisistä liian suuret johtuen isosta takapuolesta jonka mukaan housuni on ostettava!

      5. Ei ole. Isosta takamuksesta on huomauteltu.

      6. Pituus ei vaivaa minua mutta LEVEYS!!!

      7. Pakkohan se on hyväksyä...

    • Mannaryyni kyykyssä

      1. 47v
      2. 159cm
      3. 36-38 tai S-M

      4. Sokoksesta löysin sellasia farkkuja missä on tuuma koot esim. 28/31, mutta liian kalliit. Yleensä housuissa on liian pitkät lahkeet, joten joudun lyhentää.

      5. No ylä-asteella ne tyhmät henkilöt kiusasi minua, kun olin jotain max.155cm, koulun jälkeen kasvoin tuohon 159cm. Nykyään miehet flirttailevat, kun kuulemma tällaset pienet naiset ovat söpöjä.

      6. Ei minua vaivaa enää, ainoastaan lapsena kyllä.

      7. Nuo on niin höpö höpö juttuja, ettei mua kiinnosta.

      Olen vain tyytyväinen itseeni.

    • 1. 15
      2. 156 cm
      3. 36, S, housut 36-38

      4. On. Liian pitkät lahkeet(vaikka olenkin rimppakinttu) sekä aina vyötäröstä liian isot.

      5. Kaverit sanovat aina pikkuiseksi ja ovat kauhean ylisuojelevaisia, mutta ei se minua haittaa (: tuntuu kahden parhaan ystävän kanssa siltä että minulla on henkivartijat(molemmat reippaasti yli 170-senttisiä). Pikku Myy on myös yleinen nimitys, olen pieni ja pippurinen : D tosin myös vähättelyä on, minua pidetään usein 13-vuotiaan tasoisena..Nyt kun on tulossa siihen ikään että alkaa poikakavereita katsella niin ärsyttää D:

      6. Vaivaa. Aika useinkin, mutta se menee nopeasti ohi, ja sitten taas viihdyn vähän pienempänä. Edellisessä kohdassa mainittu vähättely tosiaan aiheuttaa sitä etten aina pidä itsestäni. Ja varsinkin vaatekaupoissa on kamalaa. Tuntuu siltä että kaikki nuorten vaatteet on suunnattu pitkille.

      7. Kuten edellä mainitsin, olen ihan okei sen kanssa. Joskus toivon olevani pidempi, mutta sitten tulen aina siihen tulokseen että olen mieluummin tällainen (:

    • plööf

      1.16
      2. 159
      3. xxs-xs, 32/34

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      - Housut lähes aina liian pitkät, useimmiten myös liian leveät lahkeista ja reisistä.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      -On vähän, olen aina ollut se pieni ja söpö suojeltava höpsö pikkutyttö.

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      -Kiinnitän huomiota että olen lyhyt ja siinämielessä pieni, mutta pidän itseäni lihavana, sillä sairastan anoreksiaa.. Ja pienuuteni kyllä vaivaa minua! Haluaisin olla vähintään 160, mieluiten joku 165cm (sillä näyttää hoikemmalta...) eikä olisi niin lapsenomainen aina.

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      -En (syynä sairaus)

    • Kauneus katsojalla

      1.ikä : 18 v. (ens pe 19v.)
      2.pituus : 162 cm
      3.koko : S, M, L XL (riippuu valmistajasta) / 170 cm

      4.onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua?
      - ON! Lantio on leveä ja jalat lyhyet. Ja osa "lörpöttää" takaapäin.

      5.onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)?
      - "miks oot noin laiha?"
      - "sä oot lyhyt"

      6.kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua?
      - EI enää nykyisin

      7.hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja?
      - JEPP!!

    • am811

      1. ikä 31.v

      2. Pituus 157 cm

      3. koko: xs, s, 32/34

      4. onko sinulla vaikeuksia löytää sopivan kokoisia housuja? mistä kohtaa housut vaativat fiksailua? Kyllä, yleensä se tuntuu olevan ne lahkeet..*syvä huokaisu*, harmittaa kun aina pitäisi olla lyhentämässä niitä. Siksipä en paljon housuja ja farkkuja pidäkään.

      5. onko sinulle huomauteltu pituudestasi/koostasi tai muista fyysisistä ominaisuuksistasi (mistä esimerkiksi)? On huomauteltu, mutta aikuisiällä vain positiiviseen tyyliin. Erityisesti miehiä tahtoo kiehtoa "taskuvenukset" ;) mutta myös muutamat rohkeat ja rehelliset naiset ovat lähestyneet ja sanoneet että ovat jopa kateellisia meille pienille, koska olemme usein siroja ja kauniita :)

      6. kiinnitätkö usein huomiota pieneen kokoosi? vaivaako se sinua? vain silloin kiinnitän huomiota ja negatiivisessa mielessä mikäli en ylety ottamaan jostain korkealta jotakin :D muuten asian kanssa on kyllä sinut.

      7. hyväksytkö kroppasi siitä huolimatta ettei se vastaa yleisiä ja tiukkoja nykykauneus-standardeja? Kyllä vain!! :)))

      Olen aikuisena alkanut hyödyntämään pienuutta,siroutta ja söpöyttä. Myös meidän kokoiset ovat seksikkäitä ja täällä olikin viitattu muutamiin kuuluisiinkin pieniin naisiin joihin voi samaistua. Itse kävelen ja olen kävellyt murrosikäisestä saakka lähes aina 12 cm:n koroilla ja valitsen siroja mekkoja ja hameita, joiden pituus ei ole mittaa vesiraja eikä puoleen sääreen joka vain lyhentää entisestään, vaan polveen saakka. Se pidentää jalkaa ja saa sääret oikeuksiinsa :) Kun aikanaan hyväksyi kokonsa ja alkoi hyödyntää sitä, itsetunto kasvoi ja se näkyy tietenkin hyvällä tavalla ulospäin. Tsemppiä kaikille pienille ja siroille kanssasisarille ja lippu korkealle!! :)

    • girll_

      1. 22v
      2. 153 cm
      3. XS,S, 32, 34

      4. Yleensä löydän aika helposti mutta lahkeita saa aina lyhentää

      5. Kaverti kuittailee aina minun pituudesta mutta vitsillä ne vaan tarkoittaa ja perheeni valittaa että olen liian laiha ja syön liian vähän

      6. En kiinnitä hirveästi huomiota pituuteeni mutta joskus mietin että oisi kiva olla vähän pidempi niin ylettyisi korkealle

      7. Kyllä

    • 150cm

      1. 14
      2. 150 cm (saatan kasvaa vielä n 4-8 senttiä)
      3. XS, 32/34
      4. On aika vaikeaa. Yleensä löydän jostain KappAhl:ista lastenpuolelta. Usein ne ovat liian pitkät, mutta sitten sopivat tai puristavat vyötäröltä.
      5. Kyllä. Ärsyttävää kun aina löytyy joku joka jaksaa muistutella ja huomeutella pituudesta. Olen aina ollut ja tulen aina olemaan se kiltti pikkutyttö jolle ei kiroilu muiden mielestä sovi suuhun, ja joka näyttää tyhmältä korkkarit jalassa.
      6. Kyllä. Kyllä minä pikkuhiljaa alan olla sinut pituuteni kanssa, mutta täysin sen hyväksymiseen on vielä piiiiitkä matka...
      7. No pakkohan se on.

      • 150cm

        Ja vielä jatkoa 3. vastaukseen:
        Lastenpuolelta vaatteita löytyy kokoja 134-152


    • lyhyt tytteli

      1.ikä : 14
      2.pituus :148 cm
      3.koko :xxs/xs (32/34)

      4.On todellakin! Aina pitää kaventaa.

      5.On lyhyydestä ylipäätänsä, joskus kehuttu söpöksi ja monesti on kyllä tuntuu, että kaikki kohtelee pikkutyttönä vaikka samanikäisiä oltaski.

      6.Joskus juu, toisinaan vaivaa kyllä, mutta siihenkin on alkanut tottumaan.

      7.No kyllä silleen hyväksyn, vaikka ainahan sitä toivoo kropaltaan kaiken näköstä.. Olishan se kiva olla edes se 155 cm.

    • pätkä...

      1.ikä : 14
      2.pituus :142 cm
      3.koko :xxs/xs (32/34) / 146,152

      4.aina pitkiä ja leveitä

      5.Aina uudet ihmiset huomauttelee...

      6. Aika usein , onhan se vähän häiritsevää olla aina se pätkä.

      7. Pakko kai se on?

    • tyttöpadadadad

      1. Ikä: 14,5v
      2. Pituus: 151cm
      3. Koko: 25-27, xs-s, kengät 36-38
      4. Vaatteet aina liian pitkiä ja leveitä
      5. No pieneksihän nuo huomauttelevat :)
      6. Tämmöiseksi kääpiöksi kun on jäänyt, niin kyllähän se harmittaa.
      7. Pakkohan se on.

    • Anonyymi

      Nainen 158cm!Miksi en löydä sopivia housuja.Farkut joko kiristää tai ostat retsi farkut ovat löysät tai lahkeet liian pitkät mut kenkien kanssa hyvät ilman kenkiä laahaa maata huonot.Eikä voi itse lyhentää lahkeita kun ovat retki farkkua.Antakaa mallia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe