MIKSI NÄILLÄKIN PALSTOILLA

KADEHDITAAN?

Mikä saa ihmiset niin katkeraksi että jopa täällä kirjoituksissakin sen huomaa.(On kuin olisi paskaa syöty ja pelätään että toinen on parempi ja saa vastauksia enemmän kuin toinen.)

39

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohmi

Etten kadehti sinua enkä toisia.
      Jokainen saa minun puolesta kirjoittaa mitä lystää.:)

• mutta ei kaikkien.

Kyllä löytyy myös kadehtijoita täällä ja livenä.

• on havaittavissa

tyhjäpäillä ei ole muuta tekemistä.

• tekemistä.

Eikä vain kadehtia toisia.

• Jos ihmisellä on sisältöä omassa elämässään ja mukavia asioita odotettavissa, hän ei ehdi pohtia hiekkalaatikkoleikkien hierarkiaa ja kilpailla isompien huomiosta. Ehkä mielenkiintoiset harrastukset ja muu palkitseva tekeminen antaisi ajatuksille toisenlaista askartelua ja estäisi lillukanvarsiin takertumisen.

Olisi kiva kuulla, mitä muita harrastuksia palstalaisilla on?

• Olen juuri lähdössä.

Ei viitsi kertoa enempää kska täällä takerrutaan pikkuseikkoihin ja tyhjänpäiväisyyksiin.

• ohmi

Kaikissa muodoissaan antaa sitä elämän elikxiiriä.
        Hiihtokausi täällä etelässä on tällä hetkellä jo ohi ja pyöräily kausi parhaillaan alkamassa.
        Kun kevyenliikenteen väylät saadaan puhdistetuksi.
        Kävellyä ja pientä ravia täytyy silloin tällöin väliajalla harrastaa.
        Tuo katupöly vain käy meikän nokkaan,vaan onneksi löytyy vielä upeita ulkoilumetsiä/maastoja pääkaupunki seudultakin,joissa voi käydä tallustelemassa.

• Miestennielijä*

miesten kanssa lirttailu:DDDDDDDDDDDDDD
        Se on se hobby number one! Pitää meinaan freesinä! Muut harrastukset tulee sitten siellä perässä.
        Tietysti pahansuopien palstalaisten kiusaaminenkin on välillä ihan kivaa:D

• junttiukko

Talvella ulkoilu ja ennenkaikkea hiihto,muuten myös kalastus ja lukeminen,tansseissakin tulee joskus käytyä:)

• nitroniisku
        ohmi kirjoitti:

Hiihtokausi täällä etelässä on tällä hetkellä jo ohi ja pyöräily kausi parhaillaan alkamassa.
        Tuo katupöly vain käy meikän nokkaan,vaan onneksi löytyy vielä upeita ulkoilumetsiä/maastoja pääkaupunki seudultakin,joissa voi käydä tallustelemassa.

Olin eilen kuntosalilla pitkästä aikaa. Nyt on olo kuin tiejyrän alle jääneellä. Olen miettinyt uutta tekemistä,... päreen repimistä tai olkien punomista. Ostin eilen kauan kaipaamani lumikengät. Pilkille, kyrmyniskoja ja jänkäkoiria narraamaan.

• nitroniisku kirjoitti:

Olin eilen kuntosalilla pitkästä aikaa. Nyt on olo kuin tiejyrän alle jääneellä. Olen miettinyt uutta tekemistä,... päreen repimistä tai olkien punomista. Ostin eilen kauan kaipaamani lumikengät. Pilkille, kyrmyniskoja ja jänkäkoiria narraamaan.

Tauon jälkeen uudelleen aloittaessa lihasten lämmittely ennen rehkimistä ja kunnon venyttely sen jälkeen ovat erityisen tärkeitä.

En uskoisi, ellen olisi itse "joutunut" kerran kokeilemaan. Nyt olen todennut, että kunnollinen venyttely on jopa saunomisen ja hieronnan veroista lihasten jälkihoitoa. En ole sen oivalluksen jälkeen kärsinyt seuraavan päivän jäykkyyttä ja kurjaa oloa. Suosittelen lämpimästi.;)

• mutta laiskuus
        ohmi kirjoitti:

vaivaa.

• Olen Helsingissä.
        nitroniisku kirjoitti:

Syntynyt ja asunut.Ei täällä ole moisia ylellisyyksiä.Mutta myös outoja minulle.

• Ja pitää pirteenä.
        Miestennielijä* kirjoitti:

miesten kanssa lirttailu:DDDDDDDDDDDDDD
        Se on se hobby number one! Pitää meinaan freesinä! Muut harrastukset tulee sitten siellä perässä.
        Tietysti pahansuopien palstalaisten kiusaaminenkin on välillä ihan kivaa:D

Aivotkin saavat jumppaa samalla.

• Olen Helsingissä. kirjoitti:

Syntynyt ja asunut.Ei täällä ole moisia ylellisyyksiä.Mutta myös outoja minulle.

Mistä ylellisyyksistä puhut, jotka Helsingistä puuttuvat?

Omasta mielestäni Helsingistä löytyy kaikkea mahdollista ja yleensä vielä ihan nurkan takaa, jos lähtee liikkeelle. Mistä kaupunginosasta puhut?

• ohmi
        nitroniisku kirjoitti:

Miten lumikengät hyvin toimi?
        Itseäni kiinnostanut pitkään hankinta,mielestäni kunnon anturat kustantaa liian paljon.
        Nyt käy katteeks kun ei ole piässy pilikille pitkään aikaan,joku aika sitten omin takeisesti lainasivat välineet,eivätkä ole muistanneet pallauttoo.. ketkut.

• ohmi
        mutta laiskuus kirjoitti:

vaivaa.

Ja eikun ulos haistelemmaan kevättä.:)

• kalatkin vedestä,

sanotaan. Se pitää paikkansa. Nykyään ei osata iloita toisen onnistumisesta eikä onnesta. Kai se elämä on niin päin mäntyä, ettei haluaisi toisellakaan hyvin menevän.

• lyttyyn on

luötävä ettei vaan hänelläkään olisi mukavaa kun ei minullakaan ole.Voi meitä raukkoja ihmisiä.

• kukaan'

kenenkään asioista tietää täällä kun eivät tunne toisiaan. Tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ihan lapsellista puhua että joku olis kateellinen jollekulle ventovieraalle ihmiselle.
        Joku voi kirjoitaa että:"Mulla menee niiiiin hyvin" ja plaa plaa ja tosiasiassa hädin tuskin pääsee kävelemään. Että silleen.

• paskaa
        kukaan' kirjoitti:

kenenkään asioista tietää täällä kun eivät tunne toisiaan. Tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ihan lapsellista puhua että joku olis kateellinen jollekulle ventovieraalle ihmiselle.
        Joku voi kirjoitaa että:"Mulla menee niiiiin hyvin" ja plaa plaa ja tosiasiassa hädin tuskin pääsee kävelemään. Että silleen.

kirjoituksissaan.

• Metusalem

ei kyllä kannata kadehtia ketään. Jonniijoutavia kirjotuksia suurin osa.

Kannattas kateilla ja lyödä kapuloita rattaisiin nuille älyttömille rahanahneille herrankepukoille. Kuka täysjärkinen tarttee 1.5 miljoonan euron vuositulot? Tai pikkunilkit 15000 euron kuukausitulot? Syökö ne sitä rahaa, vaiko pyyhkiikö ne perseensä joka päivä satasilla? Siihen päälle ne hyvänmiehen lisät.

Mummu ja ukkirukat muut heikompiosaiset keplottelee muutamilla satasilla kuukauden, jos pitäis korvauksia tai eläkkeitä nostaa, niin sanotaan että ei ole rahaa. Rahaahan kyllä on jos sitä vaan halutaan suunnata sitä tarvitseville.

• M.orfeus

...pelkkää kadetta. Näistä keskusteluista ja jutuista ei kannata olla katee mutta nuo mielettömät tuloerot ovat jotain. Kateudella ei pidä kaikkea kattaa koska varsinkin tuloerojen kasvun arvostelu on minusta paremminkin oikeudenmukaisuus vaatimus ja oikeudenmukaisuuden tajunilmentymä. Se on aivan terve havainto jolla ei ole kateuden kanssa paljonkaan tekemistä.

• on kuollut
        M.orfeus kirjoitti:

...pelkkää kadetta. Näistä keskusteluista ja jutuista ei kannata olla katee mutta nuo mielettömät tuloerot ovat jotain. Kateudella ei pidä kaikkea kattaa koska varsinkin tuloerojen kasvun arvostelu on minusta paremminkin oikeudenmukaisuus vaatimus ja oikeudenmukaisuuden tajunilmentymä. Se on aivan terve havainto jolla ei ole kateuden kanssa paljonkaan tekemistä.

ennen aikojaan rikkaana kun on huhkinut vain sen rahan perässä. Ei käy kateeks.

• Einott

Pieni kade kun osaavat toiset niin per...n hyvin kirjoitella juttunsa.
      Mutta en minä sitä pura toisiin kirjoittajiin.
      Mölisen sen nyt tässä enkä muualla:-))

• junttiukko

Kateushan on suomalaisen perusominaisuus

• ihmisluontoon

eikä muutosta ole ollut ainakaan 3000 viime vuoden aikana, jo silloin kirjoitetut tekstit moittivat kovasti ihmisiä kateudesta ja neuvovat ohjaamaan sen positiiviseksi kilpailuksi paremmuudesta: ahkeruudeksi, opinhaluksi ja yritteliäisyydeksi.

• Siinnä kannustusta.

Jotenkin on lyötävä tavalla tai toisella.

• taas pikkuhiljaa
        Siinnä kannustusta. kirjoitti:

Jotenkin on lyötävä tavalla tai toisella.

paikallaan;DD

• eteenpäin.
        taas pikkuhiljaa kirjoitti:

paikallaan;DD

Eikä potkitaan toisiamme päähän.Kyllä Siperia opettaisi.

• ainakkaa..

• kuitenkin.

Olen huomannut.

• ainakin
        kuitenkin. kirjoitti:

Olen huomannut.

sinä, luulisin. Yleensä jo psykologisestikin tarkasteltuna ihmiset syyttävät muita siitä mitä he itse ovat. Siis projisoivat noin niinkuin termikieltä käyttäen.

• sulle
        ainakin kirjoitti:

sinä, luulisin. Yleensä jo psykologisestikin tarkasteltuna ihmiset syyttävät muita siitä mitä he itse ovat. Siis projisoivat noin niinkuin termikieltä käyttäen.

tässä oiken virallista termiä:
        # Projisoida. [Kts. ’projekti’.] Heijastaa tai siirtää kuva; siirtää tunne; heijastaa tai siirtää tilanne tai tapahtuma menneisyyteen tai tulevaisuuteen tai johonkin toiseen paikkaan; siirtää omat piirteensä tahattomasti toisiin.
        Johdannaisia: projisoituminen, projisoiminen.

• itse.
        ainakin kirjoitti:

opiskelet kontin kieltä? ;DDDDD

• selvä, että

esim. kaunis runo
      kirvoittaa vastauksia,
      pistänpä tähän yhden

Pääsiäisnoita leijaa
      vauva kaataa keijaa
      pupu piilottaa munia
      tänne ei tule junia

pääsiäisen taika
      on se loma-aika
      sitten tietysti se
      että iso-J pantiin ristille

Nousihan se taivaaseen
      sinne iloon ainaiseen
      sinne mekin päästään
      täältä loska säästä

• En usko siihen.

Pienikin ilo välillä riittäisi.

• nitroniisku
        En usko siihen. kirjoitti:

Pienikin ilo välillä riittäisi.

Sitä leipääntyy rieskaankin jos sitä aina saa. Ainainen ilo olis kamalaa.

• Pirre*

samoja ihmisiä joita on livessäkin..ihan siksi..on kateutta, mustasukkaisuutta..ynm. ns. inhimillisiä tunteita.

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1602
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1579
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1206
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      787
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      615
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe