Houkuttaisi ostaa edullishintaiset Alessio Monte Carlo-aluvanteet, makuuni sopivan näköiset. Olen kuullut vain huhuina että Alessio olisi painava ja huonolaatuinen. pitääkö paikkansa, vai ajaako sillä siinä missä jollain kalliimmallakin vanteella? Koko olisi 16".
Kokemuksia Alessio-
24
26416
Vastaukset
- mihin vertaat
itellä on kesävanteena ATP jotka ovat mielestäni oikein särmät laadultaan. talvivanteina on tarkoituksella halvemmalla ostetut TSW vanteet. vastaavat cataluniat mitä uusimmassa GTI lehden drifterissä. TSW merkin voi kyllä korvata suoraan jollain kinkong merkillä, sillä laadussa on ihan silmiin nähden eroa. itse miellän Alessiot ihan ok merkiksi.
- 12qwerty
Uskon että sä et vanteissa huomaa eroa muuta kun renkaiden vaihdon yhteydessä jos sen ite teet.
- mausittamaton jossa
joo, ei kannata laittaa sellaisia. akseleiden jousittamaton massa menee ihan mahottomaks.
- JKT
Omista Alessioista lähti maalit lätkimään kun käytin pestessä myös liuotinta. Maahantuojalla varmistivat asia, että liuottimia ei saa käyttää Alessio-vanteita pestessä. Itse en jaksa vanteita pestä Fairylla tai hellävaraisella suihkusaippualla, joten vaihtoon ne menee muutenkin.
Meikäläisen mielestä täyttä skeidaa koko Alessio... - ike.
Itselläni oli ennen alession vanteet eikä toisia tule. Maalit rupeaa kukkimaan liuottimella pessessä, yhden kesän jälkeen JOKAINEN vanne oli kiero .
Painavat myös melkoisesti=jousittamaton massa kasvaa= ajo-ominaisuudet huononevat.
Tällä hetkellä alla BBS:n vanteet joista ei ekan kesän jälkeen ollut kieroja yksikään, kestää myrkyilläkin pesun, Kevyet.
Hintaa tosin hieman enemmän. Korvautuu tosin kestävyytenä.
Jos joku ihmetteli mistä tiedän kierouden on se, että rengassarja menee vaihtoon joka syksy. (matalat 18" kovia kulumaan paljon kilometrejä kertyy)
Melkoisia möykkyjä joitui rengasliikkeessä alessioihin laittamaan vähän kumilekaa, että sai edes jotenkuten tasapainoon.- sekundaa..
Tosin kyllä niillä voi ajaa ja ne on jopa hyvännköiset mutta kierossa ja epätasapainossa ne varmasti. Mutta kellä nyt on varaa ostaa 1000 euroa/kpl vanteita?
Eihän tuollainen heppoinen aluvanne voi kestää kovin hyvin! Ne on jo uutena kierossa ja epätasapainossa lähes kaikki. - Miiika
sekundaa.. kirjoitti:
Tosin kyllä niillä voi ajaa ja ne on jopa hyvännköiset mutta kierossa ja epätasapainossa ne varmasti. Mutta kellä nyt on varaa ostaa 1000 euroa/kpl vanteita?
Eihän tuollainen heppoinen aluvanne voi kestää kovin hyvin! Ne on jo uutena kierossa ja epätasapainossa lähes kaikki.Joo, itekin oon miettinyt noita Alession vanteita jos hankkis. Muistaakseni talvirenkaiden ja nyt kesärenkaidenkin kanssa on ollut Dekk Partnerilla semmoinen tarjous missä oli Uniroyalin renkaat ja Alession vanteet. Pitänee käydä tuos paikallisessa kysymys lisää http://www.vuoksenkumi.fi/ mut noitahan sa mistä dekk partner liikkeestä tahansa ilmeisesti.
- paremmatkin
Kyllähän niillä mataprofiilirenkailla saa vähän kalliimmatkin vanteet paskaksi, suomessa tiestö on mitä sattuu, vanteethan ne sen iskun vastaan ottaa jos ei siellä välissä ole kuin muutama sentti ilmaa.Peiliinkin voi katsoa välillä...
onko järkee vai ei. - ike.
paremmatkin kirjoitti:
Kyllähän niillä mataprofiilirenkailla saa vähän kalliimmatkin vanteet paskaksi, suomessa tiestö on mitä sattuu, vanteethan ne sen iskun vastaan ottaa jos ei siellä välissä ole kuin muutama sentti ilmaa.Peiliinkin voi katsoa välillä...
onko järkee vai ei.Juu saa ne vanteet suomen teillä paskaksi ja helpolla mutta yhdessä kesässä kaikki vanteet hieman kieroja joka suuntaan? Noh, kunnolliset vanteet esim. OZ-racing, BBS, Antera jne. kestävät melkoisia tällejä vääntymättä. Tuntuisi, että halkeaa palaa irti ennen vääntymistä.
- kokemusta...
...mitä mieltä tämä on.
Kun tasapainottaa tuhansia vanteita, tulee jonkinlainen tatsi asiaan.
Älä kuitenkaan kysy siltä, joka moisia kauppaa.
On se oma lehmä ojassa. - "Jamppa"
Mull on kokemusta kolmesta sarjasta Alessioita (mallit: Spider, F1 ja Vittoria) ja mitään ongelmaa ei ole ollut edes maalien kanssa !! Olen toki helvetin tarkka ja pesen auton vähintään 2 kertaa viikossa kesät talvet (talvirenkaissa myös alut). Wurthin mäntyöljypohjaista "pine" liuotinpesua olen talvella käyttänyt. Lisäksi mulla ei oo ollut mitään "trukinpyöriä", vaan 15" ja 16" vanteita, joissa päällä 50 tai 55-sarjaset renkaat.
Hinta ainakin on noissa Alessioissa ollut ihan kohdallaan. Muista merkeistä kokemusta: Advanti, Mim, Fondmetal, Melber, AWS ja Valbrem . . .
Ei edellämainituissakaan ole valittamista.
Ajan tosin rauhallisesti ja ainakin noihin: näyttää - ei kulje touhui ne riittää !!!- Joe
Ostin viime talveksi Alession Mondialit. Olen pessyt vanteet erilaisilla eko-liuottimilla noin kerran viikossa. Lakkapinta on kestänyt talven suolat ja pesut todella hyvin. Mun mielestä Alessiot haukkuvat kyllä hintansa. Fondmetal, Valbrem, Autec ja VW-konsernin alkuperäisvanteet ovat tulleet vuosien varrella testattua, tosin vain kesäkäytössä. Autecin vanteissa tarvittiin eniten punnuksia.
- popo
Joe kirjoitti:
Ostin viime talveksi Alession Mondialit. Olen pessyt vanteet erilaisilla eko-liuottimilla noin kerran viikossa. Lakkapinta on kestänyt talven suolat ja pesut todella hyvin. Mun mielestä Alessiot haukkuvat kyllä hintansa. Fondmetal, Valbrem, Autec ja VW-konsernin alkuperäisvanteet ovat tulleet vuosien varrella testattua, tosin vain kesäkäytössä. Autecin vanteissa tarvittiin eniten punnuksia.
Veikkaisin että suurin osa noista vanteet solmussa jutuista on niitä , että on ostettu jotku halparenkaat ja sitten yritetty saada ne tasapainoon. olen nimittäin nähnyt kierojakin vanteita jotka menee kohtuu painoilla jos rengas on hyvä. Renkaat ovat harvoin uutena kovin tasapainoisia.
- hepihep
Ei kestä vanteet edes hapottomilla aineilla pesua, mustaksi menivät. Kyseinen aine oli Prestan Brake Clean-pesu. Kuulemma lakkapinta on niin huono ja ohut..
- vaha1
Jos vanteen kuin vanteen tahtoo pitää hyvänä niin kunnollinen vahaus on vähintään yhtä tärkeää kuin maalipintaan...
- lyne
vaha1 kirjoitti:
Jos vanteen kuin vanteen tahtoo pitää hyvänä niin kunnollinen vahaus on vähintään yhtä tärkeää kuin maalipintaan...
Kelvottomat on maalit lähtenyt huitsin nevadaan ei varmaan käy talvikäyttöön.Eikä varmaan minkäänlaista takuuta.
- ok vanteet
lyne kirjoitti:
Kelvottomat on maalit lähtenyt huitsin nevadaan ei varmaan käy talvikäyttöön.Eikä varmaan minkäänlaista takuuta.
Kuusi vuotta vanhat Alessiot, jotka ensimmäiset 4 vuotta olivat talvivanteina, ovat vielä muuten siistit ulospäin näkyviltä osin mutta sisäpuolelta on maali alkanut nyt hilseillä pois. Ostohetkellä myyjä sanoikin että maalin irtoamisen vuoksi Alessioita on jonkin verran vaihdettu takuuseen.
Suorina vanteet on pysyneet vaikka jonkun kerran on tullut ajettua aika pahasti routakuoppaan. Tosin rengasprofiili on perus 65-sarjalainen, joten rengas ottanee vastaan suurimmat iskut. Hintaansa nähden on mielestäni ihan hyvä perusaluvanne.
- Manne...
Kuten näkyy, monella on pinta hilseillyt pois. Merkkivanteita saa halvalla, kun tekee kuitittomat kaupat anonyymisti.
- Auto Masentaja 2
Itsestään selvää PITÄISI olla, että peltivanne on se ainoa oikea huoleton vanne. Aluvanne on vain sitä, mikä kiinnostaa harakkaakina: kiiltää. Todella toiva on vain peltivanne. Halpa ja huoleton!
Mieluummin te teinit uskotte vain mainosmiehiä, mutta omapa on häpeänne! - joopajooo
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Itsestään selvää PITÄISI olla, että peltivanne on se ainoa oikea huoleton vanne. Aluvanne on vain sitä, mikä kiinnostaa harakkaakina: kiiltää. Todella toiva on vain peltivanne. Halpa ja huoleton!
Mieluummin te teinit uskotte vain mainosmiehiä, mutta omapa on häpeänne!ruostuvat herkästi, varsinkin kun olet mieltynyt
kuseksimaan niihen
- Dynamo
Itselläni on Alessiot talvivanteina olleet kaksi talvea ja maali kupruilee pahasti. Kyllä on Alession laatu mennyt huonoksi jos ei enempää kestä. Autoleasigyritykset ovat tehneet keskittämisdiilin jonkun vannejobbarin kanssa ja saavat asiakkailleen halvalla jotain 2-laatuista sekundaa. Ei ikinä enään Alessiota.
- Aikuinen ajaja
Autoissa tulee käyttää vain alkuperäisvanteita. Miksi pilata kallis esine?
- Mononen
KALUKUSTAA !!
- Anonyymi
borbet ja autec sekä rc design ihan ok nykyään?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854