Armeijassa

_heidi87_

Miten kestätte eron? Meillä on käynyt huono tuuri ja mies on viettänyt erittäin runsaasti viikonloppuja armeijassa (meni sinne tammikuussa). Nyt ollaan eron partaalla ja aina vaan tulee lisää huonoja uutisia - vappu, pääsiäinen ja 2 viikonloppua ennen juhannusta kiinni :(

15

4351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahh

No jos ei suhde armeijaa kestä, ei se kestäisi muutenkaan, joten erotkaa.

• _heidi87_

koita itse elää valtion takia kuukausi erossa ja saatte vain iltaisin tiettyinä pieninä hetkinä puhua, alkaa ottamaan päähän kun itsellä kuitenkin jatkuu elämä.

• armeijaleski minäkin
        _heidi87_ kirjoitti:

koita itse elää valtion takia kuukausi erossa ja saatte vain iltaisin tiettyinä pieninä hetkinä puhua, alkaa ottamaan päähän kun itsellä kuitenkin jatkuu elämä.

kannattaa ottaa tuo armeija-aika hyödyksi... eli siis nauttia omasta itsenäisyydestä ja tehdä kaikkia omia juttuja.. Itse aluksi surin kotona ikävää, mutta siitähän tulee vaan kahta kauheampi ikävä...

me jutellaan joka päivä ja nähdään sitten viikonloppusin... Pitää nauttia siitä ajasta mitä on. Miksi oikein olette eron partaalla? meitä nimittäin ikävä vaan on tuntunut lähentävän...

tsemppiä teille ja puhukaa paljon!! klisee on aika totta: kommunikaatio on suhteen kulmakivi... :D

• Intin käynyt itsekin
        _heidi87_ kirjoitti:

Olen minäkin sitä mieltä että jos ei inttiä kestä niin ei se kestä muutenkaan. Intti ei ole edes paha rasti suhteessa, odotas kun tulee lapsia, työt pukkaa päälle ja omakotitalo pitäisi saada hartiapankilla pystyyn ;-)

Olette vielä niin nuoriakin.

• kfläna
        _heidi87_ kirjoitti:

Ei tunnu oikealta rakkaudelta tuollainen, tapasitteko juuri ennen armeijaa kenties? Omalla kohdallani kävi, että tapasin kumppanini ja sitten useampi kuukausi puhelimen päässä ja sitten taas pari tapaamista ja taas menty puhelimen avulla ja kumpikin välittää toisesta todella paljon, eikä valita tms. Kumpikin ymmärtää tilanteen ja tietää, että joskus tämä vielä muuttuu helpommaksi. Teidän kohdalla ihmeellistä, kun syytät valtiota siitä, että kumppanisi on valinnut armeijan ja isänmaan kunnioittamisen ja puolustamisen. Mahtaakohan jätkä armeijassa olla noina viikonloppuina vai kenties inttipaikan lähellä toisen eukon luona? Ei suomessa ole tuollaisia paikkoja joista ei saisi lomia pitkiin aikoihin. Ja et vielä alkukuukausina tuollaista, ei mee läpi. Loppuajasta voisi ollakin pidempi pätkä kun loppusota ja muuta erikoista, mutta että ekan puolen vuoden kärsisi tuollaista rääkkiä, EI VARMASTI!!

Sitä voit kysyä vaikka armeijan henkilökunnalta, mutta voin olla sanojeni takana ja luvata, että ei yhdessäkään suomen armeija paikassa ole tuollaista, että useita viikonloppuja kiinni.

• Ponsi
        armeijaleski minäkin kirjoitti:

kannattaa ottaa tuo armeija-aika hyödyksi... eli siis nauttia omasta itsenäisyydestä ja tehdä kaikkia omia juttuja.. Itse aluksi surin kotona ikävää, mutta siitähän tulee vaan kahta kauheampi ikävä...

me jutellaan joka päivä ja nähdään sitten viikonloppusin... Pitää nauttia siitä ajasta mitä on. Miksi oikein olette eron partaalla? meitä nimittäin ikävä vaan on tuntunut lähentävän...

tsemppiä teille ja puhukaa paljon!! klisee on aika totta: kommunikaatio on suhteen kulmakivi... :D

Armeija on ikävän aikaa.Oma ainut poika lähti tänä aamuna ja kyllä ne kyyneleet tuli äidin silmiin. Ei voinut mitään.Tyttöystävä ikävöi samalla mitalla. Pitää yhdessä surra ja keskustella asiasta. Se on miesten velvollisuus käydä armeija, jos ei ole pätevää syytä olla käymättä. Velvollisuutensa pitää täyttää ja kotiväen oppia tulemaan toimeen, vaikka olisi kuinka ikävä.Onhan ne sota-ajatkin eletty ja se on tosi hommaa ja kestänyt viisikin vuotta. Omaisten on pitänyt sopeutua. Se aika on ollut paljon kamalampaa vielä, koska miehiä kaatui rintamalla paljon. Nyt tämä on leikkiä siihen verraten.Pitää keksiä tekemistä, jotta ikävä unohtuisi. Ja loppuuhan se armeijakin. Yllättävän nopeasti se aika vierähtää. Se vain alussa tuntuu, että se on ikuisuus.

• Elämää....

Se sellainen on.?Kajaanissa pitivät" kiinni"kolme ekaa viikonlopuua,sitten 6 vapaata viikonloppua.Ja nyt pääsiäinen "kiinni".Että ei nyt kauhean paljon erossa ole tarvinnut olla..ja sehän kestää vaan hetken se palvelusaika.Jos siihen loppuu suhde niin se loppuisi muutenkin...

• aikuinen

Kauheeta, hirveetä... ei kukaan voi elää noin... kamalaa. Ja sitten oikeisiin asioihin. Itse olen "kiinni" työn takia niin, ettei nähdä kuin kerran kuukaudessa tai kolmessa ja tilanne on jatkunut näin jo 7 vuotta. Eikä itketä, kun emme ole läheisriippuvaisia teinejä.

• äiti-2005

..kun ei taida olla muksui jaloissa?
      mun mies kun on lykänny inttiin lähtöä ja nyt kesäl lähtee poika just silloin 10kk.. kyllä mä kestäisin eron, mutta pojan puolesta tuntuu pahalt kun ei poitsu ymmärrä et miks iskä on pitkää pois ja käy vaan kotona..:(

et kyllä armeija on suhteelle sellainen kokemus et jos siitä selvitään niin aika heppoisella pohjalla suhde on.. se on ikävä tosi asia..
      elämä ei oo pelkkää ruusunpunaista unelmaa..

• tyttö82

No kyllähän se vähän niin on, että suhde kestää jos on kestääkseen noin yleisellä tasolla. Itse olin 19 (vuonna 2001) kun poikakaveri meni inttiin, ja hän oli täytti 20 sielläolo aikana. Olimme jo asuneet yhdessä n. vuoden ennen inttiä. Itse olin töissä ja pääsin yliopistoon hänen inttiaikanaan, eli hommailin omia juttujani aika paljon. Yhteisessä kodissa oli kieltämättä outoa olla aluksi yksin, mutta kyllä sekin sitten sujui. Tulipahan asuttua yksinkin sitten sen puoli vuotta.

Alku oli hankalaa, oli kauhea ikävä molemmilla puolilla. Minulla häntä ja hänellä minua, mutta soittelimme kaikkina mahdollisina iltoina, ja puheluita tulikin aivan riittävästi. Ainakin puhelinlaskujen muodossa ;)

Mutta kyllä hän pääsi varmaan keskivertona vähintään joka toinen viikonloppu lomalle sen puolen vuoden aikana. Osa lomista oli ns. runkkuvelvejä, eli lyhyitä lomia. Silloin hengattiin minun vanhempieni kotona, koska matka hänen palveluspaikastaan minun kotiini oli huomattavasti lyhyempi kuin yhteiseen kotiimme. Eli säästimme matka-aikaa.

Mutta miehelleni jäi armeija-ajasta todella hyviä ystäviä, joista moneen ollaan vielä nytkin yhteyedessä jatkuvasti. Mutta ihan vain sanon, että KAIKISTA samaan aikaan armeijassa olleista ainoastaan hänellä on edelleen sama tyttöystävä kuin silloin.

Eli kaikki muut kaverit ovat vaihtaneet tyttöystävää/kihlattua armeija-ajan aikana/jälkeen. Mutta ne suhteet nyt enemmänkin olivat ilmeisestiu ihan sellaista "ootsä mun kaa" tasolla pyörivää turhanpäiäistä jorinaa. Me olimme NIIN älyttömän tosissamme ;) Mutta näjöjään on kestänyt vuosia sitten tämä homma eikä loppua näy ;)

Mutta suhde kestää jos siinä on riittävästi kipinää ja molemmilla halua rakentaa sitä. Mutta poikakaverisi on varmaan väsynyt ja ERITTÄIN turhautunut intissä. Ei välttämättä jaksa kuunnella kuinka selität kuinka/mitä Maija tai Minna on tehnyt ns. siviilissä tms. Omani ei ainakaan kahden viimeisen palvelusviikon aikana juuri puhunut, kun kuulemma otti päähän niin paljon koko homma. Mutta oli kiva saada poika viereen ja omaa kotiin intin jälkeen ja jatkaa oma elämää...

• Mika0800

"soittelimme kaikkina mahdollisina iltoina, ja puheluita tulikin aivan riittävästi. Ainakin puhelinlaskujen muodossa ;)"

Ei sitten tullut mieleen, että vaikka haluaisikin viettää paljon aikaa puhelimessa, niitä puhelinlaskuja voi huomattavasti pienentää oikealla liittymävalinnalla.

esim1:

Toiselle (intissä olijalle) dna Onni, vain 66 sentin kk-maksu, ja eipä intissä varmasti ehdi paljoa soitella.

Ja sinulle dna Aarre, jolla soitat 1500 min/kk dna -liittymiin puheluita (ja myös 1500 textaria dna -liittymiin), kaikki tämä yhteensä 8,90/kk.

Jos ei 1500 min/kk riitä, niin sitten molemmille tuo dna Aarre, jolloin kumpikin voi soitella toisilleen tuon 1500 min/kk, eli yhteensä 3000 min/kk.

esim2:

Kundikaverillesi Kolumbus K1, kk-maksu samat 66 senttiä.
        Ja sinulle Kolumbus KF, ja kaverinumeroksi tuo kundikamus numero. Tuo Kolumbus KF kun sisältää ilmaiset puhelut yhteen kaverinumeroon, jonka on oltava Kolumbus tai Elisa. KF:n kk-maksu on 6,95 euroa/kk, muut hinnat kuten kolumbus K1.

Eli kyllä voi puhua paljon halvalla, jos vähän viitsii hintoja vertailla! Mutta jos ei osaa tai viitsi tehdä hintavertailua, tokihan voi maksaa itsensä kipeäksi esim TeleFinöland tai Sonera -hinnoilla...

• mimmu

Ihan hyvinhän tässä on jakseltu. Poika lähti inttiin tammikuussa ja palvelusaika on 362 josta tänään jäljellä 260. Puhelimessa puhutaan ja viestaillaan. Tämä kun jaksetaan niin aina vain vahvempia ollaan yhdessä. Ei ole laisinkaan meidän rakkautta vähentänyt, ja juuri siksi kai tässä ollaan, kun toisiamme rakastetaan. En minä ainakaan halua jättää poikaani sen takia, että nähdään niin vähän, koska väliaikaistahan tämä vain on.

Välillä ottaa kyllä todella pahasti päähän, kun miettii aamuja. Mutta kyllä tän jaksaa, kun tietää mitä on luvassa tammikuussa. ;)
      Ja paljon auttaa myös, kun tietää, etten ole ainoa maailmassa, joka tämän kestää, ja tieto että poika ikävöi ja rakastaa minua.
      Armeija ei kaada meidän suhdetta, mä en anna sen tehdä niin. :) kyllä niiden syiden täytyy olla jotain muita kuin intti.

• sotaleski?

On se kyllä rasittavaa,ku tietää et jätkä viel intissä tammikuuhun asti eikä puolessa välissä vielä ees:P mun poikakaveri on edenny suhteellisen pitkälle armeijassa ja on siihe tyytyväinen ni mikä mä oon sen iloja riistämässä. Kerraha se inttiki vaan käyvään!
        On tällä hetkellä haminassa ja mä toisella puolella maata. Lomilla näkee sitä 1,5 vuorokautta ei kovi herkkua,mut kyllä me jutellaa puhelimessa tosi paljo ja kaikkeen tottuu vaikka ei ookka kovi mukavaa. Yhdyn sammaan mielipiteeseen et jos suhde kestää armeija ajan se on todellista ja kestää pitkään.:)

Mutta sitte se vasta onki tuskaa ku se pääsee intistä ja lähtee opiskelee 600km päähän ja kumpiki opiskelijoita ei vara kovi matkustella.et pitäs olla onnellinen ny ku valtio kustantaa vielä matkat. Mut odottavaisuus palkitaan mennään vuojen päästä kesällä naimisiin!:)

Tsempiä kaikille "sotaleskeille"!odottavaisuus palkitaan:)

• *satu

Joo, mä olin poikaystäväni kanssa samaa aikaa intis,eli se meni kesällä 04 ja mä alkuvuodesta 05, kummatki oltii vuos eli periaattees 1,5 vuotta eros puolin ja toisin. ja siis aivan eri paikoissa toki. jossei se inttii kestä ni ei varmaan muutenkaan. vaikka tottakai se turhauttaa, ei sitä oo kieltäminen. mut nyt alan olla kieltämättä aika kovilla, ku jätkä lähtee kosovoo vuodeks, mikä siis tarkottaa useita kuukausia jälleen erossa. ollaa oltu kuitenki jo 4 vuotta (eli tän ikäselle melkee koko nuoruus) eli en oo antamassa periks, vaik välil tuntuu että hänen puoleltaa ei taida kiinnostus riittää aina.. kuitenkaa ei huvittais vuotta täällä miettiä että mitähän se sitten meinaa kun kotia tulee. hyvää jatkoa sulle.

• antsu 79

Tuo ei ole tarkotettu kestäväks jos olette intin takia eron partaalla..mä olen tapaillut erästä naista joulukuun lopulta nyt nähty vaan 6kertaa kummallaki menoja välimatkaa 250 km.. se pitää vaan kestää ja siinä se..mutta sä et saa vaatia liikaa siltä! Ei kai se sen vika oo jos se on kiinni? Mikset menis tapaan sitä inttiin? Kun se pääsee iltalomille voit mennä sinne? tai päin vastoin? siinäki yhteistä aikaa? Nauttikaa niistä viikonlopuista mitä on!! Columbuksella yhteen numeroon puhu niin paljon kun haluut 6,95 kk?? dna.lla 1500 tekstarii ja 1500 minuuttia dna.sta dna.han 8,90 kk kun kummallaki sama 3000min ja 3000 txt!! mutta jos haluutte tätä kummanki pitää panostaa siihen esim viikonlopuista vaikka vaan toisena iltana baariin ja toinen yhessä? J
      a keksikää yhessä mitä haluutte vapaa aikana keskenään tehä??

Mikä siinä ny on niin vaikeeta sitte?? armeija kestää vuoden ja ton jälkeen saatte olla 50 vuotta yhessä? En vaan tajuu tätä juttua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe