Jazzin taso Suomessa

Jazztilukitaristi

Suomessa on helvetin kovatasoisia muusikoita mutta minkä ihmeen takia pienen maamme jazzmusiikin piirit koostuvat kuin jostain Sibelius-Akatemian jazz-osaston mafiasta jonka sisällä ei suostuta koskaan mennä KEHÄ III:sta pidemmälle keikoille ellei jazz-liitto maksa kiertuetta.

9

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteeni

      Ei niitä ihan huipulla ole kovinkaan montaa. Yhden käden sormet riittävät per instrumentti. Arvioin asiaa lähinnä improvisoinnin pohjalta. Ihan hyviä keskitason rivisoittajia löytyy, mutta minä teen arvioni soolojen perusteella. Siinä se todellinen virtuositeetti ja musikaalisuuden yläraja paljastuu.

      Nimimerkkisi pohjalta arvelen, että olet kiinnittänyt huomiosi nimenomaan kitaristeihin? Minusta maassamme on vain kaksi ylivertaista jazz-kitaristia, ja he ovat Sami Linna ja Petri Krzywacki. Teemu Viinikainen ja Marzi Nyman eivät ihan yllä tuohon kaikkein ylimpään kastiin. Heidän kohdallaan tekniikka ja tieto ja osaaminen riittää mutta sielu ei riitä.

      • Jazz pianisti (taiteilija)

        Olen myös samaa mieltä... Sibelius-Akatemian käyneet muusikot ovat teknisesti kuin matemaatikkoja mutta ns. sydän heidän musiikista usein puuttuu lukuunottamatta Severi Pyysaloa ja Jukka Perkoa jonka musiikissa on sitä jotain.


      • Tellervo

        Mielenkiintoisia kommentteja kitaristeista ja Sibelius-Akatemiasta. Kertokaahan, missä voisin käydä kuuntelemassa oikeaa, sielukasta jazz-musiikkia, jota tekninen osaaminen ja tietotaito ei ole turmellut. Upeata on juuri sellainen musisointi, kun ei osata mitään.


    • a-lutisti

      Tällaista keski-ikäistä absolutisti jazz fania kiusaa myös että suuresti tuppaavat esiintyyn soitto ruokaloissa joissa humalaiset huutaa ja savu käyp silimiin. Ulkoilma festarit kesällä on poikaa!

      • Jazz pianisti (taiteilija)

        Tämä on täysin totta jos mulla olisi vähänkään pokkaa niin menisin heti tuonne Apil Jazzeille huutamaan niille suuryritysten nilkeille että "PITÄKÄÄ SE TURPANNE KIINNI JA LÄHTEKÄÄ HELVETTIIN TÄÄLTÄ JOS EI KIINNOSTA KUUNNELLA".

        Pori Jazzin telttakonserteissa joka kesä saa korkeista lippuhinnoista kärsivä asiakas kuunnella jazzin lisäksi humalaisia ja öykkäröiviä suuryritysten säälittäviä mulkkuja. Pöydässä lukee NOKIA jne. Nämä nilkit tulevat sinne vain vetämään ilmaista viinaa ja puhumaan paskaa keskenään. Isot yritykset tietysti sponsoroivat ja tuovat paljon rahaa näille jazz-festivaaleille mutta esimerkkinä Keitelejazz. Sinne ei näitä Nokian viimajuoppoja tule kun ei ole kutsuttu ja konserttiyleisö saa kuunnella ja nauttia konsertista rauhassa.


      • samat sanat
        Jazz pianisti (taiteilija) kirjoitti:

        Tämä on täysin totta jos mulla olisi vähänkään pokkaa niin menisin heti tuonne Apil Jazzeille huutamaan niille suuryritysten nilkeille että "PITÄKÄÄ SE TURPANNE KIINNI JA LÄHTEKÄÄ HELVETTIIN TÄÄLTÄ JOS EI KIINNOSTA KUUNNELLA".

        Pori Jazzin telttakonserteissa joka kesä saa korkeista lippuhinnoista kärsivä asiakas kuunnella jazzin lisäksi humalaisia ja öykkäröiviä suuryritysten säälittäviä mulkkuja. Pöydässä lukee NOKIA jne. Nämä nilkit tulevat sinne vain vetämään ilmaista viinaa ja puhumaan paskaa keskenään. Isot yritykset tietysti sponsoroivat ja tuovat paljon rahaa näille jazz-festivaaleille mutta esimerkkinä Keitelejazz. Sinne ei näitä Nokian viimajuoppoja tule kun ei ole kutsuttu ja konserttiyleisö saa kuunnella ja nauttia konsertista rauhassa.

        ...


      • jazzzz
        Jazz pianisti (taiteilija) kirjoitti:

        Tämä on täysin totta jos mulla olisi vähänkään pokkaa niin menisin heti tuonne Apil Jazzeille huutamaan niille suuryritysten nilkeille että "PITÄKÄÄ SE TURPANNE KIINNI JA LÄHTEKÄÄ HELVETTIIN TÄÄLTÄ JOS EI KIINNOSTA KUUNNELLA".

        Pori Jazzin telttakonserteissa joka kesä saa korkeista lippuhinnoista kärsivä asiakas kuunnella jazzin lisäksi humalaisia ja öykkäröiviä suuryritysten säälittäviä mulkkuja. Pöydässä lukee NOKIA jne. Nämä nilkit tulevat sinne vain vetämään ilmaista viinaa ja puhumaan paskaa keskenään. Isot yritykset tietysti sponsoroivat ja tuovat paljon rahaa näille jazz-festivaaleille mutta esimerkkinä Keitelejazz. Sinne ei näitä Nokian viimajuoppoja tule kun ei ole kutsuttu ja konserttiyleisö saa kuunnella ja nauttia konsertista rauhassa.

        Joo, ongelmahan tuo tosiaan on. Mutta jazz on sellaista musiikkia että sen kylkiäisenä on väkisin kautta aikojen tullut ryvettymistä viinan, tupakansavun, humalikkojen ja syntisten naisten tiimoilla. Suuren yleisön teltoissa yms on nuo aina edessä. Näin se on että nuo paheet hässäköineen ne sen parhaan jatsin rahoittaa, konserttimaiset jäykät tilaisuudet ei ole optimaalisia parhaiden meininkien osalta.
        Joskus on onni kuunnella siistejä lounge-keikkoja (ei-julkisia yleensä) ja siellä on aika sivistyneet olot parhaimmillaan.


    • Daddy Pop

      Trio Töykeät on mainio pummppu, eikä Antero Prihan Breadmachinekaan huono ole.

    • rapuraha

      Tollasen heikon ja sisäänpäin kusevan kultturin pitäs antaa kuolla, mitä sitä turhaa tukemaan jos tekijöitä ei itseään edes sen vertaa kiinnosta, saatikko yleisöä.

      Apurahajatsi on yhtä vittua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe