julistetaan valtateiden varrella olevissa mainoksissa. Osa rahtareista kyllä noudattaa turvalin pitämistä ihan hyvin. Kuitenkin parin päivän sisällä valtatie kuudella ja kahdellatoista ajaessa on yksi rekka ollut nuolemassa takapuskuria, vaikka edessä on ollut jonoa. Ei ole mukavaa joutua rekan liitsaamaksi, jos tällaisessa tapauksessa joutuu jostain syystä yht. äkkiä jarruttamaan...
Ammattilainen pitää ja tarvitsee turvavälin
7
814
Vastaukset
- mitenhän
ripeästi se "kiihdyttää" siitä rinnalle ja ohi, jos näytän merkkiä? - enkä älyä väistää esim. pysäkille.
Kyllä ne turvavälit koskee isompiakin (jääkööt kauemmaksi keräämään nopeutta, jos on ohi päästävä). Ysitiellä aamulla ja taisi olla jossain Niemisjärven paikkeilla. Valkoinen henkilöauto tuli vastaan ja rekka aivan kannoillaan, nopeutta oli ainakin se 80. Vastaantulijoille oli nousua ja pitkästi sulkuviivaa, rekan etäisyys henkilöautosta n. 50 cm - 1 m. Oliskohan olleet läheisiä kaveruksia, tai sitten se henkilöautoilija oli kiusantekijä?
Oli niillä etelän suunnasta tulevilla suksiboksihenkilöautoilijoillakin lyhyet välit, kun 50:n m:n matkalle 3 ja jopa viisikin autoa oli jonoon ahtautunut, satasen alueella!- Rattimatti
Oli rekkamies, bussikuski tai tavallinen taatelintallaaja henkilöbiilillään, niin näitä ruotsalaistuntumalla ajavia löytyy joka kategoriasta. Vika on henkilökohtaisessa ajotavassa tai oikeastaan vika lähtee sieltä korvien välistä eli asenteista. Se on kyllä silkkaa faktaa, että rekkavehkeillä ajettaessa liikenteen "soutaminen" (toiset puhuvat pumppaavasta liikenteestä) on sen verran paha ilmiö, että turvaväli tahtoo välillä huveta olemattomiin. Ei kuulkaas ole mitään herkkua kiihdytellä ja jarrutella jatkuvasti saati että naftalaskun maksaja tuskin silittelee kuskin päätä kun kulutus pomppaa taivaisiin ja naftakin on sikakallista.
- jos rekkakuski ei tajua itse
itse ajan pakettiautolla suurimman osan ajoistani ja vakionopeussäädin päällä (maanteillä) pidän nopeutena mittarin mukaan 92-95km/h nopeutta ja gprs näyttää tuolloin todelliseksi nopeudeksi 86km/h siis 80km/h alueella. jostain kummasta niitä rekkoja vaan ilmaantuu siihen perseeseen ajelemaan, liekö minulle jäänyt niin paljon "läheisiä kavereita ammattia-autoilua ajoilta?. olen alkanut tekemään seuraavaa aina kun rekka ilmaantuu siihen perseeseen roikkumaan,annan hetken ajaa perässä ja sitten "laukaisen" cruisen pois päältä ja hiljennän nopeuden 40-50 tuntumaan, sitten kaasu pohjaan (200hv paku lähtee kohtuu kivasti tuosta nopeudesta) ja avot taas on turvaväliä olemassa ainakin 500metriä. jollei parin kerran jälkeen rekkakuski tajua että on vaarallisella vesistöllä niin sitten pysäytetään tienlaitaan ja jutellaan tai otetaan lyhyt erä nyrkkeilyä (sitäkin on sattunut). olen sitä mieltä että rekkojen ei vaan tarvitse ajaa yhtään tuota nopeutta kovempaa (80km/h alueella),enhän tietty ole poliisi mutta kohta ne ovat jossain ylämäessä kuitenkin edessä jne. itseäni on alkanut ottamaan päähän rekkakuskien machoilu rekan painon tuomalla vallalla, joten olenkin sitä mieltä että jos "uhkaavat" henkeäni rekalla voin tehdä saman itse mutta omalla kropallani (194cm 110kg,aktiivinyrkkeilijä/vapaaottelija).
eli sitä saa mitä tilaa ainakin minulta.....
"olen isokokoinen mutta hyvätapainen" ???? eikös näin lue rekkojenkin persiissä?- käsi siellä
se voipi olla ett grpsässät sun muut löytyy perseestä jos tollasta harrastelet.ja vai että oikeen ottelija..BUAAAH..BUAHAHAHAA
- paku,
käsi siellä kirjoitti:
se voipi olla ett grpsässät sun muut löytyy perseestä jos tollasta harrastelet.ja vai että oikeen ottelija..BUAAAH..BUAHAHAHAA
mies saattaa löytää ittensä ruumishuoneella sillä eihän rekka aivan heti pysähdy katos.
- sinivilkku
isokokoisuudellaan anonyyminä rehvastelevat ovat oikeasti pieniä harmaita hiirulaisia....mutta onhan sitä jokaisen kai? jollakin tavalla yritettävä kohentaa heikkoa itsetuntoaan. Heh :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611062Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528