Tunnekuohu

Anniina

Olen rakastunut mieheen, joka on täysin vastakohtani, mies on saanut minut tuntemaan oloni naiseksi tasolla millä kukaan ei aiemmin. Ja samalla järki yrittää estellä, intuitio taas kehottaa. Ja olen niin kahden vaiheilla, kumpaa seurata?

Hän on villi, minä ujo. Hänellä paljon kokemuksia, hän on vanhempi. Minulla muutama kokemus. Hän on harrastanut SM-seksiä, minä tosiaan en. Minä olen ympäristöalalla opiskeleva pitkähiuksinen luonnonlapsi, joka on aina unelmoinut rauhallisesta biologista, tutkijasta. Hän teatterialalla, kaikkea muuta kuin rauhallinen tutkija.

Kommunikaatio on niin eri tasolla, hän lukee minua kuin avointa kirjaa. Hän on vain niin maskuliininen, se ihastuttaa ja pelottaa samanaikaisesti. Meillä on ollut aivan erilaiset elämät, ainoa asia mikä yhdistää on että kummallakin tummat, pidemmät hiukset. Muuten olemme kuin yö ja päivä, ja kuitenkin on tajuton yhteenkuuluvaisuuden tunne, kuin olisi tuntenut toisen iäisyyden.

Hän haluaa mennä kanssani sänkyyn, mutta olen ujostellut. Järki yrittää tosissaan tulla tunteideni väliin. Ensimmäisen kerran kun kohtasimme emme vain saaneet katseita irti kumpikaan, vaikka emme ole toistemnme tyyppiä. Hän on kulkenut naisten kanssa, jotka pukeutuvat tiukkaan nahkaan, naisten jotka ovat hyvin "teatraalisia" ja minä taas ympäristötyyppien kanssa.

Hän sanoi että muistutan häntä hänen lapsuudenajan haaveesta: pitkähiuksisesta intiaanitytöstä, ja hän taas muistuttaa minua omista lapsuudenajan unelmista: villistä, tummahiuksisesta ritarista. Viime yönä kun kuljimme meren rannalla tuulessa, tunsin vain niin mielettömän hyvää oloa, ettei erilaisuutemme enää haitannut. Me vain katsoimme toisiamme kuin jotain ikivanhaa unelmaa, ja se oli niin kaunista, että järkiraukka taitaa olla jäämässä kakkostilalle.

9

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiituska80

      Mitä pelkäät? Ettei suhde kestäkään?

      Mutta mitä menettäisit? Ihanan kokemuksen, intohimon ja ehkä rakkauden ainakin jos et kokeile?

      Tekstisi kuulostaa ihan romanttisesta romaanista, missä kaunis neito joutuu pelottavan, mutta, ah, niin ihanan, ritarin palvomaksi... Harva tuollaista kokee edes ohimennen.

      Anna mennä vain ja nauti elämästä!!

    • tää leffa

      missä kaunis kasvissyöjä, viherpeukalonainen ja lihaasyövä ranskalaismies rakastui toisiinsa tulee mieleen tosta mitä kirjotit. Ne antoi toisilleen sen mitä kummaltakin puuttui, vastakohtia kun olivat. Tosi kaunis leffa. Mutta kun ei tiedä eikä ole nähny teitä yhdessä, niin vaikea sanoa.

    • ...111---

      Kuulostaa tosiaan rakastumiselta.

      Se vain on niin, että rakastuminen peittää tosiasiat alleen. Se mitä nyt luettelet tosiasioina onkin tosiasiassa rakastuneen sydämen kutomaa kuvitelmaa todellisuuden ympärille. Ja siitäkin huolimatta tiedostat erilaisuutenne myös tässä vaiheessa.

      Järkeilet liikaa, myös tunteillasi. Ei tunteita voi järkeillä. Et sinä pysty hänestä oikeasti löytämään yksi-yhteen-vastaavuuksia tunteidesi kanssa niin kuin yrität. Olet rakastunut häneen eikä sille mitään voi, oli hän oikeasti millainen tahansa.

      Anna siis mennä, mutta pidä silti mielessäsi tietyt rajat, toisin sanoen älä lähde mukaan mihinkään ihan mahdottomaan, sellaiseen mikä sotisi itseäsi vastaan. Sellainen aiheuttaa vain elinikäistä tuskaa.

      Minun veikkaukseni tässä tilanteessa on, ikävä kyllä, että mitä tahansa nyt sitten valitsetkin, tulet sitä katkerasti eräänä päivänä katumaan. Jos heittäydyt hetkeen, olet jälkeenpäin ainakin kokemuksesta syvästi viisaampi. Jos huonosti käy, niin myös syvästi haavoittunut. Mutta toisaalta, jos et heittäydy hetkeen, tulet ajattelemaan ikuisesti "mitä jos" etkä opi yhtään mitään.

      • tiituska80

        Hyvin vastasit, tätähän elämä on; joskus onnea, joskus pettymyksiä..

        Mut miksi täytyisi aina ajatella niin järkevästi, pohtia etukäteen mahdollisia murheita ja pelätä niitä jo valmiiksi? Silloin jää vain se elämä elämättä!!

        Ja mistä niin varmasti tiedät et hän tulee pettymään? Hyvinkin erilaiset ihmiset voivat saada rakkauden kestämään ja hyvinkin ihannekumppanit toisilleen eivät onnistu kuitenkaan onnea löytämään yhdessä.

        Turha siis surra ja miettiä mahottomasti etukäteen, enkä tarkoita tällä et pitäisi aina päätä pahkaa säntäillä valinnasta toiseen miettimättä yhtään seurauksia. Mut joskus on hyvä unohtaa pelätä etukäteen ja elää sitä elämää!!


      • Lluana
        tiituska80 kirjoitti:

        Hyvin vastasit, tätähän elämä on; joskus onnea, joskus pettymyksiä..

        Mut miksi täytyisi aina ajatella niin järkevästi, pohtia etukäteen mahdollisia murheita ja pelätä niitä jo valmiiksi? Silloin jää vain se elämä elämättä!!

        Ja mistä niin varmasti tiedät et hän tulee pettymään? Hyvinkin erilaiset ihmiset voivat saada rakkauden kestämään ja hyvinkin ihannekumppanit toisilleen eivät onnistu kuitenkaan onnea löytämään yhdessä.

        Turha siis surra ja miettiä mahottomasti etukäteen, enkä tarkoita tällä et pitäisi aina päätä pahkaa säntäillä valinnasta toiseen miettimättä yhtään seurauksia. Mut joskus on hyvä unohtaa pelätä etukäteen ja elää sitä elämää!!

        Mies selvästi vetoaa sinun yöpuoleesi, ennen tuntemattomiin sielullisiin ominaisuuksiisi.

        Olet ympäristöasioista kiinnostunut luonnonlapsi, aika viatonkin, optimistinen ja luottavainen, kenties idealistinen ja haaveilet raittiista ja raikkaasta, luonnonläheisestä elämästä samanhenkisen ihmisen, lämminsydämisen ja tasapainoisen biologi-sielunveljesi kanssa.

        Nyt elämääsi on kuitenkin tullut kohtaamasi tumman ja voimakkaan miehen takia särö ja se mitä sieltä säröstä näkyy, houkuttelee sinua kuin pimeän tulen hehku. Mies vetoaa sinuun naisena kuin ei kukaan ennen: saa sydämesi läpättämään, polvesi tutisemaan ja vie yöunesi - toisaalta tilanne antaa sinulle aivan uudenlaista energiaa. Olet huomannut, että sinussa on puoli jota et ole ennen löytänyt, aivan uusi tutkimaton maa. Kuuma, kesytön, rietas, vaarallinenkin...

        Mies on tärkeä sinulle portinavaajana itseesi. Hän opettaa sinulle uusia asioita, joiden myötä eheytät ja yhdistät päivä- ja yöpuolesi. Ehkä edessäsi on suuria pettymyksiä, mutta ainakin muutoksia. Mies muuttaa sinut naiseksi, joka ei ehkä enää haaveile tummista ritareista, mutta ei biologipojistakaan. Sinusta tulee Sinä. Oletko valmis siihen?


      • ja pettymyksiä
        tiituska80 kirjoitti:

        Hyvin vastasit, tätähän elämä on; joskus onnea, joskus pettymyksiä..

        Mut miksi täytyisi aina ajatella niin järkevästi, pohtia etukäteen mahdollisia murheita ja pelätä niitä jo valmiiksi? Silloin jää vain se elämä elämättä!!

        Ja mistä niin varmasti tiedät et hän tulee pettymään? Hyvinkin erilaiset ihmiset voivat saada rakkauden kestämään ja hyvinkin ihannekumppanit toisilleen eivät onnistu kuitenkaan onnea löytämään yhdessä.

        Turha siis surra ja miettiä mahottomasti etukäteen, enkä tarkoita tällä et pitäisi aina päätä pahkaa säntäillä valinnasta toiseen miettimättä yhtään seurauksia. Mut joskus on hyvä unohtaa pelätä etukäteen ja elää sitä elämää!!

        Pettymystä ei ole vaikea ennustaa. Tunnekuohussa oleva nuori nainen kirjoiti kauniisti rakastumisestaan, mutta samalla hän itsekin tiedostaa, että mies lähtee suhteeseen täysin eri lähtökohdista kuin kirjoittaja itse.

        Mies on luonteeltaan villi, naissuhteissa monella tapaa kokenut ja vieläpä alalla, jolla tunteet ovat työstettävää materiaalia. Ei hän lähde mukaan suureen rakkauteen yhtä viattomana, yhtä raikkaana, yhtä arkana, yhtä sinisilmäisenä, hän on ne tunteet ja sen vaiheen elämässään jo elänyt ja kokenut. Hän on puhunut kauniita sanoja monelle naiselle, tuntenut monta naista sydämellään ja kehollaan. Ehkä hän kuitenkin on tunteissaan vilpitön, ehkä mies on rakastunut nuoren naisen aivan erityiseen raikkauteen ja puhtauteen. Meistä kukaan täällä ei voi tietää, millä mielellä kyseinen mies on, mutta jokainen elämää nähnyt ja kokenut ja etenkin siitä viisastunut tietää, miten tämä tarina etenee.

        Pettymyksiä on tietenkin turha pelätä, mutta pettymys on katkerin silloin, kun on luopunut onnen tavoittelun tähden jostain itselleen tärkeästä, ominaisesta, periaatteesta, unelmasta tai jostain muusta vastaavasta.

        Mutta tässä tilanteessa ketjun avanneella rakastuneella ei ehkä ole muuta mahdollisuutta kuin heittäytyä mukaan. Elämän aallot vievät ulapalle ja tuovat takaisin rantaan. Itse se on koettava.


      • Mä vaan
        ja pettymyksiä kirjoitti:

        Pettymystä ei ole vaikea ennustaa. Tunnekuohussa oleva nuori nainen kirjoiti kauniisti rakastumisestaan, mutta samalla hän itsekin tiedostaa, että mies lähtee suhteeseen täysin eri lähtökohdista kuin kirjoittaja itse.

        Mies on luonteeltaan villi, naissuhteissa monella tapaa kokenut ja vieläpä alalla, jolla tunteet ovat työstettävää materiaalia. Ei hän lähde mukaan suureen rakkauteen yhtä viattomana, yhtä raikkaana, yhtä arkana, yhtä sinisilmäisenä, hän on ne tunteet ja sen vaiheen elämässään jo elänyt ja kokenut. Hän on puhunut kauniita sanoja monelle naiselle, tuntenut monta naista sydämellään ja kehollaan. Ehkä hän kuitenkin on tunteissaan vilpitön, ehkä mies on rakastunut nuoren naisen aivan erityiseen raikkauteen ja puhtauteen. Meistä kukaan täällä ei voi tietää, millä mielellä kyseinen mies on, mutta jokainen elämää nähnyt ja kokenut ja etenkin siitä viisastunut tietää, miten tämä tarina etenee.

        Pettymyksiä on tietenkin turha pelätä, mutta pettymys on katkerin silloin, kun on luopunut onnen tavoittelun tähden jostain itselleen tärkeästä, ominaisesta, periaatteesta, unelmasta tai jostain muusta vastaavasta.

        Mutta tässä tilanteessa ketjun avanneella rakastuneella ei ehkä ole muuta mahdollisuutta kuin heittäytyä mukaan. Elämän aallot vievät ulapalle ja tuovat takaisin rantaan. Itse se on koettava.

        uskalla elää!! Olen itse hieman samankaltaiseen tilanteeseen ajautumassa,sen tarkemmin en tässä tilannettani ala ruotimaan,mutta olen joutunut miettimään asioita pohjamutia myöten,ja näin se vaan on,että jos tilaisuuden jättää käyttämättä,voi loppuelämänsä jossitella ja katua,toisaalta taas,yritä pitää jalat maassa kaikesta huolimatta,tietäen että suhde ei ehkä kauas kanna.Mutta,uskalla elää,nauti tästä hetkestä,päivä kerrallaan!!


      • Soiseliso
        Mä vaan kirjoitti:

        uskalla elää!! Olen itse hieman samankaltaiseen tilanteeseen ajautumassa,sen tarkemmin en tässä tilannettani ala ruotimaan,mutta olen joutunut miettimään asioita pohjamutia myöten,ja näin se vaan on,että jos tilaisuuden jättää käyttämättä,voi loppuelämänsä jossitella ja katua,toisaalta taas,yritä pitää jalat maassa kaikesta huolimatta,tietäen että suhde ei ehkä kauas kanna.Mutta,uskalla elää,nauti tästä hetkestä,päivä kerrallaan!!

        sanotaan, niinku sanoit ed. viestissä. Nyt päivät hupenee nopeaa, aika kiitää rakastuneena. Voi olla et onni pysyy, mutta en usko siihen. Kokeilemalla selviää, mut sit päivät mataa, jos onni kääntää selkänsä. Oma päätös, vaikeaa..ehkä pieni lemmenleikki.. ei sen enempää..matka jatkuu..miehellä, uudet haasteet odottaa...


    • Anonyymi

      Jos Anniina koskaan eksyt tänne takaisin, niin kerro miten tässä kävi ❤️

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe