http://people.delphiforums.com/tracikenyon/IngredList22405.html
istukaa ja ihmetelkää mineraalimeikkien merkkien runsautta ;)
Mineraalimeikit: iso linkkilista, eri tuotemerkit ja niiden ainesosat!!
8
18956
Vastaukset
- Toinen kokeilija
Reilu vuosi sitten aloitin kokeilun mineraalimeikkeihin BE:lla ja sen jälkeen olen kokeillut myös Pure Luxea. Takaisin 'tavallisiin' meikkeihin ei ole paluuta!! Olen täysin hurahtanut mineraalimeikkien ideaan ja lopputulokseen jonka niillä saa.
Miksi laittaisin kasvoilleni kaiken maailman mömmöjä, lisäaineita ja hajusteita sisältäviä tuotteita, kun luonnollisempikin vaihtoehto on olemassa? Hintakaan ei onneksi mineraalimeikeissä ole päätähuimaava verratessa sitä tavallisiin meikkisarjoihin.- kokeilija59
kerrotko näistä sarjoista tarkemmin?
oletko huomannut eroa irtoanaisen ja kiinteän mineraalimeikin välillä? Irtonainen pöllyää aika tavalla MUTTA MIKÄ USKOMATON PEITTO!
mineraalimeikki päästää ihoni öljyisyyttä päivän mittaan lävitseen, kuten kaikki muutkin aineet ovat tehneet, mutta se että se hoitaa samanaikaan ja on luonnollinen eikä mikään naamari ovat isoa plussaa
olen kokeillut parinkymmenen vuoden ajan kaikenlaista naamaani, ja edellinen 'iso juttu'oli teatterimeikkien tulo. Tämä on selvästi sellainen toinen iso juttu, todellinen neronleimaus joltakulta (keneltä? kuka lie keksinyt ekaksi...).
Ainakin pohjustusten suhteen aion siirtyä mineraaleihin, vaikka muuten käytänkin ns. tavallisia meikkejä. - mukaan
kokeilija59 kirjoitti:
oletko huomannut eroa irtoanaisen ja kiinteän mineraalimeikin välillä? Irtonainen pöllyää aika tavalla MUTTA MIKÄ USKOMATON PEITTO!
mineraalimeikki päästää ihoni öljyisyyttä päivän mittaan lävitseen, kuten kaikki muutkin aineet ovat tehneet, mutta se että se hoitaa samanaikaan ja on luonnollinen eikä mikään naamari ovat isoa plussaa
olen kokeillut parinkymmenen vuoden ajan kaikenlaista naamaani, ja edellinen 'iso juttu'oli teatterimeikkien tulo. Tämä on selvästi sellainen toinen iso juttu, todellinen neronleimaus joltakulta (keneltä? kuka lie keksinyt ekaksi...).
Ainakin pohjustusten suhteen aion siirtyä mineraaleihin, vaikka muuten käytänkin ns. tavallisia meikkejä.Jane Iredale kehitti ihotautilääkäreiden kanssa mineraalimeikin, joka lanseerattiin 1996, niin ainakin lukee heidän sivuillaan. Oli paljon näyttelijöiden kanssa tekemisissä koska oli käsikirjoittaja. Siitä tuli idea tehdä sellaisia meikkejä jotka eivät tukkea ihohuokosia ja hoitvat ihoa koska näyttelijät joutuvt elokuvia tehdessään käyttämään paljon meikkejä ja kaikenlaisiaa ilmastoissa. Käykää Jane sivuilla lukemassa.Luulen, että näiden jälkeen on sitten tulleet muut joita Jenkeissä on nykyisin pilvin pimein, Vahinko vaan, että täällä Suomessa kuljetaan monta vuotta jäljessä. Onneksi nyt on tullut ainakin kaksi ja eiköhän koshta rupea ilmestymään vielä muitakin.Luulempa, että jopa kauppoihin.
- kokeilija59
mukaan kirjoitti:
Jane Iredale kehitti ihotautilääkäreiden kanssa mineraalimeikin, joka lanseerattiin 1996, niin ainakin lukee heidän sivuillaan. Oli paljon näyttelijöiden kanssa tekemisissä koska oli käsikirjoittaja. Siitä tuli idea tehdä sellaisia meikkejä jotka eivät tukkea ihohuokosia ja hoitvat ihoa koska näyttelijät joutuvt elokuvia tehdessään käyttämään paljon meikkejä ja kaikenlaisiaa ilmastoissa. Käykää Jane sivuilla lukemassa.Luulen, että näiden jälkeen on sitten tulleet muut joita Jenkeissä on nykyisin pilvin pimein, Vahinko vaan, että täällä Suomessa kuljetaan monta vuotta jäljessä. Onneksi nyt on tullut ainakin kaksi ja eiköhän koshta rupea ilmestymään vielä muitakin.Luulempa, että jopa kauppoihin.
edellisestä viestistä unohtui seuraavat jutut:
- olen seuraillut keskustelulistoja MM (mineraalimeikkien) tiimoilta, ja siellä on tullut esille myös kielteisiä ilmiöitä kuten kaiken kosmetiikan suhteen
- jauhemainen koostumus ei näytä välttämättä soveltuvan kuivalle iholle, jolla osa valmistajista on näköjään tehnyt voidemaisen meikin
- joillekin on mineraalimeikki aiheuttanut allergisia oireita, mm kutinaa, mutta kutinan aiheuttajasta ei ole varmuutta (kabuki- tms. harja jota käytetään levityksessä, voi aiheuttaa myös ihoärsytystä. osa levittää siten meikin käsin, osa vipalla)
==> tämäkään tuote ei käy kaikille...
Siispä ei kannata ihan heittää kaikkia entisiä värivoiteitaan suoraan Ö-mappiin. - oireista
kokeilija59 kirjoitti:
edellisestä viestistä unohtui seuraavat jutut:
- olen seuraillut keskustelulistoja MM (mineraalimeikkien) tiimoilta, ja siellä on tullut esille myös kielteisiä ilmiöitä kuten kaiken kosmetiikan suhteen
- jauhemainen koostumus ei näytä välttämättä soveltuvan kuivalle iholle, jolla osa valmistajista on näköjään tehnyt voidemaisen meikin
- joillekin on mineraalimeikki aiheuttanut allergisia oireita, mm kutinaa, mutta kutinan aiheuttajasta ei ole varmuutta (kabuki- tms. harja jota käytetään levityksessä, voi aiheuttaa myös ihoärsytystä. osa levittää siten meikin käsin, osa vipalla)
==> tämäkään tuote ei käy kaikille...
Siispä ei kannata ihan heittää kaikkia entisiä värivoiteitaan suoraan Ö-mappiin.Janella on nestemäinen meikkivoide joka on tosi hyvä, ei tosin sisällä aurinkosuojaa.
Tuo allerginen reaktio voi myös olla siitä johtuvaa,että iho on tottunut mineraaliöljypitoisiin meikkeihin ja kun tuo aine poistuu iho reagoi vähän aikaa niin, että tuntuu kuivalta ja voi kutista, itselleni kävi niin, mutta tunne poistui jo viikon käytön jälkeen eikä ole sen jälkeen reagoinut, päinvastoin iho on tosi parempi. - kokeilija59
oireista kirjoitti:
Janella on nestemäinen meikkivoide joka on tosi hyvä, ei tosin sisällä aurinkosuojaa.
Tuo allerginen reaktio voi myös olla siitä johtuvaa,että iho on tottunut mineraaliöljypitoisiin meikkeihin ja kun tuo aine poistuu iho reagoi vähän aikaa niin, että tuntuu kuivalta ja voi kutista, itselleni kävi niin, mutta tunne poistui jo viikon käytön jälkeen eikä ole sen jälkeen reagoinut, päinvastoin iho on tosi parempi.kuinka olette laittaneet mineraalimeikkejä kasvoillenne? olen laittanut poskipunasiveltimellä, ja se alkaa ärsyttää ihoani, ja suunnittelen siirtymistä vippaan. onko muilla kokemuksia?
allaergiaoireita muuten voi saada aineesta kuin aineesta,joten on 100 % varmaa, että jotkut eivät siedä mineraalimeikkejäkään. Se selviää (valitettavasti) vain kokeilemalla. ja lisäksi on olemassa iho-ongelmia joissa peittoamisaineet pitävät olla täysin peittäviä. epäilen sopiiko mineraalimeikit niihin (isot punaiset laikut kasvoissa, syvät aknearvet jne). ainoastaan täysin peittävät erikoisaineet käynevät noille.
itselläni aknearvet kuultavat jonkin verran lävitse, kerroksia pitää laittaa todella monta että syntyy vaikutelma sileydestä.
mineraalimeikkeihin lähimpänä ovat kokeilemistani teatterimeikeistä Ben Nye ja Kryolan. Ben Nyellä on erinomainen Cine-sarja eurooppalaiselle iholle, jossa on samankaltainen kuultavuus kuin mineraalimeikeissä. Kryolan on yksi harvoja teatterimeikkien tekijöistä joilla on DEMONÄYTTEET kaikista mahdollisista väreistä, joten voi itse kokeilla värit kotona. Mineraalimeikessä demonäytteiden kokeileminen on välttämätöntä ennakkoon ja ilmeisesti melkein kaikki firmat lähettää demoja etukäteen?
Blasco on rasvainen ja paksu verrattuna mineraaleihin.
mutta kaikki nämä -mineraalit ja teatterimeikit-laskevat ihon öljyisyyttä päivän mittaa lävitseen, joten korjailtava on - Toinen kokeilija
kokeilija59 kirjoitti:
Ainakin pohjustusten suhteen aion siirtyä mineraaleihin, vaikka muuten käytänkin ns. tavallisia meikkejä.Yhdysvalloissa vuoden ollessani tutustuin Bare Escentuals- sarjaan, jota siellä saa ostettua esim. Sephoralta. Kyseinen sarja on itseasiassa perustettu jo 1976, mutta viime vuosina sarjasta on tullut todella suosittu ja tunnettu USA:ssa. Minulla on kyseisestä sarjasta meikkivoidejauhe, puuteri, poskipunia kaksi ja muutamia luomivärejä sekä myös sarjan meikkisuteja. Olen pitänyt sarjasta erittäin paljon ja mielestäni sitä käyttäessäni saan vähemmän epäpuhtauksia ihoon. Koska sarjaa ei myydä Suomessa halusin löytää jonkin toisen sarjan mitä voisin saada halvemmalla käsiini.
Päädyin kokeilemaan Pure Luxe-sarjaa jota täytyy kylläkin tilata USA:sta, mutta toimituskulut ei ole kalliit. Sarja on lähes vastaava ja sieltä saa niin meikkivoidejauheista kuin luomiväreistäkin tilattua näytekokoja $1/kpl. Pidän oikeastaan nyt tämän sarjan meikkijauheesta enemmän, sillä se peittää paremmin ja jättää mattamaisemman pinnan. BE-meikkipohja on minun ihollani ainakin kesällä turhan hohtava. Kesästä puheenollen min.meikit on loistavia myös sen takia koska niissä on useimmissa luonnostaan n. 15 suojakerroin.
Mitä tulee min.meikkien aiheuttamiin ihoärsytyksiin, niin luulisin sen johtuvan Bismuth Oxychloride nimisestä aineesta. Pure Luxe sivuilla sarjan perustaja mainitsee ettei käytä tuotteissaan ainetta, koska se voi aiheutta herkälle iholle kutinaa. BE-sarja sisältää sitä, mutta itse en koskaan saanut siitä kutinaa.
http://www.bareescentuals.com/
http://www.pureluxecosmetics.com/ - -----
kokeilija59 kirjoitti:
kuinka olette laittaneet mineraalimeikkejä kasvoillenne? olen laittanut poskipunasiveltimellä, ja se alkaa ärsyttää ihoani, ja suunnittelen siirtymistä vippaan. onko muilla kokemuksia?
allaergiaoireita muuten voi saada aineesta kuin aineesta,joten on 100 % varmaa, että jotkut eivät siedä mineraalimeikkejäkään. Se selviää (valitettavasti) vain kokeilemalla. ja lisäksi on olemassa iho-ongelmia joissa peittoamisaineet pitävät olla täysin peittäviä. epäilen sopiiko mineraalimeikit niihin (isot punaiset laikut kasvoissa, syvät aknearvet jne). ainoastaan täysin peittävät erikoisaineet käynevät noille.
itselläni aknearvet kuultavat jonkin verran lävitse, kerroksia pitää laittaa todella monta että syntyy vaikutelma sileydestä.
mineraalimeikkeihin lähimpänä ovat kokeilemistani teatterimeikeistä Ben Nye ja Kryolan. Ben Nyellä on erinomainen Cine-sarja eurooppalaiselle iholle, jossa on samankaltainen kuultavuus kuin mineraalimeikeissä. Kryolan on yksi harvoja teatterimeikkien tekijöistä joilla on DEMONÄYTTEET kaikista mahdollisista väreistä, joten voi itse kokeilla värit kotona. Mineraalimeikessä demonäytteiden kokeileminen on välttämätöntä ennakkoon ja ilmeisesti melkein kaikki firmat lähettää demoja etukäteen?
Blasco on rasvainen ja paksu verrattuna mineraaleihin.
mutta kaikki nämä -mineraalit ja teatterimeikit-laskevat ihon öljyisyyttä päivän mittaa lävitseen, joten korjailtava on"ja lisäksi on olemassa iho-ongelmia joissa peittoamisaineet pitävät olla täysin peittäviä. epäilen sopiiko mineraalimeikit niihin (isot punaiset laikut kasvoissa, syvät aknearvet jne). ainoastaan täysin peittävät erikoisaineet käynevät noille.
itselläni aknearvet kuultavat jonkin verran lävitse, kerroksia pitää laittaa todella monta että syntyy vaikutelma sileydestä. "
Pure Luxella www.pureluxecosmetics.com on ainakin todella peittäviä korjausvärejä (correctors) joista paras on couperosalle ollut mun kokemuksen mukaan What Red? - Eraser. Ihana tuote, siliää iholle peittävästi ja tuntuu hyvälle. Suosittelen jos on peitettävyys ongelmia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804