rintojen pienennyksestä

viisi päivää

ei kipuja ja olo tuntuu kevyeltä.Otettiin pois 520/620g ei vuotoa(ainakaan näkyvää) mietin että pitääkö näitä teippejä ottaa ja vaihtaa ennen tikkien poistoa joa eivät haavat vuoda?tikit otetaan pois neljän päivän kuluttua..

16

3464

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rentukka

leikkauttamassa?
      Itselleni ei sopinut ne haavateipit joten laittelin sidetaitoksia ja suihkuttelin useasti ja otin ilmakylpyjä eli tarkkale jos vähäkin teipin alla punoittaa tai kutiaa niin pois vaan
      tRentukka

• sairaala

lasaretissa kävin.Mulla ei iho punoita eikä kirvele lainkaan.

• siiselirouva
        sairaala kirjoitti:

lasaretissa kävin.Mulla ei iho punoita eikä kirvele lainkaan.

Saitko lähetteen sairaalaan terv.keskuksesta? sanoitko suoraan lekurille että haluat pienenysleikkaukseen vai pitikö kauan valitella niskahartiakipuja yms?

oliko pitkä jono? mitä maksoi? maksaako kela osan julkisel puolel? kuinka pitkä sairasloma? yksityisel taitaa olla karmeet hinnat?

olen taas alkanut ajatella niskakipujeni takia ett pitäs varmaan hankkiutua pienennykseen. myös paitoja vaikea löytää, koska yleensä ne kiristää rinnoista tai sit on niitä rumia telttoja jotka ei sovi kolmekymppiselle. rintsikoiden koko d 90/95 on todella absurdi alle 160-senttiselle naiselle! millaisia kokoja teil muilla on ollu?

• Sara
        siiselirouva kirjoitti:

Saitko lähetteen sairaalaan terv.keskuksesta? sanoitko suoraan lekurille että haluat pienenysleikkaukseen vai pitikö kauan valitella niskahartiakipuja yms?

oliko pitkä jono? mitä maksoi? maksaako kela osan julkisel puolel? kuinka pitkä sairasloma? yksityisel taitaa olla karmeet hinnat?

olen taas alkanut ajatella niskakipujeni takia ett pitäs varmaan hankkiutua pienennykseen. myös paitoja vaikea löytää, koska yleensä ne kiristää rinnoista tai sit on niitä rumia telttoja jotka ei sovi kolmekymppiselle. rintsikoiden koko d 90/95 on todella absurdi alle 160-senttiselle naiselle! millaisia kokoja teil muilla on ollu?

Ennen rintsikat olivat 70 E (kilo lähti, eli nyt 70 C), paino alle 60kg ja vaikka pituutta on melkein 180cm, ei ne silti minunkaan kroppaani kuuluneet :).

Leikkauksesta kaksi kuukautta ja kesää odotan, kuten lapsena odotin!

• anna...

Hei Rentukka! Onnistuisiko keskustella sähköpostin välityksellä tarkemmin pienennysleikkauksista? Kirjoittaisitko osoitteeseen [email protected] Kiitoooos :D

t. anna

• rentukka
        anna... kirjoitti:

Hei Rentukka! Onnistuisiko keskustella sähköpostin välityksellä tarkemmin pienennysleikkauksista? Kirjoittaisitko osoitteeseen [email protected] Kiitoooos :D

t. anna

OK kirjoitellaan

• Ikionnellinen

ottaa teippejä pois ennen tikkienpoistoa!!!
      Mulla pidettiin teippejä (koska iho kesti ne niin hyvin) vielä pari viikkoa tikkien poiston jälkeen tukemassa rintaa koska olivat niin turvoksissa.
      Mullakaan ei ollut mitään vuotoa ennen tikkienpoistoa, ongelmat alkoivat vasta sen jälkeen. En kuitenkaan halua pelotella, mutta itse luulin kaiken olevan aivan loistavasti kun ei ollut vuotoa, särkyä tms ja sitten kun ongelmat alkoivat niin tuntui että olis paiskattu kylmää vettä niskaan ja paljon. Luulin meinaan ongelmien tulevan heti jos on tullakseen ja niin ei sitten käynytkään. NYT kaikki hyvin, olen ostanut yli tusinan uusia liivejä, ihania pikkutoppeja kesäksi ym. Kaikki vanhat "teltat" on hävitetty kaapista muistuttamasta niitä runsaita ryntäitä..

• itku sentään

mä sit kauhulla odotan ens viikkoa ja tikkien poistoa..varmasti tuntuukin epämiellyttävältä.no jokatapauksessa tätä on odotettu niin kauan että eiköhän sen sitten kestä. ja tuohon yhteen viestiin... menin kolme vuotta sitten tk lääkärille ja sanoin että haluan tisseistäni eroon.Päänsärkyä ja niska/hartia kipuja valitin,mutta työhöni ja elämääni yleisesti vetosin.mun kuppikoko oli d/dd 95. rinnat erikokoiset ja aivan hirvittävän leveät ja roikkui navan kohdalla.Lähete laitettiin keskussairaalaan ja kävin siellä lääkärin vastaanotolla.tiesin jo silloin että jonotusajat ovat pitkät.nyt kun tuli voimaan hoitotakuu niin jonoja on pakko purkaa.tässä tapauksessa mulle annettiin mahdollisuus tays:in potilaana siirtyä kuopioon sairaala lasarettiin leikkaukseen.en epäröinyt yhtään vaikka matka oli pitkä jne.kuopiosta otettiin tosi pian yhteyttä ja siitä vajaa vko niin istuin jo junassa matkalla leikkaukseen.yksityisenpuolen hinnat ovat korkeita,mutta tässä tapauksessa mun kuluni maksaa tays. leikkauksen jälkeen olin yhden yön sairaalassa.

• Sara

Ellen nyt ihan väärin ymmärrä, niin sinulta ollaan poistamassa tikit 9 päivää leikkauksen jälkeen... Kyseessä siis sulamattomat tikit? Ettei ole kyse itsesulavien tikkien solmukohtien poistosta? Kun minulla nuo solmut poistettiin vasta 3vkoa leikkauksen jälkeen (ja toisesta nännistä tuli ihan koko vajaa 10cm:n tikkinauha ulos).

Ikionnellinen on ymmärrettävästi sitä mieltä ettei teippejä tule itse poistaa. Itse niitä kuitenkin vaihdoin, ensimmäisen kerran joskus vajaan viikon päästä leikkauskesta, aloitin nännin ympäristöstä, kun näytti parantuvat nopeammin. Aluksi vaihdoin teippejä suihkussa käynnin jälkeen, kun haavat olivat jo selkeästi kiinni vaihdoin järjestyksen toisin päin, näin haavat saivat nauttia juoksevasta vedestä.

Omaa harkintaa täytyy käyttää teippien kanssa. Omat haavani näytti olevan nopeasti kasvaneet yhteen, eli halusin vaihtaa teippejä, niiden mukana lähtikin suurin osa tikkien solmuista ja leikkauksen yhteydessä tullut ja kuivunut veri. Jos yhtään arveluttaa ja ihokin kestää hyvin, kannattaa ehkä olla alkuperäisissä teipeissä, niistähän voi leikata repsottavia kulmia yms. Kyllä ne "mömmöt" ehtii sieltä myöhemminkin pestä, on teippi kuitenkin suhteellisen hygienistä ja hengittävää ja antaa tukea.

Itse suojasin solmujen poiston jälkeen kohdat pienen pienellä sidetaitoksella, vaihtelin suihkun yhteydessä parin päivän ajan.

Nyt leikkauksesta vajaa 2 kuukautta, ja näitä palstan kirjoituksia lukiessa on tullut mieleen, että olen tainnut päästä aika helpolla. Olin (ja edelleenkin) varautunut vastoinkäymisiin, niin ne on minusta helpompi myös sitten kohdata.

Nyt loppui löpinät. Hyvää kevään jatkoa kaikille!

• siiselirouva

löysin paljon tietoa aikaisemmista viesteistä, mut laittaisko joku husin tms. sivun linkin, jossa oli leikkauksen kriteerit ja pisteytys. löysin sen eilen mut unohdin laittaa suosikkeihini.

• siiselirouva

• kaksi viikkoa
        siiselirouva kirjoitti:

löysin ne melko helposti. ainakin sain paljon pisteitä, koska mitta kaulakuoppa-nänni oli toisessa 34 ja toisessa 30 omalla mittauksella. niska ja hartiakipuja on ja painoindeksi 27. ja rinnat siis älyttömän kokoset pituuteen verrattuna!

http://www.stm.fi/Resource.phx/vastt/tervh/thpal/hoitoonpaasy/kirurgia.htx

leikkauksesta, kaikki mennyt hyvin olen kävelylenkkejä tehnyt normaalisti. Haavat on mielestäni parantuneet hyvin, ainoa asia joka vaivaa on turvotus kainaloissa, eli tunnen itseni gorillaksi kun kädet joutuu olemaan ihme asennossa. Onko muilla ollut vastaavaa.

• Sara
        kaksi viikkoa kirjoitti:

leikkauksesta, kaikki mennyt hyvin olen kävelylenkkejä tehnyt normaalisti. Haavat on mielestäni parantuneet hyvin, ainoa asia joka vaivaa on turvotus kainaloissa, eli tunnen itseni gorillaksi kun kädet joutuu olemaan ihme asennossa. Onko muilla ollut vastaavaa.

Moro.
        Juu, minulla oli myös kylkien yläosa tai kainalot ihan turvonneet ja kovat. Tuntui että rinta jatkuu sellaisena massana käsien alle. Tyhmä olo kävellessä ja tuntui kuin vaatteet olisi kainaloissa rutussa. Nyt vajaa 2 kuukautta leikkauksesta ja turvotus laskenut, sekä rinnat muutenkin alkaneet löytää muotoa. Jeah!

• eloveena69

saako lyhyydestä (153 cm) lisäpisteitä kun julkisella arvioidaan leikkauksen tarpeellisuutta? entä millaisia mahdollisia vasta-aiheita on leikkaukselle, kellää tietoa? ja onko joku käynyt husissa pienennyksessä. millaiset kokemukset, olitko tyytyväinen?

• sentään

nyt on leikkauksesta kolmisen viikkoa tulossa täyteen. tikit oteetu pois jo aikaisemmin,ei ongelmia.vasen rinta kainalon puolelta arka ja pingoittunut.vuotoa ei tule mistään.Toinen antibioottikuuri meneillään ja pelkään joutuvani sairaalaan,kun tuntuu ettei lääke tepsi tulehdukseen.

• paranemiseen

toivotaan että paranis pian!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2908
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      2022
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      57
      1879
    4. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      68
      1802
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1758
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      121
      1694
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1523
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1255
    9. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1252
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1208
    Aihe