Käsikipu ja leikkaus ?

Kipuiita

Poden mitä todennäköisimmin rannekanavan ahtaumaa ja ennen kuin hakeudun lekurille asti asian tiimoilta kyselisin seuraavaa. Mitä oireita sinulla on tuo vaiva tuonut tullessansa ? Miten ja miten kauan pärjäsit vaivojen kanssa ? Miten vaiva todettiin ? Oletko ollut hermon vapautusleikkauksessa ? Miten leikkaus sujui ? Toivuitko siitä hyvin ? Miten kauan jonotit leikkaukseen pääsyä ? Oliko pitkä sairasloma ?

9

5360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkeli1974

Minulla oli sormien puutumista, kömpelyyttä ja kipua ranteessa pari kuukautta. Kävin tutkimuksissa ja todettiin keskivaikea pinne ranteessa. Se leikattiin ja kaikki meni hyvin. Noin 3 viikkoa varoin raskaita nosteluja ja käsi parani. Suosittelen lämpimästi leikkausta. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia...

• leijonana

Minulla oli puutumista peukalo-keskisormi-etusormi-alueella . Kyynärpäässä myös kovat kivut joiden lääkäri arveli johtuvan rannehermon pinteestä . Omalta lääkäriltä sain lähetteen sairaalaan . Siellä polilla tutkittiin ja pääsin hermoratamittaukseen ja kyynärpään röntgeniin ja ultraan . Mittaus tehtiin sekä sähköllä että neuloilla . Siinä todettiin tämä rannekanavan ahtauma . Sit taas lääkärille kuulemaan tuloksia . Se laittoi leikkausjonoon . Kolmisen kuukautta meni aikaa koko rumbassa . Nyt vietän täs viimeisen saikkupäivän iltaa . Huomenna töihin . Muuten hyvin haava parani ym. mutta vielä tuntuu kipua kun puristan käden nyrkkiin ym. En ole uskaltanut nostella mitään painavia . Puutumista ja kyynärkipuja on vielä mutta ne voi kuulemma kestää useita kuukausia ennenkuin hermot palautuu normaalitilaan . Tämä viikko näyttää onko se työkunnossa .

• enkeli1974
        leijonana kirjoitti:

Minulla oli puutumista peukalo-keskisormi-etusormi-alueella . Kyynärpäässä myös kovat kivut joiden lääkäri arveli johtuvan rannehermon pinteestä . Omalta lääkäriltä sain lähetteen sairaalaan . Siellä polilla tutkittiin ja pääsin hermoratamittaukseen ja kyynärpään röntgeniin ja ultraan . Mittaus tehtiin sekä sähköllä että neuloilla . Siinä todettiin tämä rannekanavan ahtauma . Sit taas lääkärille kuulemaan tuloksia . Se laittoi leikkausjonoon . Kolmisen kuukautta meni aikaa koko rumbassa . Nyt vietän täs viimeisen saikkupäivän iltaa . Huomenna töihin . Muuten hyvin haava parani ym. mutta vielä tuntuu kipua kun puristan käden nyrkkiin ym. En ole uskaltanut nostella mitään painavia . Puutumista ja kyynärkipuja on vielä mutta ne voi kuulemma kestää useita kuukausia ennenkuin hermot palautuu normaalitilaan . Tämä viikko näyttää onko se työkunnossa .

ota silti varovasti. se saattaa kestää puoli vuotta ennenkuin hermo on taas normaalina. mutta minulla loppuivat ainakin kivut leikkaukseen. Toivon sinulle mukava työviikkoa! Ja jos aristelet kättäsi mene lääkärille uuestaan vaan. Sillä kukaan muu ei huolehdi sinusta ellet sinä itse ;-)

• leijonana
        enkeli1974 kirjoitti:

ota silti varovasti. se saattaa kestää puoli vuotta ennenkuin hermo on taas normaalina. mutta minulla loppuivat ainakin kivut leikkaukseen. Toivon sinulle mukava työviikkoa! Ja jos aristelet kättäsi mene lääkärille uuestaan vaan. Sillä kukaan muu ei huolehdi sinusta ellet sinä itse ;-)

Niin ajattelinkin että katson kestääkö käsi mutta jos tulee kovin kipeäksi menen lääkäriin varmasti .

• Rannekanavanoireyhtymäkö?

Hei! Mulla on ollut parin viime viikon aikana käsien puutumista/tunnottomuutta varsinkin öisin, ja viime päivinä ranteet on ollu aamuisin kipeät yöllisten puutumisten johdosta. Lääkäriin menen tämän viikon aikana. Eli kyselisin että onko tämä rannekanavan ahtauma ja oireyhtymä sama asia?

• "kylmä käsi"

Kyllä se sama asia on, ainakin samaa se tarkoittaa. Jokos kävit lääkärissä, mitäs sait kuulla ko. vaivasta ?

• Kipiä käsi

Minulla on ollut puutumista kädessä syksystä saakka. Sitten vuoden vaihteessa puutuminen vaan paheni, yöllä joutui ravistelemana puutunutta kättä ja muutenkin valvotti. Aluksi yritettiin hoitaa lastalla, siitä ei ollut kuin hetkellinen apu, koska työnteko jatkui. Sen jälkeen menin uudelleen lääkärille, siten määrättiin pariksi viikoksi sairauslomalle ja tutkimuksiin. Pinnetila todettiin ja nyt leikkausjonossa - lähetteen laittamisesta nyt kuukausi, eikä vielä ole kuulunut mitään. Huomenna alkaa taas työt ja käsi on jo valmiiksi niin kipeä, että näin lyhyen tekstin kirjoittamisen aikanakin jouduin välillä kättä ravistelemaan :)

• kipuiita

niinpä... jonossa ollaan yhä.... oltu jo pian 2 kk..mitään ei kuulu.... huilinut olen jo sen parikin kuukautta.... kivut on kyllä nytten poissa, mutta puutuminen on jäljellä ja on ajoittaista...ravistella saa.. käsiala on mitä sattuu....miten sitten taas kaikki kivut ja muut oirekuvat tulevatkaan tässä taas päälle kun töitä taas olen tehnyt... täytyy sanoa että kammoan jo ajatustakin... yritän pitää lippua korkealla...

• molemm. käd.leikattu

ensioire oli tiskatessa tms. sormenpäiden pistely, puutuminen, jota yritin poistaa
      kättä ravistelemella. Rannekanavan aukaisuleikkaus on pieni operaatio.
      Sen voi tehdäpaikallispuudutuksellakin, Tikit tuli käteen ja lomaa noin 2 vkoa.
      Helppo juttu ja poisti vaivan.
      Voi tosin uusitua vuosien päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe