Röntgenkuvan hinta

1,1 1,2

Kävin otattamassa röntgenkuvan etuhampaista.
Lasku 30 euroa.
KOODI SBB20 hammas 1,1 1,2
ja siis hinta tuon 30 euroa. Yksityisellä kävin. Oliko hinta oikein hinnoiteltu? Tuntuu kyllä kohtuuttomalta, mutta onko tosiaan näin kallista kuvata kaksi hammasta? Muuta ei tehty.

19

2368

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvauksessa?

      Mitä aiot sillä kuvalla tehdä?

      • 1,1 1,2

        No, enhän minä mitään kuvalla tee vaan hammaslääkäri! Hyvänen aika.


      • 1,1 1,2
        1,1 1,2 kirjoitti:

        No, enhän minä mitään kuvalla tee vaan hammaslääkäri! Hyvänen aika.

        ja kuva on edelleen hammaslääkärillä, ei minulla.


      • kuvattiin?
        1,1 1,2 kirjoitti:

        ja kuva on edelleen hammaslääkärillä, ei minulla.

        Itse kirjoitit, että kuva otettiin ja muuta ei tehty. Siitä päättelin, että olit oma-aloitteisesti mennyt kuvauttamaan pari hammasta (esim. muistoksi).


      • pyydät?
        kuvattiin? kirjoitti:

        Itse kirjoitit, että kuva otettiin ja muuta ei tehty. Siitä päättelin, että olit oma-aloitteisesti mennyt kuvauttamaan pari hammasta (esim. muistoksi).

        Voikos sitä noin vain marssia hammaslääkärille ja sanoa, että otetaanpa kuva, haluan sen vaikka sitten muistoksi? Tekeekö ne käskystä mitä vaan, meinaan yksityisellä? Enpä ole moista kuullut kyllä,että kuvankin voisi käydä muistoksi hakemassa????


      • Ihmettelevä
        kuvattiin? kirjoitti:

        Itse kirjoitit, että kuva otettiin ja muuta ei tehty. Siitä päättelin, että olit oma-aloitteisesti mennyt kuvauttamaan pari hammasta (esim. muistoksi).

        Onko yksityisellä jo niin vähän potilaita, että kuvat otetaan potilaan pyynnöstä, vaikka vain muistoksi?
        Jos näin on, niin kyllä suomalainen hammashoito on tehnyt pohjanoteerauksen.


    • Yksityisellä Lpr SBB20-koodilla 1-2 hammaskuvaa 25 euroa, Kelan korvaus 8,38

      • kävin

        muutama vuosi sitten Hgin keskustassa hammasröntgenissä purentavaivojen takia, otettiin koko purukalustosta kuvat, suu avoinna ja kiinni ja jos vaikka mistä kulmasta. Maksoi 120 EUROA!!!! Meinasin lentää p**seelleni. Kela korvasi muistaakseni jonkin mitättömän summan. Ei ihme että hoitohenkilökunta oli hyväntuulista porukkaa...


      • ei :)
        kävin kirjoitti:

        muutama vuosi sitten Hgin keskustassa hammasröntgenissä purentavaivojen takia, otettiin koko purukalustosta kuvat, suu avoinna ja kiinni ja jos vaikka mistä kulmasta. Maksoi 120 EUROA!!!! Meinasin lentää p**seelleni. Kela korvasi muistaakseni jonkin mitättömän summan. Ei ihme että hoitohenkilökunta oli hyväntuulista porukkaa...

        ^ surkuhupaisaa :D


      • Posioteri
        kävin kirjoitti:

        muutama vuosi sitten Hgin keskustassa hammasröntgenissä purentavaivojen takia, otettiin koko purukalustosta kuvat, suu avoinna ja kiinni ja jos vaikka mistä kulmasta. Maksoi 120 EUROA!!!! Meinasin lentää p**seelleni. Kela korvasi muistaakseni jonkin mitättömän summan. Ei ihme että hoitohenkilökunta oli hyväntuulista porukkaa...

        Eipäs siellä nyt sitten ollut ammattitaitoista henkilökuntaa sitten ollenkaan. Sinulta olisi pitänyt ottaa opgt-kuva, eikä yksittäiskuvia sieltä täältä. Harmi, että pilasivat vain maineesta tuollakin pelleilyllä. Eipä kannata siis sinne eksyä sitten ollenkaan.


      • optg
        Posioteri kirjoitti:

        Eipäs siellä nyt sitten ollut ammattitaitoista henkilökuntaa sitten ollenkaan. Sinulta olisi pitänyt ottaa opgt-kuva, eikä yksittäiskuvia sieltä täältä. Harmi, että pilasivat vain maineesta tuollakin pelleilyllä. Eipä kannata siis sinne eksyä sitten ollenkaan.

        Katsopa viestiä uudelleen. Kysehän oli purentavaivoista ja viestistä käy aivan selkeästi ilmi, että on otettu optg sekä normaaliasennossa etta suu-auki-asennossa. Nämä ovat peruskuvat leukanivelten tutkimuksessa. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä. Vasta tämän jälkeen siirrytään magneettikuvauksiin yms. jos tarpeen ja ne vasta kalliita ovatkin. Siksi niitä ei juuri yksityispuolella tehdäkään.


      • joka tapauksessa
        optg kirjoitti:

        Katsopa viestiä uudelleen. Kysehän oli purentavaivoista ja viestistä käy aivan selkeästi ilmi, että on otettu optg sekä normaaliasennossa etta suu-auki-asennossa. Nämä ovat peruskuvat leukanivelten tutkimuksessa. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä. Vasta tämän jälkeen siirrytään magneettikuvauksiin yms. jos tarpeen ja ne vasta kalliita ovatkin. Siksi niitä ei juuri yksityispuolella tehdäkään.

        Joka tapauksessa 120 euroa noista kuvista on liian kallis hinta. Minulta on otettu yksityisellä myös monenlaisia kuvia kun aloitin purennan kuntoutuksen ja hinta ei ollut lähes tuo 120 euroa. Ylihintaa harrastaa edellä mainittu keskus. Minun kuvani otettiin kanssa samalla kertaa ja viime vuoden joulukuussa kävin, joten tuskin tollaisia hinnan korotuksiakaan on sillä välin tullut.


      • viestin asiantutijalle
        joka tapauksessa kirjoitti:

        Joka tapauksessa 120 euroa noista kuvista on liian kallis hinta. Minulta on otettu yksityisellä myös monenlaisia kuvia kun aloitin purennan kuntoutuksen ja hinta ei ollut lähes tuo 120 euroa. Ylihintaa harrastaa edellä mainittu keskus. Minun kuvani otettiin kanssa samalla kertaa ja viime vuoden joulukuussa kävin, joten tuskin tollaisia hinnan korotuksiakaan on sillä välin tullut.

        > Joka tapauksessa 120 euroa noista kuvista on liian kallis hinta

        Miten ylipäätään voi kommentoida tuota hintaa, kun et edes tiedä, mitä kuvauksia on tehty? Leukaniveliä rtg-kuvataan toki muillakin tavoilla kuin ortopantomografialla.

        Silkasta uteliaisuudesta kysäisisin, että mikä olisi mielestäsi se oikeampi kohtuullinen hinta?


      • hinnoista mihin menette
        viestin asiantutijalle kirjoitti:

        > Joka tapauksessa 120 euroa noista kuvista on liian kallis hinta

        Miten ylipäätään voi kommentoida tuota hintaa, kun et edes tiedä, mitä kuvauksia on tehty? Leukaniveliä rtg-kuvataan toki muillakin tavoilla kuin ortopantomografialla.

        Silkasta uteliaisuudesta kysäisisin, että mikä olisi mielestäsi se oikeampi kohtuullinen hinta?

        Jankuti jankuti jank! Etkö itse selostanut juurta jaksain että oli otettu opgt sun muut gotp, kun suu oli auki kiinni auki kiinni auki kiinni auki kiinni auki. Ei jäänyt mitään epäselvää! Kuvat ovat aivan liian kalliit alkuperäisen otettuna. Jos otetaan magneettikuvat, silloin ovat vähän eri hintaa kuin 120 euroa, eikä sitä oteta ensisijaisena kuvana. Oikeesti en edes viitsi näin yksinkertaista asiaa alkaa edes selitteleen, mutta nyt kuitenkin teen sen, koska tällä palstalla on monellakin mennyt hinnat yli ........ esimerkkinä 2 kuvaa 30 euroo, kun yleensä NORMAALivastaanotolla 25 euroo.


      • 1,1 1,2

        Siis ylihintaa 5 euroa eli lähes 30 markkaa eli aika paljon. Tietääpä nyt ettei kyseiselle monivastaanotolle kannata jatkossa eksyä. Varmaan kaikki toimenpiteet ylihinnoiteltuja, joten muualla pääsee halvemmallakin.


      • viestin asiantuntijalle
        hinnoista mihin menette kirjoitti:

        Jankuti jankuti jank! Etkö itse selostanut juurta jaksain että oli otettu opgt sun muut gotp, kun suu oli auki kiinni auki kiinni auki kiinni auki kiinni auki. Ei jäänyt mitään epäselvää! Kuvat ovat aivan liian kalliit alkuperäisen otettuna. Jos otetaan magneettikuvat, silloin ovat vähän eri hintaa kuin 120 euroa, eikä sitä oteta ensisijaisena kuvana. Oikeesti en edes viitsi näin yksinkertaista asiaa alkaa edes selitteleen, mutta nyt kuitenkin teen sen, koska tällä palstalla on monellakin mennyt hinnat yli ........ esimerkkinä 2 kuvaa 30 euroo, kun yleensä NORMAALivastaanotolla 25 euroo.

        >........ esimerkkinä 2 kuvaa 30 euroo

        Jos kaksi hammaskuvaa on tuon verran, niin miten siitä voi päätellä leukanivelkuvausten hintoja?

        Tarkoitan noita rtg-kuvauksia, en mitään magneetti- tai tietokonetomografiahömpötyksiä.

        PS Joku muu kuin minä kertoi tuolla viestiketjun alkupuolella, että "oli otettu opgt sun muut gotp".


      • kokemusta myös
        viestin asiantuntijalle kirjoitti:

        >........ esimerkkinä 2 kuvaa 30 euroo

        Jos kaksi hammaskuvaa on tuon verran, niin miten siitä voi päätellä leukanivelkuvausten hintoja?

        Tarkoitan noita rtg-kuvauksia, en mitään magneetti- tai tietokonetomografiahömpötyksiä.

        PS Joku muu kuin minä kertoi tuolla viestiketjun alkupuolella, että "oli otettu opgt sun muut gotp".

        Kyllä on käyty täälläkin purentavaivojen takia röntgenkuvissa suu auki ja kiinni ja niin edespäin, mutta valitettavasti hinta ei ollut tuota 120 euroa vaikka ihan erikoisalanasiantuntijalle kävin. Voisin vaikka paljastaa hinnan, mutta sanon vain että alle 100 euroa ja tosiaan siihen hintaan otettiin KUVIA, mutta ei rahastettu ylihintaa. Oli nääs aivan toinen hammaslääkäri kuin Hkin keskustan, mutta hesasta kuitenkin.


      • miten typerä kysymys
        viestin asiantuntijalle kirjoitti:

        >........ esimerkkinä 2 kuvaa 30 euroo

        Jos kaksi hammaskuvaa on tuon verran, niin miten siitä voi päätellä leukanivelkuvausten hintoja?

        Tarkoitan noita rtg-kuvauksia, en mitään magneetti- tai tietokonetomografiahömpötyksiä.

        PS Joku muu kuin minä kertoi tuolla viestiketjun alkupuolella, että "oli otettu opgt sun muut gotp".

        Voi hyvä pyhä lehmä! Luuletko ettei nyt kukaan muu ole käynyt purentaongelmien vuoksi hammaskuvauksissa? Jumalvitanos sentään! 120 euroa on aivan liikaa kuvista, jos eivät ole magneettikuvia ja teoriassa ei voi olla, koska magneettikuvat maksaa hiukan enemmän, mutta purentaongelmien kuvat taas eivät maksa 120 euroa, sen tiedän minäkin.
        T. kuvattu on ja oikein erikoisvastaanotolla


      • Anonyymi
        kävin kirjoitti:

        muutama vuosi sitten Hgin keskustassa hammasröntgenissä purentavaivojen takia, otettiin koko purukalustosta kuvat, suu avoinna ja kiinni ja jos vaikka mistä kulmasta. Maksoi 120 EUROA!!!! Meinasin lentää p**seelleni. Kela korvasi muistaakseni jonkin mitättömän summan. Ei ihme että hoitohenkilökunta oli hyväntuulista porukkaa...

        Mikä kuvantamisessa maksaa.
        Onko niin, että suuren jäsenen kuvauskustannus kuluttaa enemmän sähköä.
        Minulla on lonkka kulunut ja kuvaus maksoi 77e.
        Ei ole kilpailua, kun hinta on sama, kuvautti missä tahansa, vai onko kyseessä KARTELLI! kuka tutkisi asian?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe