Section "InputDevice"
Eli tuota hiirtä koitan saada tuska hiki päällä toimimaan. Nyt tulee kuudes susen uudelleenasennus eteen kun hokasin, että tuon Configured mousen ku lisää ni x tilttaa. Eli ei aukee graafiseen tilaan ollenkaa. On koitettu startx, startx kde ja ctrl alt f1/f2 ym mut ei.
Mikä siinä on et tuo kaataa x:än?
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Buttons" "10"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Name" "PS2 Logitech MX Mouse"
Option "Protocol" "auto"
Option "Vendor" "Sysp"
Option "ZAxisMapping" "9 10"
EndSection
Miks x kaatuu tän takia?
14
750
Vastaukset
- woot?
Ei ei, katsoskun teet siitä aluperäisestä xorg.conf tiedostosta varmuuskopion, jonka palautat jos käy noin.
Nyt kuitenkin konsolista avaat Yastin ja asetat hiiren väliaikaisesti vaikka kaksinappiseksi.
http://www.kotoistaminen.novell.fi/?sivu=yast
Uudelleen asennusta tarvitaan Linuxeissa yleensä vain silloin jos koneeseen on hyökätty ja asennettu rootkit tai virus.- prkl
Milläs sen yastin avaat ku ei sinne pääse?
- avaat sen
prkl kirjoitti:
Milläs sen yastin avaat ku ei sinne pääse?
kirjoittamalla yast.
Eikös susessa ole rescue system siinä bootti cdllä?
http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=464&slide=1 - prkl
avaat sen kirjoitti:
kirjoittamalla yast.
Eikös susessa ole rescue system siinä bootti cdllä?
http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=464&slide=1sieltä. Muistaakseen sitä kerran koitin ja kysys jotain ihmeen rescue(en oo varma oliko tollane) salasanaa. Koitin siihen rootin passua mut ei toiminu. Mut meen koittaa uudestaa.
- prkl
prkl kirjoitti:
sieltä. Muistaakseen sitä kerran koitin ja kysys jotain ihmeen rescue(en oo varma oliko tollane) salasanaa. Koitin siihen rootin passua mut ei toiminu. Mut meen koittaa uudestaa.
rescue login: oon koittanu kaikkee
password: tähänki oon koittanu vaik mitä
ja aina tulee login incorrect. - konsoliin
prkl kirjoitti:
rescue login: oon koittanu kaikkee
password: tähänki oon koittanu vaik mitä
ja aina tulee login incorrect.Sanoit aiemmin kokeilleesi startx komentoa, joten täytyyhän sinun päästä kirjautumaan kovalevyllä olevan SuSen konsoliin?
Siellä avaat sen yastin tekstitilassa ja asetat hiiren väliaikaisesti vaikka kaksinappiseksi.
Yastin pitäisi tehdä automaattisesti X asetukset uusiksi. - passwordia ei tarvitse
prkl kirjoitti:
rescue login: oon koittanu kaikkee
password: tähänki oon koittanu vaik mitä
ja aina tulee login incorrect.(köh) löysin ohjeita googlella (köh)
http://en.opensuse.org/SDB:Use_of_the_Rescue_System
- ollajotainparempaa
Siihen "Configured Mouse" tunnisteeseen täytyy olla myöhemmin viittaus kohdassa CorePointer. Mikäli siinä kohdassa on viitattu olemattomaan laitekuvaukseen, ei X lähde käyntiin.
kirjauduttua root käyttäjänä järjestelmään?
Jos kyllä, niin ==> init 3 ==> sax2 ==> muutat asetukset sopivammiksi ==> testaat asetukset ==> tallennat ==> init 5 ==> ja nyt jo homman pitäisi toimiakin!- prkl
Nyt pelittää taas. Mistäs mä voin tarkastaa et se xorg tiedosto on varmasti varmuuskopioitu. Kysyin vaa ku vähän mietityttää yks homma mitä en nyt jaksa ruveta selittää.
- kotihakemistoon
prkl kirjoitti:
Nyt pelittää taas. Mistäs mä voin tarkastaa et se xorg tiedosto on varmasti varmuuskopioitu. Kysyin vaa ku vähän mietityttää yks homma mitä en nyt jaksa ruveta selittää.
kopioit sen tiedostoselaimella vaikkapa kotihakemistoon (ei tarvitse olla pääkäyttäjä).
- prkl
kotihakemistoon kirjoitti:
kopioit sen tiedostoselaimella vaikkapa kotihakemistoon (ei tarvitse olla pääkäyttäjä).
On tää linux aika jännä systeemi. Kurkkasin huvikseen ohjauskeksuksesta hiirtä ja sinne oli tullu mx510 optical mouse valikko. Sieltä sai säädettyy anturin resoluutiota. Oli 400 nyt on 800. Pikkasen mukavampi surffailla ku liikkuu kursori vauhdilla. Ilmeisesti mun täytyy pärjätä ilman noita peukkupainikkeita ku en niitä saa toimimaan.
- ...............
prkl kirjoitti:
On tää linux aika jännä systeemi. Kurkkasin huvikseen ohjauskeksuksesta hiirtä ja sinne oli tullu mx510 optical mouse valikko. Sieltä sai säädettyy anturin resoluutiota. Oli 400 nyt on 800. Pikkasen mukavampi surffailla ku liikkuu kursori vauhdilla. Ilmeisesti mun täytyy pärjätä ilman noita peukkupainikkeita ku en niitä saa toimimaan.
Täällä ohjeita:
http://makeashorterlink.com/?D26F12FFC
Voin suoraan sanoa, ettei välttämättä onnistu ekalla yrittämällä, tai tokalla (tai kymmenennellä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625