Miks x kaatuu tän takia?

prkl

Section "InputDevice"
Eli tuota hiirtä koitan saada tuska hiki päällä toimimaan. Nyt tulee kuudes susen uudelleenasennus eteen kun hokasin, että tuon Configured mousen ku lisää ni x tilttaa. Eli ei aukee graafiseen tilaan ollenkaa. On koitettu startx, startx kde ja ctrl alt f1/f2 ym mut ei.

Mikä siinä on et tuo kaataa x:än?

Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Buttons" "10"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Name" "PS2 Logitech MX Mouse"
Option "Protocol" "auto"
Option "Vendor" "Sysp"
Option "ZAxisMapping" "9 10"
EndSection

14

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woot?

      Ei ei, katsoskun teet siitä aluperäisestä xorg.conf tiedostosta varmuuskopion, jonka palautat jos käy noin.

      Nyt kuitenkin konsolista avaat Yastin ja asetat hiiren väliaikaisesti vaikka kaksinappiseksi.

      http://www.kotoistaminen.novell.fi/?sivu=yast

      Uudelleen asennusta tarvitaan Linuxeissa yleensä vain silloin jos koneeseen on hyökätty ja asennettu rootkit tai virus.

      • prkl

        Milläs sen yastin avaat ku ei sinne pääse?


      • avaat sen
        prkl kirjoitti:

        Milläs sen yastin avaat ku ei sinne pääse?

        kirjoittamalla yast.

        Eikös susessa ole rescue system siinä bootti cdllä?

        http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=464&slide=1


      • prkl
        avaat sen kirjoitti:

        kirjoittamalla yast.

        Eikös susessa ole rescue system siinä bootti cdllä?

        http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=464&slide=1

        sieltä. Muistaakseen sitä kerran koitin ja kysys jotain ihmeen rescue(en oo varma oliko tollane) salasanaa. Koitin siihen rootin passua mut ei toiminu. Mut meen koittaa uudestaa.


      • prkl
        prkl kirjoitti:

        sieltä. Muistaakseen sitä kerran koitin ja kysys jotain ihmeen rescue(en oo varma oliko tollane) salasanaa. Koitin siihen rootin passua mut ei toiminu. Mut meen koittaa uudestaa.

        rescue login: oon koittanu kaikkee
        password: tähänki oon koittanu vaik mitä
        ja aina tulee login incorrect.


      • konsoliin
        prkl kirjoitti:

        rescue login: oon koittanu kaikkee
        password: tähänki oon koittanu vaik mitä
        ja aina tulee login incorrect.

        Sanoit aiemmin kokeilleesi startx komentoa, joten täytyyhän sinun päästä kirjautumaan kovalevyllä olevan SuSen konsoliin?

        Siellä avaat sen yastin tekstitilassa ja asetat hiiren väliaikaisesti vaikka kaksinappiseksi.
        Yastin pitäisi tehdä automaattisesti X asetukset uusiksi.


      • passwordia ei tarvitse

    • ollajotainparempaa

      Siihen "Configured Mouse" tunnisteeseen täytyy olla myöhemmin viittaus kohdassa CorePointer. Mikäli siinä kohdassa on viitattu olemattomaan laitekuvaukseen, ei X lähde käyntiin.

    • kirjauduttua root käyttäjänä järjestelmään?
      Jos kyllä, niin ==> init 3 ==> sax2 ==> muutat asetukset sopivammiksi ==> testaat asetukset ==> tallennat ==> init 5 ==> ja nyt jo homman pitäisi toimiakin!

      • prkl

        Nyt pelittää taas. Mistäs mä voin tarkastaa et se xorg tiedosto on varmasti varmuuskopioitu. Kysyin vaa ku vähän mietityttää yks homma mitä en nyt jaksa ruveta selittää.


      • kotihakemistoon
        prkl kirjoitti:

        Nyt pelittää taas. Mistäs mä voin tarkastaa et se xorg tiedosto on varmasti varmuuskopioitu. Kysyin vaa ku vähän mietityttää yks homma mitä en nyt jaksa ruveta selittää.

        kopioit sen tiedostoselaimella vaikkapa kotihakemistoon (ei tarvitse olla pääkäyttäjä).


      • prkl
        kotihakemistoon kirjoitti:

        kopioit sen tiedostoselaimella vaikkapa kotihakemistoon (ei tarvitse olla pääkäyttäjä).

        On tää linux aika jännä systeemi. Kurkkasin huvikseen ohjauskeksuksesta hiirtä ja sinne oli tullu mx510 optical mouse valikko. Sieltä sai säädettyy anturin resoluutiota. Oli 400 nyt on 800. Pikkasen mukavampi surffailla ku liikkuu kursori vauhdilla. Ilmeisesti mun täytyy pärjätä ilman noita peukkupainikkeita ku en niitä saa toimimaan.


      • ...............
        prkl kirjoitti:

        On tää linux aika jännä systeemi. Kurkkasin huvikseen ohjauskeksuksesta hiirtä ja sinne oli tullu mx510 optical mouse valikko. Sieltä sai säädettyy anturin resoluutiota. Oli 400 nyt on 800. Pikkasen mukavampi surffailla ku liikkuu kursori vauhdilla. Ilmeisesti mun täytyy pärjätä ilman noita peukkupainikkeita ku en niitä saa toimimaan.

        Täällä ohjeita:
        http://makeashorterlink.com/?D26F12FFC

        Voin suoraan sanoa, ettei välttämättä onnistu ekalla yrittämällä, tai tokalla (tai kymmenennellä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe