Skäribo laittoi sen jonkun lääkärin mielipiteen VHHsta tälle palstalle. Mutta kun kävikin niin, että hänen kommettinsa kumottiin hyvillä perusteluilla, niin kas kummaa.
Skäribo otti ja poisti koko ketju.
Että tällä tavalla tämä totuuden torvi täällä toimii. Jos vastaukset ei miellytä häntä, niin ne poistetaan.
Näin siinä
22
1194
Vastaukset
- Kiril
Skäribo on poistanut kaikki omat viestinsä ja samalla on mennyt muidenkin viestit. Ei missään ketjussa näy hänen viestejään.
- nyt...
millä selityksellä tai nimimerkillä ilmestyy taas paikalle.
- Kiril!
Tämä kysymys ei mitenkään liity tähän mutta tiedätkö onko speltti jotenkin sopivampaa vhh:n kuin tavallinen vehnäjauho?
Täällä töissä akat väittää niin. - Kiril
Kiril! kirjoitti:
Tämä kysymys ei mitenkään liity tähän mutta tiedätkö onko speltti jotenkin sopivampaa vhh:n kuin tavallinen vehnäjauho?
Täällä töissä akat väittää niin.ilmoittaa kotisivuillaan luomuspelttijauhojen hiilihydraattipitoisuudeksi 67,5 grammaa/100g, joten ei se mitään vhh ihmisten ruokaa ole.
- se taas nähtiin
Kiril kirjoitti:
ilmoittaa kotisivuillaan luomuspelttijauhojen hiilihydraattipitoisuudeksi 67,5 grammaa/100g, joten ei se mitään vhh ihmisten ruokaa ole.
sinun VHH tietojesi laajuus tai pikemminkin suppeus.
- PE-KU
se taas nähtiin kirjoitti:
sinun VHH tietojesi laajuus tai pikemminkin suppeus.
Kyllä nuo "kirilin" esittämät luvut pitävät paikkansa. Joten kenellähän ne on puutteelliset tiedot ja mistä. Miten minusta tuntuu että eräs on palannut. No olihan hän poissa jokusen tunnin.
- karppien sivuilta
Kiril kirjoitti:
ilmoittaa kotisivuillaan luomuspelttijauhojen hiilihydraattipitoisuudeksi 67,5 grammaa/100g, joten ei se mitään vhh ihmisten ruokaa ole.
Speltin ravintoarvo
100 g täysjyväspelttiä sisältää keskimäärin
* Energiaa 320 kcal/1330 kJ
* Proteiinia 15 g
* Hiilihydraatteja 59 g
josta sokereita 2,7 g
* Rasvaa 2,6 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,4 g
monotyydyttymättömiä rasvahappoja 0,4 g
polytyydyttymättömiä rasvahappoja 1,1 g
* Ravintokuitua 10 g *
* Natriumia 0,002 g
* 33 % päivittäisestä saantisuosituksesta - luvuista
PE-KU kirjoitti:
Kyllä nuo "kirilin" esittämät luvut pitävät paikkansa. Joten kenellähän ne on puutteelliset tiedot ja mistä. Miten minusta tuntuu että eräs on palannut. No olihan hän poissa jokusen tunnin.
vaan siitä että moni VHH-lainen käyttää nimenomaan spelttijauhoja kun johonkin sitä jauhoa tarvitsevat.
Ja juu, eivät syö sitä kiloa kerrallaan.
Ja juu2, kaikki eivät sitä käytä. - hh-mussuttaja
karppien sivuilta kirjoitti:
Speltin ravintoarvo
100 g täysjyväspelttiä sisältää keskimäärin
* Energiaa 320 kcal/1330 kJ
* Proteiinia 15 g
* Hiilihydraatteja 59 g
josta sokereita 2,7 g
* Rasvaa 2,6 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0,4 g
monotyydyttymättömiä rasvahappoja 0,4 g
polytyydyttymättömiä rasvahappoja 1,1 g
* Ravintokuitua 10 g *
* Natriumia 0,002 g
* 33 % päivittäisestä saantisuosituksestatavallisessa vehnäjauhossa on sitten näköjään
- saman verran proteiinia
- 31% enemmän rasvaa
- 2% vähemmän hiilareita
- 74% vähemmän sokereita
- 30% enemmän ravintokuitua
- saman verran natriumia
kuin speltissä.
tavallinen vehnä siis näyttäisi olevan parempaa kuin speltti. - vertailun
hh-mussuttaja kirjoitti:
tavallisessa vehnäjauhossa on sitten näköjään
- saman verran proteiinia
- 31% enemmän rasvaa
- 2% vähemmän hiilareita
- 74% vähemmän sokereita
- 30% enemmän ravintokuitua
- saman verran natriumia
kuin speltissä.
tavallinen vehnä siis näyttäisi olevan parempaa kuin speltti.kun mukaan otetaan mikroravinteet ja GK?
- mitä tilaa
ehkä oppi hän sen nyt.
- tässä hyvä kommentti eräältä
"Haastattelun kysymysten kolme ensimmäistä kohtaa ei liity suomalaisen alakarpin elämään mitenkään, joten ne varmaankin voidaan jättää käsittelemättä?
"Hyvät" ja "huonot" hilihydraatit -asia jää hiukan puolitiehen. Hiilari on aina hiilari, mutta hiilarin lähde voi olla hyvä tai huono. Tekstissä pidetään täysjyväviljaa hyvänä lähteenä, koska viljassa on paljon vitamiineja ja mineraaleja, kuitua jne. Mutta: verrattuna kasviksiin täysjyväviljan hyötyainemäärä per kalori on todella huono. (Tavin ja Salmenkaidan "Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla" -kirjassa on loistava ruisleivän ja parsakaalin vertailutaulukko.) Alakarpit syövät enimmäkseen luokan "paras" hiilarilähteitä, joihin kuuluvat kasvikset ja marjat. Kasviksia ja marjoja on todella vaikea syödä yli kulutuksensa.
Seuraavaksi esitetään, että verensokeri-insuliiniteoria ei ole peruste vhh:lla laihtumiseen, vaan yksinkertaisesti vähäisempi energian saanti laihduttaa. Verensokerin ja insuliinin heittelyiden tasaaminen kuitenkin monilla helpittaa nälänhallintaa, jolloin energian saantia on helpompi pienentää - ei tarvitse kärsiä nälästä ja mieliteoista. Ellei syömisiään pysty vähentämään ilman vhh:ta, mutta vhh:n avulla pystyy, niin eikö laihtuminen silloin ole (edes välillisesti) vhh:n ansiota`
Miksi vhh toimii?
1. Nestettä poistuu. Kyllä, kuten kaikilla laihdutusdieeteillä aluksi. Tämä glykogeeni-vesi-teoria selittää kuitenkin vain ensimmäisen viikon painonpudotuksen. Jatkossa paino vähenee läskistä ja hiukan lihaksista ja vedestä, kuten muutoinkin laihduttaessa. Karppipalstan sankaritar on 2,5 vuodessa laihtunut 80 kiloa, ja se ei todellakaan ole pelkkää vettä.
2) Pienentynyt ruokahalu. Kyllä. Tämänhän on hyvä asia, tähän pyritään mm. läääkäreitten määräämillä laihdutuslääkkeillä ja toisalta Nutrilett-tyyppisillä valmisteilla. Mutta että ketoosin aikana aikana luut haurastuisivat? Mihin tämä oletus perustuu? Nämä tutkimukset todistavat päinvastaista: Cooper C, Atkinson EJ, Hensrud DD et al. Dietary protein intake and bone mass in women. Calcif Tissue Int 1996;58:320-325. Geinoz G, Rapin CH, Rizzoli R et al. Relationship between bone mineral density and dietary intakes in the elderly. Osteoporos Int 1993;3:242-8. Michaelsson K, Holmberg L, Mallmin H. Diet, bone mass, and osteocalcin: a cross-sectional study. Calcif Tissue Int 1995;57:86-93.
3) Pienentynyt kaloreitten saanti, Kyllä. Eikö laihduttamisessa pyritä juuri tähän?
Ruokien yhdistelysäännöt liittyvät lähinnä Montignacin ruokavalioon, niihin en osaa ottaa kantaa.
Ja sitten: pitkäaikaisen vhh:n riskit. Kukaan ei tiedä. Ei ole tehty riittävän pitkiä tutkimuksia siitä, lisääkö vhh-ruokavalio esim. sydäntautien, syövän, munuais- tai luusto-ongelmien riskiä. Lyhytaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet monia hyötyjä, mutta pitkäaikaisia tutkimuksia ei ole tehty. Toiset haluavat ymmärtää tämän niin, että "vaarallista, kunnes toisin todestetaan." Mikä ruokavalion ON todistettu turvalliseksi kymmenien vuosien seurantatutkimuksella. Ei sellaista olekaan.
Täytyykö ruokavaliolla olla lopun ikäänstä? Kyllä. Tutkimuksissa on todettu, että vhh ei ole helpompi noudattaa kuin esim. vähäkalorinen dieetti. Mutta täytyyhän vähäkalorisellakin laihduttavan pysyä vähäkalorisella lopun ikäänsä, ellei halua lihoa takaisin. Ei vhh ole tässä(kään) mitenkään erikoisasemassa, samat ongelmat on edessä jokaisella painoaan pudottaneella. Jos vhh:n noudattaminen pudotusvaiheessa on tuntunut helpolta, tuskin se muuttuu ylitsepääsemättömän vaikeaksi siinä vaiheessa, kun pudotettu paino pitäisi säilyttää. Ja jos vhh on tuntunut vaikealta alusta lähtien, eikä sitä ole kyennyt noudattamaan...eihän silloin edes joudu tämän ongelman eteen, vai kuinka?
Glykeemisen indeksin ja kuorman vertailu osoittaa mm. sen, että peruna ja maissihiutaleet ovat kummalla hyvänsä mittarilla mitattuna huonoa syötävää. Enimmäkseen tämä on samaa asiaa kuin alussa käsitelty verensokeri-insuliiniteoria, nälänhallinta paranee.
Viimeisessä kohdassa painotetaan jälleen täysjyväviljaa ja hedelmiä hyvinä ja hivenainepitoisina hiilarin läheenä - kuitenkin kasvikset, marjat, pähkinät ja siemenet pesevät ne hyötyaineet per kalori -vertailussa mennen tulen (vrt. ensimmäinen kohta). Eli viljaa ja säästeliäämmin ja "paras"-luokan hiilarilähteitä vapaammin."
*** tämän oli kirjoittanut nimimerkki kolme pistettä *** (toivottavasti et suutu että tallensin sen?? :) itse asiassa kirjoitin uudestaan koko homman. meni noin reilu vartti.)- •••
Hiukan olin hämmästynyt, kun koko viestiketju oli kadonnut...
- äskeinen
••• kirjoitti:
Hiukan olin hämmästynyt, kun koko viestiketju oli kadonnut...
En ehtinyt edes lukemaan, kun skäribon juttuja on, ainakin, kadonnut. Yksi häipyi pikapikaa, jossa tulin tepitepille kehua retostelleeksi sinua, tai lähinnä tuota kirjoitustasi:))
En ole tässä tekniikan ihmelapsi, joten kopsasin sen wordiin, tallensin. Yritin sitten saada sen tänne, vaan ei onnistunut, hohhoijaa:( Joten no, kirjoitinpa koko jutun, saihan siinä kivasti harjoitusta! (ja jääpähän päähän) Ja tulostin paperille.
Tuota, päästätkö pälkähästä ja kerro millä konstilla teet tuon "nimimerkkisi"..? - •••
äskeinen kirjoitti:
En ehtinyt edes lukemaan, kun skäribon juttuja on, ainakin, kadonnut. Yksi häipyi pikapikaa, jossa tulin tepitepille kehua retostelleeksi sinua, tai lähinnä tuota kirjoitustasi:))
En ole tässä tekniikan ihmelapsi, joten kopsasin sen wordiin, tallensin. Yritin sitten saada sen tänne, vaan ei onnistunut, hohhoijaa:( Joten no, kirjoitinpa koko jutun, saihan siinä kivasti harjoitusta! (ja jääpähän päähän) Ja tulostin paperille.
Tuota, päästätkö pälkähästä ja kerro millä konstilla teet tuon "nimimerkkisi"..?Joo, no PC:ssä sen saa pitämällä alt-nappulaa painettuna samalla kun näpyttelee numerot 0149 (niiltä erillisiltä numeronäppäimiltä). Ehkä jotenkin muutenkin, mutta noin nyt ainakin. Mulla on käytössä Mac, ja tässä toi pallon merkki tulee painamalla alt-näppäintä ja q:ta.
Otin tuon nimimerkiksi ihan siksi, kun en jaksaviitsihalua rekisteröityä, mutta halusin kuitenkin semmoisen nickin, että todennäköisesti kovin moni ei vahingossa keksi samaa. - aika haaleita palloja
••• kirjoitti:
Joo, no PC:ssä sen saa pitämällä alt-nappulaa painettuna samalla kun näpyttelee numerot 0149 (niiltä erillisiltä numeronäppäimiltä). Ehkä jotenkin muutenkin, mutta noin nyt ainakin. Mulla on käytössä Mac, ja tässä toi pallon merkki tulee painamalla alt-näppäintä ja q:ta.
Otin tuon nimimerkiksi ihan siksi, kun en jaksaviitsihalua rekisteröityä, mutta halusin kuitenkin semmoisen nickin, että todennäköisesti kovin moni ei vahingossa keksi samaa.:) Hauskaa päivänjatkoa! Ihana ilma?!
Pst. söin mämmiä (itseasiassa aika paljon..) nyt pyhinä mutta ei näkynyt vaa´assa tms. Aika vakaana tuo pysyy nykyään.
Oon niin kauhean perso sille. Saakohan tässä synninpäästön?
Jostain suunnalta?
...Naamojahan nuo onniin? - mulla ne oli palloina
aika haaleita palloja kirjoitti:
:) Hauskaa päivänjatkoa! Ihana ilma?!
Pst. söin mämmiä (itseasiassa aika paljon..) nyt pyhinä mutta ei näkynyt vaa´assa tms. Aika vakaana tuo pysyy nykyään.
Jostain suunnalta?
...Naamojahan nuo onniin?ennen viestin lähettämistä:((
NYT riitti leikkiminen sitten. - •••
Jostain suunnalta?
...Naamojahan nuo onniin?Saat synninpäästön :) Ne on ne suuret linjat, jotka ratkaisee, ei yksi pääsiäismämmi.
Mäkin söin mämmiä pääsiäisenä. Tosin vaan yhden kerran, oli se aika imelää, vaikka oli sokeritonta. - Ruustinna
Jostain suunnalta?
...Naamojahan nuo onniin?http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=huuhaa_area;action=print;num=1145295708
- on palannut
Ruustinna kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=huuhaa_area;action=print;num=1145295708
Ihminen (kai?) joka ei osaa kirjoittaa mitään.
- Pörssipeluri voittaa aina
on palannut kirjoitti:
Ihminen (kai?) joka ei osaa kirjoittaa mitään.
- älä huoli
Pörssipeluri voittaa aina kirjoitti:
minua ei kiinnosta "keskutelu" linnkien avulla. Jos ihmisellä ei ole mitään sanottavaa itsellään, niin huonosti menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760