mitä hyviä proge biisejä tiiätte?
proge?
14
772
Vastaukset
- Memyselfandi
... nyt vaikka että Yesin, Pink Floydin, Marillionin, Camelin ja Wigwamin koko tuotanto ovat hyviä progebiisejä.
- veijo
eppu normaali: tahroja paperilla ja ile jokinen
- Shakin´all over
eli Kalevalan SHAKIN´ALL OVER.asiaa!
- evaporator
Tässä lista bändeistä joihin kannattaa tutustua (ei missään järjestyksessä):
Spock's Beard, TransAtlantic, Marillion, Pink Floyd, Flower Kings, Kaipa, Ayreon, Wigwam, Dream Theater.
Ja kun niihin jää koukkuun, niin sieltä löytyy sitten vaikka mitä: sooloja, projekteja... huh. Ei varmasti lopu kesken. - JJ
70-luvun legendojen Yes:in, Genesiksen ja Mike
Oldfieldin tuotanto kestää yhä kuuntelua.- evaporator
sittenhän on vielä vaikka
ELP, Jethro Tull, Rush, Asia, Saga...
ja Absoluuttinen Nollapiste on tutustumisen arvoinen bändi. - Heat of the moment
evaporator kirjoitti:
sittenhän on vielä vaikka
ELP, Jethro Tull, Rush, Asia, Saga...
ja Absoluuttinen Nollapiste on tutustumisen arvoinen bändi.Ihmettelen aina miksi 80-luvun Asiaa mainostetaan Progena, sillä mun mielestä se oli täysin uuden tyyppistärockia 80-luvun alussa, joka vielä kestää kuuntelemisen vieläkin vallan mainiosti. Mielestäni esim. ekalta levyltä progemaisuutta ei ole kuin kahden vikan biisin yhdistelmä (Cutting it fine ja Here comes the feeling. Ikävä kyllä Asiaa ei kuulu koskaan radiosta....
Kannattaa muuten hankkia ASIAn Anthologia jossa on kaikki 80-luvun parhaat ko. bändin biisit.
No 90-luvun Asia on ihan eri juttu, kun Wetton nosti kytkintä ja Payne tuli tilalle. Nyt se on kuitenkin enemmän AOR musaa (jossain biiseissä on kylläkin progemaisuutta mukana)
Mutta mielestäni kunnon vanhaa progea on ehdottomasti ELP ja esim Karn evil 9
Terv Reddragon
- samulipa
www.myspace.com/seepia
- Anonyymi00009
Löytyi erittäin vanha ketju suomi24 sivuston alkuajoilta. Mutt päätin vastailla kun tuli vastaan jostain bittiavaruudesta ??? mun mielestä yks parhaista progealbumeista Daryl Stuermerin Steppin out vuodelta 1987. Vähemmälle huomiolle jääny levy mm. Phil Collinsin ja Genesis yhtyeen kitaristilta.
https://www.youtube.com/watch?v=ol8dsxtXi0Y&list=PL-erI-0RMUJpic5-pQKYlEJMiVCiEs2xA - Anonyymi00010
' ' Ihan hyvä varmaan vastata kysymykseen, kun 2K-hipit ei olleet osanneetkaan niin edes tehdä...
King Crimsonin 21st Century Schizoid Man on kai klassikko, josta joka hevispeden taimuun on hyvä lähteä liikkeelle.
Pink Floydin Set the Controls for the Heart of the Sun on muuten vaan paras progebiisi.
Levyt ja artistithan on just skeidaa toisinaan (paitsi Saucerful of Secrets), siksi varmaan biisejä / teoksia kysyttiin. Haloo?- Anonyymi00011
...Tietty tarkkaan ottaen tuo Floyd on enempi psykeä. Kaikkihan kuitenkin lähtee Sgt. Pepperistä, joten. Eikä niitä antroposofiabaletteja nyt vaan jaksa ihminen muutenkaan, tsorrye.
- Anonyymi00012
Van der Graaf Generator unohtuu aina progesta puhuttaessa.
- Anonyymi00013
No joo, Gentle Giant kannattaa tutkia kanssa, poimia sieltä ne ehkä hyvät biisit, jos sellaisia on.
- Anonyymi00014
King crimsonin epitaph.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482