proge?

goutou

mitä hyviä proge biisejä tiiätte?

14

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Memyselfandi

      ... nyt vaikka että Yesin, Pink Floydin, Marillionin, Camelin ja Wigwamin koko tuotanto ovat hyviä progebiisejä.

    • veijo

      eppu normaali: tahroja paperilla ja ile jokinen

    • Shakin´all over

      eli Kalevalan SHAKIN´ALL OVER.asiaa!

    • evaporator

      Tässä lista bändeistä joihin kannattaa tutustua (ei missään järjestyksessä):

      Spock's Beard, TransAtlantic, Marillion, Pink Floyd, Flower Kings, Kaipa, Ayreon, Wigwam, Dream Theater.

      Ja kun niihin jää koukkuun, niin sieltä löytyy sitten vaikka mitä: sooloja, projekteja... huh. Ei varmasti lopu kesken.

    • JJ

      70-luvun legendojen Yes:in, Genesiksen ja Mike
      Oldfieldin tuotanto kestää yhä kuuntelua.

      • evaporator

        sittenhän on vielä vaikka
        ELP, Jethro Tull, Rush, Asia, Saga...

        ja Absoluuttinen Nollapiste on tutustumisen arvoinen bändi.


      • Heat of the moment
        evaporator kirjoitti:

        sittenhän on vielä vaikka
        ELP, Jethro Tull, Rush, Asia, Saga...

        ja Absoluuttinen Nollapiste on tutustumisen arvoinen bändi.

        Ihmettelen aina miksi 80-luvun Asiaa mainostetaan Progena, sillä mun mielestä se oli täysin uuden tyyppistärockia 80-luvun alussa, joka vielä kestää kuuntelemisen vieläkin vallan mainiosti. Mielestäni esim. ekalta levyltä progemaisuutta ei ole kuin kahden vikan biisin yhdistelmä (Cutting it fine ja Here comes the feeling. Ikävä kyllä Asiaa ei kuulu koskaan radiosta....

        Kannattaa muuten hankkia ASIAn Anthologia jossa on kaikki 80-luvun parhaat ko. bändin biisit.

        No 90-luvun Asia on ihan eri juttu, kun Wetton nosti kytkintä ja Payne tuli tilalle. Nyt se on kuitenkin enemmän AOR musaa (jossain biiseissä on kylläkin progemaisuutta mukana)

        Mutta mielestäni kunnon vanhaa progea on ehdottomasti ELP ja esim Karn evil 9


        Terv Reddragon


    • samulipa

      www.myspace.com/seepia

    • Anonyymi00009

      Löytyi erittäin vanha ketju suomi24 sivuston alkuajoilta. Mutt päätin vastailla kun tuli vastaan jostain bittiavaruudesta ??? mun mielestä yks parhaista progealbumeista Daryl Stuermerin Steppin out vuodelta 1987. Vähemmälle huomiolle jääny levy mm. Phil Collinsin ja Genesis yhtyeen kitaristilta.

      https://www.youtube.com/watch?v=ol8dsxtXi0Y&list=PL-erI-0RMUJpic5-pQKYlEJMiVCiEs2xA

    • Anonyymi00010

      ' ' Ihan hyvä varmaan vastata kysymykseen, kun 2K-hipit ei olleet osanneetkaan niin edes tehdä...

      King Crimsonin 21st Century Schizoid Man on kai klassikko, josta joka hevispeden taimuun on hyvä lähteä liikkeelle.

      Pink Floydin Set the Controls for the Heart of the Sun on muuten vaan paras progebiisi.

      Levyt ja artistithan on just skeidaa toisinaan (paitsi Saucerful of Secrets), siksi varmaan biisejä / teoksia kysyttiin. Haloo?

      • Anonyymi00011

        ...Tietty tarkkaan ottaen tuo Floyd on enempi psykeä. Kaikkihan kuitenkin lähtee Sgt. Pepperistä, joten. Eikä niitä antroposofiabaletteja nyt vaan jaksa ihminen muutenkaan, tsorrye.


    • Anonyymi00012

      Van der Graaf Generator unohtuu aina progesta puhuttaessa.

    • Anonyymi00013

      No joo, Gentle Giant kannattaa tutkia kanssa, poimia sieltä ne ehkä hyvät biisit, jos sellaisia on.

    • Anonyymi00014

      King crimsonin epitaph.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe