…vajota ihmisen itsetunto? Tuo kysymys nousee mieleen, kun katsoo nytkin saitilla vellovaa kepulireppanoiden kymmenin avauksin tekemää arvuuttelua siitä, kuka kukin on.
Kyllä täytyy ihmisen tuntea itsensä mitättömäksi, kun hänen kaikki ajatuksensa pyörivät vain toisten esiintyjien henkilöissä. Ovatko nuo ihan tavalliset ihmiset heidän silmissään jotenkin käsittämättömän eteviä tai muuten ihailtavia?
Sitäkin ihmettelen, että miksi jotkut yrittävät nähdä minutkin myös monissa muissa. Onko se vain kyvyttömyyttä erottaa eri ihmisten ”kynänjälkeä” toisistaan? Vai haluttaisiinko minun tulevan esille vielä useammin kuin mitä olen? Sitä kai se lienee, sillä kyllä he – Linkki-Timo Ristimäkeä kenties lukuun ottamatta - hyvin tietänevät, että esiinnyn vain tällä omalla, rekisteröidyllä nimelläni. Ja niin turhaa tuo heidän touhunsa, sillä en ole aikoihin tuollaisille ihailijoilleni vastaillut – no, ehkä joskus vahingossa.
Vai onko kaikki tuollainen vain keskustan kannatuksen laskun aiheuttamaa paniikkia (panikkia, kirjoittaisi kepulainen), jolla koetetaan paeta tuota ikävää asiaa yrittämällä kääntää omat ja muiden ajatukset toisaalle? Saattaapa olla, sillä eivät kepulaiset ainakaan pystyneet vastaamaan edellisen avaukseni otsikkokysymykseen: mitä se on se keskustalaisempi politiikka, jota puolueneuvosto vaatii kepuministereitä tekemään.
En metsästä tällä suuria vastinemääriä, joten turha on vastailla niiden kepulireppanoiden, joihin viittaan, sillä heidän avuttomat yrtiksensä tulevat olemaan hyttysen surinaa, jolle en korviani lotkauta.
Ps.
Onnittelut, htl47/anti keris ; se on nyt sitten 2-1!
Miten alas voikaan…
40
1439
Vastaukset
- ihana asia
Sille ei kapi voi mitään.
- kelvotonkin on paras.
Otsikoissa viisas toteamus.
- Minäpä kerron.
"Ovatko nuo ihan tavalliset ihmiset heidän silmissään jotenkin käsittämättömän eteviä tai muuten ihailtavia? "
Ovat ne. Sillä ne ovat ihmeellisiä, kun eivät ole kepulaisia. Jotain käsittämätöntä viisautta niissä täytyy olla. Siksi kepulin ajatukset pyörivät niissä.
Ei ne raujat tajua, että heistä tulisi ihan yhtä ihmeellisiä ja viisaita, kun vain luopuisivat kepulaisuudestaan. (Voi harmi, että tulin paljastaneeksi salaisuuden, nyt tänne varmaan tulee tunkua). - tahallasiko?
Mene pois häpäisemästä suomalaisten upseerien mainetta.
Onneksi on suuria upseereita ja herrasmiehiä, joiden kunniallisuuteen eivät sairaat juttusi ulotu.
Luot upseerina esiintymiselläsi suomalaisista upseereista idiootin kuvaa.
Jos osaisit, häpeäisit, mutta kun et. Kuten koira palaat oksennuksillesi.Veli Jorma!
Minun alkaa käydä näitä KEPUleita jo vähän sääliksi. Kylmää vettä tulee niskaan joka puolelta ja puolueen puheenjohtaja on mannertenvälinen nahjus. KEPUn kannatuslukematkin ovat syöksylaskussa.
Ei ole mikään ihme, että säälittävät KEPUlit käyvät niiden kimppuun, jotka paljastavat KEPUn todelliset kasvot.- Toi on feikki äijä!
Känä kirjoitti:
Veli Jorma!
Minun alkaa käydä näitä KEPUleita jo vähän sääliksi. Kylmää vettä tulee niskaan joka puolelta ja puolueen puheenjohtaja on mannertenvälinen nahjus. KEPUn kannatuslukematkin ovat syöksylaskussa.
Ei ole mikään ihme, että säälittävät KEPUlit käyvät niiden kimppuun, jotka paljastavat KEPUn todelliset kasvot.Kato! Jätkä napannut palestiinalaisen Abbasin kuvan omakseen:
http://galleria.suomi24.fi/JormaKKorhonen - JormaKKorhonen
Känä kirjoitti:
Veli Jorma!
Ei ole mikään ihme, että säälittävät KEPUlit käyvät niiden kimppuun, jotka paljastavat KEPUn todelliset kasvot.Olen kyllä huomannut, että uutterasti toimit täällä, ja vaikka missiomme lienee jossain määrin yhteinen, en ole montakaan sanaa kanssasi vaihtanut.
Kas, kun tuo Suuren Urkin yksi tunnetuimmista nimimerkeistä oli velä vapaa rekisteröitäväksi! Minäkin niistä kerran yhden itselleni rekisteröin - kohennuskeppi - , mutta en sitä montakaan kertaa käyttänyt, mutta yhä se lienee minulle varattuna.
Tuossahan olisi noita Kekkosen käyttämiä nimimerkkejä, joita nyt luulisi kepulaisten kiirehtivän rekisteröimään itselleen. Vai onko asia samoin kuin kristinuskossakin, että Jumalaa ei saa kutsua nimeltä - Jahve tai Jehova - eikä edes salanimeltä:
Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista. - tarkkavainu
JormaKKorhonen kirjoitti:
Olen kyllä huomannut, että uutterasti toimit täällä, ja vaikka missiomme lienee jossain määrin yhteinen, en ole montakaan sanaa kanssasi vaihtanut.
Kas, kun tuo Suuren Urkin yksi tunnetuimmista nimimerkeistä oli velä vapaa rekisteröitäväksi! Minäkin niistä kerran yhden itselleni rekisteröin - kohennuskeppi - , mutta en sitä montakaan kertaa käyttänyt, mutta yhä se lienee minulle varattuna.
Tuossahan olisi noita Kekkosen käyttämiä nimimerkkejä, joita nyt luulisi kepulaisten kiirehtivän rekisteröimään itselleen. Vai onko asia samoin kuin kristinuskossakin, että Jumalaa ei saa kutsua nimeltä - Jahve tai Jehova - eikä edes salanimeltä:
Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.vastaisitko Jorma ystävällisesti? Mitä mieltä olet siitä, että "veljesi" Känä nimitti täällä keskustan entistä työntekijää rattijuopoksi?
Kun arvelin tämän olevan herjaamista, kun se ei ollut totta, poisti Känä viestinsä ja nyt teeskentelee, ettei olisi sitä koskaan kirjoittanutkaan. Sinun ja Hietasen kunniaksi on toki sanottava Känään verrattuna, että te ette positele viestejänne, vaan päinvastoin olette usein niitä julkaisseet muita suuresti ilahduttavina uusintoinakin. - on ilmiselvä!
Toi on feikki äijä! kirjoitti:
Kato! Jätkä napannut palestiinalaisen Abbasin kuvan omakseen:
http://galleria.suomi24.fi/JormaKKorhonenOnneksi kyseessä on sen maltillisemman palestiinalaisjärjestön, al Fatahin edustaja. Kuka sen terroristijärjestö Hamasin edustaja täällä on? Seppo Hietanenko?
- Uskollinen lukijasi, Kekkos...
Olen kyllä huomannut, että uutterasti toimit täällä, ja vaikka missiomme lienee jossain määrin yhteinen, en ole montakaan sanaa kanssasi vaihtanut.
Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.http://www.saunalahti.fi/~plats/english/urhoklubi/index.htm
http://www.saunalahti.fi/~plats/english/urhoklubi/Historiaa3.htm - Se Hamasin johtaja.
on ilmiselvä! kirjoitti:
Onneksi kyseessä on sen maltillisemman palestiinalaisjärjestön, al Fatahin edustaja. Kuka sen terroristijärjestö Hamasin edustaja täällä on? Seppo Hietanenko?
Ismail Hania on ilmiselväti toimittaja Hietanen, jonka karvainen naama on vähän harmaantunut, kun vaalimenestys ei vastannut odotuksia.
Katso se alempi kuva:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/D9ED2909-D489-41ED-AD51-CD780CE9F5CA.htm - liimataisen serkku
Uskollinen lukijasi, Kekkos... kirjoitti:
http://www.saunalahti.fi/~plats/english/urhoklubi/index.htm
http://www.saunalahti.fi/~plats/english/urhoklubi/Historiaa3.htmOletteko huomanneet, että hakukoneet sensuroivat noita urhoklubin sivuja. Sivuillakin kerrotaan sensuurihavainnoista ja näyttää siltä, että sensuuri sen kuin tiukentuu. En nyt tarkoita sivujen tuhoamista tai muuttamista, mutta sivujen sisältöä ei löydy ainakaan Googlella. Lieneekö sivuston piilottamisen syynä, että niillä pakinoidaan mm. Tiitisen listasta.
- liimataisen serkku
Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.Niin, ja yksi nimimerkki taisi olla "teoriaa tunteva maallikko", mutta sitä nimimerkkiä ei moni taida tietääkään.
- tarkkavainu
Sen vuoksiko on ollut omalla nimellä hiljaisempaa viime ajat? Ja nyt kun Känä herjasi rikollisesti keskustan entistä työntekijää rattijuopoksi, ja tulossa on rikosjuttu, aletaan vähättelemään koko asiaa. Siis hyväksyt, että keskustalaisia ihmisiä saa herjata. Tässä tapauksessa rikollisen herjaamisen kohteena oli säntillinen, kelpo perheenisä ja vastuullinen virkamies, josta Känä suvaitsi kirjoittaa ei enempää eikä vähempää kuin että tämä olisi muka rattijuoppo. Puolustele sinä sitten tuollaista. Hyi, miten kehtaatkaan.
- Jos kerran
kuukaudessa, se riittää. Ei jaksa nauraa sinun pikkutärkeyttä. Ja mitättömällä palkalla. No eihän ne kapiaiset ole kuin rottakoulun käyneet, ja päivät siellä kasarmilla löhöävät ja kaljoittelee.
- Timo Ristimäki
... olemassa oleviin epäkohtiin, toisin kuin liberaali, joka haluaa korvata ne toisilla epäkohdilla."
(Ambrose Bierce)
" - - Ja sen, että sait sellaisen trauman pienestä piruilustani, jolla tulit kai vedätetyksi pahemman kerran, joskaan itse en siitä mitään erityistä muista", keventää näköjään A-talk´in NATO-vedätysohjelmasta avaamassani keskusteluketjussa sydäntään "JormaKKorhonen", jolla ei sitten enää tuntunutkaan olevan mitään asiallista ja "omaperäistä" sanottavaa ja kirjoitettavaa sen enempää NATOsta "demokraattisena rauhanjärjestönä" kuin siitäkään, miten NATOon jäseneksi liittyminen mahdollisesti "poistaisi turvallisuusvajetta" tai lisäisi kansalaisten turvallisuutta.
Kuten aiemminkin olen näissä keskusteluissa JKK:n nykypersoonaisille kirjoituksille jaellut tunnustusta tyylistä (en niinkään siis sisällöstä), rohkenen sanoa sen edelleenkin. Moniakin tätäkin kapi(ai)sta saittia täyttävistä kirjoittelijoista ja heidän kirjoituksistaan olen jyrkästi samaa mieltä kuin JKK:kin. Sitä vain rohkenen epäillä, kuinka moni moisista otsikon, rivin tai pari tuhkatiheään turskauttelevista on lainkaan "kepulireppanoita", pikasilmäilyllä voisi pikemmnkin arvioida, että keskustasaitin ovat "miehittäneet" - sallittaneen tälläinen militaarinen ilmaisu - aivan muunlaisista elämän- ja maailmankatsomuksista ja poliittisista linjauksista viehättyneet henkilöt ja piirit?
Tuen siis topakasti vaatimuksia (tai ainakin toiveita) siitä, että keskustelunavauksissakin saati sitten muissakin kirjoituksessa edes kohtuullisessa määrin käsiteltäisiin myös ihan oikeita asioita ja ongelmia, joista ei tässä tasavallassa ja maailmassa ihan kohta liene pulaa tulevan. Koska sensuuria en kannata, toivoisin tilanteen korjaantuvan edes siedettävällä itsekritiikillä - tai vaikkapa sitten sillä kuuluisalla "itsesensuurilla".
Näiden JKK:ta "ylistelevien" sanontojen jälkeen täytyy sitten ilmaista sekin, että en oikein osaa antaa arvoa elisiltaisen kaltaiselle vuodatukselle, jonka tarjoilen tässä helposti nyt muittenkin saitilla liikkuvien arvioitavaksi:
"Viimein olen ihan vakuuttunut, että...
Kirjoittanut: JormaKKorhonen 20.4.2006 klo 18.06
...olet sinä ihan täyskahjo, ja se selittää kaiken muunkin sinun esiintymisessäsi ja sanomisessasi, jopa sen käsittämättömän itserakkautesi, että pidät linkkejäsi niin mielenkiintoisina, että arvelet meidän niitä tutkivan!
Ja sen, että sait sellaisen trauman pienestä piruilustani, jolla tulit kai vedätetyksi pahemman kerran, joskaan itse en siitä mitään erityistä muista.
Kuinka sitten Kekkonen voi olla suuri idolisi, joka vielä paljon enemmän ja pitempiaikaisesti syyllistyi samaan, johon minä vain muutaman kuukauden? Tässä on joukko nimimerkkejä, joita Urkki käytti kirjoittelussaan elämänsä aikana (hän saattoi käyttää muitakin, mutta nämä varmaksi tiedetään):
Erasmus, Esa, Esaias, Ranstakka, Kohennuskeppi, Huoltomies, Itsenäinen suomalainen, Karjalainen talousmies, K.Y.Laaksonen, Känä, Köpi, Lakimies, Lautamies, Liimatainen, Maalaisliittolainen, Mies Suomalainen, Olli Tampio, Pekka Peitsi, Pentti, Puhuva kivi, Simo Sakari, Suomalainen, Urho Sorsimo, Veljenpoika, Vienalaisia, Yksi monista.
Kerroinko nyt sinulle uutisen ja aiheutin entistä pahemman järkytyksen ja kenties elinikäisen trauman?"
Lähdelinkki: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015834483
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
"Täyskahjouteen" ja vastaaviin heittoihin en nyt enää viitsi kajota, mutta linkeistä jokunen sana.
Tässä(kin) kirjoituksessa linkitän siksi, että se avaa palstan lukijoille todella nopean väylän tarkistaa sitä, mitä mahdollisesti on mistäkin asiasta aiemmin - tai toisaalla ja muitten eli yleensä varsin viisaiksi tunnusteettujen ihmisten toimesta - kirjoitettu ja sanottu.
Nyt linkittelen eritoten nimimerkkeihin "Stadin kundi" et al. ja "K.K.Korhonen" siksi, että "JormaKKorhonen" antaa ymmärtää, ettei "niistä itse mitään erityistä muista". Unohtamistahan on tunnetusti ainakin kahta lajia, aktiivista ja passiivista. Tässä tapauksessa kysymys lienee ensinmainitusta...
"Itserakkauteenkaan" - vai sanottaisiinko aiemmmin näissäkin keskusteluissa käytettyyn "narsismiin" - en palaa sen kummemmin kuin toteamalla, että toki uskon ja tiedän tuntevani Urho Kaleva Kekkosen historian (nimimerkkeineen) ja toiminnan siinä missä JKK:kin. Sattuneista syistä seurasin sitä lähetlä jo silloin, kun muudankin rautavaaralainen juoksenteli ja juoksuttelutti nuorukaisia - tiesä missä...
Vissin oman nimimerkkilitaniansa perusteleminen UKK:n aikoinaan käyttämillä nimimerkeillä - ja tavallaan itsensä asettaminen tässä katsannossa esim. UKK:n veroiseksi - tuskin osoittaa edes kohtuullista "itsekritiikkiä"?
Vai mitä oli aikoinaan ja on edelleenkin ajateltava esimerkiksi seuraavanlaisista kirjoitelmista, jotka aika ajoin milloin minkäkin nimisinä ja usein siis jopa samassa kirjoitusketjussa putkahtivat esiin tilanteissa, joissa yriteltiin käsitellä ihan oikeitakin asioita. Taannoin muun muassa Irakin-sotaa ja siihen johtanutta tietoista harhautusta ja "vedätystä", josta niin Yhdysvalloissa kuin Britanniassakin tulee esiin jatkuvasti uutta todistusaineistoa.
" ...alla mainitut persoonani
Kirjoittanut: stadin kundi ym... 10.3.2004 klo 10.14
...ilmoittavat täten juhlallisesti, että poistumme näiltä saiteilta!
Olen kolme-neljä kuukautta surffaillut täällä kepun saitilla ja hieman muuallakin alla mainituilla nimimerkeilläni. Minulla on ollut hyvin hauskaa kanssanne, te kepu-uskovaiset! Siitä kiitos! Varmaan Teitäkin nyt naurattaa?
En minä aivan kevyesti ole tätä valistajan ja tiedonvälittäjän rooliani ottanut. ”Asevelisosialisti” ja ”historian harrastaja” ovat pitäytyneet hyvinkin tiukkaan faktaan vakavalla tarkoituksella. Noissa nimimerkeissä on muutenkin eniten aitoa itseäni. ”Huomioitsija” on toiminut lähinnä vain mediatiedon kommentaattorina. Aito ”stadin kundi” olen myös, joskaan en ihan syntyperäinen. Tuo nimimerkkini on ollut hieman leikkimielisempi koettaen tuoda tälle tylsälle saitille henkevyyttä runouden avulla. ”Detonaattori” avasi muutaman pitkän ja kiivaan keskustelun. ”Antti-poika”, ”mooseksenuskoinen” ja jotkut muut satunnaiset nimimerkkini onnistuivat joskus ärsyttämään kepu-uskovaisia niin, että he repäisivät vaatteensa ja se, mitä alta paljastui, oli aika rujoa. Mutta enemmän sen näkeminen huvitti kuin kauhistutti!
Älkää nyt kovin surko lähtöäni, sillä eromme ei ehkä ole lopullinen. Giganttisesta tietovarastostani ja katkeamattomasta ajatusvirrastani kyllä riittäisi jaettavaa, mutta pitäisi olla myös jotakin vastaanotettavaa… Eikä tuo seuranne ole muutenkaan kovin imponoivaa. Ja melko pitkäksi aikaa minun on nyt aivan pakko jättää teidät.
Jo viikonvaihteessa matkustan pariksi viikoksi Suureen Länteen. Toivottavasti tapaan USA:n tulevan demaripresidentin John F Kerryn, jotta voisin jotenkin vaikuttaa häneen Suomen pääsemisestä edes Irakin jälleenrakennusvaiheessa siihen koalitioon, mihin Paavo Lipponen ei meitä halunnut viedä, kun tuo sikäläistä kepua edustava George Bush tyhmempi osoittautui hänen silmissään harhoja näkeväksi ja valheita laskettelevaksi vastapeluriksi – siis tyypilliseksi kepulaiseksi. No, kiittihän Paavo Bushia johtajuudesta, mutta onhan hän kiittänyt Matti Vanhastakin vastuulliseksi eurooppaosaajaksi. Hyvä kasvatus sekä pitkäaikainen poliittinen toiminta Suomessa ja maailmalla koulii ihmisen kohteliaaksi!
Minä kaikkine persoonineni siis poistun, mutta toivottavasti tänne jää muita soihdunkantajia, kuten ”Wiljami”, ”mielipidepankki” ja eräät muut. Ehkä minäkin vielä joskus palaan iloitsemaan ja suremaan kanssanne kepulikot… Paluuni ei tule olemaan kiinni ainakaan hyvistä nimimerkeistä, sillä niitä riittää…!
Ainakin vielä kerran ”stadin kundi” opettaa Teitä Omar Khaijamin viisaudella:
”Ne, jotka tällä aina yötä myöten kukkuvat
tai olemisen ongelmointiin aivan hukkuvat,
Totuuden opasnuoraa eivät löydä ne –
puhuvat puuta heinää, kunnes nukkuvat…
Vain Jumala voi määrän juoksullemme panna.
Siis älä mielessäs suur-unelmia kanna!
Vain minkä jaksat, ota taakakses,
kun kaiken loppuna on: mene, mennä anna…"
Kaikkea hyvää teille ihmisinä, Te kepu-uskovaiset, vaikka kannattamanne aate (onko se aate?) meneekin koko ajan alaspäin ja lopulta sille tietenkin käy kovin huonosti – mutta: sehän on Teidänkin onnenne, huomatkaa se!
”stadin kundi”, ”asevelisosialisti”, ”historian harrastaja”, ”huomioitsija”, ”detonaattori”, ”Demokritos”, ”tosidemari”, ”vanha tohtori”, ”juristi”, ”lautamies”, ”lehtori”, ”ex-virkamies”, ”Antti-poika”, ”Matti Virtanen”, ”mooseksen seuraaja”, ”mooseksenuskoinen”, ”aito liberaali”, ”kokdem”, ”sos.lib.rad.kons.” ja moni muu (en enää muista kaikkia nimimerkkejäni) sanovat nyt heipparallaa! Koettakaa kestää itseänne!
Lähdelinkki: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000002630250
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000004562749
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000004570265
PS1. Nuo yllä olevat linkit ovat siis nykyisten aikojen "JormaKKorhoseen", ja siksikin toivon toden totta niitä pidettävän "niin mielenkiintoisina", että voin uskoa myös "muiden niitä tutkivan"!
PS2. Tämän kirjoituksen rustasin ainoastaan siksi, että avaamassani "A-talk´issa NATOtetaan?" -kirjoitusketjussa kirjoitettiin välillä ihan oikeasti otsikon aiheestakin...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015804475
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015825817
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015829324
PS3. Nimimerkki "Jaba_43:n" käsityksiin tai ennustuksiin siitä, miten suomalaisista saadaan "demokraattisessa" järjestyksessä itsensä kaltiasia NATO-jäseneyyteen myönteisen innostuneesti suhtautuvia, pari JKK:n kammoamaa mietettä - ikään kuin yömyssyteltäväksi ja kaupanpäällisiksi:
"Demokratiassa politiikka on taitoa saada uskomaan että se hallitsee."
(Louis Latzarus)
"Demokratia on oikeutta tehdä väärä valinta."
(Glenn Ford)
"´Demokratia´ on makuulla oleva ´Vallankumous´ joka tekee tarpeensa vuoteeseen."
(Leon Daudet)
"Joku kutsuu sitä demokratiaksi, toinen sillä nimellä, mikä häntä miellyttää. Todellisuudessa siinä vain enemmistön hyväksymänä jatketaan aristokratiaa."
(Sokrates)- JormaKKorhonen
...laitan vain yhden lauseesi siitä osoittamaan tietojasi ja todellisuudentajuasi minusta, jota jo n. 2,5 vuotta olet aitokepulaiseen tapaan silloin tällöin arvioinut:
>> uskon ja tiedän tuntevani Urho Kaleva Kekkosen historian (nimimerkkeineen) ja toiminnan siinä missä JKK:kin. Sattuneista syistä seurasin sitä lähetlä jo silloin, kun muudankin rautavaaralainen juoksenteli ja juoksuttelutti nuorukaisia - tiesä missä... - etkös jo ymmärrä?
...laitan vain yhden lauseesi siitä osoittamaan tietojasi ja todellisuudentajuasi minusta, jota jo n. 2,5 vuotta olet aitokepulaiseen tapaan silloin tällöin arvioinut:
>> uskon ja tiedän tuntevani Urho Kaleva Kekkosen historian (nimimerkkeineen) ja toiminnan siinä missä JKK:kin. Sattuneista syistä seurasin sitä lähetlä jo silloin, kun muudankin rautavaaralainen juoksenteli ja juoksuttelutti nuorukaisia - tiesä missä...Olet häpeäksi Suomen kunniakkaalle armeijalle itsekeskeisillä ja sairaan keskustavastaisilla kirjoituksillasi.
Kun tiedämme, että olet ollut SDP:n ehdokkaana vaaleissa - luulemme, että häpäiset tarkoituksella Suomen konservatiivisia voimia yleisen hajaannuksen aikaansaattamiseksi ja punakapinan esivalmistelemiseksi.
Olet tällä palstalla "persona non grata", sillä olemme isänmaallisia ja kunnioitamme valtiomme entisiä johtajia, toisin kuin sinä, joka pilkkaat haudan lepoon saatettuja suurmiehiä. - JormaKKorhonen
etkös jo ymmärrä? kirjoitti:
Olet häpeäksi Suomen kunniakkaalle armeijalle itsekeskeisillä ja sairaan keskustavastaisilla kirjoituksillasi.
Kun tiedämme, että olet ollut SDP:n ehdokkaana vaaleissa - luulemme, että häpäiset tarkoituksella Suomen konservatiivisia voimia yleisen hajaannuksen aikaansaattamiseksi ja punakapinan esivalmistelemiseksi.
Olet tällä palstalla "persona non grata", sillä olemme isänmaallisia ja kunnioitamme valtiomme entisiä johtajia, toisin kuin sinä, joka pilkkaat haudan lepoon saatettuja suurmiehiä....suuri ihanteesi JormaKKorhonen sinulle kerran vastasi:
Olin tosiaan kerran Helsingin kunnallisvaaleissa varuskuntalaisten asettamana sitoutumattomana ehdokkaana sosialidemokraattien listoilla, ja sain 244 ääntä. Se on noin 12-kertaisesti enemmän kuin täällä esiintyvän kepulaisen kunnallisvaaliehdokkaan äänimäärä viime vaaleissa Helsingissä. Joten kai se kertoo myös ehdokkaansa tuntevien luottamuksesta häneen.
Sotilasurallani tuskin olen ammttikuntaani enempää kuin puolustusvoimiakaan häväissyt, sillä kenraali Ehrnroothin tavoin voin sanoa: "Minua ei ole koskaan rangaistu, aina vain runsaasti palkittu". Lähes kaikilla kursseillani olen ollut priimus ja aina olen ensimmäisten joukossa päässyt sinne, mihin mahdollisuus vain harvoilla on ollut. Kuten myös puolustusvoimien ensimmäiseksi toimiupseerikapteeniksi, tosin yhtenä neljästä samanaikaisesti nimitetyistä ja ylennetyistä.
Ja vielä sotilasurani jälkeenkin olen aina ollut valmis, kun isänmaa on kutsunut poikaansa sankaritekoihin. Kuten esim. kepuntorjuntaan näille saiteille.
Varmaan jatkossa muistat edellä sanomani, jottei minun tarvitse enää toiste tuolla mieltäsi pahoittaa. - palstaa toisistaan
...suuri ihanteesi JormaKKorhonen sinulle kerran vastasi:
Olin tosiaan kerran Helsingin kunnallisvaaleissa varuskuntalaisten asettamana sitoutumattomana ehdokkaana sosialidemokraattien listoilla, ja sain 244 ääntä. Se on noin 12-kertaisesti enemmän kuin täällä esiintyvän kepulaisen kunnallisvaaliehdokkaan äänimäärä viime vaaleissa Helsingissä. Joten kai se kertoo myös ehdokkaansa tuntevien luottamuksesta häneen.
Sotilasurallani tuskin olen ammttikuntaani enempää kuin puolustusvoimiakaan häväissyt, sillä kenraali Ehrnroothin tavoin voin sanoa: "Minua ei ole koskaan rangaistu, aina vain runsaasti palkittu". Lähes kaikilla kursseillani olen ollut priimus ja aina olen ensimmäisten joukossa päässyt sinne, mihin mahdollisuus vain harvoilla on ollut. Kuten myös puolustusvoimien ensimmäiseksi toimiupseerikapteeniksi, tosin yhtenä neljästä samanaikaisesti nimitetyistä ja ylennetyistä.
Ja vielä sotilasurani jälkeenkin olen aina ollut valmis, kun isänmaa on kutsunut poikaansa sankaritekoihin. Kuten esim. kepuntorjuntaan näille saiteille.
Varmaan jatkossa muistat edellä sanomani, jottei minun tarvitse enää toiste tuolla mieltäsi pahoittaa.KORHONEN: "Ja vielä sotilasurani jälkeenkin olen aina ollut valmis, kun isänmaa on kutsunut poikaansa sankaritekoihin. Kuten esim. kepuntorjuntaan näille saiteille."
Tuo lause todistaa sen, mitä sanottiin tuossa aiemmin. Olet häpeäksi Suomen upseerikunnalle.
Kenraali Ehrnroothia sinun on turha itseesi verrata, sillä se on kuin narri vertaisi itseään kuninkaaseen.
Ymmärrän, että olet elämäsi elänyt ja haluat muistella sitä. Mene kuitenkin tekemään se jonnekin muualle, koska et näytä ymmärtävän tehdä eroa oman henkisen elämäsi ja Keskustan politiikasta käsittelevän palstan välillä. - ansioluettelo tuoda
etkös jo ymmärrä? kirjoitti:
Olet häpeäksi Suomen kunniakkaalle armeijalle itsekeskeisillä ja sairaan keskustavastaisilla kirjoituksillasi.
Olet tällä palstalla "persona non grata", sillä olemme isänmaallisia ja kunnioitamme valtiomme entisiä johtajia, toisin kuin sinä, joka pilkkaat haudan lepoon saatettuja suurmiehiä.esiin joka tilanteessa. Ja tyrmätä toiset, ettet tiedä lauseella. Sinä olet vain alemmantason koulutuksen saanut ja ainut mitä osaat on narsistinen ajattelutyyli.
Ennenaikaan olisit sotilasmestari. Et senkummempi.
Eikä alemmanpäällystön palkatkaan kummaset ole. Uskon, että täällä kirjoittavat henkilöt ovat paljon parempipalkkaisia ja tosiaan tuottavassa työelämässä olevia henkilöitä. Etsippä Kapi positiivisia asioita ympäriltäsi. Rupeat näkemään aivantoisenlaisen maailman mitä nyt näet. Muutkin kuin sinä osaavat tehdä asioita, ja monet osaannevat tehdä sen paremmin kuin sinä. Usko pois.
Muista. Keskustalaisetkin on parempia kuin sinä. - Väkisinkin
Varmaan jatkossa muistat edellä sanomani, jottei minun tarvitse enää toiste tuolla mieltäsi pahoittaa.armeijassa saa ylennyksen. Luettele ne sankariteot mitä olet Isänmaalle tehnyt. Osan me tiedämmekin?
- olemaan..
Varmaan jatkossa muistat edellä sanomani, jottei minun tarvitse enää toiste tuolla mieltäsi pahoittaa.vielä dementiaukkojen bordellioppaana Hapurissa?
Siinähän sitä olisi "sankartekoa" sinunlaisellesi pokkuroinnin ammattilaiselle! - Kyllä.
olemaan.. kirjoitti:
vielä dementiaukkojen bordellioppaana Hapurissa?
Siinähän sitä olisi "sankartekoa" sinunlaisellesi pokkuroinnin ammattilaiselle!Kulisseja kaikki. Aito ihminen jää piiloon.
- Timo Ristimäki
>> uskon ja tiedän tuntevani Urho Kaleva Kekkosen historian (nimimerkkeineen) ja toiminnan siinä missä JKK:kin. Sattuneista syistä seurasin sitä lähetlä jo silloin, kun muudankin rautavaaralainen juoksenteli ja juoksuttelutti nuorukaisia - tiesä missä...... kun he vain järjestelevät ennakkoluulojaan uudestaan."
[William James (1842- 1910), amer. psykologi ja filosofi]
Tuommoinenkin miete pullahti mieleeni, kun sain silmieni eteen tuon "nousujohteisissa esikuntatehtävissä komento- ja hallintopuolella" toimineen nimimerkki "JormaKKorhosen" viimeisimmän Kekkos-kirjoituksen.
Sillä paljon maineikkaampaa ei sen enempää minulla kuin tuskin kovin monilla muillakaan - edes tällä kapi(ai)sella saitilla liikuskelevilla - on sanottavana jatkuvalla syötöllä toistuvista "Kekkos-historioinneistasi".
"Aika paljastaa kaiken. Se on suupaltti ja puhuu silloinkin, kun ei kysytä."
[Euripides (480 - 406 eKr.), kreikkalainen tragediakirjailija]
Olin kyllä tarkoittanut tuon "juoksuttelutti nuorukaisia - ties missä" -ilmauksen lähinnä retoriseksi; näillä saiteilla viime vuosina edes pikkuisen piipahtaneet eivät ole voineet välttyä "JormaKKorhosen" - ja aiempien nimimerkkiensä - käsityksen mukaisilta 1) Urho Kaleva Kekkosen kuin 2) Jorma K Korhosen ikioman uran esittelyiltä. Ja - kyllästymiseen asti - aivan kysymättä!
En toki olisi suova "JormaKKorhosen" nyt noin - siis entisen nimimerkkilitaniansa mukaisin ottein - rupeavan riehumaan sinällään suhteellisen asiallisesti alkaneen ja A-talk -ohjelman NATO-ohjelmaa seuranneen kirjoittelun jälkitunnelmissa.
"Kun tietosi ja käsityksesi minusta ja sen myötä sotaväestäkin ovat noin yksioikoisia ja siten perin vääriä, sen pohjalta voin hyvin päätellä tietosi ja käsityksesi myös Natosta ja monesta muusta täällä esittämästäsi olevan samaa luokkaa", osoittaa - myös JKK:n suhteen - osuvaksi seuraavankin sanonnan:
"Monet ihmisistä kuolisivat ennemmin kuin ajattelisivat. Oikeastaan, niin monet tekevätkin."
[Bertrand Russell (1872 -1970), engl. matemaatikko ja filosofi]
Curriculum vitaet sinällään, mutta varsinkin niiden - ja myös sukuselvitysten - esittely tämmöisillä kapia(ai)silla saiteilla puolestaan juolahduttivat mieleen seuraavan sarkastisen mietelmän:
"Aika on lahjoittanut meille monta neroa. Täytyy toivoa että niiden joukossa on muutama kyvykäs."
[Stanislaw Jerzy Lec (1909 - 1960), puolalainen aforistikko, lehtimies ja kirjailija]
Sillä etenkin näitten käpi(ai)sten keskustelusivujen suhteen ydinasia lienee tuossa toteamuksessa:
"Tämä sääntö pitää aina paikkansa: kaikissa mielipideasioissa vastustajmme ovat järjettömiä."
[Mark Twain (1835 -1934), amer. kirjailija]
PS. Toki olisin toivonut kaikkien keskeisten armeija-asioiden apologeettojen ja NATo-jäsenyys-auguurien yrittävän jatkaa keskustelua NATOsta ja sen olemuksesta sekä NATO-jäsenyyden Suomelle mahdollisesti tarjoamista eduista tai aiheuttamista haitoista ja/tai uhista.
Siitä avasin keskustelun näillä saiteilla ja liki 1400 lukaisijan ja yli 70 kirjoituksen määrä antaa jonkinmoisen kuvan siitä, että keskusteltavaa olisi riittänyt ja riittävä siitäkin. Etenkin kun muutamilta osin siteeraamiini eversti evp, valtiotieteen tohtori, dosentti Pekka Visurin "rauhanidealistisiksi" leimattuihin eli NATO-kriittiisiin kirjoituksiin ei juurikaan tullut asiallisia vastauksia sen enempää "JormaKKorhoselta" kuin "kepututkijoilta" ja muiltakaan jaboilta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015804475
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015820698
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015822641
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015822907
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015822641
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015825817
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015850415
PS. "Älyniekka olisi monesti pahassa pulassa ilman typerysten seuraa."
[Francois de LA Rochefoucauld (1613 - 1680), ransk. kirjailija] - kepututkija
Timo Ristimäki kirjoitti:
... kun he vain järjestelevät ennakkoluulojaan uudestaan."
[William James (1842- 1910), amer. psykologi ja filosofi]
Tuommoinenkin miete pullahti mieleeni, kun sain silmieni eteen tuon "nousujohteisissa esikuntatehtävissä komento- ja hallintopuolella" toimineen nimimerkki "JormaKKorhosen" viimeisimmän Kekkos-kirjoituksen.
Sillä paljon maineikkaampaa ei sen enempää minulla kuin tuskin kovin monilla muillakaan - edes tällä kapi(ai)sella saitilla liikuskelevilla - on sanottavana jatkuvalla syötöllä toistuvista "Kekkos-historioinneistasi".
"Aika paljastaa kaiken. Se on suupaltti ja puhuu silloinkin, kun ei kysytä."
[Euripides (480 - 406 eKr.), kreikkalainen tragediakirjailija]
Olin kyllä tarkoittanut tuon "juoksuttelutti nuorukaisia - ties missä" -ilmauksen lähinnä retoriseksi; näillä saiteilla viime vuosina edes pikkuisen piipahtaneet eivät ole voineet välttyä "JormaKKorhosen" - ja aiempien nimimerkkiensä - käsityksen mukaisilta 1) Urho Kaleva Kekkosen kuin 2) Jorma K Korhosen ikioman uran esittelyiltä. Ja - kyllästymiseen asti - aivan kysymättä!
En toki olisi suova "JormaKKorhosen" nyt noin - siis entisen nimimerkkilitaniansa mukaisin ottein - rupeavan riehumaan sinällään suhteellisen asiallisesti alkaneen ja A-talk -ohjelman NATO-ohjelmaa seuranneen kirjoittelun jälkitunnelmissa.
"Kun tietosi ja käsityksesi minusta ja sen myötä sotaväestäkin ovat noin yksioikoisia ja siten perin vääriä, sen pohjalta voin hyvin päätellä tietosi ja käsityksesi myös Natosta ja monesta muusta täällä esittämästäsi olevan samaa luokkaa", osoittaa - myös JKK:n suhteen - osuvaksi seuraavankin sanonnan:
"Monet ihmisistä kuolisivat ennemmin kuin ajattelisivat. Oikeastaan, niin monet tekevätkin."
[Bertrand Russell (1872 -1970), engl. matemaatikko ja filosofi]
Curriculum vitaet sinällään, mutta varsinkin niiden - ja myös sukuselvitysten - esittely tämmöisillä kapia(ai)silla saiteilla puolestaan juolahduttivat mieleen seuraavan sarkastisen mietelmän:
"Aika on lahjoittanut meille monta neroa. Täytyy toivoa että niiden joukossa on muutama kyvykäs."
[Stanislaw Jerzy Lec (1909 - 1960), puolalainen aforistikko, lehtimies ja kirjailija]
Sillä etenkin näitten käpi(ai)sten keskustelusivujen suhteen ydinasia lienee tuossa toteamuksessa:
"Tämä sääntö pitää aina paikkansa: kaikissa mielipideasioissa vastustajmme ovat järjettömiä."
[Mark Twain (1835 -1934), amer. kirjailija]
PS. Toki olisin toivonut kaikkien keskeisten armeija-asioiden apologeettojen ja NATo-jäsenyys-auguurien yrittävän jatkaa keskustelua NATOsta ja sen olemuksesta sekä NATO-jäsenyyden Suomelle mahdollisesti tarjoamista eduista tai aiheuttamista haitoista ja/tai uhista.
Siitä avasin keskustelun näillä saiteilla ja liki 1400 lukaisijan ja yli 70 kirjoituksen määrä antaa jonkinmoisen kuvan siitä, että keskusteltavaa olisi riittänyt ja riittävä siitäkin. Etenkin kun muutamilta osin siteeraamiini eversti evp, valtiotieteen tohtori, dosentti Pekka Visurin "rauhanidealistisiksi" leimattuihin eli NATO-kriittiisiin kirjoituksiin ei juurikaan tullut asiallisia vastauksia sen enempää "JormaKKorhoselta" kuin "kepututkijoilta" ja muiltakaan jaboilta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015820698
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015822907
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015850415
PS. "Älyniekka olisi monesti pahassa pulassa ilman typerysten seuraa."
[Francois de LA Rochefoucauld (1613 - 1680), ransk. kirjailija]"Tämä sääntö pitää aina paikkansa: kaikissa mielipideasioissa vastustajmme ovat järjettömiä."
Tuon voinet helpoimmin todistaa katsomalla peiliin.
>>NATO-kriittiisiin kirjoituksiin ei juurikaan tullut asiallisia vastauksia sen enempää "JormaKKorhoselta" kuin "kepututkijoilta" ja muiltakaan jaboilta. >>
Siinä kiteytät tuon avauslainauksen. Vastauksemme olivat toki asiallisia, mutta ei Nato kriitisiä. Siksi ne mielestäsi siis eivät ole asiallisia.
Jos heikko itsetuntosi estää sinua esittämästä omia ajatuksia ja tukeudut kaikessa sopiviin lainattuihin totuuksiin, jota varsinkin täältä internetin bittiavaruudesta löytyy jokaiselle mielinmäärin (linkkeinäkin!), niin näemmä heikko itsetuntosi estää sinua myös arvioimaan asiallisesti vastaväitteitä.
Mikä on vahinko sillä itse johdettuja ajatuksiasi olisi myös perin mielenkiintoista arvioida.
- Hävisit 100-0
Sinut rökitettiin kaikilla tasoilla. Olit tosi mitätön Korhonen. Itsetuntosi on tosi heikko. Katselehan ympärillesi positiivisesti ja näe muidenkin ihmisten arvo.
Arvaa oma tilasi anna arvo toisellekkin. - kepututkija
Itsetunnosta varmasti on kysymys. Kepu puolueena oli suuri ja mahtava kuin tukijansa Neuvostoliitto vielä 70- ja 80 luvuillakin. Maaseudulla asui suuri joukko kelpo äänestäjiä jotka oli helppo pitää tyytyväisinä NL:n kaupan myötä syntyneen talouskasvun takaamien alati lisääntyvien verotulojen jakamisella, sillä siltarumpupolitiikalla. Kepu oli monen ystävä.
90 luvun alun laman ja sen jälkeisen vahvaan kilpailukykyyn ja tuottavuuden kasvuun perustuneen huiman nousun seurauksena tuo vanha rakenne on muuttunut. Enää ei ole helppoa taloskasvua. On priorisoitu talouskasvuun vapailla markkinoilla, globaaleilla markkinoilla. Kilpailluilla markkinoilla. Sinipunahallitusten voimin onnistuimme kansantaloutena erinomaisesti nouseman syvältä huippukilpailukykyiseksi. Nyt poliittista ystävyyttä ei voi ostaa, se pitää ansaita.
Kepulaisten identiteetti ei sovi tähän uuteen aikaan, aikaan jossa pitää pärjätä myös omilla avuilla, ei pelkillä tukijärjestelmillä. Pitää pärjätä kansainvälisiillä kentilllä, ei pelkästään kotimaassa. Me, jotka hallitsemme kansainvälisen talouden ja muunkin kansainvälisyyden osana perussivistystämme, uskallamme esittää omia ajatuksia. Muiden mielipiteet, asenteet ja uskomukset poikkeavat usein omistamme. Itsetunnoltaan vahva uskaltaa toimia, puhua, pukeutua ja ajatella niin kuin tuntee oikeaksi. Timo Ristimäki on oiva osoitus turvautumisesta auktoriteetteihin, niihin linkkeihinsä, joiden kautta hän uskoo ajattelevansa syvällisesti. Ja samalla halveksii meidän ajatuksia. Heikon itsetuntonsa vuoksi. Muut kepulaiset ovat samalla tavalla hukassa, he puolustavat jotain vanhaa, jotain kaunista sieltä menneeltä vuosituhannelta, jotain jota yksinkertaisesti ei enää voi olla vaikka haluttaisiin. Ajat muuttuu. Kekkonenkin kuoli jo 20 vuotta sitten- sokeako olet?
Keskusta on Suomen suurin puolue ja se on vallassa.
Harmittaa teitä kokoomusdemareita varmaan hirvittävästi, kun asiat menevät paremmin kuin Lipposen aikana.
Siksi te tulette tänne kiukuttelemaan heikkoa itsetuntoanne. - kepututkija
sokeako olet? kirjoitti:
Keskusta on Suomen suurin puolue ja se on vallassa.
Harmittaa teitä kokoomusdemareita varmaan hirvittävästi, kun asiat menevät paremmin kuin Lipposen aikana.
Siksi te tulette tänne kiukuttelemaan heikkoa itsetuntoanne.En ole väittänytkään etteikö asiat olisi hyvin. Ja olen useaan otteeseen kehunut kuinka hyvin Matti Vanhanen hallituksensa kanssa huolehtii maan asioista. Huolehtii asioista juuri niillä teemoilla joita Kokoomus piti esillä ennen vaaleja. Lähes täysin unohtaen ne teemat joita kepu silloisen puheenjohtajansa Jäätteenmäen suulla piti esillä.
Ei minua ainakaan harmita se että Vanhanen hoitaa asioita vastuullisestí tehden oikeita asioita.
Mutta tällä vastauksellasi osoitit sen mistä kirjoitin, menete henkilöön kohdistuvaan arviointiin silloin kun asiat ovat muuttuneet liian vaikeiksi käsittää. - Näinhän oli
kepututkija kirjoitti:
En ole väittänytkään etteikö asiat olisi hyvin. Ja olen useaan otteeseen kehunut kuinka hyvin Matti Vanhanen hallituksensa kanssa huolehtii maan asioista. Huolehtii asioista juuri niillä teemoilla joita Kokoomus piti esillä ennen vaaleja. Lähes täysin unohtaen ne teemat joita kepu silloisen puheenjohtajansa Jäätteenmäen suulla piti esillä.
Ei minua ainakaan harmita se että Vanhanen hoitaa asioita vastuullisestí tehden oikeita asioita.
Mutta tällä vastauksellasi osoitit sen mistä kirjoitin, menete henkilöön kohdistuvaan arviointiin silloin kun asiat ovat muuttuneet liian vaikeiksi käsittää.Ja vaali-iltana Itälä pillitti ja ihmetteli kun kannatusluvut alkoi 1. Näin käy kokkeleille seuraavissakin vaaleissa, jos eivät räksyttämisen sijasta terästäydy tekemään kunnon politiikkaa. Olette hädissänne kun Keskustan kilpi kiilloittuu ja kaikesta huomaa, että on kiva olla Keskustalainen.
- JormaKKorhonen
Mutta ei kai sitä itsetuntoa paranneta tuollaisella, mitä he tässäkin ketjussa esittävät. Päinvastoin, yhä alemmaksi siinä vajoavat nuo nikittömät surkimukset, jotka ovat tähänkin ketjuun ruikkineet räkäänsä sieltä puskistaan hyvin tietäen, että minuun asti se ei ulotu. Ja yhä lisää nakertaa heidän itsetuntoaan se, että he eivät saa minulta vastauksia!
Sitä ihmettelen, että myös tuo kepun vasen laitahyökkääjä Ristimäki näkyy joutuneen tilaan, jossa hän turvaa täysin vain lainaviisauteen ja meikäläisen mielipiteisiin vuosien vanhojakin kirjoituksiani esittelemällä! Pitäisi kai olla otettu tuollaisesta, ja saatan ollakin, mutta näin vaatimattomana ihmisenä en kehtaa sitä tunnustaa!
- joille suomi on vain rahastus
Orjaleiri!
- Muista aina.
Paremmasta ei väliä. Ole Keskustalainen.
- Timo Ristimäki
Kuinka ollakaan, tuollainen Woody Allenin mainio sutkautus juolahti mieleen, kun silmiini sattui seuraava(kin) "JormaKKorhosen palstatekstitys - tällä kertaa ei kaiketi toki minulle kohdistettu:
"Nauti nyt ja muista koko ikäsi, että...
Kirjoittanut: JormaKKorhonen 21.4.2006 klo 11.11
Varmaan jatkossa muistat edellä sanomani, jottei minun tarvitse enää toiste tuolla mieltäsi pahoittaa."
Ja koska sekä ent. ihan ehtana varuskuntademarina että myöhempienkin pyhien aikojen asevelisosialistitannerheimilaisena "JormaKKorhoselle" ei mikään marxilainenkaan voi olla tyystin vierasta, juolahtipa mieleen tuokin, ehkä vieläkin enemmän esim. JKK:n jatkuvasti soljuvaa Kekkos-kirjoittelua kuvaava "trauma":
"Jos olette kuulleet tämän jutun aikaisemmin niin älkää keskeyttäkö minua, sillä haluan kuulla sen uudestaan."
Kyseessähän on toki - asevelisosialistille sopivasti - (vain) Groucho Marx [1895 - 1977), amer. koomikko].
Palstalla uutterasti "känilevä" nimimerkki "kepututkijakin" on rynnistänyt - kaiketi loukatuin "itsetunnoin" - framille seuraavin syvämiettein:
"- - Kepulaisten identiteetti ei sovi tähän uuteen aikaan, aikaan jossa pitää pärjätä myös omilla avuilla, ei pelkillä tukijärjestelmillä. Pitää pärjätä kansainvälisiillä kentilllä, ei pelkästään kotimaassa. Me, jotka hallitsemme kansainvälisen talouden ja muunkin kansainvälisyyden osana perussivistystämme, uskallamme esittää omia ajatuksia. Muiden mielipiteet, asenteet ja uskomukset poikkeavat usein omistamme. Itsetunnoltaan vahva uskaltaa toimia, puhua, pukeutua ja ajatella niin kuin tuntee oikeaksi. Timo Ristimäki on oiva osoitus turvautumisesta auktoriteetteihin, niihin linkkeihinsä, joiden kautta hän uskoo ajattelevansa syvällisesti. Ja samalla halveksii meidän ajatuksia. Heikon itsetuntonsa vuoksi. Muut kepulaiset ovat samalla tavalla hukassa, he puolustavat jotain vanhaa, jotain kaunista sieltä menneeltä vuosituhannelta, jotain jota yksinkertaisesti ei enää voi olla vaikka haluttaisiin. Ajat muuttuu. Kekkonenkin kuoli jo 20 vuotta sitten.- -"
Aivan tulee mieleen 1960-luvun keski- ja loppuvuosien ajat, jolloin runoilija-ministeri (emer.) Arvo Salo (sd.) oli ainakin omasta mielestään voimissaan ja uhosi - aidossa kaarlopitsinkiläis-hengessä - mm. seuraavaa: "Mitä suurempi, sen punaisempi". Ja Arvo Poeg ei runoillut suinkaan mistään ikiomasta "kohennuskepistään", vaan Helsingin kaupungista.
"Vaan kuinkas sitten kävikään?" kyselee varmaan muutkin kuin vain muumipeikko pien. Muutamissa viimeisimmissä vaaleissa demarien kannatus stadissa on romahtanut jopa vihreitä pienemmäksi - ja kokoomus on demareihin nähden aivan roimassa karussa!
"Kepututkija" varmaan käy julistamassa "uusien aikojen" evankeliumiin myös Kemijärven ent. salcompilaisille, Ylöjärven ja Kontiolahden ent. perloslaisille, Turun ent. wärtsiläläisille ja Kuusankoski-Voikkaan ja muutaman muunkin paikkakunnan ent. upmmäläisille. Koska oppi ja sen kappaleet ovat hänelläkin enemmän tuolta Groucho Marxin puolelta, mukaan kannataa otta esim. Metalliliiton puheenjohtaja Erkki Vuorenmaa (sd.) ja yhteiskunta- ja naissuhdeasiamies Matti Putkonen (sd.). Heistähän Erkki Vuorenmaa on ennättänyt puheenjohtajakautenaan kuroa about 600 euron kuukausikorotuksella palkkaeroa ihan oikeisiin porvareihin, Matti puolestaan on tunnetusti kaatunut naisia sekä tuomioin että ilman tuomioita. Eli potentiaalisia porvareita kumpaisetkin.
"Miten alas voikaan vajota ihmisen itsetunto?" sietääkin JKK:n kysellä esim. muutamilta näitten saittien komea vuoroa tekeviltä nimimerkkilitanoitsijoilta - itse kun on - lukuunottamatta tiemmä yhtä vanhustenhoito-A-Talk' -avauskirjoitteluketjussa syystä tai toisesta esittämäänsä nimimerkkikirjoitusta - ylentänyt itsensä tämmöisten "heikolla itsetunnolla" omalla nimellään kirjoittavien joukkoon.
En muuten mitenkään halveksi esim. "kepututkijankaan" ajatuksia. Sen sijaan en olisi pitämässä sitä kovinkaan isona oman ajttelun puutteena, jos ymmärtää viitata ja vedota itseään asiantuntevimpiin henkilöihin ja tahoihin. Juuri niinhän tein esim tuossa A-talk -ohjelmasta kirvonneessa NATO-keskustelussa, jossa tarjoilin niin JKK:lle kuin "keputukijallekin" mahdollisuuksia tutustua helposti esim. eversti evp., valtiotieteen tohtori, maanpuolustuskorkeakoulun dosentti Pekka Visurin monivuotisiin arvioihin NATOsta ja sen mahdollisesta muutoksesta. Näihin kirjoituksiin ei sen enempää JKK:lta kuin "kepututkijaltakaan" tullut itse asiaan eli NATOon liittyviä kirjoituksia. Ainoastaan "rauhanidealistiksi" leimaamista ja JKK:lta vielä erikseen vihjailuja syistä, joitten johdosta Pekka Visuri - JKK:n mielestä - on erkaantunut "valtavirrasta".
Tuommoista keskustelua - varsinkaan nimimerkkien suojista - en kovin asiallisena pidä.
Edes yritystä asialliseen NATO-keskusteluun löytyy tuolta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015823426
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000015853099
PS1. "Kuka tahansa typerys pystyy laatimaan säännön, ja joka ikinen typerys noudattaa sitä."
[Henry David Thoreau (1817 - 11862), amer. kirjailija.]
PS2. Ja vielä "kepututkijalle" hänen ikiomasta Kekkos-traumastaan - "Kekkonenkin kuoli jo 20 vuotta sitten" -aivan erikseen:
"Kuolevaisten luonteeseen kuuluu potkaista miestä, kun tämä on maassa."
[Aiskhylos (546 - 526 eKr.), kreikkalainen näytelmäkirjailija.]
PS3. Ja niin "JormaKKorhosen" ja "kepututkijan" kuin Heikki Hultin ja Liisa Jaakonsaarenkin (sd.) "etulinjanmaa" -ajattelulle palanpainikkeeksi ja viikonvaihteen yömyssyttelyksi:
"Vihollisen kasvot pelottavat minua vainkun näen miten suuresti ne muistuttavat omiani."
(Stanislaw Jerzy Lec)
"Isänmaanrakkaus ei tunne toisten maitten rajoja."
(Stanislaw Jerzy Lec)
"Tappaminen on kiellettyä. Siksi rangaistaan kaikkia niitä murhamiehiä, jotka eivät tapa isoissa komppanioissa torvien soidessa."
(Voltaire)- JormaKKorhonen
...en enää jaksa lukea vain lainaviisautta toistelevia sadoin linkein lukukelvottomiksi tehtyjä kirjoituksiasi, en edes vastalahjana sille, että sinä näyt huolella lukevan minun kirjoitukseni ja ne jopa arkistoivan ja niitä vuosien kuluttuakin täällä esittelevän.
Miksi minun tai kenenkään muun tarvitsisikaan kirjoituksiasi lukea? Kun joskus on lukenut yhden, on lukenut kaikki - samaa niissä aina pyörität.
Näkyvät niihin kirjoituksiisi kyllästyneen ja ne lukukelvottomiksi huomanneen jo monet muutkin sellaiset, joita heidän esitystensä perusteella on pidettävä asioista enemmän tietävinä ja niitä paremmin ymmärtävinä kuin sinua. Ja kaikin tavoin selväpäisempinä muutenkin.
Uskon sinun kuitenkin olevan sen verran todellisuudentajuinen, ettet enää turhaan minulle kirjoituksiasi linkkineen osoita, sillä vast´edes jätän ne huomiotta kuten muidenkin höppänöinä pitämieni tai törkimysten kirjoitukset. Katsopa vaikka tätä ketjua!
Jos ja joskus kun tarvitsen lainaviisautta, saan sitä itsekin joka tarpeeseeni myös täältä netistä - suosikkeihinikin olen liittänyt mm. monia aforismikokoelmia - ja minulla on myös melkoinen kirjasto kotonani, josta viisautta löytyy lisää. Kuten myös muuta tietoa, esim. historiasta, Kekkosestakin, kuten olet huomannut.
Kaikkea hyvää vain Sinulle, Timo! Koeta tajuta vaara ja tehdä jotakin sen estämiseksi! Siis mikä vaara, vai? No se, että olet siltä puolueesi vasemmalta laidalta hyvää vauhtia etääntymässä sen puolueesi oikean laitahyökkääjän tavoin niin kauas todellisuushorisontin tuolle puolen, josta paluuta ei enää ole! - Ei mene kapille perille.
...en enää jaksa lukea vain lainaviisautta toistelevia sadoin linkein lukukelvottomiksi tehtyjä kirjoituksiasi, en edes vastalahjana sille, että sinä näyt huolella lukevan minun kirjoitukseni ja ne jopa arkistoivan ja niitä vuosien kuluttuakin täällä esittelevän.
Miksi minun tai kenenkään muun tarvitsisikaan kirjoituksiasi lukea? Kun joskus on lukenut yhden, on lukenut kaikki - samaa niissä aina pyörität.
Näkyvät niihin kirjoituksiisi kyllästyneen ja ne lukukelvottomiksi huomanneen jo monet muutkin sellaiset, joita heidän esitystensä perusteella on pidettävä asioista enemmän tietävinä ja niitä paremmin ymmärtävinä kuin sinua. Ja kaikin tavoin selväpäisempinä muutenkin.
Uskon sinun kuitenkin olevan sen verran todellisuudentajuinen, ettet enää turhaan minulle kirjoituksiasi linkkineen osoita, sillä vast´edes jätän ne huomiotta kuten muidenkin höppänöinä pitämieni tai törkimysten kirjoitukset. Katsopa vaikka tätä ketjua!
Jos ja joskus kun tarvitsen lainaviisautta, saan sitä itsekin joka tarpeeseeni myös täältä netistä - suosikkeihinikin olen liittänyt mm. monia aforismikokoelmia - ja minulla on myös melkoinen kirjasto kotonani, josta viisautta löytyy lisää. Kuten myös muuta tietoa, esim. historiasta, Kekkosestakin, kuten olet huomannut.
Kaikkea hyvää vain Sinulle, Timo! Koeta tajuta vaara ja tehdä jotakin sen estämiseksi! Siis mikä vaara, vai? No se, että olet siltä puolueesi vasemmalta laidalta hyvää vauhtia etääntymässä sen puolueesi oikean laitahyökkääjän tavoin niin kauas todellisuushorisontin tuolle puolen, josta paluuta ei enää ole!Aina samat myrkkyajatukset sylkee.
- (o)
Ei mene kapille perille. kirjoitti:
Aina samat myrkkyajatukset sylkee.
Jo vain olet yksinkertainen Mikko B.
- JormaKKorhonen
...annoin liian toivottoman kuvan todellisuushorisontin tuolle puolen etääntyneen paluun mahdollisuuksista. Se puolueenne oikea laitahyökkääjä, joka jo kauan on ollut siellä jossain tuntemattomassa hyvin kaukana, on viime aikoina käynyt myös todellisuushorisontin tällä puolen, ja ehkäpä hän nyt pysyykin täällä.
Mutta silti: ei kannata riskeerata ja ehdoin tahdoin mennä tuntenmattomaan, josta paluu ei ole koskaan varmaa, ja jonne ei noutopartiota ainakaan täältä lähetetä. - Timo Ristimäki
...annoin liian toivottoman kuvan todellisuushorisontin tuolle puolen etääntyneen paluun mahdollisuuksista. Se puolueenne oikea laitahyökkääjä, joka jo kauan on ollut siellä jossain tuntemattomassa hyvin kaukana, on viime aikoina käynyt myös todellisuushorisontin tällä puolen, ja ehkäpä hän nyt pysyykin täällä.
Mutta silti: ei kannata riskeerata ja ehdoin tahdoin mennä tuntenmattomaan, josta paluu ei ole koskaan varmaa, ja jonne ei noutopartiota ainakaan täältä lähetetä.sorry vaan, parahin "JormaKKorhonen"!
Itsepä tämänkin ketjun - ja sen tasoisen - kirjoittelun aloitit. Kuten myös kohtalaisen paljon asiassa pysyneen NATO-keskustelun - sen vissiin A-talk -ohjelmaan pohjautuneen - tavallaan lopetit.
Tiedoksesi.
1) Silloin tällöin myönnän silmäileväni muutaman tuokion "JormaKKorhosenkin" kirjoituksia, mutta niistä voinee todeta, että "kun on lukenut yhden (esim. Kekkos-historioinnin), on lukenut kaikki". Joten, "samt sanat" vaan sinne asevelikyöpelivuorelle!
2) Ei Sinun kirjoituksiasi ole tarvinnut minun mitenkään mihinkään arkistoida. Kysy ohjetta vaikka insinööripojilta tai muilta sukukunnan välkyiltä, miten ne näppärästi löytyy hujauksessa muutenkin suomi24.fi:n saiteilta.
3) En "JormaKKorhosen" kirjoituksia olisi näillä saiteilla muuten mitenkään esittelemässä, mutta täytyyhän sitä toisen mitä ilmeisimpiä tarpeitä ydittää jotenkin toverillisesti tyydyttää. Ja sitäpaitsi ne kertova hyvin paljon kirjoittajastaan, uskoakseni enemmän kuin se minusta, että lähdetiedot merkiten aina muistan kertoa, ketä itseäni viisaampaa olen kulloinkin siteerannut...
4) Siitä olen kanssasi yhtä mieltä, että valitettavan suuri osa niin tämän ketjun kuin monien muidenkin kirjoituksista on kutakuinkin ala-arvoisia. Vaan "sitä saa, mitä tilaa" saattaa olla sopiva kuvaamaan tämmöisten kapi(a9)sten saittienkin mielipidetuotantoa? Toivokaamme parempaa, vaikkei viimeisimmät omatkaan "arivointisi" kyllä siihen suuntaan viittaa. Surullista.
5) Olen iloinen puolestasi. Kunnon kirjasto - myös kotona - olisi suotava olla itse kullakin kansalaisella. Tietysti sen lisäksi, että kunnollinen kunnallinen kirjasto kuhtuuullisen lähipiirissä. Pieni vihje mietittäväksi: pitäisköhän aforismikokoelmia myös lukea - ja ihan ajatuksella. Ja niiden "viisauksia" omaan elämäänsä soveltaen?
6)Kyllähän se on ollut pakko huomata, että "JormaKKorhonen" - ja kaikki varhemmatkin nimimerkkinsä - on syystä tai toisesta jäänyt Urho Kaleva Kekkosen "pauloihin", aivan tuntuu siltä, että "traumaattisesti". Onhan sitä saanut seurata sekä "informaatiota" että "disinformaatiota", ikävä kyllä viime mainittua yltyvässä vauhdissa entistä enemmän. Suosittelisin "tiedonhankinnan" suhteen lähdekritiikkiä.
7) Olen otettu, että JKK kantaa huolta niin minusta kuin näköjään suomen Keskustastakin. Solidaarisuus ei siis ole vielä kuollut?
8) Tiedä häntä nyt noista "todellisuushorisonteista". Ja kenen?
Kaikkea hyvää Sinulle, "JormaKKorhonen". Eritoten hyvää viikonloppua!
§§§§§§§§§§§§§§
"Sorry vaan, Timo, että....
Kirjoittanut: JormaKKorhonen 21.4.2006 klo 14.18
Kaikkea hyvää vain Sinulle, Timo! Koeta tajuta vaara ja tehdä jotakin sen estämiseksi! Siis mikä vaara, vai? No se, että olet siltä puolueesi vasemmalta laidalta hyvää vauhtia etääntymässä sen puolueesi oikean laitahyökkääjän tavoin niin kauas todellisuushorisontin tuolle puolen, josta paluuta ei enää ole!
§§§§§§§§§§§
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760