Kaunis mies

haittaako

Mitäs ajattelette jos kuvaatte miestä sanomalla "kaunis mies". Naisesta harvemmin sanotaan komea nainen, yleensä ne on kauniita. Kuka vois olla teidän mielestä
ennemminkin kaunis mies kuin komea mies.

16

3951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hänellä

on ihanan kauniit silmät.... =)

Sama se, sanooko miestä kauniiksi vai komeaksi. Ja sama se, sanooko naista kauniiksi vai upeaksi vai sieväksi vai somaksi vai viehättäväksi... ääh, ihan sama. Sanat ovat vain sanoja. Kyllä jokainen mies varmasti sanasta "kaunis" hiffaa idean ( idea = se on kehumista eikä mitään homottelua :D )

• miehelle

sanottuna tarkoittaa sitä, että mies on kaunis myös sisäisesti.

Komeita ja hyvännäköisiä miehiä on paljon, mutta kauniita harvassa. Kaunis mies ei välttämättä ole edes todella komea, vaan kauniiksi tekee sisältö.

Kauniiksi sanomalla siis osoitan todella arvostavani ko miestä.

• Heppuhei

Entäs jos miehestä sanotaan että on söpön/suloisen näköinen?

Herättäkö tuolloin naisessa vain joitakin äidinvaistoja? :(

• Nainen32

on minun mielestä söpö.. syötävä.. ei mitään äidillisiä juttuja tule siitä mieleen.

• Rouva67

Mä olen varmaan sen verran vanhanaikainen, että miehet ovat komeita ja naiset kauniita. Jos jotain miestä sanottaisiin kauniiksi, väkisin tulisi mieleen kaikkea muuta kuin miehekäs mies...;)

• ZinaZ

Mullakin tulee kauniista miehestä mieleen vähemmän maskuliininen yksilö. Monesti esimerkiksi miesmalleja tai "runopoikia" voisi nimittää kauniiksi, joskin eri tavalla. Söpöksi tai suloiseksi taas saattaa tehdä jokin yksi ominaisuus, pilke silmäkulmassa tai veikeä hymy. En silti menisi aikuiselle miehelle sanomaan, että oletpas söpö. Parempi pitää moiset ajatukset omana tietonaan :)

• eliza.

Minä tiedän kauniita miehiä. Olen heille sanonutkin siitä. Eivät tainneet oikein tykätä...:)
      (heillä on pitkähköt kiharat hiukset, söpöt kasvonpiirteet, heikohko ruumiinrakenne etc)

• hyih....

kaunis mies on kaikkea muuta kuin kiihottava...en syty sellaisiin lainkaan..

• mies voi

olla kaunis!!! yök!

• Nainen.

Jotkut miehet vain ovat komeita ja toiset kauniita, jotkut taas söpöjä.

Edellä mainittu Elijah Wood kuuluu juuri kauniisiin miehiin. En sanoisi häntä komeaksi. Lostissa näyttelevä Dominic Monaghan taas on söpö perunanenineen. :D

On tämä vaikeaa. :P

• - Piiamariia -

Kaunis mies tarkoittaa yleensä mun näkökulmastani joko a.) hieman eteeristä, jollakin tapaa "saavuttamattoman" oloista ja mysteeristä miestä tai b.)ehdottomasti positiivisella tavalla sensitiivistä, hetkessä elävää ja ennen kaikkea harvinaislaatuista (!)miestä.

A:n tapauksessa ( jotta siis kutsuisin miestä kauniiksi) mies on (todennäköisesti) joko joku oikeasti saavuttamattoman tapainen julkkis tyyliin Orlando Bloom tms., tai sitten mies, joka on musta oikeasti mystisellä tavalla kiehtova, muttei kuitenkaan vetoa laajemmin tunnetasolla. B:n tapauksessa kyseessä on hyvin harvinaislaatuinen mies: koen hänet läheiseksi ja aidosti viehätyn hänestä sanoessani häntä "kauniiksi mieheksi".

Olen varmaan kaks kertaa elämässäni sanonut ääneen miehelle pitäväni häntä "kauniina miehenä". Molemmissa tapauksissa kysymyksessä oli aito kohteliaisuus, jota en sanonut missään mielessä siksi, etten olisi pitänyt miestä myös fyysisesti puoleensa vetävänä. Tota "kaunis" sanaa ei silti ( en ainakaan mä..) viljele miehille.

Komea on yleisemmin käytetty kohteliasuus. Kaikki komeat miehet eivät ole automaattisesti myös kauniita, eivätkä kauniit automaattisesti komeita. Molempiakin joku mies voi toki silti olla.

Jotta mä kutsuisin miestä kauniiksi, pitää hänessä olla jotain oikeasti kaunista, myös henkisessäkin mielessä. Siis eräänlaista "sielun kauneutta". Kaunis voi olla sellainenkin mies, josta viehättyy, mutta joka ei vetoa seksuaalisesti. Tapauskohtaista ainakin mun kohdalla tuo.;)

Loukkaus kauniiksi kutsuminen ei kuitenkaan multa ikinä olisi, ellen sitten heitä ko. kommenttia esim. tyyliin futiskatsomossa tms.

• Anonyymi

Mulle kaunis nainen on sisäisesti, enemmän naisesta sanoisin ulkonäöstä upea, hyvännäköinen vartalo

• Anonyymi

Kyllä naisiakin voidaan sanoa komeaksi. Sellainen ylväs, näyttävä nainen.

• Anonyymi

Ja tänään törmäsinkin muualla netissä naiseen, jota voitaisiin kuvailla komeaksi. Maria Lund. Kaunis, näyttävä, ylväs, komea nainen.

• Anonyymi

Tällaiseenkin sinä aloittaja kulutat päiväsi? Saatko sinä tällaisista jonninjoutavista höpinöistä rahaa vai mikä on syy täällä riekkumiseesi?

• Robert Plant nuorena. Sanoisin myös, että Paul Rodgers oli nuorena kaunis. Tosin kumpaakin voi sanoa myös komeaksi, mutta etenkin tuosta Plantistä nuorena tulee ensimmäisenä mieleen sana kaunis. Myös David Coverdale oli nuorena ja erityisesti Deep Purplen aikoina erittäin kaunis ja myös Led Zepin Jimmy Pagea nuorena voi kuvata myös tuolla sanalla.

Minusta ei ole ollenkaan huono asia, jos miestä kuvaa sanalla kaunis. Minusta on kunnianosoitus miestä kohtaan, jos häntä pitää kauniina. Sanasta komea tulee minulle ensimmäisenä mieleen maskuliinisempi kuin nuo minun edellä mainitsemani ja itse pidän ulkonäöllisesti enemmän tuollaisista ei niin maskuliinisista miehistä.

Robert Plant on yksi hyvä osoitus miehestä, jota voi pitää kauniina, tosin iän karttuessa häneen tuli hieman karkeampiakin piirteitä, mutta hän oli silti erittäin hyvännäköinen vielä yli kolmekymppisenäkin ja neljä-viisikymppisenäkin ja nykyäänkin on ihan charmantti mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe