Sinkkuko?

Sini78

Niin että olenko vai en kun on lapsia? :O Ja jos fiksu osaisi kertoa mistä löytäisin sellaisen miehen joka ei mun kakaralaumaa säikähdä ja silti ylittäisi äidin kriteerit? kiitos...........

33

2773

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot sinkkuäiti.
      ja miehiä löytyy tuolta treffipalstalta :)

• sinkku tarkoittaa

ihmistä joka ei ole tehnyt lapsia, eikä ole ollut liitossa. Uusiosinkku taas tarkoittaa eronnutta. Yh on yksinhuoltajaäiti eli Sini78 on siis yksinhuoltaja. Käsitettä Sinkkuäiti ei ole olemassakaan.

• määritelmä
        sinkku tarkoittaa kirjoitti:

ihmistä joka ei ole tehnyt lapsia, eikä ole ollut liitossa. Uusiosinkku taas tarkoittaa eronnutta. Yh on yksinhuoltajaäiti eli Sini78 on siis yksinhuoltaja. Käsitettä Sinkkuäiti ei ole olemassakaan.

Sinkulla EI ole lapsia ja hän EI ole eronnut.
        Rautalangastako se pitää vääntää!!!!

• Eronnut mutta sinkku
        määritelmä kirjoitti:

Eli pitääkö olla avioeronnut, että on uusiosinkku? Entä jos on eronnut suhteesta tai avoliitosta? Olen kyllä mielestäni sinkku. Asun yksin, elän yksin. Sinkku mikä sinkku. Toivottavasti ei ikuisesti.

• sinkku tarkoittaa kirjoitti:

Kovinpa on mustavalkoisia nämä määritelmät. Onkos nämä sitten kielitoimiston virallinen kanta?

Mikäs sitten on mies jolla on lapsia, mutta lapset ovat erossa jääneet äidille? Hän ei voi olla sinkku, eikä uusiosinkkukaan, olisiko hän viikonloppuhuoltajaisä, isäjonkalapseteivätasuhänenluonaan...?

• sinkku tarkoittaa
        määritelmä kirjoitti:

"Sinkulla EI ole lapsia ja hän EI ole eronnut.
        Rautalangastako se pitää vääntää!!!!"

Turhaan minulle rähjäät! Noinhan minäkin juuri sanoin, ihan saman asian kuin sinäkin!

• pihkura
        joonas75 kirjoitti:

Kovinpa on mustavalkoisia nämä määritelmät. Onkos nämä sitten kielitoimiston virallinen kanta?

Mikäs sitten on mies jolla on lapsia, mutta lapset ovat erossa jääneet äidille? Hän ei voi olla sinkku, eikä uusiosinkkukaan, olisiko hän viikonloppuhuoltajaisä, isäjonkalapseteivätasuhänenluonaan...?

Tuo viiminen oli ehdottomasti paras ja kätevä vaikkas työkkärin lomakkeisiin :) ja huomaa olevansa hyvässä humalassa kun ei enää kieli taivu paplattaan tuota sujuvasti :)

• Yks sinkkuäiti

" käsitettä sinkkuäiti ei ole olemassakaan"
        no jus joo, mikä perätön väite !!! Mee vaikka
        googlen hakukoneelle ,laita sinne hakusana sinkkuäiti, niin tulee artikkeleita vaikka kuinka paljon. Täällä vaan heitellään väitteitä,
        mitkä ei perustu mihinkään.

• väärässä oot!
        Yks sinkkuäiti kirjoitti:

" käsitettä sinkkuäiti ei ole olemassakaan"
        no jus joo, mikä perätön väite !!! Mee vaikka
        googlen hakukoneelle ,laita sinne hakusana sinkkuäiti, niin tulee artikkeleita vaikka kuinka paljon. Täällä vaan heitellään väitteitä,
        mitkä ei perustu mihinkään.

Ehkä niitä artikkeleita löytyy siksi että JUURI TE YH:T olette lanseeranneet sen käsitteen! Moni teistä on vielä niin härskejä että käytätte vain pelkkää sanaa sinkku, lapsista kerrotaan joskus ohimennen jos kerrotaan.

Sana SINKKU jo torjuu sen mahdollisuuden että voisi olla lapsia!

Sinkku tarkoittaa NAIMATONTA JA VAPAATA YKSINELÄJÄÄ! Se että olet ilman kumppania ei riitä, sulla ei myöskään voi olla lapsia!!! Myöskään eronnut ei voi käyttää sanaa sinkku.

• sä ooot mun idolli!
        väärässä oot! kirjoitti:

Ehkä niitä artikkeleita löytyy siksi että JUURI TE YH:T olette lanseeranneet sen käsitteen! Moni teistä on vielä niin härskejä että käytätte vain pelkkää sanaa sinkku, lapsista kerrotaan joskus ohimennen jos kerrotaan.

Sinkku tarkoittaa NAIMATONTA JA VAPAATA YKSINELÄJÄÄ! Se että olet ilman kumppania ei riitä, sulla ei myöskään voi olla lapsia!!! Myöskään eronnut ei voi käyttää sanaa sinkku.

eikä saa olla koiraa, kissaa, marsua, hevosta, exiä, tuhmia ajatuksia! Pitää elää selibaatissa ja olla täysin epätoivoinen!

Hyvä me, kyllä me tiedetään ja osataan!!!

• Sinkkuäiti
        väärässä oot! kirjoitti:

Nimittäin sun vastauksilles. Katsoppas kun en ole YH,
        koska mun lapsi on tullut jo täysi-ikäiseksi.
        Sinkkuäiti mä kyllä olen ja sille sä et voi mitään.
        Kohta pitää varmaan olla neitsyt, että voi käyttää pelkkää sinkku nimikettä itsestään.

• pihkura

Hassua nimittäin, miten tärkeetä ihmisille on se termi, jotea itsestään käyttää tai joku toinen puolestaan itsestään. Sinkku tai yh tai sinkkuäiti tai mikä vaan..

Jos etsii seuraa, niin onko sillä oikealla termillä väliä? Kunhan siis vaan sitten muistaa mainita ne lapset, jos niitä on, mutta tuskin oikean termin käytöstä pitäisi niin kauheaa haloota nostaa, varsinkin kun siitä on nähtävästi hieman eriäviä mielipiteitä, mikä on oikein ja mikä ei ;)

• pihkura

tuosta yh-lyhenteestä. Kun sehän periaatteessa tarkoittaa yksinhuoltajaa, mutta monethan ovat erotessaan päätyneet yhteishuoltajuuteen.. Mikä sen lyhenne on? :)

• englanniksi
        pihkura kirjoitti:

tuosta yh-lyhenteestä. Kun sehän periaatteessa tarkoittaa yksinhuoltajaa, mutta monethan ovat erotessaan päätyneet yhteishuoltajuuteen.. Mikä sen lyhenne on? :)

Sinkku on englanniksi "single" eli yksi. Mitenkäs ne lapset tuohon määritelmään sopii?
        Yksinhuoltajat ovat harhautusmielessä ottaneet sinkku-nimityksen omakseen, että kävis parempi "mäihä".

• pihkura
        englanniksi kirjoitti:

Sinkku on englanniksi "single" eli yksi. Mitenkäs ne lapset tuohon määritelmään sopii?
        Yksinhuoltajat ovat harhautusmielessä ottaneet sinkku-nimityksen omakseen, että kävis parempi "mäihä".

harhautushan siinä on varmasti kaikilla mielessä ;)

Mä ihan luulin, että kyse on kuitenki enemmän siitä, onko kumppania vai ei. Vaikka ihmisellä on lapsia, ni voihan se silti olla "vapaa"..

Pitääkö sitä pilkkua tosissaan lähtee n*ssimaan ja p*rkele vielä saada mutki väitteleen mukaan.. :)

• sinkku tarkoittaa
        pihkura kirjoitti:

harhautushan siinä on varmasti kaikilla mielessä ;)

Mä ihan luulin, että kyse on kuitenki enemmän siitä, onko kumppania vai ei. Vaikka ihmisellä on lapsia, ni voihan se silti olla "vapaa"..

Pitääkö sitä pilkkua tosissaan lähtee n*ssimaan ja p*rkele vielä saada mutki väitteleen mukaan.. :)

Yh EI ole täysin vapaa koska hänellä on ne lapset. Ja tavallaan ne lapset sitoo sen naisen myös siihen exään!!!

Sinkulla ei ole lapsia. Mun mielestäni on harhaanjohtavaa käyttää YH:sta nimitystä sinkku, se on toisen ihmisen huijaamist, vedättämistä.

Jos kerran on lapsia niin silloin on paras puhua yh:sta koska suhde ei voi kestää jos se alkaa jo heti kättelyssä vedättämisellä.

• kerran...
        englanniksi kirjoitti:

-Yksinhuoltajat ovat harhautusmielessä ottaneet sinkku-nimityksen omakseen, että kävis parempi "mäihä".-

Toi on totta!
        Muakin yksi yh-äiti harhautti, ei alussa puhunut mitään lapsestaan mutta sitten kun oltiin jo kirjoiteltu pidemmän aikaa vasta sitten kertoi että on lapsi. Sanoi jopa ihan suoraan että tuskin olisin kirjoitellut jos hän olisi heti sanonut...voi jessus. Onhan se hyvä että myöntää tuon että miksi ei kertonut mutta silti...kyllä pitää sanoa jo ekassa meilissä että on lapsia. Tosin tapauksesta on jo vuosia aikaa.

• pihkura

Yh EI ole täysin vapaa koska hänellä on ne lapset. Ja tavallaan ne lapset sitoo sen naisen myös siihen exään!!!

Sinkulla ei ole lapsia. Mun mielestäni on harhaanjohtavaa käyttää YH:sta nimitystä sinkku, se on toisen ihmisen huijaamist, vedättämistä.

Jos kerran on lapsia niin silloin on paras puhua yh:sta koska suhde ei voi kestää jos se alkaa jo heti kättelyssä vedättämisellä.

Rynkytä nyt niin että natisee..

Siellä oli """merkkejä pitkin poikin vapaata. Niih.. Ja minä puhuin kumppanin etsinnästä. Aika heikkoa jos ainoa sana, jolla on merkitystä on sinkku tai yh tai mikä lie.. Kai siinä nyt jumalauta muutaki jutellaan ja tutustutaan. On se kumma, jos ei aikalailla alkumetreillä tule mieleen mainita, että on lapsi tai lapsia.

Ja nyt mä kyllä kuittaan täältä helvettiin. Alkas tuleen savu korvista..

• eka ja vika kerta
        kerran... kirjoitti:

-Yksinhuoltajat ovat harhautusmielessä ottaneet sinkku-nimityksen omakseen, että kävis parempi "mäihä".-

Toi on totta!
        Muakin yksi yh-äiti harhautti, ei alussa puhunut mitään lapsestaan mutta sitten kun oltiin jo kirjoiteltu pidemmän aikaa vasta sitten kertoi että on lapsi. Sanoi jopa ihan suoraan että tuskin olisin kirjoitellut jos hän olisi heti sanonut...voi jessus. Onhan se hyvä että myöntää tuon että miksi ei kertonut mutta silti...kyllä pitää sanoa jo ekassa meilissä että on lapsia. Tosin tapauksesta on jo vuosia aikaa.

Itselleni kävi niin, että olimme tunteneet miehen kanssa noin kuukauden ja tuli aika vierailla ensimmäisen kerran hänen asunnollaan. "Kenen kuva tuo on? Pikkuveljesi?" Selvisi, että valokuva oli hänen pojastaan. Oppia ikä kaikki. Ennen olen kuvitellut, että ihmiset kertovat lapsistaan automaattisesti. Nykyään kysyn itse suoraan, onko lapsia.

Aloittaja on yksinhuoltaja. Itse hän kutsuu itseään perheenäidiksi. Minulle on ainakin on aivan selvää miksi :-) Miten pitkälle yksinhuoltajat luulevat valehtelemalla pääsevänsä?

• revi persettäs!
        pihkura kirjoitti:

Rynkytä nyt niin että natisee..

Siellä oli """merkkejä pitkin poikin vapaata. Niih.. Ja minä puhuin kumppanin etsinnästä. Aika heikkoa jos ainoa sana, jolla on merkitystä on sinkku tai yh tai mikä lie.. Kai siinä nyt jumalauta muutaki jutellaan ja tutustutaan. On se kumma, jos ei aikalailla alkumetreillä tule mieleen mainita, että on lapsi tai lapsia.

Ja nyt mä kyllä kuittaan täältä helvettiin. Alkas tuleen savu korvista..

Juttu on niin että sana sinkku tai yh on merkityksellinen. Ei ainoa merkitysellinen sana mutta tärkeä kokonaisukuvan kannalta. Ei kaikki halua deittailla välittämättä siitä onko toisella lapsia! Jotkut haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä, lapsettoman ihmisen kanssa. Ehkä halutaan hankkia omia lapsia ihmisen kanssa jolla ei ennestään ole lapsia. Tai ehkä ei haluta lapsia ollenkaan, ei omia eikä kumppanin exänsä kanssa saamia.

• kundi32v
        revi persettäs! kirjoitti:

Juttu on niin että sana sinkku tai yh on merkityksellinen. Ei ainoa merkitysellinen sana mutta tärkeä kokonaisukuvan kannalta. Ei kaikki halua deittailla välittämättä siitä onko toisella lapsia! Jotkut haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä, lapsettoman ihmisen kanssa. Ehkä halutaan hankkia omia lapsia ihmisen kanssa jolla ei ennestään ole lapsia. Tai ehkä ei haluta lapsia ollenkaan, ei omia eikä kumppanin exänsä kanssa saamia.

moiset pikkuseikat ja semantiikan kuviot, voi baariin mennessä varustautua plakaattilla, jossa lukee "Vain sinkut, YH:t älkäät vaivautuko" tai "Vain YH:t, sinkut älkööt vaivautuko".

ja otetaan ihan rauhallisesti. tiedän, että sotia käydään rahan takia, ainakin yksi sota on käyty naisen takia, mutta et pilkun takia.. älkää tekään :D :D

Hitto, eiköhän sitä ihminen ole haarukassa eikä mikään helvetin kategoria?!

Vai viitsiikö joku väittää, että hylkää ihmisen, johon on hilkulla rakastua, vain siksi, että ihmisellä on lapsia!?

Toivon ettei.

• kyllä hylkää!
        kundi32v kirjoitti:

moiset pikkuseikat ja semantiikan kuviot, voi baariin mennessä varustautua plakaattilla, jossa lukee "Vain sinkut, YH:t älkäät vaivautuko" tai "Vain YH:t, sinkut älkööt vaivautuko".

ja otetaan ihan rauhallisesti. tiedän, että sotia käydään rahan takia, ainakin yksi sota on käyty naisen takia, mutta et pilkun takia.. älkää tekään :D :D

Hitto, eiköhän sitä ihminen ole haarukassa eikä mikään helvetin kategoria?!

Vai viitsiikö joku väittää, että hylkää ihmisen, johon on hilkulla rakastua, vain siksi, että ihmisellä on lapsia!?

Toivon ettei.

Onko se niin vaikea tajuta, että kun ehdottomasti ei halua lapsia elämäänsä, niin ei halua lapsia elämäänsä?

• Määrittelijä

No ihan aikusen oikeesti. ;)
      Väännetäänpä vähän rautalankaa.

Puhtaasti määrittelyn mukaisesti.

"Sinkku" on henkilö, joka ei ole koskaan olut naimisissa eikä hänellä ole lapsia.

(Tyttö-/poikaystäviä voi ollakin ollut ja avoliittojakin koettuna mutta ei siis pappein aamenta ym.)

Jos eroaa - niin todellakin on "Eronnut" - eikä sinkku - vaikka tätäkin tapausta näkee paljon käytettynä, vaikka eronneella ei olisikaan lapsia. Niin eihän silti sanan varsinaisessa merkityksessä ole Sinkku, vaan eronnut. Näin se vaan on :)

Leskikin voi olla.

Dinkkuja ovat 2 avoliitossa asuvaa henkilöä, joilla ei ole lapsia. (Double incomes without kids). Mutta Suomessa puhutaan avoliitosta. ;) Ei dinkuista.

Jos tuosta dinkkuilusta eroaa - niin on taas sinkku :)

Mutta jos eroot avoliitosta - niin et ole sinkku jos sinulla on lapsia.
      Olet yksinhuoltaja -vaikka teillä olisikin yhteishuoltajuus. Mutta sinkku et ole. Suomessa vain sana "yksinhuoltaja" on ehkä jotenkin negatiivissävytteinen, joten ihmiset ehkä ovat siirtyneet sinkkuäiti - nimityksiin tmv. ;)

Eihän näillä määrittelyillä mitään väliä. Mutta jos luet esim. deittipalstaa niin, jos henkilö kirjoittaa sinne että on "sinkku" - niin saa kyllä 110-lasissa sellaisen käsityksen, että ei ole lapsia - eikä myöskään avioeroja takana.

Ja ne isät, toisin sanoen joilla on esim. yhteishuoltajuus tmv. He ovat myös joko viikonloppuisiä, yksinhuoltajia tai eronneita. Mutta kyllä se lapsen olemassa olo - vaikka ei olisi missään tekemisissä äidin&lapsen kanssa - tarkoittaa sitä, että henkilö vaan ei ole sinkku. :) Sanan varsinaisessa merkityksessä.

Huh huh. Ei sen nyt niin vaarallista ole - mutta pääasia että on toiselle rehellinen.

• Teu

Mikäs mä sitten olen kun en ole ollut naimisissa, mulla on yks lapsi, olen mies enkä tapaa lastani näköjään koskaan?
        Mä en sun mielestäs sitten ole kumminkaan sinkkukaan niin mitäköhän nimitystä mun sitten pitää käyttää ittestäni, huoh, mä olen sinkku ja piste sille =)

• xor

Juu, juu, sinkku olet jos et seurustele. Tuohon jälkimmäiseen kysymykseen en osaa sanoa kuin, että eiköhän niitä netistä, ulkoa, metsästä, kaupasta, tms. paikasta löydy. Ole hyvä..... :)

• kaappijuoppo

-Jäin leskeksi ja meillä on lapsia, menin kihloihin eronneen naisen kanssa jolla oli lapsia. Olin siis isä ja avoisäpuoli, tulin myös avoisoisäpuoleksikin lastenlastensa myötä.

-Avöpuolison miniällä oli ennestään lapsia, olinkin ________(1).

-Avopuolisoni lapsen erottua vaimostaan minusta tuli hänen aiemman liittonsa lasten _____________? (2)

-Nyt asun yksin, olen siis ____________(3)

• ja sillä siisti

Ei siinä sen kummempaa käsitettä tarvita. Olet leski ja siinä kaikki. Sinkku et ole.

• Milja

En ole ollut koskaan naimisissa : en siis ole eronnut.
      Asun yhdessä lapseni kanssa : en siis ole sinkku.
      Lapseni tuli juuri täysi-ikäiseksi: en siis ole
      YH.
      Siispä, olen sinkkuäiti

• kaappijuoppo

siis Sinkkuja. Onhan meillä sukuakin emmekä sano itseämme jonkun Iivarin lapsenlapsenlapsenlapsenlapsenlapsiksi. Simppeli homma kun kertoo pikimmiten missä mennään. Minä jo ehdin tykästyä noihin avominiän aiemman avopuolison lapsiin. Tykkäänhän minä eläimistäkin, miksen ihmisistä?

• Essi

Kävin googlessa ja laitoin hakusanaksi sinkkuäiti, niinkuin tuolla aikaisemmin yks sinkkuäiti antoi vihjeen. Jo tuli pilvin pimein sivuja, missä esiintyy sana "sinkkuäiti". Niitä lukiessa ei voi vetää kuin yhden johtopäätöksen :
      sinkkuäiti on synonyymi sanalle yksinhuoltaja.
      Sini ,olet siis sinkkuäiti .

• mc toiseen

Mahdoton yhtälö, mikä ihmeen sinkkuäiti????
        Setä on tuolla kaavalla täti.

• Essi
        mc toiseen kirjoitti:

Mahdoton yhtälö, mikä ihmeen sinkkuäiti????
        Setä on tuolla kaavalla täti.

Mitä sä horiset ? Ei tää nyt niin vaikeeta voi olla, että pitää vetää jotain kaavoja
        esiin. Vai ootko sä DI ?
        Sinkkuäiti on naispuolinen henkilö, joka asuu
        yhdessä lapsensa/lastensa kanssa.
        Miespuolinen voi sitten olla vaikka sinkkuisä.
        Mikä tässä nyt on niin vaikeeta ymmärtää ?

• Kajsa29

Mulla on lapsi, mut ei miestä. Määrittelen itseni sinkuksi!! Sanokoot toiset mitä sanoo...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      195
      5783
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1979
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1355
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1299
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      1250
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe