Punatukkaiset kummajaiset.

Berne...

Miksi Suomalaiset naiset niin yleisesti värjäävät hiuksensa punaisen eri sävyillä. Punatukkaisuus kun sopii ani harvalle jos kenelekään.

Punainen väri vain korostaa suomalaisen ihon kalpeutta sekä saa ihmisen näyttämään ikäistään vanhemmalta ja väsyneeltä.

Mutta eipä suominaisilla muutenkaan ole tuo tyylitaju hanskassa. Nyt kun nuoret miehet varsinkin ovat alkaneet kiinnittää pukeutumiseen huomiota niin oikein korostuu naisten junttimaisuus. On se ihme, että ei osata pukeutua kuin nuhruisesti tai huoramaisesti, naisellisuus ja tyylikkyys on totaalisen hukassa. Ja huom! emme enää ensikesänä haluaisi katsella teidän pursottavia jenkkakahvoja ja mahaselluliitteja liian pienien napa aitojen ja lantiofarkkujen puristuksessa.

Mutta tuo punatukkaisuus, Italialainen ystäväni oli viikon visiitillä ja hänkin ihmettelei miksi täällä punasävyt on niin naisten suosiossa vaikka se saa heidät näyttämään kulahtaneilta.

33

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesutupa

      Kysyin tuosta punatukkaisuudesta aiemmin eräässä ketjussa. Se johtuu kuulema siitä, että suomalaisilla on hiuksissa punahiuksisen pigmentit (tms) niin että kun värjää, lähinnä vain punainen onnistuu. Itsekään en tuosta väristä pidä, mutta onhan se näin ollen ymmärrettävää.

      Mitä tulee miesten pukeutumiseen, itse en ole huomannut mitään parantumista sillä rintamalla. Naisten pukeutumisesta: käypäs vaikka Pariisissa katsomassa miten siellä naiset pukeutuvat tai Lontoossa tms. - ihan samalla tavoin kuin täälläkin. Muodissa ei ole kysymys estetiikasta vaan muodista.

      Muoti on nyt muuttunut, napapaidat ja matalat housunkaulukset eivät enää ole muotia, joten kesällä niitä ei enää pitäisi näkyä ainakaan muotitietoisten päällä.

      Viestisi on vihamielinen. On surullista, miten paljon vihaisia ja lyttääviä ihmisiä tällä palstalla kirjoittelee. Jos on noin paha olo, kannattaa tehdä jotain itsensä eteen eikä purkaa sitä muille.

    • ruskeatukka

      Se on se punainen pigmentti hiuksissa, joka tulee esiin melkein värin kuin värin yhteydessä..

      • annabel.

        Suomalaisilla juuri on tuota punapigmenttiä tukassa, yleensä juuri tummahiuksisilla. Ei suomalaisen tummat hiukset ole koskaan ns. oikeasti tummat, ne on aina jonkinverran punaruskeat. Sellaisia kunnon brunetteja ei löydy kuin latinalaisista maista.
        Toki eihän noille geeneille tarvi antaa periksi vaan sinnikkäästi kampaajalla yrittää saada punaista väriään kuriin niin kuin minä teen.


      • meikäläinen
        annabel. kirjoitti:

        Suomalaisilla juuri on tuota punapigmenttiä tukassa, yleensä juuri tummahiuksisilla. Ei suomalaisen tummat hiukset ole koskaan ns. oikeasti tummat, ne on aina jonkinverran punaruskeat. Sellaisia kunnon brunetteja ei löydy kuin latinalaisista maista.
        Toki eihän noille geeneille tarvi antaa periksi vaan sinnikkäästi kampaajalla yrittää saada punaista väriään kuriin niin kuin minä teen.

        Mulla on kalpea iho ja kesäisin pisamia, tukka on tummanvaalea, sellainen tylsä MUTTA seassa ja varsinkin kasvojen ympärillä näkyy punaista pigmenttiä.

        Ja aina kun värjään hiuksiani ruskeammiksi, niin hetken päästä ne alkaa taas muistuttamaan enemmän punaista kuin ruskeaa. Se punasävy jotenkin vain tunkee läpi vaikka mitä tekisi ja miten värjäisi. En jaksa ihan joka toinen viikko värjätä hiuksia, kun ne kärsii siitä joten annan punasävyn olla. Eipä se tunnu ketään muuta häiritsevän kuin tätä yhtä tyyppiä; taitaa muuten olla sama joka ilmaislehtien tekstiviestiosioihinkin kirjoittelee anti-punatukka viestejä. Tyypillä taitaa olla joku fiksaatio.

        Ja mitä tulee napapaitoihin...missä ihmeessä niitä muka enää näkyy? en ole napapaitaa nähnyt ikiaikoihin kenenkään päällä, en edes silloin kun J.Lo yritti tehdä siitä muodikasta.


      • reedo
        annabel. kirjoitti:

        Suomalaisilla juuri on tuota punapigmenttiä tukassa, yleensä juuri tummahiuksisilla. Ei suomalaisen tummat hiukset ole koskaan ns. oikeasti tummat, ne on aina jonkinverran punaruskeat. Sellaisia kunnon brunetteja ei löydy kuin latinalaisista maista.
        Toki eihän noille geeneille tarvi antaa periksi vaan sinnikkäästi kampaajalla yrittää saada punaista väriään kuriin niin kuin minä teen.

        The Udmurts are the most red-haired Finno-Ugric people, the most red-haired nation in Russia, and as far as the rest of the world is concerned, they are inferior only to the Irish in this respect.


        http://img163.imageshack.us/img163/5518/050917143.jpg



        http://www.finugor.ru/en/node/15829


    • mitä tarkoitat

      Täällä päin Suomea, missä mä asun, suunnilleen joka toisella vastaantulevalla 20-35-vuotiaalla naisella on järkyttävän iso ahteri, jenkkakahvat ja punaiseksi värjätyt hiukset. Eli et puhu pskaa lainkaan. Olen tuota itsekin ihmetellyt, että mikä helkutin into naisilla on värjätä letti punaiseksi välittämättä siitä sopiiko se heille ollenkaan.

      Muutenkin täkäläisiltä naisilta tuntuu olevan itsekritiikki hukassa. Vatsamakkaroista huolimatta ahtaudutaan johonkin tiukkaan paitaan joka oikein korostaa lihavuutta. Tytöt hei, siihen peiliin olisi hyvä katsoa silloin tällöin ennen ulos lähtöä. Toki jokainen saa pukeutua ja tehdä hiuksilleen just mitä haluaa ... siis jos ei välitä siitä näyttääkö hyvältä vai ei.

      BTW, olen itsekin naispuolinen.

      • btw

        Sinun naispuolisuutesi tekee viestistäsi vain hemmetin paljon surullisemman. Sääli.


    • on tosi jees

      Luonnollisen näköinen punainen on eräs seksyimmistä väreistä hiuksissa. Siitä olen siis eri mieltä, että punainen itsessään olisi negatiivista. Sen sijaan ongelma on se, että Suomessa tunnutaan suosivan epäluonnollisen värisiä hiuksia; joko ne ovat liian kirkkaan punaiset, tai sitten valitaan joku ihmeen porkkanaväri. Se ei näytä hyvältä, koska hyvä värjäys on sellainen, josta ei voi tietää onko se värjätty vai ei. Anarkistit ja punkkarit ovat asia erikseen, mutta miksi "hienon naisen" pitäisi näyttää amisteiniltä?

    • punainen väri

      Mä tiedän yhden naisen joka on luonnostaan vaalea mutta värjännyt tukkansa punaiseksi. Hänelle tosiaan sopii se punainen. On tosi kaunis näky. Tosin se kauneus tulee hänestä itsestään, ei siitä punaisesta tukanväristä mutta se kyllä sopii hänelle.

      • PunaPäätEiPääseTaivaaseen<3

        mul on ns. verenpunaiset hiukset,ja kaverit ainakin sanoo,et ne saa mun pään näyttämään hyvältä.
        ja mun kaverilla,sofialla,oli tumman ruskeet hiukset.se värjäs viininpunaseksi ja nyt kaikki haluaa olla sen kavereita...ennen kaikki nauroi hiljaa ja osoitteli. :)


    • väri

      en ole koskaan värjäyttänyt hiuksiani, en ole vielä oppinut, vaikka ikää on jo aikas paljon. Meikkaamista olen vihdoin opetellut, hiuksissa on jopa kestokiharat, mutta en voisi kuvitellakaan vetäväni päähäni jotain punaista väriä.
      Kammo ajatuskin! Hupaisaa, mutta eräs suhteenpoikanen kuoli siihen,että mies halusi että värjäisin hiukseni punaiseksi.

      • kohta valkea

        vielä ole harmaata? Joillakin harmaantuminen alkaa jo kolmekymppisenä ja siksi he värjäävät. Harmaantuneet hiukset vanhentavat ennen aikaisesti.


      • väri
        kohta valkea kirjoitti:

        vielä ole harmaata? Joillakin harmaantuminen alkaa jo kolmekymppisenä ja siksi he värjäävät. Harmaantuneet hiukset vanhentavat ennen aikaisesti.

        Mielenkiintoinen väite sekin,että harmaantuminen ajaa värjäämään.
        Omasta päästäni löytyy muutamia hopeisia (kyllä!) hapsia muutoin tummasta hiuksistosta. Ei ole tullut mieleenikään käydä värjäämään edes harmaantumisen takia. Eihän ne mun naamaani ja muuta olemusta vanheta.
        Mulla on tuttu, joka värjäsi päätään nuorempana punaiseksi, ja luulinkin pitkään sen olevan hänen oman värinsä.Kunnes: hän kertoi harmaantuneensa alle kolmekymppisenä lähes yhdessä yössä, ja sanoi lopettavansa hiusten värjäämisen. Siitä pitäen hän on ollut hopeahapsi, alle neljäkymppinen. Edelleen hän on tyylikäs, ei suinkaan ennen aikaa vanhentuneen näköinen.


      • ikääntymässä
        väri kirjoitti:

        Mielenkiintoinen väite sekin,että harmaantuminen ajaa värjäämään.
        Omasta päästäni löytyy muutamia hopeisia (kyllä!) hapsia muutoin tummasta hiuksistosta. Ei ole tullut mieleenikään käydä värjäämään edes harmaantumisen takia. Eihän ne mun naamaani ja muuta olemusta vanheta.
        Mulla on tuttu, joka värjäsi päätään nuorempana punaiseksi, ja luulinkin pitkään sen olevan hänen oman värinsä.Kunnes: hän kertoi harmaantuneensa alle kolmekymppisenä lähes yhdessä yössä, ja sanoi lopettavansa hiusten värjäämisen. Siitä pitäen hän on ollut hopeahapsi, alle neljäkymppinen. Edelleen hän on tyylikäs, ei suinkaan ennen aikaa vanhentuneen näköinen.

        Miksi sitten luulet, että naiset yhtäkkiä muuttuvat punapäiksi tuossa 35 hujakoilla? Kyllä se on nimenomaan harmaantumisen takia. Harmaat ja valkeat hiukset on selkeä ikääntymisen merkki vaikka kuinka väittäsit vastaan, ei niitä nuorilla ole ja siksi ne myös vanhentaa vaikka naamassa ei vielä hirveästi ryppyjä oliskaan. Mulla on muuten jopa sellaisa ystäviä, jotka värjäyttää hiuksensa kun kampaaja on käskenyt, etteivät harmaannu ennen aikojaan... No aika hyvä tekosyy.


    • Rautaneito85

      Minulla on luonnostaan punaiset hiukset ja moni luulee, että ne on värjätty. Muutenkin todella vaalea iho korostuu kesäsin, kun muut ruskettuu ja minä en.

      Pienenä vihasin hiuksiani, kun ne oli erilaiset kuin muilla. Nykyään pidän niistä. Värjääminen ei onnistu, kun väri ei hiuksiin tartu (ainoastaan kestovärit ja nekin vain jotenkuten). Kai minäkin sitten olen kummajainen, vaikken omasta tahdostani vaan luonnostaan.. :)

      • iloleipuri

        Minäkin aito punapää..Nykyisin se on kyllä vaalennut ja värjään itse punaiseksi. Mulla on kasvot ja joka paikka pisamia täynnä, joten ei oikein ole vaihtoehtoa.. Olen joskus haaveillut sellasesta suklaanruskeista hiuksista, jospa vielä joskus.. Muistan joskus 10-15 vuotta sitten, että monellakaan ei ollut punaisia hiuksia..


      • JanitaanaJ.
        iloleipuri kirjoitti:

        Minäkin aito punapää..Nykyisin se on kyllä vaalennut ja värjään itse punaiseksi. Mulla on kasvot ja joka paikka pisamia täynnä, joten ei oikein ole vaihtoehtoa.. Olen joskus haaveillut sellasesta suklaanruskeista hiuksista, jospa vielä joskus.. Muistan joskus 10-15 vuotta sitten, että monellakaan ei ollut punaisia hiuksia..

        Luonnonverenpunaset... :P xD


    • redhead

      Mulla on punaiset hiukset, ei luonnostaan vaan värjätyt. Helvetin hyvännäköiset, pitkät ja kiharat. Miehet kuolaa ja toiset naiset on kateellisia. Eli eiköhän se ole pääasia, että hiusten kantaja on hiustensa väriin tyytyväinen. Jos ne ei jonkun toisen silmää miellytä, niin laittakoon silmät kiinni!

    • Hansku83

      Minun hiusten väri on vaihellut vuosien saatossa paljonkin. On ollut jos jonkinlaista mokaa, kuten mustaa, luumun sävyä sun muuta. Punaistakin jos jonkinlaista. En vaan viitti pitää omaa hiusteni väriä joka on se perisuomalainen maantien harmaa. En aina jaksa välitää sopiiko joku tietty punasävy minulle kunhan ei nyt aivan pöpelikköön menisi. Sitä varten kait niitä värejä myydään jotta ihmiset käyttäisivät niitä.
      Tuohon naisten pukeutumiseen en osaa sanoa mitään- Ehkä se on enemmän yläaste ikäisten juttuja tuo mahamakkaroiden tursuaminen ja liian pienet vaatteet. Mutta pidänpä silmäsi auki kun seuraavan kerran kuljen ihmismassoissa. Myönnän etten kauheasti ole seurannut miten ikäiseni tai vanhemmat pukeutuvat.

    • Maija

      ..kummajainen tai ei niin punanen piristää minnuu..vähän mustaa sekaan niin oonkin kävelevä katastrofi..hmm..tuulipuku vielä päälle niin saakohan se italiaano frendis sydärin...?
      muuten oot kyllä oikeessa,miehet pukeutuu nykyään paremmin kuin naiset..ja joo,peiliin vois vilkasta ennen ihmisten ilmoille menoa,jenkkakahvat on kamalia..mitenkään puolustelematta,jos päivät kuluu muksun kanssa lähinnä hiekkalaatikon reunalla niin ensimmäiseksi ei tule mieleen onko muodikkaat vaatteet..sit kun lähden "aikuisten ulkoilemaan"niin kyllä mie paklaan ja puunaan ihteni ok kuntoon...omasta mielestäni vain tietenkin:->

    • redhead

      Aidot sävyt, tosi jees:

      http://www.golden-knots.com/necronomicon2004/redhead.jpg
      http://www.usd.edu/images/pictures/original/usd close redhead girl_f.jpg


      Feikit, tosi feikkejä:

      http://calicogirls.com/squeakie star/red head.jpg
      http://www.unet.univie.ac.at/~a9503672/x-files/grafiken/scully.jpg
      http://www.silandara.com/photos/red-head-5-04.jpg
      http://getunderground.com/global_images/albums/RedheadRena6189-14.jpg
      http://www.numbsafari.com/tangoburbs/gallery2/d/82-2/Tango Red Head.jpg

    • AITO Punapää

      Olet ikävä kyllä oikeassa. Meikäläistä ne ilmeisesti jäljittelevät, mutta kun vaan sen feikki-punatukkaisuus on yleenstä täysin karmeaa katseltavaa.

      Feikki-punapäiden "puna" on aina liian VAHVAA! Aidot punapääthän ovat silleen "hienostuneesti" punattuja.

      • noinkaan..

        Näin erään nettikaverini ekan kerran (hänen tietämättään) ja hän oli tosi upea ilmestys punaisessa tukassaan. Ja todellakin oikea punainen sävy, ei porkkanasävyä niinkuin aidosti punatukkaisilla. Värjätty kyllä mutta kaunis, onnistunut värjäys. Voisi sanoa että mulla meni jalat alta kun hänet näin.


    • - Piiamariia -

      ..tavallaan on totta.;) Punaista väriä näkee täällä Suomessa naisten hiuksissa aika paljon, eikä suinkaan aina ko. väri sovi kantajansa muuhun olemukseen.

      Kuitenkin periaatteessa puolustan naisten oikeutta korostaa persoonaansa juuri sillä värillä, kuin he itse haluavat. Punainen väri ei tosiaankaan näytä upealta iahn jokaisella, mutta jos se (= väri) piristää kantajansa arkea, on musta muiden melskoisen turha puuttua tehtyihin valintoihin.

      Itsekin oon vuosien saatossa kokeillut varmaan lähes kaikki värit, mitä vaan olla voi. Punainen tietyssä sävyssään oli aika "upis", mutta ei..hrm..ehkä parhain mahdollinen mulle.;) Kuten ei ollut se mustakaan. Viimeiset vuodet oon viihtynyt aika lähellä omaa sävyäni olevassa blondissa värissä ja se varmaan mulle onkin yks kauneimmista.

      Kivaa, kun ihmiset kokeilevat värejä. Hiirulaismaisuus on kuitenkin kaikkein pahinta. Paljon pahempaa, kuin punaiset sävyt, vits.;) Näin mun henk.koht.mielipiteeni mukaan.

      Tyylitajua ei kyllä valitettavasti voi ostaa kaupasta, siinä ap on oikeassa.

    • PunaPäätEiPääseTaivaaseen<3

      päinvastoin, ...

      ...se just nuorentaa!(mul ainakin)
      ...Punatukkaisuus on melkeen vähiten hutsahtavaa
      ...Se sopii lähes kaikille!kokeile vaikka!
      ...Mulla punapäisyys peittää mun kalpeutta.kaveritkin kysyy,oonko käyny jossain thaimaassa ruskettumassa.
      ...se ei kyllä ole kovinkaan yleinen väri.Varsinkaan luonnollinen,ei värjätty punainen tukka on harvinainen,kuten minulla.
      ...punatukka näyttää hyvältä missä tahansa valaistuksessa.se on hallittu väri ja näyttää helpostikin kiiltävässä.Se torjuu kaiken rumuuden ja ei todellakaan avita naista näyttämään kulahtanelta.
      ...sopii lyhyeisiin kuten pitkiinkin hiuksiin!ja siitä väliltäkin.

      P.S.
      Mulla ei ole jenkkakahvoja!oon n. 150 cm pitkä ja käytän 135cm koon piukkoja farkkuja.
      täysin päinvastoin,minulta näkyy alusvaatteet,kun ne putoilevat yltäni.Siksi käytän suht. pitkiä paitoja.

      P.S.2
      huolehdi,miten kirjotat.Sulla on ihan sikana kirjotusvirheitä,joka saa sun ns. viisaan tekstin näyttämään surkealta.









      niin olet väärässä.

      • Hupaisaa :)

        >

        Aloittajalla on alle kymmenen kirjoitusvirhettä tekstissään, mutta sinulla on yli viisikymmentä.


    • hyvää joulua

      Joten höpö höpö aloittaja.

      • tyytyväinen oon

        punainen pigmentti tulee essin ja hiukseni on punaruskeat ja kiiltävät..ja nätit...siis ei mitkään kamalat mummulookin kirkuvanpunaiset..niitä näkee kynityissä lyhyissä hiuksissa keski-ikäisillä ..


    • rumapisama

      mä en todellakaan enää haluis värjätä kun hiukset on siinä pisteessä että ne ei enää kestä ellen kynitytä koko tukkaa lyhyeksi ja pidä sellaissena =(

      Oon niin älyttömän ruma esimerkiksi nytkin tällä pisama paljoudella jonka takia olen aikoinaan päätynyt värjäyskierteeseen. Jos olisi aidot punaiset hiukset niin en näkisi mitään syytä miksi oisin lähtenyt yleensä edes värjäämään. aikoinaan hennasin paljon hiuksiani ja mua todella luultiin aidoksi punapääksi.
      Hennaväri on vaan siitä aika huono että saan siitä nykyään jotain allergiaoiretta vaikka sitä niin hehkutetaan ettei se allergisoi. Vielä on ihan luonnonhennasta kyse.
      ehkäpä oonki luulotautinen.?

      • womaninred

        Säälittävä aloitus!
        Itse olen punahiuksinen ja erittäin ylpeä hiuksistani, jotka ovat parasta minussa.Olen kropaltani seksikäs ( kapea vyötärö, rintava ja herkkupeppu ), mutt olen aina kokenut kiusallisina vartaloni kommennoinnit muilta kuin rakkaaltani.Ei tulisi mieleenkään pukeutua paljastavasti, kun normivaatteissakin katseita riittää.Rakastan pitkiä lieskojani tarkoitta kiharaista alaselkään ulottuvaa tukkaani.


    • Minkkityttö

      Jos vaikka sen takia, että HALUAA olla punapää? Ja mitä siitä, mitä kukakin nyt sattuu päällään pitämään, kunhan on kuitenkin niitä vaatteita päällä? Ei minustakaan kaikki ihmisten vaateratkaisut ole esteettisiä, mutta omapa on asiansa. Pukeutukoot miten haluaa, niin minäkin teen. Voi että miten maailma voipi olla pieni, kun toisten ihmisten ulkonäkö ärsyttää.

    • Anonyymi

      Täydellinen väri<3

    • Anonyymi

      Jaa jaa ... no omat hiukseni ovat ihan luonnostaan oikein viimeisen päälle tumman kuparinpunaiset. Ei tarvitse värjäillä punaisiksi. Vaan aivan turha myöskään värjäillä millään muilla väreillä, sillä nuo ovat punaiset, vaikka niille mitä tekisi. Vaan mutta onneksi mä tykkään omien hiusteni väristä ja muiden tykkäämiset ovat ihan yksi lysti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe