Moi!
Luuletteko te ateistit tosissanne,että kirjoittelunne saisi ketään meistä luopumaan uskostaan.
Herra on kyllä vakuuttanut meidät sisäisesti olemassaolostaan,mutta lisäksi suuri osa meistä on ollut itse todistamassa sellaisia ihmeitä kuin lääketieteellisesti parantumattomien sairauksien paranemista. Ja kun selvittää kuinka naurettavat evoluutioteorian ns.todisteet ovat,niin ei voi enää muuta sanoa,kuin että usko Jeesukseen on kaikinpuolin järkevä päätös,eikä se ole edes tylsää. Minä en vähänkään loukkaannu,kun joku sanoo minulle tyyliin "Heitit sitten rationaalisen ajattelun nurkkaan.",vaan säälin häntä ja yritän perustellen kyseenalaistaa hänen tunnepohjaisen näkemyksensä,mutta väittelyyn en ryhdy,sillä se ei rakenna vaan ainoastaan hajottaa.
Ateistien pilkkapuheet turhia
71
3474
Vastaukset
- plää plää
Kerro yks syy, miks mua kiinnostais saada ketään luopumaan siitä uskosta mihin uskoo? "Luulenko tosissani saavan ketään luopumaan uskostaan?"..En usko, eikä sillä oo mitää väliäkään.
Sit mua alkaa kiinnostaa, jos se jollainlailla mun elämääni vaikuttaa. Mutta ei uskisten näkemykset mun toimiin vaikuta milläänlailla.- Tommi
Kannattaisi sinunkin-vaikka ihan huviksesi ja älyllisenä harrastuneisuutena-kuitenkin lukea vaikkapa Marvin Lubenow:n kirja "Myytti Apinaihmisistä" tai vaihtoehtoisesti lyhyempi Pekka Reinikaisen kirja "Dinosaurusten Arvoitus Ja Raamattu",niin selviäisi sullekin kuinka naurettavia on evoluutioteorian perusteet ja ymmärtäisit,että usko Jeesukseen on myös aivan järjelläkin perusteltavissa ja voisit ymmärtää meidän uskisten näkemyksiä hieman paremmin.
Mutta pakottahan mä en sua tietenkään voi... - plää plää
Tommi kirjoitti:
Kannattaisi sinunkin-vaikka ihan huviksesi ja älyllisenä harrastuneisuutena-kuitenkin lukea vaikkapa Marvin Lubenow:n kirja "Myytti Apinaihmisistä" tai vaihtoehtoisesti lyhyempi Pekka Reinikaisen kirja "Dinosaurusten Arvoitus Ja Raamattu",niin selviäisi sullekin kuinka naurettavia on evoluutioteorian perusteet ja ymmärtäisit,että usko Jeesukseen on myös aivan järjelläkin perusteltavissa ja voisit ymmärtää meidän uskisten näkemyksiä hieman paremmin.
Mutta pakottahan mä en sua tietenkään voi...Mun kannattais tehdä paljon muutakin. Tosiasia on se että tähän asti olen pärjännyt ilman jeesuksia ja muita hokkus pokkus ukkeleita (oman tulkintani mukaan). Ei jessellä oo mulle mitään tarjottavaa, jos tulkintani jumalan olemassaolosta heittää päin jassoo ja helvettiin matka käy, nii voi voi. Se on sit sen ajan murhe. Nyt meen päivän kerrallaa..
- plää plää
Tommi kirjoitti:
Mutta pakottahan mä en sua tietenkään voi...Kyllä mä omalla tavallani uskovaisten näkemyksiä ymmärrän.
- luuhamara
Tommi kirjoitti:
Mutta pakottahan mä en sua tietenkään voi...Marvin Lubenow:n kirja "Myytti Apinaihmisistä" tai vaihtoehtoisesti lyhyempi Pekka Reinikaisen kirja "Dinosaurusten Arvoitus Ja Raamattu"
Ei maailma ole niin yksinkertainen, että se mahtuisi muutamien kirjojen kansien väliin. Kriittistä ajattelua toki on aina hyvä välillä harrastaa, mutta loppupeleissä ihminen uskoo siihen mihin haluaa uskoa. Tiedolla sillä ei ole mitään tekemistä. - Tommi
luuhamara kirjoitti:
Marvin Lubenow:n kirja "Myytti Apinaihmisistä" tai vaihtoehtoisesti lyhyempi Pekka Reinikaisen kirja "Dinosaurusten Arvoitus Ja Raamattu"
Ei maailma ole niin yksinkertainen, että se mahtuisi muutamien kirjojen kansien väliin. Kriittistä ajattelua toki on aina hyvä välillä harrastaa, mutta loppupeleissä ihminen uskoo siihen mihin haluaa uskoa. Tiedolla sillä ei ole mitään tekemistä."
mutta loppupeleissä ihminen uskoo siihen mihin haluaa uskoa.
"
Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Harva uskoo sellaiseen mihin uskominen tuntuisi ulkomaailman mukaan täysin järjettömältä,vaikka itse tuntisikin vetoa uskoa siihen. Tutkimuksen mukaan Britannian nuorille suurin syy olla olematta kristittyjä on se,että evoluutioteoria on kuulemma tehnyt Jumalan tarpeettomaksi oletukseksi. Evoluutioteoria on monelle paha uskoontulemisen este.
Monet ihmiset haluavat uskoa siihen mihin ympäristökin uskoo ilman että haluaisivat tai viitsisivät selvittää itse asioita. Eikö olekin paljon suurempaa viisautta selvittää itse asioita vaikkapa kirjoja apuna käyttäen, kuin vaan mennä virran mukana. Eikö kysymys maailman ja elämän alkuperästä olekin perustavaa laatua, johon kaikkien niiden, jotka haluavat itseään viisaaksi kutsua tulisi, tulisi perehtyä. Ja pelkästään omin tutkimuksin sitä selvästikään ei voi tehdä,vaan on käytettävä apuna niitä kirjojakin.
Nyky-yhteiskunnassa on muotia ns. ajatella itse,mutta silti todellisuudessa mennään vaan virran mukana ja hyväksytään evoluutioteoria ehdottomana totuutena,koska niin vaan sanotaan olevan. Ne,jotka ajattelevat itse ja viitsivät edes vähän kysellä evoteorian perusteita tulevat huomaamaan,että ei niitä perusteita käytännössä ole lainkaan,vaan kyseessä on "keisari ilman vaatteita".
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu... - Hum
Tommi kirjoitti:
"
"
Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Harva uskoo sellaiseen mihin uskominen tuntuisi ulkomaailman mukaan täysin järjettömältä,vaikka itse tuntisikin vetoa uskoa siihen. Tutkimuksen mukaan Britannian nuorille suurin syy olla olematta kristittyjä on se,että evoluutioteoria on kuulemma tehnyt Jumalan tarpeettomaksi oletukseksi. Evoluutioteoria on monelle paha uskoontulemisen este.
Monet ihmiset haluavat uskoa siihen mihin ympäristökin uskoo ilman että haluaisivat tai viitsisivät selvittää itse asioita. Eikö olekin paljon suurempaa viisautta selvittää itse asioita vaikkapa kirjoja apuna käyttäen, kuin vaan mennä virran mukana. Eikö kysymys maailman ja elämän alkuperästä olekin perustavaa laatua, johon kaikkien niiden, jotka haluavat itseään viisaaksi kutsua tulisi, tulisi perehtyä. Ja pelkästään omin tutkimuksin sitä selvästikään ei voi tehdä,vaan on käytettävä apuna niitä kirjojakin.
Nyky-yhteiskunnassa on muotia ns. ajatella itse,mutta silti todellisuudessa mennään vaan virran mukana ja hyväksytään evoluutioteoria ehdottomana totuutena,koska niin vaan sanotaan olevan. Ne,jotka ajattelevat itse ja viitsivät edes vähän kysellä evoteorian perusteita tulevat huomaamaan,että ei niitä perusteita käytännössä ole lainkaan,vaan kyseessä on "keisari ilman vaatteita".
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu......sinäkin Tommi tutustuisit asioihin enemmän ja syvemmältä kuin vain tietyn ideologian värittämän aineiston avulla. Avoimet silmät auttavat välttämään törmäilyä.
Viittaan tähän lausumaasi: "Eikö olekin paljon suurempaa viisautta selvittää itse asioita vaikkapa kirjoja apuna käyttäen, kuin vaan mennä virran mukana."
Taidat itse olla menossa sen Jordan-virran mukana niin kovaa vauhtia, ettei käteen tartu asiallista tutkimustietoa asioista -vaikkapa juuri evoluutiosta. - heh
Tommi kirjoitti:
"
"
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu...uskossahan niitä todisteita sitten varmaan onkin?
- miten.
Tommi kirjoitti:
"
"
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu...evoluutioteoria sulkee pois Jumalan olemassa olon jos häneen haluaa uskoa.
Kaikkein vaikenta näyttää olevan hyväksyä että ihminen olisi kehittynyt jostakin muusta "alempiarvoisesta" oliosta (apinasta).
Onko todella vaikeata hyväksyä että kaikki oliot ovat ajan kuluessa kehittyneet yhdestä solusta joka on organismin pienin osa. Alkaahan kaikki lisääntyminenkin yhdestä solusta joka jakaantuu ja kehittyy siksi mikä on. - cmos
Tommi kirjoitti:
"
"
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu...lauseella varmaan tarkoitat uskovaisia, sillä juuri noinhan he toimivat.
"Monet ihmiset haluavat uskoa siihen mihin ympäristökin uskoo ilman että haluaisivat tai viitsisivät selvittää itse asioita." cmos kirjoitti:
lauseella varmaan tarkoitat uskovaisia, sillä juuri noinhan he toimivat.
"Monet ihmiset haluavat uskoa siihen mihin ympäristökin uskoo ilman että haluaisivat tai viitsisivät selvittää itse asioita."Kyllä se vain voi tarkoittaa ihan yhtä paljon ateistejakin.
- squirrel
Tommi kirjoitti:
"
"
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu..."Harva uskoo sellaiseen mihin uskominen tuntuisi ulkomaailman mukaan täysin järjettömältä,vaikka itse tuntisikin vetoa uskoa siihen."
->Tämä on varmasti este sille miksi fundamentalistit eivät halua ymmärtää evoluutiota(luonnon mekanismia) heille kun "piiri pieni"=ainut maailma jolla on merkitystä.
"Tutkimuksen mukaan Britannian nuorille suurin syy olla olematta kristittyjä on se,että evoluutioteoria on kuulemma tehnyt Jumalan tarpeettomaksi oletukseksi. Evoluutioteoria on monelle paha uskoontulemisen este."
->Heillä on lupa tähän, joskaan tieteellistä tälläinen ei ole. Koska esim. Kenneth Miller on aktiiviuskova ja evoluutikko, ei evoluutio sulje uskoa pois - nostaa ehkä vaihtoehdon esiin, jolloin joku valitsee. Ilman evoluutiota ihmiskunta olisi siis pahemmin dogmatisoitunut, enemmän "ainoa oikea usko" -ikeen alla, ikeen, jonka minissä Suomessakin rikoskaari,'pahategon caari' määräsi kuolemantuomion vuodelta 1734 vuoteen 1823. Nyt ies on poistunut, kun evoluutio on avartanut vaihtoehtoja! Hurraa!
"Monet ihmiset haluavat uskoa siihen mihin ympäristökin uskoo ilman että haluaisivat tai viitsisivät selvittää itse asioita. Eikö olekin paljon suurempaa viisautta selvittää itse asioita vaikkapa kirjoja apuna käyttäen, kuin vaan mennä virran mukana."
->Olen http://www.geocities.com/evonkeliumi/
varten lukenut paljon kirjoja. Täälläkin olen tunnettu "yksinpuhelija". Tommi ei taida "lyhytaikaisena" olla tietoinen ajasta, jolloin tappelin mrKAT:n kanssa evoluution teleologisuudesta. "Juttuja" Empiristin ja emergenssistä on myös jonkin verran. tuttumies on minulle jopa enemmän jonkinlainen "isähahmo" kuin "vastustaja"(tosin en tiedä onko hän samaa mieltä :j )
Minua ei juurikaan kiinnosta muiden mielipiteet.
"Eikö kysymys maailman ja elämän alkuperästä olekin perustavaa laatua, johon kaikkien niiden, jotka haluavat itseään viisaaksi kutsua tulisi, tulisi perehtyä. Ja pelkästään omin tutkimuksin sitä selvästikään ei voi tehdä,vaan on käytettävä apuna niitä kirjojakin."
http://www.geocities.com/evonkeliumi/biogeneesi.html
Mutta mitään mistä emme tiedä emme voi sanoa.
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen."
(Ludwig Josef Johann Wittgenstein,"Tractatus logico-philosophicus",1922)
"Nyky-yhteiskunnassa on muotia ns. ajatella itse, mutta silti todellisuudessa mennään vaan virran mukana ja hyväksytään evoluutioteoria ehdottomana totuutena,koska niin vaan sanotaan olevan. Ne,jotka ajattelevat itse ja viitsivät edes vähän kysellä evoteorian perusteita tulevat huomaamaan,että ei niitä perusteita käytännössä ole lainkaan,vaan kyseessä on "keisari ilman vaatteita"."
->Uskovat väittävät ajattelevansa itse, mutta samalla osaavimmatkin lainaavat kritiikittömästi lakimies Johnsonia tai Christian Heritage Collegen kunniatohtori teologian ja antropologian maisteri Marvin L. Lubenowia.
"Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu..."
->Lu..Lu..Lubenow? Yllä mainitsemastasi ei voida päätellä yhtään mitään Jumalan olemassaolosta. Joku psykologi voisi kyllä löytää kaikenlaista, joka saisi hänet kirjaamaan "mielenkiintoista" -sanan jonnekin papereihinsa... - Atte Ateisti
Tommi kirjoitti:
"
"
Mitä tästä sitten tulisi päätellä,se on jo toinen juttu. Mutta väistämättä tulee ainakin mieleen,että ehkä sittenkin on olemassa Lu..."Evoluutioteoria on monelle paha uskoontulemisen este."
Jos näin on asian laita, uskonto on tullut tiensä päätepisteeseen, josta se ei voi entisellään muuttumatta jatkaa.
Tai vaihtoehto on viimeinen epätoivoinen taistelu tuulimyllyjä vastaan: heittää kaikki tiede ja rationaalinen ajattelu yli laidan ja mennä takaisin sinne tietämättömyyden pimeään luolaan, jossa möröt ja henkiolennot kaikkein pimeimmässä loukossa saattavat yhä olla olemassa...
- itseäsi?
Miksi viihdyt täällä palstalla? Uskosi taitaa olla hataraa sorttia ja käyt täällä etsimässä ulospääsyä jo ahdistavaksi käyneelle uskontunnustelullesi.
Vai olisiko niin, että kuulut siihen sitkeään hihhulien joukkoon, joka itkua vääntäen roikkuu ateismipalstalla loitsujaan ja raamatunlauseitaan hoilottaen siinä toivossa, että se jumala antaisi muutaman irtopisteen periksiantamattomasta nuoleskelusta.
Tietysti voit kuulua kumpaankin joukkoon, mutta kumpi mahtaa olla sydäntäsi lähempänä? - V-2
Luuletteko te kristityt tosissanne,että kirjoittelunne saisi ketään ateistia luopumaan vakaumuksestaan?
- minä vaan
Aika moni ateisti on luopunut vakaumuksestaan ja kääntynyt kristityksi historian aikana. Tunnetuimpia heistä Narnian tarinoiden kirjoittaja C. S. Lewis.
- Light-bearer
minä vaan kirjoitti:
Aika moni ateisti on luopunut vakaumuksestaan ja kääntynyt kristityksi historian aikana. Tunnetuimpia heistä Narnian tarinoiden kirjoittaja C. S. Lewis.
Pitäisikö tällä olla jotain merkitystä?Ihmisten aatteet ja uskomukset muuttuvat.Mutta tuskin tälle palstalle saarnaavaat aivokuolleet hihhulit saavat ketään "pelastettua".
- Ateisti
minä vaan kirjoitti:
tälläkin keskustelulla on varmasti pieni merkitys... Kirkosta eroaa aika moni tänäpäivänä
- hattiwatti
Moi !
Minun puolestani kaikki saavat täysin rinnoin uskoa aivan mihin haluavat, tai olla uskomatta. Miten on sinun laitasi ?
ps. heitit sitten rationaalisen ajattelun nurkkaan :o) - ja tarpeeton
kirjoitus. Kenelle haluat esittää hurskasta? Ja ketä kiinnostaa?
- Tommi
Kannattaisi teidän itseään ateisteiksi kutsuvien-vaikka ihan huviksesi ja älyllisenä harrastuneisuutena-kuitenkin lukea vaikkapa Marvin Lubenow:n kirja "Myytti Apinaihmisistä" tai vaihtoehtoisesti lyhyempi Pekka Reinikaisen kirja "Dinosaurusten Arvoitus Ja Raamattu",niin selviäisi teillekin kuinka naurettavia on evoluutioteorian perusteet ja ymmärtäisitte,että usko Jeesukseen on myös aivan järjelläkin perusteltavissa ja voisitte ymmärtää meidän uskisten näkemyksiä hieman paremmin.
- aktiivinen
että olepas hyvä ja tee noista opuksista pieni tiivistelmä meille muille. Minulla on tapana lukea vain kiinnostavia kirjoja kokonaan, näes. Nuorempana viitsin vielä lukea huuhaata ihan uteliaisuudesta.
Jollet koko kirjaa jaksa referoida, ihan yksi selkeä väite perusteineen riittää. Löydätköhän yhtään? - Hum
Toistelemalla samaa et saa normaalisti ajattelemaan kykeneviä ihmisiä aatteellesi suosiollisiksi.
Kokeile jotakin parempaa tai muutu itse! - Lissuti
Menehän keskustelemaan evoluutiosta ja kreationismista sen omalle palstalle.
- nimimerkki
Minä yritin lukea tuota Reinikaisen kirjaa, mutta meinasin kuolla nauruun jo alkumetreillä, niin järjettömiä valheita tuli heti kättelyssä vastaan.
Pekka Reinikainen kun on kreationismi-uskis ja lääkäri, mutta geologiasta ja paleontologiasta hän ei tiedä yhtään mitään, mikä valitettavan selvästi myös näkyy kirjan jokaisella sivulla.
En voi kuin ihmetellä miten joku voi ottaa vakavasti tuollaista täydellistä roskaa? Mutta toisaalta jos ihminen ottaa vakavasti myös 2000 vuotta sitten eläneiden vuohipaimenten alkukantaisen taikauskon(non), niin onhan se selvä ettei äly paljon päätä pakota eikä ole kykyä minkäänlaiseen kriittiseen ajatteluun.
Säälittävää on se sellainen... - piispa
aktiivinen kirjoitti:
että olepas hyvä ja tee noista opuksista pieni tiivistelmä meille muille. Minulla on tapana lukea vain kiinnostavia kirjoja kokonaan, näes. Nuorempana viitsin vielä lukea huuhaata ihan uteliaisuudesta.
Jollet koko kirjaa jaksa referoida, ihan yksi selkeä väite perusteineen riittää. Löydätköhän yhtään?sanoi taannoin TV:ssä, ettei pidä luomiskertomusta totena ja uskovansa tiedemiehiä maapallon iän määrityksessä.
En usko, että monikaan viisas teologi uskoo kaikkiin Raamatun teksteihin sokeasti. Syy on se, että Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset, ja eri uskontokunnat ovat tulkinneet ja muokanneet Raamatun tekstejä tarpeidensa mukaan.
- M@k3
Jeesuksesta löytyy paljon samaa kuin sarjakuvahahmoista:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2003_0203/jeesus_on_satuolento.html
Kristinusko kopioinut vanhemmista pakanauskonnoista:
http://www.teosofia.net/eriusk/aaltonen.htm
Kattava selvitys miksi Jeesus on silkkaa fiktiota:
http://www.kolumbus.fi/harry.hilden/artikkeleita.htm#ONKO
Emme me ateistit huvinvuoksi ja urheilunkannalta kiellä Jeesusta, lukaiseppa nuo linkit niin saat hieman kuvaa ateistien ajatusmaailmasta.
Linkit eivät sisällä mitään evoluutiosta.
Tämä ei ole käännytys yritys, vaan pikemminkin johdatus ymmärtämään toista osapuolta :P- pph
Voisitko selventää sen kohdan joka näissä linkeissäsi todistaa, että Jeesusta ei ollut ja Hän ei ole Jumalan Poika?
- M@k3
pph kirjoitti:
Voisitko selventää sen kohdan joka näissä linkeissäsi todistaa, että Jeesusta ei ollut ja Hän ei ole Jumalan Poika?
Ymmärrän että noin pitkiä sepustuksia on ikävä lähteä kumoamaan, joten tässä olisi yksi kohta johon voit tarttua kiinni ja alkaa vääntämään.
Lainaus ensimmäisestä linkistä:
Lähes jokainen yksityiskohta Jeesus Kristuksen elämäntarinasta sopii myyttisen sankarin arkkityyppiin. Mitään ylimääräistä, "maallista" hänen elämänkaareensa liittyvää tietoa ei ole mahtunut mukaan. Siksi on turhaa olettaa, että myytin taustalta löytyisi historiallista henkilöä. - herää sinäkin todellisuuteen
M@k3 kirjoitti:
Ymmärrän että noin pitkiä sepustuksia on ikävä lähteä kumoamaan, joten tässä olisi yksi kohta johon voit tarttua kiinni ja alkaa vääntämään.
Lainaus ensimmäisestä linkistä:
Lähes jokainen yksityiskohta Jeesus Kristuksen elämäntarinasta sopii myyttisen sankarin arkkityyppiin. Mitään ylimääräistä, "maallista" hänen elämänkaareensa liittyvää tietoa ei ole mahtunut mukaan. Siksi on turhaa olettaa, että myytin taustalta löytyisi historiallista henkilöä.Vapaa-ajattelijat ja heidän paskanjauhantansa on marxilaisuudesta lähtöisin ja sehän on nähty miten sille opille,sen väitteille ja uskottavuudelle on käynyt.
Jopa ateistiset tutkijat yleensä myöntävät,että Jeesus oli historiallinen henkilö,mutta se on toinen juttu mitä he myöntävät hänen tehneen. Ainoastaan kourallinen änkyrästallareita enää jaksaa esittää väitteitä Jeesus-henkilön olemattomuudesta. - M@k3
herää sinäkin todellisuuteen kirjoitti:
Vapaa-ajattelijat ja heidän paskanjauhantansa on marxilaisuudesta lähtöisin ja sehän on nähty miten sille opille,sen väitteille ja uskottavuudelle on käynyt.
Jopa ateistiset tutkijat yleensä myöntävät,että Jeesus oli historiallinen henkilö,mutta se on toinen juttu mitä he myöntävät hänen tehneen. Ainoastaan kourallinen änkyrästallareita enää jaksaa esittää väitteitä Jeesus-henkilön olemattomuudesta.Että Jeesus henkilönä on luultavasti ollut olemassa, mutta kun ottaa huomioon että lähes sata prosenttia hänen sanomisistaan ja tekemisistään on lainattu jostain muualta niin onko loppujen lopuksi väliä että oliko hän ollenkaan olemassa vai ei.
- pph
M@k3 kirjoitti:
Että Jeesus henkilönä on luultavasti ollut olemassa, mutta kun ottaa huomioon että lähes sata prosenttia hänen sanomisistaan ja tekemisistään on lainattu jostain muualta niin onko loppujen lopuksi väliä että oliko hän ollenkaan olemassa vai ei.
Jos väität, että Jeesuksen opetukset on kopioitu jostakin muualta, niin varmasti voit antaa jotakin tukea väitteellesi? Anna jokin kohta raamatusta joka askarruttaa mieltäsi, joka on kopioitu jostakin muualta.
- M@k3
pph kirjoitti:
Jos väität, että Jeesuksen opetukset on kopioitu jostakin muualta, niin varmasti voit antaa jotakin tukea väitteellesi? Anna jokin kohta raamatusta joka askarruttaa mieltäsi, joka on kopioitu jostakin muualta.
Tämä linkki on pyörinyt näillä sivuilla jo monen monituiseen kertaan, väitätkö ettet muka ole vielä kertaakaan törmännyt? - M@k3
M@k3 kirjoitti:
Tämä linkki on pyörinyt näillä sivuilla jo monen monituiseen kertaan, väitätkö ettet muka ole vielä kertaakaan törmännyt?Tekstissä ei ole mitään teosofiasta, linkki sivulle vain sattuu menemään teosofien sivuston kautta.
- pph
M@k3 kirjoitti:
Tämä linkki on pyörinyt näillä sivuilla jo monen monituiseen kertaan, väitätkö ettet muka ole vielä kertaakaan törmännyt?jos tämä linkki joka täälläkin on pyörinyt monen monituista kertaan, kumoaa koko kristinopin, niin miksi yhä miljoonat ja taas miljoonat uskovat Jeesukseen, Jumalan Poikaan, joka ristiinnaulittiin ja nousi kuolleista? Senkö takiako, että naapurikin uskoo niin minäkin uskon?! Tuskin.
Niin, siitähän siinä kristinuskossa on kyse, Jeesuksesta, joka pelastaa ihmiset synnistä. Kumoaako tämä linkkisi sen asian, minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten? - Hum
pph kirjoitti:
jos tämä linkki joka täälläkin on pyörinyt monen monituista kertaan, kumoaa koko kristinopin, niin miksi yhä miljoonat ja taas miljoonat uskovat Jeesukseen, Jumalan Poikaan, joka ristiinnaulittiin ja nousi kuolleista? Senkö takiako, että naapurikin uskoo niin minäkin uskon?! Tuskin.
Niin, siitähän siinä kristinuskossa on kyse, Jeesuksesta, joka pelastaa ihmiset synnistä. Kumoaako tämä linkkisi sen asian, minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten?pph: "minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten?"
Olitko ihan itse silloin paikalla vai tunnetko jonkun joka oli?
Taidat uskoa huhupuheisiin. - M@k3
pph kirjoitti:
jos tämä linkki joka täälläkin on pyörinyt monen monituista kertaan, kumoaa koko kristinopin, niin miksi yhä miljoonat ja taas miljoonat uskovat Jeesukseen, Jumalan Poikaan, joka ristiinnaulittiin ja nousi kuolleista? Senkö takiako, että naapurikin uskoo niin minäkin uskon?! Tuskin.
Niin, siitähän siinä kristinuskossa on kyse, Jeesuksesta, joka pelastaa ihmiset synnistä. Kumoaako tämä linkkisi sen asian, minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten?Jokainen joka on linkin lukenut voi helposti päätellä että 'Jeesus*tm*' on aikoinaan rakennettu keräämällä muinaisten tarujen kohokohtia ja liimamalla ne yhteen kokonaan uudeksi tarinaksi.
Sillä mitä ihmiset ovat kauan sitten näkemisellään todistaneet ei ole mitään merkitystä, sillä tiedät varmasti miten tarinat syntyvät ja paisuvat kun niitä kertoo eteenpäin.
Tiedät kai miten kalevala syntyi?
Miksi luulet että kirkosta eroaa kokoajan väkeä? - pph
Hum kirjoitti:
pph: "minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten?"
Olitko ihan itse silloin paikalla vai tunnetko jonkun joka oli?
Taidat uskoa huhupuheisiin.Julius Caesar (lat. Gaius Iulius Caesar, 13. heinäkuuta 100 eaa–15. maaliskuuta 44 eaa) oli roomalainen valtiomies, sotilas ja kirjailija. Hän valloitti Gallian Rooman valtakunnalle ja oli ensimmäinen roomalainen joka yritti valloittaa Britannian. Caesar aloitti ja voitti kansalaissodan, jonka jälkeen hänestä tuli valtakunnan kiistaton johtaja. Caesar julistettiin elinikäiseksi diktaattoriksi. Tyytymättömät aristokraatit murhasivat Caesarin tasavallan nimissä Rooman senaatin istunnossa vuonna 44 eaa. Caesarin adoptoimasta Octavianuksesta tuli ensimmäinen Rooman keisari. Arvonimi keisari on johdettu Caesarin nimestä.
Taidat siis uskoa kuulopuheisiin? - pph
M@k3 kirjoitti:
Jokainen joka on linkin lukenut voi helposti päätellä että 'Jeesus*tm*' on aikoinaan rakennettu keräämällä muinaisten tarujen kohokohtia ja liimamalla ne yhteen kokonaan uudeksi tarinaksi.
Sillä mitä ihmiset ovat kauan sitten näkemisellään todistaneet ei ole mitään merkitystä, sillä tiedät varmasti miten tarinat syntyvät ja paisuvat kun niitä kertoo eteenpäin.
Tiedät kai miten kalevala syntyi?
Miksi luulet että kirkosta eroaa kokoajan väkeä?Ja jos lukisit linkin joka taas todistaa toistenpäin, sitä et halua uskoa. Siitähän kyse on?!
"Sillä mitä ihmiset ovat kauan sitten näkemisellään todistaneet ei ole mitään merkitystä, sillä tiedät varmasti miten tarinat syntyvät ja paisuvat kun niitä kertoo eteenpäin."
Sellaistakin tapahtuu, mutta niilläkin tarinoilla on yleensä jotakin perää.
"Miksi luulet että kirkosta eroaa kokoajan väkeä?"
Kyllä tiedän. Siksi, että kirkko on luopumassa raamatun opetuksesta ja sanasta. Eroan ehkä itsekin.
Kirkkoon kuuluvista moni ei usko edes Jumalaan ja siksi he eroavat. Ovat kuuluneet kirkkoon vain laiskuuttaan, eivätkä ole jaksaneet erota. - M@k3
pph kirjoitti:
Julius Caesar (lat. Gaius Iulius Caesar, 13. heinäkuuta 100 eaa–15. maaliskuuta 44 eaa) oli roomalainen valtiomies, sotilas ja kirjailija. Hän valloitti Gallian Rooman valtakunnalle ja oli ensimmäinen roomalainen joka yritti valloittaa Britannian. Caesar aloitti ja voitti kansalaissodan, jonka jälkeen hänestä tuli valtakunnan kiistaton johtaja. Caesar julistettiin elinikäiseksi diktaattoriksi. Tyytymättömät aristokraatit murhasivat Caesarin tasavallan nimissä Rooman senaatin istunnossa vuonna 44 eaa. Caesarin adoptoimasta Octavianuksesta tuli ensimmäinen Rooman keisari. Arvonimi keisari on johdettu Caesarin nimestä.
Taidat siis uskoa kuulopuheisiin?Oikeastaan Julius väitettä ei ole pahemmin syytä epäillä koska siihen ei sisälly porkkanaa tai keppiä ja harva pystyy rahastamaan sillä.
Aina kun myydään sikaa säkissä niin on syytä epäillä huijausta.
Esim kristinusko luo ongelman nimeltä synti ja myy siihen lääkettä nimeltä pelastus.
Lääke alkaa vaikuttaa vasta kuoleman jälkeen, mutta maksu menee jo tämänpuoleisessa. - M@k3
pph kirjoitti:
Ja jos lukisit linkin joka taas todistaa toistenpäin, sitä et halua uskoa. Siitähän kyse on?!
"Sillä mitä ihmiset ovat kauan sitten näkemisellään todistaneet ei ole mitään merkitystä, sillä tiedät varmasti miten tarinat syntyvät ja paisuvat kun niitä kertoo eteenpäin."
Kyllä tiedän. Siksi, että kirkko on luopumassa raamatun opetuksesta ja sanasta. Eroan ehkä itsekin.
Kirkkoon kuuluvista moni ei usko edes Jumalaan ja siksi he eroavat. Ovat kuuluneet kirkkoon vain laiskuuttaan, eivätkä ole jaksaneet erota.1. Olet oikeassa siinä että minua inhottaa lukea linkkejä joiden sivussa lukee ISOLLA *Jeesus on tie, totuus ja Elämä* koska siitä jo tietää ettei annettu info ole puolueetonta.
2. Ei ole vielä toistaiseksi tullut vastaan linkkiä jossa olisi kumottu Raamatun ja pakanauskontojen yhteydet, lukisin kyllä sen jos sellaisen joku joskus laittaisi. - pph
M@k3 kirjoitti:
Oikeastaan Julius väitettä ei ole pahemmin syytä epäillä koska siihen ei sisälly porkkanaa tai keppiä ja harva pystyy rahastamaan sillä.
Aina kun myydään sikaa säkissä niin on syytä epäillä huijausta.
Esim kristinusko luo ongelman nimeltä synti ja myy siihen lääkettä nimeltä pelastus.
Lääke alkaa vaikuttaa vasta kuoleman jälkeen, mutta maksu menee jo tämänpuoleisessa.löytyihän se syy sinunkin epäuskoosi...raha(ko?)
Asia nyt vain on niin, että maailma pyörii rahan voimalla. Kuka niitä kirjoja valmistaa, tai kiertää ympäri maailmaa pitämässä luentoja, jos ei ole rahaa?
"Oikeastaan Julius väitettä ei ole pahemmin syytä epäillä koska siihen ei sisälly porkkanaa tai keppiä ja harva pystyy rahastamaan sillä. "
Kyllä silläkin tarinalla on rahastettu kirjojen ja elokuvien ym. asioiden avulla. Uskot silti siihen?
Kyse on kuitenkin samanlaisista kuulopuheista kuin Jeesuksenkin suhteen.
Jokin vain saa nupissasi kiehumaan kun joku sanoo sanan Jeesus. Miksi? Ihmeellinen on voima siinä nimessä. - dani
pph kirjoitti:
Ja jos lukisit linkin joka taas todistaa toistenpäin, sitä et halua uskoa. Siitähän kyse on?!
Kirkkoon kuuluvista moni ei usko edes Jumalaan ja siksi he eroavat. Ovat kuuluneet kirkkoon vain laiskuuttaan, eivätkä ole jaksaneet erota.yleensä perä"- mikä uskonto ei sitten ole oikea? Jumalia riittää ja niillä poikia, tyttäriä ja ties mitä - miljoonat uskovat mikä mihinkin niistä. Tosin kristinusko on siinä mielessä ainutlaatuinen että se väittää kuolleen juutalaisen olleen inkarnoitunut poikajumaluus.
- miljardi kärpästä
pph kirjoitti:
Niin, siitähän siinä kristinuskossa on kyse, Jeesuksesta, joka pelastaa ihmiset synnistä. Kumoaako tämä linkkisi sen asian, minkä monet ihmiset todistivat omilla silmillään n 2000 vuotta sitten?miljoonat ja taas miljoonat muslimit uskovat Muhamediin ja Allahiin? Mitä se todistaa meille?
Todistaako se meille että islam on ehdottomasti ainoa oikea uskonto? Vai todistaako se meille että miljoonat ja taas miljoonat ihmiset voivat myös uskoa ihan puhtaaseen hölynpölyyn? - pph.
dani kirjoitti:
yleensä perä"- mikä uskonto ei sitten ole oikea? Jumalia riittää ja niillä poikia, tyttäriä ja ties mitä - miljoonat uskovat mikä mihinkin niistä. Tosin kristinusko on siinä mielessä ainutlaatuinen että se väittää kuolleen juutalaisen olleen inkarnoitunut poikajumaluus.
en olekaan väittänyt etteikö esim. Muhammedia olisi ollut olemassa...
- pph.
miljardi kärpästä kirjoitti:
miljoonat ja taas miljoonat muslimit uskovat Muhamediin ja Allahiin? Mitä se todistaa meille?
Todistaako se meille että islam on ehdottomasti ainoa oikea uskonto? Vai todistaako se meille että miljoonat ja taas miljoonat ihmiset voivat myös uskoa ihan puhtaaseen hölynpölyyn?Muhammed oli olemassa, myös Allah on olemassa(Allah=Jumala). Eri asia on, että uskotko Muhammedin oppiin. Mitä Muhammed teki sellaista, että olisi syytä uskoa häntä ennemmin kuin Jeesusta joka oli Jumalan Poika?
- squirrel
Että haukkumalla niitä jotka ajattelevat toisin
(esim : väittämällä että et halua väitellä ja todistamalla tämän syyllistymällä pelkkään herjaamiseen)
saat ketään ateistia kääntymään?
Luuletko että tuo kannanottotapasi tekee muuta, kuin pitää fundamentalistit fundamentalisteina ja kaikki muut näiden vastustajina. Ainiin, "marttyyriutta" te olette täällä hakemassakin, ylpeyuttä itsellenne, kun "ette ole,Kiitos Herran, sellaisia paskoja kuin nuo ateistit.."- Tommi
Tässä syy miksi minä ja moni muu kreationisti kirjoitamme:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000015904978
Jos nyt käy niin ikävästi,mitä en tietenkään toivo tai usko,vaan luotan että käännyt vielä, että sinä päädyt helvettiin, niin tiedä siellä sitten,että olet kirjoittelullasi vastuussa myös ainakin muutaman muun joutumisesta sinne,kun valheelliset ja naurettavat tekstisi ovat pitkittäneet heidän kääntymyksensä pisteeseen,jossa on jo liian myöhäistä. - Kuippis
Tommi kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000015904978
Jos nyt käy niin ikävästi,mitä en tietenkään toivo tai usko,vaan luotan että käännyt vielä, että sinä päädyt helvettiin, niin tiedä siellä sitten,että olet kirjoittelullasi vastuussa myös ainakin muutaman muun joutumisesta sinne,kun valheelliset ja naurettavat tekstisi ovat pitkittäneet heidän kääntymyksensä pisteeseen,jossa on jo liian myöhäistä.Ehkä sinun tulisi keksiä vähän uskottavampi myytti. Ei tuollainen helvetillä pelottelu ole kuin naurettavaa räpiköimistä, josta näkee suoraan joidenkin uskovaisten mafiamentaliteetin.
- squirrel
Tommi kirjoitti:
Jos nyt käy niin ikävästi,mitä en tietenkään toivo tai usko,vaan luotan että käännyt vielä, että sinä päädyt helvettiin, niin tiedä siellä sitten,että olet kirjoittelullasi vastuussa myös ainakin muutaman muun joutumisesta sinne,kun valheelliset ja naurettavat tekstisi ovat pitkittäneet heidän kääntymyksensä pisteeseen,jossa on jo liian myöhäistä.Sinä itsellesi ja kavereillesi sanot...
Tosiasiat: Rakkaudettomuus puheissasi asiattomuudet muiden haukkuminen todistavat juuri päinvastaisesta.
Jos osoitat vihaa jollekin taholle, älä ihmettele, jos tulee takaisin. Hauku ateistia, saat takaisin haukkuja KOSKA siihen on syy - ei siksi, että se korottaisi sinut, vaan koska olet itsesi korottamalla itsesi alentanut heidän silmissään. Kohtelias ja rakkaudellinen asenne on jotain joka kuvaisi sinua erinomaisen huonosti. - Tommi
squirrel kirjoitti:
Sinä itsellesi ja kavereillesi sanot...
Tosiasiat: Rakkaudettomuus puheissasi asiattomuudet muiden haukkuminen todistavat juuri päinvastaisesta.
Jos osoitat vihaa jollekin taholle, älä ihmettele, jos tulee takaisin. Hauku ateistia, saat takaisin haukkuja KOSKA siihen on syy - ei siksi, että se korottaisi sinut, vaan koska olet itsesi korottamalla itsesi alentanut heidän silmissään. Kohtelias ja rakkaudellinen asenne on jotain joka kuvaisi sinua erinomaisen huonosti.Sano mitä sanot,suurin osa potaskaa,mutta se on totta,että olen minä vihainen sinulle,koska jatkat omaa valheellista julistustasi päivästä toiseen.
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta. - squirrel
Tommi kirjoitti:
Sano mitä sanot,suurin osa potaskaa,mutta se on totta,että olen minä vihainen sinulle,koska jatkat omaa valheellista julistustasi päivästä toiseen.
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta.Että kirjoitelmillani on jotain käyttöä :J
Minä en ole sinulle vihainen siitä, että jatkat omaa "tieteellisesti totuusarvotonta"(ei siis "false", vaan pahempaa "useless") julistustasi päivästä toiseen.
Minua ärsyttää se,että jos joku on eri mieltä, haukut häntä perustelematta. Jos olen väärässä todista se.
Hume esitti "Dialogues Concerning Natural Religion"issa induktiivisen päätelmän, jossa Suunnitelma-argumentille esitettiin seuraavat ehdot:
1.Suora havainto Jumalasta
2.Fysikaalinen konteksti, joka selittää Jumalan
3.Tieto Jumalan kyvystä luoda.
4.Jumalan tarkoituksen ja motiivien esittäminen
Eli esimerkiksi Jumala tulee pyynnöstäsi meille kahville tänä iltana ja esimerkiksi herättää henkiin muutama vuosi sitten kuukahtaneen lemmikkitorakkani. Tai ehkä pikemminkin luo sen torakan tyhjästä sinne sen laatikkoon.
Jokin muukin jippo käy, kunhan kaikki antamani ehdot täyttyvät. Kaikkivaltiaan seuraajalle lienee helppo nakki. - Kuippis
Tommi kirjoitti:
Sano mitä sanot,suurin osa potaskaa,mutta se on totta,että olen minä vihainen sinulle,koska jatkat omaa valheellista julistustasi päivästä toiseen.
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta."Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää"
Ikävä vaan, että evoluutioteoria ei lepää naurettavilla perusteilla. Yksityiskohdista on toki epäselvyyttä, mutta perusteet on hyvin vahvasti tuettu todisteilla.
Ikävää vaan, että kreationistit (myös ID) levittävät valheellista tietoa, vääristelevät tutkimuksia (esim. lainaavat hävittämällä kontekstin) ja ymmärtävät tahallaan väärin sen, mitä evoluutio tarkoittaa ja miten se toimii. - squirrel
Tommi kirjoitti:
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta.Onko olemassa etsikkoaikaa, jos ei ole ketään kertomassa vaihtoehdoista?
Olisiko se niin,että evoluutio ei rajoitakkaan maailmankatsomusta, koska sallii ateismin, agnostismin ja teismin. On toki totta, että evoajattelu rajoittaa marginaaliteistisyyden, jossa toivottavuus= hyvyys ja hyvyys=tosi.
- mutta Kreationisti joka sallii vain yhden rajoittaa: Et voi olla agnostikko tai ateisti ja samalla "Intelligent designeri". Kuka tässä rajoittaakaan maailmankatsomuksia? - säälittävää
Tommi kirjoitti:
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta.Nimität evoluutiota "valheelliseksi teoriaksi" mutta et esitä mitään todisteita, jotka kumoaisivat evoluution? Se että sinä olet eri mieltä ei tee evoluutiosta valheellista teoriaa.
Mitään saatanaa tai muita yliluonnollisia olentoja kuten jumalia ei ole olemassa, joten niistä ei ole mitään syytä edes keskustella (paitsi jos sinulla on sitovia todisteita jonkun jumalan olemassaolosta?)
Sinä siis ihan vakavissasi haluaisit, että lapsille ei saisi koulussa opettaa tieteen viimeisimpiä tutkimustuloksia, vaan pitäisikin sen sijaan opettaa vain pari tuhatta vuotta sitten eläneiden lammaspaimenten uskomuksia?
(ja tämän viestin lähetät sähköpostina nettiin tietokoneella - luuletko että lammaspaimenet ovat kehittäneet tietokoneet ja netin, vai onko tieteen tuloksilla ehkä sittenkin käyttöä...) - Atte Ateisti
Tommi kirjoitti:
Suomen nuorten tulee kuulla siitä kuinka naurettavilla perusteilla evoteoria lepää ja olen itsekin nähnyt kuinka he tämän kuultuaan ensin järkyttyvät ja sitten tajuavat,että ehkäpä sittenkin olisi kaikin puolin hyvä ottaa ja he ovat etsikkoajassa. Tässä vaiheessa Saatana koittaa pitää heistä kaikin keinoin kiinni. Se panee ystävät sanomaan:"Älä vaan sellaiseksi hulluksi hihhuliksi rupea!" ja se käyttää sinun tekstejäsi mukatodistaakseen,että evo olisi sittenkin tosi ja Jeesus valetta.Teet valinnan helpoksi: joko evoteoria(t) tai ev.lut.uskontunnustus Jeesus-spekulointeineen. Jos uskoo evoluutioon ei voi uskoa Jeesukseen.
Valitsen ensimmäisen, siis evoteoriat. Puutteineenkin siinä on jotain pyrkimystä järkevään selitykseen.
- siino
"Luuletteko te ateistit tosissanne,että kirjoittelunne saisi ketään meistä luopumaan uskostaan."
Markku Koivistokaan ei kykene parantamaan ketään parantumattomasti sairasta.- että.
Markku Koivisto parantaa yleensäkään ketään?
- Pilipalipom
että. kirjoitti:
Markku Koivisto parantaa yleensäkään ketään?
Markku Koivisto väittää ainakin.
- pph
Pilipalipom kirjoitti:
Markku Koivisto väittää ainakin.
on varsin selvästi sanonut, että hän ei paranna ketään, vaan Jumala parantaa, mutta Jumala on käyttänyt Koivistoa tähän tarkoitukseen.
- siino
pph kirjoitti:
on varsin selvästi sanonut, että hän ei paranna ketään, vaan Jumala parantaa, mutta Jumala on käyttänyt Koivistoa tähän tarkoitukseen.
Jumala on "parantanut" Markku Koiviston kautta korkeintaan psykosomaattisia luulosairaita. Todella sairaista, parantumatta jääneistä uskovat eivät "muista" mainita mitään.
- pph
siino kirjoitti:
Jumala on "parantanut" Markku Koiviston kautta korkeintaan psykosomaattisia luulosairaita. Todella sairaista, parantumatta jääneistä uskovat eivät "muista" mainita mitään.
että kaikki eivät valitettavasti parane. Miksikö? No en tiedä. Miksi kaikkien pitäisi parantua? No en tiedä sitäkään.
- siino
pph kirjoitti:
että kaikki eivät valitettavasti parane. Miksikö? No en tiedä. Miksi kaikkien pitäisi parantua? No en tiedä sitäkään.
"se on selvä asia sanomattakin että kaikki eivät valitettavasti parane."
No niin on. Asiallisesti kukaan ei parane.
"Miksikö? No en tiedä."
No siksi, ettei ketään parantajaa olekaan. On vain rahankerääjäjoukko, joka ratsastaa mukamas ihmeillä.
"Miksi kaikkien pitäisi parantua? No en tiedä sitäkään."
Kun sinä sairastut, ihan hyvä vain. Menee oikeaan osoitteeseen. Uskovat mainostavat Jumalaansa hyväksi. Ei olisi yhtään pahitteeksi Hänen Hyvyydelleen osoittaa sitä hyvyyttä ihan kaikille, etenkin jos ihan oikeasti on vielä niin rakastavaa että. - pph
siino kirjoitti:
"se on selvä asia sanomattakin että kaikki eivät valitettavasti parane."
No niin on. Asiallisesti kukaan ei parane.
"Miksikö? No en tiedä."
No siksi, ettei ketään parantajaa olekaan. On vain rahankerääjäjoukko, joka ratsastaa mukamas ihmeillä.
"Miksi kaikkien pitäisi parantua? No en tiedä sitäkään."
Kun sinä sairastut, ihan hyvä vain. Menee oikeaan osoitteeseen. Uskovat mainostavat Jumalaansa hyväksi. Ei olisi yhtään pahitteeksi Hänen Hyvyydelleen osoittaa sitä hyvyyttä ihan kaikille, etenkin jos ihan oikeasti on vielä niin rakastavaa että.toiset mukamas uskovat rahastavat Jeesuksella ja käyttävät rahat ökyautojen hankintaan... turha sitä on kieltää.
Jumalaa mainostetaan usein hyvänä ja rakastavana Isänä, mutta tosiasia on se, että Jumala on se joka sallii myös kaiken pahan tapahtua tällä planeetalla.
Jumala myös kurittaa. - siino
pph kirjoitti:
toiset mukamas uskovat rahastavat Jeesuksella ja käyttävät rahat ökyautojen hankintaan... turha sitä on kieltää.
Jumalaa mainostetaan usein hyvänä ja rakastavana Isänä, mutta tosiasia on se, että Jumala on se joka sallii myös kaiken pahan tapahtua tällä planeetalla.
Jumala myös kurittaa."turha sitä on kieltää."
Niinpä :)
"tosiasia on se, että Jumala on se joka sallii myös kaiken pahan tapahtua tällä planeetalla.
Jumala myös kurittaa."
Tosiasiassa mitään Jumalaa ei ole kurittamassa, sillä pahan saa pyytämättä, hyvää ei rukoilemallakaan.
- Paskanjauhannasta
On uskovaisen vuodatus, parkuminen siitä että HÄNTÄ yritetään käännyttää kun kyseinen tuomas itse tulee horisemaan sekaviaan otsikon: Keskustele ateismista! alle.
Oletko liian tyhmä näkemään tätä?- Pilipalipom
Hän vain on uskosta sokea.
- squirrel
Pilipalipom kirjoitti:
Hän vain on uskosta sokea.
Perusluonteeltaan läpeensä ilkeä.
- rekku
että uskonnollinen paasausksesi saa ateistit kääntymään uskoon??
- Arska
Uskovainen on kuin alkoholisti. Pää on pehmeä, mutta välillä saattaa olla selviäkin kausia - jotkut pääsevät uskosta lopullisesti eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415