Onko jollakulla kyseinen auto käytössä ja
kerrotko vähän kokemuksia pelistä?
JEEP Grand Cherokee 3.0 CRD
20
4403
Vastaukset
- Arska
Uudet ja hienot autot kuuluu tuonne citymaasturipalstalle. Hus pois täältä !
Tänne saa kirjoittaa vain kysymyksiä ja kommentteja Suomi-suolatuista vanhoista maasturiraadoista.
Sellaisista joilla ajetaan vain todellista off road ajoa naapurin savisella pellolla 1-2 kertaa vuodessa ja sitten kun ne aina hajoaa, odotetaan osia ja korjataan tallissa tai taivasalla 10-11 kk vuodessa.
Arska- EiTietoaTaaltaLoydy
Kun leskelin tätä foorumia vähän enempi,
niin huomasin saman. Ei täällä ole juttua
juuri yhtään mistään yli 60ke vehkeistä.
Etsin toisen foorumin.
Kiitos kuitenkin. - Tiestysti
EiTietoaTaaltaLoydy kirjoitti:
Kun leskelin tätä foorumia vähän enempi,
niin huomasin saman. Ei täällä ole juttua
juuri yhtään mistään yli 60ke vehkeistä.
Etsin toisen foorumin.
Kiitos kuitenkin.Tarkoitin siis city-maasturi vehkeitä
- 3.0CRD
Kiva pelihän tuo on ollut. Parasta antia on nimenomaan suorituskykyinen moottori ja varustetaso, jota ei muualta samaan hintaan saa. Tilapuoli onkin sitten se Akilleen kantapää, joten jos oikeasti on tarvetta kuljettaa paljon tavaraa ja enemmän kuin kaksi aikuista, valitse jokin toinen merkki.
- OnhanTaallaIhmisiakin
Joo. Juuri tämä tekniikkapuoli tässä kiinostuksen
kyseistä peliä kohtaan herättikin -> harkitsen
hankintaa.
218HP ja 510Nm 9-13L kulutuksella diisseliksi
laittoin kiinostuksen heräämään. Lisäksi on
kaikki perus lukot, vakauttajat jms.
Lisäksi auton muotoilussa on mielestäni onnistuttu
oikein hyvin.
Takaovista tosiaan näkee, että tilaa on otettu
takana istuvilta. Toisaalta useinhan siellä on lapsia...
Lähinnä olin kiinostunut käyttökokemukista.
Ohjaamossa tai muussa ajamiseen liittyvässä
ollut mitään yllättävää?
Maastossa?
Maantiellä?
Vetonuppina (lupaavat 3500kg), mitä vedetty?
Talviauto-ominaisuudet (lämmitys, huurteenpoisto)?
Millä renkailla ajoit talvella?
Tässä aluksi - Chrysleri
OnhanTaallaIhmisiakin kirjoitti:
Joo. Juuri tämä tekniikkapuoli tässä kiinostuksen
kyseistä peliä kohtaan herättikin -> harkitsen
hankintaa.
218HP ja 510Nm 9-13L kulutuksella diisseliksi
laittoin kiinostuksen heräämään. Lisäksi on
kaikki perus lukot, vakauttajat jms.
Lisäksi auton muotoilussa on mielestäni onnistuttu
oikein hyvin.
Takaovista tosiaan näkee, että tilaa on otettu
takana istuvilta. Toisaalta useinhan siellä on lapsia...
Lähinnä olin kiinostunut käyttökokemukista.
Ohjaamossa tai muussa ajamiseen liittyvässä
ollut mitään yllättävää?
Maastossa?
Maantiellä?
Vetonuppina (lupaavat 3500kg), mitä vedetty?
Talviauto-ominaisuudet (lämmitys, huurteenpoisto)?
Millä renkailla ajoit talvella?
Tässä aluksiTosiaan sokkerina pohjalla oli tuo,
että motti on itseasiassa Mersun
ML sarjalaisia, joten kestävyyttä
luulisi myös löytyvän. Kiitos DaimleriChrysler
liiton... - yhtään MITÄÄN
Chrysleri kirjoitti:
Tosiaan sokkerina pohjalla oli tuo,
että motti on itseasiassa Mersun
ML sarjalaisia, joten kestävyyttä
luulisi myös löytyvän. Kiitos DaimleriChrysler
liiton...No ei nuo mersun koneet ainakaan Räikkösen Kimillä yleensä kestä muutamaa kymmentä kilometriä pidempään. Myös pääkaupunkiseudun takseista on vastaavasti koneita poksahdellut usein. Sen näkee siitä kun meset seisoo korjaamolla ja sijaisautona on vanhoja romuja.
- 3.0CRD
OnhanTaallaIhmisiakin kirjoitti:
Joo. Juuri tämä tekniikkapuoli tässä kiinostuksen
kyseistä peliä kohtaan herättikin -> harkitsen
hankintaa.
218HP ja 510Nm 9-13L kulutuksella diisseliksi
laittoin kiinostuksen heräämään. Lisäksi on
kaikki perus lukot, vakauttajat jms.
Lisäksi auton muotoilussa on mielestäni onnistuttu
oikein hyvin.
Takaovista tosiaan näkee, että tilaa on otettu
takana istuvilta. Toisaalta useinhan siellä on lapsia...
Lähinnä olin kiinostunut käyttökokemukista.
Ohjaamossa tai muussa ajamiseen liittyvässä
ollut mitään yllättävää?
Maastossa?
Maantiellä?
Vetonuppina (lupaavat 3500kg), mitä vedetty?
Talviauto-ominaisuudet (lämmitys, huurteenpoisto)?
Millä renkailla ajoit talvella?
Tässä aluksiOhjaamossa ensin oudoksutti sen amerikkalaistyyliset hallintalaitteet. Nyt ne tuntuvat luonnollisilta, mutta kieltämättä aluksi olivat kaikkea muuta kuin loogiset käyttää. Samaten alussa oli erinäisiä sivuääniä, joita sitten ensihuollossa on korjailtu. Hansikaslokero on epäkäytännöllinen ja ahdas. Istuimet ovat ok, joskin pitkällä matkalla tukea on liian vähän.
Ajamisessa ei oikeastaan ole moitittavaa. Kääntöympyrä on pienempi kuin edeltävässä V70:ssä. Tuntuma tiehen on ok, kesällä jopa hyvä, mutta talvella tuli esiin taipumus urien hakuun molemmilla rengaskerroilla. Pidän Disco3:n ajotuntumaa hieman parempana - ainakin ilmajousituksella. Kiihtyvyys on tähän kokoluokkaan loistava, ja kestää vertailun jopa henkilöautoihin.
Maastossa on käyty niin vähän, ettei oikein pysty kommentoimaan. Kokeilu päättyi jäälohkareiden ikävään kolinaan pohjassa, joten lienee aivan totta, että ei tämän hintaisella autolla oikein maastoon viitsisi mennä.
Vetoautona ei ole vielä käytetty.
Talviominaisuudet ovat hyvät. Sisätilat lämpenevät nopeasti, eikä huurtumisen suhteen ollut ongelmia. VAGin 2.0TDI:hin verrattuna talvikäyttöominaisuudet ovat monta astetta paremmassa jamassa 3.0CRD:ssä. Ainoa valituksen aihe kohdistuu penkinlämmittimiin, jotka ovat vähän hitaasti syttyvää laatua. Alussa lämppäriä vaivasi myös taipumus muuttaa asetuksiaan ajon aikana, mutta näyttäisi softapäivityksen myötä olevan nyt kunnossa.
Renkaina oli HKPL Suvit, jotka tosin oli jälkinastoitettu. Nastakoko oli 1mm:n liian lyhyt, joten hiljaiset ovat, eikä yhtään nastaakaan ole irronnut. Kelpo renkaat, joskin ei ne alkuperäiset M S Wranglerit mitenkään huonot talvella olleet.
Tämä 4kk:n kokemuksella. Ihan hyvä auto hintaisekseen, mutta tilaa ei todellakaan ole paljoa. Jostain syystä se pohja on nostettu niin korkealle, että takajalkatila ja ruuma ovat jääneet mataliksi. Nyt Toaregin hinnanpudotuksen jälkeen se voisi olla vaihtoehto Jeepille (myös tehon puolesta), mutta toisaalta kokemukset VV-autosta maahantuojana ovat tähän asti olleet pelkästään negatiivisia jälkimarkkinoinnin suhteen (Arolla sen sijaan tämä puoli näyttäisi toimivan). - vaan
3.0CRD kirjoitti:
Ohjaamossa ensin oudoksutti sen amerikkalaistyyliset hallintalaitteet. Nyt ne tuntuvat luonnollisilta, mutta kieltämättä aluksi olivat kaikkea muuta kuin loogiset käyttää. Samaten alussa oli erinäisiä sivuääniä, joita sitten ensihuollossa on korjailtu. Hansikaslokero on epäkäytännöllinen ja ahdas. Istuimet ovat ok, joskin pitkällä matkalla tukea on liian vähän.
Ajamisessa ei oikeastaan ole moitittavaa. Kääntöympyrä on pienempi kuin edeltävässä V70:ssä. Tuntuma tiehen on ok, kesällä jopa hyvä, mutta talvella tuli esiin taipumus urien hakuun molemmilla rengaskerroilla. Pidän Disco3:n ajotuntumaa hieman parempana - ainakin ilmajousituksella. Kiihtyvyys on tähän kokoluokkaan loistava, ja kestää vertailun jopa henkilöautoihin.
Maastossa on käyty niin vähän, ettei oikein pysty kommentoimaan. Kokeilu päättyi jäälohkareiden ikävään kolinaan pohjassa, joten lienee aivan totta, että ei tämän hintaisella autolla oikein maastoon viitsisi mennä.
Vetoautona ei ole vielä käytetty.
Talviominaisuudet ovat hyvät. Sisätilat lämpenevät nopeasti, eikä huurtumisen suhteen ollut ongelmia. VAGin 2.0TDI:hin verrattuna talvikäyttöominaisuudet ovat monta astetta paremmassa jamassa 3.0CRD:ssä. Ainoa valituksen aihe kohdistuu penkinlämmittimiin, jotka ovat vähän hitaasti syttyvää laatua. Alussa lämppäriä vaivasi myös taipumus muuttaa asetuksiaan ajon aikana, mutta näyttäisi softapäivityksen myötä olevan nyt kunnossa.
Renkaina oli HKPL Suvit, jotka tosin oli jälkinastoitettu. Nastakoko oli 1mm:n liian lyhyt, joten hiljaiset ovat, eikä yhtään nastaakaan ole irronnut. Kelpo renkaat, joskin ei ne alkuperäiset M S Wranglerit mitenkään huonot talvella olleet.
Tämä 4kk:n kokemuksella. Ihan hyvä auto hintaisekseen, mutta tilaa ei todellakaan ole paljoa. Jostain syystä se pohja on nostettu niin korkealle, että takajalkatila ja ruuma ovat jääneet mataliksi. Nyt Toaregin hinnanpudotuksen jälkeen se voisi olla vaihtoehto Jeepille (myös tehon puolesta), mutta toisaalta kokemukset VV-autosta maahantuojana ovat tähän asti olleet pelkästään negatiivisia jälkimarkkinoinnin suhteen (Arolla sen sijaan tämä puoli näyttäisi toimivan).Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
Yllättävän vähällä olet päässyt.
Olen kysellyt asiasta myös muualta
ja näyttää siltä, että taidanpa
päätyä tähän. On juuri sitä mitä etsin. - 3.0CRD
vaan kirjoitti:
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
Yllättävän vähällä olet päässyt.
Olen kysellyt asiasta myös muualta
ja näyttää siltä, että taidanpa
päätyä tähän. On juuri sitä mitä etsin.Missä pystyy keskustelemaan Jeepistä Suomessa? Näyttäisi olevan Jeepin omistajia olevan täällä niin vähän, että olen pysyttäytynyt itse aika tiukasti Jenkki-foorumeissa.
Ei näillä kilometreillä vielä hirveästi pitäisi olla tapahtunutkaan. Ohjauspyörästä meni spiraali, mutta takuuseenhan nämä menevät. - nimenomaan
3.0CRD kirjoitti:
Missä pystyy keskustelemaan Jeepistä Suomessa? Näyttäisi olevan Jeepin omistajia olevan täällä niin vähän, että olen pysyttäytynyt itse aika tiukasti Jenkki-foorumeissa.
Ei näillä kilometreillä vielä hirveästi pitäisi olla tapahtunutkaan. Ohjauspyörästä meni spiraali, mutta takuuseenhan nämä menevät.Ei täällä suomessa vaan Jeep Grand Cherokee käyttäjien omilla foorumeilla ulkomailla.
- LöytyHyvä
nimenomaan kirjoitti:
Ei täällä suomessa vaan Jeep Grand Cherokee käyttäjien omilla foorumeilla ulkomailla.
http://www.edmunds.com/used/2005/jeep/grandcherokee/100457048/ratings_consumer.html
- Ostin
LöytyHyvä kirjoitti:
http://www.edmunds.com/used/2005/jeep/grandcherokee/100457048/ratings_consumer.html
Terve,
ostitko kyseisen auton? Kiinnostaisi myös minua vaihtaa kokemuksia.
Antti. - Kyllä
Ostin kirjoitti:
Terve,
ostitko kyseisen auton? Kiinnostaisi myös minua vaihtaa kokemuksia.
Antti.Ostin. Aivan mahtava peli!
Käy koeajamassa niin ymmärrät heti mistä on kyse.
Ainoa huono asia mikä on tullut vastaan niin on
tosiaankin todella pieni hansikaslokero. Heh,
eli ei mikään iso ongelma.
Koneessa voimaa hemmetisti. Ohittelee ylämäkiin
kun "urheiluauto"...
Todella äänetön. 120 vauhdissa kuuluu vain
suhina... - Loistavaa!
Kyllä kirjoitti:
Ostin. Aivan mahtava peli!
Käy koeajamassa niin ymmärrät heti mistä on kyse.
Ainoa huono asia mikä on tullut vastaan niin on
tosiaankin todella pieni hansikaslokero. Heh,
eli ei mikään iso ongelma.
Koneessa voimaa hemmetisti. Ohittelee ylämäkiin
kun "urheiluauto"...
Todella äänetön. 120 vauhdissa kuuluu vain
suhina...Niin ostin minäkin. On upea kärry. Nautinto ajaa. Löytyy kaikki herkut ja muut vempeleet. Hanskis on tosiaan pieni. Otitko tuon Dieselin? Ja Laredo vai Limited? Tiedä vaikka olet ajanut mua vastaan..näitä nimittäin näkyy jo reilusti liikenteessä.
Ainut vika minkä huomasin on tuo radion kello. Se vaihtelee kellon aikaa! Laitteleppa kokemuksia vaan tulemaan! Onnea uuden auton johdosta!
Antti. - ZiipinOmistaja
Loistavaa! kirjoitti:
Niin ostin minäkin. On upea kärry. Nautinto ajaa. Löytyy kaikki herkut ja muut vempeleet. Hanskis on tosiaan pieni. Otitko tuon Dieselin? Ja Laredo vai Limited? Tiedä vaikka olet ajanut mua vastaan..näitä nimittäin näkyy jo reilusti liikenteessä.
Ainut vika minkä huomasin on tuo radion kello. Se vaihtelee kellon aikaa! Laitteleppa kokemuksia vaan tulemaan! Onnea uuden auton johdosta!
Antti.on kohta vuodenpäivät lasissa. Mittarissa 40 tkm ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ole ollut mistään mitään valittamista. En voi kuin suositella muillekin. Jos joku arvostaa maasturissa suorituskykyä niin tämä 220Hp ja 520Nm pitää todella paikkansa. Ei voi verratakaan mihinkään lantikoihin tai pajeroihin. Tosin niissä on tietysti omat hyvät puolensa mm. ovat sisältä päänkohdalta tilavempia. Mutta jos etsii enempi kunnon maavaralla varustettua "farkkua" jossa on VOIMAA niin käykääpä tosiaan koeajamassa. Mukavat kesät vaan kaikille.
- OlevaJeepinOmistaja
Loistavaa! kirjoitti:
Niin ostin minäkin. On upea kärry. Nautinto ajaa. Löytyy kaikki herkut ja muut vempeleet. Hanskis on tosiaan pieni. Otitko tuon Dieselin? Ja Laredo vai Limited? Tiedä vaikka olet ajanut mua vastaan..näitä nimittäin näkyy jo reilusti liikenteessä.
Ainut vika minkä huomasin on tuo radion kello. Se vaihtelee kellon aikaa! Laitteleppa kokemuksia vaan tulemaan! Onnea uuden auton johdosta!
Antti.Tuo kellonajan vaihtelu taitaa johtua siitä, että minkä on valinnut asetuksissa ajan lähteeksi. Vaihda asetus siihen toiseen ja pitäs alkaa toimia ok.
- onko tullut ongelmia?
ZiipinOmistaja kirjoitti:
on kohta vuodenpäivät lasissa. Mittarissa 40 tkm ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ole ollut mistään mitään valittamista. En voi kuin suositella muillekin. Jos joku arvostaa maasturissa suorituskykyä niin tämä 220Hp ja 520Nm pitää todella paikkansa. Ei voi verratakaan mihinkään lantikoihin tai pajeroihin. Tosin niissä on tietysti omat hyvät puolensa mm. ovat sisältä päänkohdalta tilavempia. Mutta jos etsii enempi kunnon maavaralla varustettua "farkkua" jossa on VOIMAA niin käykääpä tosiaan koeajamassa. Mukavat kesät vaan kaikille.
maksaako huollot kovasti, olen kuullut ettei varaosia pidettäisi tarpeeksi Suomessa. Pahat kielet kertoo että etenkin pikkuvikoja alkaisi tulla 70.000 km jälkeen, liekö totta.
Oletko verrannut Landcruiseriin, mitä mieltä? - Anonyymi
onko tullut ongelmia? kirjoitti:
maksaako huollot kovasti, olen kuullut ettei varaosia pidettäisi tarpeeksi Suomessa. Pahat kielet kertoo että etenkin pikkuvikoja alkaisi tulla 70.000 km jälkeen, liekö totta.
Oletko verrannut Landcruiseriin, mitä mieltä?toyotat yms on huono vertailukohde Luxus Jeeppiin kun toinen on karkean näköinen työkalu ja toinen, no niin luxusta. Varaosien ja huoltojen hinnat ja saatavuus on olleet Jeepissä poikkeuksetta käyttäjämyönteiset!
Jeep on loistopeli vielä vuosien jälkeen käytettynäkin, niin ja tietysti oikea Luxus maasturi oikeaa maastoautoa tarvitsevalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toyotat yms on huono vertailukohde Luxus Jeeppiin kun toinen on karkean näköinen työkalu ja toinen, no niin luxusta. Varaosien ja huoltojen hinnat ja saatavuus on olleet Jeepissä poikkeuksetta käyttäjämyönteiset!
Jeep on loistopeli vielä vuosien jälkeen käytettynäkin, niin ja tietysti oikea Luxus maasturi oikeaa maastoautoa tarvitsevalle.Ääni Grand Cherokeen puoleen, mutta perus-Cherokeetakin on tullut ajettua TDI versiona kymmenisen vuotta.
Kahta en vaihda - Jeeppiä ja Jeeppiä. Käytännössä harrastejeeppi on mieluinen jättää Overland Grand Cherokeen rinnalle siltä varalta, jos joskus aikaa liikenee karummille reissulle. Mukavuudenhalu luotettavan etenemisen ansiosta painottaa ajot käytännössä uudempaan Graniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja2195472NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1325044Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku274861Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1232075- 4041807
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a891667Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova221639Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann131541- 931323
Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3791290