testaako Lumene eläimillä?

niiii

nii

19

8535

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskoo ken tahtoo

      Väittävät nettisivuillaan etteivät testaa, mutta monien kyselyjen ja palutteidenkaan jälkeen eivät ole liittyneet Animalian eläinkokeettoman kosmetiikan listalle. Tuntuu siis epäilyttävältä touhulta. Varsinkin nyt kun tuo eläinkokeettoman kosmetiikan listalle tuli niitä uudistuksia (listaa valvoo ulkopuoliset elimet, yms.) niin luulisi että ko. lista olisi riittävän "virallinen" heidänkin imagolleen.

      En osta Lumenea ennenkuin he liittyvät ko. listalle.

      • Nimetön

        kuulla, että vielä joku muukin on tarkkana eläinkokeiden käytöstä kosmetiikassa :). Täällä palstoilla kaikki tuntuvat kyselevän ja käyttävän vain tuotteita, jotka ovat testattuja eläimillä, mm. Lancome, Biotherm jne.;(


    • mutta mitä väliä

      Lumene ei testaa, mutta koska lumenella on kytkökset noiron kautta orioniin niin eivät pääse viherpiipertäjälistoille.

      Samalla logiikalla myös body shop tippuu listoilta kun omistajaksi tulee l'oreal.

      • ja hyvä niin

        Todennäköisesti body shop tippuukin listalta, ainakin se olisi oikeudenmukaista. Itsellä on jo body shop boikotti päällä, niin ruman tempun tekivät.


      • tässä oikeaa tietoa

        Noiro on irrottaunut Orionosta omaksi yritykseksekseen ja ajat sitten eli mistään Orion-kytköksestä ei ole kyse. Kyse on siitä että Lumene ei itse ole hakenut tuonne Animalian listalle. Jos he eivät oikeasti testaisi ja pystyisivät todistamaan omat testausmetodinsa, niin he pääsisivät tuonne listalle, oli kytköksiä tai ei.

        Lumenen mukana voisi siis koko Noiro group liittyä listalle, siihen kuuluu Lumene, Anytime, Cutrin hiustuotteet ja mm. Herbina.


      • Zemfira
        ja hyvä niin kirjoitti:

        Todennäköisesti body shop tippuukin listalta, ainakin se olisi oikeudenmukaista. Itsellä on jo body shop boikotti päällä, niin ruman tempun tekivät.

        Kuten otsikkokin asian jo toteaa, tiedustelisin muilta valveutuneilta, mitä kosmetiikkatuotteita nykyään käytätte, kun bodyshop siirtyi ns. harmaalle alueelle? Paljonhan niitä olisi eläimillä testaamattomia vaihtoehtoja, muttei ole juurikaan kokemusta muusta kuin Bodyshopin tuotteista ainakaan meikkien osalta. Shampoita tms. löytyy esim. Elokuulta, mutta meikit on hankalampi juttu, koska niitä ei esimerkiksi myydä Ruohonjuuressa.


      • valveutunut kirjoittelija
        Zemfira kirjoitti:

        Kuten otsikkokin asian jo toteaa, tiedustelisin muilta valveutuneilta, mitä kosmetiikkatuotteita nykyään käytätte, kun bodyshop siirtyi ns. harmaalle alueelle? Paljonhan niitä olisi eläimillä testaamattomia vaihtoehtoja, muttei ole juurikaan kokemusta muusta kuin Bodyshopin tuotteista ainakaan meikkien osalta. Shampoita tms. löytyy esim. Elokuulta, mutta meikit on hankalampi juttu, koska niitä ei esimerkiksi myydä Ruohonjuuressa.

        No nythän Ruohonjuureen on tullut tämä uusi Sante-kosmetiikkamerkki, josta löytyy kaikki tarvittavat meikit kynsilakkoja myöten, mun mielestä MUTTA en löytänyt netistäkään mitään muuta mainintaa Santen eläinkokeettomuudesta kuin heidän omien sivujensa vakuuttelut. Epäilyttää siis hiven.

        Jos netistä tilaaminen ei huoleta niin suomalaiselta Lumiruusu.com sivustolta saa tilattua The Organic Makeup Companyn tuotteita, ja ne ovat ainakin Animalian listalla. Itse olen tilannut huulipunia, huulikiiltoa, huulirasvaa, ja kasvoöljyä tuolta ja olen ollut kaikkiin tuotteisiin hyvin tyytyväinen. Varsinkin huulirasvat ovat aivan mahtavia! Sieltä saa myös kaikki meikit, puuterit, ym. Varsinkin meikkivoiteita ovat tuttuni kovasti kehuneet.

        Katso siis:

        www.lumiruusu.com

        Jos sinulla on luottokortti ja et pelkää netistä tilaamista, niin ulkomailtahan saa tilattua esim. "Beauty Wihtout Cruelty"n meikkejä, jotka on kuulemma tosi hyviä. Niitä saa tilattua esim. Animal Aidin nettikaupasta (katso: http://www.animalaid.org.uk/shop/cosmetics.htm ), itse olen tilannut tuolta nettikaupasta muuta tavaraa ja voin vakuuttaa että kauppa on ihan turvallinen ja tavarantoimitus toimii hyvin.

        Hiustuotteita minulla on mm. Paul Mitchelliltä (kallis mutta taatusti testaamaton), Urtekramilta ja Fräntsilän yrttitilan tuotteita.

        On olemassa myös suomalainen Ole Hyvä-sarja, johon kuuluu shampoita, hoitoaineita, pesuaineita, saippuoita, ym.

        Ihorasvoina ja suihkugeelinä käytän Freemanin tuotteita, joskin joitakin Body Shopin jämiä mulla vielä on käytössä. Kasvojen pesuun ja kosteutukseen Louis Widmerin tuotteet on hyviä, sopivat herkällekin iholla. Niitä saa siis apteekeista.

        Ainoastaan itseruskettava voide uupuu totaalisesti.


      • Zemfira
        valveutunut kirjoittelija kirjoitti:

        No nythän Ruohonjuureen on tullut tämä uusi Sante-kosmetiikkamerkki, josta löytyy kaikki tarvittavat meikit kynsilakkoja myöten, mun mielestä MUTTA en löytänyt netistäkään mitään muuta mainintaa Santen eläinkokeettomuudesta kuin heidän omien sivujensa vakuuttelut. Epäilyttää siis hiven.

        Jos netistä tilaaminen ei huoleta niin suomalaiselta Lumiruusu.com sivustolta saa tilattua The Organic Makeup Companyn tuotteita, ja ne ovat ainakin Animalian listalla. Itse olen tilannut huulipunia, huulikiiltoa, huulirasvaa, ja kasvoöljyä tuolta ja olen ollut kaikkiin tuotteisiin hyvin tyytyväinen. Varsinkin huulirasvat ovat aivan mahtavia! Sieltä saa myös kaikki meikit, puuterit, ym. Varsinkin meikkivoiteita ovat tuttuni kovasti kehuneet.

        Katso siis:

        www.lumiruusu.com

        Jos sinulla on luottokortti ja et pelkää netistä tilaamista, niin ulkomailtahan saa tilattua esim. "Beauty Wihtout Cruelty"n meikkejä, jotka on kuulemma tosi hyviä. Niitä saa tilattua esim. Animal Aidin nettikaupasta (katso: http://www.animalaid.org.uk/shop/cosmetics.htm ), itse olen tilannut tuolta nettikaupasta muuta tavaraa ja voin vakuuttaa että kauppa on ihan turvallinen ja tavarantoimitus toimii hyvin.

        Hiustuotteita minulla on mm. Paul Mitchelliltä (kallis mutta taatusti testaamaton), Urtekramilta ja Fräntsilän yrttitilan tuotteita.

        On olemassa myös suomalainen Ole Hyvä-sarja, johon kuuluu shampoita, hoitoaineita, pesuaineita, saippuoita, ym.

        Ihorasvoina ja suihkugeelinä käytän Freemanin tuotteita, joskin joitakin Body Shopin jämiä mulla vielä on käytössä. Kasvojen pesuun ja kosteutukseen Louis Widmerin tuotteet on hyviä, sopivat herkällekin iholla. Niitä saa siis apteekeista.

        Ainoastaan itseruskettava voide uupuu totaalisesti.

        Näillähän pääsee jo hyvin pitkälle. Itseruskettavasta en ole koskaan oikein perustanutkaan. Pääasia, että meikit ja perushygieniatuotteet saa hommattua testaamattomina.

        Kiitos vielä vinkeistä, näistä on varmaan monelle muullekin hyötyä!


      • Bisse

        Ei body shop tipu listoilta.BS ei testaa edelleenkään eläimillä mutta Lumene testaa.Siinähän on se juju et Lumene voi huiputtaa mainostamalla"emme testaa" koska itse eivät testaa mutta ostavat raaka-aineensa sellaisilta jouka testaavat,eli testattu on !sanovat sitten mitä tahansa...


      • Animaliaa

        Tässä asiassa pitää miettiä mitä itselle tarkoittaa eläinkokeettomuus ja mihin haluaa uskoa.

        KAIKKI kemikaalit ovat jossain vaiheessa testattu eläimillä, joten ei ole olemassa meikkejä, jotka olisivat puhtaasti eläikokeettomia. Yhdenkään maan lainsäädäntö ei anna myyntilupaa meikkeihin, joiden turvallisuutta ei ole varmistettu. En usko että yksikään kuluttaja haluaa itse olla koekaniinin asemassa ja laittaa testaamatonta kemikaaliyhdistettä ihollensa ilman varmuutta sen turvallisuudesta. Samoin yritykset eivät halua ottaa sellaista riskiä, sillä se voisi tulla kalliiksi korvaushakemusten muodossa.

        Osalla ostajista riittää valmistajan mainospuhe eläinkokeettomuudesta, toiselle animalian lista. Kumpikaan ei valitettavasti puhu täysin totuutta.

        Jos olet ehdoton eläinkokeiden vastustaja, et voi käyttää meikkejä, sillä kaikki on joskus testattu eläimillä. Yrityksillä on monta kiertotapaa saada elinkokeeton maine, mutta ne ovat vain kuluttajan huijausta. Esimerkiksi yleinen tapa on testata kemikaalia lääkepuolelle, jossa eläinkokeet ovat hyväksyttyjä. Samoja testituloksia käytetään meikeissä. Toinen tapa on antaa ulkopuolisen testata kemikaalit eläimillä ja ostaa kokeiden tulokset. Tällöin kyseinen yritys ei itse ole tehnyt eläinkokeita, vaan sysää vastuun kolmannelle osapuolelle.

        Kyse on todellakin mihin uskoo ja kuinka kova oma vakaumus on.


    • Vierailijan.totuus

      Lumene ei testaa eläimillä olen tutkinut aihetta ja on todettu monesta lähteestä hyväksyntä, että Lumene ei testaa eläimillä.

      • fffgbb357

        Niin kuin mistä lähteistä?


    • animaliaa

      Lumene ei testaa itse eläimillä, mutta joku muu osapuoli sen tekee Lumenen puolesta.

      Onko meikki eläinkokeeton, jos sen ainesosat on joskus testattu jonkun toisen yrityksen puolesta?

      • Järkeänytpäähän

        Tuolla logiikalla kaikki vettä sisältävät kosmetiikkatuotteet ovat eläinkokeiltuja, koska vesi on moneen kertaan testattu eläimillä.


      • animaliaa

        Sun mielestä meikki on siis eläinkokeeton jos mä tilaan joskun toisen yrityksen tekemään eläinkokeet mun puolesta? Järkeä nyt päähän!


    • poppia

      jedi-kokeet on pop nykypäivää, et tiedä ???

      • pirpulais

        ottaisit mielelläni Han Solon kokeeseen. Jedistä en niin välitä.


    • Valettako

      Näin Lumene vastasi instagramissaan kun kysyin asiasta 2017.
      Valettako vai totta?


      Hei! Lumene ei tee eikä teetä eläinkokeita raaka-aineille tai tuotteille. Lumene noudattaa EU:n kosmetiikkalainsäädäntöä, joka kieltää eläinkokeet. Suomessa kosmetiikka-alan lainsäädännön (sisältäen eläinkoekiellon) noudattamista valvoo Turvallisuus- ja Kemikaalivirasto (Tukes), jolle Lumene on velvollinen tekemään selvityksen tuotteiden ja raaka-aineiden turvallisuudesta, niihin liittyvistä tutkimuksista sekä lain noudattamisesta toiminnassaan. Toivottavasti näistä tiedoista on apua😊

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea koko ketjua, mutta siis: Suuri osa noista listan tuotemerkeistä ratsastaa muiden tekemillä eläinkokeilla. Listalle pääsemisen ehtona on se, että tuotemerkki ei käytä eläinkokeita, saa koskaan olla käyttänytkään niitä. Lisäksi kaikenmaailman kytköksillä on merkitystä.

      Tämän vuoksi listalla ei ole tuon enempää tuoteperheitä.

      Yhteenveto? No se, että animalian listan sijaan kannattanee kohtuullistaa omia vaatimuksiaan ja selvittää, mitä esim.jonkun Lumenen sivuilla sanotaan. Suomessa on niin tiukat kuluttajasuojalait ja mainonnan säännökset, että jos joku sanoo, että ei käytä eläinkokeita _tällä haavaan ainakaan_, on firman toimittava niin, sillä rikkomuksista kiinni jäädessä uhkaa koko lafkan kaatuminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2599
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      207
      2353
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2272
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      179
      1771
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe