Todelliset kilometrit

Saksan tuonti-autosta

Kilometrimittari-lukeman muuttaminen mittaristostahan on kriminalisoitu ymmärtääkseni myös Saksan tuontiautoista,kuten monissa muissakin Euroopan maissa.Onko kilometrit todelliset,jos "skannaa" "mustan laatikon" tiedot?Eli,onko ko.lukema oikea,vai voiko lukemaa muuttaa jollain softalla muuttaa?Monestihan Suomen autoliikkeeet sanovat,ettei voi hyvittää täyttä hintaa auton arvosta,kun ei ole takuita todellisista kilometreistä.Sama juttuhan on myös ns.Suomi-autoissa!ONKO?

T:Tuontiautoon vaihtoa suunnitteleva

36

11446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttaa

      Jokaisessa autossa obd-portti ja softan saa vaikka p2p verkosta "tacho software" tms autokohtaisen softan. Kannettava tietokone vain johdolla kiinni autoon ja lukemat uuteen uskoon. Jälkiä ei jää.

      Tehdään saksassa ja suomessa yhtälailla.

      • mihinkään luotaa

        muuhun kuin "pers-tuntumaan"ja koeajoon?Miten autotohtorin vastaanotto?Mitä maksaa,ja onko asiallisia "raportteja"?


      • ufotutkija

        Entä äitisi ? Osoita yksi myynnissä oleva.joojoo.............


    • Suomessakin

      Saksassakin kerätään aina katsastuksen yhteydessä
      ajokilometrimäärät samoin kuten huolloissakin.
      Ei niitä Saksan autojenkaan kilometrejä ole sen vaikeampi määrittää kuin Suomi-autoistakaan.
      Tietenkin jos hakee niitä halvimpia autoja,niin niistä on voinut monesti "hukkua" huoltokirja ja katsastustiedot.Tällaisesta autosta ei voi mennä kukaan takuuseen.

      • on noin

        20-25000e maksava Volvo S80:n


      • tietoon

        katsastuksien kilometrit?

        Nimimerkki "Kielitaidotan"


      • Prüfungsbericht
        tietoon kirjoitti:

        katsastuksien kilometrit?

        Nimimerkki "Kielitaidotan"

        Katsomalla vaikka siitä katsastusraportista,jota on pakko säilyttää aina autossa mukana Saksassa.Siihen ne on präntätty.


      • kilsat

        Juuri tämän takia ennen katsastusta napataan se 10tkm pois. Kyllähän se hieman suunnittelua vaatii ajoittaa huollot ja katsastukset, mutta ei liene ongelma sellaiselle joka hommaan ryhtyy. Suomessa vähän ajetut dieselit on kysyttyjä...


      • git
        kilsat kirjoitti:

        Juuri tämän takia ennen katsastusta napataan se 10tkm pois. Kyllähän se hieman suunnittelua vaatii ajoittaa huollot ja katsastukset, mutta ei liene ongelma sellaiselle joka hommaan ryhtyy. Suomessa vähän ajetut dieselit on kysyttyjä...

        Ja paljonkohan on mittarin ruuvaamisen kustannus per vuosi, kaikkien muitten kulujen päälle ?


      • nolla
        git kirjoitti:

        Ja paljonkohan on mittarin ruuvaamisen kustannus per vuosi, kaikkien muitten kulujen päälle ?

        Softan saat netistä (p2p verkosta). Johto usb-obd maksaa bout 10-15 euroa...


      • ufotutkija
        nolla kirjoitti:

        Softan saat netistä (p2p verkosta). Johto usb-obd maksaa bout 10-15 euroa...

        et osaa !


      • Nolo Sika
        Prüfungsbericht kirjoitti:

        Katsomalla vaikka siitä katsastusraportista,jota on pakko säilyttää aina autossa mukana Saksassa.Siihen ne on präntätty.

        Niin on muuten suomessakin pidettävä katsastustodistus mukana?

        Moniko tietää tuon "unohdetun lain"

        Tuskin juuri kukaan tällä palstalla, tai ylipäätään autolla ajavista

        Monestiko poliisi kysyy tien päällä katsastustodistusta? ei ikinä


    • fghdfhjdfjfdjtyj

      niin se on digitaalisessa matkamittarissa! Omassa vm-95 japskissa on 300tkm mittarissa ja hyvin on pelannu viimeset 100tkm! Ääntäkään ei lähde juuri enempää kun -99vm v70 vollesta! Ja paremmin kiihtyy ja kulkee!
      Onhan se pokemonin näkönen toki(josta itsekkään en niin tykkää), jos sais volvon ulkonäön ja tuon japanilaisen tekniikan ja hinnan niin olis täydellinen auto!

    • Fritz Lederhose

      Matkamittarin ruuvaaminen sinänsä ei ole laitonta.
      Mutta , jos autoa myydessä "unohtaa" sanoa ruuvanneensa mittaria, syyllistyy petokseen.

    • ruuvattu iät ja ajat

      mittareita joten miksi aina puhutaan vain saksan autoista?

      • coiffer

        Koska me suomalaiset olemme läpeensä rehellinen kansa!

        Kumma juttu kun itsekin olen jo nassikkana ollut vierestä katsomassa, kuinka työsuhdeautoillakin ajettiin 1/3 ajoista mittaristonvaijeri irrotettuna. 140 tkm ajettu helmivaihdokilla olikin sitten oikeasti laskettu jo 225 tkm. :9

        Mittarin pyörittäminen taaksepäin ei oikein porakoneella onnistunut, koska tehokkaallakin Makitalla nopeusnousi vain viiteenkymppiin.

        Mistä ei puhuta, sitä ei olekaan..


      • Suomessa?
        coiffer kirjoitti:

        Koska me suomalaiset olemme läpeensä rehellinen kansa!

        Kumma juttu kun itsekin olen jo nassikkana ollut vierestä katsomassa, kuinka työsuhdeautoillakin ajettiin 1/3 ajoista mittaristonvaijeri irrotettuna. 140 tkm ajettu helmivaihdokilla olikin sitten oikeasti laskettu jo 225 tkm. :9

        Mittarin pyörittäminen taaksepäin ei oikein porakoneella onnistunut, koska tehokkaallakin Makitalla nopeusnousi vain viiteenkymppiin.

        Mistä ei puhuta, sitä ei olekaan..

        Kaikki pahahan tapahtuu aina maamme rajojen,eikä
        ole edes mahdollista Suomessa.Mutta kuka olisi ostanut 225 tkm ajetun työsuhdeauton?


      • autojoppari

        Ehkäpä ihan siksi, että useimmat tuontiautot tuodaan Saksasta. Ja niin, ehkä Suomessakin on 20 vuotta sitten ruuvailtu tai sitä aikaisemmin, mutta nykyisin aika lailla vähissä on. Turha tulla väittämään muuta. Muutamat yksittäistapaukset eivät kerro koko totuutta!


      • saksasta
        autojoppari kirjoitti:

        Ehkäpä ihan siksi, että useimmat tuontiautot tuodaan Saksasta. Ja niin, ehkä Suomessakin on 20 vuotta sitten ruuvailtu tai sitä aikaisemmin, mutta nykyisin aika lailla vähissä on. Turha tulla väittämään muuta. Muutamat yksittäistapaukset eivät kerro koko totuutta!

        itse ostamani auton mittarilukemaan ja huoltokirjaan. Paljon enemmän kuin jos ostaisin samanikäisen auton suomesta. Osaan katsoa liikkeen josta auton ostan ja pystyn ostamaan sen myös yksityiseltä sillä silloinhan vasta näen, minkälaisista olosuhteista auto on peräisin. Täällä suomen sosialismissa kaikki tuppaa olemaan samanlaista paskaa, aivan kuin entisessä itäblokissa. Siellä systeemi tosin ponnistelee korjatakseen tilannetta paremmaksi ja vain pahimmat änkyräkommarit haraa vastaan. Suomessa sen sijaan tuntuu ettei halutakaan että maa nousisi ja ihmiset pantaisiin töihin. Tällä menolla meille käy vielä huonosti.


      • rekkaria googleen
        autojoppari kirjoitti:

        Ehkäpä ihan siksi, että useimmat tuontiautot tuodaan Saksasta. Ja niin, ehkä Suomessakin on 20 vuotta sitten ruuvailtu tai sitä aikaisemmin, mutta nykyisin aika lailla vähissä on. Turha tulla väittämään muuta. Muutamat yksittäistapaukset eivät kerro koko totuutta!

        Vasta netti on alkanut paljastaa ruuvattuja suomiautoja. Aiemmin tapaukset onnistuttiin lakaisemaan maton alle. Tokihan näitä mittaristo viallisia autoja on ollut myynnissä (porakone laulattanut mittaristoa takaperin kunnes se on hajonnut ...).


      • autoilija-aapeli
        rekkaria googleen kirjoitti:

        Vasta netti on alkanut paljastaa ruuvattuja suomiautoja. Aiemmin tapaukset onnistuttiin lakaisemaan maton alle. Tokihan näitä mittaristo viallisia autoja on ollut myynnissä (porakone laulattanut mittaristoa takaperin kunnes se on hajonnut ...).

        itse ostan autoni aina ihan uutena suomalaisesta autoliikkeestä ja ei ole tarvinut pohtia ajettuja kilometrejä. rahaa on sen verran ettei tarvitse joka euroa laskea, eikä ihan joka tuhattakaan euroa.


    • mopoauton kilsat

      onko kilsamittarin epätasainen numerorivistö viite mittarilukemien ruuvailusta uuteen uskoon?? ..vai onko se vain huono mittari??

      • oonn

        Itsekkin olen purkuautoista rukannut uteliaisuuttani mittaria alas päin. Kyllä se on merkki, että joku on tutkinut mittaria, jos numerot eivät ole samassa rivissä. Muut väittää muuta. Mutta itselläni on kokemusta.


      • ruuvari.
        oonn kirjoitti:

        Itsekkin olen purkuautoista rukannut uteliaisuuttani mittaria alas päin. Kyllä se on merkki, että joku on tutkinut mittaria, jos numerot eivät ole samassa rivissä. Muut väittää muuta. Mutta itselläni on kokemusta.

        Ja sieltä saattaa pyörähtää muitakin numeroita kuin se minkä pitäisi kun sitä on ruuvattu väkivalloin. Ammattilainen purkaa mekaanisen mittarin ja sen jälkeen se toimii kuten ennenkin säädön jälkeen mutta mukavammilla lukemilla.


      • Chaisse dunkkaa
        ruuvari. kirjoitti:

        Ja sieltä saattaa pyörähtää muitakin numeroita kuin se minkä pitäisi kun sitä on ruuvattu väkivalloin. Ammattilainen purkaa mekaanisen mittarin ja sen jälkeen se toimii kuten ennenkin säädön jälkeen mutta mukavammilla lukemilla.

        just joo "ammattilainen" mun mielestä just ne amatöörit niitä ruuvaa, ammattilainen antaa mittarissa olla sen lukeman mikä siihen kuuluu.


    • Nykyään harvinaista

      Kilometrilukeman muuttaminen ei ole kiellettyä tai rikos Saksassa, eikä edes Suomessa. Siitä pitää vain muistaa kertoa ostajalle, jos sen unohtaa hyötymistarkoituksessa mennään rikoksen puolelle.

      Aikoinaan vanhoista 900 ja 9000 Saabeista muuteltiin kilsoja, ihan merkkiliikkeissä. Uusia huoltokirjoja tehtiin tarpeen mukaan, joskus vanha kävi jos huoltoja oli tekemättä tai kaikkia merkintöjä ei ollut. Mittariston taakse laitettiin tarra että paljon ollut ja paljonko muutettu. Kyllä harmitti jos sai vaihdossa auton jossa olikin jo tälläinen tarra ennestään.

      • 3q444se5y

        Itse asiassa Saksassa mittarinruuvausta (tachojustierung) koskeva laki muuttui laittomaksi 2005. Toiminta tosin jatkuu pienemmässä mittakaavassa, mutta se ei ole enää julkista.


    • laakkonen jyrki

      Tuontiautoja ei oteta liikkeisiin, koska pidetään keinotekoista kartellia yllä. Jos tuontiautot otettaisiin lasipalatsiin vaihdossa vaikkapa uusiin niin käytettyjen hintataso muuttuisi hetkessä Saksan tasolle. Tämän jälkeen uusien myynti sakkaisi aivan täydellisesti.

    • k8ujtgrfde

      http://www.youtube.com/watch?v=PpOmdEfPnHs

      9/11: Car & Sewer Bombs?

      2001
      Toiset olivat varautuneet asbestipölyn varalle, toiset ei.
      Pari poliisia pitää huolen, ettei uteliaat pääse lähelle ja että heidän hengityssuojaimensa pysyy tiukasti kasvoilla, vaikka pitäisi sitten vastata uteliaan toimittajan kyselyihin, jolla ei ole hengityssuojainta.
      Taustalla käppäilee pari palomiestä, näillekään kukaan ei ole kertonut, että pöly sisältää huomattavan määrän terveydelle vaarallista asbestia.
      Sitten videon lopussa pari siviilin näköistä kaveria (tanssivat juutalaiset) toimittajan takana, pölynsuojat tiukasti kasvoilla, mistä he ovat tietäneet ottaa pölynsuojat mukaan.
      Onko tuo valkopaitainen poliisi (katso korvalehteä) ja nuo siviilit ju......
      Ja vielä:
      Toimittaja Ashleigh Banfield kysyy poliisilta "Tiedätkö mitään noista voimakkaista räjähdyksistä jotka kuulimme"
      Poliisi "En tiedä"
      Toimittaja "Olivatko ne autopommeja"
      Poliisi "Minulla ei ole ajatusta niistä, rouva"
      Toimittaja "Onko teille kerrottu, että meidän pitää poistua tästäkin paikasta"
      Poliisi "Ei...."
      Toimittaja "Etsivätkö ne lisää pommeja"
      Poliisi ".........
      Ja sama naisreportteri jatkaa hiukan kauempaa

      http://www.youtube.com/watch?v=BeGCusfqF8c&feature=related 9/11: Ashleigh Banfield reports secondary explosions

      Huomaa taustalla taas samat kaverit, pitkätukkainen ja laukkumies, tällä kertaa ilman pölysuojaimia, ja yrittävät peittää näkyväisyyden tapahtumapaikkaan.

      LAUKKUMIES NYÖKKÄÄ MERKITSEVÄSTI HIPPITUKKAISELLE.

      Siis näiden juutalaisten selän takana tapahtuu vuosituhannen spektaakkelimaisin terrori-isku, mutta miehet eivät ole kiinnostuneita siitä, kaveruksia kiinnostaa enemmän kuvausryhmän työskentely, ja sen toiminnan häirintä.
      Kuvausryhmän jäsen joutuu työntämään miehet sivuun, ja naisreportteri on juuri näyttämässä jotain reunoilta palanutta paperia, ja selittämässä siitä jotain, kun yhteys katkeaa.
      Olisiko noilla kavereilla ollut jotain tekemistä tuohon häiriöön.

      Löytyykö samat, Sivan and Paul Kurzberg, Oded Ellner, Omer Marmari, ja Yaron Shmuel mossadin agentit tästä videosta. Tanssivat israelin juutalaiset, joiden "tehtävänä oli dokumentoida 911 tapahtumat" kuka antoi heille tämän tehtävän? Heidän pakettiautostaan löytyi räjähteitä, porukka pidädettiin 71 päiväksi, mutta laskettiin sitten vähin äänin vapauteen.

      http://www.youtube.com/watch?v=tRfhUezbKLw&feature=related Five Dancing Israelis Arrested On 9/11

      http://www.youtube.com/watch?v=fgYtAs_PVHw
      The Mossad and 9 11

      The five Israelis arrested on 9/11 for videotaping the WTC attack and then cheering about it (see 3:56 p.m. September 11, 2001) are released and deported to Israel.

      Some of the mens names had appeared in a US national intelligence database, and the FBI has concluded that at least two of the men were working for the Mossad, according to ABC News.

      However, the FBI says that none of the Israelis had any advanced knowledge of the 9/11 attacks, and they were released as part of a deal between the US and the Israeli government.

      After their release, they claim to have been tortured.

      911 terrori-iskua kuvanneet ja tornien sortumista juhlineet pidätetyt viisi israelilaista on vapautettu ja toimitettu Israeliin.

      Joidenkin miesten nimet löytyivät Usan kansallisen tiedustelupalvelun tiedoistoista, ja FBI:n mukaan ainakin kaksi miehistä on Mossadin agentteja.

      Kuitenkin FBI väittää, ettei näillä israelilaisilla ollut etukäteistietoa 911 iskuista, ja miehet vapautettiin Usan ja Israelin tekemän sopimuksen perusteella (Vakoilijoiden koskemattomuus ja vaihtosopimus)

      Vapautuksen jälkeen, miehet väittivät kokeneensa kidutusta vankeusaikana

    • haista kuule....

      tota nyt ei jaksanu edes lukee kun sieltä täältä!
      miten se liittyyi mittarin ruuvaukseen?
      kyllä tästämaasta löytyy KUSIPÄITÄ yllin kyllin.

    • osaan homman...

      Ja voihan sen tehdä niinkin että, kun on sähköinen matka/nopeus mittari niin tarvii vain ottaa vaihdelaatikon liittimestä johto irti niin ei tuu kilometrejä, ja katsastukseen johto taas paikalleen niin mittari taas pyörii, tälleen saa tehtyä vähän ajetun mummo vainaan auton jolla on ajettu muutamia tuhansia km vuodessa, ja tämä toimii taatusti ja katsastuksessakin otetaan ne kilometrit ylös jotka on sinne vuoden aikana pyörähtäny, se siitä luotettavasta km historiasta. Miten lienee ne autoliikkeen muutama tuhat ajetut esittely autot, kysyn vain ?

    • Nolo Sika

      Mitä väliä kilometreillä on? eikös auton tekinen ja ulkopuolinen kunto ratakise asian, eli miten on huollettu, korjattu jne jne.

      Esim suurin osa lentokoneista on yli 30 vuotta vanhoja, suurin osa kaukoliikenteen busseista yli 15 vuotta vanhoja, mutta kun näitä pitää hyvin, ei ne kilometrit vaikuta MIHINKÄÄN

      Esim meidän volvolla on ajettu 170.000 kilsaa, se on aivan paska, moni 300.000 ajettu on paremmassa kunnossa joka puolelta

    • ujyhtgrfe

      Tainnu mittari pyörähtää ympäri

    • Lukemat pienemmiksi

      Taitaa olla volvosta ruuvattu mittarilukemaa taaksepäin oikein huolella.

      • Nolo Sika

        Omassakin autossa meni mittari ympäri 200.000 kilsassa, ja kun autoa myytiin ilmoitettiin mittarilukemaksi 80 tuhatta kilsaa, hyvin meni läpi, auto oli kuitenkin huippukuntoinen, merkin "sen aikainen" edustusauto

        Ostin muuten juuri uuden Mopon, siinä matkamittari miljoonaan kilometriin asti... en ole ikinä nähnyt mopossa tuollaista mittaria, no pitää sitäkin sitten muokata "edukkaammaksi" kun myyn pyörän keväällä pois, ja myynti-ilmoitukseen vain "tällä on ajettu lähinnä 3 kilsan työmatka, silloin kun ei ole ollut autoa pihassa"


    • Auristoyota

      Kysymys.
      Itse ostin elokuussa auriksen 2015 rapiat 75 tkm. Tänään käynnistäessä ilmoitti yht.äkkiä trc luiston esto pois päältä. Mutta sen valo ei palanut. Samalla huomasin että trip mittari oli (kummatkin) "nollaantuneet" 10km kohille. mutta kokonaisuus km olikin 81 923km enkä kyllä muista ajaneeni 3kk liki 6tkm eli 2tkm kk. Olen ajanut pisimmälläni kk/1.2 tkm muuten n. 700-900km kk. Mistäköhän voi johtua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe