Hyxo hakee vaihteeksi muutamaa työntekijää sunnuntain Hesarissa.
Ilmoituksen perusteella tuntuu olevan suuri ja mahtava mutta miksi haetaan koko ajan?
Jos täällä liikkuu entisiä työntekijöitä tai muita firmasta jotain tietäviä niin kertokaa.
Hyxolla taas haku päällä!!
7
5023
Vastaukset
- Eki
Kyselin itse tässä vähän aikaa samasta firmasta ja sain vastauksia.
Päätin olla hakematta. Ohessa linkki viestiini.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=549&posting=22000000013571563 - työssä ollut
Huomasin tuossa Finnveran verkkosivuilla artikkelin jossa Viiala filosofoi henkilöstöpolitiikkaansa. Tästä kyllä osittain selviää miksi vaihtuvuus on niin suurta.
Suluissa olevat kommentit ovat omiani.
Kaikkia töitä pitää tehdä
Työvoima on taseessa suurin investointi ja kustannuserä. Siksi Viiala turvautuu kasvupiikkien tasaamisessa myös lomautuksiin.
(Jättää mainitsematta irtisanomiset sekä ennenaikaiselle eläkkeelle lähettämiset).
- Työntekijöiden rekrytointi on toiseksi vaikein tilanne, vaikein on irtisanominen. Rekrytointivaiheessa pitää huolehtia siitä, ettei irtisanomistilanteisiin jouduta, Viiala toteaa.
Toki vääriäkin valintoja sattuu.
(Niinpä niin, ihmeen usein. Näitä vääriä valintoja löytyy jo useimmasta alan yrityksestä. Jotkut väärät valinnat ovat myös perustaneet omia yrityksiä. Onnea heille.)
- Annan aina mahdollisuuden, opastan ja koulutan.
Aina ei henkilökemiat kuitenkaan toimi, ja jos työntekijä ei kerta kaikkiaan sovi ajattelumalliini ja yhteisöön, silloin on parempi katsoa muu työpaikka.
(Tätä poistumiskehotusta useimmat noudattavatkin koska nämä kemiat hyvin harvoin toimivat. Yksilön kannalta olisi tietenkin parempi olla alkujaankaan menemättä koska lyhyeksi jäävät työsuhteet pilaavat mahdollisuuksia jatkossa.)
- Meillä on tietty yrityskulttuuri, jonka olen luonut. Siinä ei saa vaan joutuu tekemään itsenäistä työtä. Se pärjää, joka pystyy tämän tekemään ja kantamaan vastuuta päätöksistä, Viiala kiteyttää.
Keppiä vai porkkanaa?
- Minulla ei ole keppiä. En voi määrätä ketään. Jokainen voi valita. Voin vain palkita ja tarjota porkkanoita. Kaikkia hommia pitää tehdä, ja tarjolla oleva työ on otettava vastaan. Haluan pitää ihmiset täällä, teemme tätä työtä yhteistyössä, Viiala korostaa.
(Heh, heh. Yhteistyö tarkoittaa nimenomaan sitä että Viiala määrää ja muut tekevät. Porkkanat puuttuvat.)- ent työläinen
Se on tämä Viialan ajattelumalli se että Viiala on aina oikeassa ja muut väärässä. Jos olet jotakin muuta mieltä tai edes jotakin mieltä, on paras etsiä jokin toinen työpaikka.
Vääriä valintoja eivät ole Viiala itse, vaimo, poika eivätkä
p nimiset mormonit. Kaikkihan ymmärtävät että viisaus liittyy tiettyyn sukunimeen.
Kaikki muut ovat vääriä valintoja ja muodostuvat sellaisiksi viimeistään vanhetessaan. - entinen minäkin
ent työläinen kirjoitti:
Se on tämä Viialan ajattelumalli se että Viiala on aina oikeassa ja muut väärässä. Jos olet jotakin muuta mieltä tai edes jotakin mieltä, on paras etsiä jokin toinen työpaikka.
Vääriä valintoja eivät ole Viiala itse, vaimo, poika eivätkä
p nimiset mormonit. Kaikkihan ymmärtävät että viisaus liittyy tiettyyn sukunimeen.
Kaikki muut ovat vääriä valintoja ja muodostuvat sellaisiksi viimeistään vanhetessaan.Firmassa vaikuttaa myös Viialan vaimon veli joka myöskään ei ole väärä valinta missään olosuhteessa.
Kuten kaikki ymmärtävät, myös vaimon alkuperäinen sukunimi takaa suuren visauden.
- henkilöt
vaihtuu kuin Ison Omenan pyöröovissa. Aloitus oli tehty jo v. 2006 mutta vaihtuvuus tuntuu olevan pysyvä ongelma.
- Anonyymi
Näyttää olevan taas paikkoja auki täällä. Onko tuoreita kokemuksia? Kannattaako hakea? Tuleeko palkka ajallaan?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807