Hesburger+palkka?

Anrietta-85

Paljonko on palkka Hesburgerissa harjoitteluajalla ja sen jälkeen?Ja kauanko harjoitteluaika kestää?Olisi kiva kuulla myös,että millainen Hesburger on muuten työpaikkana?

Kiitos vastauksista :)!

47

51766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenguru

      palkka on harkoitteluaikana 6,66 ja sitten vaihtuu 8,32:een.

      1.6.2006 jälkeen tuo 8,32 korottuu 8,50:en
      (yleiskorotus)

      • Anrietta-85

        Kiitos vastauksesta :)Osaisitko vielä sanoa miten pitkä tuo harjoitteluaika on?


      • tunteina
        Anrietta-85 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :)Osaisitko vielä sanoa miten pitkä tuo harjoitteluaika on?

        Jotain 350h tai 300h, en nyt muista enään. Riippuen paikasta mihin olet menossa ja millaiset pomot työkaverit, niin onko kivaa. Paljon saa duunia tehä rahan eteen, mutta jos on hyvä porukka niin korvaa sitä kyllä :)


      • heseläiseksi?
        tunteina kirjoitti:

        Jotain 350h tai 300h, en nyt muista enään. Riippuen paikasta mihin olet menossa ja millaiset pomot työkaverit, niin onko kivaa. Paljon saa duunia tehä rahan eteen, mutta jos on hyvä porukka niin korvaa sitä kyllä :)

        Kuis paljon hese nykyyään maksaa työntekijöilleen palkkaa?

        Onki ilta- ja viikonloppulisiä tms?

        Muita huomattavia etuja?


      • lkahs fjhsfj
        heseläiseksi? kirjoitti:

        Kuis paljon hese nykyyään maksaa työntekijöilleen palkkaa?

        Onki ilta- ja viikonloppulisiä tms?

        Muita huomattavia etuja?

        alkupalkka nykyään 7,03e, harjottelija-aika 6kk, osa ravintoloista käyttää edelleen 350h:ta. tämän jälkeen peruspalkka 8,79, pyhäpäivälisät on tuplapalkka, iltalisät 0,97. kahvitaukoja ei ole, ruokatauko yli 6h pvänä 12min. työaikaa voi olla 2-9,5h, tervetuloa helvettiin.


    • ei enää heselle

      harjoitteluajan palkka 6,58e/h, harjottelua kestää 250h, jonka jälkeen on jokin koe ja jos sen läpäisee niin alkaa saamaan normaalipalkkaa eli jotain 8 euron pintaan...jollei koe mene läpi, niin harjoitteluaika on yhteensä 320h...sellasen huomion tein, että jos kuulut/liityt ravintola-alan liittoon, niin tuo harjoitteluajan palkka on laiton, alaraja kuuluisi olla tällöin 7,86e/h...mulla oli kivat työkaverit, mut tunteja sai niin niukasti (10-25/vko), ettei tuolla palkalla ollut mitään mieltä jatkaa sitä työtä...lisäksi työvuorot olivat välillä naurettavan lyhyitä 3 tunnin pätkiä...ite en tykännyt iltavuoroista yhtään, kun sillon se on oikeasti melkein pelkkää siivoamista ja voit uskoa, että sitä rasvaa saa hinkata pois ja kovin...alussa uutta asiaa tulee valtavasti, mut ite ainakin opin kassan käytön nopeasti ja tavallisimmat hampparitkin tekemään, mut välillä iski epätoivo...kiire on koko ajan, kuulin vasta viimeisenä työpäiväni, että ruokatauko kuuluisi olla 20-30 min...meillä syötiin jos ehdittiin ja aikaa siihen oli noin 10 min...ruokaetu oli yksi harvoista positiivista asioista, elikkäs -50% työaikana, mut muuten...en enää menisi...välttämättä edes syömään...

      • hese-girl

        mut eihän tauoilta saa palkkaa että sellasen voi pitää jos haluaa.. mut mikä hiton koe muka ton harjotteluajan jälkeen? ei meillä ainakaan mitään sellasta oo...


      • totta..

        kaikkein naurettavinta on kyl tuo siivous-rumba, ainakin meiän hesellä. sulkemisajan jälkeen työaikaa on puoli tuntia. se joka hinkkaa paiston puolen pariloineen ja pakkeineen puhtaaksi siinä ajassa on yliluonnollinen hyypiö. siivous/valmistelu alotetaan aina melkeen heti iltavuoroon tultua ja silti menee usein yli merkatun työajan. ja palkkaahan ei makseta ylimenevältä ajalta.
        ja kiireessä saa juosta, äiti ei meinannut uskoa että reväytin jalkani juostessani tiskin, parilan ja lämpöpöydän väliä.


      • vp2
        totta.. kirjoitti:

        kaikkein naurettavinta on kyl tuo siivous-rumba, ainakin meiän hesellä. sulkemisajan jälkeen työaikaa on puoli tuntia. se joka hinkkaa paiston puolen pariloineen ja pakkeineen puhtaaksi siinä ajassa on yliluonnollinen hyypiö. siivous/valmistelu alotetaan aina melkeen heti iltavuoroon tultua ja silti menee usein yli merkatun työajan. ja palkkaahan ei makseta ylimenevältä ajalta.
        ja kiireessä saa juosta, äiti ei meinannut uskoa että reväytin jalkani juostessani tiskin, parilan ja lämpöpöydän väliä.

        työntekijät saa palkkaa 8.34 ja vp:n palkka jotaa 9.5 tai vähä yli. Ja meillä maksetaan ylimenevästä ajasta palkkaa. Ihan hyvin sitä meillä kerkee ainekin kaiken siivoomaan jos normipäivä. Joskus toki menee tunninkin yli, mut palkka juoksee. ainoa mikä mättää on ettei x ja v-päivien palkkoja makseta vaikka niitä tekisikin saa vain normaalin palkan joten olkaahan tarkkoja. Olishan se kiva että joku valvois noita asioita, esim.liitto. Me otettiin yhteyttä mut ei tapahtun mitää:(


      • iiiiii
        vp2 kirjoitti:

        työntekijät saa palkkaa 8.34 ja vp:n palkka jotaa 9.5 tai vähä yli. Ja meillä maksetaan ylimenevästä ajasta palkkaa. Ihan hyvin sitä meillä kerkee ainekin kaiken siivoomaan jos normipäivä. Joskus toki menee tunninkin yli, mut palkka juoksee. ainoa mikä mättää on ettei x ja v-päivien palkkoja makseta vaikka niitä tekisikin saa vain normaalin palkan joten olkaahan tarkkoja. Olishan se kiva että joku valvois noita asioita, esim.liitto. Me otettiin yhteyttä mut ei tapahtun mitää:(

        joku kirjoitti että työvuoro saattoi olla 3 tuntia. ravintola-alan tessin mukaan minimityöaika on 4 h/päivä, joten tollaseen ei tarvii suostua.


      • Tyyppi123
        iiiiii kirjoitti:

        joku kirjoitti että työvuoro saattoi olla 3 tuntia. ravintola-alan tessin mukaan minimityöaika on 4 h/päivä, joten tollaseen ei tarvii suostua.

        Ravintola tes sanoo että on pyrittävä siihen etä työvuoro on vähintään 4 tuntia mutta jos taloudelliset syyt vaativat lyhyempiä vuoroja niin niitä saa teettää. Esim. hyvä syy on lounasruuhka. Silloin tarvitaan työntekijä vain 1-3 tunniksi.


      • kyllästynyt hesburgeriin!

        Totta,oon myös ite ollu hesellä töissä,itseasiassa vielä tälläkin hetkellä.. ruokatauko kestää max sen 15min joka kuuluisi myös olla pitempi! Mutta me ollaankin juuri valitettu tästä liittoon...että toivottavasti asiat tulee muuttumaan! Ja sekin myös niin totta,työpäivä saattaa kestää naurettavat 3h.. kaverit sanookin tuota paikkaa leikkikouluksi! En todellakaan mene enää koskaan töihin heselle toistakertaa!!!!!


      • heseorja
        kyllästynyt hesburgeriin! kirjoitti:

        Totta,oon myös ite ollu hesellä töissä,itseasiassa vielä tälläkin hetkellä.. ruokatauko kestää max sen 15min joka kuuluisi myös olla pitempi! Mutta me ollaankin juuri valitettu tästä liittoon...että toivottavasti asiat tulee muuttumaan! Ja sekin myös niin totta,työpäivä saattaa kestää naurettavat 3h.. kaverit sanookin tuota paikkaa leikkikouluksi! En todellakaan mene enää koskaan töihin heselle toistakertaa!!!!!

        meillä myös, itelläni on tänään 9h:n päivä. siihen pitäis kuulua 2 kahvitaukoa ja yksi ruokatauko. joudun vaan pitämään yhden ruokatauon joka kestää sen huimat 13min. meiän hesessä ei edes kahvitaukoa tunneta, ois kiva jos liitto liittyis tähän asiaa. koska tuolla on niin ankeeta olla. kesälläki kun oli niin tajuttoman kuuma niin ei saatu mitää ylimääräsiä taukoja vaikka oli kuuma. :/ tähän hommaan pitää liittyä!!


      • epäreilu meininki
        heseorja kirjoitti:

        meillä myös, itelläni on tänään 9h:n päivä. siihen pitäis kuulua 2 kahvitaukoa ja yksi ruokatauko. joudun vaan pitämään yhden ruokatauon joka kestää sen huimat 13min. meiän hesessä ei edes kahvitaukoa tunneta, ois kiva jos liitto liittyis tähän asiaa. koska tuolla on niin ankeeta olla. kesälläki kun oli niin tajuttoman kuuma niin ei saatu mitää ylimääräsiä taukoja vaikka oli kuuma. :/ tähän hommaan pitää liittyä!!

        Itsekkin olin juuri puoli vuotta - reilut töissä hesessä, ja olen todella onnellinen että sain parempaa työtä muualta ja pystyin lopettamaan. Taukoja ei todellakaan ollut, se 12min ruokatauko JOS vuoro kesti 6h tai pidempi. Jalat tulivat kipeäksi siitä seisomisesta, kun kassalta ei kunnolla pysty poistumaan.

        Yksi asia on myös nuo Hesburgerin ilta-ja viikonloppulisät. Huimat n.50 senttiä, kun kaupan alalla lisät ovat 3-4e/tunti !!! Ihan naurettavaa.

        Omassa Hesburgerissani myös työntekijöiden keskuudessa oli uskomaton inside-meininki, ja olen enemmän kuin iloinen että sain lopettaa.


      • ARMOA ???
        heseorja kirjoitti:

        meillä myös, itelläni on tänään 9h:n päivä. siihen pitäis kuulua 2 kahvitaukoa ja yksi ruokatauko. joudun vaan pitämään yhden ruokatauon joka kestää sen huimat 13min. meiän hesessä ei edes kahvitaukoa tunneta, ois kiva jos liitto liittyis tähän asiaa. koska tuolla on niin ankeeta olla. kesälläki kun oli niin tajuttoman kuuma niin ei saatu mitää ylimääräsiä taukoja vaikka oli kuuma. :/ tähän hommaan pitää liittyä!!

        Lain mukaan pitää olla;
        Käytännössä ohjeena on, että jos lämpötila työpaikalla on 28-33 ºC, työrupeaman tulisi olla kerrallaan korkeintaan 50 minuuttia, ja yli 33 ºC lämpötiloissa saisi tehdä työtä enintään 45 minuuttia kerrallaan. Kuumalla ilmalla taukoja tulisi siis pitää 10-15 minuuttia tunnissa.

        Näistä ei juuri puhuta, itsekkin olen töissä suorassa auringonpaisteessa, mutta koskaan kukaan ei ole tullut kertomaan tauoista itse se tieto on pitänyt löytää. Onneksi lehdet kijoittavat asiasta nykyään kiitettävästi.

        HEI TEHKÄÄ JOTAIN ASIAN HYVÄKSI!
        TULEN VÄHENTÄMÄÄN KÄYNTEJÄ!
        ITSE SALMELAT JUURI PUHUVAT TV-7.lla KUINKA UUPUIVAT - MUTTA TYÖNTEKIJÄT EIVÄT SAA UUPUA??!
        HALOO!!! KRISTILLISTÄ VAI !!!


    • Päällikkö21

      Mikä on ravintolapäällikön noin palkka Hesburgerissa ?

    • enpätiiävaikkatiiänkin

      En tiedä mutta miten lie, kirjoittaako yritys työehtosopimuksen osittain vai kokonaan.

      Kaikki muu riippuu siitä välittääkö mistään paskaakaan. jos ajattelet että tuntikin liksaa riippumatta seuraavasta tunnista, onko väliä millainen paikka muuten on? Työtä riittää, siitä pomo kiittää, siihen ei kannata tunteita liittää.

      • on ollut

        ainakin mulle todella joustava työpaikka, kun opiskelin vielä. Tämän hetkinen tuntipalkkani on lähempänä 10e, saan siis parempaa palkkaa kuin useimmat ystäväni:)

        Hese on työpaikkana hyvinkin mielipiteitä jakava, toiset jaksaa sitä ja toiset taas ei. Mun mielestä on aivan turha valittaa"paska palkka ja hirvee paikka", jos ei miellytä ei kukaan siellä pakota olemaan!

        Meidän hesessä on siis AIVAN MAHTAVA porukka, pelkästään tuon työporukan takia olen viihtynyt siellä näinkin kauan. Hesestä löytyy toki paljon epäkohtia ja liittoa kiinnostaisi varmaan juttu jos toinenkin...


      • kokki75
        on ollut kirjoitti:

        ainakin mulle todella joustava työpaikka, kun opiskelin vielä. Tämän hetkinen tuntipalkkani on lähempänä 10e, saan siis parempaa palkkaa kuin useimmat ystäväni:)

        Hese on työpaikkana hyvinkin mielipiteitä jakava, toiset jaksaa sitä ja toiset taas ei. Mun mielestä on aivan turha valittaa"paska palkka ja hirvee paikka", jos ei miellytä ei kukaan siellä pakota olemaan!

        Meidän hesessä on siis AIVAN MAHTAVA porukka, pelkästään tuon työporukan takia olen viihtynyt siellä näinkin kauan. Hesestä löytyy toki paljon epäkohtia ja liittoa kiinnostaisi varmaan juttu jos toinenkin...

        vittuako ootte paskas duunis ja valitatte täällä! menkää paikkaan joka maksaa paremmin. tai sitten sossustakin saa rahaa...


      • Duunari hesellä
        kokki75 kirjoitti:

        vittuako ootte paskas duunis ja valitatte täällä! menkää paikkaan joka maksaa paremmin. tai sitten sossustakin saa rahaa...

        No ite oon ollu hesessä töissä jo kolmisen vuotta ja meillä on ollut yleensä tosi joustavaa kaikki, oma harjoitteluaika oli 300h jolloin palkka oli 6,80/h lisät, harjoitteluajan jälkeen se nousi 8,50/h josta edelleen 8,79/h nykyisten määräysten mukaan. Meillä tulee yli kuudesta tunnista tauko ja se on puoli tuntia (30min) ja sitä ei oo pakko pitää kokonaan jos ei halua. Meillä on myös ollut sen verran joustavaa että jos on tarpeeksi duunareita eikä asiakkaita paljon niin pystyy pitää muutaman minuutin kahvitaukoja kunhan kirjaa itsensä ulos. Päivän jälkeinen siivous vie yleensä yli 45min jonka verran siihen on varattu aikaa, mutta kyllä me ylimenevästä ajasta saadaan palkkaa, ja tietääkseni se on täysin laitonta ettei saa, eli jos ette saa palkkaa ylimenevästä ajasta niin teillä on täysin laillinen oikeus lähteä kotiin jos työvuorolistoihin on merkitty, että pääsette esim tasan 22:00. Itse olen viihtynyt hesellä, koska tän pystyy sovittaa erittäin hyvin opiskeluiden ym. kanssa, koska vuorolistatoiveet otetaan huomioon erittäin hyvin, oiskohan pari hassua kertaa että on tullut sellanen vuoro joka ei mulle sopinut, mutta niitäkin voi yrittää vaihdella muiden duunareiden kanssa. Muuta plussaa on että täällä on tosi hyvä työilmapiiri ja joukkohenki.


      • hesellä
        Duunari hesellä kirjoitti:

        No ite oon ollu hesessä töissä jo kolmisen vuotta ja meillä on ollut yleensä tosi joustavaa kaikki, oma harjoitteluaika oli 300h jolloin palkka oli 6,80/h lisät, harjoitteluajan jälkeen se nousi 8,50/h josta edelleen 8,79/h nykyisten määräysten mukaan. Meillä tulee yli kuudesta tunnista tauko ja se on puoli tuntia (30min) ja sitä ei oo pakko pitää kokonaan jos ei halua. Meillä on myös ollut sen verran joustavaa että jos on tarpeeksi duunareita eikä asiakkaita paljon niin pystyy pitää muutaman minuutin kahvitaukoja kunhan kirjaa itsensä ulos. Päivän jälkeinen siivous vie yleensä yli 45min jonka verran siihen on varattu aikaa, mutta kyllä me ylimenevästä ajasta saadaan palkkaa, ja tietääkseni se on täysin laitonta ettei saa, eli jos ette saa palkkaa ylimenevästä ajasta niin teillä on täysin laillinen oikeus lähteä kotiin jos työvuorolistoihin on merkitty, että pääsette esim tasan 22:00. Itse olen viihtynyt hesellä, koska tän pystyy sovittaa erittäin hyvin opiskeluiden ym. kanssa, koska vuorolistatoiveet otetaan huomioon erittäin hyvin, oiskohan pari hassua kertaa että on tullut sellanen vuoro joka ei mulle sopinut, mutta niitäkin voi yrittää vaihdella muiden duunareiden kanssa. Muuta plussaa on että täällä on tosi hyvä työilmapiiri ja joukkohenki.

        Palkka on nykyään aloittelijalla 7,25/h ja harjoittelun jälkeen pikkasen päälle 9e/h


      • "PASKA VALUU ALASPÄIN"
        hesellä kirjoitti:

        Palkka on nykyään aloittelijalla 7,25/h ja harjoittelun jälkeen pikkasen päälle 9e/h

        Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että palkka on aivan onneton tehtyyn työmäärään nähden ja varsinkin harjoittelijan palkka on aivan paska 7,25h. Hesburgerin "työehtosopimus" on luokaton: ei lauaintalisää, iltalisä vajaan euron. Sunnuntai palkka on sentään tupla. Edut ja oikeudet ovat mitättömät. Jos sattuu sairastumaan ensimmäisen kuukauden aikana ei saa sairaslomalta palkkaa! Tauko on vain 10-15 minuuttia, vaikka TESSIN mukaan se pitäisi olla puolituntia!! Jos työaika alkaa puolelta ja tulee muutamaa minuuttia ennen, niin ilmoitetaan että on myöhässä? Työpaikalla ei saa juoda edes limpparia, vaan siitäkin pitää maksaa! Uusia työntekijöitä potkitaan päähän ja kohdellaan kuin koiria! työrauhaa ei ole vaan alituiseen kuuluu nipotusta ja valitusta mitättömästä asiasta... Tarkoitan nipottelijoilla turhan tärkeitä Vuoropäälliköitä, jotka nuoria väliinputoajia, jotka ovat olleet töissä jotain kolme vuotta, mutta saavat silti vain kympin tunnilta... "Voidaankin siis todeta, että "PASKA VALUU ALASPÄIN"! Tarkoitan siis sitä, että jos jokin homma ei pelaa. Esimerkiksi toiminta on liian hidasta. Syyttävä sormi osoittaa aina ensimmäisenä uutta työntekijää. Uudella työntekijällä on kolme harjoittelupäivää ja sen jälkeen kaiken pitäisi sujua kuin vettä vaan. Se on aivan liian vähän!! Alussa uutta asiaa on paljon ja kassan käytön , tarjoilun ja yms- hampurilaisten valmistasen pitäisi sujua kuin tanssi! Koko paikka on niin kusinen, että alta pois! Ehdin olla töissä kolmetoista päivää ja tienasin ruhtinaallisesti hieman päältä 600e! Näinä kolmenatoista päivänä viihdyin töissä kunnolla vain kahtena päivänä! Työporukka oli todella sisäänpäin lämpeävää ja porukassa oli inside meininki... ei siihen olisi voinut päästä sisään, lisäksi olin ainut mies porukassa, yhtä vp:tä lukuunottamatta. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole ollut mitään ongelmaa! Ja tapa jolla irtisanotaan oli naurettava. Ravintolapäällikkö pyytää toimistoon ja silmät kirkkaina väittää että on pahoillaan siitä, että joutuu purkamaan työsuhteen koeaikana (1.9-29.9). Oli oikeastaan helpotus päästä pois, mutta harmittaa etten kerinnyt itse irtisanoutua! Lähes joka työvuoron jälkeen oli fiilis, "et vittu mä haukun koko paikan pystyyyn ja irtisanoudun ovet paukkuen, mutta ajattelin irtisanoutua vasta, kun työpaikka takataskussa"! Useaan kertaa menikin hermot vp:n kanssa ja sanoin sitten oman mielipiteeni asiaan... Olen tottunut paljon säädyllisempiin työpaikkoihin, jossa ARVOSTETAAN työntekijää! Tuolla en saanut kertaakaan kiitosta tai kehuja mistään! Pelkkää valitusta ja arvostelua, kyllä sitä opiksi jaksaa vähän aikaa kuunnella, mutta ei silloin jos sitä on joka saatanan työvuoro... Ymmärrystä ei heru, vaikka onkin vuoron aikana ilmoittanut, että on ollut hieman vaikeaa ja on OIKEASTI siihen peruste, niin silti kohdellaan niin paskamaisesti. Oli siellä muutamia järkeviäkin työntekijöitä, jotka antoivat tehdä työn rauhassa, mutta kuuntelivat kuitenkin kun vp nalkuttaa uudelle työntekijälle, eivätkä uskalla/tahdo/viitsi sanoa asiaan mitään... Tunsin töissä olevani aina ulkopuolinen, ensimmäisessä vuorolistassa minulla oli ihan ok määrä tunteja ekalla viikolla viis työpäivää ja seuraavalla 6 toki satuin sairastumaan ja menetin sitten kolme päivää, mutta seuraavassa listassa nimeni oli "unohtunut" enkä ollut edes tulostetulla listalla vaan mut oli lisätty kuulakärkikynällä ja sitten olikin töitä kaksi päivää seuraavalla myös kaksi päivää ja seuraavalla olisi ollut neljä, mutta tiistaina sain sitten lähteä! Olen tullut siihen johtopäätöksen, että koko konsepti kääntyi minua vastaan, kun yritin puolustautua ja selittää tapaa jolla työskentelin. Tein aina annetut tehtävät (toki virheitäkin tuli), olin asiallinen, jos minulle oltiin asiallisia, mutta en sietänyt sitä jos silmille aletaan hyppiä. Minulla on kuitenkin sen verran itsekunnioitusta!

        Yhteenveto, en tule ikinä enää työskentelemään pikaruoka-alalla! En suosittele Hesburgeria kenellekkään! Voi toki olla että on riippuvainen hyvin paljon paikasta ja porukasta. Jos tonne menee niin silloin pitää unohtaa ihmisarvo ja niellä kaikki paska mitä eteen tulee ja antaa muiden määräillä miten tykkää ja alistua "PASKA VALUU ALASPÄIN" menttaliteettiin.... sitten tuolla voi pärjätä...


      • ravintola-alalla
        "PASKA VALUU ALASPÄIN" kirjoitti:

        Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että palkka on aivan onneton tehtyyn työmäärään nähden ja varsinkin harjoittelijan palkka on aivan paska 7,25h. Hesburgerin "työehtosopimus" on luokaton: ei lauaintalisää, iltalisä vajaan euron. Sunnuntai palkka on sentään tupla. Edut ja oikeudet ovat mitättömät. Jos sattuu sairastumaan ensimmäisen kuukauden aikana ei saa sairaslomalta palkkaa! Tauko on vain 10-15 minuuttia, vaikka TESSIN mukaan se pitäisi olla puolituntia!! Jos työaika alkaa puolelta ja tulee muutamaa minuuttia ennen, niin ilmoitetaan että on myöhässä? Työpaikalla ei saa juoda edes limpparia, vaan siitäkin pitää maksaa! Uusia työntekijöitä potkitaan päähän ja kohdellaan kuin koiria! työrauhaa ei ole vaan alituiseen kuuluu nipotusta ja valitusta mitättömästä asiasta... Tarkoitan nipottelijoilla turhan tärkeitä Vuoropäälliköitä, jotka nuoria väliinputoajia, jotka ovat olleet töissä jotain kolme vuotta, mutta saavat silti vain kympin tunnilta... "Voidaankin siis todeta, että "PASKA VALUU ALASPÄIN"! Tarkoitan siis sitä, että jos jokin homma ei pelaa. Esimerkiksi toiminta on liian hidasta. Syyttävä sormi osoittaa aina ensimmäisenä uutta työntekijää. Uudella työntekijällä on kolme harjoittelupäivää ja sen jälkeen kaiken pitäisi sujua kuin vettä vaan. Se on aivan liian vähän!! Alussa uutta asiaa on paljon ja kassan käytön , tarjoilun ja yms- hampurilaisten valmistasen pitäisi sujua kuin tanssi! Koko paikka on niin kusinen, että alta pois! Ehdin olla töissä kolmetoista päivää ja tienasin ruhtinaallisesti hieman päältä 600e! Näinä kolmenatoista päivänä viihdyin töissä kunnolla vain kahtena päivänä! Työporukka oli todella sisäänpäin lämpeävää ja porukassa oli inside meininki... ei siihen olisi voinut päästä sisään, lisäksi olin ainut mies porukassa, yhtä vp:tä lukuunottamatta. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole ollut mitään ongelmaa! Ja tapa jolla irtisanotaan oli naurettava. Ravintolapäällikkö pyytää toimistoon ja silmät kirkkaina väittää että on pahoillaan siitä, että joutuu purkamaan työsuhteen koeaikana (1.9-29.9). Oli oikeastaan helpotus päästä pois, mutta harmittaa etten kerinnyt itse irtisanoutua! Lähes joka työvuoron jälkeen oli fiilis, "et vittu mä haukun koko paikan pystyyyn ja irtisanoudun ovet paukkuen, mutta ajattelin irtisanoutua vasta, kun työpaikka takataskussa"! Useaan kertaa menikin hermot vp:n kanssa ja sanoin sitten oman mielipiteeni asiaan... Olen tottunut paljon säädyllisempiin työpaikkoihin, jossa ARVOSTETAAN työntekijää! Tuolla en saanut kertaakaan kiitosta tai kehuja mistään! Pelkkää valitusta ja arvostelua, kyllä sitä opiksi jaksaa vähän aikaa kuunnella, mutta ei silloin jos sitä on joka saatanan työvuoro... Ymmärrystä ei heru, vaikka onkin vuoron aikana ilmoittanut, että on ollut hieman vaikeaa ja on OIKEASTI siihen peruste, niin silti kohdellaan niin paskamaisesti. Oli siellä muutamia järkeviäkin työntekijöitä, jotka antoivat tehdä työn rauhassa, mutta kuuntelivat kuitenkin kun vp nalkuttaa uudelle työntekijälle, eivätkä uskalla/tahdo/viitsi sanoa asiaan mitään... Tunsin töissä olevani aina ulkopuolinen, ensimmäisessä vuorolistassa minulla oli ihan ok määrä tunteja ekalla viikolla viis työpäivää ja seuraavalla 6 toki satuin sairastumaan ja menetin sitten kolme päivää, mutta seuraavassa listassa nimeni oli "unohtunut" enkä ollut edes tulostetulla listalla vaan mut oli lisätty kuulakärkikynällä ja sitten olikin töitä kaksi päivää seuraavalla myös kaksi päivää ja seuraavalla olisi ollut neljä, mutta tiistaina sain sitten lähteä! Olen tullut siihen johtopäätöksen, että koko konsepti kääntyi minua vastaan, kun yritin puolustautua ja selittää tapaa jolla työskentelin. Tein aina annetut tehtävät (toki virheitäkin tuli), olin asiallinen, jos minulle oltiin asiallisia, mutta en sietänyt sitä jos silmille aletaan hyppiä. Minulla on kuitenkin sen verran itsekunnioitusta!

        Yhteenveto, en tule ikinä enää työskentelemään pikaruoka-alalla! En suosittele Hesburgeria kenellekkään! Voi toki olla että on riippuvainen hyvin paljon paikasta ja porukasta. Jos tonne menee niin silloin pitää unohtaa ihmisarvo ja niellä kaikki paska mitä eteen tulee ja antaa muiden määräillä miten tykkää ja alistua "PASKA VALUU ALASPÄIN" menttaliteettiin.... sitten tuolla voi pärjätä...

        Niin elikkä majoitus- ja ravitsemisalan TES sanoo seuraavaa tauoista:
        "Työnantajalla on velvollisuus järjestää työntekijälleen tilaisuus aterioida työaikana, jos työpäivän pituus ylittää 6 tuntia. Pakkotahtisessa työssä tai työssä, joka vaatii jatkuvaa paikallaan oloa, on työnantajan järjestettävä tilapäinen poistuminen tällaisesta työpisteestä. Tämä koskee myös alle 6 tunnin työvuoroja."

        Eli höpönpöppö ravintola-alalla ole TESsin mukaisia taukoja kuin 6h työvuoroissa, niissäkin se yksi ruokatauko, eli ateriointimahdollisuus, joka mun logiikalla on just sen vartin maksimissaan. Eli tyhjä kitistä et Hese kusee silmään, se on PAM joka sitä tekee. Kaupan alalla on ne minuuttimääräset ruoka- ja kahvitauot. Ja se, että harjoitteluajalta saa huonompaa palkkaa on myöskin työehtosopimuksessa. Ja siihenhän vaikuttaa tasan se onko alan koulutusta vai ei (jos on se lyhenee). Ja eiköhän iso osa näistä haukkumiskommenteista ole ihan paikkakohtaisia. En oikein usko, että joka ikinen Hesburger tässä maassa olisi niiiiiiin kauhea.


      • ..........
        ravintola-alalla kirjoitti:

        Niin elikkä majoitus- ja ravitsemisalan TES sanoo seuraavaa tauoista:
        "Työnantajalla on velvollisuus järjestää työntekijälleen tilaisuus aterioida työaikana, jos työpäivän pituus ylittää 6 tuntia. Pakkotahtisessa työssä tai työssä, joka vaatii jatkuvaa paikallaan oloa, on työnantajan järjestettävä tilapäinen poistuminen tällaisesta työpisteestä. Tämä koskee myös alle 6 tunnin työvuoroja."

        Eli höpönpöppö ravintola-alalla ole TESsin mukaisia taukoja kuin 6h työvuoroissa, niissäkin se yksi ruokatauko, eli ateriointimahdollisuus, joka mun logiikalla on just sen vartin maksimissaan. Eli tyhjä kitistä et Hese kusee silmään, se on PAM joka sitä tekee. Kaupan alalla on ne minuuttimääräset ruoka- ja kahvitauot. Ja se, että harjoitteluajalta saa huonompaa palkkaa on myöskin työehtosopimuksessa. Ja siihenhän vaikuttaa tasan se onko alan koulutusta vai ei (jos on se lyhenee). Ja eiköhän iso osa näistä haukkumiskommenteista ole ihan paikkakohtaisia. En oikein usko, että joka ikinen Hesburger tässä maassa olisi niiiiiiin kauhea.

        Kun valmistuin tradenomiksi en ensin löytänyt ollenkaan töitä joten menin Heseen töihin.
        Jouduin pesemään kaikki vessan ja kiillottamaan hammasharjalla lattialistoja, kiillottamaan myös liukumäen. Töissä lisäksi se roskaruuan haju ällötti ja kun se vielä tarttui vaatteisiinkin.

        Työkaverit oli todella ilkeitä. Syömään ei saanut mennä silloin kun halusi eikä edes ehdottaa koska menee syömään vaan joku tuli sanomaan että nyt voit mennä syömään. Myöhästyä ei saanut koska kuulemma kahdesta myöhästymisestä saa potkut. Palkka oli silloin 2005 vuonna jotain 6 euroa / tunti ja työt osa-aikaisia joten palkka oli varmaa noin 300-600 euroa /kk, onneksi toki sain Kelasta loput sovitettuna päivärahana vai mikä se oli, mutta olisin siis saanut enemmän rahaa jos olisin ollut kokopäiväisenä työttömänä.

        Tosiaan siellä piti siivota, siivota ja siivota. Olin myös kuulemma liian hidas, kyse oli siis ensimmäisistä päivistä jolloin olisi toki kaikki pitänyt osata tehdä. Enkä mielestäni ole hidas. Hesen omistaja oli todella tyly ja itsekäs ihminen ja hänen vaimonsakin täysin puhumaton.

        Jopa vaatteista valitettiin että ne olivat liian isot ja epäsiistit. Itsehän he oli vaatteet antanut minulle ja pesin ne vaatteet melkein joka ilta koska se haju oli kamala. Kassaa ei saanut itse laskea vaikka olen tosiaan taloushallinnon tradenomi. Tuntuu myös että siellä oli sellaista meininkiä että toisen kassasta yritetiin varastaa rahaa ym. ellei vahtinut vieressä koko aikaa.

        Joukossa oli myös todella vaikeita ihmisiä joten todella sai varoa mitä puhuu. Ja liikkeen sulkemisen jälkeen piti jäädä puoleksi tunniksi pesemään lattiaa ja keittiötä ilmaiseksi.

        Hirvittävin paikka siis jossa olen ollut töissä. Onneksi sain koulutusta vastaavaa työtä aika nopeasti ja sen jälkeen kaikki on mennyt hyvin. :-)


      • hirviluumu
        .......... kirjoitti:

        Kun valmistuin tradenomiksi en ensin löytänyt ollenkaan töitä joten menin Heseen töihin.
        Jouduin pesemään kaikki vessan ja kiillottamaan hammasharjalla lattialistoja, kiillottamaan myös liukumäen. Töissä lisäksi se roskaruuan haju ällötti ja kun se vielä tarttui vaatteisiinkin.

        Työkaverit oli todella ilkeitä. Syömään ei saanut mennä silloin kun halusi eikä edes ehdottaa koska menee syömään vaan joku tuli sanomaan että nyt voit mennä syömään. Myöhästyä ei saanut koska kuulemma kahdesta myöhästymisestä saa potkut. Palkka oli silloin 2005 vuonna jotain 6 euroa / tunti ja työt osa-aikaisia joten palkka oli varmaa noin 300-600 euroa /kk, onneksi toki sain Kelasta loput sovitettuna päivärahana vai mikä se oli, mutta olisin siis saanut enemmän rahaa jos olisin ollut kokopäiväisenä työttömänä.

        Tosiaan siellä piti siivota, siivota ja siivota. Olin myös kuulemma liian hidas, kyse oli siis ensimmäisistä päivistä jolloin olisi toki kaikki pitänyt osata tehdä. Enkä mielestäni ole hidas. Hesen omistaja oli todella tyly ja itsekäs ihminen ja hänen vaimonsakin täysin puhumaton.

        Jopa vaatteista valitettiin että ne olivat liian isot ja epäsiistit. Itsehän he oli vaatteet antanut minulle ja pesin ne vaatteet melkein joka ilta koska se haju oli kamala. Kassaa ei saanut itse laskea vaikka olen tosiaan taloushallinnon tradenomi. Tuntuu myös että siellä oli sellaista meininkiä että toisen kassasta yritetiin varastaa rahaa ym. ellei vahtinut vieressä koko aikaa.

        Joukossa oli myös todella vaikeita ihmisiä joten todella sai varoa mitä puhuu. Ja liikkeen sulkemisen jälkeen piti jäädä puoleksi tunniksi pesemään lattiaa ja keittiötä ilmaiseksi.

        Hirvittävin paikka siis jossa olen ollut töissä. Onneksi sain koulutusta vastaavaa työtä aika nopeasti ja sen jälkeen kaikki on mennyt hyvin. :-)

        Mitä järkeä tuossa harjoitteluajassa oikein on jos se kerta on 6kk? Eli käytännössä joku opiskelija, joka tekee iltavuoroja pari viikossa (10h/vko) ja joku välivuotta viettävä henkilö, joka tekee 5pvä/vko (30h/vko), saavat molemmat kuuden kuukauden jälkeen palkankorotuksen?

        Tuossa nyt ei ole järjen hiventäkään, tunteihin pohjautuva harjoitteluaika sen tulisi olla. Itsellä takana nyt yli 100h ja olen ollut vasta alle kuukauden. Pitääköhän venailla puoli vuotta, että saa liksaa, jolla tuollaista työtä edes harkitsee jaksavansa jatkaa koeajan jälkeen...


      • heseläinen
        hirviluumu kirjoitti:

        Mitä järkeä tuossa harjoitteluajassa oikein on jos se kerta on 6kk? Eli käytännössä joku opiskelija, joka tekee iltavuoroja pari viikossa (10h/vko) ja joku välivuotta viettävä henkilö, joka tekee 5pvä/vko (30h/vko), saavat molemmat kuuden kuukauden jälkeen palkankorotuksen?

        Tuossa nyt ei ole järjen hiventäkään, tunteihin pohjautuva harjoitteluaika sen tulisi olla. Itsellä takana nyt yli 100h ja olen ollut vasta alle kuukauden. Pitääköhän venailla puoli vuotta, että saa liksaa, jolla tuollaista työtä edes harkitsee jaksavansa jatkaa koeajan jälkeen...

        Siinä on tietty tuntimäärä, joka pitää tulla täyteen ja siitä laskettu että vie n. 6 kk.. olisko ollut joku 250 tuntia. ?


      • työnteko on kivaa
        "PASKA VALUU ALASPÄIN" kirjoitti:

        Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että palkka on aivan onneton tehtyyn työmäärään nähden ja varsinkin harjoittelijan palkka on aivan paska 7,25h. Hesburgerin "työehtosopimus" on luokaton: ei lauaintalisää, iltalisä vajaan euron. Sunnuntai palkka on sentään tupla. Edut ja oikeudet ovat mitättömät. Jos sattuu sairastumaan ensimmäisen kuukauden aikana ei saa sairaslomalta palkkaa! Tauko on vain 10-15 minuuttia, vaikka TESSIN mukaan se pitäisi olla puolituntia!! Jos työaika alkaa puolelta ja tulee muutamaa minuuttia ennen, niin ilmoitetaan että on myöhässä? Työpaikalla ei saa juoda edes limpparia, vaan siitäkin pitää maksaa! Uusia työntekijöitä potkitaan päähän ja kohdellaan kuin koiria! työrauhaa ei ole vaan alituiseen kuuluu nipotusta ja valitusta mitättömästä asiasta... Tarkoitan nipottelijoilla turhan tärkeitä Vuoropäälliköitä, jotka nuoria väliinputoajia, jotka ovat olleet töissä jotain kolme vuotta, mutta saavat silti vain kympin tunnilta... "Voidaankin siis todeta, että "PASKA VALUU ALASPÄIN"! Tarkoitan siis sitä, että jos jokin homma ei pelaa. Esimerkiksi toiminta on liian hidasta. Syyttävä sormi osoittaa aina ensimmäisenä uutta työntekijää. Uudella työntekijällä on kolme harjoittelupäivää ja sen jälkeen kaiken pitäisi sujua kuin vettä vaan. Se on aivan liian vähän!! Alussa uutta asiaa on paljon ja kassan käytön , tarjoilun ja yms- hampurilaisten valmistasen pitäisi sujua kuin tanssi! Koko paikka on niin kusinen, että alta pois! Ehdin olla töissä kolmetoista päivää ja tienasin ruhtinaallisesti hieman päältä 600e! Näinä kolmenatoista päivänä viihdyin töissä kunnolla vain kahtena päivänä! Työporukka oli todella sisäänpäin lämpeävää ja porukassa oli inside meininki... ei siihen olisi voinut päästä sisään, lisäksi olin ainut mies porukassa, yhtä vp:tä lukuunottamatta. Aikaisemmissa työpaikoissa ei ole ollut mitään ongelmaa! Ja tapa jolla irtisanotaan oli naurettava. Ravintolapäällikkö pyytää toimistoon ja silmät kirkkaina väittää että on pahoillaan siitä, että joutuu purkamaan työsuhteen koeaikana (1.9-29.9). Oli oikeastaan helpotus päästä pois, mutta harmittaa etten kerinnyt itse irtisanoutua! Lähes joka työvuoron jälkeen oli fiilis, "et vittu mä haukun koko paikan pystyyyn ja irtisanoudun ovet paukkuen, mutta ajattelin irtisanoutua vasta, kun työpaikka takataskussa"! Useaan kertaa menikin hermot vp:n kanssa ja sanoin sitten oman mielipiteeni asiaan... Olen tottunut paljon säädyllisempiin työpaikkoihin, jossa ARVOSTETAAN työntekijää! Tuolla en saanut kertaakaan kiitosta tai kehuja mistään! Pelkkää valitusta ja arvostelua, kyllä sitä opiksi jaksaa vähän aikaa kuunnella, mutta ei silloin jos sitä on joka saatanan työvuoro... Ymmärrystä ei heru, vaikka onkin vuoron aikana ilmoittanut, että on ollut hieman vaikeaa ja on OIKEASTI siihen peruste, niin silti kohdellaan niin paskamaisesti. Oli siellä muutamia järkeviäkin työntekijöitä, jotka antoivat tehdä työn rauhassa, mutta kuuntelivat kuitenkin kun vp nalkuttaa uudelle työntekijälle, eivätkä uskalla/tahdo/viitsi sanoa asiaan mitään... Tunsin töissä olevani aina ulkopuolinen, ensimmäisessä vuorolistassa minulla oli ihan ok määrä tunteja ekalla viikolla viis työpäivää ja seuraavalla 6 toki satuin sairastumaan ja menetin sitten kolme päivää, mutta seuraavassa listassa nimeni oli "unohtunut" enkä ollut edes tulostetulla listalla vaan mut oli lisätty kuulakärkikynällä ja sitten olikin töitä kaksi päivää seuraavalla myös kaksi päivää ja seuraavalla olisi ollut neljä, mutta tiistaina sain sitten lähteä! Olen tullut siihen johtopäätöksen, että koko konsepti kääntyi minua vastaan, kun yritin puolustautua ja selittää tapaa jolla työskentelin. Tein aina annetut tehtävät (toki virheitäkin tuli), olin asiallinen, jos minulle oltiin asiallisia, mutta en sietänyt sitä jos silmille aletaan hyppiä. Minulla on kuitenkin sen verran itsekunnioitusta!

        Yhteenveto, en tule ikinä enää työskentelemään pikaruoka-alalla! En suosittele Hesburgeria kenellekkään! Voi toki olla että on riippuvainen hyvin paljon paikasta ja porukasta. Jos tonne menee niin silloin pitää unohtaa ihmisarvo ja niellä kaikki paska mitä eteen tulee ja antaa muiden määräillä miten tykkää ja alistua "PASKA VALUU ALASPÄIN" menttaliteettiin.... sitten tuolla voi pärjätä...

        Parempi asenne kehiin niin homma luistaa paljon mukavammin! Terv. 2 vuotta hesellä työskennelly ;)


    • heseläinen myös

      Palkat on TESin mukaiset, ei niistä sen enempää. Työpaikkana Hesburger on paljon mukavampi kuin mitä voisi luulla. Joskus on kiire ja silloin pitää varoa, ettei tilauksesta unohdu mitään. Muuten tulee sanomista. Se nopea tahti, mitä moni pelkää, pitäsi tulla ihan luonnostaan. Välillä sitten on aikaa kahvitella ja jutella työkavereiden kanssa. Pidempiin päiviin sisältyy palkallinen 10-15 minuutin tauko. Sinä aikana ehtii hyvin syödä aterian tai salaatin. Joku väitti, että loppuun varattu 30 min ei riitä millään, mutta ainakin meillä kotiin lähdetään yleensä viimeistään 20 min sulkemisen jälkeen. Kerran kesti yli tunti, mutta kyllä siinä palkka juoksi ihan normaalisti.

      Paljon riippuu varmaan paikan koosta, työilmapiiristä ja asiakaskunnasta. Kuitenkin tärkein asia viihtymisen kannalta on oma asenne. Älä ajattele että "olen täällä tuntipalkalla, joten ihan sama". Sekä esimiehet että asiakkaat huomaavat kyllä miten suhtaudut työhösi.

      • jerkkuh

        Siivoominen vie aikaa riippuen illan kiirellisyydestä. Jos vielä 20.00 aikoihin on tasainen asiakasvirta, voi olla hankala siinä samalla siivoilla paistoa valmiiksi. Pariloissa menee kuitenkin aika kauan, samoin pinnat ovat päivän jäljiltä usein aika hirveessä kunnossa.

        Kohta tulee täyteen 250h, joten sen palkan pitäisi siis samantien ponkaista sinne päälle 9 euron? Pitääkö siitä sitten ilmoittaa itse ravintolapäällikölle, että nyt olen ollut tarvittavat tunnit saadakseni palkkaa vai hoitaako palkkalaskenta sen ihan tietokoneen tietojen mukaan?

        Vähän epäilyttää joudunko vielä riutumaan pikkupalkalla sen aikaa, että 3kk tulee täyteen ja suoritan jonkunlaisen tasotestin mistä oli puhetta aiemmin. Millaisia kokemuksia tästä palkan noususta 80% --> 100% oikein on ja milloin teillä se nousi?


      • debyyyy
        jerkkuh kirjoitti:

        Siivoominen vie aikaa riippuen illan kiirellisyydestä. Jos vielä 20.00 aikoihin on tasainen asiakasvirta, voi olla hankala siinä samalla siivoilla paistoa valmiiksi. Pariloissa menee kuitenkin aika kauan, samoin pinnat ovat päivän jäljiltä usein aika hirveessä kunnossa.

        Kohta tulee täyteen 250h, joten sen palkan pitäisi siis samantien ponkaista sinne päälle 9 euron? Pitääkö siitä sitten ilmoittaa itse ravintolapäällikölle, että nyt olen ollut tarvittavat tunnit saadakseni palkkaa vai hoitaako palkkalaskenta sen ihan tietokoneen tietojen mukaan?

        Vähän epäilyttää joudunko vielä riutumaan pikkupalkalla sen aikaa, että 3kk tulee täyteen ja suoritan jonkunlaisen tasotestin mistä oli puhetta aiemmin. Millaisia kokemuksia tästä palkan noususta 80% --> 100% oikein on ja milloin teillä se nousi?

        Ensinnäki täytyy sanoo että kun työskentelin hesellä nmeillä' oli siellä semmone tapa että kun oli tietty aika n. pari-kolme kk:tta työskennelly niin sai tehdä semmosen ns. testin ja jos läpäisit niin harjoitteluaika päättyy ja alat saada normipalkkaa.
        Nuo taukojen pitämiset riippuu niin hesburgerista ja ajasta.
        Meillä sai pitää tauot aina kun vain kerkesi eli joka päivä n.10-15min ja minusta se on aivan riittävä aika pelkkään syömiseen.
        Työvuoroja oli ihan hyvin. Palkkani oli huonompina aikoina noin 300 kahdessa viikossa, parhaimmillaan melkein 600euroa, useimmiten pysytteli 400-500euroa kahdessa viikossa, ja tulin sillä ihan hyvin toimeen yksin asuessa.

        Menin heselle (n.2vuotta sitten) ja aluksi oli todella rankkaa ja olo oli todella ulkopuolinen, ja tuntui ettei mikään onnistu. Luonteeni on kuitenkin semmoinen että periksi ei anneta ja jatkoin ja jatkoin niin kauan kunnes homma alkoi luistaa, työkaverit tuli tutuiksi ja aloin viihtyä. Nykyisin en enää työskentele hesellä koska muutin toiselle paikkakunnalle.

        Eli siis vaikka ekaksi vaikuttaisikin siltä että,"joo mä otan loparit" niin älkää lannistuko. Hesburger on raskas työpaikka, sekä henkisesti että fyysisesti, eikä sovi herkkänahkaisille.
        Mutta itse aloin loppujen lopuksi todella pitää paikasta, eihän sitä rahaa kuulukaan saada helpolla, oppiipahan ettei kaikki tule nenän eteen :)
        Suosittelen työpaikkaa avoimille ja ihmisille joilla on hyvä itsetunto muttei ole liian diiva!


      • digge
        debyyyy kirjoitti:

        Ensinnäki täytyy sanoo että kun työskentelin hesellä nmeillä' oli siellä semmone tapa että kun oli tietty aika n. pari-kolme kk:tta työskennelly niin sai tehdä semmosen ns. testin ja jos läpäisit niin harjoitteluaika päättyy ja alat saada normipalkkaa.
        Nuo taukojen pitämiset riippuu niin hesburgerista ja ajasta.
        Meillä sai pitää tauot aina kun vain kerkesi eli joka päivä n.10-15min ja minusta se on aivan riittävä aika pelkkään syömiseen.
        Työvuoroja oli ihan hyvin. Palkkani oli huonompina aikoina noin 300 kahdessa viikossa, parhaimmillaan melkein 600euroa, useimmiten pysytteli 400-500euroa kahdessa viikossa, ja tulin sillä ihan hyvin toimeen yksin asuessa.

        Menin heselle (n.2vuotta sitten) ja aluksi oli todella rankkaa ja olo oli todella ulkopuolinen, ja tuntui ettei mikään onnistu. Luonteeni on kuitenkin semmoinen että periksi ei anneta ja jatkoin ja jatkoin niin kauan kunnes homma alkoi luistaa, työkaverit tuli tutuiksi ja aloin viihtyä. Nykyisin en enää työskentele hesellä koska muutin toiselle paikkakunnalle.

        Eli siis vaikka ekaksi vaikuttaisikin siltä että,"joo mä otan loparit" niin älkää lannistuko. Hesburger on raskas työpaikka, sekä henkisesti että fyysisesti, eikä sovi herkkänahkaisille.
        Mutta itse aloin loppujen lopuksi todella pitää paikasta, eihän sitä rahaa kuulukaan saada helpolla, oppiipahan ettei kaikki tule nenän eteen :)
        Suosittelen työpaikkaa avoimille ja ihmisille joilla on hyvä itsetunto muttei ole liian diiva!

        Tällä suunnalla suoritettiin tuo tasotesti 3kk jälkeen ja tuohan oli vain muodollisuus. Lukaistaan läpi hesburgerin toimintaperiaatteet ja palkka nousi 7,41€/h-->9,26€/h ja motivaatio samalla 0-->75%. Alussa tosiaan tuntui että "ei hitto, onneks koeaikaa on reippaasti niin voi lähtee muualle" mutta sinnittelin kuukauden pari ja nyt alkaa tuntumaan kelpo palkan kera jo mieleisemmältä. Työkavereilla on huikea merkitys ja aluksi jää tottakai vähän ulkopuoliseksi. Onneksi vähän ajan päästä tulee toimeen jo suurimman osan kanssa.

        Tarkoitus olisi vielä tahkota muutama kuukausi lisää, kunnes muuton aika koittaa. Työ on todella kasvattavaa: oppii tekemään kiireessä, asiakaspalvelun perusteet tulee tutuiksi, oppii tulemaan toimeen monenlaisten tapausten kanssa, tutustuu työelämään ja tämän jälkeen kaikki muut hommat ovat lastenleikkiä.

        Jos alussa tuntuu pahalta, älkää lannistuko. Odottakaa ainakin 2kk ennen kuin otatte lopputilin, sillä tuona aikana saatatte saada "työkavereista" ihan työkavereita ja oppia työssä tarvittavat asiat, jolloin homma alkaa sujumaan. Ja siinähän vaiheessa palkkakin tupsahtaa ylöspäin.

        Työajat ovat joustavia, toki molemmin puolin ja sopii opiskelijoille/sivutyöksi.


      • taavettitiina
        digge kirjoitti:

        Tällä suunnalla suoritettiin tuo tasotesti 3kk jälkeen ja tuohan oli vain muodollisuus. Lukaistaan läpi hesburgerin toimintaperiaatteet ja palkka nousi 7,41€/h-->9,26€/h ja motivaatio samalla 0-->75%. Alussa tosiaan tuntui että "ei hitto, onneks koeaikaa on reippaasti niin voi lähtee muualle" mutta sinnittelin kuukauden pari ja nyt alkaa tuntumaan kelpo palkan kera jo mieleisemmältä. Työkavereilla on huikea merkitys ja aluksi jää tottakai vähän ulkopuoliseksi. Onneksi vähän ajan päästä tulee toimeen jo suurimman osan kanssa.

        Tarkoitus olisi vielä tahkota muutama kuukausi lisää, kunnes muuton aika koittaa. Työ on todella kasvattavaa: oppii tekemään kiireessä, asiakaspalvelun perusteet tulee tutuiksi, oppii tulemaan toimeen monenlaisten tapausten kanssa, tutustuu työelämään ja tämän jälkeen kaikki muut hommat ovat lastenleikkiä.

        Jos alussa tuntuu pahalta, älkää lannistuko. Odottakaa ainakin 2kk ennen kuin otatte lopputilin, sillä tuona aikana saatatte saada "työkavereista" ihan työkavereita ja oppia työssä tarvittavat asiat, jolloin homma alkaa sujumaan. Ja siinähän vaiheessa palkkakin tupsahtaa ylöspäin.

        Työajat ovat joustavia, toki molemmin puolin ja sopii opiskelijoille/sivutyöksi.

        Ettekö te hyvät ihmiset ymmärrä, että ette te ilman korkeampaa koulutusta saa parempaa palkkaa! Jotkut jaksavat opiskella pidemmälle ja se sitten palkitaan myöhemmin hyvällä kuukausipalkalla ja tottakai arvostuksella ja kunnioituksella. Näihin Fast food -konserneihin pääsee melkeimpä kuka vaan, oli koulutus pelkkä peruskoulu tai ydinfyysikko. Surullista tässä on se, että osa ihmisistä kuvittelee, että on olemassa jokin oikotie huipulle. Todellisuudessa palkkaa saa aikalailla koulutuksen, sosiaalisten taitojen, ATK-osaavuuden ja kielten perusteella. Hommatkaa itsellenne kunnon koulutus, niin saatte palkkaa josta ei tarvitse ikistä!

        Niinkuin DNA:n mainos: Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot! Jotkut pärjäävät vain yksinkertaisesti vähemmällä. Eli jos olet sellainen ihminen, joka tykkää kyylätä hintoja kaupassa ja muutenkin pärjää ilman muuta ylimääräistä ylellisyyttä, niin hese on paikkasi.


      • sadsa
        digge kirjoitti:

        Tällä suunnalla suoritettiin tuo tasotesti 3kk jälkeen ja tuohan oli vain muodollisuus. Lukaistaan läpi hesburgerin toimintaperiaatteet ja palkka nousi 7,41€/h-->9,26€/h ja motivaatio samalla 0-->75%. Alussa tosiaan tuntui että "ei hitto, onneks koeaikaa on reippaasti niin voi lähtee muualle" mutta sinnittelin kuukauden pari ja nyt alkaa tuntumaan kelpo palkan kera jo mieleisemmältä. Työkavereilla on huikea merkitys ja aluksi jää tottakai vähän ulkopuoliseksi. Onneksi vähän ajan päästä tulee toimeen jo suurimman osan kanssa.

        Tarkoitus olisi vielä tahkota muutama kuukausi lisää, kunnes muuton aika koittaa. Työ on todella kasvattavaa: oppii tekemään kiireessä, asiakaspalvelun perusteet tulee tutuiksi, oppii tulemaan toimeen monenlaisten tapausten kanssa, tutustuu työelämään ja tämän jälkeen kaikki muut hommat ovat lastenleikkiä.

        Jos alussa tuntuu pahalta, älkää lannistuko. Odottakaa ainakin 2kk ennen kuin otatte lopputilin, sillä tuona aikana saatatte saada "työkavereista" ihan työkavereita ja oppia työssä tarvittavat asiat, jolloin homma alkaa sujumaan. Ja siinähän vaiheessa palkkakin tupsahtaa ylöspäin.

        Työajat ovat joustavia, toki molemmin puolin ja sopii opiskelijoille/sivutyöksi.

        mitä hemmettiä? Mä oon ollu marraskuusta 2009 Hesessä töissä ja mun palkka on vieläkin ton 7 euroo ja risat! >:( mitä v...vattua?


      • Helenia
        sadsa kirjoitti:

        mitä hemmettiä? Mä oon ollu marraskuusta 2009 Hesessä töissä ja mun palkka on vieläkin ton 7 euroo ja risat! >:( mitä v...vattua?

        Palkkakuiteissa on palkanlaskijan yhteystiedot. Jos sillä on käynyt inhimillinen virhe niin kandee soittaa suoraan sille, ihmisiähän nekin vain on. :(


      • asdffgfd
        Helenia kirjoitti:

        Palkkakuiteissa on palkanlaskijan yhteystiedot. Jos sillä on käynyt inhimillinen virhe niin kandee soittaa suoraan sille, ihmisiähän nekin vain on. :(

        Itse olen ollut Hesburgerissa hieman yli pari vuotta töissä. Alussa tein töitä jollain 7,xxe palkalla, kunnes 300h tuli täyteen. Tämän jälkeen tein edellä mainitun kokeen, jossa kysyttiin Hesburgerin konsepteista jne. ja palkkani nousi yhdeksään euroon. Tällä hetkellä palkkani on 9,47e/h ja tähän päälle saan kuntobonusta 0,25e/h palkkaani lisää. Eli teoreettinen palkkani on 9,73e/h. Kuntobonuksen saamiseen vaaditaan tupakoimattomuutta työpaikalla, kolme kertaa viikossa tapahtuvaa liikuntasuoritusta sekä kolmen kuukauden ajanjaksolta ei yhtään sairauslomapäivää.

        Taukoja omalla työpaikallani on yli kuuden tunnin päivinä 1x20min ja 1x10min. Työpaikkana Hesburger on vaativa ja välillä vituttaa rankasti, mutta onneksi loistavat työkaverit auttavat jaksamaan! Varsinkin opiskelijana Hesburger on oiva työpaikka, kun työvuorotoiveita kuunnellaan.


      • kaalit on perseestä
        taavettitiina kirjoitti:

        Ettekö te hyvät ihmiset ymmärrä, että ette te ilman korkeampaa koulutusta saa parempaa palkkaa! Jotkut jaksavat opiskella pidemmälle ja se sitten palkitaan myöhemmin hyvällä kuukausipalkalla ja tottakai arvostuksella ja kunnioituksella. Näihin Fast food -konserneihin pääsee melkeimpä kuka vaan, oli koulutus pelkkä peruskoulu tai ydinfyysikko. Surullista tässä on se, että osa ihmisistä kuvittelee, että on olemassa jokin oikotie huipulle. Todellisuudessa palkkaa saa aikalailla koulutuksen, sosiaalisten taitojen, ATK-osaavuuden ja kielten perusteella. Hommatkaa itsellenne kunnon koulutus, niin saatte palkkaa josta ei tarvitse ikistä!

        Niinkuin DNA:n mainos: Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot! Jotkut pärjäävät vain yksinkertaisesti vähemmällä. Eli jos olet sellainen ihminen, joka tykkää kyylätä hintoja kaupassa ja muutenkin pärjää ilman muuta ylimääräistä ylellisyyttä, niin hese on paikkasi.

        Upo osa täälä on vasta opiskelijoita. Silloin ei vielä olla ydinfyysikoita. Ja minulle kelpaisi tuo 7€ palkka oikein hyvin kun tällä hetkellä palkka on 5€ tunti vaikka työ on varmasti raskainta mitä alaikäinen saa tehdä... Kaalipelloilla kustaan työntekijöitä silmään!


    • Rahaton opiskelija

      Hei. Nyt kiinnostais paljonko Seinäjoen Hesburgerilla tarjotaan palkaksi. Minä ja ystäväni olemme lähteneet opiskelemaan ja pitäis saada työ että voitaisiin elättää itsemme. Vastatkaa mahdollisimman pian! :D

    • Heseeeentöihin

      Saako työntekijä syödä hesburgerissa hesburgerin tuotteita, onko minkäänlaista ruokaetua?

      • Helenia

        Työajalla puoleen hintaan, vapaa-ajalla -15%


    • OikeuttaApinoille

      Helvetti kun maksetaan tuollaisesta yläastekoulutuksen tasoisesta työstä noin kovia palkkoja. Suomessa matalakoulutuksisista töistä maksetaan aivan liikaa. Vastaavasti korkeakoulutukselliset ei saa paljon mitään. Esim. dippainssit tienaa n. 3000e/kk. Noilla täällä luetelluilla palkkatiedoilla pääsee lähes 2000e/kk pelkällä peruskoululla. LOL. Ei ihme että on hampparit niin saatanan kalliita. Ja täälä vaan toiset poraa kun ei saa lääkärin tasosta palkkaa ja tauotkin on lyhyitä. Menkää sitten vaikka Puolaan töihin tai Viroon tai Uralille. Saatanan kakarat.

    • heseläinen

      En ymmärrä miksi tänne kirjoittaneiden ihmisten on pitänyt tehdä pikkuriikkisistäkin asioista isoja ongelmia.

      Monet epäkohdat joista tänne on kirjoitettu, ei tosiaankaan ole Hesburgerin vika. Tästä voitte aivan rauhassa syyttää ravintolan esimiestä.

      Itse olen työskennellyt kohta vuoden Hesburgerissa. Palkka on ok, yli viiden tunnin vuoroissa on kahvitauko, 6-7 h vuoroissa 20 min tauko ja yli 8h vuoroissa 25-30 min tauko.

      Kaikki tauot olen aina saanut pitää anelematta ja yleensä saan mennä silloin kun haluan. Tosin eri asia jos on paljon ihmisiä tauotettavana, niin ihmisiä tauotetaan sitten siinä järjestyksessä, milloin kukin on tullut työvuoroon. Aamuvuorolaiset ensin ja siitä sitten eteenpäin...

      Iltavuoro päättyy yleensä 15 yli 9 tai viimeistään puolelta. Lopetuksen siivoukset aloitetaan noin tuntia aiemmin ennen sulkemista ja yleensä päästään ajallaan. En ymmärrä mitä onnettomia luusereita tänne on kirjoittanut, kun eivät saa tiskejä tiskattua tai parilaa pestyä ajallaan...?!? Ei siinä koko iltaa mene. On kyllä ihmisessä jotain vikaa, jos on noin hidas.

      Vaikka iltavuorossa siivotaan paljon, niin ei se minua ole koskaan haitannut. Aina kun tulen aamuvuoroon, niin olen iloinen, että saan tulla puhtaaseen keittiöön / puhtaalle kassalinjalle ja voin aloittaa aamun valmistelut heti työvuoron alussa, eikä minun tarvitse siivota iltavuorolaisten jälkiä.

      Työporukka on mahtava, ravintolapäällikkö on reilu ja hyvä tyyppi, töissä pääsee tekemään monipuolisesti erilaisia työtehtäviä, mikään työpäivä ei ole samanlainen... Minulla ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa.

      Suomalaiset kun ovat tunnetusti niin happamia ihmisiä ja jokaisesta asiasta pitää närkästyä, ottaa nokkiinsa, vittuuntua tai jotain muuta vastaavaa. Millainen työ teille sitten kelpaisi? Lihokaa vaan ihan rauhassa siellä toimistossa samalla kun selaatte Facebookkia, minä pysyn kunnossa kun teen fyysisesti raskasta työtä Hesburgerissa. :--)

      Kotimaisuus kunniaan, älkää syökö Mäkkärin paskaa. Vaikka Hese onkin kalliimpi, on ruoka myös laadukkaampaa. Mm. Mäkkärin sipuli on kuivaa silppua, johon kaadetaan vesi sekaan, annetaa olla jääkaapissa tunti-pari, ja tadaa, sitten on sipulia. Hesburgerissa pilkotaan ihan oikeita tuoreita sipuleita :O :O :OOO

      terveisin exmäkkäriläinen, nykyinen iloinen heseläinen

    • työtönvieläkin

      Kerronpa omankin hesetarinani.

      Olen 23 vuotias AMK-koulutettu nainen. Kun valmistumisen jälkeen en millään saanut oman alan töitä, niin epätoivo sai hakeman myös heselle töihin.

      Pääsin haastatteluun ja sitä kautta kokeilemaan työtä. Ideana oli että teen 2 neljän tunnin harjoitusvuoroa ja niiden jälkeen jään töihin jos kaikki menee hyvin. Kyseisessä hesessä oli aina yhtäaikaa töissä vain kaksi työntekijää, toinen kassalla ja toinen keittiön puolella. Harjoitusvuorojen ajaksi pääsin kolmanneksi pyöräksi kassan puolelle. Minun ei kuitenkaan annettu koskeakaan kassakoneeseen, vaan sain "katsoa vierestä" eli todellisuudessa ravasin koko ajan vain valuttamassa limuja ja tekemässä ranskalaisia, pehmiksiä, pirtelöitä.

      Noissa harjoitusvuoroissa keittiön puolella oli koko ajan ravintolapäällikkö, joka tuijotti herkeämättä tuima ilme kasvoillkaan. Hui, vähemmästäkin hermostuu. Kaikenkaikkiaan pärjäsin ihan mukiinmenevästi.

      Eli näiden kahden vuoron jälkeen minut olisi jätetty käytönnössä yksin kassalle, jota minun olisi siinä vaiheessa pitänyt osata käyttää täydellisesti, vaikken ollut saanut koskea siihen enkä oikeasti ehtinyt edes seuraamaan vierestä miten sitä käytetään. Naurettavaa sanon minä.

      Joten näiden vuorojen jälkeen sanoin sille ravintolapäällikölle, että ei ole minun paikkani, heihei, ja kävelin valtavan onnellisena ja helpottuneena raikkaaseen ulkoilmaan. Ah. Onnellinen loppu.

    • -Työtön-hampuusi

      Hesen kuten myös kaikkien muidenkin burgeripaikkojen palkka = p.a.s.k.a.

      Mitä järkeä on varsinkin pks-seudulla asuvana raataa jossain nuhjuisessa purilaispaikassa 8 h/päivässä ma-pe ja netota siitä naurettavat 1190 euroa verojen jälkeen käteen. Siitä kun maksaa 750 euron vuokran, niin käteen jää enää 440 euroa. Jolloin työttömillekin on tarjolla jo 30 euroa enemmän pelkästä kattoon sylkemisestä. Joten minäkin mielummin syljen kattoon, kuin lähden näihin pihvinpaistajan paskahommiin.

      Hesessa kaikenlisäksi nämä matalapalkkaiset raatajat palvelevat vain Hesburgerin suuromistajia ja lihottavat heidän lompakkoaan. Ei siinä pihvinpaistajat rikastu pennin jeniä.

    • Anonyymi

      Hesburger vaihtanut työehtosopimusta ja saatiin palkat tiputettu 2euroa tunnilta! On kuulema 10.06e nykyään! On perheyhtiöt niin syvältä......

    • Anonyymi

      Kyllä Lapuan Hesseä saa syödä miesten kesken ja pikkusen imeä ukko Mattia pillistä

    • Anonyymi

      Tuuppa tekemään kesätöitä Niemi palveluihin Helsinkiin. Sielä se vasta pieni palkka onkin. Vähän yli kymmpi tunnilta. Saat vetää hikipäässä koko päivän. Ajojen järjestelijä sekoilee. Esimiehet eivät arvosta. Osa nokkamiehistä patalaiskoja. Jos keikat kusee se on aina kesätyöläisten syytä.

    • Anonyymi

      Hyvä työpaikka ja kuormasta saa syödä, itse lihoin vuoden aikana 20kg joten paljon on ruuissa roteiinia! Jouduin itse asiassa lopettamaan työt painoni takia kun en jaksanut seistä enää 120kg koko päivää, yritin kyllä pyörätuolillakin hoitaa noita hommia mutta jäin sillä usein kiinni kaikkiin väleihin. Palkkani sijoitin Talvivaaraan joten nyt sitä vaan täällä auringossa köllötellään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe