Sain joululahjaksi viulun, jonka kanssa on tullut puuhattua paljon joka päivä. Tunteihin ei ole mahdollisuutta, joten olen treenannut ihan omin päin kromaattisen virittimen ja sähköurkujen muistin kanssa...
Miten kauan menee aikuisella, että oppii kunnolla soittamaan täysin vireisesti?
Kaikki neuvot ovat tarpeen!
Viulun vingutustako?
5
576
Vastaukset
- ....
Riippuu, kuinka lahjakas olet.
Huippuopetuksen kanssakaan ei välttämättä koskaan.
Ja kuinka vaikeita kappaleita soittaisit.
Mutta viidessä vuodessa pääset jo pitkälle.- Abi
"Miten kauan menee aikuisella, että oppii kunnolla soittamaan täysin vireisesti?
Huippuopetuksen kanssakaan ei välttämättä koskaan. "
Tämä on kyllä niin karun/raadollisen/surullisen täyttä totta. - myran
Abi kirjoitti:
"Miten kauan menee aikuisella, että oppii kunnolla soittamaan täysin vireisesti?
Huippuopetuksen kanssakaan ei välttämättä koskaan. "
Tämä on kyllä niin karun/raadollisen/surullisen täyttä totta.No, mulla meni suunnilleen vuos..Harjottelin suunnilleen joka päivä ja luin paljon opetuskirjoja. Nyt osaan soittaa semmosia kappaleita mitä 3/3-tutkinnossa soitetaan..Syksyllä meen työkkärille soittamaan ryhmässä..Et se riippuu tosi paljon yksilöstä, kannattaa ihmeessä yrittää! :)
- viulisti_booble
No soittamiseen menee aikaa ennen kuin oppii , mutta totta kai oppii kun harjoittelee. :)
Ostaa vaan kunnon viulu kirjan , jossa voi oppia itse , jossei tunneille ole varaa.
Onnea harjoitteluun ja kylla se siita ! - viulunsoiton lopettanut
Itselläni kesti monta vuotta, ennen kuin sain juuri sellaisen äänen, että sitä kauniiksi soitoksi saattoi kutsua :D. Aloitin tosin lapsena.. harjoittele vain ahkerasti ja järki mukana, mieti koko aikaa, mitä voisit parantaa ja harjoittele sitä. Kevyet etydit ovat hyvä alku. Älä välitä, vaikka alku saattaa olla kissanrääkkäystä, niinhän se on melkein jokaisella :D. Olen itse lopettanut viulunsoiton.. viulu lojuu jossain kaapin päällä :/. Mutta sitä tunnetta, että hallitsee viulua, on vaikea sanoin kuvata :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897219- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402552- 2082366
- 412342
- 1232236
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809