Jetan ilmanvaihto

DoeJohn

Osaisiko kukaan kertoa, mitä kautta Jetta II korimallissa matkustamon ilma poistuu korista? Ilma menee hattuhyllyn läpi tavarasäiliöön, mutta mitä kautta sen pitäisi ohjautua sieltä ulos?

8

409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sielllä on perärenkaitten takana, kyljissä tuuletusritilät, jotka on peitetty muiviläpysköin, päästää ilmaa vaan ulospäin.

      • DoeJohn

        .. pitäisi olla tuollaiset muoviläpykät? Juuri noita kaipailen, kun en ole havainnut niitä. Nimenomaan ulospäin menevästä ilmasta olisi kyse. Onko siis ne ulkopuolella vai sisäpuolella? Ulkopuolella ei ainakaan ole ihan selkeästi näkyvissä, kuten monissa muissa vähän vanhemmissa autoissa. Yleensä sisäpuolella tavarasäiliössä on nimenomaan ritilä ja helposti havaittavissa.

        Tietääkseni en ole aivan sokea, mutta ... :-D


      • DoeJohn kirjoitti:

        .. pitäisi olla tuollaiset muoviläpykät? Juuri noita kaipailen, kun en ole havainnut niitä. Nimenomaan ulospäin menevästä ilmasta olisi kyse. Onko siis ne ulkopuolella vai sisäpuolella? Ulkopuolella ei ainakaan ole ihan selkeästi näkyvissä, kuten monissa muissa vähän vanhemmissa autoissa. Yleensä sisäpuolella tavarasäiliössä on nimenomaan ritilä ja helposti havaittavissa.

        Tietääkseni en ole aivan sokea, mutta ... :-D

        vasemmalle tai oikealle puolelle, kirjaimellisesti takapuskurin alle/sisään. Pura verhoilu pois, tai ota puskuri pois, ni ymmärrät mitä tarkoitan.


      • DoeJohn
        jannetin82 kirjoitti:

        vasemmalle tai oikealle puolelle, kirjaimellisesti takapuskurin alle/sisään. Pura verhoilu pois, tai ota puskuri pois, ni ymmärrät mitä tarkoitan.

        viime viikolla apukuskin puolelta verhoilut pois ja ei todellakaan ollut mitään tuollaista havaittavissa. Verhoiluissa nimenomaan ei ole mitään ritilää tai vastaavaa, mitä yleensä on vastaavissa paikoissa, jotta poistuvalle ilmalle olisi kulkuaukko. Näin on ollut aikaisemmissa autoissani.

        Tänään menossa pesemään autoa. Pitääpä samalla katsella uudelleen.

        Kiitos vinkistä ja ohjeistamisesta.


      • DoeJohn kirjoitti:

        viime viikolla apukuskin puolelta verhoilut pois ja ei todellakaan ollut mitään tuollaista havaittavissa. Verhoiluissa nimenomaan ei ole mitään ritilää tai vastaavaa, mitä yleensä on vastaavissa paikoissa, jotta poistuvalle ilmalle olisi kulkuaukko. Näin on ollut aikaisemmissa autoissani.

        Tänään menossa pesemään autoa. Pitääpä samalla katsella uudelleen.

        Kiitos vinkistä ja ohjeistamisesta.

        sivun alalaidassa mällätty auto, puskurin sisällä ritilä

        http://www.mazdago.net/index.php?page=50


      • DoeJohn
        jannetin82 kirjoitti:

        sivun alalaidassa mällätty auto, puskurin sisällä ritilä

        http://www.mazdago.net/index.php?page=50

        Jetassa tietääkseni poistoilma kylläkin poistuu takapuskurin kiinnitysrautojen kautta, mutta voin toki olla väärässä. Edelleenkään en hiffaa mistä se ilma menisi vaikkapa tuollaiselle ritilälle ja/tai tuonne mistä olen kuullut sen poistuvan. Siis oikeasti siellä sisäverhouksissa ei ole missään mitään ritilää, mutta pitääpä illalla vielä kerran katsella ..


      • sieltä
        DoeJohn kirjoitti:

        Jetassa tietääkseni poistoilma kylläkin poistuu takapuskurin kiinnitysrautojen kautta, mutta voin toki olla väärässä. Edelleenkään en hiffaa mistä se ilma menisi vaikkapa tuollaiselle ritilälle ja/tai tuonne mistä olen kuullut sen poistuvan. Siis oikeasti siellä sisäverhouksissa ei ole missään mitään ritilää, mutta pitääpä illalla vielä kerran katsella ..

        ritilää löytyy, luultavasti vaan ilmavaa verhoilumateriaalia ta jossain on pienen pieni rako kahden verhoilupinnan välissä.


      • DoeJohn
        sieltä kirjoitti:

        ritilää löytyy, luultavasti vaan ilmavaa verhoilumateriaalia ta jossain on pienen pieni rako kahden verhoilupinnan välissä.

        itsekin sen alunperin aattelin, mutta sitten vielä kun tietäisi mistä raosta se pukkaa sitä ulkoilmaan. Reilumpi reikä verhoilussa parantanee kuitenkin ilmanvaihtoa, mikä minulla siis on taka-ajatuksena tässä threadissa ...

        Auton malli jo sen verran iäkkäämpi, ettei asiasta joskus tietäneet tunne olevan atk-orientoituneita enää. Niiltä olis 10-15 vuotta sitten paremmin tietoa :-|


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe