Mistä johtuvat jaloissa olevat suonenvedot ? Välillä pohkeissa, takareidessä jopa varpaissa ja molemmissa jaloissa. Mikä on oikea ensiapu suonenvedossa ? Miten niitä voisi estää tai hoitaa ?
Suonenvetoa jaloissa
48
35013
Vastaukset
- Kramppaa?
Kerro minkälaisissa tilanteissa,niin voin omista kokemuksistani johtuen ehkä auttaa.
- Sama jatkaa
Esim. Kun otan kumisaapasta pois jalasta työntämällä tai avittamalla toisella jalalla kantapään kohdalta, yöllä, kun ojentelen kinttuja suoriksi sängyssä ja kaikenlaisissa jalkojen ojentelutilanteissa, uidessa.
- koiraspuolinen
Sama jatkaa kirjoitti:
Esim. Kun otan kumisaapasta pois jalasta työntämällä tai avittamalla toisella jalalla kantapään kohdalta, yöllä, kun ojentelen kinttuja suoriksi sängyssä ja kaikenlaisissa jalkojen ojentelutilanteissa, uidessa.
(Vastaan omalla nimimerkilläni)Niin-mulla on samoja,joskin useammissa tilanteissa-Mulla alkoi selkäleikkauksen jälkeen kylläkin pahimmat ja öisin vallankin. Konsteja on kylläkin. Kumisaappaita mun ei kärsi pitää ollenkaan-Ostin kumiteräsaappaat metsäreissuille-paljon helpotti.
-Illalla ennen nukkumaan menoa-hiustenkuivaajalla
esim.jalkapohjat ja pohkeet kuin myös ne reisien takaosat niin kuumaksi kuin iho suinkin kärsii ja sen jälkeen jotain rasvaa samoille kohdin. Vältä vetoa-ikkunoistakin tulee paljon vetoa jos on tuuletus "ristiveto"-Löysin eläintarvikekaupasta sellaista kuin missä on hevosen kuva-siis geeliä-eli voidetta joka on suurille eläimille tarkoitettua- Voi kumma kun on hyvä aine yöksi. Paljon parempi kuin MOBILAT apteekista. Sitäpaitsi halpaa. Käytän sitä päivisinkin tarpeen mukaan. Kokeile näitä-et ainakaan mitään häviä. Vastaa jos oot saanut jotain apua näistä- Vointeja - koiraspuolinen
Sama jatkaa kirjoitti:
Älä oleskele ilman villasukkia sisälläkään. Muista pitää muita kuin kumisaappaita jaloissa-siis jos mahdollista- Apteekista saa ilman reseptiä krampiton-vai krambitol nimisiä tabletteja-Vaan ei niistä ole mihinkään-Ainakaan minulle ei ollut apua. Kuin ei myöskään lääkärin määräämästä Sirdalud-nimisistä tableteista.
- Kramppaa kiittää
koiraspuolinen kirjoitti:
Älä oleskele ilman villasukkia sisälläkään. Muista pitää muita kuin kumisaappaita jaloissa-siis jos mahdollista- Apteekista saa ilman reseptiä krampiton-vai krambitol nimisiä tabletteja-Vaan ei niistä ole mihinkään-Ainakaan minulle ei ollut apua. Kuin ei myöskään lääkärin määräämästä Sirdalud-nimisistä tableteista.
Kiitos paljon vinkeistä. Pitää kokeilla.
- Kramppaa
Kramppaa kiittää kirjoitti:
Kerrotko vielä sen voiteen nimen, hinnan ja sopiiko siis ihmisillekin ?
- lo_siento
Crampitonia sai muinoin 10 tabl ilman reseptiä, mutta ei enää. Lääke on pari vuotta ollut täysin reseptivalmiste.
- koiraspuolinen
Kramppaa kirjoitti:
Kerrotko vielä sen voiteen nimen, hinnan ja sopiiko siis ihmisillekin ?
Sen hyytelömäisen(geelin)nimi on PFERDEBALSAM-
Se on alunperin Saksalainen ja alunperin tarkoitettu Hevosille-joten kyllä se tehoaa pienempäänkin, kuten esim.ihmiseeen-Minä olen itse "vanhankansan miehiä" vaikka en ihan ikäloppu. Täällä sitä myydään URHEILUVOITEENA-Sitä sain TARJOUSTALOSTA viimeksi.
HINTA oli 5 eur./500 g-muovipurkki ja siinä keltainen hevosen kuva-muuten vihreä purkki. Ennen sitä oli eläintarvikeliikkeissä-vaan en ole nyt nähnyt. Eläintarv.liikk.se on maitomaista(huonompi sivellä)Se maksoi kyllä 10 eur./litra-vaan kestää pari vuotta. Ne ovat melkein samoja kyllä molemmat koostumukseltaan. JA EIKUN RASVAAMAAN. - merkkuuri
(Vastaan omalla nimimerkilläni)Niin-mulla on samoja,joskin useammissa tilanteissa-Mulla alkoi selkäleikkauksen jälkeen kylläkin pahimmat ja öisin vallankin. Konsteja on kylläkin. Kumisaappaita mun ei kärsi pitää ollenkaan-Ostin kumiteräsaappaat metsäreissuille-paljon helpotti.
-Illalla ennen nukkumaan menoa-hiustenkuivaajalla
esim.jalkapohjat ja pohkeet kuin myös ne reisien takaosat niin kuumaksi kuin iho suinkin kärsii ja sen jälkeen jotain rasvaa samoille kohdin. Vältä vetoa-ikkunoistakin tulee paljon vetoa jos on tuuletus "ristiveto"-Löysin eläintarvikekaupasta sellaista kuin missä on hevosen kuva-siis geeliä-eli voidetta joka on suurille eläimille tarkoitettua- Voi kumma kun on hyvä aine yöksi. Paljon parempi kuin MOBILAT apteekista. Sitäpaitsi halpaa. Käytän sitä päivisinkin tarpeen mukaan. Kokeile näitä-et ainakaan mitään häviä. Vastaa jos oot saanut jotain apua näistä- VointejaRohkeaa toimintaa käyttää hevostuotteita. Esimerkiksi asetooni liuottimena ei aiheuta syöpää samana päivänä jona sitä iholle levittää, eikä edes pitkäaikainen käyttö takaa syövän saamista kaikille käyttäjille. Kannattaa kuitenkin miettiä mitä itseensä laittaa, geelit ja rasvat kun imeytyvät ihon läpi meihin ihan vastaavasti kuin pillerit suoliston kautta.
- krampissa
Tuohon Trampitol lääkkeeseen kysyin Kajaanin apteekista,täällä se oo resepti lääke.En tiedä oisko auttanut.Penskana ns.kasvukipuihin vanhemmat siveli salvaa ja se kyllä auttoi,minun mieleen on jäänyt että se oli krampitol.Mulla oli tulppa syvälaskimossa 15v sitten ,silloin lääkäri kielsi kumisaappaat ja polvisukat,sitä neuvoa olen käyttänyt,mutta pesin ikkunoita ja vaihdoin verhot,piti olla"piipillään"ja kyllä sai yön hyppiä molemmat jalat kramppasi ,vaikka otin voimakkaan särkylääkkeen,ja holvasin mobilaatilla
- kramppaa
Kramppaa kiittää kirjoitti:
crampiton on kyllä reseptilääke maksaa noin 50 e.
- finskaman
Sen hyytelömäisen(geelin)nimi on PFERDEBALSAM-
Se on alunperin Saksalainen ja alunperin tarkoitettu Hevosille-joten kyllä se tehoaa pienempäänkin, kuten esim.ihmiseeen-Minä olen itse "vanhankansan miehiä" vaikka en ihan ikäloppu. Täällä sitä myydään URHEILUVOITEENA-Sitä sain TARJOUSTALOSTA viimeksi.
HINTA oli 5 eur./500 g-muovipurkki ja siinä keltainen hevosen kuva-muuten vihreä purkki. Ennen sitä oli eläintarvikeliikkeissä-vaan en ole nyt nähnyt. Eläintarv.liikk.se on maitomaista(huonompi sivellä)Se maksoi kyllä 10 eur./litra-vaan kestää pari vuotta. Ne ovat melkein samoja kyllä molemmat koostumukseltaan. JA EIKUN RASVAAMAAN.Moi.sain naapurista pferdebalsam nimista geliä. hieroin sitä kipeisiin paikkohin olkapään niskaanja muihin kipu kohtiin ja auttoi tosi paljon nyt olen käyttänyt sitä.Se tuntui kuin kylmä geeli jota voi ostaa apteekista ja luonon kaupoista mut tään on parempi. Olen etsinyt kaikkialta kaupoista mut en ole löytänyt.Jos sulla on hiukkaan tietoa mistä minä vois saada sitä ostaa niin olisin oikein tyytyväinen jos voisit auttaa.Kiitos jo etu käteen.terveisin apua vailla.
- finskaman
kramppaa kirjoitti:
crampiton on kyllä reseptilääke maksaa noin 50 e.
Hei Kuule meri suolaa kun otat hiukan suuhusi ja imeskelet sitä niin se kyllä auttaa kun kramppaa
- rjv.
finskaman kirjoitti:
Moi.sain naapurista pferdebalsam nimista geliä. hieroin sitä kipeisiin paikkohin olkapään niskaanja muihin kipu kohtiin ja auttoi tosi paljon nyt olen käyttänyt sitä.Se tuntui kuin kylmä geeli jota voi ostaa apteekista ja luonon kaupoista mut tään on parempi. Olen etsinyt kaikkialta kaupoista mut en ole löytänyt.Jos sulla on hiukkaan tietoa mistä minä vois saada sitä ostaa niin olisin oikein tyytyväinen jos voisit auttaa.Kiitos jo etu käteen.terveisin apua vailla.
taitaa olla hyvä geeli kuluneille nivelille. olen vasta saanut baisamin itselleni
vaan hyvältä vaikuttaa.Tarjoustalo myy tuotetta hintaan 4.40€ tänään 500gr.
helsingissä arabian ostoskeskuksessa.
terveisin balsamin käyttäjä - toivoton5
Kun kävelen kymmenisen metriä tulee vasempaan pohkeeseen sellainen kramppi,että ei enää pääse jatkamaan.
- Mullakin
Mulla veti jalat ennemmin öisin kramppiin. Ja ne oli kauheita kramppeja ne! Joskus sitten saattoi olla sääret 2-3 päivääkin kipeänä kramppien jäljiltä. Ei auttanu villasukat tai mikää. Joku antoi neuvon: Kun kramppaa, laita suolaa kielen alle! Kuulemma tehokasta, en tiedä kun en oo koskaa saattanu kokeilla. Mä pääsin krampeista eroon kun aloin ottaa MAGNESIUM-tabletin päivässä!! Ne alkas tehoamaan todella äkkiä. Ei oo krampannu enää! Kokeile! Ei maksa paljoa, n. 8 e purkki (6 kk:ksi).
- Metsänsä hoitaja
Suonenveto on niin voimakasta, ettei pääse mihinkään, tuskin saa ääntä suustaan, tuska on kova ja tuntuu, että noutaja tulee! Naama valahtaa kalman kalpoiseksi, hiki nousee pintaan, että kaikki vaatteet on märät, minä pystyin vain rukoilemaan armoa ylhäältä!
Karkea merisuolarae tai useampia kielen alle, on helpottanutnoin 3-5min kuluessa. Pitää olla merisuolaa, muutt ei auta.
Metsätöiden jälkeen kramppi tulee kun on hikoillut ja kumisaappaat jalassa, myös jalkojen korkeammalle nostelu(sitähän ei kadulla kulkiessa tarvitse tehdä) siitä tulee odottamaton rasitus käyttämättömille lihaksille!
Myös Hartwallin vichy(nimen omaan) siinä on mineraaleja juon sitä rasituksen aikana. Magnesiumit ei ole auttaneet.
Jalat kuumiksi juuri havaitulla konstilla! Niitin ja vaimoni keräsi pois kaisloja kevät kylmästä järvivedestä 20-40min. Jalat oli aivan tunnottomat ja pelkäsi rkamppeja puin itseni lämpimästi kun menin makuupussiin viileässä takotuvassa. 2-3 tunnin kuluttua jalkoja alkoi kuumottaa, piti tulla pussista ulos poistaa sukat ja jalat oli tulikuumat, samoin vaimolla, viikkokausiin ei tarvinnut sukkia yöllä eikä krampeista tietoakaan..
- Hoitsu
Suonenvetoja voi lievittää parhaiten hieronnalla ja venyttelyllä, mutta ruokavalio on tehokkain lihaskouristusten ehkäisymenetelmä. Magnesium- ja Kalsiumpitoisia ruoka-aineita ovat maitotuotteet, silakka, täysjyvävilja sekä vihreät kasvikset.
(Joku tuossa jo edellä mainitsikin MAGNESIUMIN, se on todellakin hyvä ja tehokas tapa päästä kiusallisesta vaivasta, apteekista saa tablettimuodossa).
Myös E-vitamiini parantaa huonoa verenkiertoa.
Muistakaa ihmiset juoda vettä tarpeeksi.
Kun kramppi alkaa esim. liikunnan aikana tai heti sen jälkeen, se johtuu lihastoiminnan sivutuotteena syntyvän maitohapon kerääntymisestä lihakseen. Jos liikunta on ollut kohtalaisen rajua ja ilma on hyvin kuuma tai kostea (kesällä), suonenveto voi johtua liian hikoilun tuottamasta nestehukasta ja natriumkadosta.- koiraspuolinen
SUONENveto on eri kuin KRAMPPI. Mutta hyviä ovat kylläkin ohjeesi.
- hihhii
Joten suonenveto = kramppi = lihassyiden tahaton supistus
Ja magnesium voi auttaa. - lo_siento
Krampeista puhuttaessa voidaan tarkoittaa myös epileptistä kohtausta, sen vuoksi tavallista lihaskramppia kenties kansankielessä nimitetään suonenvedoksi.
Itse olen hyötynyt magnesiumista. - koiraspuolinen
lo_siento kirjoitti:
Krampeista puhuttaessa voidaan tarkoittaa myös epileptistä kohtausta, sen vuoksi tavallista lihaskramppia kenties kansankielessä nimitetään suonenvedoksi.
Itse olen hyötynyt magnesiumista.Minä olen kokeillut monenlaisia-Myös lääkärit ovat määränneet monenlaisia reseptejä- Mangnesiumkaan ei auttanut-Nämä ovat niin yksilöllisiä varmaankin nämä hommat- Minulle kyllä sairaalassa sanottiinkin selkäleikkauksen jälkeisessä tarkastuksessa,että ellei yölliset jalkakrampit mene kahdessa vuodessa ohi-niin vaiva on lopun ikää. Näin se on-SIITÄ ON 21 vuotta,siitä leikkauksesta. Joten on ehditty kokeileen kaikenlaista. En minä siitä sairaseläkkeelle edes yrittänyt. JATKOJA
- Samavaiva
Suonenveto on kansanomainem termi krampille, siis ovat tismalleen sama asia.
- syömällä paranee
Suonen veto tulee jalkoihin sen takia, elimistöstä puuttuu magnesium.
Kaupasta saa ruuan yhteyteen lisättävää ainetta kuin Vehnälese pakkaus,sitä laitetaan puuron ,vellin, leivonnan joukkoon. - Ikäni käyttänyt kumiteräsaa...
Suonenveto on puutostauti,sinulla puuttuu mangnesiumia elimistöstä, osta elintarvikekaupasta Vehnälese pakkaus, käytä sitä ,puuron,vellin,leivottua piirakkaa ym. Kyllä veto loppuu jaloista.
- .........
Suonen vetoon jalassa ensiapuna auttaa se, että siirrät painon kokonaan jalalle, jossa suonta vetää. Eli siis seisot hetken aikaa yhdellä jalalla. Itselläni auttaa välittömästi ja kipu katoaa sen sileän tien. Kannattaa myös alkaa käyttää tuota ihmelääke magnesiumia, jota monet ovatkin jo ehdotelleet.
- Auttakaa nyt suonenvetoo
Ajattelin että saisin apua puolitoista vuotta sitten alkaneeseen suonenvetoon täältä, mutta eipä näyttänyt olevan mitään uutta... Nimittäin puolitoista vuotta sitten oli ylipainoa noin 50 kg ja poltin tupakkaa kuin "korsteeni" söin kaiken minkä sain suuhuni mahtumaan, käytin alkoholia huomattavasti enemmän, eli tein kaikkea sitä mitä ei kuuluisi tehdä, mutta sitten tein radikaalin elämän muutoksen ja lopetin tupakan polton ,syömisen (siis terveellisesti nykyään) ei alkoholia lisätty urheilua, nykyään täysin normaali painoinen, syönyt magnesiumia,calsiumia,e-vitamiinia, omega 3-6-9,beroccaa ja tätä satsia jo puolitoista vuotta mutta kyllä on jokapäiväistä käsien,jalkojen suonenveto....??
oiskohan tähän joku viisas joka voisi vielä antaa jotain hyviä neuvoja.. nimittäin entisessä elämässä ei vaivannut mikään muu kuin hengästyminen !!! - tarve
Auttakaa nyt suonenvetoo kirjoitti:
Ajattelin että saisin apua puolitoista vuotta sitten alkaneeseen suonenvetoon täältä, mutta eipä näyttänyt olevan mitään uutta... Nimittäin puolitoista vuotta sitten oli ylipainoa noin 50 kg ja poltin tupakkaa kuin "korsteeni" söin kaiken minkä sain suuhuni mahtumaan, käytin alkoholia huomattavasti enemmän, eli tein kaikkea sitä mitä ei kuuluisi tehdä, mutta sitten tein radikaalin elämän muutoksen ja lopetin tupakan polton ,syömisen (siis terveellisesti nykyään) ei alkoholia lisätty urheilua, nykyään täysin normaali painoinen, syönyt magnesiumia,calsiumia,e-vitamiinia, omega 3-6-9,beroccaa ja tätä satsia jo puolitoista vuotta mutta kyllä on jokapäiväistä käsien,jalkojen suonenveto....??
oiskohan tähän joku viisas joka voisi vielä antaa jotain hyviä neuvoja.. nimittäin entisessä elämässä ei vaivannut mikään muu kuin hengästyminen !!!Mikä onkaan määrä jonka saat magnesiumia?
Jos on puutetta, niin päivittäinen saantihan täytyy olla suurempi kuin tarve.
Aiheesta tässä:
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html - Kronikka
oiskohan tähän joku viisas joka voisi vielä antaa jotain hyviä neuvoja.. nimittäin entisessä elämässä ei vaivannut mikään muu kuin hengästyminen !!!Mullakin on ollut suonenvetoja ja välillä tosi pahoja. Ja molemmissa jaloissa yhtäaikaakin joskus. Olen hoivannut myös kaikenlaisilla tuotteilla, mutta nyt löysin sellaisen mikä todella auttoi, se on muta, joka levitetään jaloille ja kun se on kuivunut, laitetaan villasukat päälle. Muutaman minuutin päästä olo helpottaa.
Tai tekee suolakylpyjä tai suolakääreitä, mutta paras vaihtoehto, on kun käyttää molempia tapoja. Ensin suolakylpy ja sen jälkeen muta. Uskon kyllä että näistä on apua, ainakin minulle on! - Pääsin krampeista suolan avulla
Kronikka kirjoitti:
Mullakin on ollut suonenvetoja ja välillä tosi pahoja. Ja molemmissa jaloissa yhtäaikaakin joskus. Olen hoivannut myös kaikenlaisilla tuotteilla, mutta nyt löysin sellaisen mikä todella auttoi, se on muta, joka levitetään jaloille ja kun se on kuivunut, laitetaan villasukat päälle. Muutaman minuutin päästä olo helpottaa.
Tai tekee suolakylpyjä tai suolakääreitä, mutta paras vaihtoehto, on kun käyttää molempia tapoja. Ensin suolakylpy ja sen jälkeen muta. Uskon kyllä että näistä on apua, ainakin minulle on!Yksinkertainen vastaus: tarvitset magnesiumia oikeassa muodossa, eli siirry käyttämään luonnonsuolaa. esim. Himalajan suolaa. Pillerit eivät välttämättä imeydy.
- Sarviku sulane
Kronikka kirjoitti:
Mullakin on ollut suonenvetoja ja välillä tosi pahoja. Ja molemmissa jaloissa yhtäaikaakin joskus. Olen hoivannut myös kaikenlaisilla tuotteilla, mutta nyt löysin sellaisen mikä todella auttoi, se on muta, joka levitetään jaloille ja kun se on kuivunut, laitetaan villasukat päälle. Muutaman minuutin päästä olo helpottaa.
Tai tekee suolakylpyjä tai suolakääreitä, mutta paras vaihtoehto, on kun käyttää molempia tapoja. Ensin suolakylpy ja sen jälkeen muta. Uskon kyllä että näistä on apua, ainakin minulle on!Täällä Eestissä on käytössä itsetehty lääke joka tehdään viinasta ja piparjuuresta.Reilu puoli pöttiä raastettua p.juurta pötti täyteen viinaa pari viikkoa haudutetaan ja sillä voidellaan kipeä kohta.
- .
Sarviku sulane kirjoitti:
Täällä Eestissä on käytössä itsetehty lääke joka tehdään viinasta ja piparjuuresta.Reilu puoli pöttiä raastettua p.juurta pötti täyteen viinaa pari viikkoa haudutetaan ja sillä voidellaan kipeä kohta.
Ostakaa magnesiumia sitraattimuodossa niin se imeytyy hyvin.
- seittemän kymppinen
oiskohan tähän joku viisas joka voisi vielä antaa jotain hyviä neuvoja.. nimittäin entisessä elämässä ei vaivannut mikään muu kuin hengästyminen !!!MerisuolaRAE kielen alle, tai kaksi, mulla on auttanut isompiin ja pienempiin. Pieniä on, kun sormia vetää joka suuntaan ja sattuu, kun viileässä tekee sormillä jotain nippelikorjausta ulkona..
- migan
magnesium
- kirurkoni
Selvä puutostila jos noin kramppaa. Verikokeissa selviää mitää mineraalia tarvitset puutokseen.
- Voi, voiiii, voiii.
Hyvä neuvo tuo mangnesium mutta kun en voi mangnesiumia ottaa kun syön jokapäivä Marevaania niin en voi suödä mangnesiumia , kokeilin mutta INR-nousi taivaisiin enkä suolaakaan voi ottaa verenpaineeni takia...
Joskun on suonen veto poissa päiviä joskus jopa viikkoja mutta sitten taas kun se tulee niin on leikki kaukana , se yö on pilalla kun kokeilee kaikkia konsteja ja voihkii
tuskasta.
- smathers
Leukemiaa sairastaessani (leukemia on remissioissa nyt) mulle tuli tosi kovia kramppeja jalkoihin. Crampitonia määrättin kaksi tablettia päivässä. Vähän tuon jälkeen maksa-arvot nousivät tosi ylös ja Crampiton piti lopettaa, vaikka se auttoi tosi hyvin. Nykyään syön Emgesania(250 mg), reseptivapaa valmiste 2 2/päivä, kramppeja on edelleen, mutta maksa-arvot on kunnossa. Krampit vaivaavat edelleen ajoittain, mutta teelusikallinen suolaa ja yksi Crampiton tarvittaessa auttavat aina. Maksa-arvoja tosin pitää seurata koko ajan. Toivottavasti oli jotakin apua.
- Rytykkä
Onko jokin puutostila kun "kramppaa"
- kaikkea ne lykkää
Statiinit myös niitä kramppeja tekevät. Se on hirveetä, kun sängyssä alkaa jalka krampata eikä sitä saa millään suoraksi. Joskus autaa toisen jalan ojentelu.
- Pirjo-70
Suonenvetoihin auttavat kipukohtaan hieromisen. Vaikka se sattuu, pian jo helpottaa. Koita olla rasittamatta jalkaa hetken aikaa suonenvedon jälkeen. Jos suonenveto esiintyy uidessa, ui äkkiä pois vedestä. Suonenvedon kanssa ei saa uida, koska seuraukset voivat olla kohtalokkaat. Älä rasita jalkaa turhaan tai liikaa, jos olet altis suonenvetokohtauksille.
- MaisaK
Suonenveto eli lihaskramppi on lihassupistus, jossa lihas supistuu ääriasentoon ja verenkierto heikkenee aiheuttaen hapenpuutteesta johtuvan kivun tunteen. Suonenveto tapahtuu tavallisesti öisin tai rankan urheilusuorituksen jälkeen. Usein kylmä vesi tai ilma voi aiheuttaa suonenvedon. Öiset suonenvedot lisääntyvät yleensä iän mukana. Noin kolmasosa 60–70-vuotiaista kärsii toistuvista suonenvedoista. Eräissä sairauksissa lihaskramppeja esiintyy normaalia enemmän, esimerkiksi munuaisen vajaatoiminnassa ja suolatasapainon häiriössä. Syytä perusterveiden ihmisten suonenvetoon ei tunneta.
Hoito
Ensiapuna suonenvetoon auttaa yleensä kramppaavan lihaksen venyttäminen. Säännöllisen lihasten venyttelyn ei ole kuitenkaan havaittu ehkäisevän suonenvetoa. Suonenvetoon auttaa myös jos aktivoi vastakkaista lihasta. Jos esimerkiksi pohjelihaksesta vetää suonta, pitää työntää varpaita ylöspäin, jolloin säärilihakset aktivoituvat. Suonenvetoa pyritään usein estämään magnesiumvalmisteilla, mutta niiden tehoa ei ole tieteellisesti todistettu. Parhaiten suonenvetoa ehkäisevät terveet elämäntavat, lämmin pukeutuminen sekä riittävä nesteensaanti ja liikunnan harrastaminen.- suolaasuolaaenemmän
Olen aikaisemmin saanut sellaisia neuvoja, että suonenveto voisi johtua liiallisesta suolasta. Nyt täällä on muutamassa kohdassa mainittu, että ensiapuun pitäisi nauttia suolaa.
Kuka osaisi vahvistaa? - 12:)
suolaasuolaaenemmän kirjoitti:
Olen aikaisemmin saanut sellaisia neuvoja, että suonenveto voisi johtua liiallisesta suolasta. Nyt täällä on muutamassa kohdassa mainittu, että ensiapuun pitäisi nauttia suolaa.
Kuka osaisi vahvistaa?nniiin ja tohon että mulla ei voi johtua tosta koska syön ihan liikaa suolaa... isikin sano:)
- 12:)
MMOI:) oon vasta 12 vuotta , mutta mulla yöllä aina tulee hirveet sounenvedot pohkeisiin ja samaan jalkaankin vielä!:( mutta aamulla vasen pohje on kipee.... mitä tekisin? (on tullu jo kaikkina mun NUKKUNEINA yöinä!)
- ja nesteytys tärkeää
...Taltsukeikalla ostin kilon pussin magnesiumkiteitä, joita liuotan jalkakylpyveteen. Terveysmessuilla sitä kokeilin ja tietenkin etsin Taltsun apteekista halvempaan hintaan.... "
http://www.iidnemagneesium.eu
Kirjutage, kuidas soovite kauba eest maksta? Kas arvega või sularahas?
Ja kuidas soovite pakki kätte saada? Kas postiautomaati, postkontorisse nõudmiseni (Itella või Post24 - tasu 3€) või tulete ise järele Kari 5 Tallinn (palun kindlasti ette helistada 372 53063325 )
http://www.tourism.tallinn.ee/est/kaart
Mistä on kyse !
http://www.ancientmagnesium.nl/
http://www.allergiakauppa.fi/tuote/magnesium-hiutaleet-750g-water--salt/000861/
öljynä
https://apteek.apotheka
Minulla aivan hirveitä kasvukipuja ja siihen aikaan vaan venyteltiin ja hierottiin !
Sängystä ylös vaan kävelemään - 9+0=
Minulla vaivat loppuivat kun aloin syödä magnesium tabletteja.
- olaa
Se on ihan selvä että äkkinäisessä suolanpuutoksessa muutama merisuolarae kielen alla auttaa vähän niin kuin nitro ikään, mutta aina ei ole kysymys siitä. Lenkin jälkeen tai vaikka reilun saunomisen jälkeen voi niin ollakin, ja silloin sekin konsti helposti auttaa. Mutta tilap. hivenainepuutoksissa apu voi odotuttaa puoli vuorokautta. Se "hevospalsami" on muuten tosi hyvä ainakin "kipytymissä". Purkin kyljessä lukee kyllä koostumus ja se on aivan vaaraton: siinä on rosmariiniöljyä, vanhan kansan kamferttia ja mm. propyleeniglykolia jota on monissa injektiossakin ajo0aineena - siis vaaratonta. Ja onhan siinä muutakin - katsokaa ja lukekaa siitä purkin kyljestä. Mutta hyvän avun olen siitä saanut.
- Suocittelen
Samanlaisia saapasvaivoja oli yökramppien lisäksi. Sitten aloin syömään yhden magnesiumtabletin iltaisin. Sen koommin ei ole vaivoja ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831