Työ tympii entistä useampaa

Suomi24toimitus

Alle puolet 35-54-vuotiaista työntekijöistä on oikeasti innostunut työstään, Iltalehti uutisoi.

Keski-ikäiset ovat muita harvemmin sitä mieltä, että työpaikalla on mukavaa, paljastuu amerikkalaiskyselyn tuloksissa.

Lue uutinen Iltalehdestä:
http://www.iltalehti.fi/2006/04/26/200604264435299_uu.shtml

Onko kyseessä vain amerikkalainen ilmiö? Minkälaiset tulokset tulisi Suomesta? Onko sinun työpaikallasi mukavaa?

207

56263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ei,

      Omalla työpaikallani ei todellakaan ole mukavaa. Stressiä olemattomasta työstä, joten en edes haluaisi tehdä. Onneksi loppu häämöttää. Nyt vasta olen tajunnut mitä elämä loppujen lopuksi on tässä yhteiskunnassa: työtä, työtä, työtä.

      • jöris

        älä ota paineita!ota vaa chillisti sossun tuilla loistarii..


      • Todellakin

        Olin koululla toimistotyössä 27 vuotta, kunnes koulu lakkautettiin ja näin työnikin meni.

        Olen todella onnekas sillä vielä liki 50 vuotiaana sain ammattiani vastaavaa työtä, tämä työni on terveyskeskuksen toimistotyötä ja vaikka tätä työtä on enemmän kuin aikaisemmassa työpaikassani niin TODELLA PIDÄN SIITÄ, voin sanoa että se on minun unelmatyötäni.

        Aika kuluu paremmin kun on tekemistä, ja se todella on sitä työtä mitä aina on halunnut tehdä. Työkaverini ovat aivan ihania. Voiko tämän ikäisellä asiat enää paremmin olla.


      • työkamu sucks
        Todellakin kirjoitti:

        Olin koululla toimistotyössä 27 vuotta, kunnes koulu lakkautettiin ja näin työnikin meni.

        Olen todella onnekas sillä vielä liki 50 vuotiaana sain ammattiani vastaavaa työtä, tämä työni on terveyskeskuksen toimistotyötä ja vaikka tätä työtä on enemmän kuin aikaisemmassa työpaikassani niin TODELLA PIDÄN SIITÄ, voin sanoa että se on minun unelmatyötäni.

        Aika kuluu paremmin kun on tekemistä, ja se todella on sitä työtä mitä aina on halunnut tehdä. Työkaverini ovat aivan ihania. Voiko tämän ikäisellä asiat enää paremmin olla.

        Pitkään ajattelin työilmapiirin olevan huono sen vuoksi, että olisin itse sanonut tai tehnyt eräälle työkamulleni pahasti. Olin kuitenkin vasta tullut taloon. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse, sen sain huomata, kun hän oli pois! Työ itsessään on nautinto... Upeeta, mut miten yksi kusipäinen kanahaukka voi pilata koko yhteisön ilmapiirin?! Mikä avuksi?!


      • joka työpaikalla
        työkamu sucks kirjoitti:

        Pitkään ajattelin työilmapiirin olevan huono sen vuoksi, että olisin itse sanonut tai tehnyt eräälle työkamulleni pahasti. Olin kuitenkin vasta tullut taloon. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse, sen sain huomata, kun hän oli pois! Työ itsessään on nautinto... Upeeta, mut miten yksi kusipäinen kanahaukka voi pilata koko yhteisön ilmapiirin?! Mikä avuksi?!

        on yksi kanahaukka vähintään joka pilaa työilmapiirin. Itsekin uutena työpaikkaan tultuani luulin, että minussa on vika, kunnes huomasin asioiden olevan ihan toisella lailla.


      • Nyt työtön

        Kuukauden verran työtön ja ei töihin hakua tällä hetkellä, työssäni oli paljon myös stressiä ja nimenomaan ei mistään, jokaisessa työpaikassa joku joka saa ilmapiiriin negatiivista sähköä ja näin työteko ei enää mukavaa.


      • salonen87
        Todellakin kirjoitti:

        Olin koululla toimistotyössä 27 vuotta, kunnes koulu lakkautettiin ja näin työnikin meni.

        Olen todella onnekas sillä vielä liki 50 vuotiaana sain ammattiani vastaavaa työtä, tämä työni on terveyskeskuksen toimistotyötä ja vaikka tätä työtä on enemmän kuin aikaisemmassa työpaikassani niin TODELLA PIDÄN SIITÄ, voin sanoa että se on minun unelmatyötäni.

        Aika kuluu paremmin kun on tekemistä, ja se todella on sitä työtä mitä aina on halunnut tehdä. Työkaverini ovat aivan ihania. Voiko tämän ikäisellä asiat enää paremmin olla.

        työn teko on aivan loistavaa..paineet loppuvat siihen paikkaan kun tekee kunnon hommaa.


      • voi tottakai
        Todellakin kirjoitti:

        Olin koululla toimistotyössä 27 vuotta, kunnes koulu lakkautettiin ja näin työnikin meni.

        Olen todella onnekas sillä vielä liki 50 vuotiaana sain ammattiani vastaavaa työtä, tämä työni on terveyskeskuksen toimistotyötä ja vaikka tätä työtä on enemmän kuin aikaisemmassa työpaikassani niin TODELLA PIDÄN SIITÄ, voin sanoa että se on minun unelmatyötäni.

        Aika kuluu paremmin kun on tekemistä, ja se todella on sitä työtä mitä aina on halunnut tehdä. Työkaverini ovat aivan ihania. Voiko tämän ikäisellä asiat enää paremmin olla.

        Hyvinkin voi olla ja ON.
        Tekisitkö sitä työtä, jos et saisi palkkaa?
        Itse aloin työn, jossa ansaitsee, mutta on myös VAPAA! Ei kukaan komenna!
        Maailma muuttuu...


      • kaaru
        Todellakin kirjoitti:

        Olin koululla toimistotyössä 27 vuotta, kunnes koulu lakkautettiin ja näin työnikin meni.

        Olen todella onnekas sillä vielä liki 50 vuotiaana sain ammattiani vastaavaa työtä, tämä työni on terveyskeskuksen toimistotyötä ja vaikka tätä työtä on enemmän kuin aikaisemmassa työpaikassani niin TODELLA PIDÄN SIITÄ, voin sanoa että se on minun unelmatyötäni.

        Aika kuluu paremmin kun on tekemistä, ja se todella on sitä työtä mitä aina on halunnut tehdä. Työkaverini ovat aivan ihania. Voiko tämän ikäisellä asiat enää paremmin olla.

        Vaikka olen lopettelemassa, sillä se on henkisesti raskasta. Työympäristö aivan mahtava...mutta kuitenkin lopettelen päätyötä ja kun en osaa olla ilman työtä, jatkan paperien pyörittelemistä, eli saan keskittyä rauhassa asioihin eikä puhelin jatkuvasti keskeytä.

        Varsinaisen ammattini vaatimukset lisääntyy, ja kun ei enää jaksa tehdä illat ja viikonloput töitä, on hellitettävä ennenkuin terveys lopullisesti menee.

        Tietenkin omalla alalla on myös kateutta ja kieltämättä se vaikuttaa työpanokseen, uuvuttaa vaikka toisaalta naurattaa miten voi olla näin.

        Ehkä jossain vaiheessa kirjoitan työstäni, miksi uuvuin...siihen on niin monta minusta riippumatonta seikkaa.


      • Voi poikalapsia

        Tämä kaikkeen kyllästyminen, stressi mielenterveysongelmineen ynm. on feminismin tuoma ongelma! Sitä ei vaan voida sanoa ääneen, vaan syy täytyy yrittää siirtää johonkin kasvottomaan mm. palkkoihin/ostovoimaan ja työmäärään, jotka kummatkin tosiasiassa ovat parhaimmalla mallilla kautta kirjoitetun maailman historian!

        FEMINISMI MIESVIHOINEEN hajoittaa mm. perheet - ja näin ollen luo lapsille sekä miehille h**vetilliset olot - jotka sitten näkyvät koko yhteiskunnassa. Toisaalta sitten myöskin juuri feministit, sairaalloisessa suvaitsevaisuudessaan, ajavat läpi lakeja ja yltiösuvaitsevaisuutta, että tämä perheiden hajottamisesta "poikiva" rappio saa oikein kukoistaa eteenpäin yhteiskunnassa ! Rajoja ja rakkautta ei tule siis kotoa, eikä yhteiskunnasta.

        Mainittakoon vielä, että feminististen ällien ja pihtailun vuoksi myös seksuaalisuus/mielihyvä alkaa hakea yhä kieroutuneimpia muotoja...

        Voi tulevia poikalapsia!


      • Anonyymi
        Nyt työtön kirjoitti:

        Kuukauden verran työtön ja ei töihin hakua tällä hetkellä, työssäni oli paljon myös stressiä ja nimenomaan ei mistään, jokaisessa työpaikassa joku joka saa ilmapiiriin negatiivista sähköä ja näin työteko ei enää mukavaa.

        Ei tartte kiinnittää mitään huomiota muihin, teet vaan työsi ja sillä selvä...ei parane keskittyä muihin, vain omaan työhön..ei kannata puhua omista asioista muille, ei liioin urkkia muiden asioita...näin useimmat miehet toimii, eivät he polta siipiään joutavien asioiden vuoksi


    • tuomas-1987

      ...olen voittanut sen verran lotossa, ettei tarvitse koskaan sellaisia työ juttuja miettiä.

    • Kokkaaja Stadi

      Meidän työpaikalla on ainakin todella mukavaa! Työ itsessään on osittain kiireistä ja raskasta mutta meillä on niin hyvä porukka sitä tekemässä että sen avulla jaksaa painaa ja työ meneekin usein huomaamatta siinä kaiken kivan lomassa:)
      Meillä on ikähaarukka 20v-60v työpaikalla ja noin tusinan verran työntekijöitä molemmista sukupuolista. Laulu raikaa, nauru, juttelu, kiva tunnelma ja huumori. Ketään ei kuitenkaan kiusata eikä mitään sellaista vaan ollaan yhtä suurta perhettä ennemminkin. Usein koko päivä menee hyvällä meiningillä ja monta kertaa saa nauraa mahat kippurassa. Meillä on vielä sellaisia persoonia töissä että huumoria piisaa ja tilannekomiikka kukoistaa. Hauskaa on. Osataan myös keskustella vakavista asioista. Sitäkin puolta löytyy. Pelkästään tämän hyvän ilmapiirin takia haluaa jatkaa tässä paikassa pitkään:) Ja uusi työntekijä otetaan hyvin aina porukkaan mukaan, tai joku harjoittelija. Ovat hekin viihtyneet.

      • meilläkin

        Meidän työpaikalla on ainakin todella perseestä Työ itsessään on osittain kiireistä ja raskasta mutta meillä on niin paska porukka sitä tekemässä että sen avulla ei jaksa painaa ja työ meneekin usein huomaamatta siinä kaiken paskan lomassa:)
        Meillä on ikähaarukka 22v-55v työpaikalla ja noin 15 verran työntekijöitä yhdestä sukupuolesta. Laulu ei todellakaan raikaa(radiot poistettiin) nauru, vittuilu, kiireinen tunnelma ja huumori. kaikkia jossain vaiheessa kuitenkin kiusataan, vaan ollaan yhtä suurta persettä ennemminkin. Usein koko päivä menee paskalla meiningillä ja monta kertaa saa itkeä mahat kippurassa. Meillä on vielä sellaisia persoonia töissä että selän takana puhumista piisaa ja tilannekomiikka kukoistaa. paskaa on. Osataan myös keskustella vakavista asioista selän takana. Sitäkin puolta löytyy. Pelkästään tämän paskan ilmapiirin takia haluaa jatkaa jossain muussa firmassa pitkään:) Ja uusi työntekijä otetaan hyvin aina porukkaan mukaan, tai joku harjoittelija. Ovat hekin viihtyneet...mutta niitäkin isketään puukolla selkään
        että tällästä meillä täällä tehtaalla.


    • Pikkuinenpirpana

      Myyn aikaani työnantajalle pientä rahallista korvausta vastaan.

      On siellä mukavaakin, hauskaa ja hulvatonta välillä.

      Joskus taas ei.

    • ALKAKAA TYÖTTÖMÄKSI

      JA OLKAA PÄTKÄTÖISSÄ PERKELE LIIAN HELPOLLA OLETTE KAIKEN SAANEET ELÄMÄSSÄNNE HÄVETKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      • TERO MALIN

        Nuija tosi ääliö


      • MITÄS SYNNYIN

        NIIN! VALMIISEEN MAAILMAAN OOTTE SYNTYNEET JA VALITATTE TYHJÄNPÄIVÄISISTÄ TÖISTÄ. ENTISET SUKUPOLVET OVAT TEHNEET MAAILMASTA MIELEISEN ELI EI OLE VOINUT MENNÄ VITUIKS SYNNYTYS JA KASVATUS.


      • että mieleisen
        MITÄS SYNNYIN kirjoitti:

        NIIN! VALMIISEEN MAAILMAAN OOTTE SYNTYNEET JA VALITATTE TYHJÄNPÄIVÄISISTÄ TÖISTÄ. ENTISET SUKUPOLVET OVAT TEHNEET MAAILMASTA MIELEISEN ELI EI OLE VOINUT MENNÄ VITUIKS SYNNYTYS JA KASVATUS.

        itsellenne eikä tuleville sukupolville! Onhan se jo huomattu - - - laske ne eurot vielä kertaalleen, mä meen nukkumaan!


    • ei tympäse

      kyllä työn orjat kattelivat kateudesta punaisena kun ajelivat tänään töistä palatessa taloni ohitse.Olin aloittanut jo iltapäivästä oluen oton ja musiikki pauhasi stereoistani, siinä naureskelin että siinäpä rehkivät töissään, minä en !

      • LVI asentaja

        Käy kyllä kateeksi, myönnän ja tuohon pyrin myös itse. Tosin en koskaan varmaan pääse :(

        Onneksi kuolema kuittaa univelat, huokaus, kuolis jo.


      • make

        oluen oton iltapäivällä. Epäilen että susta ei työelämään olisikaan.


      • lusmu fiilistelijä
        make kirjoitti:

        oluen oton iltapäivällä. Epäilen että susta ei työelämään olisikaan.

        työelämä on sairaille työnarkomaaneille. Ei käy kateeksi.


    • Nännin näpykät

      En tekisi päivääkään töitä, jos ei olisi pakko. Työ ei koskaan voita vapaa'aikaa - ei ainakaan putkimiehen ammatissa. Voihan se eri juttu olla Jorma Ollilalla tai Tarja Halosella, mutta ei duunarilla.

      • Antti25v

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.


      • kovaa se on
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        jees tiedän tuon tunteen, työttömyys on pitkään jatkuessaan aikamoinen kurimus. taloudellisesti tiukilla. päivät ovat aika olemattomia. töitä haet mutta ei löydy, et pääse. mutta kyllä se siitä, eteenpäin vaan ja vielä se tärppää...itselläkin tärppäsi monen vuoden työttömyyden jälkeen. vaikka ikääkin alkaa olla ja työkokemus olematon. tosin nyt kaipaa sitä työttömyyden runsasta vapaa-aikaa välillä:) kannattaa keskittyä omiin harrastuksiinkin, ei koko ajan piehtaroida työttömyydessä. se paikka tulee sitten kun on sen aika. kannattaa kokeilla vaikka lyhyttäkin pestiä esim. jonkun vuokrafirman kautta. sitä kautta oikeasti voi päästä hyviin hommiin.


      • eikä tämä ole feikkiä!
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        Otahan yhteyttä:

        [email protected]

        t jatsaava inssi


      • rantaroope
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        juosta jossain paskahommassa kuuntelemassa jatkuvaa narinaa jollain helvetin tuella?
        Ja palkkas haet sossusta parerisodan ja valittamisen jälkeen, ei o sekään ok.
        Rakenna siinä sitten ittelles ns. tulevaisuutta.
        Porvari haluaa just tätä, porukka on niin kusessa että ne alkaa hyppiä ilmaseks töissä!
        Niinkun kiinassa.


      • mutta työssäni
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        Juu toi on just ihan sitä mitä mä koen työssäni...


      • oioi
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        Etten ikinä sais töitä..mutta menin yhteen vuokrafirmaan ja duunia tuli heti! ja maksavat vielä hyvin vaikka kaupan kassa hommia onkin!
        jos haluut tietää lisää niin mailaa [email protected]


      • opiskelijapoika
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        Olisiko tämä sitten mukavamman kuulloista; Yliopistolla pahimmillaan 8-19, sen jälkeen täytyy vielä opiskella kotona ja tehdä tehtäviä. Opintotuki on noin puolet työttömyyskorvauksesta => riittää juuri ja juuri vuokraan ruokaan. Kesätöitä ei saa, vaikka tuhlasi muutaman päivän etsiessä kesätöitä useasta kymmenestä yrityksestä.
        Valmistumisen jälkeenkään mikään työpaikka ei todellakaan ole varma, jos sinne asti joskus selviytyy.


      • Työnjärjestäjä
        eikä tämä ole feikkiä! kirjoitti:

        Otahan yhteyttä:

        [email protected]

        t jatsaava inssi

        Ottakaas työttömät yhteyttä [email protected] niin sovitaan etten järjestä karensseja teille jos saan pompotella teitä mielin määrin.
        Entiset harjoittelijat ei enää jaksa mun pompotteluja joten uutta verta kehiin ja rattaat pyörimään jotta minun suomalaisen selkärankaisen firman tulos nostettaan pilviin jotta sen voi sitten viedä Kiinaan.


      • Uutta työtä etsimässä
        opiskelijapoika kirjoitti:

        Olisiko tämä sitten mukavamman kuulloista; Yliopistolla pahimmillaan 8-19, sen jälkeen täytyy vielä opiskella kotona ja tehdä tehtäviä. Opintotuki on noin puolet työttömyyskorvauksesta => riittää juuri ja juuri vuokraan ruokaan. Kesätöitä ei saa, vaikka tuhlasi muutaman päivän etsiessä kesätöitä useasta kymmenestä yrityksestä.
        Valmistumisen jälkeenkään mikään työpaikka ei todellakaan ole varma, jos sinne asti joskus selviytyy.

        ...aloilta, jotka ei kiinnosta kuin pientä osaa ihmisiä. Ite oon tehny sen virheen, et hakeuduin sosiaali- ja terveysalalle. Sinänsä ei pidä valittaa, duunia on, mut pirun rankkaa se on. Hoitohenkilökuntaa niin minimaalisen vähän, et ne, jotka töissä on, painaa perse hiessä ja siltikään ei ehdi niin paljon ku pitäis. Ottaa päähän nää palkkakeskustelut, mitä on käyty. Esittäisivät nyt edes mediassa ne todelliset peruspalkat eikä aina lisien kanssa. Mehän kuitenkin painetaan kolmivuorotyötä eikä siltikään saada samaa palkkaa ku moni 8-16-duunia tekevä insinörtti. No, ammatinvalintakysymys, mut ei mee ku hetki siihen, et Suomi on kusessa ku ei oo hoitohenkilökuntaa. Lääkärit ei tee paskaduuneja. Se jää meille. Tommosella minipalkalla sitä ei vaan enää jaksa tehdä.


      • pöh...
        Antti25v kirjoitti:

        Alkaa pian nuppi pehmenemään. Vituttaa kun ei ole oikein mitään rutiineja ja siks jää kaikki vähäinenkin tekemättä. Ei ole varaa edes mennä ja matkustaa. Joka ikinen päivä on harmaata massaa. Tää on kuin lusimista. En suosittele, jos on jotain muuta tarjolla.

        Kun on rahaa, niin ei oo aikaa ja kun on aikaa, niin ei oo rahaa...miks pitäisi matkustaa, ei tuolla tulva-alueilla niin kovin hauskaa ole, vettä tulee monesti niskaan myös ns. lämpimissä maissa, puhumattakaan H5N1:stä. Turistimatkat ovat aika turhia, pitäisi tehdä reissut Rikun ja Tunnan mallilla...järkevä tapa, sanon minä!


      • sisar väsynyt valkoinen
        Uutta työtä etsimässä kirjoitti:

        ...aloilta, jotka ei kiinnosta kuin pientä osaa ihmisiä. Ite oon tehny sen virheen, et hakeuduin sosiaali- ja terveysalalle. Sinänsä ei pidä valittaa, duunia on, mut pirun rankkaa se on. Hoitohenkilökuntaa niin minimaalisen vähän, et ne, jotka töissä on, painaa perse hiessä ja siltikään ei ehdi niin paljon ku pitäis. Ottaa päähän nää palkkakeskustelut, mitä on käyty. Esittäisivät nyt edes mediassa ne todelliset peruspalkat eikä aina lisien kanssa. Mehän kuitenkin painetaan kolmivuorotyötä eikä siltikään saada samaa palkkaa ku moni 8-16-duunia tekevä insinörtti. No, ammatinvalintakysymys, mut ei mee ku hetki siihen, et Suomi on kusessa ku ei oo hoitohenkilökuntaa. Lääkärit ei tee paskaduuneja. Se jää meille. Tommosella minipalkalla sitä ei vaan enää jaksa tehdä.

        Olen vasta valmistumassa sairaanhoitajaksi ja nyt jo burn out kolkuttelee ovella. Palkattomassa harjoittelussa kauhea kiire, kukaan ei ehdi ohjaamaan, koska jatkuvasti joutuvat työskentelemään alimiehityksellä. Hoitajia itkettää, kun eivät ehdi tekemään töitään niin hyvin kuin haluaisivat ja osaisivat.
        Kun valmistun, niin mietin kyllä kouluttautumista jollekin rauhallisemmalle ja paremmin palkatulle alalle, missä ei olla vastuussa ihmishengistä, ei jouduta tekemään tuplavuoroja sekä tulemaan vapaapäivänä töihin.


      • juntti
        sisar väsynyt valkoinen kirjoitti:

        Olen vasta valmistumassa sairaanhoitajaksi ja nyt jo burn out kolkuttelee ovella. Palkattomassa harjoittelussa kauhea kiire, kukaan ei ehdi ohjaamaan, koska jatkuvasti joutuvat työskentelemään alimiehityksellä. Hoitajia itkettää, kun eivät ehdi tekemään töitään niin hyvin kuin haluaisivat ja osaisivat.
        Kun valmistun, niin mietin kyllä kouluttautumista jollekin rauhallisemmalle ja paremmin palkatulle alalle, missä ei olla vastuussa ihmishengistä, ei jouduta tekemään tuplavuoroja sekä tulemaan vapaapäivänä töihin.

        Me taiteilijat ollaan kaikkein huonoimmassa asemassa palkka- ja muissa kysymyksissä, mutta me ei jatkuvasti valiteta. Me eletään kuitenkin. Juntti.


      • Antti25v
        opiskelijapoika kirjoitti:

        Olisiko tämä sitten mukavamman kuulloista; Yliopistolla pahimmillaan 8-19, sen jälkeen täytyy vielä opiskella kotona ja tehdä tehtäviä. Opintotuki on noin puolet työttömyyskorvauksesta => riittää juuri ja juuri vuokraan ruokaan. Kesätöitä ei saa, vaikka tuhlasi muutaman päivän etsiessä kesätöitä useasta kymmenestä yrityksestä.
        Valmistumisen jälkeenkään mikään työpaikka ei todellakaan ole varma, jos sinne asti joskus selviytyy.

        Eipä tästä oikein osaa nauttia, kun ei ole mitään vastapainoa. Mä olen itse juuri valmistunut ja muistan mitä se opiskelu oli. Ei se ollu sillon mitään mukavaa raataa, mutta silti tavoite valmistumisesta oli koko ajan omissa käsissä.
        Nyt työttömänä mulla tavoite olis löytää työpaikka, mutta se riippuu hyvin monesta muustakin asiasta kuin itsestä. Se jos mikä turhauttaa, kun tietäis mitä tehdä, mutta ei tiedä kuka sitä antais tehdä.


      • pienipalkkainen turhautunut...
        Uutta työtä etsimässä kirjoitti:

        ...aloilta, jotka ei kiinnosta kuin pientä osaa ihmisiä. Ite oon tehny sen virheen, et hakeuduin sosiaali- ja terveysalalle. Sinänsä ei pidä valittaa, duunia on, mut pirun rankkaa se on. Hoitohenkilökuntaa niin minimaalisen vähän, et ne, jotka töissä on, painaa perse hiessä ja siltikään ei ehdi niin paljon ku pitäis. Ottaa päähän nää palkkakeskustelut, mitä on käyty. Esittäisivät nyt edes mediassa ne todelliset peruspalkat eikä aina lisien kanssa. Mehän kuitenkin painetaan kolmivuorotyötä eikä siltikään saada samaa palkkaa ku moni 8-16-duunia tekevä insinörtti. No, ammatinvalintakysymys, mut ei mee ku hetki siihen, et Suomi on kusessa ku ei oo hoitohenkilökuntaa. Lääkärit ei tee paskaduuneja. Se jää meille. Tommosella minipalkalla sitä ei vaan enää jaksa tehdä.

        Olen kouluttautumassa hoitoalalle, ja haluan erikoistua vanhustyöhön. Miksikö?
        Siksi, että omalla alalla ei ole töitä ja olen tehnyt todella rankkaa contact center työtä nyt 1450 euron kk-palkalla liian monta vuotta.
        Lähes jokainen puhelu alkaa vittuilulla ja perkeleillä, ennenkuin ehdin sanoa muuta kuin päivää.
        Tämä cc-työ on myös sellaista, että uusia työntekijöitä ei saada, ei sitten millään.
        Meillä on jatkuvasti vajausta. Ei saada henkilöstöä, joka osaisi ruotsia.
        Jatkuva huutamisen ja kiroilemisen kuunteleminen ei ole hyväksi, ja siksi olen tosiaan vaihtamassa alaa.
        Puolet suvusta on hoitoalalla, joten mitään ruusuisia kuvitelmia ei siitäkään alasta ole, mutta tekeepä jotakin hyödyllistä sen sijaan, että valehtelee ammatikseen turhautuneille asiakkaille päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.


    • duunari

      no tottakai työ vituttaa..tänään vitutti niin paljon etten menny töihin ollenkaan ja kukaan ei edes tiedä että otin "omaa lomaa", siis palkka juoksee silti

      • Onnistuin...

        Olin yli 10 vuotta pirullisessa tilanteessa. Työ oli minuuttiohjelmaa päivästä toiseen, vuosikausia. Odottelin lomaa päästäkseni vapaalle yms..
        Aloitin uuden tyylin elämään!
        Aina uusi on MYÖS mahdollisuus!

        Nyt kysyn Rehellisesti oikeesti:

        HALUAAKO joku teistä tehdä pienen muutoksen rutiineissaan? Sen verran, että kuulee puolen tunnin kertomukseni miten muutoin voidaan vaurautta hankkia, kuin kelloon tuijottelemalla, uhrata koko ikänsä ja terveytensä..

        Tämä selvän ottaminen ei maksa mitään, ei sido mihinkään, ei ole uskontoa, ei ole kaupallista myyntiä, mutta ON taloudellista. Minulla on paikka muutamalle, joita uudet asiat kiinnostavat..

        JOS tuntuisi kiinnostaa lisää, laita emailia:
        [email protected]


        Jatsaava inssi


      • Työläisen oikeus

        Mitäpä tässä muuta sanomaan: "yhteen hiileen puhaltaminen puuttuu"


      • verkostomarkkinointia
        Onnistuin... kirjoitti:

        Olin yli 10 vuotta pirullisessa tilanteessa. Työ oli minuuttiohjelmaa päivästä toiseen, vuosikausia. Odottelin lomaa päästäkseni vapaalle yms..
        Aloitin uuden tyylin elämään!
        Aina uusi on MYÖS mahdollisuus!

        Nyt kysyn Rehellisesti oikeesti:

        HALUAAKO joku teistä tehdä pienen muutoksen rutiineissaan? Sen verran, että kuulee puolen tunnin kertomukseni miten muutoin voidaan vaurautta hankkia, kuin kelloon tuijottelemalla, uhrata koko ikänsä ja terveytensä..

        Tämä selvän ottaminen ei maksa mitään, ei sido mihinkään, ei ole uskontoa, ei ole kaupallista myyntiä, mutta ON taloudellista. Minulla on paikka muutamalle, joita uudet asiat kiinnostavat..

        JOS tuntuisi kiinnostaa lisää, laita emailia:
        [email protected]


        Jatsaava inssi

        älkää menkö tohon


      • Ramses
        verkostomarkkinointia kirjoitti:

        älkää menkö tohon

        Menin ja pääsin pyramidin alapuolelle olevaan holviin muumioksi.


      • työtön2
        Työläisen oikeus kirjoitti:

        Mitäpä tässä muuta sanomaan: "yhteen hiileen puhaltaminen puuttuu"

        "Yksi kaikkien puolesta". Hyvä duunarit jatkakaa!


    • Susan

      Työn mielekkyyteen vaikuttaa myös työilmapiiri aikalailla.

      • Komissario Palmu

        Kyynenkaasu herkistää ilmapiiriä. Suosittelen!


      • Susan
        Komissario Palmu kirjoitti:

        Kyynenkaasu herkistää ilmapiiriä. Suosittelen!

        Pitääpä kokeilla ;)


      • Ansku´´

        Olen terveysalalla. Monessa työpaikassani (lähinnä vuodeosastoilla) on ollut töissä pelkästään naisia. Näissä paikoissa on yleensä ongelmana työilmapiiri, koska naiset keräävät kuppikuntia ja juoruavat toisistaan koko ajan. Uudet ja nuoret laitetaan tekemään huonompia hommia, kateuden tai kilpailukyvyn takia heitä ei oteta tosissaan ja heille nauretaan selän takana. Virheille ei ole varaa, muuten niistä sanotaan ilkkuen. Olen itse nuori ja olen kyllä huomannut, kuinka paljon miestyöntekijöiden läsnäolo rauhoittaa ilmapiiriä! Se on aivan toisenlainen. Joka hoitopaikkaan mies tai toinen, heti! Mukavahan se olisi (kun työmme on tosiaan raskasta on), että se ei tuntuisi vielä raskaammalta työ"kavereiden" takia.


      • sumuttanu
        Komissario Palmu kirjoitti:

        Kyynenkaasu herkistää ilmapiiriä. Suosittelen!

        tonne ulkoilmaan sumukaasua kun aina silmät vuotaa vettä kun ulos astun


    • Viisas-Mies666

      Työnantajat savat TYRANNISOIDA miten mieli tekee eikä kukaan puutu siihen!! KUn menet jonnekin töihin saat käytännössä mennä NAIMISIIN työsi kanssa!! Ja jos et ole töissä ja luovu kaikesta muusta niin alkaa lopputiliuhkailu!! VALTA on asia joka on HIRMUISTA väärissä käsissä!! Tiedätte Hitlerin,Stalinin,Iki-ihanan Bushin!!

      • meidän töissä

        Meidän firmaa johdetaa ulkomailta. Pilkunn----joita koko porukka. Mikään ei toimi helvetillisen byrokratian takia...Viihdy siinä sitten...


    • Eva

      Se onko töissä kivaa riippuu ihmisestä itsestään.
      Itselläni ei koskaan ole tylsää. Teen pirusti töitä, pitkiäkin päiviä. Työni on vaihtelevaa, mielenkiintoista. Opiskelen työn ohella koko ajan uutta, koulutan itseäni. Harrastan paljon liikuntaa syön terveellisesti. Voin mielettömän hyvin ja jaksan erittäin hyvin. Suu pielet vaan ylöspäin ja stemppiä kaikille!

      • jos jos

        mitä jos se työ ei todellakaan ole vaihtelevaa niin ei sille itse voi tehdä mitään.
        työilmapiiriin vaikutuksesta en edes jaksa keskustella kun se ei onnistu(radiot vietiin)


      • rantaroope

        Pistivät pakkotöihin 400e/kk PUHTAANA käteen.
        Jatkuvasti selän takana "kaiken tietävä" pomo.
        Vedin sitä jätkää turpaan ja se putos oitis.
        Hakeuduin parempiin hommiin ja nyt tulee 2000e/kk,
        eikä takanapäin joku saatanan homo huohota, prkl!


      • hessu111

        Onhan se niin että,eihän se aina itsestäkään kiinni ole.Tyranni pomo voi muuttaa kaiken että ei kun onneksiolkoon vaan.


      • työtön2

        Onnee sulle! Sul on homma pulkassa. Pidä toi asenne ja maksa paljon veroja!


      • -virtaheboinen-

        Ei se nyt ihan noinkaan ole. Jos duunipaikka on paska niin silloin se on paska. Varsinkin teollisuuden puolella kun ahneus jyrää. Tarvii painaa ku hullu ja tulosta vaan lisää vaaditaan.. Onko siis ihme että ihmisiä alkaa vituttamaan kun niiden vapaus riistetään.. Varsinkin kun sitten kiitokseksi saa kenkää ja hommat siirretään jossain vaiheessa Kiinaan..Turha siis lässyttää omasta asenteesta nyky maailmassa.. Suomalaisilla kun yleensä on ollut korkea työmoraali ja sitten kun aletaan sortamaan niin totta kai se alkaa ottaa ohtaan..


      • työn orjatar

        Meillä on listattu tauot seinälle. Paikalta ei saa poistua edes veskiin kuin taukoajalla.
        Puhelua toisen perään, jatkuvat ruuhkat, kiirettä pukkaa. En tunne vieruskaveriani, koska hän tuli taloon puoli vuotta sitten, eikä töiden ohella ehdi vaihtaa sanaakaan, kun pitää jatkuvasti puhua asiakkaiden kanssa.

        Kaikkea mitataan. Puheluiden määriä, pituuksia, kestoja. Puheluiden laatua tarkkaillaan, ne menevät kaikki nauhalle ja niitä kuunnellaan päivittäin.

        Kukaan ei voi tässä työyhteisössä hyvin. Emme ehdi tutustua toisiimme, joten emme ehdi tukeakaan toisiamme. Kukaan ei ehdi tutustua toisiinsa!

        Itse opiskelen töiden ohella verkossa. Paikan päällä opiskeleminen on mahdotonta, koskan työvuoroja ei voi toivoa, eikä niitä saa vaihtaa. Työ ajoittuu 7-23 välille, myös sunnuntaisin on välillä töitä.


    • entinen paskasanko

      Itse vaihdoin vakiviran määräaikaisiin. Entisessä duunissa oli pakko kuunnella elämäänsä tyytymättömien tavisten joutavia kitinöitä päivästä toiseen ja sitä kutsuttiin asiakaspalveluksi. Nykyisessä virassa ei ole muita asiakaskontakteja kuin ne, jotka tapahtuvat omasta aloitteestani. Saan siten keskittyä asiakysymyksiin hankalien asiakkaiden sijaan. Töitä on n. 6-8 kk vuodessa, mutta sekin riittää. Bruttotulojen putoamista kompensoi verotuksen keventyminen ja nykytuloillanikin pärjään. Suosittelen vlpittömästi ennakkoluulottomia ratkaisuja muillekin.

      • parempi jos

        ois paineensietoa. Itse tilttasin noitten määräaikasten kanssa ja nyt tässä jo hiukan pidempään odotellut, että alkaa muistipiirit taas toimimaan.
        Jotkut johtajat on vaan intuitiivisia ja toiset paukuttaa tahtirumpua samaan tyyliin kuin orjakaleerissa. Poiskin pääsee ihan samalla tavalla ;)


      • white collar worker

        Sama täällä. Vaihtaminen hallintopuolelta oikeuslaitoksen puolelle oli parasta mitä olisin voinut tehdä. Määräaikaisia ketjutetaan koko ajan toisensa jälkeen eikä työttömyystaukoja ole ollut välissä, mutta töitä tosiaan riittää.


    • Wanhat_Herrat

      Niin, nyt Suomi maksaa vaan sitä neronleimausta, että meille on syntynyt "ammattijohtajien" sukupolvi. Ei taitoa henkilöstön suuntaan, eikä taitoa edes sen suhteen mitä firma on tuottamassa. On hienoja teorioita siitä, miten kaikki meni johtamistaidonopiston tunneilla... Ja kun yksin on pimeässä, niin sitä helpottaa kun ottaa pari kaveria siihen rinnalle olemaan samassa veneessä, syntyy johtoryhmä!

      Ennen johtajat nousivat työn kautta ja näin ollen vallan kahvassa olijat tiesivät ne lainalaisuudet, joita yrityksessä noudatetaan pidemmässä juoksussa. Nyt höntyillään kaiken uuden perään, tehdään strategioita, visoidaan ja usein jopa tällaisia asioita kysytään työntekijöiltä erilaisissa kehityspäivissä tai kehityskeskusteluissa...

      Mihin siis jaksaminen katoaa? Kyllä siihenkin paukkuja kuluu, kun ei ole varma oman firmansa tulevaisuudesta... Tuntuu että moni tuhtaa paljon, mutta saamatta muuta aikaan kuin itselle hyvän tilin.

      Sitten sanotaan, että ajat ovat kovemmat. Eiköhän ennen talous vaihdellut myöskin lamojen ja korkeasuhdanteiden välillä. Ero on vaan siinä, että nykyinen helpoin puskuri ottaa töyssyt vastaan on henkilöstö. Osakkeenomistajia kun ei voi höntyyttää...

      Mut kun on työtä, ei voi valittaa. Jaksamista hyvät ihmiset... Ei kymmenen vuoden sisällä mikään eläkepommi pamahda, eiköhän se ole tuo sairaskulupommi.

      Mut hyvää kevättä =)

      • työläinen...vaan

        ..työssä viihdytään pääsääntöisesti. Etenkin maanantaisin on kivaa mennä töihin, kun tietää, että silloin paikalla ei ole itseään täynnä oleva tärkeilijä kiusaamassa muita ylimielisellä käyttäytyimisellään. Olisipa aina maanantai :))
        Onneksi "ensivuotena" näämme hänen työtilanteensa vuoksi työpaikallamme vähemmän...jess...


      • Line

        työpaikkakiusaamista riitti,urakehitystä ei ollut,painettiin niin pohjalle kuin voi!!!!Tämäkö oikeudenmukaista ja oikeaa johtajuutta,kysyn vaan.Nykyään olen köyhä eläkeläinen,mutta saanut uuden elämän.Voin osallistua vointini mukaan kaikenlaiseen mukavaan.Tuli tuota yhtä työnantajaa palveltua yli 30 v ja terveys meni.Kukkapuskaa edes työnantajalta ei tullut kun jäin sairaseläkkeelle.Työnarkomaanit,älkää odottako kättelyjä ja kruunua lähtiessänne,potku persauksille sieltä tulee.No kuka jaksaa,kuka ei.


    • Hoitotyössä

      Riippuu paljon työporukasta .
      Meillä sitä riittää porukkaa jokalähtöön .
      Joillakin on vaikea olla asiallinen ja hyväksyä toisia tyäkavereita ja se näkyy sitten ikävänä käyttäytymisenä työtovereita kohtaan .
      Joskus se on sitä itsensä esille tuomista ,paljon kateutta ja luuloja.
      silloin kun on hyvä tekevä leppoisa työporukka niin työmenee mukavasti ,positiivinen asenne vaikuttaa vain lisää työnsujumiseen siihen ilmapiiriin .Huumoria mukaan myös ja hymyä huulille on myös niille potilaille silloin mukavampi olla
      Ja silloin kun jokainen tietää mitä tekee ja luottaa toisen tekemiseen kaikki sujuu todella hyvin ja ollaan kaikki tyytyväisiä .

    • itseni

      ainakin 100 kertaa päivässä... että näin paljon kiinnosraa.

    • vaaan..

      tympii.

    • wtf_doc

      Yleensä ihan sama mikä duuni se on, melkein mikä tahansa kelpaa. Pomot vaan ovat niin saatanan vittumaisia alistajia. Duunissa ei saa hymyillä ja on pakko olla asennossa kun pomo on paikalla. ***tanan hitlerit

      • rantaroope

        Turpaan vaan ja jos uhkailee ja vittuilee vielä niin lisää turpaan.
        Onneks ne on alkanu heitellä näitä paskapäitä ylemmän johdon taholta ULOS.


    • vaan huvita.

      Kyllähän nyt on niin että ei töissä pidäkkään olla kivaa. Eihän se olis mitään jos karkkipäivä olis jokapäivä!

      Nykyajan nuoret ovat tottuneet pääsemään kaikesta niin helpolla. Äiskä ja iskä tekee kaiken mistä on vähänkään vaivaa, sattuu tai ei muuten vaan huvita.

      Tavallisen ihmisen elämä on raatamista eikä se siitä mikskään muuksi muutu.

      Jos on tuijoteltu kaikenmaailman Kaunareita ja muita saippuasarjoja ja äitee aina passannu niin eihän se ihme oo että poru tulee. Äitee kun ei enään jaksakaan, vaan kuihtuu vanhaenkodilla kakkavaipoissaan.

      Herätkää itkupillit, on korkee aika aikuistua.

      • SS-Panzer

        Näinhän se oli keskitysleireilläkin. Herätkää! hihhulit!


      • Kerrankin

        Olipa mukava lukea tältä palstalta kerrankin asiallinen mielipide. Se on just NÄIN NYKYÄÄN!!!


    • TAPIO

      En tekis päivääkään töitä jos ei olis pakko,olis hilloo takana ja edessä siis jonkunlainen voitto potti ois tervetullut.tai sitten niin mielekäs duuni että mottista olis .mikähän se olis????.nytkin oon sairas lomalla kun ei yksin kertaisesti jaksa painaa ,enempi ja enempi tulosta pitäs saada voi v- tätä yhteiskuntaa.apuva!

      • repari

        olen seilannut 28 vuotta laivalla pitkää linjaa ja koneessa ,nyt alkaa innostus vähän hiipua kun satamien huorat on suurin piirtein käyty läpi mutta 3kk työtä 3kk vapaata on ok ja täytyyhän se leipä jostain hankkia ja onhan meidänkin 16 hengen miehistössä aina joku kyrvänsyylä mikä YRITTÄÄ myrkyttää ilman mutta ei kannata sen harmittaa koska yleensä ne osaavat lähteä itse pois


      • hillottaja

        Pistä hilloo purkkiin. Nalle Puh:kin varastoi hinajoita purkkiin pahan päiv'n varalle.


      • TAPIO
        hillottaja kirjoitti:

        Pistä hilloo purkkiin. Nalle Puh:kin varastoi hinajoita purkkiin pahan päiv'n varalle.

        2xQ:ssa


    • Make28..

      Töissä on rento meno, saa ola juopuneena,krapulassa tai miten vaan ja liksa2500€ tulee joka kuukausi, se on tätä metallimiehen elämää ei pienistä pidä nipottaa kunhan työnsä tekee se riittää tai kunhan käy näyttäytymässä

      • Mureaani

        Älä hitsaa itseäsi ja muita silmään!


    • Taxikuski

      Taksikuskin työ on helppoa kun ei tarvitse kattella samoja ihmisiä kokopäivää neljän seinän sisällä. Mulla on siellä taksissa aika hyvä ilmapiiri, mieluisa radiokanava...

      Vaihtakaaa työtä jos on niin hankala juttu tuo teidän tänhetkinen työpaikka.

      • asiantuntija

        Menisit sinäkin oikeisiin töihin.


      • vetelehtiä

        Kuka muka väittää et työt on mukavaa??hä?hä?oon melko varma et jokainen halúaisi tehdä jotain muuta työaikana,,esim:nukkuu,harrastaa jotain,veneillä, käydä kaupungilla,uimassa,pelata golfii,ryypätä.ihan mitä vaan.työt haisee niinkuin suomen politiikkakin, ps.ja ne saakaran vanhukset opettelee sen pankkikortin käytön ettei aina ois 3 tunnin jonoja


    • HYVÄ työntekijä

      Pidän työstäni ja olen mielestäni siinä myös hyvä! Totuus vaan on, että se on fyysisesti niin rankkaa että jatkuva kiire alkaa tympimään ja myös rasittamaan laajemmin. On vaikeaa elää muuta elämää jos työpäivän jälkeen ei pysty palautumaan.
      Olen tietoisesti opetellut ajanhallintaa, mutta tuntuu ettei sekään aina riitä. Uskon että monella muulla on sama ongelma sitä ei vaan myönnetä ettei vaikuteta heikolta.

    • tehdastyöläinen

      Menee ihan helkkarin perseelleen. Meidän töissä ei ole kukaan mukava, joku joskus erittäin harvoin. Meillä on töissä jotain homoja ja lesboja ja ne on tosi rasittavia ja sitte on niitä venälääsiä ja virolaasia.

      Kaikkia aina puukotetaan selkään ja puhutaan paskaa selän takana ja sitten vielä juonitellaan yhdelle kerrallaan paskempi palkka/potkut firmasta. Uusia jannuja tilalle jotka pelkää kaikkia koneita jne.

      Kaikenlisäksi pomo on sellanen idiootti että ei arvosta työkokemusta. oon tehny 35 vuotta työtä tuos firmas eikä oo palkka noussu ku yhes vaihees mut sillon oli eri työnantaja mulla. tän hetkinen työnantaja ei arvosta pillun vertaa työkokemusta ja mun palkka on sama kuin vuoden työtä tehneellä!

      Tää jos jokin on perseestä, onneks ei tartte kattella nuota hevonmulkkuja tuola kauaa enää. Eläkkeelle pääsen pian :D

      Oi sitä onnen päivää...

      • jeah

        vittuako valitatte varsinkaan sinä, jos oot melke 30 vuotta ollu vittuuntuneena ni oisit kouluttanu ittes jo akateemiseksi 6 kertaa.. hajoo aamuihis.


    • 1toukokuu on politiinen alk...

      koko maailman työntekijat, yhteytykää! mitä odotetaan. meidän edessä on rajatomia järjestyksiä jotka tekevät mitä haluavat. vain yhdessä voidaan muuttua tilannetamme. mitä odotetaan??

    • tuonkaltaista

      tutkimusta varmaan edes uskallettais tehdä tai ainakin se sensuroitaisiin. Meinaan että ainakin teollisuuden puolella on jengi paljon kypsempää kuin rapakon toisella puolella.

    • äiskä_4lasta

      En viihdy työssäni, enään... viihdyin ennen, sitten tulee kaikenmaailman sopeutustoimenpiteet, porukkaa pihalle, ja muut tekee pidennettyä päivää, samalla palkalla. Onko tässä enään mitään järkeä? Tiedetään.. usein kysytään miks teet? Miksikö? Siksi että saan laskuni maksettua jne.. toki katselen kokoajan muita vaihtoehtoja (toisia työpaikkoja).. että miettikääs pomot, miten käy kun sopeutatte ja sopeutatte.. lähtee ammattitaitoset/tunnolliset työntekijät.. paljonkohan menee aikaa ja rahaa, kun uusi työntekijä "ajetaan sisään hommiin", kun vanha saa tarpeekseen... Jotta ne taas niistä säästöistä.

    • helvetti

      Olkaa onnellisia, että on töitä! Jos ei työ maistu, niin uutta hommaa hakemaan, että saadaan tilaa sellaisia varten, joita oikeasti kiinnostaa! Kyllä on ihmisillä murheet...

      • lihanleikkaaja

        En jaksanut olla hyvässä työpaikassani, koska kiusattiin oikein olan takaa osajoukkoklikin voimin. Työpaikkani muuttui helvetiksi.
        Ryhmäurakka on erittäin epäoikeudenmukainen työmuoto. Siinä on yhtä monta mieltä kuin on miestäkin. Siipeilijöitä ja muita välistä vetäjiä on paljon.


    • perskele

      Joo, jos ei työ maita nii ei se mitää, kyllä ulkomaalaiset ne hommat tekee paska palkalla, näin se on, ja ihan helvetin väärin SUOMALAISIA KOHTAAN!

      • Haluutko myydä elämäsi pienestä rahasta työn antajalla on lupa tappaa sinut teettämällä töitä niin paljon liikaa et saat sydärin


      • jake-81 kirjoitti:

        Haluutko myydä elämäsi pienestä rahasta työn antajalla on lupa tappaa sinut teettämällä töitä niin paljon liikaa et saat sydärin

        Jos on aikaa ei rahaa jos on rahaa ei aikaa


    • ja kovasti

      ja töissä etelä-suomessa ja pilkkahintaan

    • kivaa...

      Älkää vaan tulko Tapiola-Yhtiöön töihin. Fasistinen meininki. Lähden heti kun muualta saan paikan.

    • mittatäynnä

      Asiahan on näin että jos osastolla on läjäpäin ihmisiä jolta ei oo ikinä vaadittu mitään niin minkä takia tämmösiä ihmisiä ei siirretä muihin tehtäviin tai oteta puhutteluun *jos ei duuni maistu niin kohta on monoo persuksiin*. Tämä tarkotta sitä että sillon joutuu toinen tekemään sen hommat ja sillon alkaa mennä hyvä hermo huonoon kuntoon.

      • Ei työtä tehdä sen takii et ois kivaa vaan sen takii et siitä maksetaan oikeita euroja


      • jokaiselle
        jake-81 kirjoitti:

        Ei työtä tehdä sen takii et ois kivaa vaan sen takii et siitä maksetaan oikeita euroja

        Jos ei työ ole mielekäs, niin kannattaa vaihtaa! Kaikille osapuolille paras vaihtoehto! Jos porukka tykkää työstään, ja ovat motivoituneita sen tekemiseen, kaikki voittaa.
        Minua myös v*****a kun ite tekee töitä hiki lentäen, ja toiset sluibaa minkä kerkeää. Puhutteluun ja potkut niille jotka ei yhteisiä töitä hoida. Rantalomat on löhöilyä varten, ei työpaikka.


      • Rantaleijona
        jokaiselle kirjoitti:

        Jos ei työ ole mielekäs, niin kannattaa vaihtaa! Kaikille osapuolille paras vaihtoehto! Jos porukka tykkää työstään, ja ovat motivoituneita sen tekemiseen, kaikki voittaa.
        Minua myös v*****a kun ite tekee töitä hiki lentäen, ja toiset sluibaa minkä kerkeää. Puhutteluun ja potkut niille jotka ei yhteisiä töitä hoida. Rantalomat on löhöilyä varten, ei työpaikka.

        Rantaleijonan duuni olis hyvä. Sluibaaminen on periaatteellinen harrastus jossa kuitenkin joku vastuullinen kuitenkin sen homman tekee.


    • minimipalkalla

      hoitotyössä, ei kehuttavaa ja hillitön kiire.
      kiitokseksi tauottomasta kokopäivätyöstä kunta maksaa 1400 euroa kuukaudessa brutto.
      "hyvän naisen lisää" maksetaan 4 euroa per kuukausi.

      palkka, kiire, stressi ei innosta mihinkään.

      kuulun työntekijöihin, joiden kokopäivätyön palkka ei riitä elinkustannuksiin.

      kaduttaa suunnattomasti etten nuorena opiskellut.

      • Nimetön

        Sosiaalipuolen palkat on tosiaan pienet. Työtä saa painaa oikein urakalla ja kiitokseksi asiakkaat puree, hakkaa ja repii sun vaatteet. Jos olisin silloin kauan sitten tajunnut mitä työ todella on sosiaalialalla olisin kouluttautunut toisin:-( Työpaikan vaihto on siis edessä..


    • aquify

      Meidän toimistolla on ihan hirvittävän paha olla ja huono ilmapiiri. Olen suht uusi ja mut koetaan uhkana ja mua tylytetään. Työaika on reilu 9 tuntia ilman korvauksia. Te tukehtuisitte pullaanne, jos kertoisin mistä firmasta on kyse. Työyhteisö on aivan kiero ja sairas. Uusi paikka haussa.

      • tähkäpäällikkö

        koskaan ei oo hyvä. pätkätyöläisenä ollessa ei tule elettyä mitenkään kummoista elämää, varsinkin kun toinen osapuoli sattuu olemaan opiskelija. vaikka ikä on lähempänä kolmeakymppiä, on turha edes miettiä jälkikasvun tekoo tai kämpän ostoa.
        asiaa ei yhtään helpota, että työt on taas vaihteeks katkolla. helvetin mukavaa kuulla, varsinkin kun duunipaikka on täynnä 35-> vuotiaita ämmiä jotka suureen ääneen valittaa tylsyyttänsä ja kuinka ei hommat kiinnosta. mutta mikäs siinä vakipalkalla valittaessa. tosi kivaa että tulette avautumaan meille nuorile määräaikaisille joita saattaisi työnteko vieläpä jopa kiinnostaa. toisaalta kun miettii tuota omaa nykyistä duunipaikkaansa, onhan se täysin sairas talo, missä burn out- prosentti hipoo taivaita. silti, tekisin mielummin töitä burn outin partaalla kuin istuisin himassa miettimässä. valitettavasti kun olen sairas ihminen ja todella satun pitämään omasta työstäni...koskaan ei oo hyvä.


    • Kata

      Todella typerälle kuullostaa tuo valitus, kun on kerran työpaikka. Olisitte tyytyväisiä. Tietysti on tosi törkeää kaikenlainen työpaikkakiusaaminen, juoruilu ja kyttääminen. Olisin itsekin työelämässä, jos ottaisin kaikkea paskaa vastaan. Kuitenkin yritän saada koulutustani vastaavaa työtä tai sitten tulee alanvaihto eteen. Olen myös joutunut kokemaan kaikenlaista kyttäämistä ja juoruilua sekä kateutta työelämässä. Yleensä huonon itsetunnon omaavat henkilöt ovat juuri tällaisia. Kyllä kotonakin aika kuluu kiitettävästi ja olen onnellinen, kun ei tarvitse kestää kaikenlaisia työelämän murheita. Toisaalta ärsyttää, kun joillakin ei ole muuta kysyttävää kuin udella miten aika kuluu kotona ja missä olet nyt töissä /opiskelemassa jne... Todella köyhä ajattelutapa, kun ei osaa ajatella kuin työtä ja työtä. Luulisi olevan muutakin mielen päällä. Kieltämättä toivon, että se ura vielä aukeaa johonkin.
      Mukavaa kevään jatkoa kaikille ja koittakaa jaksaa työelämän koukeroita lomaan saakka!

      • Sulevi

        Kyllä ihimiinen jolla elämässä ei oo mitään tärkiämpää kuin tyänteko on päästänsä vialla.Ja kyllä minä perkeles haluan niihin töihin mihin on koulutukseni hankkinu ja lainaa ottanu.TYÖ ON VÄLTTÄTÖN PAHA.


    • KKK

      Todella typerälle kuullostaa tuo valitus, kun on kerran työpaikka. Olisitte tyytyväisiä. Tietysti on tosi törkeää kaikenlainen työpaikkakiusaaminen, juoruilu ja kyttääminen. Olisin itsekin työelämässä, jos ottaisin kaikkea paskaa vastaan. Kuitenkin yritän saada koulutustani vastaavaa työtä tai sitten tulee alanvaihto eteen. Olen myös joutunut kokemaan kaikenlaista kyttäämistä ja juoruilua sekä kateutta työelämässä. Yleensä huonon itsetunnon omaavat henkilöt ovat juuri tällaisia. Kyllä kotonakin aika kuluu kiitettävästi ja olen onnellinen, kun ei tarvitse kestää kaikenlaisia työelämän murheita. Toisaalta ärsyttää, kun joillakin ei ole muuta kysyttävää kuin udella miten aika kuluu kotona ja missä olet nyt töissä /opiskelemassa jne... Todella köyhä ajattelutapa, kun ei osaa ajatella kuin työtä ja työtä. Luulisi olevan muutakin mielen päällä. Kieltämättä toivon, että se ura vielä aukeaa johonkin.
      Mukavaa kevään jatkoa kaikille ja koittakaa jaksaa työelämän koukeroita lomaan saakka!

    • nasir

      Ymmärtääkseni työpaikka on paikka jossa työskennellään, viihtymiseen tarkoitetut paikat ovat
      ihan jossain muualla.
      Eihän se nyt sovi, että luterilaisen korkean työmoraalin omaavat suomalaiset vielä työssään viihtyisivät.

    • hallintotieteiden opiskelija

      Tuli mieleeni tuosta jonkun mainitsemasta luterilaisuudesta, ettei työn kuuluisikaan hauskaa olla.: "muutenhan sen herrat tekis".

      Ensin luin ihmisten juttuja ajatuksilla verraten omaan tilanteeseeni: Olisin kovin onnellinen, jos tietäisin saavani töitä kun valmistun. Olen jo yli 40 ja aloin lisäopiskella kyllästyttyäni työttömyyteen ja pätkätöihin. Oikeastaan olisin tyytyväinen niihin pätkätöihinkin. toisaalta en edes tiedä "kestäisinkö" ajatusta siitä, että samassa työpaikassa tietäisin olevani eläkkeelle asti, koska se on minulle aika vieras ajatus.

      Minullakin on ollut monenlaisia työyhteisöjä. eräs, joka oli näin jälkeenpäin ajatellen kuin paratiisi, johtuen sattuman antamista kultaisista ihmisistä. Toinen ääripää on työpaikka, jossa jopa tehtiin itsemurha, kavalluksia ja työilmapiiri oli kuin jostain mielisairaalasta. Siksi tiedän, ettei se valitus ole välttämättä mitään turhaa natinaa. Joskus se voi olla erittäin pientä verrattuna siihen, mitä on jouduttu/ joudutaan kestämään.

      Tästä suli sekavaa juttua...alunpitäen kun ajattelin sitä luterilaisuus-asiaa....Nimittäin näin työyhteisöjen toimivuutta opiskelleena, muutaman eepoksen tenttineenä, tuli mieleeni että miten on mahdollista, että näin suuresta epämukavuudesta nousee kumminkin "muka" suuri tuottavuus. oppimani mukaan kun tuottavuuden ehtona olisi mm. hyvä työilmapiiri, se ns. luovuudenkin salliminen. ilmeisesti höpinät ovat pelkkiä höpinöitä, ja todellisuus on sitten toinen tarina.

      Opiskelijaksi heittäytyneenä on tulevaisuus epävarma, mutta niitä onnellisia päiviäkin on aika paljon: oman ajankäytön vapaus on ylellisyyttä. Sitä suuremmalta se tuntuu, kun ajattelee mikä on se toinen vaihtoehto, mikä on annettu. Toivottavasti suurten ikäluokkien eläköityminen tuo paremman hengen työpaikoille. Se, että työpaikkaa voisi vaihtaa....se toisi vapauden tuulahduksen.

    • Jo alkaa riittää

      Olen pörssiyhtiössä, ulkomainen omistus n 80 %. Talouspuolella, mikään ei riitä, ei aamusta yöhön arjet ei viikonloput. Palkkana on haukunta tekemättömistä töistä. Business voi kantaa kaiken pahanolonsa karjumalla, on joku porukka jolle voi kaataa likaämpärin ja sitten täytyy olla iloinen ja palvelualtis muuten menee viesti pomolle. Oma osasto, naisvaltainen, vetää mattoa alta; kanna vastuu kansalainen, ole kunnon ihminen ja tee töitä.
      Kuinka moni päätyy itsetuhoon ja ennenaikaiselle eläkkeelle se 59 vuotta ennakoitu eläkeikä laskee melko varmasti; täällä hyvinvointi yhteiskunnassa .Tarja H tee jotain puheesi eteen.!

    • Olen 50 naisen yrityksessä varastomiehenä tunnen kyllä että oon heikoilla kun ne liittoutuu mua vastaan.Mulla on kaverina poikamies joka kuolaa ja on läpeensä ruskee kielinen kantelija. Onneksi minulla on ikä joka suojelee ei tarvi pelätä vaikka sais potkut onhan putki vielä olemassa minun kohdalla.Mistään ei mulla ainakaan loista valoa harkitkaa kun meette naisvaltaseen yritykseen töihin.Kuvaan paikkaani susi laumaan jossa pomo on johtaja naaras 50 laumassa siinä kuolaava luopio koiras vedä siidä hymyä.

      • partaveitsi2

        Lavasta se poikamies lampaaksi ja heitä susilauman syötäväksi. Otat tavoitteeksi päästä johtaja naaraan kanssa samaan sänkyyn ja näin valoa riittää vaikka muille jaettavaksi.


    • lattialuuttu

      henkisestä väkivallasta ei ole puhuttu vielä mitään. Tällaisiakin firmoja on, taloudellista voittoa tavoitellaan jopa työntekijöitten terveyden kustannuksella.

      • Tolu2

        Sun pitää ottaa etuina takaisin henkinen kärsimys viemällä firmasta esim. Tolua. Se on sun taloudellinen etu kuhan et jää kiinni ja näin henkisesti olet niskan päällä.


    • Julius ceessars

      Oikeesti työ voi monenkin mielestä olla mukavaa mutta palkka ei niinkään miellytä. kantsiisko tehä asialle jotain? kannattaa päättää omista asioista eikä antaa työnantajan ohjailla sinun elämääsi!

      • missään.......

        Pitääkö töissä olla kivaa? Miksi helvetissä.
        Eihän mulla ole himassakaan kivaa. Mä oon vaan


      • !!!
        missään....... kirjoitti:

        Pitääkö töissä olla kivaa? Miksi helvetissä.
        Eihän mulla ole himassakaan kivaa. Mä oon vaan

        Luulen, että usealla ihmisellä on melkeimpä jatkuvasti jokin harminaihe mielessä, niin myös minulla. Enkä yhtään ihmettele. Kokee olevansa vain kohde, jota hyödynnetään ja niinhän se usein onkin. Usealla työpaikalla ilmapiiri on TODELLA EPÄINHIMILLINEN. Ei ihminen voi hyvin epäinhimillisessä ilmapiirissä.


    • Tympääntynyt

      Otin lopputilin, koska työpaikan henki oli tosi surkeaa. Aloin itsenäisenä yrittäjänä tekemään samoja töitä. Ei tympäise enää.Ikää on 56 mutta ei haittaa vauhtia.

    • työssä

      Oikeassa työssä ei ole hauskaa, hauskaa ja viihtyisää on leikkityöpaikassa, jossa nauru ja laulu raikaa, eli ei mitään tulos vaatimusta.
      Oikeassa työssä on TULOS VAATIMUS, tee tulos tai ulos.
      Repikää tästä.

      • juu

        Olet oikeassa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Lyhyesti, mutta ytimekkäästi asia on näin.


      • juu kirjoitti:

        Olet oikeassa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Lyhyesti, mutta ytimekkäästi asia on näin.

        Pää asia on työn teettäjille että on hauskaa työn tekijöiden kustannuksella ja rahaa saa niistä ei niitten terveys kiinnosta ku ite on kunkku ja voi hyvin


    • tää on elämää

      voi teitä "lapsukaisia"!sillä niitähän olette te jotka enimmäkseen tänne olette kirjotelleet.
      ilman työtä ei olis mitään.nauttikaa päivistänne ja turha jupista selän takana.tänä päivänä saa aikaan paljon asiallisella keskustelulla ja käyttäytymisellä.kaikki on omasta itsestä kiinni.....eli kattokaa peiliin...

    • Jarkki

      Iltalehden uutisessa ei muuten kerrottu missä tutkimus oli tehty. Kun kyseessä oli amerikkalainen kirja ja otos oli vain 7000 voi arvailla, että tutkimus oli tehty vain amerikkalaisista.

      Onko järkeä noita prosenttilukuja yleistää niinkuin Iltalehti tekee? Väittääkö Iltalehti, että meillä työelämä on samanlainen kuin amerikoissa? En ihan usko.

      Olen töissä kunnallisella puolella, pienehkössä yksikössä, jossa on erittäin hyvä johto: johtaja ja apulaisjohtaja. Työni sisältö on muuttunut lähes täydellisesti viimeisen viiden vuoden aikana, uusia haasteita on tullut sopivasti ja kunkin työkuormaa mietitään aidosti.

      Työn mielekkäänä kokeminen on paljon johtamisesta kiinni. Kun on visio, siitä johdettu strategia, huomioidaan toimintaympäristön muutoksia, annetaan henkilöstölle vinkkejä siitä mitä osaamista talossa tarvitaan ja mitä halutaan kehittää, niin on työntekijän omasta asenteesta kiinni miten ura kehittyy tai junnaa paikoillaan.

      Yksi ihmisen ominaispiirre on turvallisuuden kaipuu. Työelämässä se voi näkyä haluna tehdä aina vain samaa samalla tavalla kuin vuosikymmenet.

      Nykyisin kaikki muuttuu, sitä ei voi kukaan estää tai kieltää. Muutoksissa on kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa tulevaisuuteen - niin oman työn kuin organisaation mittakaavassa. Kysymys kuuluukin: Haluatko katsoa tulevaisuuteen?

      Toinen peruspiirre ihmisessä on palkinnon tuttama nautinto. En kiellä, etteikö onnistunut työtehtävä tuottaisi nautintoa. Miksi sen kieltäisinkään? Kärjistäen voisi sanoa, että työssä voi onnistua, mutta esimerkiksi vanhempana ei koskaan ole tarpeeksi hyvä.

      Paras lopettaa sillä luulen, että alan jo ärsyttää niitä, joilla on tapana valittaa. Valittaminen on paikallaan tietysti tärkeissä kohdin, mutta se tarttuu helposti passiivisuudeksi, joka leimaa työntekijän esimiehen silmissä aina vastahakoiseksi ja hankalaksi. Olen työvuosieni aikana nähnyt melkoisen määrän urapolkuja ja kategoriaan "kuningasvalittaja" kuuluvilla se useimmiten on sitä paikallaan junnaamista.

    • pääsis vain pois tästä oravanpyörästä en muuta toivo.

    • Tin

      Ei huonoa työpaikkaa viihtyvyyden kannalta olekkaan, on vaan huonoja työkavereita. Tämä nyt sillä perusteella että paska hommakin on ok kun on kunnon porukka.

      • Kärsivä

        Kyllä työ voi olla aivan p.....tä, itselläni on. Joskus aikanaan tulin työhän jossa VIIHDYIN, nyt työnantaja muuttanut työnkuvan ihan toiseksi, myyntiä, myyntiä, myyntiä.... ja kun en ole myyvä ihminen, työ on tuskaa päivän joka tuntina!!!

        Mutta kun pakko on jostain tili saada niin minkäs teet, täällä kärsin. Ja ainut asia mikä tässä paikassa on enää hyvää on just työkaverit, ilman niitä täällä ei jaksaisi päivääkään!!!!!!!


      • S_Jylhä

        Näin näkisin asiat myöskin. Homma etenee helposti myös siten, että uudet ja tulevat työntekijät "oppivat" sen työpaikan ilmapiirin, hyvän tahi huonon. Vanhemmilla työntekijöillä on tässä suhteessa varsin suuri vastuu ilmapiirin kehittämisessä ja vaalimisessa; asennoituminen työtehtäviä kohtaan on tarttuvaa. Tämä ei tietenkään sulje pois uusien tekijöiden vastuullisuutta. Ilmapiiri voi olla iskostunut niin syvään, että se vaikuttaa jo väistämättömältä; huono meininki koetaan osaksi sitä työtä, eikä muunlaista ratkaisua tunnu edes olevan.

        Pohjimmiltaan siis näin. Toki yhtälöön vaikuttaa myös kyseisen työn yleinen arvostus; itse se arvostus on kuitenkin esiin kaivettava.


      • Sulevi

        paskapää.


    • lapatossuja

      olen ollut työttömänä 7 vuotta ja työkavereita on noin 500 tuhatta. ei riitoja ei kehumisia ja palkat suunnilleen samasuuruisia.ei aihetta toisen härnäämiseen ottakaa oppia meistä.

    • Terra

      Olen ihan samaa mieltä tämän tutkimuksen kanssa. Kun nyt saisi taas jotenkin aikansa mielekkäästi kulumaan tämänkin päivän!!!

    • 2Xfinalcountdown

      Joo,lopettaisin heti tai jäisin eläkkeelle,jos se olisi taloudellisesti mahdollista.

      Katson,että oma panokseni yhteiskunnalle on JO annettu.Hillun täällä(töissä)ns.marginaalikuntoisena,mutta pakko vaan olla.

      Monille ns."eläkeläisille" eli sosiaalipummeille tekisi hyvää olla duunissa,mutta ne joiden pitäisi olla oikeasti varhaiseläkkeellä,jatkavat katkeraan ja yhteiskunnalle kalliiseen loppuun saakka, liiallisen "kiltteyden" johdosta.

    • Jokunen

      Mä viihdyn duunissa vaikka joudunkin reissaan, työ on monipuolista ja antoisaa, työ kaverit ja ilmapiiri iloista vaikkakin kiireistä.

      • Kaiken kokenut

        Paskanhajussa kasvaa jos olla jaksaa.
        Semmonen oli minun työpaikkani.
        Aikuisten miesten pierukilpailut olivat jokapäiväisiä. Mitä väkevämmät hajut sitä makeammat naurut. Oli siinä takana olevalla työtovereilla olemista ja jaksamista.
        Entäs niiden tupakkimiesten tauot. Ne venyivät puolta pitemmiksi kuin tupakoimattomilla. Oltiinhan sentään ryhmäurakassa, missä jokaisella on oma vastuu yhteisestä työpanoksesta.
        Entäs ne valkkaamiset? Sieltä mentiin mistä aita on matalin. Sama palkka ryhmäurakassa tekipä vähän tai paljon töitä.
        Täysin epäinhimillistä käytöstä. Sitten vielä haukuttiin huumorintajuttomaksi. Entäs ne perättömät juorut? Pitääkö siis työpaikalla kaikenlainen häiriköinti sietää? Tämä siis miesvaltaisessa työpaikassa. Mutta kukaan ei voinut ongelmille mitään.


    • opiskelijapoika

      Ei töiden tarkoituksena ole olla mikään huvittelupaikka. Töissä on tarkoitus tienata rahaa. Jos ei työ kiinnosta, niin aina voi sanoutua irti. Kyllä sillä työttömyyskorvauksella pystyy melkeinpä luksuselämään, kun puolet pienemmälläkin eli opintotuella voi juuri ja juuri elää.

      • kloppi et tiedä

        mitään siitä mitä on vetää kovaa urakkavuorotyötä vuosikymmeniä. Ja sillä tyött.korv. ei as.lainoja maksella eikä elätetä perhettä. Tähän tietysti vastaat että pakkoko sitä perhettä on hankkia ja tähän sitten voisi vastata pakkoko sitä on täällä yleensä elää.


    • HeP

      Mulla on kiva työ ja todella hyvä työnantaja.

      Ainoa asia mikä mättää on se, että olen saanut työkaverikseni maailman laiskimman ja kaikkitietävimmän ihmisen.

    • --susannn

      Meillä on töissä hyvä yhteishanki tiimin kanssa, mutta pomon toiminta ei ole asiallista

      • jaksetaan!

        Meillä on ihan sama juttu.Siksi tässä vielä jaksaakin.
        Onkohan johto aivan sokeata, kun eivät huomaa tuollaista epäkohtaa.


    • -Mie-

      Siinähän se vastaus jo sitte tulikin. :)

    • Väsynyt

      Kyllä sitä väsyy alta aikayksikön, kun on tyranni pomo, joka kyttää kellon kanssa työaikoja, kiusaa antamalla vain viikon kesälomaa kerrallaan, juoruilemassa valheita muille työntekijöille ja huutamalla naama punaisena pienimmästäkin virheestä.

      Olen aivan väärällä alalla, kun firman arvot ovat vain tehdä tuottoa, bisnestä. Työntekijöitten hyvinvionnista ei välitetä pätkän vertaa. Ergonomisesti sopivaa työtuolia olen pyytänyt jo kahden vuoden ajan, eikä vieläkäänole näkynyt. Moni ihmettelee, miteno olen jaksanut kaksi vuotta tässä hullun myllyssä. -siksi, koska olen kertakaikkisen väsynyt hakemaan uutta työtä: ei ole aikaa eikä energiaa. Tyhjän päällekäänei voi jäädä. Pakko tienata leipänsä jostain. Olen siis sisupussi, joka uhtraa jopa terveytensä, jotta saisi hankittua edes lapselle ruokaa :)

      Tosin valoa on tunnelin päässä: vuoden kuluttua on mahdollisuutei päästä työhön, josta olen oikeasti haaveillut. Työhön, jossa joskus aiemmin koin olevani hyvä. Siinä minulla on syy kestää vielä jonkin aikaa.

      • kohtalontoveri

        Kyllä meitä sorrettuja kohtalontovereita löytyy.Vaan avun löytäminen on vaikeeta. En kestäisi päivääkään ellei lähimmät työkaverini olisi niin upeita.Johto puhuu hienosti työhyvinvoinnista ja jaksamisesta, mutta ei näe muutamaa tyrannia, jotka myrkyttävät koko työympäristön.
        Tuohon ongelmaan jos joku keksii ratkaisun, on varmaan hetkessä rikas konsultti.


    • kiusattuna

      eikä työhuolto osaa tehdä mitään asian hyväksi.

    • lainkaan

      siksi jouduin lopettaa duunit kun meinas oma yksityis elämä mennä raiteelta pois duunin takia

    • maretz

      Itseasiassa pidän työstäni sillon kun saa istua. mutta sillon ku joutuu sykkimään niin eiiii....

    • nasu1956

      kyllä työpaikalla meni niinkauan hyvin ja nautin työpaikastani kunnes esimiehenin teki minulle käsittamattömän kuprun . siinä meni motivaatio kertaheitolla ja kun on sen verran ikää ei oiken kouluttamattomalle löydy töitä , muta onneksi nyt kuitenkin saan ilmeisesti pitää työpaikkani vaan eri tehtävissä

    • seniorituunari

      "työtä", niin alkaa ottaa pattiin.
      Itse työssä ei niin moittimista. Itsenäistä tekemistä. Ei huonoja työkavereita.
      Palkkaakaan en moiti, enkä työaikoja.

      Mutta, mikä sitten ottaa pattiin?

      Se, kun tämä firma on pörssifirma. Teen siis töistä osakkaanomistajien hyväksi. Itse työllä en näe sellaista arvoa, mitä odottaisin työltä. Sillä pitäisi olla todellinen tarkoitus, jokin muu hyvä kuin osakkeenomistajien rikastuttaminen.

      • Osta osakkeita, teet työtä ...

        Osta osakkeita, teet työtä itsesi hyväksi.


      • Kuoleeko suomalaiset
        Osta osakkeita, teet työtä ... kirjoitti:

        Osta osakkeita, teet työtä itsesi hyväksi.

        Miten tänän voi käsittää, keski-ikäiset kuolee sydänkohtaukseen tms. nuoret roikkuvat työttöminä ja osa syrjäytyy - maksaako tämä, kyllä Valtiolle, muttei yrityksille. Eduskunta on polvillaan ns rikkaiden edessä, suuret puheet ja pissat pöksyissä. Vanhanen leikkii kännykällä ja me luemme uteliaina, kuka on uusi rakas. Tämähän tärkeää - eikö. Osta osakkeita, onko kaikilla siihen mahdollisuutta! Kannattaa vähän laajemmin ajatella mitä lapsellisuuksia laukoo, mutta kenellä mitenkin kapea katsantokanta ja kultalusikka suussa. Mielestäni kaikilla on oikeus elämään.


      • Pörssitön mies

        Sattuu olemaan sama ajatuskanta minullakin. Siis rikastutat tavallaan os.omistajia? Ajatteleppas niin,että jos tulisi "pörssiromahdus"-niinkuin vielä tuleekin-niin saat kerrankin nauttia "työstäsi" Aikansa kutakin. Ajattele kuinka hauskaa olisi kun joku,vaikka miljoona euroa sijoittanut vihaamasi henkilö(kuviteltu)häviäisi kaikki. Olis siinä nautintoa kerrakseen.


      • kaikilla on
        Kuoleeko suomalaiset kirjoitti:

        Miten tänän voi käsittää, keski-ikäiset kuolee sydänkohtaukseen tms. nuoret roikkuvat työttöminä ja osa syrjäytyy - maksaako tämä, kyllä Valtiolle, muttei yrityksille. Eduskunta on polvillaan ns rikkaiden edessä, suuret puheet ja pissat pöksyissä. Vanhanen leikkii kännykällä ja me luemme uteliaina, kuka on uusi rakas. Tämähän tärkeää - eikö. Osta osakkeita, onko kaikilla siihen mahdollisuutta! Kannattaa vähän laajemmin ajatella mitä lapsellisuuksia laukoo, mutta kenellä mitenkin kapea katsantokanta ja kultalusikka suussa. Mielestäni kaikilla on oikeus elämään.

        24 h / päivä aikaa - eikö?

        "onko kaikilla siihen mahdollisuutta!"
        On, Suomessa saa kuka vain ostaa ja omistaa osakkeita.

        "kenellä mitenkin kapea katsantokanta"
        Sulla ainakin. Jos nyt ei ole rahaa on siihen mieletäsi ainoana ratkaisuna ruikutus...

        ps. hyvin moni on sen kultalusikkansa suupieleensä itse hommannut.


      • ei olisi työpaikkaakaan

        Kaikki kommunistit täällä kirjoittelevat ja haukkuvat työnantajiaan. Ajatelkaapa, jos ei olisi työnantajia - ei olisi teilläkään töitä mistä ruikuttaa.
        Muistakaa, että yritysten tavoitteena on tuottaa voittoa yrityksen omistajalle, eikä suinkaan tarjota teille "lepokotia" jossa palkka juoksee ja ei tarvitse mitään sen eteen tehdä!
        Yrittäjä on se joka on ottanut riskin perustaessaan yritystään/ ostaessaan osakkeita - tästä kuuluu saadakkin rahoilleen korkoa!!!

        Toinen loistava keksintö on ammattiliitot, jotka yrittävät kaikilla keinoilla saada yrityksen tuottavuutta alaspäin. Joten oma mokansa on kun sitten yritykset joutuvat irtisanomaan työntekijöitään.
        SITÄ SAA MITÄ TILAA!

        Terveisin

        Tavallinen työntekijä


    • ainakin näin

      tuntuu kun on kokenut rankan loppuunpalamisen. Sitä ennen vielä työ maistui jotenkuten.
      Kyse ei ollut mistään pikku pikku väsymyksestä vaan totaalisesta romahduksesta fyysisesti ja henkisesti. Vaikka olin urheilijatyyppi ja kovakuntoinen ensin alkoi oireilla juuri fyysinen puoli, oli kaikkea ikävää stressistä johtuvaa vaivaa. Ja kun kehon romahdus vei sängyn pohjalle alkoi oireilla myös henkisesti tosin tuotakin saattoi olla jo aikaisemmin mutta siihen ei ollut aikaa kiinittää huomiota. Vaivoja oli joka lähtöön vaikeista vatsaoireista vaikeaan unettomuuteen ja kaikkea siltä väliltä. Kaiken kruunasi olo joka oli kuin se pahin krapula kerrottuna kahdella paitsi ettei se mennyt ohi päivässä tai kahdessa vaan kesti kuukausia.
      Ja mikäpäs muukaan kuin pitkään jatkunut stressi, joka hirtti kiinni, sieltä lopulta syyksi paljastui.
      En olisi koskaan uskonut mitä stressi voi saada aikaan jos en sitä itse olisi kokenut karmaisevalla tavalla. Noille stressi jutuille ennen omaa sairastumista melkein nauroin kun niistä joku valitti, enää ei naurata.

      Hidastakaa vauhtia ajoissa, levätkää, nukkukaa riittävästi. Kuitenkin terveys on lopulta se tärkein ihmisen omista asioista. Valittevasti sitä ei monesti tajuta kunnes se on jo mennyttä kuten itselle kävi. Stressi on salakavala tauti.
      Paineensietokyky on yksilöllistä mutta kaikilla se raja on jossain.

      Vuosien sairauslomien jälkeen olen vihdoin työkykyinen ja palannut työelämään. Mutta tympiminen on lähes päivittäistä ehkä myös alitajuista pelkoa että entä jos se kaikki uusii. Päivä kerrallaan...

    • kaso

      aika usein työ tympii kun meijän firmassa on vaan pari tyyppiä joiden pitäis ehtii tekemään 8 tunnin aikana 3-4 ihmisen työt eli et vanhaa ehdi alta saada pois kun uutta jo tulee ja hyvässä lykyssä sulla on pari työtä jo odottamassa ja kaikkien tarvii tottakai olla valmiit tänään ja tää kaikki johtuu siitä kun töissä on ihmisii jotka ei hoida hommiaan vaan ne istuis mielummin perse leviänä 8 tuntia ja ottais siitä palkan tekemättä mitään...

      • kukka-aurinko

        Päikkärissäkin voi olla mukavaa tai sitten vähemmän mukavaa. Työ on antoisaa jos on kunnon resurssit ja esimiehen tuki. Mutta näin ei aina ole. Huh huh.


    • työpaikallani

      ainakin on mukavaa, ja nautin täysillä työstäni.
      Se on asenteista kiinni, nääs.

      • ---

        ...onhan se osaksi niinkin, mut on hieman vaikea asennoitua siihen että ei ole perkules vessa- eikä ruokataukoa koko työpäivän aikana. Kyllä sitä 8 h aikana kerran jos toisenkin vessattaa. Ja sitte kaikki muu törky päälle.


      • seniorituunari

        Usein on asenteesta kiinni, niin omalla kohdallaninkin.
        Mutta ei aina. On varmaankin työpaikkoja, joissa asenteetkaan ei auta, korkeintaan kestämään.


    • Pellepelokas

      Monena aamuna useiden vuosien ajan tuli mietittyä, missä se elämä oikein piileskelee. Sen vähäisimmätkin merkit kun lakkasivat olemasta aina kun työpaikan oven aukaisin. Suomalaisena jästipäänä sinnittelin ja velvollisuudentunnosta kuitenkin aina tuli töihin lähdettyä, kunnes lopulta sairastuin ja kaikki muuttui. Muutosta helpompaan ja huolettomampaan elämään ei suinkaan tapahtunut vaan käynnistyi hirmu prosessi oman elämän ja paikan löytämiseksi. Sille prosessille ei nyt muutaman vuodenkaan jälkeenkään näy loppua mutta elämä on taas pitkästä aikaa ilmaissut merkkejä itsestään. Tuntuu hyvältä lähteä kauniina kevätaamuna hiljakseen pyöräilemään ihan vain umpimähkään jonnekin, kun muut ryntäävät kieli vyön alla töihinsä tuskailemaan. Nyt voin ihan rauhassa pysähtyä ihmettelemään milloin mitäkin ihmeteltävää reitille osuu. Ja vain olla!! Kun puntaroitavana on raha ja taloudellisesti turvattu elämä, terveys ja hyvinvointi sekä vapaus aistia elämä sellaisena kun se päivittäin eteen tarjoillaan, ainakin itselläni nämä kolme viimeistä arvoa ovat nyt etusijalla. Hassu mutta varsin realistinen se jonkun T-paidan teksti jossa todetaan, että yksi työpäivä lyhentää elämääsi kahdeksan tuntia. Minäkään kun en tiedä päivieni määrää, ajattelen että on ainakin järkevää yrittää viihtyä se aika minkä täällä pallon päällä tallustan. Niin, tiedän ja olen usein kuullut että kaltaisiani ihmisiä kutsutaan tuttavallisesti "luusereiksi". Jotenkin näyttäisi kuitenkin siltä, että meidän onnellisten "luusereiden" joukko on kasvamaan päin sitä mukaa kun kanssaeläjät alkavat pohtia, missä se elämä oikein luuraa. Lämmintä kevättä kaikille!!

      • seniorituunari

        Luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat "luuserilla" tuossa. Ja vaikka en koekaan mitään koskaan hävinneeni elämässäni, kuin korkeintaan sen, että työaikana en ole tuntenut kovin suurta onnellisuutta. Vapaa-aikoina sitäkin enemmän.
        Kuulun mielelläni onnellisiin "luusereihin"

        Lämmintä kevättä, kohta kesää myös sinulle.


      • Valoa näkyvissä

        Olipa mukava lukea edes jotain positiivista vaikeiden asioiden keskeltä!
        Itselläni on myös loppuunpalamisen merkkejä ollut jo joitakin kk:sia. Työnantaja ei anna siirtoa toiseen toimipisteeseen eikä toisiin tehtäviin. Myös vuorotteluvapaa kiellettiin. Nyt olen sitten lyhyellä sairaslomalla kun en enää jaksa. Tuskin sairasloma tähän jää. Meilläkin on töissä juuri näitä perseensälevittäjiä ja paskanjauhajia, joiden takia muiden työtaakka vain kasvaa.
        MUTTA, olen päättänyt olla sietämättä tätä enää. Työni teen niin hyvin kuin tässä tilanteessa jaksan ja jos en jaksa niin se on sitten sairasloman paikka. Enää en mieti onko muut pulassa sen takia vai ei. Samalla haen koko ajan uutta työpaikkaa. Ja oikeastaan jotain on jo ilmaantunutkin.. Sitä en tiedä mihin se johtaa, mutta aika näyttää. TÄLLÄ HETKELLÄ SE TUNTUU HUISIN HYVÄLTÄ ja sen takia jaksan vielä pinnistellä! Voimia kaikille työelämään!
        Ja teille, joilla asiat on hyvin, toivoisin ymmärtämystä meitä uupuneita kohtaan ja kykyä erottaa burnout ja lusmuilu toisistaan.


    • Kyllästynyt maksuihin

      Työpaikoille tulee wc-maksut elokuu/2006 alkaen. Kaikilla työpaikoilla täytyy maksaa 10 senttiä per wc:ssä käynti. Maksut otetaan suoraan palkasta, on laskettu, että 40 wc:ssä käyntiä kuukaudessa on ns.kiintiö per työntekijä. Se tekee 4 euroa. Ei se paljoa ole mutta periaatteessa harmittaa kun neljä euroa kuussa otetaan palkasta wc:n käytön vuoksi. Meneeköhän jätehuoltoon vai mihin ? Mitä tämä hyödyttää ??? En käsitä enää näitä kaiken maailman maksuja !! Suraavaksi tulee varmaan joku työpaikan hissin käyttämis-maksu...!?

    • Peteri II

      Tosi masenntava on surepi työpaikat Suomessa, en ikina uskanu etta maa missa on huipu teknika ja "ihmiseh oikeos" voi olla niin hevos perse. Amati liitto on vai ilma , sanomaton etana.

      Anna meena vain.

      • juntti

        Olet varmaan kohdannut ikäviä tyyppejä. Sori ikävien tyyppien puolesta. Toivottavasti tapaaat myös hyviä suomalaisia ihmisiä. Juntti


    • lähihoitajatar

      lähihoitajan sijaisuuksissa vanhainkodeissa toisinaan huomaa joidenkin "vakihenkilökunnan" asenteista tekevänsä työtä jossain koiran virassa, varsinkin jos käy osastoilla vaan kääntymässä.
      Mutta sekin on toisaalta ihan asennekysymys ja/että osaa itse olla välittämättä toisista vittuuntuneista ja väsyneistä hoitajista.
      Hyvä muistaa ettei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen työajanulkopuolella kunhan vaan hommat hoituu työssä hyvin ja sujuvasti.
      Ihanaa tietää että pääsee työpäivä jälkeen vaihtamaan taas maisemaa uudelle ja joskus työilmapiiriltään hauskemmalle osastolle.
      Työssä on kiva useimmiten:)

    • oinjdhy

      Suomen valtiolle kansalaisten hyvin vointi ei kiinosta tai se ei kykkene selaisien asiohin.
      Kaikki toiminnat kansalaisten hyvin vointi tyossa,kotona tai julkinen paikoissa ovat rikkolisien fasistien kadessa,Suomen Tuomaristolle tallaisia asioita ovat tuotu varenetuna ja niiden tuomiota ovat uherien vastaisia,ja se selva etta jajerstaytynut fasicismi kansainvalisesti vaikuta
      tyo-olosuhde joita vaikutta uhrien koti ja sosiali elema ja monissa tapauksessa pakota uhri
      itse murha tai halventa henkisesti seka fysisesti tai kiduta heita elaman loppun asti.
      Tama asia on paljon pahempi kuin se luke Iltasanomassa muta se on ihme etta Iltasanomat on kiinostunut sellaisesta asiasta kuitenkin kiitoksia Iltasanomille ja toivotaan etta tulevaisuudessakin suomalaisten hyvinvointi tule olemman lehdessa.

    • Ei Todellakaan valittaja

      Ihminen kun saa nälkäisenä ruokaa se on hetken tyytyväinen. Sitten kun se saa tasasin väliajoin ruokaa niin ei ole enää tyytyväinen kun ruoan pitäisi olla erilaista kuin edellisellä kerralla kun maistuu samalta. koittakaa sitten miettiä samalta kannalta tuo työ paikka asia.
      eka ei oo rahaa, sit saadaa rahaa. sit tahotaa saada rahaa sillä tavalla millä tahotaa, ei olekkaan enää kyse rahasta vaan siitä et mitä pitää tehä!
      Kysymys onkin: Miksi ne jotka ei viihdy työssään keskittyvät siihen valittamiseen, kun suoraan voisivat keskittyä johonkin kehittävempään. Kuten esimerkiksi "sen mielesen työpaikan etsimiseen ja hakemiseen". Ja olla siellä inhottavassa nykyisessä työpaikassa on paljon mukavempaa kun tietää että jossain vaiheessa loppuu se kammottava piina mistä tekee mieli kitistä jokaiselle kaverille, joka varmasti kuuntelisi mielummin niitä kivoja juttuja mitä ollaan vaikka puolisolle tehty kuin kuinka pomolla oli paha päivä ja se purki sen muhun.

      Kaikki on siitä kiinni miten suhtautuu.
      Kyllä ne työpaikatkin rupeaisivat viihtyvyyttään parantamaan jos henkilökunta vaihtuu tuon asian takia.
      jos raha olisi tärkeintä työssä, silloin ei kannata keskittyä valittamiseen vaan rahan ansaitsemiseen.
      Jos työ on tärkeämää sitten sitä parempaa etsimään aidan toiselta puolelta siinä sivussa, kun tekee sitä toista työtä.

      • kadehdittu

        Joskus ennenvanhaan nautin todella työstäni, enää en. Työmaalle tuli kateellinen nuorempi nainen , joka halusikin minun työni. Sitä hirveetä sekä edessä- että takana panettelua, johon sai mukaan oman kuppikuntansa, myös pikkupomon. Niimpä minut siirrettiin 'huonompaan työhön', mutta eipäs tää kiipijä pärjännytkään työssäni...hähähää. Nyt vain pärjäilen ja harrastelen eläkettä odottaen..


    • Minulla ainakin on tuota samaa vaikka olen vasta 24 vuotias. Saan oman työn lisäksi hoitaa kaikkea muutakin. Työ parini ei tee kun selämtakana kaiken että pääsi eroon minusta. Kiitoskaan en kuule vaikka joka päivä teen 3 ihmisen työt lisäksi. Alan palaa pikkuhiljaa loppuun. Tälläista en suvaitse että kaikki sysätään minulle ja kun olen nuorin niin en voi myöskään kiektäytyä etten lennä ulos täältä. Tälläinen tilanne rasittaa henkisesti ihmistä.

      Työ ympäristökin on selkään puukottajia täynnä. Kun luulevat että noista töistä saan rahaa ja mammonaa. Mutta ovat erehtyneet. Jos tuosta työmäärästä en saa kun pienen pennosen en kostu enkä vaurastu.

      Ehkä heillä n pelko siitä että jos pystyn tuollaiseen suorituksiin niin miksi palkata enään muitten tilalle jos yksi ihminen kykenee hoitamaan yhden osaston työt.

    • Työssä väsynyt

      KAIKKIEN TYÖSSÄ VÄSYNEIDEN PUOLUSTAJA

      Toivoisimme tänne lisää työntekijöitä, tuuraajia ja lomittajia.

      Ette imeidän tarvitsisi raataa sairastuneiden töitä, ja muiden poissa olevien töitä yksin.

    • Orjat työhön!

      Sä et tiedä kuule mitään!Työpaikallani on "pomona" meitä muita nuorempi,joka
      ottaa mehut kkkkaikista alaisistaan,ei oteta lomittajia,toiset saavat urakoida,että saisivat tehtyä niiden,jotka ovat esim.sairaana tai muulla lomalla työtehtävät,mutta mitä itse "pomo"
      tekee,no joskus hän lomittaa,mutta ei kuin muutaman päivän,kun "hän" väsyy,mutta muut eivät saa väsyä.Jotkut käyvät kylässä "pomolla",ja jotkut käyvät ravintolassa"pomon kanssa,jotkut pitävät illanistujaisia "pomolle".No,tiedätte
      kai mitä tämä tarkoittaa.Osa meistä kuuluu ryhmään työllä eteenpäin,muut taas kuuluvat joukkoon mielistellen!KLARA VAPPEN!

      • Ei Todellakaan valittaja

        Edelleen, jos ei työ siinä ympäristössä maita mitä tekee, niin helponpaa se on etsiä uutta duunia kuin hakata päätä seinään ja valittaa kun ärsyttää. saahan sitä olla ärsyyntynyt mutta jos ei asialle tee mitään muuta kuin valittaa niin,kumpi se sitten on fiksumpi huonolla esimerkillä toimiva pomo vai ei onnellisesti työssä oleva duunari?
        Jos orjana olo ei maita, niin ne jotka tekee muiden hommat ja omansa niin kyllä luulisi sellasille löytyvän muitakin hommia.

        Tosin positiivisuudella niitä uusia työpaikkoja saadaan eikä valittamalla vanhoista murheista, mikä ei ainakaan uutta parempaa työnantajaa kiinnosta.


    • T 300 121

      Niin myös työttömyyskin tympii entistä useampaa, uutisoin minä.

    • Vaansi

      Miksi siis ylipäänsä kaiken elämässä pitää olla kivaa? Mielestäni on mahdotonta kokea mukavia hetkiä, jos ei tiedä huonommasta. Kun itse tein raskasta ruumiillista työtä monta vuotta, niin kylläpä lomia ja vapaa-aikaa arvosti. Luuleeko konttorirotat, että siivoojasta oli mieltä ylentävää siivota ravintolan vessoja pikkujoulujen aikaan? Mutta en minä valittanut, työtä se oli jota jonkun oli tehtävä. Eri asia on sitten nuo työpaikkojen ilmapiirin pilaajat, mutta miesestäni senkin asian parantamiseksi voi aloittaa itsestään. Ei kannata lähteä itse viljelemään epäsopua, vaan yrittää olla mukava ja ymmärtäväinen muita ihmisiä kohtaan, sillä niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

      Jaksamista kaikille muillekin työssäpakertajille!

    • KooTeeÄmmä

      Vaikka olen kooteeämmä ja luulisi, että työskentelen hemmetin seksikkäällä alalla, niin eipä näin ole. Minulle työpaikassa merkitsee paljon työkaverit ja yleinen ilmapiiri. Meillä marssitaan pomon kämppään ja kohta on kööri kasalla miettimässä yhdessä uusia juonia. Kukaan ei loukkaannu, jos oma idea ei etene ja suunta muuttuu. Ohjaudumme itsenäisesti, eikä meitä tarvitse komennella. Vaputta on, kun huolehtii budjetistaan. Varmaan vaikka yhdellä kaupalla saisi vuoden rahat kasaan, niin loppuajan sitten voisi katsella vaikka kevään kauniita mimmejä läheisessä puistikossa. Kaikki ei siis ole kultaa, joka nousee pörssissä. Niin ja minä muka keski-ikäinen kolmeseiska. Asennetta ihmiset ja kateus pois.

    • jusupov

      Mua todella ärsyttää joka aamu mennä duuniin kuuntelemaan sitä p..n jauhantaa, mitä järkeä on olla duunissa ja sit liksapäivänä huomata et rahat on taas loppu ja suurin osa menee kämpän maksuun. Työnteko ei ole enää mukavaa, muutama vuosi sitten meilläkin oli kaikenlaista piristystä, mutta nyt vaan painetaan duunia. Tarvis vaan rohkeutta,et hyppäis pois samperin oravanpyörästä jossa lopulta käy aika ohraisesti

    • Janne Puharinen

      Jaoin ammatikseni hesareita 15 vuotta.Aatos Erkkokin sanoi,kuinka tärkeitä me hesarinajakajat olemme.Hah hah..,paskanmarjat.Erkko lähti eläkkeelle ja meidät myytiin postille.Lopun voitte kuvitella itse.Lopetin työt kun ei huvittanut raataa ilmaiseksi.Olin ammatissani puhkaissut keuhkoni neljä kertaa (ilmarinta),olin joutunut asian takia leikkauspöydällekkin.Minut on pahoinpidelty muussiksi,uhattu puukolla ja aseella,joutunut tappeluihin ja todistamaan mm.tappoa.Hoidin hommani tunnollisesti siellä,missä kukaan muu ei suostunut työskentelemään.Palkakseni sain vain hatullisen paskaa.en mene enää ikinä töihin,ainakaan sellaiseen hommaan missä palvellaan jotain ihra-grynderiä.

    • Caribia

      Mulla on ainakin maailman paras työ.Tuntuu niinkuin en olisi töissä ollenkaan.Asiakkaat on kivoja ja viihdyn itsekkin työpaikallani jopa työajan ulkopuolellakin.Olen töissä kahviossa/kioskissa ja pomona on maailman paras anoppi.Uskokaa tai älkää.

    • assias

      nykyisin työssäni.
      Mulla on neurologinen "vamma", minkä vuoksi olen hiljainen ja viihdyn omissa oloissani. Tuon takia mua käsitellään yleensä kuin olisin älyllisesti vajaa. Kärsin tuosta vuosia, kunnes oivalsin, että hyötyäkin siitä on. Mua ei koskaan laiteta tekemään rasittavia töitä, kun pelätään, etten selviä niistä. Saan silti saman palkan kuin muutkin, jopa parempaa palkkaa, kun olen ollut kauemmin töissä kuin moni muu. Lisäksi saan nylyisin tehdä niitä hommia, missä saa olla yksin. Vammastani työnantaja ei tiedä eikä tarvitsekaan tietää, koska se ei haittaa työntekoa. Tyhmänä ja vajaaälyisenä pidetään, kun en lörpöttele kaiken päivää.

    • työpaikalla

      En ole kauhean innostunut työstäni, mutta se helpottaa kummasti kun nauraa vaan!
      Työkaverit ovat ihmetelleet monesti miten mulla on pokkaa naureskella ylimmänkin johdon paikalla ollessa kun toiset selittelevät naama punaisena.
      No kerron salaisuuteni eli taloudellinen riippumattomuus työnantajaa kohtaan. Osittain omalla työllä kerätty varallisuus antaa lähes yhtä paljon tuottoa kuin palkkatyö ja koska elelen nuukasti niin sijoitettavaa pääomaa kertyy mukavaan tahtiin.
      Ja tämä jo 37-vuotiaana =)

    • Ikämies.

      Ei Jumala laiskoja ruoki .. no more comments

      • toinen ikämies

        Kyllä näin on, mutta työpaikalla pitää saada tehdä työtä rauhassa ilman kiusaamista.
        Itse juuri jouduin lähtemään ja jäämään putkeen ennenaikojaan kiusaamisen takia.
        Helvetti on ollut oli irti siinä työpaikassa vuosikymmeniä.
        Ei minkäälaista työtovereiden kunnioitusta ja oikeudenmukaisuutta, vaikka muka tovereita olevinaan ollaan. Näin teoriassa mutta ei käytänössä.


      • laiskat

        toiset on vähätöisempiä ja ruoka maistuu.


      • jumala mutta

        suomen päättäjät kyllä ruokkii avokätisesti näitä ulkomaalaisia terro...eikun pakolaisia.


    • Agathe

      Mä viihdyn LOISTAVASTI työssäni, työkaverit on mukavia ja "muksutkin" todella kivoja, yleensä. Ja sillon harvoin, kun ne ottaa päähän, se lohduttaa, ett kun tulee kotiin, ne ei ole täällä.

      Ja mä en ole unohtanu, millasta oli olla nuori ja kun elämä ei ollu ehkä, se oli kyllä tai ei!

    • vihaan

      työpaikkaa,jossa olen onneksi vain väliaikaisesti.Siellä on vain muijia töissä ja sen huomaa.Pikkuvittuilua ja nipottamista on kokoajan havaittavissa.Itse työ on myös äärimmäisen tylsää...sitä kestäisi tehdä korkeintaan 6 tuntia/päivä mutta 8 on jo ihan liiiiikaa.Toivottavasti saisi tulevaisuudessa tehdä töitä itsenäisesti vaikka kotoa käsin.

    • Persepaavo

      Kuka sanoo että töissä pitää viihtyä? Kerrotaanko työpaikkahaastattelussa, että "että meillä vaan viihdytään, tuloksesta ei niin väliä - eikö olekin hassua".

      Työ työnä ja viihteet erikseen. Bonuksena tulee viihtyminen jos tulee ja sehän on itsestä ja työkavereista kiinni.

      • oikeassa

        siis viihtymään...tuskin Lintsilläkään kukaan työntekijä" viihtyy". Työpaikka jossa työnteko on tuskaa TÄyTYY hylätä, HETI. Muuten menee henkinen terveys, ja sittei ole kivaa enää kellään.


    • eläke jo 12vuotiiana

      et haistakaa vittu vaan työpaikka

      • Jos vaan sais töitä

        Varsinkin koulutusta vastaavaa työtä jostain. Tuntuu että Pääkaupunkiseutu ei tarjoa elämisen mahdollisuuksia Diplomi-insinöörille. Yli viisivuotta olen yrittänyt saada hommia täältä ja myös kauempaakin. moniakonstejakäyttänyt

        Suomi vaikuttaa jotenkin kuollellta paikalta....
        kun älykäs ihminen ei saa pelikenttää itselleen, toivotonta... mikä mättää?


    • Orbiz

      Kyllähän se vaan on niin, että työtä on tehtävä jos ikinä meinaa tässä maailmassa pärjätä. Ehkä se työ, edes väliaikainen, ei kelpaa. Oma vika.
      Siinähän itket.

    • puhtipois!

      Ei voi sanoa että työpaikalla olisi mukavaa. Kyllä siitä on into ja mukavuus kaukana kun saa niskalimassa juossa luutu ja luuta kädessä. Ja sijais pula ja säästöt tuovat lisäpaineet, kun jäät tekemään pitkääpäivää ja sit saa vielä haukut niskaan kun jokin paikka on jäänyt siivoamatta. Helvetti soikoon...eihän yksi ihminen joka paikkaan kerkee ja ei voi olettaakaan että työnjälki olisi laadukasta jos teet kaks vuoroa peräjälkeen. Tämä on todellisuutta nykypäivää, siivoojan, laitoshuoltajan ja sairaala-apulaisen kohdalla. Puhutaan paljon hoitajien kiireestä...ON SITÄ MUILLAKIN ALOILLA!!! Ja yleensä meidän pienipalkkasten aloilla...Aina kun puhutaan säästöistä firmassa yms. se on yleensä siivouksesta pois! MIKSI!! Silti vaaditaan puhtautta ja edustuskelpoisia tiloja herroille jotka voivat nauttia lohi/kinkkuleikevoileivät kahvin kera parintunnin kokouksessa. VOIS SITÄ TEHDÄ SÄÄSTÖJÄ paljon muissakin asijoissa. Esm. kahvit herroille pitkopullankera. Jos asiat saatais työpaikallani kohtuullisen tasapuoliseksi kaikkia kohtaan voisin ehkä silloin sanoa että työpaikallani on mukava työskennellä!

    • Marssilla

      Tää helkatin maa on muuttunut joksikin euroopan pikku Japaniksi, missä ihmisetkin ovat henkiseltä tasoltaan kuin jotain teollisuusrobotteja. Toivottavasti tulee näillekin nurkille samanlainen romahdus kuin japskeilla aikoinaan. Tekisi nimittäin ihan hyvää.

    • Tässä on sinulle Mitali

      Lämpimät kiitokset vielä hyvin tehdystä työstä!

      ...ja sitten ei vituta enää yhtään.

    • kuten nyt

      Tympii kuten nyt..Vappu töissä,
      Joulu töissä, pääsiäinen töissä, helatorstai töissä... MUTTA Juhannus sentään vapaa!! Vuorotyöläinen....

      • palkkakuitti

        Palkka lohduttaa et kai muuten harrastaisi työntekoa?


      • palkkaperkele
        palkkakuitti kirjoitti:

        Palkka lohduttaa et kai muuten harrastaisi työntekoa?

        Olkaa iloisia työpaikastanne kun teillä kerran sellanen on!


    • torppari

      Olen työssäni jollain tavalla kiinni joka ikinen päivä enkä voi ymmärtää kuinka voi aamulla herätä ellei ole johonkin lähtö. Sama kai sitten lojua sielä punkassa maailman tappiin !

      • juro2010

        Itse en työssäni viihdy, mutta teenkin sitä vain rahoittaakseni vapaa-aikani joten aivan sama.


    • BIG A

      Kyllä töissä välillä tympii mutta ei ne kaikki päivät huonoja ole. Riippuu niin monesta tekijästä. Ei ole yleistämisen arvoinen tutkimustulos! Työkaverit ja millainen esimies vaikuttaa paljon.

    • Kuulajalka4633577523

      Vankila rennompi paikka. On tv:t, pelit ja vehkeet, ruoat, punttis, viikonloppuvapaat..yms.... Mieluummin vankilassa kuin työn vankina orjapalkalla alle taulukoiden. Ei kaduta kun pomo sai tuntea nyrkkiä nenussaan! Nyt vankilassa ja tänne palaan keinolla millä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Pomoja pitäiskin vetää turpiin kunnolla jos alkavat vittuilemaan.


    • Anonyymi

      Työ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.
      Näin se vain on.

    • Anonyymi

      Kuka enää jaksaa
      -jatkuvaa kehittämishömppää
      -liiallista työnkuormaa
      -sairaita esihenkilöitä ja johtajia
      -kylmää asennetta
      -palkkapoljentaa

      Mieluummin tuille makaamaan!

      • Anonyymi

        Itse valitsin työttömyyden kun laskelmoin rahani riittävän sinne asti ja eläkkeellä ollessakin.

        Tämä on suomalaiselle tärkeä päätös eli hypätä pois oravanpyörästä oloneuvokseksi. Työelämä on niin helvettiä nykyään ettei muuta vaihtoehtoa ole saati kun ikärasismikin on täyttä faktaa niin eipä ole motivaatiota repiä itteänsä rikki mahdottomien vaatimusten ja kuormituksen keskellä paskalla palkalla.

        Terveenä eläkkelle keski-ikäiset kohtalontoverit.
        Siinä mottoa joka kannustaa tekoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse valitsin työttömyyden kun laskelmoin rahani riittävän sinne asti ja eläkkeellä ollessakin.

        Tämä on suomalaiselle tärkeä päätös eli hypätä pois oravanpyörästä oloneuvokseksi. Työelämä on niin helvettiä nykyään ettei muuta vaihtoehtoa ole saati kun ikärasismikin on täyttä faktaa niin eipä ole motivaatiota repiä itteänsä rikki mahdottomien vaatimusten ja kuormituksen keskellä paskalla palkalla.

        Terveenä eläkkelle keski-ikäiset kohtalontoverit.
        Siinä mottoa joka kannustaa tekoihin.

        En tiedä, miten tässä maassa saisi jotain tolkkua kaikkiin näihin työllisyyspäätöksiin sun muihin asioihin, kun ei ne kansanaedustajatkaan sitten lopujen lopuksi tee kuin tavallisen köyhän ja vanhenevan ihmisen kannalta huonoja ratkaisuja. Nuolevat ensin kansalaisia, että tulevat valituksi eduskuntaan ja antavat sitten raippaa äänestäjilleen. Siirryn nukkuvien puolueeseen. Minä en äänestä enää ketään johonkin eduskuntaan ylisuurta palkkaa nostamaan, enkä muuhunkaan päätäntäelimeen.


    • Anonyymi

      Kukapa sitä ei tekisi itseään kiinnostavaa työtä. Sehän on ihannetilanne, jos saa tehdä kiinnostavia asioita ja vielä maksunkin siitä.

      Mutta epäkiinnostava työporukka on varmasti yleisempi syy siihen, ettei työssä ole mukavaa, eikä se työn vähäinen kiinnostaminen. Epäkiinnostavampaakin työtä voi jaksaa hyvin, jos on oikeasti työtoveruutta työpaikalla. Ja sitähän ei yleensä ole, varsinkaan naisten aloilla, tai sijaisuuksissa ja määräaikaisuuksissa.

      • Anonyymi

        Tein itse kerran fyysisesti raskasta työtä huonolla työkokemuksella monen vuoden poissaolon jälkeen. En siis ollut kaikessa ihan priima työntekijä, mutta ilmoitin sen jo heti työhaastattelussa.

        Vaikka työ oli raskasta, olisin siitä huolimatta jaksanut fyysisesti vielä jatkaa pidempäänkin kuin mitä sitten jatkoin, jos työpaikassa ei olisi ollut muutamaa ihmistä, jotka asenteillaan veivät minulta henkisenkin jaksamisen. Fyysinen rasitus yhdessä näiden muutaman negatiivisen vaikuttajan kanssa oli liikaa.

        Joten kohtelu ja hyvä työporukka on todellakin se ratkaisevin asia. varsinkin, kun joukkoon tulee meitä huonolla työkokemuksella varustettuja. Mutta sitä on turha odottaa varsinkaan suomalaisilla naisvaltaisilla aloilla, jossa murmutuskuntia syntyy selän takana kuin sieniä sateella.

        Vaikka koitin itse olla kiva kaikille, se ei auttanut. Minusta puhuttiin pahaa jopa silloin, kun olin läsnä. Pidettiin niin tyhmänä, etten tajua, että minusta puhutaan parhaillaan. Lopulta en enää piitannut, mitä minusta ajatellaan, enkä edes yrittänytkään enää kunnolla, vaan annoin aihettakin puhua. Saivatpa lopun aikaa haukkua edes syystä.

        Haukkuivat kyllä muitakin kuin minua. Siitä tajusin, että ei todellakaan ole minun työpaikkani ja ettei muutostakaan voi tulla, koska en ollut edes ainut kohde.

        Ilmeisesti He sitten ovat Kaikkien muiden Yläpuolella Olevia Ihmisiä. Noh, annan anteeksi ja jatkan elämääni. Työpaikkoja on lukuisia muitakin.

        Tässä paikassa oli myös sellaista ilmapiiriä, että kerran saadusta työpaikasta täytyy pitää kynsin hampain kiinni, työpaikan tai alan vaihto oli suuri kauhistus heille. Joten pikkupelkureita oikeastaan kaikki vain olivatkin, ei sen kummempaa.


    • Anonyymi

      Paskat palkat ja vielä pitäis innoissaanki olla...jo on kaikki kuultu.

      • Anonyymi

        Niin ne nykyään aivopesevät lampaita uskomaan omia paskapuheitaan.

        Politiikkakakin on uskomatonta hevonpaskaa ettei sitä yksinkertaisesti jaksa kuunnella ei katella, sehän niillä on tarkoituksin että ihmiset antavat niiden puuhastella ihan mitä tahansa ja jäljet näkyvät jo pidemmältäkin ajalta.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe