Väsynyt kuski on aikapommmi

Pommmmi

Väsynyt rekkakuski on aikapommi..aina kehuvat tuolla chäteissä rekkakuskit miten taas on pitkä keikka eli ajavat horroksessa! Kuin huumeen alaisena! Eli syytöksiä vaan ja rankasti tämän yhtioön suuntaan!

13

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PITÄÄ PAIKKANSA

Tämä yhtiö on valtion yhtiö joten on ikävää että näyttää mallia, yleensä yksityisellä puolella asiat paremmin, vaikkakin varmasti sieltä löytyy myös törkeämpiä tapauksia, kun valtion yhtiöt kilpailee ensi sijaisesti halvalla hinnalla.
      Transpoint saanut aiemmin tappioihinsa mm. 300 milj. mk. konserni tukea VR:ltä tämä taas rahoitettu budjetissa ylimääräisellä kiskoliikenne tuella kun kaikki kansan edustajat ei tykännyt asiasta sen selvittyä tilinpäätöksistä, on nyt siirtynyt tällaisiin kilpailu keinoihin.
      Eli tehdään laittomat aikataulut ja kuskit vaan suostuu valittamatta, ottavat henkilökohtaisen sakko riskin, mutta nyt kävi vielä pahemmin.

• wolwoman

kiskoilla kulkee traspointin kalustoa tänäpäivänä ja turma päivänäkin....kuten vähälä jne jne.aikataulut joo...noo ne on todellakin aika tiukkoja välillä ja tietyillä väleillä mutta se onkohan traspointillakin sama sääntö kuin esim kaukokiitolla että ylitöitä ei tehdä ja elikä ylipitkiä päiviä ei ajeta.mun mielestä tämä erittäin valitettava onnettomuus johtui täysin todella huonosta ajokelistä..miettikääpä nyt jokainen.jos kävellen et pysy pystyssä ajoradalla niin miten sitte pyörällä..autolla tai rekalla?joku tossa toisessa keskustelu aiheessa ehdottaa rekoille 75km/h ajonopeudeksi.ei saakuta...mites sitten ku rekat ajaa hitaasti?jokainen ohitus tilanne on vaarallinen...ja esim nyt ku ajetaan keskinopeudella 85km/h niin jokainen hek.auto on menossa ohi ja ikävä kyllä noin 80% ei paljoo ujostele vaan henkensä kaupalla surutta ohi vaikka keltaisilla sulkuviivoilla...mites sit ku ajetaan vielä hitaanpaa?esim noinkin luikaalla kelillä on joka saakuta pidempi nousu niin rekat istuu siihen auttamatta koska vauhti ei riitä nousuun....sitku vauhti alkaa tippumaan ja joutuu pykältään vaihdetta niin sit tulee sutiminen ja siinä sitä ollaan.tuosta aikatauista vielä sen verran että noin lastaus ajat vaihtee aika hirmu usein..ja 90% syy on siinä firmassa missä lastaus suoritetaan.on kahvi taukoa...on ruoka tuntia..on kissan ristiäsi työpaikalla.....vuoron vaihtokin saattaa kestää 45 min enen ku toinen vuoro tulee paikalle.monesti tavara ei ole edes valmiina kun rekka saapuu hakemaan lastiaan määrättyyn lastaus aikaan.ja jos kaikki menis aina niinkuin paperilla on elikä lastaus alkaisi heti kun rekka on paikalla niin auto pysyisi siinä aikataulussa jonka ovat nänä insinöörit laskeneet.mutta se on taivaan totta että aika harvoin kaikki toimiin kuin käsikirjoituksessa...ja tuohon et kuski suostuu siihen..kyllä se on niin että se on melkeinpä työ tehtävä alalla kuin alalla.et tee niin istut kotosalla syleksimässä kattoon.tuonkin voisin kommentoida et valtion firma jooooet näyttää mallia ja yksityisellä puolella asiat paremmin...en seisois kyllä ton takana....kyllä mä olen sitä mieltä et ei se ole kiinni siittä onko valtion firma tai sit yksityinen...samat ajot ne on kuiteskin ja samat insinöörit puukaa ajot..transpointillakin on torpareita vaikka kuinka paljon ja hinta kilpailu on raakaa tänäpäivänä...suoraan sanottuna ihan peestä.suuret firmat polkee hintoja ja syö pienempiä.traspointtikin esim tossa hinta keinottelussa voi syyttä itseään kuten muut saman kaltaiset isot kuljetusliikkeet..itse polkevat hinnat alas...joku tuumas et kyllä kokenut rekkamies tietää ja osaa kuinka rekkan saa oikastua..hmmm..kyllä varmaan tietää joo mutta kun on vastaava tilanne missä ajetaan kuin oulun jäähallin jäänpäällä niin ei siinä paljoo kokemus auta kun tollanen massa lähtee viemään autoo..kuskista tulee kyytiläinen välittömästi.käsittääkseni tämä linjauto ei ollut paljoo hidastanut vauhtia enen törmäystä..mietin miksi ihmeessä vaikka rekka kuski oli valoilla varoitellut tulevasta vaarasta.....en mä ainkaan hek.kohtaisesti ajaisi samaa vauhtia jos joku varoittas mua edsssä....en suinkaa...siellä voi olla pimeessä mitä vain edessä ja vielä vähempi jos ajaisin linja autoa jossa on aikasta paljon ihmisiä kyydissä......esim tollasiin paperi arkkeja saa hyrrymykke mutta ihmistä ei voi korvata..ja asiaaan...olen pannut taas kerran merkille kuinka syyllistä haetaan rekkakuskista..kukaan ei mieti linja auton kuskia...joo totta on että rekka kuski menetti auton hallin..joo sellasta ajoneuvon hallin menettämistä sattuu meille jokaiselle joskus....mutta miettikääpä miksi tämä edesmennyt linjaauton kuljettaja ei hiljentänyt vaikka häntä varoiteeniin vaarasta?ei ole selitys minusta se että ei näe piemässä mitä on tulossa...ei saakuta soikoon..siinä vaiheessa nimenomaan pitäisi hiljentää vauhtia roimasti...mä en TAJUA miksi!!!!kolarihan sattui suoralla tieosuudella mäen alla joka on kolmikaistainen....rekka tuli mäen alas ja oli jo mäen päällä kun linja auoton valot näkyi....ja kun kärry alkoi heittelehtiä niin siinä vaiheessa kuski varoitti vastaan tulevaa....mutta jostakin kumman syystä toinen ei reakoinut millään muotoa siihen.
        rekkakuskin ammatti on tänäpäivä vihattu ammatti ja se on hyvin ikävää....vihaatte autoja ja kuskeja jotka valvoo yön tuodessaan meille kaikille esin ruokaa kauppoihin kun muut nukkuuu vuoteissaa ja aamulla herää ja menee kauppaa niin saa sitä tuoretta leipää ostettua.miettikääs tilanne 1:rekka liikenne pistää liinat kiinni siis kaikki kuskit jää kotiin nukkumaan 2:heräät ensimmäsine aamuna ja menet sinne kauppaa ja saat vielä sitä tuoretta leipää 3:heräät toisena aamun..kuinka ollakaan leipä on lopppu..tämän päivän elintarvikeliikkeissä ei ole suuret varastointi mahdollisuudet elikä se tavara loppuu aika hiton nopeesti..4:koko suomen maa seisoo paikallaan...ja se on taivaan tosi...te haukutte ja mollaatte autoilijoita jotka pitää tämän maan liikkeessä...miettikää nyt pikkasen sanojanne....

• tiedät..
        wolwoman kirjoitti:

kiskoilla kulkee traspointin kalustoa tänäpäivänä ja turma päivänäkin....kuten vähälä jne jne.aikataulut joo...noo ne on todellakin aika tiukkoja välillä ja tietyillä väleillä mutta se onkohan traspointillakin sama sääntö kuin esim kaukokiitolla että ylitöitä ei tehdä ja elikä ylipitkiä päiviä ei ajeta.mun mielestä tämä erittäin valitettava onnettomuus johtui täysin todella huonosta ajokelistä..miettikääpä nyt jokainen.jos kävellen et pysy pystyssä ajoradalla niin miten sitte pyörällä..autolla tai rekalla?joku tossa toisessa keskustelu aiheessa ehdottaa rekoille 75km/h ajonopeudeksi.ei saakuta...mites sitten ku rekat ajaa hitaasti?jokainen ohitus tilanne on vaarallinen...ja esim nyt ku ajetaan keskinopeudella 85km/h niin jokainen hek.auto on menossa ohi ja ikävä kyllä noin 80% ei paljoo ujostele vaan henkensä kaupalla surutta ohi vaikka keltaisilla sulkuviivoilla...mites sit ku ajetaan vielä hitaanpaa?esim noinkin luikaalla kelillä on joka saakuta pidempi nousu niin rekat istuu siihen auttamatta koska vauhti ei riitä nousuun....sitku vauhti alkaa tippumaan ja joutuu pykältään vaihdetta niin sit tulee sutiminen ja siinä sitä ollaan.tuosta aikatauista vielä sen verran että noin lastaus ajat vaihtee aika hirmu usein..ja 90% syy on siinä firmassa missä lastaus suoritetaan.on kahvi taukoa...on ruoka tuntia..on kissan ristiäsi työpaikalla.....vuoron vaihtokin saattaa kestää 45 min enen ku toinen vuoro tulee paikalle.monesti tavara ei ole edes valmiina kun rekka saapuu hakemaan lastiaan määrättyyn lastaus aikaan.ja jos kaikki menis aina niinkuin paperilla on elikä lastaus alkaisi heti kun rekka on paikalla niin auto pysyisi siinä aikataulussa jonka ovat nänä insinöörit laskeneet.mutta se on taivaan totta että aika harvoin kaikki toimiin kuin käsikirjoituksessa...ja tuohon et kuski suostuu siihen..kyllä se on niin että se on melkeinpä työ tehtävä alalla kuin alalla.et tee niin istut kotosalla syleksimässä kattoon.tuonkin voisin kommentoida et valtion firma jooooet näyttää mallia ja yksityisellä puolella asiat paremmin...en seisois kyllä ton takana....kyllä mä olen sitä mieltä et ei se ole kiinni siittä onko valtion firma tai sit yksityinen...samat ajot ne on kuiteskin ja samat insinöörit puukaa ajot..transpointillakin on torpareita vaikka kuinka paljon ja hinta kilpailu on raakaa tänäpäivänä...suoraan sanottuna ihan peestä.suuret firmat polkee hintoja ja syö pienempiä.traspointtikin esim tossa hinta keinottelussa voi syyttä itseään kuten muut saman kaltaiset isot kuljetusliikkeet..itse polkevat hinnat alas...joku tuumas et kyllä kokenut rekkamies tietää ja osaa kuinka rekkan saa oikastua..hmmm..kyllä varmaan tietää joo mutta kun on vastaava tilanne missä ajetaan kuin oulun jäähallin jäänpäällä niin ei siinä paljoo kokemus auta kun tollanen massa lähtee viemään autoo..kuskista tulee kyytiläinen välittömästi.käsittääkseni tämä linjauto ei ollut paljoo hidastanut vauhtia enen törmäystä..mietin miksi ihmeessä vaikka rekka kuski oli valoilla varoitellut tulevasta vaarasta.....en mä ainkaan hek.kohtaisesti ajaisi samaa vauhtia jos joku varoittas mua edsssä....en suinkaa...siellä voi olla pimeessä mitä vain edessä ja vielä vähempi jos ajaisin linja autoa jossa on aikasta paljon ihmisiä kyydissä......esim tollasiin paperi arkkeja saa hyrrymykke mutta ihmistä ei voi korvata..ja asiaaan...olen pannut taas kerran merkille kuinka syyllistä haetaan rekkakuskista..kukaan ei mieti linja auton kuskia...joo totta on että rekka kuski menetti auton hallin..joo sellasta ajoneuvon hallin menettämistä sattuu meille jokaiselle joskus....mutta miettikääpä miksi tämä edesmennyt linjaauton kuljettaja ei hiljentänyt vaikka häntä varoiteeniin vaarasta?ei ole selitys minusta se että ei näe piemässä mitä on tulossa...ei saakuta soikoon..siinä vaiheessa nimenomaan pitäisi hiljentää vauhtia roimasti...mä en TAJUA miksi!!!!kolarihan sattui suoralla tieosuudella mäen alla joka on kolmikaistainen....rekka tuli mäen alas ja oli jo mäen päällä kun linja auoton valot näkyi....ja kun kärry alkoi heittelehtiä niin siinä vaiheessa kuski varoitti vastaan tulevaa....mutta jostakin kumman syystä toinen ei reakoinut millään muotoa siihen.
        rekkakuskin ammatti on tänäpäivä vihattu ammatti ja se on hyvin ikävää....vihaatte autoja ja kuskeja jotka valvoo yön tuodessaan meille kaikille esin ruokaa kauppoihin kun muut nukkuuu vuoteissaa ja aamulla herää ja menee kauppaa niin saa sitä tuoretta leipää ostettua.miettikääs tilanne 1:rekka liikenne pistää liinat kiinni siis kaikki kuskit jää kotiin nukkumaan 2:heräät ensimmäsine aamuna ja menet sinne kauppaa ja saat vielä sitä tuoretta leipää 3:heräät toisena aamun..kuinka ollakaan leipä on lopppu..tämän päivän elintarvikeliikkeissä ei ole suuret varastointi mahdollisuudet elikä se tavara loppuu aika hiton nopeesti..4:koko suomen maa seisoo paikallaan...ja se on taivaan tosi...te haukutte ja mollaatte autoilijoita jotka pitää tämän maan liikkeessä...miettikää nyt pikkasen sanojanne....

että bussikuski ei jarruttanu,jos oli niin järjettömän liukasta niin eihän jarrut pidä,varsinkaan lukkiintumattomat.Mistä tiedät että rekkakuski väläytti valoja ja missä vaiheessa,kuski on väittänyt näin.Onnettomuus johtui monista kuskin virheistä,jota liukkaus sitten korosti.Kuski ajoi ylinopeutta,ylämäessä jo "oikaisi mutkan" väärällä kaistalla.Jos te haluatte kunnioitusta niin alkakaa noudattaa liikenne sääntöjä!!Ette te ole korvaamattomia,se on vaan järjestely kysymys että saadaan tavaraa kauppoihin ilman teitä!Ajopiirturin tiedoista pitäisi ehdottamasti saada sakottaa!!

• täsmennyksiä hieman
        wolwoman kirjoitti:

Kirjoitin tuon edellisen, jota kommentoit. Olet oikeassa että nyt tilanne sama onko valtion vai yksitynen yritys, kun puhutaan massarahdista jossa vain hinta ratkaisee.
        Mainitsit nimeltä Kaukokiidon se yksityisistä yrityksistä se jonka toimitatapa on lähinnä Transpointia ja sen Omistajaa VR:ää.
        Ehkä sielläkin olisi asiat paremmin jos valtio ei kilpailisi alalla ensin korvaamalla tappiot verovaroin ja kun se tulee poliittisesti vaikeaksi sitten laiminlyömällä turvallisuuteen tähtäävät lait.
        ps. KOMBITRANS (muille lukijoille tiedoksi Transpointin ja VR:n kanssa samassa valtion konsernissa) hakee tämän päivän lehdessä uusia yrittäjiä. Että jos halua toimia taksoilla jotka ei voi laillisesti ajamalla kannattaa niin !!!!!

• wolwoman
        tiedät.. kirjoitti:

että bussikuski ei jarruttanu,jos oli niin järjettömän liukasta niin eihän jarrut pidä,varsinkaan lukkiintumattomat.Mistä tiedät että rekkakuski väläytti valoja ja missä vaiheessa,kuski on väittänyt näin.Onnettomuus johtui monista kuskin virheistä,jota liukkaus sitten korosti.Kuski ajoi ylinopeutta,ylämäessä jo "oikaisi mutkan" väärällä kaistalla.Jos te haluatte kunnioitusta niin alkakaa noudattaa liikenne sääntöjä!!Ette te ole korvaamattomia,se on vaan järjestely kysymys että saadaan tavaraa kauppoihin ilman teitä!Ajopiirturin tiedoista pitäisi ehdottamasti saada sakottaa!!

bussi kuskilla oli aikaa jarruttaa tai luikkaudesta johtuen hiljentää vauhtia aika reippaasti ennen törmäystä...hmmm...nopeus joo.....nooo paljonkohan oli sitten transpointin autossa vauhtia mäenpäällä ja paljonko oli vauhtia linja-autossa??kun kirjoitit että haemme kunniotusta niin en nyt ihan tuota ole tarkoittanut missään vaiheessa vain sitä että se syyllinen on jostakin kumman syystä aina ison auton kuljettaja kun vastaavia kolareita sattuu...sitä mä lähinnä ihmettelen ja tarkoitin vaikkakin yhdistelmäajoneuvonkuljettaja ei ole tänäpäivänä missään arvossa.olen miettinyt että johtunee siittä kyseinen syytäminen ja sormella osoittaminen koska noin 90%joissa on rekka toisena osapuolena tulee ruumiita..ja vielä noista kiekoista että kyllähän meitä sakoitetaan ylipitkistä kiekoista ja ylinopeuksista mutta tarkkailu poliiseilla on vielä lapsen kengissä verrattuna muualle eurooppaan...ei tarvitse ajaa kuin tuohon länsirajan toiselle puolelle niin malli ja käytäntö on aivan eri luokkaa.käsittääkseni on tulossa laki jossa myöskin huollinta yritys on vastuussa niin sanoitusta "ylipitkistä kiekoista" joka on jo aika hyvä asia.facta on myös se että kun nämä uudet digi piirturit yleistyy ja ajoaika lait alkaa olemaan sillä mallilla että tauot pidetään niin tämä suomen rahtiliikenne heittää häränpyllyä.....on monia eri linjoja joita ei yksin kertaisesti kerkeä hoitamaan lainpuitteisa joka taas vaatiii yrityksille lisä työvoiman palkkaamista ja yleensäkin tämä lainpuitteissa ajaminen vaatiii palkkojen nostamista joka taas vaatii taksojen nostamista ja sitä myöten myös rahdin hinnan nostamista että jokainen meistä pärjää työssään..meinaan nämä rahtarin palkat ei ole mitään päätä huimaavia..eikä myöskään taksat autoillijoille itsellekään mutta se noista...olen joka tapauksessa sitä mieltä että tämä transpointin kuljettaja ei ole syyllinen noihin saamiinsa syytteisiin.....valitettava yhteen sattumien suma ja tielaitos joilla ei ole sattuneesta syystä resusseja hoitaaa ja pitää e4 tietä siltäkkän osin "äännekoski" kunnossa.

• tupu1771
        tiedät.. kirjoitti:

Ajetaan ylinopeutta transpointin pikku scanialla jossa on yli 60 tonnin kuorma päällä???
        Tätä itsekkin mietittyäsi varmaankin keksit ainoan oikean vastauksen. Jarrutukset jäävät tietokoneen " mustaan laatikkoon " mistä ne voidaan onnettomuuden sattuessa tsekata. Kannattaisi lukea onnettomuustutkinnan raportti ennenkö levittelee perätöntä tietoa. Ajopiirturin tiedoista ikäväkseni on jo vuosikymmenet saanut sakottaa. Kommentoi vastaisuudessa päiväkotien tapahtumia jos vaikka niistä enemmän tajuaisit.

• Aivan yhtä hyvin väsynyt mopoilijakin voi olla "aikapommi".

• sehän

voi kans tappaa 23 ihmistä!

• vastaantulijan
        sehän kirjoitti:

kaistalle, ja sieltä tulee vaik dösä. No dösä väistää ja ajaa vaikka puuhun, sillalta alas etc.

• sanoo, että
        sehän kirjoitti:

rekkakuski olisi tappanut 23 ihmistä?

Ne 23 on tavallaan kuolleet vastuuttomien omaisten takia, sillä he laittoivat lapsosensa yön selkään linja-auto kyytiin.

Ihminen ei ole yöllä läheskään niin virkeä kuin päivällä (tutkittu juttu), vaikka olisi levännyt. Niin miksi ihmiskuljetuksia hoidetaan yöllä, saatika sitten linja-autolla, joiden kuljettajat eivät todellakaan ole mitään maanteiden ritareita muutenkaan.

Nyt omaiset hakevat syyllistä muualta, hakemalla itselleen parempaa oloa, vaikka heidän pitäisi katsoa peiliin???

Terveisin: Sivustakatsoja, joka nauraa Suomen oikeusjärjestelmälle, eikö nisse-hommassa opittu mitään?

• wolwoman
        sanoo, että kirjoitti:

rekkakuski olisi tappanut 23 ihmistä?

Ne 23 on tavallaan kuolleet vastuuttomien omaisten takia, sillä he laittoivat lapsosensa yön selkään linja-auto kyytiin.

Ihminen ei ole yöllä läheskään niin virkeä kuin päivällä (tutkittu juttu), vaikka olisi levännyt. Niin miksi ihmiskuljetuksia hoidetaan yöllä, saatika sitten linja-autolla, joiden kuljettajat eivät todellakaan ole mitään maanteiden ritareita muutenkaan.

Nyt omaiset hakevat syyllistä muualta, hakemalla itselleen parempaa oloa, vaikka heidän pitäisi katsoa peiliin???

Terveisin: Sivustakatsoja, joka nauraa Suomen oikeusjärjestelmälle, eikö nisse-hommassa opittu mitään?

no nyt kyllä tuli pohja noteeraus!!vai on sinun mielstä vanhemmat syyllisiä kun laittoivat lapsensa yö selkään...no huhu.....mietippäs nyt uudestaan mitä kirjoitat!!

• mutta perää
        wolwoman kirjoitti:

no nyt kyllä tuli pohja noteeraus!!vai on sinun mielstä vanhemmat syyllisiä kun laittoivat lapsensa yö selkään...no huhu.....mietippäs nyt uudestaan mitä kirjoitat!!

En kirjoittanut edellistä, se ehkä oli tarkoitettu hieman ironiaksikin.
        Eikä tässä esillä olevassa tapauksessa bussin laiminlyönnit vähennä valtion (VR:n) rekkafirman ja sen kujettajan vastuuta.
        Mutta todellakin ihmisten pitäisi oppia vaatimaan turvallista kuljetusta henkilöliikenteessä, nyt niin bussit kun taxitkin saa toimia lähes miten vaan kun ovat valtion suosimaa vihreää joukko liikennettä.

• juppe

elä nyt noi pöhköjä puhu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      834
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      783
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      46
      660
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      221
      624
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      44
      559
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      55
      546
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      516
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      83
      495
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      490
    Aihe