Nostalgiaa

animattiN

Voimme kaikki itkeä tihruttaa humalapäissämme ennen vappupäivää ja mennä riemurinnoin sitten vappu marssille.
Eli lauluista edelleen on kyse.

Minulle tulee kyynel silmään kun kuuntelen Paula Koivuniemeä, "jos helmiä kyyneleet ois, mua rikkaaksi mainita vois"
Toinen kappale on "vähän ennen kyyneleitä" jonka tuhiwai mainitsi eräässä ketjussa.
Anteeksi jos jäsentely ei ole kohallaan, en edes tiedä mitä se tarkoittaa. :)

43

2760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Februari

ihana biisi, mutta ...*köh*...huonomuistinen Febris...ei mitään käsitystä kuka lauloi

I'm crying in the rain..sama homma..ken vetäs?

• animattiN

Nyt ei tarvii varmaan muistaa kuka lauloi, kunhan muistaa mikä laulu toi muistoja mieleen, vaikka millaisia tahansa. Iloisia taikka kaihoisia. :)

• Februari
        animattiN kirjoitti:

Nyt ei tarvii varmaan muistaa kuka lauloi, kunhan muistaa mikä laulu toi muistoja mieleen, vaikka millaisia tahansa. Iloisia taikka kaihoisia. :)

Ei vaan, ei toi biisi mitään ihme muistoja tuo, sopi vaan jotenkin tohon kyymelhommaas. Ja kaunis laulu. :o)

• Februari
        Februari kirjoitti:

Ei vaan, ei toi biisi mitään ihme muistoja tuo, sopi vaan jotenkin tohon kyymelhommaas. Ja kaunis laulu. :o)

hiton krijotusvihreet... :/

• animattiN
        Februari kirjoitti:

hiton krijotusvihreet... :/

Mut nyt mua jai mietityttämään toi sun kappaleesi. Tiedän sävelen mutta en muuta. :))

• Kylli.Kyllä

Googlasin varpiksi. Everly Brothers lauloi ja A-ha 80-luvulla coveroi.

Kato Googlesta I`ll do my crying in the rain.
        Löytyy sanatkin!

H.V.

• Kylli.Kyllä
        Kylli.Kyllä kirjoitti:

Googlasin varpiksi. Everly Brothers lauloi ja A-ha 80-luvulla coveroi.

Kato Googlesta I`ll do my crying in the rain.
        Löytyy sanatkin!

H.V.

oisko ollu Raittisen veljekset ja The Boys kun teki suomi-version?

*ei tarkistettu tieto*

• yksitypy evk

Ehkä parahin kipale mielestäni: Perhonen
      Tämä uusin Kuka pelkää Paulaa sai minut kyllä melkein lentämään selälleen. Että kaikenlaista :=)))

• animattiN

En kait ole edes kuullutkaan, vai pelkää Paulaa. :)

• CharlieChaplin

oletkos jo päässyt tundralle takaisin töistä? Naislaulajista kolisee 80-luvun Sandra!

• Taikis

on kaunis kantaa
      kun sydämeni vain sain sulle antaa
      vaikk tummeneepi yö
      nään sinitaivaan
      Mun sydämeni lyö ain sulle vain.

Tämn kipale itketti nuorena tyttösenä kun olin korviani myöten rakastunut yhteen poikaan, joka viis veisasi meikäläisen hehkuvista tunteista :))

Kappaleen esittäjästä ei tietoa, mies kuitenkin...

• CharlieChaplin

sen minkä aamu toi, sen ilta vei! oulun poikia!

• herkästi

Jampan lauluista. Itken siinä samalla monia sukuni miehiä, isääni etenkin. Ja kun tietää laulajan kohtalon ovat laulut myös niin uskottavia, omaa elämäänsä kun laulaa niin se ei voi olla koskettamatta. Mutta miks vappuna tällainen "itkulinja"? No hyvä että joskus.

• alussahan
        herkästi kirjoitti:

Jampan lauluista. Itken siinä samalla monia sukuni miehiä, isääni etenkin. Ja kun tietää laulajan kohtalon ovat laulut myös niin uskottavia, omaa elämäänsä kun laulaa niin se ei voi olla koskettamatta. Mutta miks vappuna tällainen "itkulinja"? No hyvä että joskus.

olikin selitetty että ensin tää ja sitten juhlitaan vappua. Onko nostalgia muuten enempi surullinen sana vai voiko olla iloinen? Kaihoisa se ainakin on. Tai sehän taitaa riippua ihmisen kulloisestakin muistosta.

• tänne kaffilaan käymään,ku on niin uppohiljasta...

Minäkin muuten tykkään tuosta Koivuniemen laulusta....ja jos tässä pitäis mainita joku itkubiisi,niin niitä on nii monta,että menis koko ilta...mut yks on ehdoton ykkönen...Kari Tapion -Olen kuullut on kaupunki tuolla-..tää laulu oli äidin lempilaulu ja se soitettiin myös hänen muistotilaisuudessaan...:((

• mainitsemasi "Olen kuullut on kaupunki tuolla", samoin "Täällä pohjantähden alla", siis se vanhempi versio. Olivat äitini lempilauluja ja myös minunkin. Laulettiin äidin hautajaisissa. Ihan tulee nytkin kyyneleet silmiin.

Onpas tää itkettävä ketju.

• äidin
        Mariet kirjoitti:

mainitsemasi "Olen kuullut on kaupunki tuolla", samoin "Täällä pohjantähden alla", siis se vanhempi versio. Olivat äitini lempilauluja ja myös minunkin. Laulettiin äidin hautajaisissa. Ihan tulee nytkin kyyneleet silmiin.

Onpas tää itkettävä ketju.

suosikki. Muistan kun lähistöllä (tontilla) olisellainen uskovaisten iso teltta ja he halusivat huomioida äitini ja kysyivät toivetta. Hän sitten sanoi tuon Olen kuullut on kaupunki tuolla. Kovaäänisistä kuului hyvin. Eivätköhän äitimme muuta kuulleetkaan, panee miettimään...
        On se ollut yhtenäistä tuo musiikkimaku.

• äidin kirjoitti:

suosikki. Muistan kun lähistöllä (tontilla) olisellainen uskovaisten iso teltta ja he halusivat huomioida äitini ja kysyivät toivetta. Hän sitten sanoi tuon Olen kuullut on kaupunki tuolla. Kovaäänisistä kuului hyvin. Eivätköhän äitimme muuta kuulleetkaan, panee miettimään...
        On se ollut yhtenäistä tuo musiikkimaku.

jotenkin alkoi kuuntelemaan tuota laulua,kun kuuli olevansa vakavasti sairas.tuon laulun sanat kuvaavatkin äidin loppuaikoja, aivan kuin se olisi kirjoitettu hänestä..:(..muuten hän kyllä tykkäsi kaikenlaisesta musiikista..kaikki kelpasi...:)

• Kylli.Kyllä

Annie´s Song. *You fill up my senses like a night in a forrest*

Suvivirsi, ei pysty laulamaan edes.

• kyl, kyl

Maailman tunnetuimpiin uskonnollisiin teoksiin kuuluva Ihmeellinen armo, etenkin
        säkkipilliorkesterin soittamana on hyvin psykedeelisellä tasolla toimiva kokonaisuus.

Unkeellisuus = vaikeasti selitettävyys tulee siitä, etten kuulu mihinkään
        uskonnolliseen tai aatteelliseen yhteisöön.

Ennenwanhaan Ihmeellistä Armoa kuultiin Ylessä usein.
        Toinen hyvä on tietysti "Oi herra luoksein jää". Vielä mainitsen urkukoraalin Taalainmaan karjamajoilta.
        Nuo käyvät vaan jotenkin lauantai-illan autuaaliseen tunnelmaan kuin
        kossuvichy muina aikoina

• Kylli.Kyllä
        kyl, kyl kirjoitti:

Maailman tunnetuimpiin uskonnollisiin teoksiin kuuluva Ihmeellinen armo, etenkin
        säkkipilliorkesterin soittamana on hyvin psykedeelisellä tasolla toimiva kokonaisuus.

Unkeellisuus = vaikeasti selitettävyys tulee siitä, etten kuulu mihinkään
        uskonnolliseen tai aatteelliseen yhteisöön.

Ennenwanhaan Ihmeellistä Armoa kuultiin Ylessä usein.
        Toinen hyvä on tietysti "Oi herra luoksein jää". Vielä mainitsen urkukoraalin Taalainmaan karjamajoilta.
        Nuo käyvät vaan jotenkin lauantai-illan autuaaliseen tunnelmaan kuin
        kossuvichy muina aikoina

kylmät väreet..... oi herra luoksein jää kun ilta on..... aamuhartaudet pikkulikkana radiosta.... Oh Come, All Ye Fatehfull.. jouluna ym.ym.

Unkeellista, sinäpä sen sanoit!

• Kylli.Kyllä
        Kylli.Kyllä kirjoitti:

kylmät väreet..... oi herra luoksein jää kun ilta on..... aamuhartaudet pikkulikkana radiosta.... Oh Come, All Ye Fatehfull.. jouluna ym.ym.

Faithful sori

• Ajankulu
        Kylli.Kyllä kirjoitti:

jos mä matkamies maan, lopulta matkaas tulla sun saan, niin jos mä kerran näkisin Herran, kunniassaan! Mut en kerro miks tää saa mulle ne kylmät väreet selkäpiihin, se on muistoja muistojen joukossa!

• Titanic-hymniksi
        Ajankulu kirjoitti:

jos mä matkamies maan, lopulta matkaas tulla sun saan, niin jos mä kerran näkisin Herran, kunniassaan! Mut en kerro miks tää saa mulle ne kylmät väreet selkäpiihin, se on muistoja muistojen joukossa!

kutsuttu virsi: 'Sua kohti, Herrani'.
        Kun Titanic upposi, sitä ainakin sen aikaisemman elokuvaversion mukaan soitettiin. Mutta mikäs se oli se kappale, mitä he soittivat tän uudemman elokuvaversion mukaan?

• on kuusipuu,

joka ylväänä'... Teijo Joutsela laulanut, ei ole kotimökistä enää jäljellä muuta kuin luultavasti se kuusipuu. Sitten on pari muutakin sellaista kappaletta: 'Lähtevien laivojen satama' ja 'Mun sydämeni tänne jää, kun aika on mun mennä pois'
      Katri Helenan esittämänä.
      Nuorempana herkisti 'Hiljainen kylätie' tai 'Sylvian joululaulu'. Ne muistot, varmaankin. Hyvä vihje: puoli lasia kirkasta ja levy pyörimään. Kyllä siinä rupee itkettään!
      Jonsanmaija

• laulamana

'Minkä aamu toi'. En ole löytänyt kyseistä levyä, mutta radiossa sitä kuitenkin esitetään, ja hyvin laulaa. Hankin levyn heti, kun se ilmestyy. =)

• ruusut ...

muistojeni tarhass yhä kukoistaa.
      Niin moni tallaa jalkoihinsa vain
      nuo tunteen kukat, hellät taipuvaiset.

Kukaan ymmärrä ei sorrettua,
      kun yksinäni saan tietäni mä vaeltaa
      niin hyljättynä kaikilta minä oon;
      sen määrännyt on kohtaloni varmaan.'

Lauloi Anneli Sari (Ja ah - niin kauniisti!)

Ja toinenkin: 'Nään kaukaa vuoret nuo
      en pääse niiden luo,
      kun kahlerauta raskas pakottaa.
      On siellä ystävät, sä varmaan ymmärrät,
      en enää koskaan heitä nähdä saa'...

• Jonsanmaija...

Huomasin juuri, että ainaskin 9 biisiä sopivan harvoin esitettynä saa mun herkistymään....Mutt ihan fakta on se 'Kuusipuu' ja Teijo joutsela. Niisk!

• Puhurix

kuullut, että naisilla ei ole kyyneleitä. On vain kyyn eleitä.

• animattiN

Että tälläinen tapaus heti aamutuimaan.

• pystyihän
        animattiN kirjoitti:

niitä koekuunteleen niit soittoäänii siinä MB:n sivuilla. Nyt vasta hokasin. Sitä pientä nuolta klikkaa pari kertaa. Ni, jos on tietsikassa kaiuttimet.
        Mutt ei se nyt siinä kovin kummoiselta vaikuttanut. =)

• animattiN
        pystyihän kirjoitti:

niitä koekuunteleen niit soittoäänii siinä MB:n sivuilla. Nyt vasta hokasin. Sitä pientä nuolta klikkaa pari kertaa. Ni, jos on tietsikassa kaiuttimet.
        Mutt ei se nyt siinä kovin kummoiselta vaikuttanut. =)

Puhutko siitä edellisestä laulu ketjusta ja siit laulusta. No en voi kuuunnella kun likka vei kaiuttimet omaan käyttöön, sekin vielä. :(

• Puhurix
        animattiN kirjoitti:

heitellä heti aamusta.

• Niin sitä käy
        animattiN kirjoitti:

Puhutko siitä edellisestä laulu ketjusta ja siit laulusta. No en voi kuuunnella kun likka vei kaiuttimet omaan käyttöön, sekin vielä. :(

joskus! Jokos aletaan iloisemmat biisit? =)

• animattiN
        Niin sitä käy kirjoitti:

joskus! Jokos aletaan iloisemmat biisit? =)

Itkuvirret itketty, joo mun puolesta vois iloista alkaa pikkuhiljaa kuuntelee. :)

• animattiN
        Puhurix kirjoitti:

heitellä heti aamusta.

Jos meininki on jo aamulla tuollaista, millaista se sitten onkaan illemmalla. :)

• Puhurix
        animattiN kirjoitti:

Jos meininki on jo aamulla tuollaista, millaista se sitten onkaan illemmalla. :)

Tarkoitus on kivassa porukassa grillailla ja nauttia juomaa, joka mulla on hyvää espanjalaista punkkua.

• 'kauhea kankkunen'
        animattiN kirjoitti:

Itkuvirret itketty, joo mun puolesta vois iloista alkaa pikkuhiljaa kuuntelee. :)

ett jaksaa kunnialla näpytellä. =) No ei meikällä oo mitään väliä. Täytyy mennä vähän kaffeeta juomaan ulos =)

• tulla kotiin'

Mika Sundqvistin laulamana mulla, mutta en muista kuka sitä lauloi myös.
      Etenkin se kohta kun: "Ovat kaikki tulleet mua vastaan.."

• animattiN

Käymme taistohon,,,Nyt vois alkaa taistolais lauluja laulelee pikkuhiljaa. :))

• Kylli.Kyllä

*yrittänyt hillitä itseään jo pitkään*

Eespäin, eespäin tiellä taistojen
        Rintarinna astukaamme, siskot, veikot.
        Soipi laulu meidän joukkojen
        teitä taistoon kutsuen!

Ja seuraavaan

Tää on viimeinen taisto
        Rintamaamme yhtykää!
        Niin huomispäivänä kaa´aa´aansat
        on veljet keskenään!

Kylläpä taas helpotti kun sai hoilata.

• animattiN
        Kylli.Kyllä kirjoitti:

*yrittänyt hillitä itseään jo pitkään*

Eespäin, eespäin tiellä taistojen
        Rintarinna astukaamme, siskot, veikot.
        Soipi laulu meidän joukkojen
        teitä taistoon kutsuen!

Ja seuraavaan

Tää on viimeinen taisto
        Rintamaamme yhtykää!
        Niin huomispäivänä kaa´aa´aansat
        on veljet keskenään!

Kylläpä taas helpotti kun sai hoilata.

Jo riittää se pillitys ja nyyhkytys. Iloa elämään. :) Huomasitko, hoilasin samaa tahtia kanssasi ja kylläpäs raikui kauas meidän ääni. :)

• Marde
        animattiN kirjoitti:

Jo riittää se pillitys ja nyyhkytys. Iloa elämään. :) Huomasitko, hoilasin samaa tahtia kanssasi ja kylläpäs raikui kauas meidän ääni. :)

Edelleen odotan.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      570
      1957
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      93
      960
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      947
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      777
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      728
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      668
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe