ISKIASKIPU JA NUKKUMINEN

ISKIAKSESTA KÄRSIVÄ

saatko nukutuksi yössä kivuiltasi?
onko sinulla iskiakseen jokin lääkke?
mikä on paras asento nukkua?

11

23238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISKIAKSESTA KÄRSIVÄ

mitä teet ,jos et saa yöllä nukutuksi.otatko lääkkeen vaiko valvot?

• kunnolla

Nukun muutaman tunnin, sitten alkaa pyöriminen jalan kivun, puutumisen ja pistelyn takia. Kävelen vähän sisällä ja saatan ottaa Buranaa tai Panacodia ja yrittää uudelleen nukkumista. Joskus ei onnistu enää nukkuminen, vaikka kello olisi vasta neljä aamulla.

• -uneton-
        kunnolla kirjoitti:

Nukun muutaman tunnin, sitten alkaa pyöriminen jalan kivun, puutumisen ja pistelyn takia. Kävelen vähän sisällä ja saatan ottaa Buranaa tai Panacodia ja yrittää uudelleen nukkumista. Joskus ei onnistu enää nukkuminen, vaikka kello olisi vasta neljä aamulla.

Pakko ottaa lääkettä, jos en kivulta pääse uneen. Panacod lääkkeenä minullakin. Mielluimmin tietysti ilman lääkkeitä, mutta minkäs teet??

• nukkuma-asennosta
        kunnolla kirjoitti:

Jostain syystä en tuon jalkani takia pysty nukkumaan kuin kyljelläni, tyyny polvien välissä. Tuntuu, kyllä, että siinä puutuu vielä enemmän jalka, mutta ei satu niin paljon kuin selällään.

• pikkis

Hankalaa on kun missään asennossa ei pysty olemaan kovin pitkään ja sitten herää kipuun. Panacod ei auta, Tramal auttaisi vähän paremmin mutta oksettaa. Unilääkkeellä taas nukun liian raskaasti ja sitten vasta sattuukin.
      Kyljellään polvet koukussa minäkin parhaiten pystyn olemaan, tyyny polvien välissä.

• on paras

lääke ketorin 100mg.

• tämä on toiminut

Minä käytän tramal 200mg pitkävaikutteista se yleensä auttaa.Tyyny polvien välissä ja kyljellä aina kun en voi selälläni nukkua.Sitäpaitsi käsikauppa lääkkeet ei auta jos kunnos iskias.Minulla selkä leikattu onnettomuuden takia ja kivut saa lievemmiksi ja jopa poiskin jos selkä lihakset kunnossa.Itse vaellan koska sairaseläkkeellä lapin tuntureilla.Aloitin pikku lenkistä ja siirryin pitempiin.Rinkan kanssa kulkeminen onnistuu hyvin kun paino lantiovyöllä jos lantio kunnossa ja se vahvistaa selän joka lihasta parhaiten sanoi lekurikin.

• n-74
        tämä on toiminut kirjoitti:

Minä käytän tramal 200mg pitkävaikutteista se yleensä auttaa.Tyyny polvien välissä ja kyljellä aina kun en voi selälläni nukkua.Sitäpaitsi käsikauppa lääkkeet ei auta jos kunnos iskias.Minulla selkä leikattu onnettomuuden takia ja kivut saa lievemmiksi ja jopa poiskin jos selkä lihakset kunnossa.Itse vaellan koska sairaseläkkeellä lapin tuntureilla.Aloitin pikku lenkistä ja siirryin pitempiin.Rinkan kanssa kulkeminen onnistuu hyvin kun paino lantiovyöllä jos lantio kunnossa ja se vahvistaa selän joka lihasta parhaiten sanoi lekurikin.

Minulle ainakaan Tramal ei sovi. Oksettaa ja on kaikin puolin ällö olo sen vaikutuksesta, kylmä hiki pinnassa.

Äärimmäisessä hädässä otan Indalginia. Paras hermokipuun minun kohdallani.

Jos ei ole niin akuuttia hätää, otan Voltarenia.

Arkipäiväisessä käytössä minulla on Burana/Ibumax.

• pikkis
        n-74 kirjoitti:

Minulle ainakaan Tramal ei sovi. Oksettaa ja on kaikin puolin ällö olo sen vaikutuksesta, kylmä hiki pinnassa.

Äärimmäisessä hädässä otan Indalginia. Paras hermokipuun minun kohdallani.

Jos ei ole niin akuuttia hätää, otan Voltarenia.

Arkipäiväisessä käytössä minulla on Burana/Ibumax.

Sama juttu, tramal tekee niin kovan pahoinvoinnin ettei sitä pysty käyttämään. No, menisihän siinä huomio kivusta pois mutta ei kuitenkaan viitsi ottaa. Selkä ei tykkää oikein mistään asennosta kovin pitkään; joinain päivinä pystyn olemaan vain tunnin pystyssä kerrallaan ja sitten on mentävä pitkäkseen, yöllä taas pitää joskus nousta kävelemään ja venyttelemään. Ahdistaa jo nyt se että joudun vielä jonain päivänä palaamaan työhön. En tajua mitä muka pystyn tekemään. :(

• n-74

Toisinaan nukun, toisinaan torkahtelen, toisinaanm en nuku laisinkaan. Kipu on välillä niin helvetillistä, ettei uni tule.
      Minulla on lihasrelaksanttilääke, nukahtamislääke, kipulääke. Vahvaa kipulääkettä käytän kuitenkin todella harvoin ja korvaan sen tulehduskipulääkkeellä jota saa apteekin käsikaupasta, koska en mielelläni noita vahvoja morfiinijohdannaisia ynnä muita käytä. Vain äärimmäisessä hädässä niihin turvaudun.
      Lihasrelaksantti illalla otettuna antaa univalmiuden - yleensä jonkin verran unta saan kun krampit selässä laukeavat ja kipu helpottaa siltä osin hieman.
      Nukahtamislääkkeistä en tiedä, ehkä kyse on vain lumevaikutuksesta niiden kohdalla. Samalla tavalla nukun tai en nuku, otinpa nukahtamislääkkeen tai en (merkkiä on vaihdeltu ettei tottumista tapahtuisi).

• selkävammainen

Muistan aina miten heräsin kipuun keskellä yötä, enkä saanut nukuttua=lääkkeen vaikutusaika loppui. Nykyisin minulla on sekä lihasrelaksantti (Sirdalud), että kipulääke Voltaren "RETARD"-muodossa, eli ne ovat pitkävaikutteisia ja auttavat siten läpi yön! On todella kurjaa, etteivät lääkärit huomioi tätä, miten tärkeää on saada nukuttua läpi yön, sillä se on osa paranemista!

Itselläni puutuu jalat jos ovat päällekkäin, vaikkakin on tyyny välissä. Nukun nykyisin siten, että tyyny on jalkojen välissä auttamassa lantion asentoa, mutta päällimmäinen polvi on ylempänä ja alimmainen alempana, eivätkä ne ole päällekkäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe