Kuoro & laulu???

miten liittyy toisiinsa?

Miten ihmeessä kuoro- ja laulumusiikki ovat päätyneet yhden osaston alle? Onko niillä jotakin tekemistä keskenään?

5

924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne kyllä

Suht samaa asiaa, mutta oon ihmetelly itte ihan samaa!!! Kuljen aikas paljon karaokessa ja saa sanoa että sen kyllä kuulee, milloin kuorolainen on laulu vuorossa. Ei sillä, että menis huonommin tai paremmin ku muilla, mutta se laulu soundaa ihan eri tavalla,,, eli siis jotenki sillai,, vaikia selittää,, niinku kirkossa laulettais iskelmää urkujen säestyksellä :-) Osaakohan joku selittää, mistä tuo johtuu??? Onko kuorolaulun opiskelu jotenkin poikkeavaa verrattuna ns. normaaliin kevyeen?
      Oon ittekki ajatellu mennä kuoroon, mutta en tiiä, haluanko alkaa kuulostaan sellaselta vaikka se hyvältä kuulostaakin...

• Kuoro-, ei karaokelaulaja

Niin kuoro- kuin karaokelaulajiinkin mahtuu kaikenlaisia laulajia. Kuorolaulajilta kenties monesti puuttuu laulamisesta ns. elämää mitä taas karaokevirtuooseilla joskus on enemmän kuin musikaalisia avuja.

Sekä karaoke että kuorolaulu on ns. tavallisten ihmisten harrastuksia, joissa myös musiikillisesti kouluttamattomat ja kokemattomat ihmiset voivat toteuttaa musiikillisia tarpeitaan. Kuorossa pyritään laulamaan tarkasti ilman persoonalisia venytyksiä ja dynaamisia vaihteluita, mikä voi sitten myös vaikuttaa yksinlaulaessa "tasaannuttavasti". Kuorossa ei kerta kaikkiaan voi laulaa kuin eikkagrön puoli iskua jäljessä ja helv****moisilla glissandoilla.

Hyvä laulaja on hyvä laulaja, oli hän sitten hakenut kokemuksensa kuorossa tai karaokessa. Kehotan rohkesti kokeilemaan myös kuoroa. Kovatasoinen kuoro antaa varmasti musiikillista haastetta ja opettaa monta asiaa vaikkapa harmonioista jne.

• Kuorolaulaja

lauletaan..

• maallikko¨

Minun kokemukseni puhuvat toista. Kuorossa lähinnä laulellaan, koska solistinen laulutekniikka ei sovellu kuoroon. Se tunkee useimmiten lävitse.

• Kyllä tämä jaottelu on monessakin mielessä ihan hyvä ja perusteltu. Ensinnäkään aiheesta ei hirvittävän laajoja keskusteluja synny, koska suoranaisia intohimoja asiaa kohtaan tuntevat henkilöt ilmaisevat itseään paremmin laulamalla kuin kirjoittamalla ja toisekseen laulamisen tekniikkaa koskevat kysymykset liittyvät kuorotoimintaan mitä suurimmassa määrin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5826
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      3009
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      159
      2681
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2479
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82