Alusvaatteet yöllä

night

Käytättekö esim.rintsikoita yöllä?Onko "tarpeen"?

17

4898

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikinä kuullutkaan

      että joku pitäisi rintaliivejä yöllä! kuullut vain että se on epäterveellistä. ja voin kuvitella että TODELLA epämukavaa!!

      • pois

        Tuntuu, että nukkuis pakkopaita päällä.


      • ...
        pois kirjoitti:

        Tuntuu, että nukkuis pakkopaita päällä.

        en oo kuullu että kukaan nukkuisi vakituisesti.. rinsikoill tulee nukutuu vain jos illalla on niin paskana ettei jaksa muitakaan vaatteit vaihtaa/ottaa pois..

        siispä kokeuksesta tiiän että TOSI TOSI epäukavaa.. en kuitenkaa luule että vaikuttaa mitenkään terveyteen... vai?


    • kertoo

      olen joskus kuullut sellaisen huhun, että rintsikat päällä nukkuminen aiheuttaisi rintasyöpää. tiedä sitten pitääkö paikkansa. kyllä se vaRMASTI riittää, että käytät liivejä päivän ajan, tarvitsevathan rinnatkin lepoa ja "vapautta". kyllä jollain topilla voi hyvin nukkua, mutta ei liian kireällä kuitenkaan. itse tukkään nukkua ihan alushousuilla (ei stringeillä, koska nekin kiristää ja hiertää paikkoja) sekä ihan pikkuisella, lyhyellä t-paidalla/topilla.

      • Hansku83

        Juu ja mä uskon juolupukkiin.Miten rintsikat voi muka syöpää aiheuttaa? Olen tuon jutun kyllä itekin kuullut mutta en usko siihen pätkääkään. Kuolen nyt sitten rintasyöpään koska nukun rintsikat päällä. Nojuu, siitä on vain mupodostunut tapa


      • kertoo
        Hansku83 kirjoitti:

        Juu ja mä uskon juolupukkiin.Miten rintsikat voi muka syöpää aiheuttaa? Olen tuon jutun kyllä itekin kuullut mutta en usko siihen pätkääkään. Kuolen nyt sitten rintasyöpään koska nukun rintsikat päällä. Nojuu, siitä on vain mupodostunut tapa

        kokeilepa nukkua joskus ilman rintsikoita tai vaikka ihan alasti. eikö se ole raskasta käyttää rintsikoita 24/7?? pestäänhän sitä meikitkin pois ennen nukkumaanmenoa ja otetaan muut päällysvaatteet pois. ei rinnat tarvitse yöllä tukea ja ryhtiä, päinvastoin niiden pitäisi antaa levätä ja olla vapaana. kysy vaikka seuraavan kerran lääkäriltäsi tuosta rintsikat päällä nukkumisesta. tuskin hän sitä ainakaan suosittelee vaikkei se mitään syöpää aiheuttaisikaan.


      • yleensä
        kertoo kirjoitti:

        kokeilepa nukkua joskus ilman rintsikoita tai vaikka ihan alasti. eikö se ole raskasta käyttää rintsikoita 24/7?? pestäänhän sitä meikitkin pois ennen nukkumaanmenoa ja otetaan muut päällysvaatteet pois. ei rinnat tarvitse yöllä tukea ja ryhtiä, päinvastoin niiden pitäisi antaa levätä ja olla vapaana. kysy vaikka seuraavan kerran lääkäriltäsi tuosta rintsikat päällä nukkumisesta. tuskin hän sitä ainakaan suosittelee vaikkei se mitään syöpää aiheuttaisikaan.

        suositella varsinkin isorintaisille, että nukkuisivat rintsikat päällä? Näin minä ainakin olen kuullut. Esim. selällään nukkuessa isot rinnat tuppaa valuun kainaloihin ja se on epämukavaa. Kaarituellisia liivejä tuskin kuitenkaan kannattaa öisin pitää, vaan hankkia sitä varten joku toppimallinen liivi. Itse käytän usein vanhaa urheilutoppia, joka on jo liian venynyt käytettäväksi liikkuessa.


      • Hansku83
        kertoo kirjoitti:

        kokeilepa nukkua joskus ilman rintsikoita tai vaikka ihan alasti. eikö se ole raskasta käyttää rintsikoita 24/7?? pestäänhän sitä meikitkin pois ennen nukkumaanmenoa ja otetaan muut päällysvaatteet pois. ei rinnat tarvitse yöllä tukea ja ryhtiä, päinvastoin niiden pitäisi antaa levätä ja olla vapaana. kysy vaikka seuraavan kerran lääkäriltäsi tuosta rintsikat päällä nukkumisesta. tuskin hän sitä ainakaan suosittelee vaikkei se mitään syöpää aiheuttaisikaan.

        Olen kyllä nukkunut ilman rintsikoita yms alasti mutta jotenkin tuosta on tullut tapa. Jos tuo etuvarustus olisi pienempi niin se olisi varmasti mukavampi nukkua ilman rintsikoita. Ei mulla rinstikat paina, hankaa tai hierrä. Mutta pärjään siis yön ilman rintsikoita jos haluun


    • ei alushousuja

      Kuten Anna Leena Härkönen on sanonut, "Tytöt, nukkukaa yönne ilman alusvaatteita! Tavaran täytyy saada hengähtää vapaasti..." toimii hyvin, en minä pidä alusvaatteita yöllä.

    • NukkujaKukkuja

      Olen kuullut, että jotkut nukkuvat rintsikan päällä, koska se kuulemma vaikuttaa hidastavasti riippurintojen syntyyn. Ritsikat tukee rintakudosta yölläkin ja näin ollen ryhti rinnoissa säilyy..

      • Tuo on totta,itse käytän alusvaatteita öisin,eikä väliä,ei ole enään "kumppania" katsomassa.


    • nukkujat

      Miksi sitä pitäisi pitää MITÄÄN vaatetta päällä nukkuessaan?

      Me nukutaan alasti, ukkoni ja minä. Tietenkin vieraspaikoissa ja silloin, kun meillä on yövieraita, nukutaan yöasuissa.

      En voisi kuvitella, että nukkuisin rintsikat päällä! Ei se varmasti tekisi rinnoille yhtään hyvää.

    • nature couture

      En totisesti pitäisi rintsikoita yöllä... Ainakin kaarituelliset painavat, jos nukkuu muuten kuin selällään. Ja rintaliivithän hikistyvät eikä rintojen iho saa hengittää yhtään, jos on aina rintsikat päällä, niin voi saada ihottumaa, hiertymiä tms. ikävää.

      Jos nyt ei ole aivan pakko, niin on varmasti ihon terveyden kannalta parempi jättää rintsikat pois yöksi. Väljää ylle ja keho kiittää :)

      Alkkareita tosin joskus pidän öisin, vähän fiiliksestä riippuen, mutta hyvähän nekin olisi jättää pois, ettei ole turhia kuminauhoja ihoa painamassa.

    • kokemukseni

      En tiedä syövästä mutta on sanottu että kaarituelliset rintaliivit saattavat ärsyttää jatkuvassa käytössä jotain imusolmuketta (rauhasta) kaaren alla ja siitä voi tulla ongelmia. En tiedä tosiaan voiko ihan rintasyöpää aiheuttaa mutta kuitenkin.
      Itse käytin saman merkkisiä rintaliivejä vuositolkulla jolloin kaaret olivat aina samassa paikassa. Imusolmuke ärtyi ja paisui. Lopulta sitä särki jatkuvasi ja se piti poistaa. Nyt on sitten yli 5 cm arpi rinnan vieressä joten kannattaa miettiä onko jatkuva rintaliivien käyttö vaivan arvoinen.
      Ainakin olen oppinut että rintaliivejä (malleja) pitää vaihdella ja otan liivit pois heti kun tuleen kotiin.

    • Anonyymi

      Eräs lääkäri kirjoitti näin. "Aiheesta toteutetut tutkimukset tukevat tätä, sillä rintaliivit aiheuttavat painetta imusolmukkeissa ja ehkäisevät kehon luonnollista myrkkyjen suodattamista ja poistamista imusolmukkeiden kautta. Suurin osa näistä prosesseista tapahtuu unen aikana levossa. Jos nukkuu rintaliivit päällä, imusolmukkeiden kierto häiriintyy ja myrkkyjä kertyy elimistöön. Tämä voi myös johtaa kystien, kyhmyjen ja jopa kasvainten muodostumiseen pitkällä aikavälillä.


      Rintojen lisäksi rintaliivit aiheuttavat painetta kainaloissa, joissa sijaitsee myös paljon imusolmukkeita. Rintaliivit siis aiheuttavat muutoksia myös kainaloiden alueella. Rintaliivit voivat nostattaa rintakehän lämpötilaa, mikä ei tee rintakudokselle hyvää – syöpää enteilevien solujen ja kasvainten kudoksen lämpötila on yleisesti normaalia kudosta korkeammalla. Muista siis riisua rintaliivit yön ajaksi ja käytä niitä mahdollisimman vähän kotosalla oleskellessasi. Suosittelemme ostamaan muutamat mukavat ja kevyet rintaliivit, jotka eivät purista tai puserra rintoja kasaan täytteillä tai push-up -muotoilulla.

      Rintojen tulee antaa liikkua normaalisti, jotta luonnollinen imusuoniston aineenvaihdunta ei häiriinny. Rintaliivien valmistajat suosittelevatkin, ettei rintaliivejä tulisi käyttää kuin korkeintaan 7 yhtäjaksoista tuntia päivän aikana, eikä koskaan yön yli. Rintasi kaipaavat esteetöntä liikettä, aivan kuten kaikki muutkin kehonosat. Rintojen kohdalla tämä on erityisen tärkeää, sillä imusolmukkeet eivät pysty toimimaan normaalisti, jos niihin kohdistuu jatkuvaa painetta ja puristusta. Kokeile riisua rintaliivit säännöllisesti vaikka olisitkin tottunut käyttämään niitä jatkuvasti. Suuririntaisille tämä voi olla vaikeampaa, sillä rintaliivittömänä liikkuminen voi olla jopa kivuliasta.


      Jos olet tottunut nukkumaan rintaliivit päällä etkä voi nukkua ilman niitä, vaihda tavalliset rintaliivit yön aikana käytettäväksi tarkoitettuihin liiveihin. Nämä eivät hiosta ja purista levon aikana. Usein tällaiset rintaliivit ja topit on valmistettu puuvillasta, eikä niissä ole puristavia saumoja tai kaaritukia. Ne pitävät rinnat paikoillaan, mutta eivät aiheuta painetta. Voit siis tuntea olosi tuetuksi, mutta et aiheuta haittaa rinnoille.

      Muista
      Kuten aluksi mainitsimmekin, tärkeintä rintaliiveistä puhuttaessa on koko, joten muista tarkistuttaa omasi säännöllisesti ja kokeile eri malleja löytääksesi juuri sellaisen, joka sopii kehollesi parhaiten. Suosittelemme panostamaan korkealaatuisiin, ammattitaidolla valmistettuihin liiveihin ja pitämään alusvaatelaatikossa erimallisia liivejä eri tilanteisiin. Suosi luonnonmateriaalista valmistettuja, mukavia liivejä ja riisu liivit aina yön ajaksi. Rintaliiveissä nukkuminen voi siis olla haitallista!

      Rintaliivittömyyden mahtavat hyödyt Ei ole parempaa tunnetta kuin se, kun päivän päätteeksi tulet kotiin ja voit riisua rintaliivisi. Niiden poisjätöllä voi olla monia hyötyjä."
      Siinä kaikille vastaus. :)

      • Anonyymi

        Kamalaa että joku pitää rintsikoita yölläkin. Minä en pidä päivälläkään kotioloissa enkä aina ihmisten ilmoillakaan. Laitan paitapuseron alustopin (tai t-paidan) päälle niin ei näy nännit siitä läpi. Ja mitä sitten vaikka näkyisikin.. Kaarituelliset liivit ovat epämukavat ja painavat. Se, että lepsahtaako rinnat ilman liivejä niin ei, ainakaan minulla mutta ovatkin aika pienet, eivät mitään Pam Pam Pamela mallia. Heittäkää naiset rintsikat roskikseen ja antakaa vapaasti heilua jos ovat heiluakseen, Kun on tottunut olemaan ilman liivejä ja kun ne laittaa vaikka ovat pehmeät ja ilman kaareja niin tuntuu että puristavat, Isorintaisillekin on varmasti pehmeitä, kaarettomia malleja tai urheilutoppeja pitämään rinnat kuosissa. Amerikoissa (sanovat jotkut) naiset nukkuvat liivit päällä ja leuan alusta sidottuna etteivät repsahda kummatkaan paikat :=)
        Jos joku sanoo että rinnat , pienetkin, repsahtaa vanhemmiten niin näin yli kuuskymppisenä kymmeniä vuosia ilman liivejä kulkeneena että vielä ovat suht hyvässä kuosissa.


    • Anonyymi

      Talvella kun on kylmät lattiat ,nukun t-paita päällä ja sukkahousut (ohuet) jalassa. Viikon loppuna stayupit tai avosukkahousut 'unohtuu ' jalkaan . . .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe