Olen papteollisuudessa oleva 30vuotinen ura takana ,olen kuullut että koko suomi vihaa minua ja kaltaisiani koska saan palkkaa 2150e kk plus haittalisät...kertokaa mitä mun pitää tehdä ettei koko kansa kadehdi,jätänkö vuorot tekemättä ja vaadin ta,lta joustoa ja muut tekee sen pakollisen jouston....................
Oikeastaan pyytäisin kommenttia omistajilta. mitenkä olette aikoneet maksaa palkkaa jos tarve esiintyy esim joulun työskenelystä yöllä sekä vastaavasta juhannuksesta ja kaikista muistakin vkl/pyhistä
Hävettää
31
2131
Vastaukset
- huolehi
Palkanmaksajat siirtävät tuotannon halpamaihin.
- pate ensimmäinen
...ettei ymmärretä palkan ja kiitoksen eroa. 2150 euroa on palkkasi. Juhlapyhät on se miten voisit kiittää työnantajaasi, siitä että sinulle on annettu töitä. Se että vaadit kiitoksestasi palkkaa on törkeää kiittämättömyyttä.
Näköjään työnantajan on turha odottaa kiitosta maksetusta palkasta.- jore
Mikä vitun työnantaja?Työn teettäjä se on eli rosvo.
- pate ensimmäinen
jore kirjoitti:
Mikä vitun työnantaja?Työn teettäjä se on eli rosvo.
Jos työnantaja on rosvo, miksi työntekijät tekee työtä rikolliselle. Hänhän kuuluu rikollisjärjestöön, jota valtio suojelee.
Siten valtio on iso mafia, joka veron muodossa kerää suojelurahaa.
Eikö pitäisi olla yrittäjyyttä. Miten työntekijä voisi saada elantoaan,ilman omaa yrittäjyyttään tai toisen palkkaamana.
Ai niin, afrikassahan eletään näiden rosvovaltioiden antamilla avustuksilla.
Siinäkin on ongelma. Miten voi ottaa avustuksia rosvovaltioilta, kuten suomi.
Suomi antaa avustusta rikollisvaltioille, jotka tappavat sumeilematta ihmisiä. Ay liikkeen jäsenetkin tekevät niin.
Olemmeko kaikki rikollisia, vai oletko sinä ainoa, ei rikollinen.
Kysyn, siis vastaa! - Toikkari
pate ensimmäinen kirjoitti:
Jos työnantaja on rosvo, miksi työntekijät tekee työtä rikolliselle. Hänhän kuuluu rikollisjärjestöön, jota valtio suojelee.
Eikö pitäisi olla yrittäjyyttä. Miten työntekijä voisi saada elantoaan,ilman omaa yrittäjyyttään tai toisen palkkaamana.
Suomi antaa avustusta rikollisvaltioille, jotka tappavat sumeilematta ihmisiä. Ay liikkeen jäsenetkin tekevät niin.
Kysyn, siis vastaa!Tuskin tulet saamaan Jorelta vastaukseksi muuta kuin ruokottomuuksia. Jorelle pitää kirjoittaa helppotajuisempaa tekstiä.
- Jore
Kysyn, siis vastaa!Työkkäri, sossu ja kela, siinä kolmikko puhtaalla omatunnolla elämiseen.
- olet
Toikkari kirjoitti:
Tuskin tulet saamaan Jorelta vastaukseksi muuta kuin ruokottomuuksia. Jorelle pitää kirjoittaa helppotajuisempaa tekstiä.
Jore kirjottaa asiaa, ette vaan pimpulat tajua sitä. Kysytte samoja vitun kysymyksiänne aina takasin. Hermo menee.
- walker
olet kirjoitti:
Jore kirjottaa asiaa, ette vaan pimpulat tajua sitä. Kysytte samoja vitun kysymyksiänne aina takasin. Hermo menee.
telaketjukommunisti joka haluais kaikki
asiat kiinaan kun on niin saatanan pässi.
Sen pää on niin kovaa luuta ettei siihen muu
auta kuin 62x7.62. Hölmöin idiootti koko
palstalla aivan ylivoimaisesti. - päähän
walker kirjoitti:
palstalla aivan ylivoimaisesti.pitäs upottaa fiskarsin kirves. Saatanan oikeisto kovakallo persereikä. Sinä se ittes munaat perkeleen paviaani! Suomen herrat on uskomattoman ahneita homoja joita ei kiinnosta kun omien taskujen täyttö! Ja sinä vitun paska-apina olet niin perkeleen hölmö ettet sitä tajua! Tule tänne niin päästän sut vaivoistas! Puoltuumanen nappi ottaan, ei siitä paksukallosta mene muu läpi!!
- on finninaamainen
walker kirjoitti:
palstalla aivan ylivoimaisesti.alikehittynyt antihetero, joka ei ole saanut Anusta tarpeeksi. Sen vuoksi on katkera. Politiikasta ei todennäköisesti ymmärrä mitään. Varmaan ollut Parolassa, kun on jääneet telaketjut kaivertamaan psyykeä. Siinä sitä on oikea panssarivaunukapitalisti.
- on toiminut
Kysyn, siis vastaa!jo vuosia. Mitä haluaa ukko jolla on valtaa? Lisää valtaa!
- walker
päähän kirjoitti:
pitäs upottaa fiskarsin kirves. Saatanan oikeisto kovakallo persereikä. Sinä se ittes munaat perkeleen paviaani! Suomen herrat on uskomattoman ahneita homoja joita ei kiinnosta kun omien taskujen täyttö! Ja sinä vitun paska-apina olet niin perkeleen hölmö ettet sitä tajua! Tule tänne niin päästän sut vaivoistas! Puoltuumanen nappi ottaan, ei siitä paksukallosta mene muu läpi!!
ja walker tulee mielellään, vaikka ois pidempikin
matka. Sinut ateistinen punaperseapina hoidellaan
käsin. Yksi puntulkku ei tarvitse harjanvarttakaan, aikamiehen kädestä selkään ja
nurkkaan häppeemään! Tollukka! - poika
walker kirjoitti:
ja walker tulee mielellään, vaikka ois pidempikin
matka. Sinut ateistinen punaperseapina hoidellaan
käsin. Yksi puntulkku ei tarvitse harjanvarttakaan, aikamiehen kädestä selkään ja
nurkkaan häppeemään! Tollukka!niskassas kun tuntuu kylmä rauta, ja pimeys koittaa sulle! Nauran ja kusen päällesi, apina!
- jore
walker kirjoitti:
palstalla aivan ylivoimaisesti.En halua kaikkia kiinaan,vain sinut ja rosvoherrat.Päästäis paskoista eroon.
- lisiä saan minäkin
myös vuositulosi. Kun kerran haluat puhua euroista. Muuten voi tulla ihan vääriä käsityksiä.
Taitaa muodostua suurelta osin lisistä.
Se kun on ollut yksi keino nostaa ansiotasoa.
Pohjapalkka ei paljoa kerro.- osw
iltavuorolisä 1e yövuorolisä 1.79e lauantailisä 3,22e sunnuntai 100% siinä lisät mitä papteollisuudessa saadaan.....niitä sitten voitte kadehtia
- köööö
lisät ovat jokaisella jotka tekevät epäsäännöllistä työaikaa,Metallissa kemiassa ahtaajilla on paremmat lisät kuin paptehtailla ,silti kadehditaan vaan paperityöläisiä.MIKSI????????????? kertokaa
- rehellisyttä odottava
osw kirjoitti:
iltavuorolisä 1e yövuorolisä 1.79e lauantailisä 3,22e sunnuntai 100% siinä lisät mitä papteollisuudessa saadaan.....niitä sitten voitte kadehtia
tuli niistä jouluista ja pääsiäsistä?
Ja kerro nyt ne vuositulosi. - osw
rehellisyttä odottava kirjoitti:
tuli niistä jouluista ja pääsiäsistä?
Ja kerro nyt ne vuositulosi.joku perää yhteis-summaa se on n44000e vuodessa.
josta verottaja vie reilusti....kaikki jotka tekee samanlaista vuorotyötä saavat samaa ansiota vuodessa jopa sairaanhoitajat eli mitä enemmän teet sunnuntaita palkkasi nousee - kokonaistulo
osw kirjoitti:
joku perää yhteis-summaa se on n44000e vuodessa.
josta verottaja vie reilusti....kaikki jotka tekee samanlaista vuorotyötä saavat samaa ansiota vuodessa jopa sairaanhoitajat eli mitä enemmän teet sunnuntaita palkkasi nouseeaika epärehellinen.
Puhuit reilusta kahden tonnin kuukausipalkasta.
Kokonaisansio 44.000 !
Melkoista harhauttamista.
Kuka sinua enää ottaa vakavasti ?
Ei pitäis tuolla tulotasolla olla isoja valittamisia.
Tuo asenne on valitettavan yleinen ja annetaan ihan väärä kuva.
Et kylläkään ole yksin.
AKT ja sen jäsenet tekee ihan samaa.. - Lullukka
kokonaistulo kirjoitti:
aika epärehellinen.
Kokonaisansio 44.000 !
Et kylläkään ole yksin.
AKT ja sen jäsenet tekee ihan samaa..Tuleehan siitä väkisinkin tuon verran, kun mm. pyhien yövuoroja tekee sen verran kuin niitä joutuu tekemään. Tehtaissa on tuotannon osalta varmaankin täydempi vakituisten miehitys viikoloppujen osalta kuin esim. terveydenhoidossa, jossa siis haittalisiä ei välttämättä kerry samaan tahtiin, eikä ainakaan tasaisesti samoille henkilöille. Niitä voi toisaalta kertyä erittäin runsaasti joillekin, jotka tekevät vapaaehtoisesti esim. pelkkiä yövuoroja - tai vaikkapa opiskelijoille.
Omasta palkastani lisät (kokemus, koulutus, ei esim. ylityöt) merkitsevät jopa n. 1/3 korotusta kehnoimpiin taulukkopalkkoihin verrattuna. Ei tulisi mieleenikään ryhtyä toisille vaatimaan sellaista palkkaa, jolla en enää itse tähän hommaan ryhtyisi. Sille minä en voi mitään, että alani ON niin suosittu, että tekijöitä palkasta huolimatta riittää ja ylityötkin kelpaavat (itsekin joustan tarpeen mukaan), vaikka niistä ei kokeneille makseta edes normaalia tuntipalkkaa.
Kannattaa miettiä vain ja ainoastaan sitä, että menisikö itse tekemään vakituisesti ja täsmälleen ne paperimiehen työt heille vaatimallaan palkalla. - roope !!
Lullukka kirjoitti:
Tuleehan siitä väkisinkin tuon verran, kun mm. pyhien yövuoroja tekee sen verran kuin niitä joutuu tekemään. Tehtaissa on tuotannon osalta varmaankin täydempi vakituisten miehitys viikoloppujen osalta kuin esim. terveydenhoidossa, jossa siis haittalisiä ei välttämättä kerry samaan tahtiin, eikä ainakaan tasaisesti samoille henkilöille. Niitä voi toisaalta kertyä erittäin runsaasti joillekin, jotka tekevät vapaaehtoisesti esim. pelkkiä yövuoroja - tai vaikkapa opiskelijoille.
Omasta palkastani lisät (kokemus, koulutus, ei esim. ylityöt) merkitsevät jopa n. 1/3 korotusta kehnoimpiin taulukkopalkkoihin verrattuna. Ei tulisi mieleenikään ryhtyä toisille vaatimaan sellaista palkkaa, jolla en enää itse tähän hommaan ryhtyisi. Sille minä en voi mitään, että alani ON niin suosittu, että tekijöitä palkasta huolimatta riittää ja ylityötkin kelpaavat (itsekin joustan tarpeen mukaan), vaikka niistä ei kokeneille makseta edes normaalia tuntipalkkaa.
Kannattaa miettiä vain ja ainoastaan sitä, että menisikö itse tekemään vakituisesti ja täsmälleen ne paperimiehen työt heille vaatimallaan palkalla.Monet liitot ovat nimenomaan hakeneet ansiokehityksen ylittäviä korotuksia erilaisten lisien kautta.
Kyllä ne ovat ansioita siinä missä muutkin - nämä lisät
roope !! kirjoitti:
Monet liitot ovat nimenomaan hakeneet ansiokehityksen ylittäviä korotuksia erilaisten lisien kautta.
Kyllä ne ovat ansioita siinä missä muutkinole mitenkään erilaisia, ne on samanlaisia kuin muillakin osin jopa pienempiä. Vai tarkoitatko, että pitäisi tehdä ilman lisiä kaikki juhlapyhät ja vuorot. Niin tyhmä en ainakaan minä ole. Tee sinä vaan jos saat siitä tyydytyksen.
- osw
kokonaistulo kirjoitti:
aika epärehellinen.
Kokonaisansio 44.000 !
Et kylläkään ole yksin.
AKT ja sen jäsenet tekee ihan samaa..Jokainen voi kokeilla totaalista 3-vuorotyötä ja kertoa sen jälkeen onko se ihmisen työtä pidemmän päälle ........Kerroin aluksi mikä on minun palkkani jos olisin normaali päivätöitä tekevä,olisin siihenkin tyytyväinen mutta papeollisuudessa tehdään 80% vuorotyötä. enemmän kuin esim sairaaloissa .tuntipalkkani on 14.6e siitä voi jokainen laskea ansioni........periaatteessa olen aina viikonloppuisin ja kaikkina pyhinä töissä kun suurin osa kansaa lomailee .siitä tulee mun palkkaani lisää...kaikissa epäsäännöllisissä työaika muodoissa on omat lisät papteollisuudessa on keskitason lisät......että se siitä ,kadehtikaa niitä sitten lisää ja valittakaa kun palkka on huono,mene jouluna töihin niin palkka nousee
- reilu peli
nämä lisät kirjoitti:
ole mitenkään erilaisia, ne on samanlaisia kuin muillakin osin jopa pienempiä. Vai tarkoitatko, että pitäisi tehdä ilman lisiä kaikki juhlapyhät ja vuorot. Niin tyhmä en ainakaan minä ole. Tee sinä vaan jos saat siitä tyydytyksen.
laskea ne ansioihin.
Monet haluavat ilmoittaa vain peruspalkan kerjätäkseen sääliä pienestä palkastaan.
Todelölisuus on toinen.
Tilinauhan loppusumma määrää ostovoiman. - rudolph
osw kirjoitti:
Jokainen voi kokeilla totaalista 3-vuorotyötä ja kertoa sen jälkeen onko se ihmisen työtä pidemmän päälle ........Kerroin aluksi mikä on minun palkkani jos olisin normaali päivätöitä tekevä,olisin siihenkin tyytyväinen mutta papeollisuudessa tehdään 80% vuorotyötä. enemmän kuin esim sairaaloissa .tuntipalkkani on 14.6e siitä voi jokainen laskea ansioni........periaatteessa olen aina viikonloppuisin ja kaikkina pyhinä töissä kun suurin osa kansaa lomailee .siitä tulee mun palkkaani lisää...kaikissa epäsäännöllisissä työaika muodoissa on omat lisät papteollisuudessa on keskitason lisät......että se siitä ,kadehtikaa niitä sitten lisää ja valittakaa kun palkka on huono,mene jouluna töihin niin palkka nousee
palkka muodostuu erilaisista osista.
Peruspalkka on vain peruspalkka.
Lopusummalla maksetaan laskut.
Kokonaisansio on eri juttu.
Se merkitsee.
Tuo vuorotyö ym. on ammatinvalintakysymys.
Ja siitä maksetaan.
- kadunmiehiltä
Jos ongelmana on todellakin kateuden aiheuttama vihanpito sellaisia kohtaan, jotka tienaavat hieman paremmin johtuen noista haittalisistä, niin kannattaa edes yrittää levittää tietoa siitä, että mitä tämä asia tarkoittaa.
Otetaanpa yksi konkreettinen esimerkki: Laissa on maininta 3-vuorotyötä tekevien kohdalla siitä, kuinka heille tulee taata ruokatauko tietyin edellytyksin, mm. ruokailutilalle asetetaan tiettyjä vaatimuksia. Minun tuttavapiirissäni on henkilöitä, jotka ovat tässä asiassa joustaneet. Löysin myös netistä tietoa jostain toisestakin tehtaasta, jossa on luovuttu tästä oikeudesta. En tosin tiedä käytännön järjestelyistä, että onko varsinaisesti mitään menetetty.
Laki takaa tämän oikeuden 3-vuorotyöläisille juuri sen vuoksi, että ihmisten ei kovin monista perustarpeisiin liittyvistä asioista (lepo ja tietty vuorokausirytmi, ravinto ...) tarvitsisi työnsä vuoksi luopua. Jos laki tämän asian huomioi, niin kyllä rahakorvauksille on aivan varmasti oikeutus olemassa.- Lullukka
Tähän aiheeseen liittyen voin kertoa, että olin kerran vuoden syömättä työpaikallani. Uutena työntekijänä minut saatettiin tilanteeseen, jossa pomo oli luottanut siihen, että työntekijät pääsevät yhteisymmärrykseen aikatauluista niin, että jokainen pääsisi syömään. Näin ei kuitenkaan käynyt. Jonain päivänä olisin ehkä ehtinytkin, mutta maksusysteemi oli niin jäykkä, että maksat joko joka päivältä tai et ollenkaan. Näin jäi edullinen työpaikkalounaskin hyödyntämättä. Ymmärsin kyllä, että vika oli työyhteisössä ja minä toimin vain pelinappulana ...
- papm
Lullukka kirjoitti:
Tähän aiheeseen liittyen voin kertoa, että olin kerran vuoden syömättä työpaikallani. Uutena työntekijänä minut saatettiin tilanteeseen, jossa pomo oli luottanut siihen, että työntekijät pääsevät yhteisymmärrykseen aikatauluista niin, että jokainen pääsisi syömään. Näin ei kuitenkaan käynyt. Jonain päivänä olisin ehkä ehtinytkin, mutta maksusysteemi oli niin jäykkä, että maksat joko joka päivältä tai et ollenkaan. Näin jäi edullinen työpaikkalounaskin hyödyntämättä. Ymmärsin kyllä, että vika oli työyhteisössä ja minä toimin vain pelinappulana ...
ruokailutauot papteollisuudessa vaihtelee aikalailla ,esim minä en pidä niitä lainkaan sillä työni sallii työn ohessa ruokailuun jos sallii.meillä on työlain mukainen 20min jota harvoin käytetään työn joustavuuden takia.Ottakaa huomioon että papteollisuudessa on monen sorttisia työntekijöitä on verstaan/toimistotekijöitä niillä on takuu varmat kahvi/ruoka-ajat joista pidetään kynsin/hampain kiinni,kuten joka alalla...jos käytössä kone risaa ei sillon pidetä lainkaan kahvi/ruokaaikaa....Muilla aloilla pidetään lakisääteiset aina mutta papteollisuudessa ei sillä siellä joustetaan aina vaikka muuta väitetään
- Lullukka
papm kirjoitti:
ruokailutauot papteollisuudessa vaihtelee aikalailla ,esim minä en pidä niitä lainkaan sillä työni sallii työn ohessa ruokailuun jos sallii.meillä on työlain mukainen 20min jota harvoin käytetään työn joustavuuden takia.Ottakaa huomioon että papteollisuudessa on monen sorttisia työntekijöitä on verstaan/toimistotekijöitä niillä on takuu varmat kahvi/ruoka-ajat joista pidetään kynsin/hampain kiinni,kuten joka alalla...jos käytössä kone risaa ei sillon pidetä lainkaan kahvi/ruokaaikaa....Muilla aloilla pidetään lakisääteiset aina mutta papteollisuudessa ei sillä siellä joustetaan aina vaikka muuta väitetään
Näin luultavasti on asia, ja kun vielä lisätään se, että tehtaalta ei saa poistua kesken työpäivän, niin taitaa ainoaksi mahdolliseksi kädenojennukseksi työnantajan taholta jäädä asianmukaisen ruokailutilan järjestäminen.
- Lullukka
Lullukka kirjoitti:
Näin luultavasti on asia, ja kun vielä lisätään se, että tehtaalta ei saa poistua kesken työpäivän, niin taitaa ainoaksi mahdolliseksi kädenojennukseksi työnantajan taholta jäädä asianmukaisen ruokailutilan järjestäminen.
Ennen kuin joku tulkitsee tämän ehdotukseni pelkäksi änkyröinniksi työläisten puolesta, niin kerron, että mielestäni siinä olisi ideaa siltäkin kannalta, että olisi jokin joustava ja turvalliseksi suunniteltu (lisä)tila, jossa erilaiset reppumiehetkin voisivat taukojaan pitää. On sattunut sellainenkin ikävä onnettomuus, että eväiden syöjät putosivat kattoikkunan läpi suoraan tehdassalin lattialle ja saivat surmansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1014006Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693850Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks432237Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä562214- 582104
- 521766
- 271439
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101228Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151193- 601129