Suomalaisnaiset ovat lyhyitä

Mies 179 cm

Moi,


Mistähän johtuu, että vaikka venäläisten väitetään olevan lyhyitä, Venäläisnaiset ovat silti järjestään suomalaisia sisariaan pidempiä. Ja tämä ei nyt mene edes niiden paljon puhuttujen korkojen piikkiin.

Oisko niin, että Venäjän pituustilastoissa ovat mukana Keski-Aasialaista alkuperää olevat naiset, jotka lyhentävät otantaa merkittävästi?

Totuus taitaa olla se, että slaavilaisperäiset venäläisnaiset ovat pitkiä latvialaisten ja liettualaisten tapaan. Slaavit ja baltithan ovat niin läheistä sukua toisilleen, että niitä jopa opetetaan yliopistossa samassa tiedekunnassa.

Toivotaan, että kesä tuo muassaan paljon pitkäsäärisiä venäläisnaisia katukuvaan.

T. Mies joka ei halua tulevia lapsiaan kiusattavan

71

14080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen melkeen

      sun pitunen ja nainen! Siis luuletko että alle 180cm mies on pitkä! Mikä olet arvostelemaan naisia vaikka olet pätkä?

      Ja tosi on venäläiset naiset on suurelta osin lyhyitä. Jos pitää 15cm korkoja niin toki näyttää pidemmältä.

      Sun yksinäisyyteen on syy. Pätikkä mies ja yrittää saada meitä pitkiä rotunaisia...

      • Mies 179 cm

        Ei ole koskaan ongelmia ollut pituuden kanssa. Että solahti kyllä ihan kaislikkoon. Itselläsi sen sijaan epäilen olevan ongelmia löytää itsellesi miestä.


      • ja sua
        Mies 179 cm kirjoitti:

        Ei ole koskaan ongelmia ollut pituuden kanssa. Että solahti kyllä ihan kaislikkoon. Itselläsi sen sijaan epäilen olevan ongelmia löytää itsellesi miestä.

        yli 10cm pidempi. Oikeesti miten noin lyhyt mies viittii valittaa suomalaisten naisten lyhyydestä. Olet vaivaset parisenttiä keskivertoa pidempi. Itse olen 10cm keskiverto suomalaista naista pidempi ja silti en ole haukkumassa suomalaisten miesten pituutta. Omani on riittävän pitkä ja mulla ei ole tarvetta 15cm korkoihin...


      • Weitikka 186/16
        ja sua kirjoitti:

        yli 10cm pidempi. Oikeesti miten noin lyhyt mies viittii valittaa suomalaisten naisten lyhyydestä. Olet vaivaset parisenttiä keskivertoa pidempi. Itse olen 10cm keskiverto suomalaista naista pidempi ja silti en ole haukkumassa suomalaisten miesten pituutta. Omani on riittävän pitkä ja mulla ei ole tarvetta 15cm korkoihin...

        Miehen pituus ei ole sama asia kuin munan pituus. Munan pituudessa miehet kilpailevat toistensa kanssa ja keskiverto on vielä aika huono. Mutta ollessa kyse kropan pituudesta, pituus suhteutetaan myös naisen pituuteen, ei pelkästään muiden miesten pituuteen. Keskipituinen mies, jos on muuten lahjakas, voi hyvin vaatia yli keskipituista naista. Ei ole mitään järkeä tyytyä vähempään kun pelissä ei ole enempää eikä vähempää kuin jälkeläisten pituus. En kiistä, ettei olisi miehiä, jotka joutuu tinkiä naisen pituudesta monistakin eri syistä.


      • no taas tän
        Weitikka 186/16 kirjoitti:

        Miehen pituus ei ole sama asia kuin munan pituus. Munan pituudessa miehet kilpailevat toistensa kanssa ja keskiverto on vielä aika huono. Mutta ollessa kyse kropan pituudesta, pituus suhteutetaan myös naisen pituuteen, ei pelkästään muiden miesten pituuteen. Keskipituinen mies, jos on muuten lahjakas, voi hyvin vaatia yli keskipituista naista. Ei ole mitään järkeä tyytyä vähempään kun pelissä ei ole enempää eikä vähempää kuin jälkeläisten pituus. En kiistä, ettei olisi miehiä, jotka joutuu tinkiä naisen pituudesta monistakin eri syistä.

        palstan juttuja. Kumma kun tunnen miehiä jotka on yli 190cm ja niillä on alle 160cm naisia...

        Kukaan ei voi olla noin sairas oikeesti... Kyllä keskipituset miehet joutuu "tyytymään" kun muuten jäävät ilman naista. ei kaikille pitkää naista riitä.

        Sulle toi pituus näyttää olevan suuri ongelma. Kyllähän miehet kiusaa kääpiökamujaan usein. On aikamoista kilpailua siinäkin. Ja kumma kun sun pituus vaihtelee...


      • faktaa faktum
        Weitikka 186/16 kirjoitti:

        Miehen pituus ei ole sama asia kuin munan pituus. Munan pituudessa miehet kilpailevat toistensa kanssa ja keskiverto on vielä aika huono. Mutta ollessa kyse kropan pituudesta, pituus suhteutetaan myös naisen pituuteen, ei pelkästään muiden miesten pituuteen. Keskipituinen mies, jos on muuten lahjakas, voi hyvin vaatia yli keskipituista naista. Ei ole mitään järkeä tyytyä vähempään kun pelissä ei ole enempää eikä vähempää kuin jälkeläisten pituus. En kiistä, ettei olisi miehiä, jotka joutuu tinkiä naisen pituudesta monistakin eri syistä.

        Vai että vaatia pidempää naista, että tulee pitkiä jälkeläisiä? On tutkittu, että tyttären pituus korreloi isän pituuden kanssa (lyhyt isä > lyhyt tytär, keskipituinen isä > keskipituinen tytär, pitkä isä > pitkä tytär) ja sama äidin ja pojan kohdalla. Eli jos keskipituinen mies ja pitkä nainen menevät yhteen , niin tuloksena on kyllä keskivertoa pidempiä poikia mutta keskipituisia tyttäriä.

        179 cm pitkä suomalaismies on keskipituinen ja siittää keskipituisa tyttäriä ( noin 165 senttisiä).


    • vastaaaaaaaaaja

      hiljaa saatana

    • naikkonen...

      Siis oikeesti kun ne venakot on meitä suomitypyjä lyhkäsempiä, mutta on olemassa todellakin pitkiä korkoja.

      Sä tosiaan et ole edes pitkä. Sääliksi käy... Ethän sä naista ole ikinä saanutkaan...

    • ovat ihania!

      Suomalainen nainen on maailman paras ja ihanin. Häntä pitää kohdella naisena, muuten tulee räpäräpä-soppaa.

    • masha

      minä olen 178cm, mutta tuntemani muut venäläiset naiset (tunnen siis paljon) ovat lyhyitä minun pituuteeni verratuna... satunnaisesti tapaan yli 175cm, mutta keskimäärin pituudet vaihtelevat 160-170cm välillä. sinun mielestäsi nämä 165cm ovat varmasti sopivan pituisia, mutta esim. minulle olisit aivan liian lyhyt mieheksi.
      hyvää vappua!

      • luulo ei ole tiedon väärti

        Liian lyhyt olisi tuollainen 179 senttinen miekkonen minullekin. Itse olen 172cm ja tykkään korkeista koroista... eli ap olisi minun rinnallani auttamattomasti nysä ;)

        Oma mieheni onkin komeasti 194cm, eli ei vaikuta meikän yli 10cm:n korotkaan vielä mitään :)

        P.S. Venäläisiä naisia on muitakin kuin mallityttöjä tai vastaavia, kannattais varmaan ap:n käväistä ihan paikan päällä katsastamassa


      • Idänsissi
        luulo ei ole tiedon väärti kirjoitti:

        Liian lyhyt olisi tuollainen 179 senttinen miekkonen minullekin. Itse olen 172cm ja tykkään korkeista koroista... eli ap olisi minun rinnallani auttamattomasti nysä ;)

        Oma mieheni onkin komeasti 194cm, eli ei vaikuta meikän yli 10cm:n korotkaan vielä mitään :)

        P.S. Venäläisiä naisia on muitakin kuin mallityttöjä tai vastaavia, kannattais varmaan ap:n käväistä ihan paikan päällä katsastamassa

        "P.S. Venäläisiä naisia on muitakin kuin mallityttöjä tai vastaavia, kannattais varmaan ap:n käväistä ihan paikan päällä katsastamassa" Joo, olen venäjän matkoillani sen huomannut ja käytän joka reissulla heidän myymiään palveluja.


    • on kaikki

      japanilaiset, saksalaiset ja suomalaisetkin tosi läheistä sukua niille slaaveille ja balteille, niiden kieliä ja kulttuureita kun opetetaan kaikkia samassa tiedekunnassa, nimittäin humanistisessa tiedekunnassa.

    • Weitikka 186/16

      Mikähän siinä on kun tällä palstalla on niin paljon korkoja käyttäviä naisia, mutta muuten niitä ei näy missään. Ootte varmaan kaikki Turusta. :)

      • ihan luonnollinen selitys

        "Mikähän siinä on kun tällä palstalla on niin paljon korkoja käyttäviä naisia, mutta muuten niitä ei näy missään."

        Me korkeita korkoja käyttävät pitkät naiset kun harvemmin seikkaillaan Teletappimaassa ;)


    • keskipituinen

      Niin, ehkä lyhyitä poikia kiusataan, mutta toisaalta pitkiä tyttöjä kiusataan myös.

      Lyhyet ovat söpöjä.

    • erään

      venäläisen naisen (ikäiseni), joka on hyvin lyhyt ja siro. Tosi naisellinen pienuudessaan ja siroudessaan niin kuin minäkin.:D

    • suomalaisten

      miesten keskipituus on 178,6 cm. esim. Alankomaissa miesten keskipituus on 184cm.

      • Siellä

        Olikin niin kivaa, siis A´damissa. Tunsi olevansa nainen (165) ja miehet kohtelivat hyvin ja flirttikin pelasi.. Ystävällinen hymy ja kohtelias käytös. mmm.

        P.S. ei ollut panoloma, vaan ihan kyldyyrimatka ystävättären kanssa.


    • Onpas hullunkurinen viestiketju. On se sitten hyvä, että makuja on monia. Minusta kun pieni on kaunista ja feminiinistä.

      Jos olet ihan tosissasi huolissasi, että lapsiasi kiusataan pienuutensa vuoksi, on ehkä parempikin etsiä pitkä nainen. Sinä kun itse et ole kovin pitkä.

    • pitkä nainen

      Suomalaiset naiset varmaan ovatkin slaavilaisia naisia lyhyempiä, mutta on meitä pitkiäkin täällä. Mielestäni taas, mitä treffipalstoilla esiintyviä miesten pituuksia, ovat kaikki laidastaan tosi lyhyitä. Eipä siellä kovinkaan usein näe yli 180 cm pitkiä miehiä. Alle sen kaikki ovat pelkkiä kukkakeppejä.

      T. nainen, joka ei halua itselleen kukkakeppiä miehekseen

      • ijsdi

        kukkakeppi tarkoittaa laihaa miestä eikä lyhyttä ja useemmin pitkät ihmiset on kukkakeppejä.


    • .....

      Oli kyse mistä tahansa naisesta, suomalaisesta, venäläisestä tai thaimaalaisesta, niin en usko, että negatiivinen tapa katsastaa maailmaa auttaa sinua heidän suhteen. En tiedä millainen äijä siellä luuraa, mutta uskon, että jos jättäisit valittamisen vähemmälle ja keskittyisit siihen asiaan, että joku nainen on mielestäsi kaunis/tarpeeksi pitkä jne, saisit paljon paremman vastaanoton. Jos se suomalaisten pilkkaaminen yrittää nostaa päätään, niin koita ajatella, että mitä oikeastaan itsestäsi luulet. Että koko Suomi suree nyt kun sinä et heistä pidä? ;) Kieltämättä itsekään en koe viehättävänä erään maan miehiä...mutta sinänsä ketä kiinnostaa sellainen, tuskin he siellä itkevät itseään uneen sen takia ettei yksi nainen heistä satu pitämään.:)

    • Anja

      Onko sillä nyt kauheasti väliä, onko suomalaiset naiset pitkiä vai lyhyitä? Itse olen 170 cm suomalainen nainen ja se on minulle ihan sopiva pituus. Jos taas olisin sattunut jäämään 150-senttiseksi tai venähtänyt 185-senttiseksi, niin eipä tuolla minulle olisi kauheasti väliä. Mieheni on minua muutaman sentin pidempi, mutta jos hän olisikin hiukan lyhyempi, niin tuskinpa se tulevien lapsiemme kiusaamiseen/kiusaamatta jättämiseen vaikuttaisi.

      Ihmisen pituudella tai ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole suurtakaan väliä, kun kaikkihan me joskus kuolemme. Siinä vaiheessa se kaksimetrinen korispelaajakaan tuskin rehentelee pituudellaan =)))) Jospa ajattelisit asiaa tältä kannalta, niin jäisi tämäkin pinnallinen keskustelu käymättä. Hyvää vappua joka tapauksessa!

    • Mirella

      Jaa että suomalaisnaiset lyhyitä...Itse olen 174 cm ja Espanjassa olen aika hujoppi :P Suomessa taas ihan normaali. Että en nyt sanoisi, että hirveän lyhyitä ollaan. Toisaalta kyllä Espanjastakin pitkiä ihmisiä löytyy, oma kulta on 190 cm :)

      • 188cm

        "Suomessa taas ihan normaali."

        Miten sen nyt ottaa. Suomalaisnaiset ovat keskimäärin 9 cm sinua lyhyempiä.


      • näin se menee

        suurinpiirtein yhtä pitkä kuin espanjalaiset miehet keskimäärin. Ja olet myös keskiverto suomalaisnaista 9 cm pidempi.


    • pituudessa viehättää?

      Minä en ymmärrä tätä pituuskeskustelua jota tällä palstalla on viime aikoina käyty. Tilastothan ovat aina vaan tilastoja, eikä niillä pitäisi olla mitään merkitystä parinvalinnassa ja suhteen ylläpidossa. Kukin valitkoon minkä kokoisen ja näköisen haluaa, kaikista maistahan varmasti löytyy ihan kaikenlaista. Itse löysin pari senttiä minua pidemmän miehen (yllätys yllätys) turkkilaisesta, joten molemmat olemme aika paljon maamme keskivertoa pidempiä.

      Itse olin aina koulussa luokan pisin, ja lopulta "jämähdin" armolliseen 176 senttiin. Päinvastoin minua on joskus kiusattu pituudestani koulussa, toisin kuin niitä luokan lyhyimpiä tyttösiä. En siis todellakaan ymmärrä tuota viimeistä kommenttiasi mahdollisten lyhyiden lastesi kiusaamisesta.

      Yleistät muutenkin aivan liikaa. Pari venäläistyttöäkin meillä koulussa nimittäin oli. Toinen oli melkein luokan lyhin ja toinen keskitasoa. Suurin osa nykyään tuntemistani venäläisnaisista eivät kyllä eroa pituudeltaan paljonkaan suomalaisista, mallit ja länsimaihin itseään naittavathan ovatkin sitten aivan eri juttu. Ääripäihin on kai vaan aina maassa kuin maassa helpompi kiinnittää huomiota.

      Olen käsittänyt, että aika monen suomipojan nykyihanne on enemmänkin lyhyt ja tumma aasialaisnainen, ei tällainen minun kaltaiseni vaalea hongankolistaja. Itse kun olisin ainakin mieluummin muutaman sentin lyhyempi. Herättäisin vähän vähemmän huomiota ulkona liikkuessani, saisi käyttää joskus korkoja ja muutenkin vaatteita löytyisi varmasti huomattavasti helpommin. En yksinkertaisesti ymmärrä mikä siinä ihmisten pituudessa niin viehättää.

    • ei ole

      ollut komeasta ja pitkästä miesseurasta puute, ja pituutta minulla "vain" 163cm. Johtunee ehkä siitä, että "pieni on kaunista". Nykyinen miehenikin on sinua pidempi (184cm).

      • aina ja tulevaisuudessa :)

        Kyllä se niin vain on että pienet naiset ovat parhaita ja kauneimpia. Pitkistä on vaatetelineiksi muotinäytöksiin. Suloisuus naisessa on sitä että on siro ja naisellinen. Toki myös urheilullisuus on plussaa, kunhan ei liian miehekästä ole.

        Pituus ja kookas olemus on maskuliinista ja miehiä varten.


      • mureena
        aina ja tulevaisuudessa :) kirjoitti:

        Kyllä se niin vain on että pienet naiset ovat parhaita ja kauneimpia. Pitkistä on vaatetelineiksi muotinäytöksiin. Suloisuus naisessa on sitä että on siro ja naisellinen. Toki myös urheilullisuus on plussaa, kunhan ei liian miehekästä ole.

        Pituus ja kookas olemus on maskuliinista ja miehiä varten.

        itse olen 162cm ja ihan sinut sen kanssa. Koroilla sen 170cm. Naisilta pituudesta ei ikinä kuule kommentteja. Miehissä sit koulukuntaa on kahta: toiset tykkää pienistä, toiset isoista. Itseeni särähtää korvaan toi "iso" pitkähän on myös iso.


    • jerny

      Suomalaiset naiset ja miehet ovat Itä-Eurooppalaisia pidempiä, eli keskipituus Suomessa, Pohjoismaissa ja Pohjois-Euroopassa on pidempi kuin Itä-Euroopassa ja muualla.

      Lueppa alla olevasta tietoa:
      http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=23089&postdays=0&postorder=asc&start=30

      Venäläiset kuten myös Baltialaiset nuoret naiset vain näyttävät pidemmiltä, koska he keskimäärin ovat pieniluisempia, hoikempia ja sirompia kuin suomalaiset pidemmät kanssasisaret. Hoikka näyttää pidemmältä kuin normipainoinen, kun vielä ryhti on hoikilla yleisesti parempi.
      Ja kyllä ne korkokengät myös vaikuttavat, joita lähes jokainen Itä-Eurooppalainen nainen pitää, suomalaiset naiset harvemmin.

      Kyllä sinun pituisesi miehen lapsia saatetaan kiusata, sillä noin 180-senttiä oli Suomalaisten miesten keskipituus 1980-1990-luvun mittauksissa, kun kaikki miehet otettiin mukaan, sen sijaan vaikka alle 40, 30 tai 25-vuotiaiden miesten keskipituudet ovat tänään huomattavasti pidemmät noin 182-184 cm, ja alle 20-vuotiaiden keskipituus on jo tätäkin suurempi, lähestyen hollantilaisten nuorten aikuisten 185-186 sentin rajaa.

      • lolosd

        ei helvetti teiän kaa ei oo muuten 175cm mieskään ollenkaan lyhyt vaikka keskipituus oiskin 180cm


      • Nmää

        Olen lyhyt vanhanajan "persejalka" vain sen 170 cm ja kuitenkin kaikkialla mailmassa missä olen liikkunutkin olen aina saanut "pesää "yllinkyllin ja aivan ilmaiseksi. Monesti naiset olivat paljonkin itseäni pidempiä,vaan eipä tuntunut lyhyyteni mitenkään haittaava ,usein päinvastoin.
        ja nykyinen vaimokin on suunnilleen samanpituinen ,hyvin pyyhkii siis !


    • millimetrinen

      Kyllähän se niin on, että alle 180 cm mies on lyhyehkö. Ja miten niin suomalaiset naiset lyhkäsiä? Itse olen 169 cm ja sisarenikin 170 cm. Kuinka pitkä nainen sulle pitää olla? Oma mieheni on 185 cm ja just semmonen kivan pituinen; ei liian pitkä mutta ei liian lyhytkään.

      • lolosd

        millimetrinen, 180cm on nuorten suomalaismiesten keskipituus. Sanot siis että 179 on lyhyehkö? Siis sentin alle keskipituuden. Tiedätkö edes kuinka vähän on yksi cm? Alle 175cm on ehkä hieman lyhyekö mutta vasta 170cm sanoisin lyhyeksi mieheksi. Itse olen 183cm.


      • tosi ku vesi
        lolosd kirjoitti:

        millimetrinen, 180cm on nuorten suomalaismiesten keskipituus. Sanot siis että 179 on lyhyehkö? Siis sentin alle keskipituuden. Tiedätkö edes kuinka vähän on yksi cm? Alle 175cm on ehkä hieman lyhyekö mutta vasta 170cm sanoisin lyhyeksi mieheksi. Itse olen 183cm.

        Kyllä 175 cm pitkä mies on tappi, ei mies.


      • lolosd
        tosi ku vesi kirjoitti:

        Kyllä 175 cm pitkä mies on tappi, ei mies.

        tosi ku vesi kuinka niin? kerropa Mutta joo samalla eihä b mikään kuppikoko ole :D säälittävän pienet, jos tolle linjalle lähdetään


      • fghfghfgh
        tosi ku vesi kirjoitti:

        Kyllä 175 cm pitkä mies on tappi, ei mies.

        Jos esimerkiksi toi 175cm pitkä mies on tappi niin täytynee sitten todeta että lähes kaikki maailman miehet ovat "tappeja", sillä kun katsoo miesten keskipituuksia koko maailmassa niin eipä löydy kuin kourallinen maita joissa miesten keskipituus on yli tuon 175cm.
        Noistakin maista vain Austraalia, Etelä-Korea, Uusi Seelanti ja USA on pohjoisen Euroopan ulkopuolella ja kaikki loput jää Suomen lähialueelle.


      • sama.....
        fghfghfgh kirjoitti:

        Jos esimerkiksi toi 175cm pitkä mies on tappi niin täytynee sitten todeta että lähes kaikki maailman miehet ovat "tappeja", sillä kun katsoo miesten keskipituuksia koko maailmassa niin eipä löydy kuin kourallinen maita joissa miesten keskipituus on yli tuon 175cm.
        Noistakin maista vain Austraalia, Etelä-Korea, Uusi Seelanti ja USA on pohjoisen Euroopan ulkopuolella ja kaikki loput jää Suomen lähialueelle.

        Australia 178.4 cm
        Belgium 176.6 cm
        Czech Republic 180.3 cm
        Denmark 180.6 cm
        Estonia 179.1 cm
        Finland 178.2 cm
        Germany 178.1 cm
        Hungary 179.14 cm
        Iceland 181.7 cm
        Korea, South 175.26 cm
        Lithuania 176.3 cm
        Netherlands 184.8 cm
        New Zealand 177.0 cm
        Norway 179.9 cm
        Sweden 180 cm
        United Kingdom 176.8 cm
        U.S.A 178.2 cm


      • huh huh
        sama..... kirjoitti:

        Australia 178.4 cm
        Belgium 176.6 cm
        Czech Republic 180.3 cm
        Denmark 180.6 cm
        Estonia 179.1 cm
        Finland 178.2 cm
        Germany 178.1 cm
        Hungary 179.14 cm
        Iceland 181.7 cm
        Korea, South 175.26 cm
        Lithuania 176.3 cm
        Netherlands 184.8 cm
        New Zealand 177.0 cm
        Norway 179.9 cm
        Sweden 180 cm
        United Kingdom 176.8 cm
        U.S.A 178.2 cm

        valitseeko ihmiset tosiaan puolison pituuden perusteella?
        sairasta ja pinnallista.
        Itse olen 163cm ja mun mies 170cm. Ikinä en ole ajatellut, että oispa pitempi. Hyviä puolia on mm. että ei tarvii kurottaa, jos haluu pussata :) . Kun käytän korkoja, niin lähinnä naureskellaan kun oon sitä vähän pitempi. Mun mielestä pituus nyt vaan ei ole mikään miehisyyden mitta eikä ulkonäkö muutenkaan ole niin tärkeä asia, enemmä'n vaikuttaa mitä sieltä korvien välistä löytyy. Ja toisekseen, mua ei kiinnosta tuleeko mun lapsista pitkiä vai lyhyitä (kunhan ei mitään lilliputteja, heh heh). Mun tavoitteena ei ole tuottaa tähän maailmaan seuraavaa huippumallia, vaan jos lapsia joskus saadaan niin kasvatetaan ne kyllä järkeviksi ihmisiksi :) Eiköhän siihen kiusaamiseenkin vaikuta enemmän millaset kotiolot lapsella on, eli jos on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat ja hyvä kasvatus tuskin mitään ongelmia tulee.

        Ja ei, en ole amatsoni tai mikä lie jokinorsu. Mieheni ei myöskään ole pakolainen....


      • xenomania
        sama..... kirjoitti:

        Australia 178.4 cm
        Belgium 176.6 cm
        Czech Republic 180.3 cm
        Denmark 180.6 cm
        Estonia 179.1 cm
        Finland 178.2 cm
        Germany 178.1 cm
        Hungary 179.14 cm
        Iceland 181.7 cm
        Korea, South 175.26 cm
        Lithuania 176.3 cm
        Netherlands 184.8 cm
        New Zealand 177.0 cm
        Norway 179.9 cm
        Sweden 180 cm
        United Kingdom 176.8 cm
        U.S.A 178.2 cm

        miehet ovat jo 180 cm keskimäärin. Toki tossa wikipedian taulukossa pitää huomioida ikäluokat, joilta nuo mittaukset on tehty. Joiltain on mitattu vain 18-19-vuotiaat miehet ja toisilta koko aikuisväestö. Suomalaisista miehistä on mukana ikäluokat 25-34. Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko tätä nuoremmat eli 18-25-vuotiaat enää yhtään sen pidempiä. On myös mielenkiintoista huomata, että suomalaiset naiset ovat lähes yhtä pitkiä keskimäärin kuin ghanalaiset, gambialaiset ja nigerialaiset miehet. Naisethan yleensä kertovat niistä pitkistä mustista miehistä, mutta ne ovatkin ilmeisesti vain märkiä päiväunia ja fantasioita, koska afroamerikkalaisetkin ovat keskimäärin suomalaisia lyhyempiä.

        http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1906

        http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height#Average_height_around_the_world


      • ***
        xenomania kirjoitti:

        miehet ovat jo 180 cm keskimäärin. Toki tossa wikipedian taulukossa pitää huomioida ikäluokat, joilta nuo mittaukset on tehty. Joiltain on mitattu vain 18-19-vuotiaat miehet ja toisilta koko aikuisväestö. Suomalaisista miehistä on mukana ikäluokat 25-34. Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko tätä nuoremmat eli 18-25-vuotiaat enää yhtään sen pidempiä. On myös mielenkiintoista huomata, että suomalaiset naiset ovat lähes yhtä pitkiä keskimäärin kuin ghanalaiset, gambialaiset ja nigerialaiset miehet. Naisethan yleensä kertovat niistä pitkistä mustista miehistä, mutta ne ovatkin ilmeisesti vain märkiä päiväunia ja fantasioita, koska afroamerikkalaisetkin ovat keskimäärin suomalaisia lyhyempiä.

        http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1906

        http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height#Average_height_around_the_world

        Gambiassa ja Senegalissa on todella pitkiä ja sitten todella lyhyitä, joten siksi en yhtään ihmettele tilaston lukuja. Siellä on esim todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus, upeita miehiä unohtamatta. :P Kaikki deittini ja mieheni ovat olleet reilusti yli 180 (-210) cm, enkä harrasta märkiä päiväunia, ei ole tarvetta, todellisuus on ihan tarpeeksi antoisaa.


      • xenomania
        *** kirjoitti:

        Gambiassa ja Senegalissa on todella pitkiä ja sitten todella lyhyitä, joten siksi en yhtään ihmettele tilaston lukuja. Siellä on esim todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus, upeita miehiä unohtamatta. :P Kaikki deittini ja mieheni ovat olleet reilusti yli 180 (-210) cm, enkä harrasta märkiä päiväunia, ei ole tarvetta, todellisuus on ihan tarpeeksi antoisaa.

        mutta jostain syystä se ei yllätä minua yhtään.

        "Gambiassa ja Senegalissa on todella pitkiä ja sitten todella lyhyitä, joten siksi en yhtään ihmettele tilaston lukuja. Siellä on esim todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus, upeita miehiä unohtamatta."

        Kyllä niiden yli 175-senttisten naisten täytyy harvinaisia olla, jos Gambiassa naiset ovat keskimäärin 157 cm. Tai sitten siellä täytyy olla myös paljon naisia, joiden pituus on n. 130 cm. Muuten keskipituus ei voi olla 157 cm.

        "Kaikki deittini ja mieheni ovat olleet reilusti yli 180 (-210) cm"

        Ei edelleenkään oikein täsmää sen kanssa, että gambialaisten, ghanalaisten ja nigerialaisten miesten keskipituus on alle 170 cm. Joitain pitkiä miehiä varmasti löytyy, mutta niiden täytyy olla erittäin harvinaisia. Tai sitten siellä on myös paljon miehiä, joiden pituus on jotain 140-150 cm. Tähän en kuitenkaan usko, ei ne mitään kääpiöitä kuitenkaan ole. Myös Suomessa tehdyt havainnot afrikkalaisista miehistä tukevat tätä. Ihan muutama yli 180-senttinen tulee vastaan, mutta ylivoimaisesti suurin osa on jotain 160-178-senttisiä eli meikäläistä huomattavasti lyhyempiä.

        Ja 210-senttinen afrikkalaisdeitti? Joopa joo, nyt mentiin taas sinne päiväuniosastolle. Eikä sellainen pituus ole enää edes hienoa, kyseessä on jo jonkin sortin häiriö hormoonitoiminnassa. :-D


      • ***
        xenomania kirjoitti:

        mutta jostain syystä se ei yllätä minua yhtään.

        "Gambiassa ja Senegalissa on todella pitkiä ja sitten todella lyhyitä, joten siksi en yhtään ihmettele tilaston lukuja. Siellä on esim todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus, upeita miehiä unohtamatta."

        Kyllä niiden yli 175-senttisten naisten täytyy harvinaisia olla, jos Gambiassa naiset ovat keskimäärin 157 cm. Tai sitten siellä täytyy olla myös paljon naisia, joiden pituus on n. 130 cm. Muuten keskipituus ei voi olla 157 cm.

        "Kaikki deittini ja mieheni ovat olleet reilusti yli 180 (-210) cm"

        Ei edelleenkään oikein täsmää sen kanssa, että gambialaisten, ghanalaisten ja nigerialaisten miesten keskipituus on alle 170 cm. Joitain pitkiä miehiä varmasti löytyy, mutta niiden täytyy olla erittäin harvinaisia. Tai sitten siellä on myös paljon miehiä, joiden pituus on jotain 140-150 cm. Tähän en kuitenkaan usko, ei ne mitään kääpiöitä kuitenkaan ole. Myös Suomessa tehdyt havainnot afrikkalaisista miehistä tukevat tätä. Ihan muutama yli 180-senttinen tulee vastaan, mutta ylivoimaisesti suurin osa on jotain 160-178-senttisiä eli meikäläistä huomattavasti lyhyempiä.

        Ja 210-senttinen afrikkalaisdeitti? Joopa joo, nyt mentiin taas sinne päiväuniosastolle. Eikä sellainen pituus ole enää edes hienoa, kyseessä on jo jonkin sortin häiriö hormoonitoiminnassa. :-D

        Hah...naurettavaa juttua heität. Sanoin näin ihan oman kokemukseni perusteella,mitä olen Afrikassa nähnyt! Tosi lyhyttä ja sitten keskimääräisesti pitkiä miehiä ja naisia. Suurin osa sukulaisnaisistani ovat yli 170cm, tämäkin tietysti on mielestäsi vain minun kuvitelmaa! Ja totta, 210cm meni hieman liioitteluksi, hän on vain 208cm, sorry! Toinen kaverini jää vain 202cm:iin, afrikkalainen mies myös. Hyviä ystäviä vieläkin, joten jatka sinä niitä harhaisia päiväuniasi.


      • xenomania
        *** kirjoitti:

        Hah...naurettavaa juttua heität. Sanoin näin ihan oman kokemukseni perusteella,mitä olen Afrikassa nähnyt! Tosi lyhyttä ja sitten keskimääräisesti pitkiä miehiä ja naisia. Suurin osa sukulaisnaisistani ovat yli 170cm, tämäkin tietysti on mielestäsi vain minun kuvitelmaa! Ja totta, 210cm meni hieman liioitteluksi, hän on vain 208cm, sorry! Toinen kaverini jää vain 202cm:iin, afrikkalainen mies myös. Hyviä ystäviä vieläkin, joten jatka sinä niitä harhaisia päiväuniasi.

        ole harhaisia päiväunia eikä myöskään matemaattislooginen ajattelu.

        "todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus"

        "Suurin osa sukulaisnaisistani ovat yli 170cm"

        Olisit sitten heti sanonut, että kyseessä on vain sukulaisnaisesi, jotka ovat poikkeuksellisen pitkiä sikäläisittäin. Väitit, että yli 175-senttiset naiset eivät ole siellä harvinaisia(!) Onhan yli 175-senttiset naiset Suomessakin aika harvinaisia vaikka olemmekin huomattavasti pidempiä.Suomalaiset naiset kun ovat keskimäärin 166-senttisiä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että suurin osa suomalaisista naisista on todennäköisesti n. 161-171 cm pitkiä. Merkittävät poikkeamat tästä suuntaan tai toiseen ovat harvinaisuuksia, mutta niitä ääripäitä täytyy olla suunnilleen yhtä paljon. Gambialaiset naiset ovat keskimäärin 1,578 m eli n. 158-senttisiä. Suurin osa heistä on n. 153-163 cm pitkiä. Yli 175-senttiset ovat jo merkittävä poikkeama tuohon, joten niiden on pakko olla harvinaisia.

        Sanoin myös, että pitkiä miehiä varmaan löytyy sieltäkin, mutta koska keskipituus on noin vaatimaton sielläpäin, pitkien miesten täytyy olla harvinaisuuksia. Mikään kansa ei voi olla jakautunut siten, että puolet miehistä on 190-senttisiä ja puolet 150-senttisiä, jolloin keskipituus olisi se 170 cm.

        Tämä pituustaulukko oli varmasti kova kolaus afrofantasioillesi, mutta yritä nyt vain kestää, jooko?


      • ***
        xenomania kirjoitti:

        ole harhaisia päiväunia eikä myöskään matemaattislooginen ajattelu.

        "todella upeita pitkiä naisia paljonkin, yli 175cm ei ole harvinaisuus"

        "Suurin osa sukulaisnaisistani ovat yli 170cm"

        Olisit sitten heti sanonut, että kyseessä on vain sukulaisnaisesi, jotka ovat poikkeuksellisen pitkiä sikäläisittäin. Väitit, että yli 175-senttiset naiset eivät ole siellä harvinaisia(!) Onhan yli 175-senttiset naiset Suomessakin aika harvinaisia vaikka olemmekin huomattavasti pidempiä.Suomalaiset naiset kun ovat keskimäärin 166-senttisiä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että suurin osa suomalaisista naisista on todennäköisesti n. 161-171 cm pitkiä. Merkittävät poikkeamat tästä suuntaan tai toiseen ovat harvinaisuuksia, mutta niitä ääripäitä täytyy olla suunnilleen yhtä paljon. Gambialaiset naiset ovat keskimäärin 1,578 m eli n. 158-senttisiä. Suurin osa heistä on n. 153-163 cm pitkiä. Yli 175-senttiset ovat jo merkittävä poikkeama tuohon, joten niiden on pakko olla harvinaisia.

        Sanoin myös, että pitkiä miehiä varmaan löytyy sieltäkin, mutta koska keskipituus on noin vaatimaton sielläpäin, pitkien miesten täytyy olla harvinaisuuksia. Mikään kansa ei voi olla jakautunut siten, että puolet miehistä on 190-senttisiä ja puolet 150-senttisiä, jolloin keskipituus olisi se 170 cm.

        Tämä pituustaulukko oli varmasti kova kolaus afrofantasioillesi, mutta yritä nyt vain kestää, jooko?

        "Olisit sitten heti sanonut, että kyseessä on vain sukulaisnaisesi, jotka ovat poikkeuksellisen pitkiä sikäläisittäin. Väitit, että yli 175-senttiset naiset eivät ole siellä harvinaisia(!) Onhan yli 175-senttiset naiset Suomessakin aika harvinaisia vaikka olemmekin huomattavasti pidempiä."

        Eivät ole poikkeuksia. Käypä vaikka itse tutustumassa tosielämään, niin näet. Sama juttu tuo miesten suhteen. Taidat itse olla hädin tuskin 150cm, joten me pitkät ihmiset ahdistamme noin pahasti sinua,että katselet mielummin taulukoita kuin komeita pitkiä miehiä tai kauniita pitkiä naisia.

        PS. Minun ei tarvitse fantasioida, elämäni on ollut antoisaa sen puolesta! Olet hauska vitsi.


      • haaveet kaatuu
        *** kirjoitti:

        "Olisit sitten heti sanonut, että kyseessä on vain sukulaisnaisesi, jotka ovat poikkeuksellisen pitkiä sikäläisittäin. Väitit, että yli 175-senttiset naiset eivät ole siellä harvinaisia(!) Onhan yli 175-senttiset naiset Suomessakin aika harvinaisia vaikka olemmekin huomattavasti pidempiä."

        Eivät ole poikkeuksia. Käypä vaikka itse tutustumassa tosielämään, niin näet. Sama juttu tuo miesten suhteen. Taidat itse olla hädin tuskin 150cm, joten me pitkät ihmiset ahdistamme noin pahasti sinua,että katselet mielummin taulukoita kuin komeita pitkiä miehiä tai kauniita pitkiä naisia.

        PS. Minun ei tarvitse fantasioida, elämäni on ollut antoisaa sen puolesta! Olet hauska vitsi.

        hämmästyttävää, miten palstan naisilla on "parempaa tietoa" kuin mitatut ja tilastoidut pituudet. Koville ottaa näköjään "iso musta mies"-fantasian särkyminen.

        Gaussin käyrä ei näköjään ole palstan naisille tuttu (yllätys!). Niille on tuttuja ihan muut käyrät.


      • ***
        haaveet kaatuu kirjoitti:

        hämmästyttävää, miten palstan naisilla on "parempaa tietoa" kuin mitatut ja tilastoidut pituudet. Koville ottaa näköjään "iso musta mies"-fantasian särkyminen.

        Gaussin käyrä ei näköjään ole palstan naisille tuttu (yllätys!). Niille on tuttuja ihan muut käyrät.

        monesti todettu, täällä ulisevat tilastonikkarit ja uutistenlinkittäjät ovat täysin tietämättömiä todellisesta elämästä. Tässäkin vain totesin asian,minkä olen huomannut ja parista maasta, en sen kummempaa, niin johan joky vänkää "jatka vaan fantasioitasi". Jatkakaa te vain eloanne kaukana tavallisista ihmisistä jossain pöheikön pimennossa muulta maailmalta.


      • Hehe ja Hihi
        *** kirjoitti:

        monesti todettu, täällä ulisevat tilastonikkarit ja uutistenlinkittäjät ovat täysin tietämättömiä todellisesta elämästä. Tässäkin vain totesin asian,minkä olen huomannut ja parista maasta, en sen kummempaa, niin johan joky vänkää "jatka vaan fantasioitasi". Jatkakaa te vain eloanne kaukana tavallisista ihmisistä jossain pöheikön pimennossa muulta maailmalta.

        Sama vänkääjäkö se siellä taasen? Viimeksi väitit, että kaikki tuntemasi ja havaitsemasi mustat ovat töissä
        ---> kaikki ovat töissä. Tilastot eivät tue väitettäsi, mutta silti uskoit, että oma kokemuksesi kumoaa tilastot. Hienoa.

        Yhdistelmää 194cm, isomunainen, akateeminen, hyvätuloinen (ei - siivooja) ja komea seneganilainen tai gambialainen mies on mielestäsi ihan normaali yhdistelmä. Oikeasti näitä löytyy koko maasta 3 kpl. Jos nyt kaikki kolme ovat a) Suomessa b) olet kaikille persettä jakanut, voi sitä pitää melkoisena sattumana.


      • ***
        Hehe ja Hihi kirjoitti:

        Sama vänkääjäkö se siellä taasen? Viimeksi väitit, että kaikki tuntemasi ja havaitsemasi mustat ovat töissä
        ---> kaikki ovat töissä. Tilastot eivät tue väitettäsi, mutta silti uskoit, että oma kokemuksesi kumoaa tilastot. Hienoa.

        Yhdistelmää 194cm, isomunainen, akateeminen, hyvätuloinen (ei - siivooja) ja komea seneganilainen tai gambialainen mies on mielestäsi ihan normaali yhdistelmä. Oikeasti näitä löytyy koko maasta 3 kpl. Jos nyt kaikki kolme ovat a) Suomessa b) olet kaikille persettä jakanut, voi sitä pitää melkoisena sattumana.

        en ole koskaan väittänyt, että kaikki "mustat" ovat töissä, miksi sanoisin, kun tiedän työttömiä, opiskelijoita sekä työssäkäyviä?

        "Yhdistelmää 194cm, isomunainen, akateeminen, hyvätuloinen (ei - siivooja) ja komea seneganilainen tai gambialainen mies on mielestäsi ihan normaali yhdistelmä. Oikeasti näitä löytyy koko maasta 3 kpl. Jos nyt kaikki kolme ovat a) Suomessa b) olet kaikille persettä jakanut, voi sitä pitää melkoisena sattumana. "

        Tuo taas on ihan sinun omaa fantasiaasi, en ole tuollaista väittänyt.


    • urpo1111

      yleensä vain poikkeuksellisen pitkiä tai lyhyitä kiusataan, siis jos käy huono tuuri. ihan normimittaistakin voidaan kiusata... mikä ihmeen poinnti sulla on tässä? joo, venakot on kauniita ja joo, olen kateellinen pitkäsäärisille. itse oon persjalkainen, muttei mua pituuteni takia oo koskaan kiusattu ... 179 cm ei muuten oo erityisen pitkä mieheksi.
      p.s miestäni ei haittaa pituuteni.

    • tyhmää

      ja minä 159 ...
      mikä nyt korreloi mitä

      ps en ole koulukiusattu

      • faktaa faktum

        Toki on myös poikkeuksia, eli aina ei mene niin, että keskivertoa pidempi isä saisi keskivertoa pidemmän tyttären tai että keskivertoa lyhyempi äiti saisi keskivertoa lyhyemmän pojan. Asiaan vaikuttavat välillä myös geenit monen sukupolven takaa (esim.sillä yhdellä huippupitkällä venäläisnyrkkeilijällä on ihan keskivertopitkät vanhemmat, mutta yksi isovanhempi oli aikoinaan melko hujoppi), mutta se ei muuta sitä tosiasiasaa, että USEIMMITEN isän ja tyttären kuten myös äidin ja pojan pituuksien välillä on selvä korrelaatio. AINA on poikkeuksia, mutta muutamat poikkeukset eivät tee tyhjäksi tuota korrelaatioilmiötä. Ja aina se jota luullaan isäksi ei edes ole oikea isä...En toki väitä, että sinun tapauksessasi olisi kyse tästä, mutta joissakin on.


      • pitkä oon
        faktaa faktum kirjoitti:

        Toki on myös poikkeuksia, eli aina ei mene niin, että keskivertoa pidempi isä saisi keskivertoa pidemmän tyttären tai että keskivertoa lyhyempi äiti saisi keskivertoa lyhyemmän pojan. Asiaan vaikuttavat välillä myös geenit monen sukupolven takaa (esim.sillä yhdellä huippupitkällä venäläisnyrkkeilijällä on ihan keskivertopitkät vanhemmat, mutta yksi isovanhempi oli aikoinaan melko hujoppi), mutta se ei muuta sitä tosiasiasaa, että USEIMMITEN isän ja tyttären kuten myös äidin ja pojan pituuksien välillä on selvä korrelaatio. AINA on poikkeuksia, mutta muutamat poikkeukset eivät tee tyhjäksi tuota korrelaatioilmiötä. Ja aina se jota luullaan isäksi ei edes ole oikea isä...En toki väitä, että sinun tapauksessasi olisi kyse tästä, mutta joissakin on.

        pituutta kiitettävät 176cm ja nainen ja ihan suomalainen ;) omat vanhemmat 168 ja 181,isovanhemmat 158 175 ja 153 ja 172.....jne.omat lapset poika 185,tytöt 175 ja 172 mies 175.....


      • faktaa faktum
        pitkä oon kirjoitti:

        pituutta kiitettävät 176cm ja nainen ja ihan suomalainen ;) omat vanhemmat 168 ja 181,isovanhemmat 158 175 ja 153 ja 172.....jne.omat lapset poika 185,tytöt 175 ja 172 mies 175.....

        Se että on pitkä ei automaattisesti tarkoita, ettei olisi persjalkainen. Ei-persjalkainen on ihminen, jonka häpyluun ja jalkapohjan välinen pituus on vähintään yhtä pitkä kuin häpyluun ja päälaen välinen pituus. On myös paljon pitkiä ihmisiä, joilla on pitkä selkä muuhun vartaloon nähden eli ovat persjalkaisia pituudestaan huolimatta.


      • länsi181cm
        faktaa faktum kirjoitti:

        Se että on pitkä ei automaattisesti tarkoita, ettei olisi persjalkainen. Ei-persjalkainen on ihminen, jonka häpyluun ja jalkapohjan välinen pituus on vähintään yhtä pitkä kuin häpyluun ja päälaen välinen pituus. On myös paljon pitkiä ihmisiä, joilla on pitkä selkä muuhun vartaloon nähden eli ovat persjalkaisia pituudestaan huolimatta.

        Suomessa monet pitkät ovat rumannäköisiä persejalkaisia turaaneja. Sopivan pitkät jalat antavat myös miehelle komeutta ja naisella must.

        Pitkä ihminen jolla on lyhyet jalat näyttää ihan käärmeeltä.


    • pikku myy

      Itse olen lyhyt nainen. 152 cm. ja hoikka. Enkä koskaan ole kärsinyt pituudestani. Seurustelin 195 pitkän miehen kanssa eikä häntä häirinnyt pituuteni.Olen myös seurustellut lyhyiden miesten kanssa,mitä väliä pituudel on, tärkeämpää muut seikat. On lyhyissä sekä pitkis miehis komeita, samoin naisissa. . .

    • l0llll

      olen 15 vuotias ja 175 cm pitkä ja käytän lähes aina korkoja ja olen hoikka. että älä yleistä.

    • hoijakkaa

      Olen ihan keskivertopitkä 163 cm eikä minua ole koskaan kiusattu pituudesta. Et muuten ole mikään erityisen pitkä mies. Lapseni isä on noin 170 cm pitkä enkä edelleenkään pelkää että lastani tullaan kiusaamaan pituudesta. Hän on sitä paitsi niin topakkaa sorttia etten usko että muut lapset hyppivät nenille. Enempi kuin pituudesta joutuu lapsia kiusatuksi luonteen vuoksi esim jos on ujo ja hiljainen ja vetäytyvä tai jos on punaiset hiukset pojalla tai jos on liikapainoa tai jotain erikoisuutta. Mutta jos et halua tulevia lapsiasi kiusattavan niin sietää sinun saada hyvin ulospäinsuuntautunut, hyvän itsetunnon omaava ja keskiverron näköinen ja kokoinen lapsi joka ei tykkää puputtaa karkkia ja limsaa eikä vahingossakaan synny "porkkanapääksi". Eipä se kiusaaminen äidin pituudesta ole kiinni.

      • Tjoop

        Teille pitkille hongankolistajille sanoisin että koittakaapa tulla sanomaan mulle päin naamaa mitä mieltä ootte lyhyistä ihmisistä!


    • gullll

      ihan turha aihe tämäkin :DD

    • taskari

      Minä ainakin olen ihan mielelläni tällainen lyhyt taskuvenus (162cm). Mieskin on usein sanonut, ettei edes haluaisi todella pitkää naista.

      Olen lyhyydestäni ylpeä!

    • tyttö16w

      On "lyhyt" suomalaisnainen ja pituutta on vaivaiset 176 cm ; D olet pätkä.

    • Lantaa housuissakikk

      Aloitus : 30.4.2006 02:33

      Dorka joka kaivoi vanhan tekstin : 156cm
      19.1.2011 19:48

      Kuka on niin linnuillekkikko, että kaivaa 5 vuotta vanhoja juttuja esiin?

      • Hyvä havainto!

        Pakko kuitenkin kommentoida sen verran, että minusta lyhyttä tässä jutussa on lähinnä vain aloittajamies, pituutta 179 cm. Ja muuten vaan typerä on se, joka vaivautui kaivamaan tällaisen iänikuisen ketjun ylös mullista.

        Nim. Suomalainen nainen, pituus 181 cm - enkä ole montaakaan kertaa elämässäni kokenut itseäni järin lyhyeksi...


    • 181 cm, Ohoh

      kaamea ROTKALE !

      • Noin mäkin

        ajattelin itsestäni teininä! Säälin itseäni ja ajattelin, että en koskaan voisi käyttää korkokenkiä yms.

        Nykyään kannan jokaisen senttini ryhdikkäästi ja ylpeänä pituudestani. Päätin kuitenkin mieluiten haluta aviomiehekseni itseäni muutaman sentin lyhyemmän miehen - se, että mies liikkuu itseään pidemmän naisen kanssa kertoo jotain myös hänen itsetunnostaan: se on luultavammin jotakuinkin kohdallaan!

        Joten jos minä pärjään senttieni kanssa, niin koita sinäkin pärjätä!


    • pääädkä

      Luuletko olevas pitkä? HAH, sä oot lyhyt mieheksi tai sitten mulle on sattunut pisimmät, koska kaikki on olleet yli 182 cm

    • Anonyymi

      Moi. Olen 175 cm:ä pitkä mies. Pidän lyhyistä naisista. En ottaisi pitkää naista puolisokseni. Vaikka eihän se pituus mitään ratkaise vaan naisen luonne.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2439
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2174
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      190
      2113
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1242
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1212
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe