Mitä helekuttia 600 000

T 400 121

Siis onko Suomessa tosiaan 600 000 tuhatta työssä olevaa jotka on köyhyys rajan alapuolella ja, että viellä siihen päälle 200 000 tuhatta pysyvästi sosiaalihuollon varassa elävää.
Eikä unohdeta sitä työttömien armeijaa niitähän on paljon, siis suomiko hyvinvointi valtio, eikös Tarja H sitä hehkuttanut....PERKELE....

10

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vale, emävale...

      Kaikki työttömät ei ole köyhiä mutta köyhiäkin on, paitsi työttömissä, myös eläkeläisissä ja niissä jotka on siivottu tilastoista (kurssit, karenssit jne.) sekä työssäkäyvissä, joista monella tilanne on huonompi kuin työttömillä kun ei saa tukia mistään työssä olemisen takia.

      • köyhiä ollenkaan

        SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN KÖYHÄÄ! Fakta on, että KAIKKI Suomen kansalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan eliittiin, vaikka eivät omistaisi itse euroakaan. Valtio takaa niin törkeän hyvän sosiaaliturvan ja terveydenhuollon että todellista köyhyyttä ei yksinkertaisesti ole. Vai missä Suomessa löytyy oikeita slummeja ja nälkään tai kulkutauteihin kuolleita? Ei missään. Lopettakaa te "köyhät" se ainainen kateellinen valitus jos jotkut pystyykin parempaan elintasoon kuin te surkeat luuserit koska ovat niin paljon parempia ja ahkerampia. Muistakaa että me paremmin pärjäävät joudutaan teidätkin elättämään, olisitte kiitollisia!


      • kiitollisia
        köyhiä ollenkaan kirjoitti:

        SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN KÖYHÄÄ! Fakta on, että KAIKKI Suomen kansalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan eliittiin, vaikka eivät omistaisi itse euroakaan. Valtio takaa niin törkeän hyvän sosiaaliturvan ja terveydenhuollon että todellista köyhyyttä ei yksinkertaisesti ole. Vai missä Suomessa löytyy oikeita slummeja ja nälkään tai kulkutauteihin kuolleita? Ei missään. Lopettakaa te "köyhät" se ainainen kateellinen valitus jos jotkut pystyykin parempaan elintasoon kuin te surkeat luuserit koska ovat niin paljon parempia ja ahkerampia. Muistakaa että me paremmin pärjäävät joudutaan teidätkin elättämään, olisitte kiitollisia!

        Muista kuitenkin, että köyhyys on suhteellista. Jos maan bruttokansantuote 10000e ja toisen esim. 500e, köyhyyden käsite on aivan erilainen näissä vertailukohteissa. Suomessa on paljon köyhyyttä, vaikka täällä ei nälkään tai kulkutauteihin kuollakaan. Oletko kuullut puhuttavan potilas- tai leipäjonoista, entä vanhusten vaipoista tai lasten huostaanotoista? Siis miten tämä maa on hyvinvointivaltio? Tai miten suomalaiset kuulluvat rikkaimpaan eliittiin?


      • köyhää
        kiitollisia kirjoitti:

        Muista kuitenkin, että köyhyys on suhteellista. Jos maan bruttokansantuote 10000e ja toisen esim. 500e, köyhyyden käsite on aivan erilainen näissä vertailukohteissa. Suomessa on paljon köyhyyttä, vaikka täällä ei nälkään tai kulkutauteihin kuollakaan. Oletko kuullut puhuttavan potilas- tai leipäjonoista, entä vanhusten vaipoista tai lasten huostaanotoista? Siis miten tämä maa on hyvinvointivaltio? Tai miten suomalaiset kuulluvat rikkaimpaan eliittiin?

        Kyllä se on surkeaa kun teet joka päivä töitä 8h ja silti joutuu käymään sossusta hakemassa elämiseen rahat vaikka en käytä alkoholia tms. tuhlaile mihinkään muuhun.
        Herää kysymys onko palkkaus huono?


      • köyhiä ollenkaan kirjoitti:

        SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN KÖYHÄÄ! Fakta on, että KAIKKI Suomen kansalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan eliittiin, vaikka eivät omistaisi itse euroakaan. Valtio takaa niin törkeän hyvän sosiaaliturvan ja terveydenhuollon että todellista köyhyyttä ei yksinkertaisesti ole. Vai missä Suomessa löytyy oikeita slummeja ja nälkään tai kulkutauteihin kuolleita? Ei missään. Lopettakaa te "köyhät" se ainainen kateellinen valitus jos jotkut pystyykin parempaan elintasoon kuin te surkeat luuserit koska ovat niin paljon parempia ja ahkerampia. Muistakaa että me paremmin pärjäävät joudutaan teidätkin elättämään, olisitte kiitollisia!

        Muistathan, että jokainen kunnilla ja Valtion leivissä työskentelevistä elävät myös kädestä suuhun.Raha vain kiertää hieman eri muodoissaan.
        Siksi on turha pilkata työttömiäkään.

        Eiväthän nämä tuo rahaa sisään maahan millään tapaa vaan yritykset sen tuovat.
        Suomessa on todellista köyhyyttä ja sehän riippuu aivan katsantokannasta.
        Jos omistat tässä maassa jotakin niin saat kynsin hampain tapella siitä..oli kyseessä mikä tahansa omaisuus.Jos olet yhteiskunnan armoilla niin saatkin jotakin, mutta maksat vuokraa nylkyrimäisillä hinnoilla esimerkiksi asunnostasi monesti jatkuvan ulos lentämisen uhalla.
        Ei suurin osa kaipaa rikkauksia vaan vakaata elämää ilman jatkuvia toimeentulon, elämisen tai uhkakuvien muotoja.


      • tosi köyhiä
        labtech27 kirjoitti:

        Muistathan, että jokainen kunnilla ja Valtion leivissä työskentelevistä elävät myös kädestä suuhun.Raha vain kiertää hieman eri muodoissaan.
        Siksi on turha pilkata työttömiäkään.

        Eiväthän nämä tuo rahaa sisään maahan millään tapaa vaan yritykset sen tuovat.
        Suomessa on todellista köyhyyttä ja sehän riippuu aivan katsantokannasta.
        Jos omistat tässä maassa jotakin niin saat kynsin hampain tapella siitä..oli kyseessä mikä tahansa omaisuus.Jos olet yhteiskunnan armoilla niin saatkin jotakin, mutta maksat vuokraa nylkyrimäisillä hinnoilla esimerkiksi asunnostasi monesti jatkuvan ulos lentämisen uhalla.
        Ei suurin osa kaipaa rikkauksia vaan vakaata elämää ilman jatkuvia toimeentulon, elämisen tai uhkakuvien muotoja.

        On tilanteita, jolloin ei saa mitään mistään. enkä tarkoita puolison tuloilla elämistäkään. Esimerkki: Henkilö on työkyvytön, muttei pääse eläkkeelle. Toimeentulotuki evätään, koska henkilö on osakkaana perikunnan omistamassa talossa, johon vanhemmalla on lakisääteinen asumisoikeus. Tai mikä tahansa esim. perikunnan tai omakin omaisuus riittää siihen, ettei saa toimeentulotukea. Helppo sanoa, että myykää pois. Mutta jos omaisuus on joku lopetettu liikehuoneisto kuolleella paikalla, niin mitenkäs myyt, kun kukaan ei osta. Tai joku autiotila jossain Taivalkosken perukoilla 10 km valtatieltä heikoin kulkuyhteytyksin ilman mukavuuksia. Niitä on tarjolla niin paljon, ettei mene kaupaksi. Mm. kaverini äiti ei eläkepäätöstä odotellessaan saanut edes sairaspäivärahaa, en tiedä miksi. Mutta oli lastensa hyväntahtoisuuden ja asumistuen armoilla.


      • Köyhyyttä....
        tosi köyhiä kirjoitti:

        On tilanteita, jolloin ei saa mitään mistään. enkä tarkoita puolison tuloilla elämistäkään. Esimerkki: Henkilö on työkyvytön, muttei pääse eläkkeelle. Toimeentulotuki evätään, koska henkilö on osakkaana perikunnan omistamassa talossa, johon vanhemmalla on lakisääteinen asumisoikeus. Tai mikä tahansa esim. perikunnan tai omakin omaisuus riittää siihen, ettei saa toimeentulotukea. Helppo sanoa, että myykää pois. Mutta jos omaisuus on joku lopetettu liikehuoneisto kuolleella paikalla, niin mitenkäs myyt, kun kukaan ei osta. Tai joku autiotila jossain Taivalkosken perukoilla 10 km valtatieltä heikoin kulkuyhteytyksin ilman mukavuuksia. Niitä on tarjolla niin paljon, ettei mene kaupaksi. Mm. kaverini äiti ei eläkepäätöstä odotellessaan saanut edes sairaspäivärahaa, en tiedä miksi. Mutta oli lastensa hyväntahtoisuuden ja asumistuen armoilla.

        Todellista köyhyyttä on. Suomea ei voi verrata johonkin sellaiseen maahan, jossa ilmasto on lämmin ja ruokaa voi saada jo keräilemällä.

        Suomessa jokainen tarvitsisi lämpimän asunnon ilmaston kylmyyden vuoksi. Ikävä vain, että on tuhansia, joilta tämä välttämättömyys puuttuu. Ruoan hankitakin on hankalampaa, koska maa tuottaa vain lyhyen kesän ajan ja kaupasta ostettuna ruoka on kallista. Niinpä sitten on niitä, jotka joutuvat olemaan leipäjonoissa ja pahimmillaan keräilemään ruokaa roskiksista. Tällaista ei pitäisi hyvinvointivaltiossa olla, vaan kun on.


      • vain suhteellista
        Köyhyyttä.... kirjoitti:

        Todellista köyhyyttä on. Suomea ei voi verrata johonkin sellaiseen maahan, jossa ilmasto on lämmin ja ruokaa voi saada jo keräilemällä.

        Suomessa jokainen tarvitsisi lämpimän asunnon ilmaston kylmyyden vuoksi. Ikävä vain, että on tuhansia, joilta tämä välttämättömyys puuttuu. Ruoan hankitakin on hankalampaa, koska maa tuottaa vain lyhyen kesän ajan ja kaupasta ostettuna ruoka on kallista. Niinpä sitten on niitä, jotka joutuvat olemaan leipäjonoissa ja pahimmillaan keräilemään ruokaa roskiksista. Tällaista ei pitäisi hyvinvointivaltiossa olla, vaan kun on.

        Taas nuo leipäjonot... se on ihan sama mitä rahanarvoista jaetaan ilmaiseksi, varmasti syntyy jonoja ihan riippumatta "köyhyydestä". Nämä "köyhät" tottakai hakee ilmaista ruokaa niin rahat riittää paremmin kaljaan ja tupakkaan, niitä kun ei yleensä jaella ilmaiseksi. Suomessa mitään oikeita köyhiä ole, on vaan surkeita reppanoita joita houkuttaa kaljapullo enemmän kun työnteko.


      • Idiootti...
        vain suhteellista kirjoitti:

        Taas nuo leipäjonot... se on ihan sama mitä rahanarvoista jaetaan ilmaiseksi, varmasti syntyy jonoja ihan riippumatta "köyhyydestä". Nämä "köyhät" tottakai hakee ilmaista ruokaa niin rahat riittää paremmin kaljaan ja tupakkaan, niitä kun ei yleensä jaella ilmaiseksi. Suomessa mitään oikeita köyhiä ole, on vaan surkeita reppanoita joita houkuttaa kaljapullo enemmän kun työnteko.

        asialla. Toivonpa, että sinäkin joskus joudut kokemaan todellista köyhyyttä, niin kuin minä olen tehnyt. Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.


      • kerääjä
        Idiootti... kirjoitti:

        asialla. Toivonpa, että sinäkin joskus joudut kokemaan todellista köyhyyttä, niin kuin minä olen tehnyt. Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.

        Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.

        Kiitos vain Vapusta! Tuli upeat tienestit! En tyhjentänyt yhtään, mutta vein monta kassillista kauppaan. En osaa summaa sanoa, kun vein monessa erässä, kerralla ei jaksanut kantaa ja ensimmäiset jo vappuaattona ennen kuin kaupat menivät kiinni. Tänäkin aamuna löytyi ihan peruslenkillä yli euron edestä pulloja. Tämä lämmin kevät on ollut aika hyvä, joka päivä löytyy kun aikaisin lähtee.

        Eihän sitä töitä voi saada, kun leimataan raivoraittiikin alkoholisteiksi. Tupakkaa en ole maistanut ikinä. Noista tyypeistä itsestään tulisi heti spurguja, siksi he noin sanovat. Minulle oli järkytys, kun eräässä määräaikaisessa työpaikassa käytiin ulkoilupäivää liikkumassa. Porukkaa, vakityöläisiä oli heti kolmelta iltapäivällä juomassa kaljaa liikunna päälle. Sellaiset alkoholiongelmaiset pois työstä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe