Siis onko Suomessa tosiaan 600 000 tuhatta työssä olevaa jotka on köyhyys rajan alapuolella ja, että viellä siihen päälle 200 000 tuhatta pysyvästi sosiaalihuollon varassa elävää.
Eikä unohdeta sitä työttömien armeijaa niitähän on paljon, siis suomiko hyvinvointi valtio, eikös Tarja H sitä hehkuttanut....PERKELE....
Mitä helekuttia 600 000
10
1170
Vastaukset
- vale, emävale...
Kaikki työttömät ei ole köyhiä mutta köyhiäkin on, paitsi työttömissä, myös eläkeläisissä ja niissä jotka on siivottu tilastoista (kurssit, karenssit jne.) sekä työssäkäyvissä, joista monella tilanne on huonompi kuin työttömillä kun ei saa tukia mistään työssä olemisen takia.
- köyhiä ollenkaan
SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN KÖYHÄÄ! Fakta on, että KAIKKI Suomen kansalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan eliittiin, vaikka eivät omistaisi itse euroakaan. Valtio takaa niin törkeän hyvän sosiaaliturvan ja terveydenhuollon että todellista köyhyyttä ei yksinkertaisesti ole. Vai missä Suomessa löytyy oikeita slummeja ja nälkään tai kulkutauteihin kuolleita? Ei missään. Lopettakaa te "köyhät" se ainainen kateellinen valitus jos jotkut pystyykin parempaan elintasoon kuin te surkeat luuserit koska ovat niin paljon parempia ja ahkerampia. Muistakaa että me paremmin pärjäävät joudutaan teidätkin elättämään, olisitte kiitollisia!
- kiitollisia
köyhiä ollenkaan kirjoitti:
SUOMESSA EI OLE YHTÄÄN KÖYHÄÄ! Fakta on, että KAIKKI Suomen kansalaiset kuuluvat maailman rikkaimpaan eliittiin, vaikka eivät omistaisi itse euroakaan. Valtio takaa niin törkeän hyvän sosiaaliturvan ja terveydenhuollon että todellista köyhyyttä ei yksinkertaisesti ole. Vai missä Suomessa löytyy oikeita slummeja ja nälkään tai kulkutauteihin kuolleita? Ei missään. Lopettakaa te "köyhät" se ainainen kateellinen valitus jos jotkut pystyykin parempaan elintasoon kuin te surkeat luuserit koska ovat niin paljon parempia ja ahkerampia. Muistakaa että me paremmin pärjäävät joudutaan teidätkin elättämään, olisitte kiitollisia!
Muista kuitenkin, että köyhyys on suhteellista. Jos maan bruttokansantuote 10000e ja toisen esim. 500e, köyhyyden käsite on aivan erilainen näissä vertailukohteissa. Suomessa on paljon köyhyyttä, vaikka täällä ei nälkään tai kulkutauteihin kuollakaan. Oletko kuullut puhuttavan potilas- tai leipäjonoista, entä vanhusten vaipoista tai lasten huostaanotoista? Siis miten tämä maa on hyvinvointivaltio? Tai miten suomalaiset kuulluvat rikkaimpaan eliittiin?
- köyhää
kiitollisia kirjoitti:
Muista kuitenkin, että köyhyys on suhteellista. Jos maan bruttokansantuote 10000e ja toisen esim. 500e, köyhyyden käsite on aivan erilainen näissä vertailukohteissa. Suomessa on paljon köyhyyttä, vaikka täällä ei nälkään tai kulkutauteihin kuollakaan. Oletko kuullut puhuttavan potilas- tai leipäjonoista, entä vanhusten vaipoista tai lasten huostaanotoista? Siis miten tämä maa on hyvinvointivaltio? Tai miten suomalaiset kuulluvat rikkaimpaan eliittiin?
Kyllä se on surkeaa kun teet joka päivä töitä 8h ja silti joutuu käymään sossusta hakemassa elämiseen rahat vaikka en käytä alkoholia tms. tuhlaile mihinkään muuhun.
Herää kysymys onko palkkaus huono? köyhiä ollenkaan kirjoitti:
Muistathan, että jokainen kunnilla ja Valtion leivissä työskentelevistä elävät myös kädestä suuhun.Raha vain kiertää hieman eri muodoissaan.
Siksi on turha pilkata työttömiäkään.
Eiväthän nämä tuo rahaa sisään maahan millään tapaa vaan yritykset sen tuovat.
Suomessa on todellista köyhyyttä ja sehän riippuu aivan katsantokannasta.
Jos omistat tässä maassa jotakin niin saat kynsin hampain tapella siitä..oli kyseessä mikä tahansa omaisuus.Jos olet yhteiskunnan armoilla niin saatkin jotakin, mutta maksat vuokraa nylkyrimäisillä hinnoilla esimerkiksi asunnostasi monesti jatkuvan ulos lentämisen uhalla.
Ei suurin osa kaipaa rikkauksia vaan vakaata elämää ilman jatkuvia toimeentulon, elämisen tai uhkakuvien muotoja.- tosi köyhiä
labtech27 kirjoitti:
Muistathan, että jokainen kunnilla ja Valtion leivissä työskentelevistä elävät myös kädestä suuhun.Raha vain kiertää hieman eri muodoissaan.
Siksi on turha pilkata työttömiäkään.
Eiväthän nämä tuo rahaa sisään maahan millään tapaa vaan yritykset sen tuovat.
Suomessa on todellista köyhyyttä ja sehän riippuu aivan katsantokannasta.
Jos omistat tässä maassa jotakin niin saat kynsin hampain tapella siitä..oli kyseessä mikä tahansa omaisuus.Jos olet yhteiskunnan armoilla niin saatkin jotakin, mutta maksat vuokraa nylkyrimäisillä hinnoilla esimerkiksi asunnostasi monesti jatkuvan ulos lentämisen uhalla.
Ei suurin osa kaipaa rikkauksia vaan vakaata elämää ilman jatkuvia toimeentulon, elämisen tai uhkakuvien muotoja.On tilanteita, jolloin ei saa mitään mistään. enkä tarkoita puolison tuloilla elämistäkään. Esimerkki: Henkilö on työkyvytön, muttei pääse eläkkeelle. Toimeentulotuki evätään, koska henkilö on osakkaana perikunnan omistamassa talossa, johon vanhemmalla on lakisääteinen asumisoikeus. Tai mikä tahansa esim. perikunnan tai omakin omaisuus riittää siihen, ettei saa toimeentulotukea. Helppo sanoa, että myykää pois. Mutta jos omaisuus on joku lopetettu liikehuoneisto kuolleella paikalla, niin mitenkäs myyt, kun kukaan ei osta. Tai joku autiotila jossain Taivalkosken perukoilla 10 km valtatieltä heikoin kulkuyhteytyksin ilman mukavuuksia. Niitä on tarjolla niin paljon, ettei mene kaupaksi. Mm. kaverini äiti ei eläkepäätöstä odotellessaan saanut edes sairaspäivärahaa, en tiedä miksi. Mutta oli lastensa hyväntahtoisuuden ja asumistuen armoilla.
- Köyhyyttä....
tosi köyhiä kirjoitti:
On tilanteita, jolloin ei saa mitään mistään. enkä tarkoita puolison tuloilla elämistäkään. Esimerkki: Henkilö on työkyvytön, muttei pääse eläkkeelle. Toimeentulotuki evätään, koska henkilö on osakkaana perikunnan omistamassa talossa, johon vanhemmalla on lakisääteinen asumisoikeus. Tai mikä tahansa esim. perikunnan tai omakin omaisuus riittää siihen, ettei saa toimeentulotukea. Helppo sanoa, että myykää pois. Mutta jos omaisuus on joku lopetettu liikehuoneisto kuolleella paikalla, niin mitenkäs myyt, kun kukaan ei osta. Tai joku autiotila jossain Taivalkosken perukoilla 10 km valtatieltä heikoin kulkuyhteytyksin ilman mukavuuksia. Niitä on tarjolla niin paljon, ettei mene kaupaksi. Mm. kaverini äiti ei eläkepäätöstä odotellessaan saanut edes sairaspäivärahaa, en tiedä miksi. Mutta oli lastensa hyväntahtoisuuden ja asumistuen armoilla.
Todellista köyhyyttä on. Suomea ei voi verrata johonkin sellaiseen maahan, jossa ilmasto on lämmin ja ruokaa voi saada jo keräilemällä.
Suomessa jokainen tarvitsisi lämpimän asunnon ilmaston kylmyyden vuoksi. Ikävä vain, että on tuhansia, joilta tämä välttämättömyys puuttuu. Ruoan hankitakin on hankalampaa, koska maa tuottaa vain lyhyen kesän ajan ja kaupasta ostettuna ruoka on kallista. Niinpä sitten on niitä, jotka joutuvat olemaan leipäjonoissa ja pahimmillaan keräilemään ruokaa roskiksista. Tällaista ei pitäisi hyvinvointivaltiossa olla, vaan kun on. - vain suhteellista
Köyhyyttä.... kirjoitti:
Todellista köyhyyttä on. Suomea ei voi verrata johonkin sellaiseen maahan, jossa ilmasto on lämmin ja ruokaa voi saada jo keräilemällä.
Suomessa jokainen tarvitsisi lämpimän asunnon ilmaston kylmyyden vuoksi. Ikävä vain, että on tuhansia, joilta tämä välttämättömyys puuttuu. Ruoan hankitakin on hankalampaa, koska maa tuottaa vain lyhyen kesän ajan ja kaupasta ostettuna ruoka on kallista. Niinpä sitten on niitä, jotka joutuvat olemaan leipäjonoissa ja pahimmillaan keräilemään ruokaa roskiksista. Tällaista ei pitäisi hyvinvointivaltiossa olla, vaan kun on.Taas nuo leipäjonot... se on ihan sama mitä rahanarvoista jaetaan ilmaiseksi, varmasti syntyy jonoja ihan riippumatta "köyhyydestä". Nämä "köyhät" tottakai hakee ilmaista ruokaa niin rahat riittää paremmin kaljaan ja tupakkaan, niitä kun ei yleensä jaella ilmaiseksi. Suomessa mitään oikeita köyhiä ole, on vaan surkeita reppanoita joita houkuttaa kaljapullo enemmän kun työnteko.
- Idiootti...
vain suhteellista kirjoitti:
Taas nuo leipäjonot... se on ihan sama mitä rahanarvoista jaetaan ilmaiseksi, varmasti syntyy jonoja ihan riippumatta "köyhyydestä". Nämä "köyhät" tottakai hakee ilmaista ruokaa niin rahat riittää paremmin kaljaan ja tupakkaan, niitä kun ei yleensä jaella ilmaiseksi. Suomessa mitään oikeita köyhiä ole, on vaan surkeita reppanoita joita houkuttaa kaljapullo enemmän kun työnteko.
asialla. Toivonpa, että sinäkin joskus joudut kokemaan todellista köyhyyttä, niin kuin minä olen tehnyt. Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.
- kerääjä
Idiootti... kirjoitti:
asialla. Toivonpa, että sinäkin joskus joudut kokemaan todellista köyhyyttä, niin kuin minä olen tehnyt. Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.
Kaljapulloja olen nähnyt vain kun olen niitä parempiosaisten jäljiltä kerännyt ja vienyt kauppaan, jotta leipäjonon vältän.
Kiitos vain Vapusta! Tuli upeat tienestit! En tyhjentänyt yhtään, mutta vein monta kassillista kauppaan. En osaa summaa sanoa, kun vein monessa erässä, kerralla ei jaksanut kantaa ja ensimmäiset jo vappuaattona ennen kuin kaupat menivät kiinni. Tänäkin aamuna löytyi ihan peruslenkillä yli euron edestä pulloja. Tämä lämmin kevät on ollut aika hyvä, joka päivä löytyy kun aikaisin lähtee.
Eihän sitä töitä voi saada, kun leimataan raivoraittiikin alkoholisteiksi. Tupakkaa en ole maistanut ikinä. Noista tyypeistä itsestään tulisi heti spurguja, siksi he noin sanovat. Minulle oli järkytys, kun eräässä määräaikaisessa työpaikassa käytiin ulkoilupäivää liikkumassa. Porukkaa, vakityöläisiä oli heti kolmelta iltapäivällä juomassa kaljaa liikunna päälle. Sellaiset alkoholiongelmaiset pois työstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6102514Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4142001Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231900JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191506Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641478- 661412
- 1241223
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka221020Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16968Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.18912