...teille jotka kärsitte ehkäisypillereiden aiheuttamista seksiongelmista. Onko kyse pelkästään halun (libidon) alenemisesta josta aina puhutaan vai liittyykö mukaan muitakin oireita esim.orgasmin saannin vaikeutumista ja tunnottomuutta genitaalialueella. Vai onko niin että jos tuon halun saa viritettyä niin senjälkeen kaikki toimii ok? Kysyn tätä siksi että ssri-lääkkeet ja hiustenlähdön hoidossa käytettävä finasteridi aiheuttavat täysin erilaisista vaikutustavoistaan huolimatta yhteisiä yllämainitun kaltaisia oireita. Eli kiinnostaisi tietää ovatko ehkäisypillerit kolmas tällainen lääkeaineryhmä jossa eri vaikutusmekanismi johtaa samantyyppisiin seksuaalisiin haittoihin.
Kysymys seksihaitoittojen luonteesta...
antti1969
6424
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
e-pillereistä, kyllä ne aiheuttaa myös jonkinlaista tunnottomuutta (mikään ei tunnu miltään) genitaali alueella, mutta en tiedä johtuuko vain siitä, että ei haluta. mutta on myös orgasmi ongelmia. Meliane e-pillerit kyseessä.
pillereistä vaan taitamattomasta miehestä.Itse olen syönyt 8 vuotta merciloneja ja halut vaan kiihtyy siinä missä aviomieskin.
Halut ovat kadonneet, eikä kostu kunnolla. Orgasmiakaan en saa yhtä helposti kuin ennen.
Elikkä Novia söin noin 2,5 vuotta ja täytyy sanoa, ett haluihin ne kyllä vaikutti negatiivisesti, mutta olin kyll yhtä herkkä sieltä kosketukselle ja eikä pillerit orgasmin saamiseenkaan mitenkää vaikuttanu. Ett ku päästiin asiaan, nii kaikki oli niinku ennen pillereitäki!! ;) .............
Yhdistelmäpillereitä käyttäessäni ei ollut haluja ja laukeaminen oli todella vaikeaa, käytännössä lähes mahdotonta. Keltarauhashormonia käyttäessäni ilmeisesti ovulaatioita tuli jonkin verran, ja silloin myös halukkuutta oli enemmän.
Oikeastaan tajusin nuo ongelmat vasta jätettyäni hormoniehkäisyn 16 vuoden jälkeen pois. Nyt on sekä haluja että kykyjä saada orgasmi. Tosin edelleen kierron matalahormonisessa vaiheessa haluja ei ole, eikä orgasmin saaminen ole helppoa. Itse olen siis yhdistänyt hormoniehkäisyn haitat siihen, että niiden kanssa elimistössä ei ole tarpeeksi niitä hormoneja, joita tarvitsen kiihottumiseen.
Tuo haluttomuskin on vähän monitahoinen juttu.
- Halut voivat vain kadota, sekä fyysisesti ja henkisesti.
- Pää voi haluta, mutta kroppa ei.
Jos kroppa ei halua ei tapahdu kiihottumistakaan jolloin kostuminen on aika vähäistä eikä veri pakkaudu alas jolloin myös orgasmin saanti on aika epätodennäköistä. Mikäli halut saadaan herätettyä se kiihottumisen tila voi olla paljon laimeampi kuin normaalisti. Vaikka edellä mainittuja haittoja ei olisi niin monasti e-pillerit aiheuttavat yleistä limakalvojen kuivuutta enemmän tai vähemmän.
Nämä siis niissä tapauksissa joissa e-pillerit ylipäätään ovat haluttomuutta aiheuttaneet.