banaanista

ambivalentti

olen kuullut ja lukenut että banaani ei ole hyvä hedelmä laihduttajalle (eli minulle) mutta olen myös lukenut sen, että banaanissa on paljon sellasta terveellistä mitä muissa hedelmissä ei ole niin paljon kuin banaanissa (en nyt muista olisko ollu sellasia vitamiineja, vai antioksidanteeja vai mitä, mutta sen muistan kuitenkin, että banaanissa on sitä terveellistä ainesosaa enemmän kuin muissa hedelmissä). Eli mitä minun tulee tehdä banaanin suhteen, jätänkö sen kokonaan pois vai jatkanko samaan malliin kuin nykysin että syön 1 banaanin/ päivä Auttakaa, en oikein tiedä miten minun tulisi toimia banaanin suhteen.

9

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pallo

...banaani päivässä. Siinä on hyviä ravintoaineita. On totta, että baanissa on paljon energiaa, mutta yksi bansku päivässä ei sun laihdutusta romauta.

• on runsaasti

mm. kaliumia, jonka puute voi uhata laihduttajaa.
        Sinuna vertailisin eri tuotteita Fineli:n sivuilla, jossa kerrotaan kaikki mahdollinen ravintoaineista.

• Kiril

Finelin sivuilta näet, että banaani sisältää hiilihydraatteja eli sokeria 18,3 grammaa/100g. Laihduttajalle ei turha sokerin syöminen ole hyväksi.

• Tepi

Taas se meidän rasvan ylipappimme levittää väärää sanaa!

Katsos, jotkut laihduttaa jättämällä ylistämäsi rasvan pois. Banaanissa 84 kcal/100gr, sinun ylistämässäsi voissa 725kcal/100 grammaa, joten paaljon kevyempää kuin rasvasi!

• Kiril
        Tepi kirjoitti:

Taas se meidän rasvan ylipappimme levittää väärää sanaa!

Katsos, jotkut laihduttaa jättämällä ylistämäsi rasvan pois. Banaanissa 84 kcal/100gr, sinun ylistämässäsi voissa 725kcal/100 grammaa, joten paaljon kevyempää kuin rasvasi!

yksinkertaistaa asioita. Kukaan ei syö voita sataa grammaa kerralla. Kun käyttää voita vain paistamiseen eikä lihottavien hiilihydraattileipien päälle niin puolen kilon paketti riittää hyvin kuukaudeksi. Kalorien tuijottajat mussuttavat runsashiilihydraattisia ruokia ja lihovat ja sairastuvat kun eivät ota huomioon hiilihydraattien ja sokerien määriä.

• Tepi
        Kiril kirjoitti:

yksinkertaistaa asioita. Kukaan ei syö voita sataa grammaa kerralla. Kun käyttää voita vain paistamiseen eikä lihottavien hiilihydraattileipien päälle niin puolen kilon paketti riittää hyvin kuukaudeksi. Kalorien tuijottajat mussuttavat runsashiilihydraattisia ruokia ja lihovat ja sairastuvat kun eivät ota huomioon hiilihydraattien ja sokerien määriä.

Mutta kun ruoka-annoksessasi on kerralla 50 grammaa rasvaa, ihraista possua paistettuna voissa, oliiviöljyä, smetanaa. (Tai mitä siinä silloin kerrankin oli kun kerroit) Jos syöt 3 tälläistä ateriaa päivässä, niin uskon että saat 100 grammaa kevyesti päivässä rasvaa. Olenko oikeassa??

En tietenkään tarkoittanut, että kukaan söisi 100 grammaa kerralla voita, mutta en usko että kukaan syö kiloa banaanejakaan päivässä.

• Proteiini

Ei se ainakaan maksakirroosia aiheuta, niin kuin runsaasti proteiinia ja rasvaa sisältävä ruokavalio.

• ambivalentti

kiitos kaikille jotka olette nähneet vaivaa ja kertoneet minulle banaanista. Luettuani teijän viestit olen tullut siihen tulokseen että banaani on hyvä hedelmä :) jotn syön jatkossakin banaania hyvällä omalla tunnolla. Kiitos kaikille :)

• terve mieli

Itse olen syönyt banaanin päivässä ja olen laihtunut. Banaani sisältää paljon hyviä ravintoaineita, mm kaliumia joka poistaa nestettä ja b6-vitamiinia joka auttaa naistenvaivoihin, lisäksi serotoniinia joka rauhoittaa mieltä ja auttaa nukahtamisessa.

Luonnon rohdos parhaimmillaan.

Mutta yksi bansku päivässä riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe