tytöllä viikset-mikä avuksi?

partacollie

olen 20v nainen ja minulla on hyvin vaalea iho, karvanikin ovat vaaleat.. mutta nyt niitä on tullut TÄYSIN VÄÄRÄÄN PAIKKAAN. tai onhan niitä aina ollut, mutta olen yrittänyt olla huomaamatta.. kunnes poikaystäväni mainitsi niistä muka vitsillä.. juu, hyvän vitsin murjaisi. :( tänään sitten hermostuksissani sheivasin ne pois.
saman tein myös .. ehkä joku VUOSI sitten.
olen kuullut että ne kasvavat takaisin, entistä rehottavampana. :( onkohan tämä totta? entäs se väite, että vaikka mulla on vaaleat karvat (myös siis alapäässä) niin rupeavatko ne "viikset" nyt sheivauksen jälkeen kasvamaan tummempina, jopa mustina?

MIKÄ AVUKSI?
miten tuota voi ehkäistä.. ? mihinkään laserjuttuun ei ole varaa.

19

5027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientä

      erittäin vaalea "kasvustoa" iholla, nenän alla. Muutama yksittäinen pitkä karva myös poskissa :( Ne muutamat 1-3 pitkää karvaa olen nyppäissyt pinseteillä aina pois, mutta on alkanut pelottaa että niitä tulee lisää :'( mietin että eihän mitkään e-pillerit voi aiheuttaa tuollaista..? Kun muistaakseni noita ei ollut vielä vuosi sitten!

      Minä tajusin nuo karvani kun hoitolapsi totesi kirkkaassa valos et "hei sul on viikset".. Kyllä teki tiukkaa olla ystävällinen ja sanoa että kyllä naisilla kasvaa ihokarvoja kasvoissa mutta ne eivät ole viikset. Jäin kuitenkin itse tuijottamaan niitä peilistä ja kyllä ne vähän normaalia pidemmät ovat :( Toisaalta, esim. käsikarvanikin ovat naiselle epätavallisen pitkät, mutta toistaiseksi olen kieltäytynyt vahaamasta niitä. Kun ne kuitenkin ovat ihan vaaleat ja pehmeät.. Jos joku mies niitä pitää ällöttävinä niin sitten se mies ei sovi minulle.

      Mietin tässä myös kuitenkin että pitäisikö alkaa vahata noita nenun alusia. Mutta toistaiseksi en ole uskaltanut, juuri siinä pelossa että niistä tulee pidemmät, tummemmat ja kovemmat.

      • Kirsix

        Vahalla saa kätevimmin pois. Kirpaisee vähän mutta iho on karvaton viikkoja sen jälkeen, suosittelen!

        Huulen yläpuolen ihoon on ihan omia Veetin vahalappuja. Paketti kestää tosi kauan sillä samoja lappuja voi käyttää useampaan kertaan kun karvahan on niin hentoa.


      • JMML
        Kirsix kirjoitti:

        Vahalla saa kätevimmin pois. Kirpaisee vähän mutta iho on karvaton viikkoja sen jälkeen, suosittelen!

        Huulen yläpuolen ihoon on ihan omia Veetin vahalappuja. Paketti kestää tosi kauan sillä samoja lappuja voi käyttää useampaan kertaan kun karvahan on niin hentoa.

        Itseltäni on poistettu vahalla "viiksikarvoja" jo pitkään.Kärsin pitkään hyvin tummista karvoista ylähuulellani, kunnes koitin vahausta. Kyllähän karvoja vieläkin on, mutta vähemmän kuin ennen. Ja vahaus on tehokas tapa poistaa karvoja.

        Käyn kosmetologilla noin kuukauden välein vahauttamassa ylähuuleni. Hinta ei mielestäni ole päätähuimaava; alle kymmenen euroa kerta. Ja kaikki tulee varmasti pois. Toki karvat saa kotonakin vahattua pois, mutta minä olen tehnyt kosmetologilla käynnistä "kuukauden hemmotteluhetken". Samalla muotoillaan myös kulmat.

        Minä en ainakaan ole huomannut, että karvan kasvu kiihtyisi vahauksen myötä. Sheivatessa niin varmasti käykin, mutta vahaus mielestäni vähentää karvan kasvua. Lähteehän karvat juurineen pois. Ja lopputulos pysyy vahauksen jälkeen kauemmin siistinä kuin sheivauksen jälkeen.

        Kyllähän vahaus tekee ainakin alussa kipeää. Mutta mielestäni siihenkin tottuu, kunhan tekee vahauksen säännöllisesti. Kosmetologin tekemänä vahaus tapahtuu niin nopeasti, että asiaa ei juuri ehdi huomaamaan. Olen itsekin vahannut kotona, ja huomannut, että silloin tuntuu tekevän kipeämpää kuin jos toinen tekee vahauksen. Mistä sekin sitten johtunee... Jos tekee oikein kipeää, kannattaa käydä apteekista hakemassa puuduttavaa voidetta (esim. Emla) ja levittää sitä vahattavalle alueelle noin puoli tuntia ennen "operaatiota".

        Muitakin tapoja on kuin vahaus, esim. karvat voi poistaa laserilla polttamalla kosmetologilla. Itsekkin olen kokeillut tätä. Se tuntui kivuliaammalta kuin vahaus; Impulssi tuntui hieman kuin sähköiskulta. Homman teki miellyttävämmäksi puuduttavan voiteen käyttö. Ja laserissakin joutuu käymään useaan kertaan. En kokenut siitä olevan juuri enempää apua kuin vahauksesta. Ja suhteellisen kallistakin se oli.
        Ja löytyyhän niitäkin jotka jaksavat nyppiä karvat pinseteillä.


    • annie_

      Minullakin on sama ongelma, meinaan on vaaleita karvoja ja olen joskus ajanut niitä terällä pois ja ne on tulleet vaaleina takaisin ja sitten ne on alkanut kasvaa entistä enemmän. Kerran olen poistattanut ne kosmetologilla ja sanottiin, että niiden kasvu rauhoittuu, jos poistaisi säännöllisesti pitemmän aikaa, ei vain oikein ole varaa käydä kosmetologilla, mutta yritän kuitenkin joskus käydä, jos se auttaisi asiaa. Mutta ei missään nimessä kannata itse poistaa, ne vain innostuu.

    • annie2

      Minullakin on sama ongelma, meinaan on vaaleita karvoja ja olen joskus ajanut niitä terällä pois ja ne on tulleet vaaleina takaisin ja sitten ne on alkanut kasvaa entistä enemmän. Kerran olen poistattanut ne kosmetologilla ja sanottiin, että niiden kasvu rauhoittuu, jos poistaisi säännöllisesti pitemmän aikaa, ei vain oikein ole varaa käydä kosmetologilla, mutta yritän kuitenkin joskus käydä, jos se auttaisi asiaa. Mutta ei missään nimessä kannata itse poistaa, ne vain innostuu.

    • anniex

      Minullakin on sama ongelma, meinaan on vaaleita karvoja ja olen joskus ajanut niitä terällä pois ja ne on tulleet vaaleina takaisin ja sitten ne on alkanut kasvaa entistä enemmän. Kerran olen poistattanut ne kosmetologilla ja sanottiin, että niiden kasvu rauhoittuu, jos poistaisi säännöllisesti pitemmän aikaa, ei vain oikein ole varaa käydä kosmetologilla, mutta yritän kuitenkin joskus käydä, jos se auttaisi asiaa. Mutta ei missään nimessä kannata itse poistaa, ne vain innostuu.

    • emmilie

      Minullakin on sama ongelma, meinaan on vaaleita karvoja ja olen joskus ajanut niitä terällä pois ja ne on tulleet vaaleina takaisin ja sitten ne on alkanut kasvaa entistä enemmän. Kerran olen poistattanut ne kosmetologilla ja sanottiin, että niiden kasvu rauhoittuu, jos poistaisi säännöllisesti pitemmän aikaa, ei vain oikein ole varaa käydä kosmetologilla, mutta yritän kuitenkin joskus käydä, jos se auttaisi asiaa. Mutta ei missään nimessä kannata itse poistaa, ne vain innostuu.

    • emmilie_

      Minullakin on sama ongelma, meinaan on vaaleita karvoja ja olen joskus ajanut niitä terällä pois ja ne on tulleet vaaleina takaisin ja sitten ne on alkanut kasvaa entistä enemmän. Kerran olen poistattanut ne kosmetologilla ja sanottiin, että niiden kasvu rauhoittuu, jos poistaisi säännöllisesti pitemmän aikaa, ei vain oikein ole varaa käydä kosmetologilla, mutta yritän kuitenkin joskus käydä, jos se auttaisi asiaa. Mutta ei missään nimessä kannata itse poistaa, ne vain innostuu.

    • jeps

      poista ne vahalla.

      • onneton

        onko näin että nyppiminenkin lisää karvankasvua? mullakin on viiksistä huomautettu. ei hauskaa.


      • auttakaaa
        onneton kirjoitti:

        onko näin että nyppiminenkin lisää karvankasvua? mullakin on viiksistä huomautettu. ei hauskaa.

        Minullakin sama ongelma ja olen sheivannut ne pari kertaa ja ne tulee takaisin!!! apuaaaaa tulen hulluksi, koska en halua että joku huomaa tämän! Kasvaako karvat takaisin jos ne nyppii??? vastatkaa nopeasti kiiiiitos!!:'(((


      • sheivauksesta
        onneton kirjoitti:

        onko näin että nyppiminenkin lisää karvankasvua? mullakin on viiksistä huomautettu. ei hauskaa.

        Niin että en ole edes tummaihoinen mutta minulle kasvaa mahaan karvoja ja ne näkyy jos niitä oikeen tarkkaan katsoo ja en uskalla sheivata niitä jos ne kasvaa vain isommiksi!!!! auttakaa!!


      • vaha liuskoja,tai
        sheivauksesta kirjoitti:

        Niin että en ole edes tummaihoinen mutta minulle kasvaa mahaan karvoja ja ne näkyy jos niitä oikeen tarkkaan katsoo ja en uskalla sheivata niitä jos ne kasvaa vain isommiksi!!!! auttakaa!!

        vevitettävää vahaa,niitä on kai jotain sokerisydeemejäkin mitä saa esim.Bodyshopista, mä ainakin vahaan alarajat aina itse.


    • Teetis

      Mul kasvaa tummat viikset ja joudun ne höyläämään pari kertaa viikos, mut siltikin jää huulien yläpuolelle tumma kohta, YÄK! Oon vast 29v-nainen.

      • mulla on sellasia

        vaaleita ihme höytyvä karvoja niinkun viiksinä,ja päätin et nyt riitti ja koitin vahaa,mut ne karvat on kai niin onnettomia et ei ees irronnu:((..koitan uudestaan:b. Mut luulis et palksutkarvat lähtis hyvin sillä.


      • Yökkhh

        Tosi helpottavaa etten oo ainut :) mut toisaalta kyll :(
        Mut Martina Aitolehdelläki on viikset :D :))


    • häiritsevää

      Usein tummaverisillä on näkyvämmin viiksiä kuin vaaleilla. Ihmisellä on karvoja ympäri kehoa, joillakin ne vaan kasvaa liiallisesti. Kivaa se ei ole, mutta olen elänyt omien viiksieni kanssa murkkuiästä asti enkä taida päästä niistä kokonaan eroon kun hoitoihin menee rahaa enemmän kuin on vara käyttää

    • asdfghjjjkkkk

      oon 13.w -> kohta 14 .. nyppimällä kasvaa takas ja niitä on kokoajan pakko poistaa ettei kukaa huomais.. pikkusisko on ainut kuka tietää tästä ja silläki sama ongelma mut ei se sitä haittaa ku sillä niit ei sillai huomaa.. haluisin käydä kosmetologilla mut en tiiä vahaaks ne näin nuorilta? oon muuten tosi vaalee yms yms.. ja noi häiritsee ;( YÄÄÄÄWW

    • Anonyymi

      Apua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe